Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Minua+ei+kyllä+lumihankeen+kirjoitetut+sanat+häiritse,+vaikka+romaanin+saavat+kirjoittaa.Niin+kenkkua+ja+loukkaavaa+sanaa+ei+suomen+kielestä+löydy,+että+edes+mieleni+pahoittaisin.+Ihan+just+ja+juuri+tiedän+mikä+pyllerö+pallero+oon+niin+eihän+sanat+vaikuta+ja+vielä+vähemmän+lumihangessa.Ei+läntissäni+ole+edes+aitaa,+soma+portti+vain,+melkein+oven+eteen+sen+ruman+sanan+voi+tuommoinen+viitseliäs+kirjoittaa++niin+halutessaan.+Jos+sattuisin+hemmon+kirjoituspuuhissa+yhyttämään+niin+kahville+käskisin+ja+jututtaisin+kunnolla+ja+sitten+tuttuja+oltaisiin.+Olisihan+se+hauskaa+tietää+miksi+hän+haluasi+sanan+kirjoittaa,+mikä+suututtaa.,+mikä+minussa+niin+viituuttaa...+tai+ehkäpä...+Toisaalta+olen+melko+varma,+että+todennäköisesti+hän+olisi+kirjoittanut+jotain+kivaa,+esimerkiksi+"+Hei+ja+hellurei"++tai+vaikkapa+"Rakas+töttö"+kun+lukihäiriöinen+eräs+naapurini+on,+kaikki+ovat+mukavia.Ehkä+vastaisin+hänelle+siihen+lumihankeen+"Samoin+sinä+kiva+oot,+tule+kahville"
  2. On+iloa+on...joku+jännä+HundrED+-projekti+"Kehu+opettajaa"sattui+silmääniesitelty+ainakin+Apu-lehdessä+04/17Sitä+olen+tänään+tehnyt,+kehunut+opettajaa,+kehunut+opettajiani,+etsinyt+ihania+opettajiani+miten+monta+heitä+muistankaan.Yksi+antoi+sulkakynän+käteeni,+toinen+käski+pitämään+siveltimen+aina+kädessäni...uskoinkohan+kumpaakaan...tuskin,+aina+menin+omia+juttuja+rämpien.Yksi+kehoitti+...juokse,+juokse,+ja+minähän+juoksin+kunnes+sain+kiinni...Äidinkielenopettajat+ovat+monesti+olleet+niitä+tärkeitä+opettajia...vielä+aikuisenakin+on+ollut+opettajia,+joita+jaksan+kiittää.+Ovat+yhdellä+pienellä+sanalla+saattaneet+avata+jonkun+todella+ison+oven+omassa+elämässä,+vaikka+typerys+luulin+tietäväni+jo+kaiken.