En nyt heti kerro mitä tarkoitan, mutta markkinarako olisi kunnon markkinointimiehelle. Harmittaa kun tuota ikää on vähän liikaa ja terveyttä liian vähän. Nyt olisi tilaisuus nostaa Lieksaa nousuun, mutta kielitaitoa, j…
Tuli aikoinaan vietettyä moni kesiä siellä, mutta nyt täällä "vaivaisukkona" lähtöä odotellen. Olisi mukava vielä kerran käydä siellä, ja vaikka Kotiseutuyhdistyksen väelle näyttää, mistä kolosta voisi päästä kirkon van…
Aikoinaan kävi moni marjastamassa Piiroislouhien seutuvilla, siellä oli paljon puolukoita. Jumalanjoen seutu oli myös hyvää puolukoiden kasvulle!
Minä itse Kamuttaja I Suuri olen vielä hengissä, jos minua joku epäilee keikahtaneeksi, niin en toistaiseksi. Eihän sitä tiedä koska.
Löytyykö Lieksasta autovuokraamoa, entä yöpymispaikkaa (hotellia tms.). Sukulaisia olisi tulossa käymään katselemaan lapsuutensa maisemia. Mitäs sinne muuten kuuluu? Minulla menee ihan kivasti, käyn useammin Terveyskesk…
Se "Lihhoo Lieksasta" oli todella mahtava makuelämys. Sen possulajin liha todella maistuu hyvältä. Harmi kun sitä ei saa täältä Syvästä Etelästä mistään kaupasta. Sitten se kalajuttu. Kalaosuus oli todella herkullista m…
Kolin alueella tuntuu puusto tuhoutuvan aika pahasti, mikäli uutisiin on uskominen. Syynä tuntuu olevan tuollainen pieni "öttiäinen" jolle ei tunnuta mahtavan mitään. Kyllähän se on totta, että nyt ollaan myöhässä. Tuo …
Pääsiäisen aikaan kävi jälkikasvua Lieksassa, kokonaista kaksi sukupolvea. Toivat tuliaisina purkissa "Läskisoosia" jossa on Lieksassa kasvatettua mangalitsasikaa, ja hyviä mausteita. Purkissa luki LIHHOO LIEKSASTA. En …
Nyt on alettu vetää urheiluun ajatusta, että kaikki ovat samanlaista "ainesta". Eräs käytännön esimerkki: Nuorten painissa on alettu yhdistää tyttöjen ja poikien painit samaksi, vain painon mukaan. Tiedän jo ainakin yhd…
Nyt on alettu vetää urheiluun ajatusta, että kaikki ovat samanlaista "ainesta". Eräs käytännön esimerkki: Nuorten painissa on alettu yhdistää tyttöjen ja poikien painit samaksi, vain painon mukaan. Tiedän jo ainakin yhd…
Olen nyt aivan ihmeissäni ja neuvoton nykyisen suuntauksen vuoksi. En ota kantaa puolesta, enkä vastaan, vaan täysin painvastoin! Sukupuolia on kuulemma vaikka kuin monta, eikä enää saa sanoa vanhoilla kutsumanimillä ku…
Hyvää Itsenäisyyspäivää! Meillä on Hyvä Maa, paras maa maailmassa! Vaikka elämä ei ole kaikin ajoin helppoa, niin kuitenkin meillä on vielä pysynyt rauha. Tehdään jokainen sen mitä pystytään, että saamme viettää ensi vu…
Täällä minä olen Piiroislouhilla odotellut Lieksalaisia käymän kylässä. Pannut on kuumana, mutta kun ei ketään näy, niin joutuu tässä itse juomaan kahvit, ja juottamaan tuolle karhulle, joka täällä kiertelee. Taidan ott…
Olen kertonut tästä jo muutamia vuosia sitten. Kerron vielä muistutuksena, että kyllä ilmatilaloukkauksia on tehty ennenkin. Eräs tapahtui viiskytluvulla. Hävittäjiä oli neljä, ja ne lensivät muodostelmassa hyvin matala…
Olen kertonut tästä jo muutamia vuosia sitten. Kerron vielä muistutuksena, että kyllä ilmatilaloukkauksia on tehty ennenkin. Eräs tapahtui viiskytluvulla. Hävittäjiä oli neljä, ja ne lensivät muodostelmassa hyvin matala…
Lieksassa on joitain outoja pakankojen nimiä, kuten Jamali. Jamali, tarkoittaa nenetsien kielellä maan ääri. Mistähän Egyptinkorpikin on saanut nimensä? Entä Ruunaa, Pankakoski ja muut. Kaksinkantajan tiedän, Heikkisen …
Viime aikoina on ollut paljon puhetta kulttuurin omimisesta. Siitä pitäisi ehdottomasti päästä eroon, sillä toisen ryhmän kulttuuria ei saa hyödyntää. Laitan tässä muutamia esimerkkejä, ja osasta miten ne ovat alkujaan …
Joskus 60- luvulla siellä asfaltoitiin meijerin piha, ja kaupungilla joitain katuja, ja silta. Tehtäväni oli valvoa, että tekijäfirma teki kunnon työtä. Otin näytteitä asfaltista. Sillalla jäi yksi aivan ainoalaatuinen …
Täällä on kerrottu jo ainakin parina kesänä Piiroislouhila liikkunen joitain outoja ihmisiä. Osa on varmaan lähtenyt liikkeelle kirkon esineiden löytymisen innoittamana, mutta kyse taitaa olla aivan muusta. Keskustelin …
Hyvä Itsenäisyyspäivää! Toivon kaikille Lieksasta lähtöisin, tai Lieksassa asuville oikein hyvää Itsenäisyyspäivää.