Uskonto muiden joukossa. Ei enempää, eikä vähempää.Kaikkien uskontojen lähde on yksi ja sama Luoja (Jumala), vain versiot vaihtelevat.
Jokainen voi ja saa uskoa omalla tavallaan, mutta toisen uskoa ei ole oikeutta tuomita. Perehtymällä moniin uskontoihin, niistä syntyneisiin mytologioihin ja ihmiskunnan historiaan, sekä tieteiden tuloksiin, saattaa oppia tuntemaan myös omaa uskontoaan. Tosin voi käydä niinkin, että jämähtää olotilaansa ikään kuin laput silmillä, eikä näe metsää puilta. Fundamentalismi on juuri tuota.
Kristinusko
16
379
Vastaukset
Kristinusko on yksi uskonto muiden joukossa.Mutta sitä en allekirjoita että uskontojen lähde on yksi ja sama Jumala.
Jo pelkästään esim.pelastuskäsitykset poikkeavat niin paljon toisistaan.
Ja ihan totta olen samaa mieltä toisen uskoa ja vakamusta on hyvä kunnioittaa, kunnioittaminen luo pohjan hyvälle,antoisalle ja rakentavalle kskustelulle...:)- neuvon sinua
Varoita ja karta harhoppisia lahkolaisia. Älä missään nimessä kunnioita heitä vääriä oppejaan. Ihminen on tietenkin Jumalan luoma, mutta varoita heitä heidän vääristä opeistaan ja uskomuksistaan. Ja kehoita heitä tekemään parannus ja kääntymään Israelin Jumalan puoleen.
Kaikki kunnia kuuluu yksi Jumalalle. Hän ei kunniataan jaa edes oikeaoppisten ihmisten kanssa.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - muiden uskoa
neuvon sinua kirjoitti:
Varoita ja karta harhoppisia lahkolaisia. Älä missään nimessä kunnioita heitä vääriä oppejaan. Ihminen on tietenkin Jumalan luoma, mutta varoita heitä heidän vääristä opeistaan ja uskomuksistaan. Ja kehoita heitä tekemään parannus ja kääntymään Israelin Jumalan puoleen.
Kaikki kunnia kuuluu yksi Jumalalle. Hän ei kunniataan jaa edes oikeaoppisten ihmisten kanssa.
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.uskot itse "ikuisen piinan jumalaan"!! ja olet kuitenkin olevinasi ehdottomasti oikeassa ja haluat siksi että muutkin ihmiset omaksuisivat sinun uskosi ja alkaisivat hekin uskomaan ikuiseen helvetin piinaan?
Et tajua että juuri se on maailman suurin harhaoppi - että pidät elämän Luojaa kostonhaluisena kiduttajana.
Oma uskoni ei sellaista sisällä enkä voi sitä hyväksyä - IKUISEEN PIINAAN USKOVAT OVAT MINULLE PAHIMPIA HARHAOPPISIA MITÄ OLLA VOI.
Siis kunnioita muiden uskoa ja keskustele heidän kanssaan arvostaen ihmistä sillä et ole itse sen parempi. - Pesko
mikään jumala. Ihminen on luonut kaikki jumalat omien pelkojensa ja toiveidensa tarpeisiin. Se on historiallisesti todistettu asia.
- vaan on olemassa
Pesko kirjoitti:
mikään jumala. Ihminen on luonut kaikki jumalat omien pelkojensa ja toiveidensa tarpeisiin. Se on historiallisesti todistettu asia.
Jumala - se on todistettavissa, sille joka haluaa sen todeta. Tosin ihmisten kuvat jumalista ovat ihmisten tekemiä ja ne ovat tietenkin vaikka minkälaisia..
Pesko kirjoitti:
Minä uskon Raamatun ilmoitukseen Jumalasta, tämä vapaus uskoa minulle suotakoon :)
- OLIKO"
neuvon sinua kirjoitti:
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.Sitä, että mahtoiko Itse Jeesus olla Harha oppinen, Kun hän ei viettänyt pyhänään yhtään ainoata sunnuntaita? Näiden Jeesuksen tapojen vastaisten tuulien puhaltaessa tuli vain mieleeni, että onkohan tuo itse Kristittyjen Herra itse harhainen, kun ei ole sunnuntain pyhyydestä mitään tiennyt? Eikä hän koskaan ole käskyjään vaihtanutkaan? miten ovat nyt Jauhot pussissa?
- Vishnu
vaan on olemassa kirjoitti:
Jumala - se on todistettavissa, sille joka haluaa sen todeta. Tosin ihmisten kuvat jumalista ovat ihmisten tekemiä ja ne ovat tietenkin vaikka minkälaisia..
minulla on intialainen tuttu joka on varma oman hindujumalansa olemassolosta, koska tämä jumala auttoi häntä kun hän pyysi apua.Onko jumala nyt todistettu?
ja taas vesitit Raamatun sanan YKSI Usko.
Muuta et voi tehdäkkään valheen hengessä.- ei ole se usko
mihin sinä uskot.
ei ole se usko kirjoitti:
mihin sinä uskot.
Jumala minussa on SAANUT SYNNYTTÄÄ on todellakin se
YKSI USKO josta JUMALAN sanassa puhutaan.- lakkiluke
ArmiK kirjoitti:
Jumala minussa on SAANUT SYNNYTTÄÄ on todellakin se
YKSI USKO josta JUMALAN sanassa puhutaan....taidat pikkuhiljaa alkaa ymmärtää suurta kokonaisuutta. Jatka vain samaan malliin, niin kyllä asiat selviävät. Minä olen tuon vaiheen kehityksessäni jo ohittanut. Oivallus tulee jos on tullakseen ja se onkin jotain valtavan paljon suurempaa kuin yksikään oppi tai tunnustus.
- Trubaduuri
Kaikkien uskontojen lähde on suuri valhe, joka villitsee ihmiskuntaa. Kristus puolestaan edusti totuutta, ja oli uskova, ihmisenä, siitä juontuu kristinusko sana suomenkieleen. Maistele sitä. ;) Karvas se on maultaan ja kitkerää nieltävää kelle hyvänsä, mutta erityisen parantavaa. Tämä on minun ruumini, syökäätte, tämä on minun vereni, juokaatte!
Ja kaikki jotka ovat minut vastaan ottaneet, saavat nähdä Isäni taivaissa.- lakkiluke
...haluat tietää, se on paljon Kristinuskoa vanhempi rituaali. Samoin ovat Raamatun käskyt, jopa Jeesuksen rakkauden kaksoiskäsky paljon vanhempaa perua, kuin Kristinusko. Tuota on kristityn vaikea myöntää, koska koko uskonnon "ainutlaatuisuus" joutuisi kovalle koetukselle ja ihan uuteen tarkasteluun. Mutta on Raamatussa paljon asiaakin. Muun muassa "etsikää, niin löydätte," oikein ymmärrettynä tarkoittaa ihan muuta kuin pelkästään Kristinuskoon sokeasti tukeutumista. Kysymys on paljon uskontoja suuremmasta ja suuremmoisemmasta asiasta. Kristus, kun hänellä tarkoitetaan Jeesus Nasaretilaista, on yksi maailmaan tulleista ns. valaistuneista, korkeasti henkisesti kehittyneistä olennoista. Heitä on ollut useita ja heistä löytyy tietoa, kunha rohkenee etsiä.
Mutta siitäkin huolimatta uskokoon jokainen omalla, hyväksi katsomallaan tavalla. Ei siitä haittaa ole, kunhan muistaa elää hyvin vanhan ohjeen mukaan. "Tee toisille, niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän."
Jumalia on monia, mutta on todellakin vain yksi Luoja, joka on kaikille sama ja yhteinen. Hänet löytää luonnosta, mikro-, ja makrokosmoksesta, jos haluaa etsiä. Hän on kaikkialla ja kaikkina aikoina. Jos käännät kiven tieltäsi ympäri, on Luoja sen kivenkin alla, joka paikassa, pienimmästä tunnetusta olevaisesta atomin osasta suurimpaan kuviteltavissa olevaan mittaan maailmankaikkeudessa. Ja jopa niiden ylitse, mutta siihen ei ymmärryksemme riitä.
Näin olen ymmärtänyt, kun olen etsinyt vastauksia. Joku muu saa ihan vapaasti tyytyä omiin vastauksiinsa. - Trubaduuri
lakkiluke kirjoitti:
...haluat tietää, se on paljon Kristinuskoa vanhempi rituaali. Samoin ovat Raamatun käskyt, jopa Jeesuksen rakkauden kaksoiskäsky paljon vanhempaa perua, kuin Kristinusko. Tuota on kristityn vaikea myöntää, koska koko uskonnon "ainutlaatuisuus" joutuisi kovalle koetukselle ja ihan uuteen tarkasteluun. Mutta on Raamatussa paljon asiaakin. Muun muassa "etsikää, niin löydätte," oikein ymmärrettynä tarkoittaa ihan muuta kuin pelkästään Kristinuskoon sokeasti tukeutumista. Kysymys on paljon uskontoja suuremmasta ja suuremmoisemmasta asiasta. Kristus, kun hänellä tarkoitetaan Jeesus Nasaretilaista, on yksi maailmaan tulleista ns. valaistuneista, korkeasti henkisesti kehittyneistä olennoista. Heitä on ollut useita ja heistä löytyy tietoa, kunha rohkenee etsiä.
Mutta siitäkin huolimatta uskokoon jokainen omalla, hyväksi katsomallaan tavalla. Ei siitä haittaa ole, kunhan muistaa elää hyvin vanhan ohjeen mukaan. "Tee toisille, niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän."
Jumalia on monia, mutta on todellakin vain yksi Luoja, joka on kaikille sama ja yhteinen. Hänet löytää luonnosta, mikro-, ja makrokosmoksesta, jos haluaa etsiä. Hän on kaikkialla ja kaikkina aikoina. Jos käännät kiven tieltäsi ympäri, on Luoja sen kivenkin alla, joka paikassa, pienimmästä tunnetusta olevaisesta atomin osasta suurimpaan kuviteltavissa olevaan mittaan maailmankaikkeudessa. Ja jopa niiden ylitse, mutta siihen ei ymmärryksemme riitä.
Näin olen ymmärtänyt, kun olen etsinyt vastauksia. Joku muu saa ihan vapaasti tyytyä omiin vastauksiinsa.Jos haluan tietää, niin tiedän. Ehtoollinen, eli illastaminen yhdessä on maailman vanhin tapa joka ei ole rituaali laisinkaan vaan elämän jatkuvuuden kannalta katsoen välttämätön tapa, johonka ihmisen Poika, Kristus tunsi vetoa, koska hänen kauttansa juuri kaikki elävä luotiin, siis hän on todella tätä nyt tunnettua historiaa paljon vanhenpi. Hän on se esikoinen, se ensimmäinen ja samalla myös viimeinen! Hänen muistokseen voi illastaa vieläkin , mutta vain vanhan juutalaisen pääsiäisen aikaan. Kristus on siis kaikki kaikessa! Taivaallisen Isän silmäterä ja lempilapsi!
- lakkiluke
Trubaduuri kirjoitti:
Jos haluan tietää, niin tiedän. Ehtoollinen, eli illastaminen yhdessä on maailman vanhin tapa joka ei ole rituaali laisinkaan vaan elämän jatkuvuuden kannalta katsoen välttämätön tapa, johonka ihmisen Poika, Kristus tunsi vetoa, koska hänen kauttansa juuri kaikki elävä luotiin, siis hän on todella tätä nyt tunnettua historiaa paljon vanhenpi. Hän on se esikoinen, se ensimmäinen ja samalla myös viimeinen! Hänen muistokseen voi illastaa vieläkin , mutta vain vanhan juutalaisen pääsiäisen aikaan. Kristus on siis kaikki kaikessa! Taivaallisen Isän silmäterä ja lempilapsi!
...on sinun käsityksesi asiasta. Pidä se. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358