Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kovaa totuutta, minä sanon...
11.10.2015 12:28
Miksiköhän piispa otti nämä maahanmuuttajat esimerkikseen? Ei oikein hyvä esimerkki koko asiaan, koska vastaanottokeskus ei ole oikea paikka evankelioida muslimeille. Se on hieman sama asia kuin että menet evankelioimaan Helvetinenkeleille heidän kokoontumisajoihin kun pitäisi tavoitella yksittäisiä Helvetinenkeleitä vaikkapa vankiloiden kautta. Ei helvettiin kannata mennä viemään sen enempää omenoita kuin uutta testamenttia, vaan sinne missä on otollinen maaperä. Ei nämä muslimit tulleet Suomeen kääntymään kristinuskoon, vaan tuomaan islamia tänne ja käyttämään hyväkseen Suomen sinisilmäistä hallintoa. Omenat tuskin meni maahantulleiden suuhun vaan ikkunasta pihalle ja kun piispa lähti, maahanmuuttajat tilasivat pitsaa puhelimella, joten on siinä kohtaa ihan turha puhua Maslowista yhtään mitään. Kaiken lisäksi evankelioimistyö toimii parhaiten kun Maslowin kolmesta alimmasta puuttuu yksi ja jopa parhaiten jos puuttuu vaikkapa kaikki pohjarakenteet. Vastaanottokeskuksissa tämä yhtälö ei toimi.
Jos muslimeille haluaa tuoda ilosanomaa Jeesuksesta, se kannattaa tehdä silloin kun ei ole sata muuta islamistia ympärillä katsomassa. Siksi emme saa tuloksia prätkäjätkiinkään heidän kerhohuoneistossaan, korkeintaan tulee turpaan.
Mitä tulee tuohon kristinuskon tärkeimpään sanomaan, niin onhan se nyt sanomattakin selvää, että jos joku menee Jeesuksen veren yläpuolelle, veri lakkaa olemasta vaikuttava tekijä ja pelastustie katkeaa siihen, joten on tyhmää edes puhua aiheesta, mikä on tärkeintä.
11.10.2015 12:15
En tiedä kuinka moni osaa katsoa ilman "hevosen putkinäkölappuja" mutta esimerkiksi vaikka itse paljon harrastukseni ja kutsumukseni pohjalta kiinnitän huomiota Jeesuksen paluun päiviin (eskatologiaan) ja odotan ns. uskovien tempausta, niin olen monesti muistuttanut ettei temapus sinäänsä itsessään pelasta ketään, vaan aito usko Jeesukseen. Eli vaikka jonkun silmissä saatan muka ennustella päivämääriä ja vaikka puhuisin niistä Jeesuksen paluun päivistä maailman ääritappiin saakka joka päivä, se ei muuta mitään miksikään. Samoin ei muuta sekään kuinka hyvin tunnet saatanan metkut tai helvetin tulet. Joillekin profetia ja tieto on kuin jokin kilpailu, kun toisille taas päivämäärät ja profetointi on kuin punainen vaate sarvet päässä, niin eksyksissä jotkut ovat. Niillä asioilla ei ole tiedon tai profetaalisen lahjan takaa mitään merkitystä lopulliseen pelastukseemme.
Armo ei ole taistelussa, tiedossa ja kunnian ansaitsemisessa, vaan luovuttamisessa, voimattomuudessa ja synnin tunnustamisessa Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä on ne kaikki teot joita jokainen tuntuu aina perään kuuluttavan pelastuksen ehtona.
Raamattu sanoo että vain joka vahvana pysyy loppuun asti, he voittavat... tätä käytetään yleisesti lyömäaseena, vaikka kysymyksessä on eskatologinen loppurutistus. Näissä ihmisissä on omavoimaisuus ajanut jo heidät vihan aikaan saakka ja siksi he joutuvat taistelemaan oman typerän tahtonsa mukaan loppuun saakka. Raamattuhan sanoo että olemme vahvuudessamme heikkoja ja heikkoutemme on meissä vahvuus. Taivastenvaltakunnan säännöt kun ovat niin erilaiset maallisen taistelun sääntöjen kanssa että moni eksyy luulemaan että tieto, tahdonlujuus ja voima on se joka uskovan pitää tiellä. Se on Pietarin kompastuskivi... kukko lauloi kolmannella kovan uhoamisen jälkeen.
11.10.2015 11:44
Äläs kärjistä asiaa... se ei mene noin kuin sanot, koska Raamattu ei mässäile väkivallalla, eikä se ole kauhukirja, vaan suurenmoinen koko ihmisekuntaa koskeva- ja sen pelastuksesta kertova kirjakokoelma profetioineen. Älä vääristele sitä ja panettele tekemällä typeriä kehäpäätelmiä, jolla annat kuvan etten lue Raamattua. PÄINVASTOIN! Luen Raamattua takuulla enemmän kuin monikaan muu ja kaikenlisäksi tutkiskelemalla, enkä kuin romaania.
Raamattua ei kannata lukea saamalla sen sanoista ja irrallisista jakeista jonkinlaista mielihyvää, vaan sen avulla opitaan tuntemaan Jumalaa, jota kautta vasta sana avautuu Pyhässä Hengessä.
MUTTA VÄKIVALTA JA HELVETIN TUSKAT, eivät kuulu Kristityn keskeisiin tutkimuskohteisiin minkään valossa, joten älkää leikkikö niillä yhtään enempää kuin sen minkä on välttämätön pakko niistä tietää.
10.10.2015 23:38
Älä puhu paskaa! Pidätkö meitä idiootteina?
10.10.2015 23:20
Minusta tuon kaltainen tieto on tarpeetonta, ellei sitten itse ole sellainen jonka usko ei riitä kuulemisesta, eikä Raamatun sana riitä kertomaan. Ei pahuutta, eikä helvettiä kannata etsiä, koska ne eivät ole minkään kertomisen arvoisia.
Raamattu ei missään kohtaa turhaa mässäile väkivallalla, eikä tuomioilla, joten on erityisen epäraamatullista että jonkun pitää voida kuvailla mitä helvetti oikeasti on ja miltä sellainen voisi tuntua. Minusta se kuulostaa aavistuksen verenhimoiselta, eikä kukaan oikea uskova voi sanoa aloitukselle "amen, amen", koska ei helvettiin joutuminen ole kenellekään minkään sortin aamen. Se on kauheaa!!!!
10.10.2015 23:18
Niih... :(
10.10.2015 23:11
Sinulle syyttelevä multinikki joka puhuu jatkuvasti Jumalan sanassa olevia irrallisia jakeita hyväksi käyttäen tueksi syytöksillesi.
Kumpi oli se joka heitettiin maan päälle Taivaasta, syyttäjä va puolustaja? Kummassa hengessä voimme sinut nähdä näiden lukemattomien syytöstes kanssa? Jokainen voi sen päätellä ihan itse.
Toinen seikka, jonka haluan JÄLLEEN KERRAN KERTOA kaikille, että sanojani vääristellään jo täysin tietoisesti ja tahallaan, siitä mitä puhun omilla sivustoillani ja ne tuodaan tänne kuin ne olisi copy/pastettuna, vaikka tekstä on muunneltu. Tämän kaltainen menettely antaa vääristyneen kuvan puheistani jota on sitten helppo kertoa taas eteenpäin. Lähinnä minut on väitetty povailevan tempauspäivää... Okei, ymmärtäisin ehkä jos säätiedotuskin voisi sanoa millisekunnilleen, koska myrskyt alkavat milloinkin, vaa siihen liittyy aina sanoja todennäköisesti ja ehkä, tai lauseita, "jos se nyt tulee, niin melko varmasti se osuisi tuohon päivään" jne. Ovatko nämä lauseet ja sanat siis profetiaa tai ennustamista? Ei, vaan ennemminkin asioiden seuraamista, vartioimista, hereillä oloa ja ilmoittamista muille että mitä on seurattu ja havaittu, jotta seurakunta ei nukahtaisi.
Kolmanneksi tämä multinikkeilevä syyttäjähenki olettelee allekirjoittaneesta asioita ja julkaisee ne sitten täällä julkisesti, kuten vaikka etten korota koskaan Jeesusta ja korotan vain itseäni. Jokainen saattaa lukea historiaa ja vaikkapa sivustoani www.pelastussanoma.fi ja havaita asian laidan itse. Olkaa hyvä vaan ja kertokaa totuus, älkääkä kuulutelko että tämä sana on Jumalan totuus, vaikka se on vain saatanallinen valhe. Jopa Raamatulla on helppo valehdella, siitä meillä on osoituksena kaikki Invisitiot ja naisten alistaminen, anekaupat jne. muutkin Jumalan sanalla veistetyt valheet. Pysykää Jumalan sanan totuudessa, älkääkä katsoko sanasta teille sopivia jakeita, jolla sitten tulette tänne ja lyötte. Se ei ole puolustajan, Herramme Jeesuksen Kristuksen tapa toimia, koska veri on jo vuodettu.
05.10.2015 22:20
Minua täällä taas kumminkin syytetään mutta jos minä seuraan jokaista taivaan merkkiä, Raamatun sanaa, jonkin sisältämää päivämäärää ja tapahtumaa, jotka voisivat viitata Jeesuksen paluuseen ja kerron sen täällä tai pelastussanoma.fi sivustolla, kehotan teitä kaikkia odottamaan kuten Raamattu sen meille kertoo. Jos minä olen nyt yli yhdeksän vuotta kehottanut ja varoittanut Jeesuksen konkreettisesta tulosta, ilmoitellut mahdollisista päivistä, en varmuudella, vaan mahdollisuutena ja kun minä jatkan tätä siihen päivään saakka, kun Jeesus tulee oikeasti, niin kenet minä olen eksyttänyt ja mihihin, sekä lisäksi saanko valvomisestani ja vartioimistyöstäni myllynkiven ja tulisen järven palkkioksi? MIETTIKÄÄ TARKKAAN!!!
05.10.2015 15:58
Hienoa pohdintaa! Juuri noin minä ihmisten toivoisin koetella profetiaa. Minuahan syytellään jatkuvasti kaikesta enkä jaksa osallistua millään tavalla koska en vaan jaksa jauhaa samaa potaskaa kuuroille korville. Tuokin yksi sanoo suorempaa kuin suoraan, etten käsitä mistään mitään, varsinkaan Raamatusta, enkä milloinkaan korota Jeesusta, vaan itseäni, joten miksi tuhlaisin tällaiseen aikaa? Siis tuhlaan sitä näiden helmien takia, jotka osaavat lukea ja ymmärtää lukemansa.
Profetiaa pitää koetella Raamatulla, eikä irrallisilla jakeilla. Raamatulla koettelu edellyttää hieman syvempää Jumalan kuvan tuntemusta. Esimerkiksi Jumala ei muuta aivoituksiaan yhtäkkiä, joten jos Jumala käskee kansojen pysymään omissa maa-alueissaan ja kieliryhmissään, siksi koska Baabel oli se viimeinen pisara. Jumala ei anna koko maailman saastua, vaan osaa siitä.
Mitä taas tulee Jeesuksen sanoihin lähimmäisyydestä, niin Jeesus korosti sanoilla te tulitte ja ruokitte minut, te vaatetitte minut jne. Ei Jeesus tarkoittanut että teidän pitää ottaa saatanan synagoogasta väkeä ja ruokkia heidät, vaikka ne halauvat vain tehdä sielullesi vahingon ja kiistää henkesikin uhalla Hänet, jota sinun piti ruokkia.
Tässä pakolaiskysymyksessä näkyy samat fanaattiset henkivoimat kuin on homo suvaitsevuudessa ollut esillä.
Norjalaisnainen ei siinä tilanteessa että Lähi-idän ongelmat siirtyvät ihmismassoissa tänne pohjolaan ja sytyttää kansassakin valtavan kahtiajaon. Toiset haluavat auttaa hädässä kärsiviä ja toiset syyttää toista vihaamisesta koska tämä näkee syvemmälle, eikä halua välttämättä kaikkea suvaita. jne. soppa valmis.
Pelkkä Danielin patsaan Raamattu on meille näyttänyt mihin tilanteeseen se loppu tulee, "loppu tulee kun savi ja rauta ei sekoitu", näettehän sen itsekin.
05.10.2015 00:21
....nii ja Jeesus on Herra, kuninkaiden kuningas ja messias!
03.10.2015 20:32
Jumalamme on ikuisesti Israelin Jumala! Siunatkaamme Jaakobin jälkeläisiä.
03.10.2015 20:14
Jos jotain henkien tunnistusta haluatte ryhtyä tekemään, niin huomaatteko että samat henkivoimat puoltavat maahanmuuttoa kuin ajavat samaa sukupuolta olevaa avioliittolakia. Älä siis välttämättä ole heidän puolellaan, koska tämä on neuvo.
03.10.2015 16:04
Koitan lähinnä sanoa tässä että kun naisen uni oli jo valmiiksi niin kammottava oman moraalinsa suhteen, hän sorttuu kuittaamaan Jumalan laatikoimiseen ajattelemalla etteihän Jumala voi olla tuota mieltä ja kääntää asian toisin miten alunperin näki.
03.10.2015 15:47
No huhhuh taas jankuttamaan...
Minä olen saanut sekä näkyjä, että unia ja näkyunia, joten uskon tietäväni miten ne rakentuu ihmismieleen. Niiden kirjaamisessa on se ongelma, koska jotkut asiat näytetään siten että sinulle jää pieni pelivara kirjaamisen suhteen. Norjalaisnäyssä asiasisältö piti paikkansa juuri niin kuten näyssä sanottiin mutta naisen mielipide Jumalan mielipiteestä on se ero. Pakolaisia ei haluta ottaa mielellään mihinkään maahan, etenkin meillä Suomessa, josta muodostuu pienimuotoinen armo kaiken pahuuden päälle. Kukapa kristitty haluaisi maahan sellaisia joiden mieleipide on lähinnä tappaa kaikki kristityt.
03.10.2015 15:37
MInä en usko että unessa oleva pakolaiskysymys on profetiaa, vaan profetoivan naisen oma mielipide pakolaisuudesta. Se näkyy tulkintana, eikä näyssä. Vanhalla naisella oli siihen aikaan aivan eri katsomus pakolaisuudesta kuin se nykyään on ja saatuaan tämän sisältöinen uni, hän väritti sen siltä osin halutun kaltaiseksi. Jos hän olisi nähnyt jo silloin mitä tämä pakolaisuus on, muslimien tuomana Islamistisena invaasiona, niin ei ikinä olisi itsekään suvainnut sellaista.
02.10.2015 19:56
Palstalla ihan hirveitä ihmisraunioita. MIten nämä kaikki luulevat menevänsä portista sisälle ja olevansa sitten siellä näiden järjettömien mielipiteittensä kanssa. He tuomitsevat muita joka käänteessä. Luuletteko että te olette valmiina tuomareina tervetulleita Isän Jumlaan eteen, joka odottaa teiltä nöyryyttä tämän tuomionhalun sijaan?
No niin, tottakai saan tästä kommentista taas tuomioita osakseni mutta sanoinpahan tämän nyt niille joilla tuntuu korvissa olevan vikaa, vai ymmärryksessäkö?
02.10.2015 16:56
Se kaikkein helpoin henkientunnistaminenhan tapahtuu juuri kysymällä yksinkertaisesti: "mitä olet mieltä Israelista?" Sen ympärille kaikki kerääntyy tänäänkin.
02.10.2015 16:08
2. Piet. 3:3-6 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
1. Kor. 1:17-29 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan -ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
02.10.2015 12:21
Älä sä Jari välitä tosta palstakeisarista. Se syyttelee joka nurkalla jokaista ihmistä joka ei sitä itteensä miellytä.
02.10.2015 12:13
22 / 121