Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kiitos hyvästä kirjoituksestasi.Itse kävin aikoinaan vilpitöntä ja melkoisen suurta etsintää uskonasioissa.Kai voi sanua että oli päällä jonkinlainen "uskonkriisi".
    Luin ja mietin paljon,pohtiatyyppi kun olen luonteeltani.
    Monet lukemani ja kohtaamani asiat olivat kiinnostavia,mutta jättivät "tyhjän olon".Kristinuskosta löysin sen rauhan sisälleni ja avun.En ole uskoontulo päätöstäni kertakaan katunut.
    Iso kiitos sinulle siitä että kunnioitat ja et pilikkaa muiden henkilökohtaista uskoa.Itse pyrin samaan,kunnioittamaan muiden uskoa ja vakaamusta.Sellaista pilkkaamista ja toisen arvojen "mitätöintiä" on maailmassa aivan liikaa.
    Enkä minäkään ketään halua tuomita,siihen ei riitä minunkaan valtuudet, eikä yhdenkää ihmisen,onneksi.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää elämässäsi sekä mielenkiintoisia ja antoisia keskusteluja :)
  2. Miksihän sinä Karihenrik riennät aina vastamaan muitten puolesta? Anna heidän itse vastata sanoistaan ja teoistaan ja muodostaa oma mielipide..jookos? Vai oletkos veljiesi ja siskojesi vartija?
    Yleensäkkään en ymmärrä viesteistäsi mitään.Monesti tuntuu että puhut asian vierestä.
    Nytkin oli kysymys minun uskostani Jeesukseen Kristukseen, jota Armik epäili sen vuoksi, että en usko Raamatun valossa mahdotonta "synnittömyys-oppia".Ja näin ollen väittää minua valehtelijaksi.
    Edellenkään minusta ei ole fiksua haukkua ihmisiä valehtelijoiksi milipiteiden vuoksi,jos sinusta on sille en voi mitään.
    Ja en tiedä mitä vajavaisuus opilla tarkoitat? Raamatun valossa ihminen on vajavainen,uskossakin.Kun minä olen heikko,niin Jumala on vahva minussa.Ihan Raamatun opetusta.
    Ja Armihan nimenomaan oli Hessun kannalla eli uskovainen on synnitön.Ei siihen tarvi vajavaisuuksia eikä väitteitä kun lukee toisen selvää tekstiä.Eihän toisen tekstin lukeminen tee valehtelijaa..?!? näin sekavaa tämä sinun ajatuksen juoksu on.
    Ei ole pelastettu mutta on kutsuttu? eli on herätyksessä? ehkäpä meillä on tyystin erillaiset käsitykset uskontermeistä,kun menee niin ohi.
    No siitä olen täysin samaa mieltä että itseään parantamaan lihasta ei ole.
    Se minkä sinä näit törkyisenä ja itseriittoisena tekstinä,ei sitä pitänyt olla,se oli puolustus henkilökohtaista uskoani kohtaan,tuskinpa kukaan tykkää että haukutaan valehtelijaksi kun toinen kertoo vilpittömästi ja oikein omasta henkilökohtaisesta vakaamuksestaan.
    Mutta niinhän se on ei kaikkia voi miellyttää eikä pidäkkään.Ja jos hyvää tarkoittava iloinen hymy on sinusta tekopyhää en voi kun ihmetellä,olisikos loppuun pitänyt laittaa jotain vihaista nii olisi ollu pyhää?!?
    Jumalan johdatusta sinullekin veli ja kehottaisin sinua hyvässä hengessä tutkimaan motiivejasi puuttua muiden keskusteluihin jatkuvasti.Ja miettiä että miksi näet lässytystä,tekopyhyyttä,valhellisuutta siellä missä sitä ei ole.

Sekin minulla jäi epäselväksi aijemmasta viestistäsi että oletko uskossa,etsitkö vai oletko herätyksessä? Niin tai näin..siunausta ja Jumalan johdatusta ja Jeesuksen Armohoitoa sinulle.
  3. Minä uskon että usko Jeesukseen pelastaa minut.Nähtäväksi jää kui käy :)