Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
36 aloitusta · 2899 kommenttia
Vai+että+bessie+halusi+Moskovaan,+tai+johonkin+kansallistorile.+Sini-sirkku+sentään+tyytyy+nyt+kotona+olemiseen,+koska+on+jo+ennen+Joulua+ja+Joulunaikaankin+tavannut+kaikkia+ystäviään,+joten+taidetaan+olla+sitten+vain+kotona,+siis+ainakin+minä.Ruokaakin+on+riittämiin,+jopa+sitä+siika+kraavina+mutta+nakkeja+ei,+kuten+ei+perunasalaatiakaan,+joita+en+nyt+todellaka+kaipaakaan.+Sitävastoin+siskonmakkarat+on+joskus+aivan+himoittavia,+kuten+ihmekyllä+se+mustamakkara+puolukkahillon+kanssa.Joulun+olen+viettänyt+yksin+jo+kauan,+koska+en+halua+edes+mennä+lapseni+perheen+luokse,+sillä+jotenkin+se+tuntuisi+niin+erilaiselta,+sanoisinko+teennäiseltä,+mitä+meillä+oli+silloin,+kun+lapseni+oli+mukana++lapsuudessaan.Mitään+sukulaisiani+ei+ole+edes+lähitienoilla,+koska+veljeni+on+idässä+ja+siskoni+lännessä+ja+minä+täällä+Hämeessä,+josta+ei+kyllä+saa+juttukaveria,+vaikka+olisi+kuinka+puhelias+ja+en+toisaalta+ole+halunutkaan.Juorut+ne+kyläläisillä+täälläkin+on+se+puheen+aihe+ja+minä+kun+en+tunne+ketään,+niin+ulkona+olen,+kuin+se+kuuluisa+lumiukko.Hieman+nyt+hetken+harmitti,+kun+lapseni+meni+sinne+Espooseen+(minun+ja+mieheni+kotiin)+tyttärensä+kanssa+ja+olisnkin+halunut+mukaan,+mukamas.+No,+enhän+olisi+kuitenkaan+lähtenyt,+koska+mieheni+kuoleman+jälkeen+en+ole+rohjennut+mennä+sinne+ja+tuskin+tulenkaan+menemään.Jaa,+nyt+tulee+jo+ensimmäiset+paukut,+joihin+alan+varautumaan,+että+ei+mene+pissahousuu+pelosta,+että+sota+on+syttynyt!DD
Uskomatonta+tuo+jalkapallo+ja+että+Suomellakin+on+siihen+mahdollisuuksia,+koska+hieman+olin++pettyt,+kun+lapsenlapseni+vaihtoi+jääkiekon+jalkapalloiluun,+tosin+vasta+13v.En+tiedä,+olenko+nyt++liiankin+utelias,+koska+tuo+ynnämuu+kertoi+jostain+evakkovaunuista+ja+kuitenkin+olemme+asuneet+melkein+samoilla+seuduilla,+joten+tulitteko+te+jostain+sieltä,+joka+jäi+sinne+rajan+takse+ja+annettinko+teille+joku+tila+sieltä+korvesta,+josta+oli+se+sama+matka,+kuin+minullakn+kouluun!Olen+jälkeenpäin+kullut,+että+meillekin+olisi+tullut+evakointi+käsky,+että+kaikki+tavarat+oli+pakattava+ja+valmistautuva+evakkoon.+Olisihan+se+ollut+aikamoinen+kokemus+äidilleni,+koska+hänellä+oli+silloin+jo+kaksi+tytärtä+ja+minä+rääpäle,+juuri+syntynyt.,