Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta@+kurkku+kipeä,+nenä+vuotaa,+silmät+sirittää,+mutta+yritän+kirjoittaa+kuin+olisin+terve+suomalainen+;+)
Ymmärränhän+minä+sen,+että+Tervo+provosoi,+aivan+kuten+minä,+joka+otin+asian+käsittelyyn,+varma+aihe+ja+varmat+vastakkain+asettelut+puolesta/vastaan.+Kirjan+myyntiä+Tervolta/aloituksen+myyntiä+minulta.
Suomalaisuus+on+minulle+hyvin+tärkeää+kaikessa,+mutta+toki+osaan+nauraa+prototyypityksille+olipa+kyse+minkä+maan+kansalaisista+hyvänsä.
Itse+en+ole+suomalaisuuden+prototyyppi+ja+hyvä+niin,+minua+ei+ulkomailla+tunnisteta+tuppisuu+suomalaiseksi+;+)+En+muutenkaan+tunne+ketään+suomalaista,+joka+istuisi+tuntitolkulla+ja+ryyppäisi+puhumatta+vastapuolelle+mitään.+Tämän+tyypin+markkinointi+olisi+syytä+unohtaa+se+kun+vie+jonnee+kuus-seitkytluvulle+kun+alkoholin+käyttö+oli+tuolle+ajalle+tyypillinen+seurustelumuoto.
Ketjussa+ylistettiin+suomen-ruotsalaisuutta+ja+heidän+iloisia+rapujuhlia.+Rapujuhlista+muistan+seuraavan+aamun+krapulan.
Luin+myös,+että+eri+kansalaisuuksilla+on+erilaisia+kaupankäyntimuotoja.+
Olin+Tunisiassa+ostoskujan+kultakaupassa.+Kuuntelin+pitkän+esitelmän+korusta+jonka+halusin+ostaa.+Sain+tarjouksen+joka+oli+tehty+kauppiaan+isoisän+syntymäpäivän+kunniaksi.+No,+lopuksi+kysyin+paljonko+maksaa+siis+hyvin+suomalaisittain.+Kun+kuulin+hinnan+aloin+tinkimään,+tinkiminen+ei+taida+olla++suomalaista,+vai?+Hinta+putosi+puoleen+tein+kaupat+ja+lähdin+tyytyväisenä+ulos.+Vähenpikin+vaahtoaminen+olisi+riittänyt.
Kylmätotuus+totuttuun+tapaansa+kirjoitti+totta.
"Tervo+puhui+paljon+oikeaa+asiaa".+"Taidanpa+olla+Tervon+kanssa+samoilla+linjoilla+rasismista+ja+maahanmuuttajistakin."
Tervo+pääsi+haluamaansa+tavoitteeseen,+yksi+kirja+myyty+;+)
11.09.2016 12:46
Heikku+vastasi+mun+puolesta,+kiitti+sama+täällä.
08.09.2016 22:05
Oikaisu+aloitin+syystalvella+2004+ja+olin+keväällä+2005+30+kg+laihempi.
05.09.2016 22:25
En+lukenut+vastauksia,+mutta+tiedän,+että+nopea+laihtuminen+ei+ole+nopein+tie+painonhallinnassa+vaan+nopeat+kilot+ropsahtelevat+takaisin+nopeasti.+
Aloitin+tavoitteellisen+laihduttamisen+syystalvella+v.+2005+ja+olin+seuraavana+keväänä+olin+30+kg+laihempi.+Oppaana+oli+ystävältäni+saatu+painonvartioiden+opas.
Ruoan+kaloreitten+laskemista+ja+syömisssä+tiukka+linja+ja+vihko+päivittäisen+painon+vaihtelun+seuraamiseen,+sauvakävelin+metsälenkkeja,+noin+viisi+kilometria+päivässä+ja+tulosta+alkoi+syntymään+vasta+parin+kuukauden+päästä.
Kun+lopetin+säännöllisen+painontarkkailun,+tuli+vuoden+aikana+noin+8+kg+takaisin+ja+siinä+se+on+sitten+ollut+vuositolkulla.+Asettui+kaiketi+kohilleen.+Nyt+kun+olen+kuntouttanut+selkääni+ja+vaimistellut,+keskivartalostani+on+häiynyt+muutamia+senttejä.+Pyrin+saamaan+keskivartalostani+pyöreyden+pois+ja+tavoite+on+viisi+kiloa+ennen+kevään+matkaa.
05.09.2016 22:24
Johan+minä+sen+tiedän,+mutta+tietääkö+kaikki+;+)+Hyvää+yötä,+päivä+ulkoilmassa+ja+vitsit+vähissa,+kuuma+päivä+Korvessa,+makoilin+laiturilla+ja+kävin+soutelemassa+väsyttää,+yötä+;+)+Huomenna+uudet+kujeet
04.09.2016 23:25
Ihmeen+vanhan+näköinen+52-vuotiaaksi+tämä+mies.+Olisiko+syynä+lisäaineet+lihaksissa.
01.09.2016 09:49
Tämä+ketju+on+mielenkiintoinen+sillä+tosiasia+lie,+että+yksin+elävällä+eläkeläisellä+ei+ole+varaa+matkustella,+ei+mökkeillä+saati+viettää+huoletonta+luxus+elämää.+Tulot+lienevät+suurimmalla+osalla+tämänkin+palstan+eläkeläisistä+noin+1000+-+1300+euroa+netto/per+nuppi.+Aviopareilla+tai+yhdessä+elävillä+tulo+siis+tuplaantuu,+sillä+jo+elää+ja+matkustellakin.
Emme+siis+voi+sanoa+kulkevamme+otsa+kirkkaana+kohti+loistavaa+taloudellista+tulevaisuutta.+Ei,+ei.+Rahaa+oli+ja+meni+kun+olimme+aktiivisti+työelämässä.+Maksoimme+elämisemme,+asuntovelkojamme+ja+koulutimme+lapsiamme.+Siihen+rahat+menivät,+suuria+säästöjä+ei+kertynyt+kelleen.+Ne+sisarusten+kanssa+jaetut+pienet+perinnötkin+lie+sijoitettu+sinne+yhteiselle+perintötilalle+tai+kesäpaikkoihin.+Niin+ja+ne+jos+mitkä+syövät+rahaa+kokoaikaisilla+rempoillaan.+Minullakin+on+edessäni+kiinteistöverolappu+odottamassa+maksua.
Et+sinä+leski+ole+poikkeus+keskivertoeläkeläisestä+vai+olitko+sinä+pitkäaikaistyötön+vai+mikä+nyt+olitkaan.+Tulot+eivät+ole+päätä+huimaavat+ja+he+jotka+kehuskelevat+tuloillaan+pistävät+hieman+ekstraa+tuloihinsa.+Kertovat+bruttotulot...nettotuloina.
Mennään+hiljaa+etiäpäin+päivä+kerralla,+ostetaan+vanhenevia+päiväystuotteita+miinus+30+%+ja+tehdään+useampi+annos+kerrallaan+ruokaa+ja+tutkitaan+mainostarjouksia+lehdistä.+Ei+me+voida+enää+Suomen+taloutta+nostaa+kuluttamalla,+eläkkeemme+menee+päivittäisiin+leipiin+ja+särpimiin.
Älkäämme+olla+kateellisia+toisillemme,+olkaamme+realistisia,+erottakaamme+sanojen+helinästä+ja+isojen+tulojen+ropinasta+se+ihan+oikea+tieto.
01.09.2016 09:44
Enpä+ole+tainnut+juurikaan+tehdä+työtä+kello+7+-16.+Työni+on+ollut+aina+erilaista+vuorotyötä+tai+usein+miten+työtä+vuorotta.
Mielestäni+talous+on+hanskassa+kun+on+omaisuutta+enempi+kuin+velkaa.
31.08.2016 17:59
On+hyvä,+että+nuorena+tietää+mitä+haluaa.+
Itse+halusin+alle+kaksikymppisenä+somistajaksi+tai+mainosalalle.+Jokatapauksessa+kiinnostukseni+uravalinnoissa+oli+luova+käsillä+tekeminen.
Kun+elämän+pyörä+heitteli+ja+päädyin+ravintola-alalle+en+haikaillut+nuoruuden+haaveissani+vaan+jatkoin+työni+ohessa+opiskelujani+laajentaen+kehää+ammattini+ympärille.+Aikuisopettajan+työstä+pidin,+se+oli+vaativa+työ,+mutta+olenhan+aina+halunnut+tehdä+työtä+haasteellisessa+ilmapiirissä.+Minusta+ei+olisi+ikinä+tullut+konttorityöntekijää,+paperin+pyörittäjää.+
Nyt+kun+seuraan+esikoistani,+joka+valitsi+ammatin+jo+alle+kouluikäisenä+ja+on+edennyt+askel+askeleelta+nykyiseen+tehtäväänsä,+voin+nauttia+nuoruuden+haaveistani+hänen+kauttaan.
Kuopus+on+vielä+kahden+vaiheilla+kuten+olin+itsekin+hänen+ikäisenään.+Opiskelu+kiinnostaa,+mutta+vakituinen+työ+tuo+toimeentulon,+josta+on+vaikea+luopua.+
Olemme+toki+jutelleet+ja+hän+tietää+miten+itse+toimin+hänen+ikäisenään.+Aloin+opiskelemaan+työn+ohella.+Tämä+on+kuitenkin+hänen+itsensä+ratkaistava+mikäli+haluaa+ammattiin+johon+haaveilee.
30.08.2016 11:59
Minä+olen+tämän+(profiilikuva)+siis+itseni+näköinen.+En+muistuta+ketään.+En+nyt+enkä+nuorenakaan+siksi+kai+minut+tunnetaan+vuosien+jälkeenkin+minuna,+omana+itsenäni,+uniikkina+ei+kopiona+;+)
30.08.2016 11:37
Marimekkokuosit+ovat+Japanissa+hyvin+suosittuja.
30.08.2016 11:34
Luin+lehdestä,+että+kilpailu+on+kuten+siivooja+kertoi+nuorille+aloitteleville+kyvyille.+Saara+on+jo+menestystä+niittänyt+artisti+niin+kotimaassa+kuin+muuallakin.+Järjestäjät+saivat+tiedon+jälkeenpäin.+Jää+nähtäväksi+miten+asia+jatkossa+menee.
30.08.2016 11:32
Ja+kuvittele+Korvessa+on+nuoria+innokkaita+työhön+hakijoita.+Ammattikoulun+käyneitä+autoalan+ihmisiä+kuitenkin+Pörhön+autoliike+ei+pysty+hoitamaan+autojen+korjausruuhkaa.
27.08.2016 22:20
Kesivä,+piru+keksi+kaiketi+kännykänkin,+tänä+päivänä+sangen+moni+herää+kännykän+piipitykseen+;+)
Muuten+nyt+hehkuttelen+tätä+elämän+sietämätöntä+helvettiä.+Ulkona+sataa+ja+tuuli+ulvoo.+Kävin+suihkussa,+tein+savulohisalaatti-+herkkusienisalaattileipiä+saaristolaisruisnappeihin.+Sytytin+kynttilöitä+kaadoin+lasin+valkoviiniä+ja+nautin+.
Ei+tarvitse+passata+ketään,+kerätä+hikisiä+sukkia+nurkista.
+
Kohta+istahdan+nojatuoliin+ja+jatkan+kirjailija+Peter+Mayn+trillerisarjan+Enzo+Macleod´n+tutkimusia+murhien+käsittömiin+saloihin.+Eläkkeellä+ja+sinkkutaloudessa+eläminen+on+sitä+nanauskaa.
27.08.2016 22:10
Odota+ikäviä+uutisia.+Eläkkeesi+ei+tule+nousemaan+työttömänä+ollessasi.+Eli+jos+pyydät+nyt+todistuksen+eläkevakuutukselta+se+tulee+olemaan+se+sama+eläke+jota+tulet+saamaan+kolmen+vuoden+kuluttua+kun+täytät+65-vuotta.
27.08.2016 21:59
Minun+tietokoneet+pelaa+älykännykän+kautta.+Tietty+puhelin+pitää+olla+ladattu.
27.08.2016 21:56
Suomessa+on+noin+5+000+000+miljoonaa+ihmistä+ja+vain+pieni+osa+on+"herroja".
Tietty+pääoma+on+keräytynyt+muutamille+suvuille,+mutta+sitä+rahaahan+heillä+on+aina+ollut+ei+se+ole+tämän+hetken+kertymää.+Ei+siis+syy+lamaan.
26.08.2016 11:30
Huomenta+aamukahvikupposen+ääreltä+;+)
Kun+tein+selkälihasharjoitusohjelmaa+mieleeni+tuli+"hyvinvoinnin+tavoittelu".
Nythän+esim.+Afrikan+maista+saapuu+Eurooppaan+hyvinvoinnin+etsijiä.+Valheellisen+kuvan+he+ovat+saaneet+maamiehiltään+Euroopasta.
Eräs+Hollantiin+matkustanut+afrikkalainen+mies+lähetti+kotimaahansa+valheellista+mielikuvitustietoa.+Hän+kertoi+saaneensa+valtiolta+oman+talon+ja+ostaneensa+auton,+työtä+oli+ja+rahaa+tuli.
Totuus+oli+kuitenkin+toinen.+Mies+asui+kadulla,+oli+työtön+ja+kerjäsi+ruoat.+
Vaikeus+kertoa+epäonnistuneensa+käy+ylpeydelle.
Mielikuvitustako+hyvinvointivaltiosta.+
Nyt+jotkut+ovat+luokitelleet+nuoremme+vastuuntunnottomiksi.+Ja+syykin+löytyy+omasta+nuoruudessamme,+meillä+oli+työtä+loimme+"hyvinvointivaltiota"+sekä+meillä+oli+mahdollisuus+kouluttautua.+He,+jotka+eivät+käyttäneet+näitä+mahdollisuutta+hyväkseen+jäivät+polkemaan+paikoilleen.+
Nyt+tilanne+on+täysin+up+and+down.+
Kilpailu+on+raastavaa+niin+työstä+kuin+opiskelupaikoista.+Ihanne+ammatteihin+on+tunkua+vaikka+vain+harva+pääsee+päämääräänsä+opiskelun+kautta.+
Usein+osoitetaan+sormella+heitä,+jotka+opiskelevat+ja+tekevät+työtä,+mutta+on+sanomattakin+selvää,+että+he+luovat+opiskelun+ohella+CV:tä+sen+sijaan,+että+vain+lukisivat+maistereiksi+työttömyyskortistoon.
Jokainen+työpaikka+CV:ssä+on+mahdollisuus+nousta+seuraavalle+asteelle.
Nuorten+mitätöijille+sanoisin,+elätte+mielikuvitusmaailmassa,+jossa+nuoret+ryyppäävät+ja+eivät+ota+vastuuta+elämästään,+ovat+luusereita.+Määritelmä+koskee+hyvin+pientä+osaa+nuoristamme.+En+tunne+yhtään+luuseria+kaikilla+tuntemillani+nuorilla+20+-+35+v.+on+vahva+päämäärä+tehdä+työtä+ja+kantaa+vastuunsa+elämästään.
Toisaalta+mitä+hyöveijää+haukkua+menneitä.+Meillä+on+vain+tulevaisuus+kullakin+omanlaisensa.
26.08.2016 11:13
Kirjoitit...."Mielestäni+meihin+vaikuttaa+eniten+Venäjän+suhteet+ja+ennenkaikkea+talous-,+ja+ulkopolitiikka+miten+saadaan+takaisin+stabiilimmalta+tuntuva+tilanne".
Venäjä+on+ahdingossa+EU:n+pakotteiden+vuoksi.+Suomen+maataloustuotteiden+vienti+romahti.+Öljyn+ja+kaasun+hinta+on+romahtanut.+Tilanne+tuntuu+olevan+patissa.+Idänkaupan+tyrehtyminen+vaikuttaa+kaikkein+eniten+Suomeen+kaikista+Euroopan+maista.+Voi+kun+kädenvääntö+loppuisi,+kukaan+ei+häviä+jos+ei+voitakaan.+Krim+on+venäläisten+hallinnassa+ja+Itä-Ukraina+myös.+Olen+miettinyt+olisiko+Ukrainan+luovuttava+alueistaan+suosiolla+ne+kun+tuntuu+olevan+venäjankielisiä+alueita.+
Nyt+kuitenkin+suurimman+haasteen+Euroopalle+antaa+Turkki.
24.08.2016 15:13
Käsipelilla+ja+hartiavoimin+työntelin+kolaa+mäen+rinnettä+ylös.+Matkaa+ehkä+parisataa+metriä+yhteensä+;+)
Mutta+asiasta+toiseen.+Olin+ostoksilla+silmiini+pisti+iltapäivälehden+otsikko,+Muistisairas+vanhus+päiviä+ilman+ruokaa....Hyvinvointivaltiossako?
24.08.2016 15:00
333 / 371