Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

23

1. Täällä ohjeet:

http://www.foka24.de/Focus/BC.html
  2. Mielestäni myös ylivoimainen varuste täällä pohjoisen oloissa! Uudessa limitedissä tuo varuste on ja onneksi oli vakiona. Toisessa vanhemmasssa Focuksessa lämmitettävä tuulilasi jätettiin pois ja aivan turhaan (Hintaa silloin muistaakseni vaivaiset 500mk tai vastaavaa). Esimerkiksi tänä "talvena" on ollut paljon kelejä milloin tuulilasin lämmitys on ollut ehdoton. Se on kiva raaputtaa vanhemmasta Focuksesta teräsjäätä hampaat irvessä ja käsi puutuneena kun limitedissä pistät vaan lämmityksen päälle ja putsaat muita laseja sen aikaa:) Olen vain kuullut että lämmitys vie paljon sähköä. Sen kyllä huomaa kun pistää päälle, valot "välähtää" hetkeksi. Eräällä tuttavalla paloi aikoinaan uudehkosta Sierrasta pääsulake kun piti kaikkia lämmittimiä päällä eräänä syysiltana. Matka tyssäsi siihen..

Toinen ehdoton varuste mielestäni on myös ilmastointi. Käytetyn auton osto tyssäisi siihen jos mielenkiintoisesta vaihtoehdosta puuttuisi tämä varuste.. Ehdoton myös syksyllä kostealla kelillä. Sisäilman saa kuivaksi ja lasit pysyy kirkkaina. Pitäisi vaan keksiä vastaava systeemi talven ajaksi kun ikkunat huurtuu aika nopeasti mikäli keli vähänkin kostea. sisäilmansuodattimen poisto talveksi voisi auttaa asiaan..

Muut varusteet onkin mielestäni aika turhia. Sähköpeileit saat oikeaan asentoon niin niihin ei tarvitse enää koskea. Tosin peilien lämmitys on myös hyvä mikäli auto seisoo ulkona.
    Alumiinivanteita pidän kesällä, talvella riittää täällä suolakelissä peltivanteet. Minulla ainakin kapselit ovat kestäneet hyvin. Ajotietokoneen virkaa ajaa kännykän laskin ja trippimittari aina tankkausten yhtydessä.

Itse pidän myös tärkeänä jäykempää alustaa. Trendin alusta on ihan hyvä normaalikäytössä, toki alustasarjalla saisi ajoon lisää tarkkuutta mutta siitä ei ole hyötyä talvella kun maavara pienenee..
  3. Yleensä Fordeissa on käytetty calixin tuotteita, voi olla että joku käyttää defaakin..Ei varmaan sen suurempia eroja. Itselläni perheen parissa focuksessa calixin lohkolämppä. Olen kuullut, että mikään vastus ei kestä pätkivää virtaa pidemmän päälle..