"Jeesus nosti kätensä ja siunasi heidät. Ja tapahtui, että hän heitä, erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen."
Se sovitustyö, joka Jeesuksen täytyi suorittaa on päättynyt. Siksi Jeesus sanoi:"Se on täytetty."
Jeesuksen työ Jumalan lasten siunaajana ja auttajana kuitenkin jatkuu täällä maailmassa, maailman loppuun saakka. Kristuksen Henki on läsnä jokaisessa uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa.
Jeesus erosi täältä kohotetuin käsin, Hänen siunauksensa jatkuu jokaisen Häneen uskovan kohdalla.
Luukas kertoo tuossa yllä olevassa raamatun paikassa sanotaan, että Jeesus erosi heistä "siunatessaan" heitä, ei siis siunattuaan heidät.
Jeesuksen siunaus siis jatkuu ja on ehtymätön niille, jotka panevat Häneen toivonsa uskossa.
Se riittää sinullekin, missä sitten lienetkin. Se riittää jokaselle päivällesi, tällekin päivälle. Se riittää aivan kaikkeen, mikä ikinä sinua kohtaakin.
Ota siis Hänen siunauksensa vastaan, sillä olet turvasatamassa Jeesuksen käsien alla. Siellä on anteeksiantamus, siellä on parantava VOIMA, sillä "Hänen haavoissaan olemme paratut."
Mikään ei ole Jeesukselle mahdotonta. Ala jo kiittää, tietäen, että JEESUS VOI!
Sillä Jeesus sanoi:"Minulle on annettu KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä."
" Se ON täytetty !"
8
640
Vastaukset
- Maru.anne
Tuli mieleen tämän laulun sanat:
"Käden alla Isän rakkaan,
varjon siunatun mä sain.
Linnan vahvan kunniakkaan,
tuen turvan tuskissain".
ja
toisen laulun sanat, jossa lopussa sanotaan näin:
"Kädet rakkahat arpia kantavat, Yli toiveiden siunaavat!"- Maruanne*
kokonaan, koska näyttävät vähän orvoilta nuo muutamat sanat tuossa.
1.Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen,
Joka tulvailee uskosta lupausten, Joka vuotavi kädestä Mestarin, Tyhjän tyhjihin sieluihin?
2.Tämä siunaus armona annetaan, Omat ansiot turhuutta, roskaa on vaan. Katsees kiinitä vuorehen voittoisaan, Pyhän Golgatan kukkulaan.
3.Yhden voit sinä tehdä nyt ainoastaan, Olla Mestarin edessä polvillaan. Kierrä alttarin sarvihin kätesi nuo, Pyydä: Avaa jo virran vuo!
4.Tule alttarin juurehen sellaisenaan, Katsees kiinnitä kuolevaan Karitsaan! Siellä löytyvi voima sun hengellesi, Joka täyttävi toiveesi.
5.Kerro Herralle voimasi heikkous Ja sun syömesi suuri saastaisuus. Muista heikkojen voimana Kristus on, Hän on auttaja verraton.
6.Tyhjät astiat saada voi ainoastaan Lahjan kalliin, mi vuotavi taivahastaan. Nardus-öljyhän haavoihin lääkkehen tuo. Sielu vettä jo lähteestä juo.
7.Hengen virta niin hiljalleen uudistavi, Veren voima jo synneistä puhdistavi. Kädet rakkahat, arpia kantavat, Yli toiveiden siunaavat. - tulee tuosta
Maruanne* kirjoitti:
kokonaan, koska näyttävät vähän orvoilta nuo muutamat sanat tuossa.
1.Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen,
Joka tulvailee uskosta lupausten, Joka vuotavi kädestä Mestarin, Tyhjän tyhjihin sieluihin?
2.Tämä siunaus armona annetaan, Omat ansiot turhuutta, roskaa on vaan. Katsees kiinitä vuorehen voittoisaan, Pyhän Golgatan kukkulaan.
3.Yhden voit sinä tehdä nyt ainoastaan, Olla Mestarin edessä polvillaan. Kierrä alttarin sarvihin kätesi nuo, Pyydä: Avaa jo virran vuo!
4.Tule alttarin juurehen sellaisenaan, Katsees kiinnitä kuolevaan Karitsaan! Siellä löytyvi voima sun hengellesi, Joka täyttävi toiveesi.
5.Kerro Herralle voimasi heikkous Ja sun syömesi suuri saastaisuus. Muista heikkojen voimana Kristus on, Hän on auttaja verraton.
6.Tyhjät astiat saada voi ainoastaan Lahjan kalliin, mi vuotavi taivahastaan. Nardus-öljyhän haavoihin lääkkehen tuo. Sielu vettä jo lähteestä juo.
7.Hengen virta niin hiljalleen uudistavi, Veren voima jo synneistä puhdistavi. Kädet rakkahat, arpia kantavat, Yli toiveiden siunaavat.Golgatan kukkulasta mieleen tämä virsi:
1.
Vieraalla maalla kaukana
on kumpu kivinen.
Sen koloon kerran iskettiin
puu ristin muotoinen.
2.
En, rakas Jeesus, ymmärtää
voi kärsimystäsi,
vaan luotan, että sovitit
myös minun syntini.
3.
Sä kuolit, että pääsisin
Jumalan lapseksi
ja taivaan tiellä seuraisin
sinua, Herrani.
4.
Taivaaseen portin aukaisit,
kun voitit kuoleman,
ja siksi aina sinua,
oi Jeesus, rakastan.
Cecil Frances Alexander 1848. Ruots. Britt G. Hallqvist 1955. Suom. Jaakko Haavio 1962. Virsikirjan lisävihkoon 1963. - Pyhä Henki
tulee tuosta kirjoitti:
Golgatan kukkulasta mieleen tämä virsi:
1.
Vieraalla maalla kaukana
on kumpu kivinen.
puu ristin muotoinen.
2.
voi kärsimystäsi,
myös minun syntini.
3.
Sä kuolit, että pääsisin
Jumalan lapseksi
sinua, Herrani.
4.
kun voitit kuoleman,
ja siksi aina sinua,
oi Jeesus, rakastan.
Cecil Frances Alexander 1848. Ruots. Britt G. Hallqvist 1955. Suom. Jaakko Haavio 1962. Virsikirjan lisävihkoon 1963.kuuluvat yhteen ja rakkain virsi minulle on tämä:
Virsi 117
--
1.
Pyhä Henki, lohduttaja,
valon lähde ainoa,
Pyhä Henki, puolustaja,
sydämeni taivuta.
Tee se temppeliksesi,
että huokaukseni
Herran puoleen nousta voisi,
niin kuin pyhä tahtos oisi.
2.
Sinä olet Henki Herran,
paras lahja Jeesuksen,
jonka lupasi hän kerran
ohjaajaksi omilleen,
lunastuksen sinetti,
toivon varma ankkuri,
Sanan vahva todistaja,
lupauksen kirkastaja.
3.
Lähde armon, rakkauden,
Henki taidon, totuuden,
lahjoittaja elon uuden,
lohduttaja sydämen,
hengelleni todista,
että kuulee Jumala
minua kuin isä lastaan,
eksynyttä juoksee vastaan.
--
5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.
6.
Sinä tahdot puhtautta,
Pyhä, pyydät pyhyyttä,
vihaat synnin saastaisuutta,
vilppiä ja vääryyttä.
Pyhitä siis mieleni,
sydämeni, sieluni,
puhdista se majaksesi
sinun siinä ollaksesi. tulee tuosta kirjoitti:
Golgatan kukkulasta mieleen tämä virsi:
1.
Vieraalla maalla kaukana
on kumpu kivinen.
puu ristin muotoinen.
2.
voi kärsimystäsi,
myös minun syntini.
3.
Sä kuolit, että pääsisin
Jumalan lapseksi
sinua, Herrani.
4.
kun voitit kuoleman,
ja siksi aina sinua,
oi Jeesus, rakastan.
Cecil Frances Alexander 1848. Ruots. Britt G. Hallqvist 1955. Suom. Jaakko Haavio 1962. Virsikirjan lisävihkoon 1963.tahdomme Jeesusta ylistää!
Minulle on erittäin rakas tämä ylistyslaulu:
422. Heng. laulu kirja:
"Päivä kirkas loistaa sielussain.
Pimeys on hälvennyt.
Maa ja taivas hymyileepi vain.
Valonain on Jeesus nyt.
/:Loistaa päivä, kevätpäivä,
elon hetket kaikki kirkastaa.
Jeesukseen kun silmäin katselee,
sieluni Hän valaisee.:/
Kiitoslaulu soipi sielussain.
Herralle se kajahtaa.
Säveleitä sydän uhkuu ain,
kiitosvirttä riemuisaa.
Kevät armas onmpi sielussain:
Jeesus luonain asustaa.
Laulu kaikuu sydäntarhassain,
kukat armon kukoistaa.
Riemu suuri asuu sielussain:)
mulle Jeesus toivon toi.
Pyhä, puhdas Karitsa se vain
KAIKKI synnit anteeks soi."
Elisa E Hewitt,1851-192
john R. Sweney 1887.
Poistun nyt koneelta ilta askareisiin.
Joten toivotan hyvää Jeesuksen siunaamaa
yö unta teille kaikille! Sirkka-Iita- iloiten ylistäkää!"
Sirkka-Iita kirjoitti:
tahdomme Jeesusta ylistää!
Minulle on erittäin rakas tämä ylistyslaulu:
422. Heng. laulu kirja:
"Päivä kirkas loistaa sielussain.
Pimeys on hälvennyt.
Maa ja taivas hymyileepi vain.
Valonain on Jeesus nyt.
/:Loistaa päivä, kevätpäivä,
elon hetket kaikki kirkastaa.
Jeesukseen kun silmäin katselee,
sieluni Hän valaisee.:/
Kiitoslaulu soipi sielussain.
Herralle se kajahtaa.
Säveleitä sydän uhkuu ain,
kiitosvirttä riemuisaa.
Kevät armas onmpi sielussain:
Jeesus luonain asustaa.
Laulu kaikuu sydäntarhassain,
kukat armon kukoistaa.
Riemu suuri asuu sielussain:)
mulle Jeesus toivon toi.
Pyhä, puhdas Karitsa se vain
KAIKKI synnit anteeks soi."
Elisa E Hewitt,1851-192
john R. Sweney 1887.
Poistun nyt koneelta ilta askareisiin.
Joten toivotan hyvää Jeesuksen siunaamaa
yö unta teille kaikille! Sirkka-Iita"Kiitos Jumalallemme
soikoon sydämestämme
virsin, lauluin, psalttarein,
harpuin, huiluin, kantelein."
Kiitos Sirkka-Iita lohduttavasta ja välittävästä kirjoituksesta.Tämä kirjoitus lohdutti,kun tuli niin paha mieli tuolla "Raamattu" palstalla,kun siellä hyökitään kimppuun ja väännetään asioita vääräksi ja haukutaan valehtelijaksi.
Siunausta sinulle ja Jumalan johdatusta :)Niin, tiedän sen raamattupalstan hengen. Olin siellä puolisen vuotta, sillä halusin ottaa selvää, että mistä hengestä se oppi siellä on ja olla puolustamassa niitä, joita siellä "syötiin".
Tuli selväksi!
Jeesuksen Henki kehoitti minua lähtemään sieltä pois. Vaikka en oikein tiennyt minne mennä, mutta sitten sain sellaisen kehoituksen sydämeeni, että: "Mene Jeesus palstalle."
Niin sitten tulin tänne ja olen iloinen siitä, etten jäänyt enää sinne kuuntelemaan sitä negatiivistä vuodatusta ja syyttelyä. Se tuntui äärettömän pahalle, kun ihmisen uskokin tehdään tyhjäksi. Se oli mielestäni myöskin Jumalan työn aliarvioimista.
Jeesus yksin saakoon olla tuomarimme, eikä kukaan ihminen.
Jeesus siunatkoon sinuakin Juhani, veljeni Herrassa. Terv. Sirkka-Iita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1029669Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764977Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.574716Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.13222Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92441Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061686- 451468
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.511417Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota581397Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651311