Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Olen+lukemattomat+kerrat+käynnyt+Porvoossa,+mutta+aluksi+vain+ohi+ajoimme+siitä+mennessämme+Itäsuomeen+lomille.+Sitten+tuli+työpaikan+virkistysmatka+ja+lähdimme+Hesan+Kauppatorilta+Ruuneberg+laivalla+ja+se+oli+upea+matka.+Tosin+pois+tulimme+bussilla.Tosi+mukava+matka+oli,+kun+kerran+(useinkin)+olin+mieheni+mukana+hänen+työmatkallaan+ja+hän+jätti+minut+Rauman+torille+odottelemaan.+Siellä+kiertelin+vain+kuuntelemassa+eri+ryhmiä,+jotka+juttelivat+Rauman+murretta+ja+naureskelin+hiljaa+mahani+kipeäksi,+sillä+enhän+ymmärtänyt+puoltakaan+,mistä+he+jutteli.
  2. "Minä+olen+suomalainen,+joka+ei+edes+välttämättä+halua+Lappiin!",Ihana+aloitus+sinulta,+että+kaikki+saivat+osallistua+omista+matkakokemuksistaan,+ilman+ironiaa+vertailen+siihen+"maailman+matkaajaan",+joka+kuviteli+olevansa+ainutlaatuinen,+koska+oli+Kainuun+korvesta+lähtenyt+joskus+matkailemaan+ja+vihdoinkin+löytänyt++Hollantilaisen+mies+ystävän!!Oma+mieltymys+on+ollut+Itävallan+Zell-am-see,+vai,+kuinka+se+meni,+mutta+siellä+olemme+olleet+neljäkertaa+laskettelemassa+ja+samassa+Hotellissa+majoittunet+ja+kohtelu+oli+kuin+"kuninkaallisilla".Vaikka+matka+on+näin+jälkeenpäin+hyväkin+kokemus+niin,++kamalin+oli+Ameriikan+matka,+ensin++Nykin+kautta+Tampaan,+jossa+torakat+oli+seurana.++Olihan+silellä+ihanat+hiekkarannat,+mutta+oli+siellä+niitä+joitain+rapuja+vaanimassa+viatonta+kulkuiaa,+joka+meni+liian+pitkälle+suosittuja+reittejä.Sieltä+vuokra-autolla+Miamiin+ja+varoitettiin,+että+matkalla+ei++saa+pysähtyä+sillä+jossain+suo+alueella??Parempi+ei+ollut+periläkään+tuttava+pariskunnan+luona,+vaikka+ihana+palvelu+meillä+oli+ja+esiteltiin+kaikki+lähiseudun+nähtävyydet,+muta,+mutta,+kovin+varoiteltiin,+mihin+kädet+voi+asetta+autossa+ja+mitenkään+ei+voi+antaa+ymmärtää,+että+on+uhkaava?+Lapset+eivät+saaneet+mennä+illalla+ulos+yksin?No,+itselleni+pahin+moka+kävi,+kun++ostin+auringonsuojavoidetta,+enkä+huomannut,+että+se+oli+"itseruskettavaa"!!+Siinäpä+sitten+"kesin+ja+kärsin"!+Miks´hiivatissa+tuollaisiakin+on+tarjolla?+Ei+ne+toimi+Suomessa,+eikä+missään,+mutta+oppia+ikä+kaikki,+eikös+se+niin+mene.
  3. "Siis+tarkennan+että+insuliini+pistettiin+mutta+koreita+arvoja+ei+hoidettu+lisäinsuliinilla+vaan.."Olkoon+tuo+"koreita"+mitä+hyvänsä,+mutta+itse+olen+saanut+ohjeita+Diab.1+potilaalle,+että+sokeria+on+annettava+hätätapauksessa,+mikä+kuulostaa+todella+oudolta,+mutta+niin+meneteltiin.Toisaalta+omat+ohjeeni+Diab.2+on+säännöllinen+ruokailu+noin+3/h+välein,+ei+siis+paljon,+mutta+kuitenkin.Tuohon+pelko+asiaan+sanoisin,+että+joskus+tunnen+pientä+pelkoa+lastenlasten+vuoksi,+mutta+kuolemaa+en+pelkää.Kirjoitin+jo+toisaalla,+että+serkkuni+meni+viikko+sitten+sappileikkaukseen,+joka+on+mielestäni+aika+simppeli+toimenpide,+paitsi+hänen+kohdallaan+ei+ollut.+Sydän+pysähtyi,+eikä+elvytystä+saatu+riittävän+ajoissa,+joten+todettiin+aivokuolleeksi,+siis+letkut+irti+ja+se+oli+siinä+hänen+elämänsä.