Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinhän+se+on...
Tempora+aspera+vīvimus,+amīce+bone.+-++"Elämme+kovia+aikoja,+ystävä+hyvä."
Pitäneekö+tämä+vanha+juttu++paikkansa...
Si+vis+pacem,+para+bellum.+-++"Jos+haluat+rauhaa,+valmistaudu+sotaan."
Mutta+tämä+pitää+ainakin+paikkansa...++
Amor+vincit+omnia.+-+"Rakkaus+voittaa+kaiken."
01.02.2017 23:36
Minua+ei+kyllä+lumihankeen+kirjoitetut+sanat+häiritse,+vaikka+romaanin+saavat+kirjoittaa.
Niin+kenkkua+ja+loukkaavaa+sanaa+ei+suomen+kielestä+löydy,+että+edes+mieleni+pahoittaisin.+Ihan+just+ja+juuri+tiedän+mikä+pyllerö+pallero+oon+niin+eihän+sanat+vaikuta+ja+vielä+vähemmän+lumihangessa.
Ei+läntissäni+ole+edes+aitaa,+soma+portti+vain,+melkein+oven+eteen+sen+ruman+sanan+voi+tuommoinen+viitseliäs+kirjoittaa++niin+halutessaan.+Jos+sattuisin+hemmon+kirjoituspuuhissa+yhyttämään+niin+kahville+käskisin+ja+jututtaisin+kunnolla+ja+sitten+tuttuja+oltaisiin.+
Olisihan+se+hauskaa+tietää+miksi+hän+haluasi+sanan+kirjoittaa,+mikä+suututtaa.,+mikä+minussa+niin+viituuttaa...+tai+ehkäpä...+
Toisaalta+olen+melko+varma,+että+todennäköisesti+hän+olisi+kirjoittanut+jotain+kivaa,+esimerkiksi+"+Hei+ja+hellurei"++tai+vaikkapa+"Rakas+töttö"+kun+lukihäiriöinen+eräs+naapurini+on,+kaikki+ovat+mukavia.
Ehkä+vastaisin+hänelle+siihen+lumihankeen+"Samoin+sinä+kiva+oot,+tule+kahville"
01.02.2017 20:28
Tietää+ja+tuntee,+rakkaus+aina+vain+priimana+roihuaa
silloin+onnenmaastaan+ei+hetkeäkään+antaisi+pois.
Tunteet+viileinä+tunteitta+lämmöttä+läähättää,+sekö+sekundaa+sitten+ois.++
Ei.+Salakielellä+sekundakin+aina+esiintyy+-++likeisintä+kuuminta+roihuavaa
https://youtu.be/Ama4Q0Ry78Y
01.02.2017 13:39
Hitsi+kun+kauaksi+piti+kelata+kun+löytyi+ensimmäinen+aloitus+jossa+oli+sana+ilo.
Semmonen+pitäisi+olla+joka+sivulla.+Sinne+sitten+purkaisi+sen+suuren+ilonsa+tai+olemattoman+sellaisen.
Joskus+saa+ilonsa+raapimalla+raapia+ennen+kuin+jonkin+pienen+ripauksen+edes+keksii,
kun+harmaa+taivaskin+putoaa+niskaan+yhtenään.
+
Astianpesukone+lähti+kävellen+korjaamolle.
Titityyt+ovat+hyökänneet+pihaan.
Helmikuu+alkoi,+sekin+on+passelin+lyhyt+ja+menee+taatusti+taas+vikkelästi..
Mihin+muuten+katosi+tammikuu,+missä+viipyvät+paukkupakkaset+ja+punaiset+posket.
01.02.2017 10:01
Pikkiriikkisen+pilkahduksen+löydän+sinusta+
sadetta+ripsivien+harmaiden+hahtuvien+takaa.
Suurensuuri+on+silloin+ilo+ja+sydän+kummasti+läikähtää.+
Pilkahdus+valona+hymyilee,+käden+ojentaa+ja+tangoon+tahtoo.
*
https://youtu.be/SiD7BnCfgrs
31.01.2017 15:50
No,+jo+oli+sinunkin+korkea+aika+se+huomata
Ja+tuntuu+niin+kivalta+kun+kerrot+sen+noin
niin+minäkin+voin+sen+vaikka+tiedoksi+saada.
Siitä+huolimatta+olen+pakkoruotsin+suuri+kannattaja,
kannattaisi+näin+vanhoilla+päivillään+kerrata+ruotsia
niin+sinun+kuin+minunkin.
Ihanaa+huoletonta+päivää+sinulle....
31.01.2017 10:47
Niinpä,+ja+pahus+soikoon
nyt+ei+auta+vastaan+väittää,+vaikka+mieli+tietysti+tekisi.
Jos+olen+oikein+ymmärtänyt
niin+kovin+lähellä+siellä+Suomen+"Ateenaa"+
olet+puhtaan+perintösi+saanut.
Ilmankos+riimisikin+sointuvat...
31.01.2017 10:42
Murre+on+lämmin+etuoikeus+ihana+perintö,+jonka+saa+ja+omaksuu+äidiltään+ja+isältään+ja+isovanhemmiltaan+ja+yleensä+perheeltä+tai+siltä+kylältä+siitä+elämänpiiristä+johon+syntyy+ja+jossa+on+ilo+kasvaa.
Muut+murteensa+hoitakoot+pakkona+jos+pakkoelämä+huvittaa.
31.01.2017 09:50
Kyllä+sinne+kouluun+joku+pakkokin+mahtuu,+kun+muuten+on+jo+niin+lepsua.+
opetelkoot+vaikka+muutaman+värssyn+ruotsia+ulkoa,+sillä+pärjää+jo+patkälle,+niin+minulle+on+käynyt+ja+ihan+mahottoman+mukava+on+muutamaa+osaamaansa+sanaa+käyttää+kun+tukholman+vanhassa+kaupungissa+kiertelee.
Kaikista+kivointa+on+puhua+englantia+ruotsia+ja+saksaa+ja+jokunen+ranskakin+sikin+sokin,tulee+niin+helppo+ja+kiva+olo+kun+antaa+mennä+vaan.+Iso+onni+jos+joku+jotain+siitä+sokusta+ymmärtää.+No+joo...
Missään+nimessä+ei+ruotsia+saa+poistaa+suomen+kouluista,+kosk+englanti+on+se+kieli+jonka+kaikki+oppii+muutenkin+niin+ruotsia+voi+vähän+opiskellaki+ja+jos+oikein+on+kielipäätä+niin+sitten+venättää+ja+espanjan+como+estiä+siihen+lisäksi.
Eläköön+ruotsin+kieli!!!
31.01.2017 09:39
Juo+paljon+huoneenlämpöistä+vettä.
Nuku+paljon+ja+katsele+kauniita+unia.
Syö+maukasta+ruokaa+hyvässä+seurassa.
Siinäpä+muutamia+kokeilemisen+arvoisia+laihdutuskeinoja.
31.01.2017 09:21
Onnea+sinulle.
Iloa+ja+valoa+päivääsi.
'
+https://youtu.be/2SHXmkx-CSo
31.01.2017 09:10
Kuka+nappaisi+siivelleen+peittonsa+lämpöön+piilottasi
unohtaisi+untuviin+uniin+uskomattomiin.
Pelastaisi+tämän+töttöröön+vaivalta+vihon+viimeiseltä
vasta+perjantaina+hiljaa+hellien+herättelisi.
'
https://youtu.be/wt6mwX6SSns
31.01.2017 09:00
...minulla+se+on+J,+niin+kuin+Juliet,+
...suoraan+Romeosta+ja+Julietista.
29.01.2017 20:17
HyväH+
Hyvin+on+ko+sanat+hallussa+molemmilla.+Totta.
Yleensä+on+ikävää+kirjoitella+kolmansista,+mutta+nyt+en+voi+vastustaa+kiusausta+ja+toivottavasti+KooKoo+ymmärtää...
Aikoinaan+kun+raapustelin+rakkauresta+KooKoon+aloituksiin,+häntä+varmaan+silloin+kiukutti+ja+ärsytti+mahdottomasti,+niin+mulla+oli+monesti+mielessä+tämä+runo...
"Älä+puhu+mulle+rakkauresta,
son+liian+vaikia+asia.
Puhutahan+mieluummin+raktoriista,
moon+simppeli+mies+Syränmaalta."
(Helin+kirjassa+Sulavoi,+Juhani+Lautamaa-+Hannu+Sepponen)
29.01.2017 20:06
Tuo+'miesluola'+omassa+huushollissani+huolettaa,
tykkään+kaikista+kivoista+työkaluista,+ostelen+niitä+joskus+vaikken+tiedä+mitä+niillä+tehdään,+jos+vaan+ovat+kauniita+ja+käteensopivia.
Mutta+se+ongelma+on+perustyökalu+,+vasara,+saha+ja+ruuvarit,+kun+ne+ovat+tässä+talossa+niin+liikkuvaa+sorttia,+etteivät+ole+koskaan+siinä+missä+niiden+pitäisi+olla.
Perusvika+on+tietty+siinä+kädessä,+joka+sen+kädestään+pudottaa,+työkalu+putoaa+johonkin+ja+siihen+se+jää.
Parannusta+olen+monesti+yrittänyt+vaan+huonoin+tuloksin.
Aikamoisen+hieno+tuo+sinun+musa-viini-puutarhaunelmastudio,+se+kuulostaa+niin+autuaalliselta,+voin+sen+kuvitella,+palmuineen+ja+limoviikunoineeen+ja+viinilasin+käteen+auringonlaskun+aikaan+ja+musiikkina+jotain+melkein+avaruudellista...
29.01.2017 15:35
Sunnuntaiaamulämmin+harmaahiirenpehmoinen
kerä+vierii+varpaillesi,+pomppaa+polvillesi,+reittä+pitkin+lantiolle
ristiin+rastiin+rinnallasi,+kainoillen+kaulalles,pörröillen+tukkatakuissasi
viipyilen+leikeissä+lipuen+viimein+hellään+suudelmaan.
*
https://youtu.be/zZUhMLLRSF0
29.01.2017 15:22
enpä+taida+osallistua+kokeeseesi
laatu+ratkaisee+ei+määrä,+mieluusti+syön+yhden+tosi+hyvän+kuin+paljon+pahaa+(tosin+mun+mielestä+ruoka+ei+ole+koskaan+pahaa,+ei+vain+maistu+omassa+suussa+hyvältä,+mun+suu+maistaa+kerman+ja+voin+hyvänä+ja...)
sehän+on+raaka-aineiden+tuhlausta+valmistaa+'ei+hyvää+ruokaa'
tosin+joskus+teen+semmoista+koekeittiön+pöperöä,++kun+taito+ja+kokemus+ei+piisaa,+pelastan+sitten+nahkani+eli+mitä+pelastettavissa+vielä+on+-+kermalla+ja+voinokareella.
vanhasta+kokemuksesta+voin+sanoa,+että+lautaskoon+pienentäminen+toimii
29.01.2017 12:11
En+tunne+noita+luolia...mutta+aina+voi+innovoida+mielikuvituksessaan...
Jos+oikein+rupeisin+innovoimaan+niin+veteen+sen+idean+jotenkin+liittäisin,
mahdollisimman+pienen+pullon+pakkaisin+suomalaista+vettä+,+pelkkä+vesi+ei+riitä.+idea+vaatii+vielä+kehittelyä,+ennen+kuin+tungen+itseni+luoliin...
Vesi+on+kirkasta+suomalaista+lähdevettä+jalostettuna+niin,+että+jokainen+kiinalainen,+joka+ainut+kiinalainen+sen+pienen+pullon+tarvitsee+joka+tai+ainaskin+joka+toinen+päivä.
Akupunktio+ja+suomalainen+vesieliksiiri,+siinä+se+on...++tulevaisuuden+yhdistelmä.
Tarttisko+ihan+miljonääri+olla+kun+rahoittaa,+parempi+kuin+on+miljonääri+kun+on+ideansa+saanut+myytyä+jollekin+kiinalaiselle+miljonäärille...vaikka+puhumalla...höpöttämällä+näitä+joutavia.
29.01.2017 11:53
Kepeä+kalkattaja+kertoo+myös+mitä+lukee,+eli+on+lukenut+ääneen+viimeksi.
Murteissa+menee+nyt+suoraan+sydämeen+tuo+länsi,+rauman+kielen+sanakirja+oli+varulta,+vaan+enhän+sitä+tarvinut...+annoin+kielen+tulla+vaan...
Heli+Laaksosen++viimeisin,+Sylvia,+Tuija+ja+Laulava+Patja...
Tuija+ja+Sylvi+kuin+ystäviäni+ja+laulava+patja+saa+laulamaan...
29.01.2017 11:39
On+iloa+on...
joku+jännä+HundrED+-projekti+"Kehu+opettajaa"sattui+silmääni
esitelty+ainakin+Apu-lehdessä+04/17
Sitä+olen+tänään+tehnyt,+kehunut+opettajaa,+kehunut+opettajiani,+etsinyt+ihania+opettajiani+miten+monta+heitä+muistankaan.
Yksi+antoi+sulkakynän+käteeni,+toinen+käski+pitämään+siveltimen+aina+kädessäni...uskoinkohan+kumpaakaan...tuskin,+aina+menin+omia+juttuja+rämpien.
Yksi+kehoitti+...juokse,+juokse,+ja+minähän+juoksin+kunnes+sain+kiinni...
Äidinkielenopettajat+ovat+monesti+olleet+niitä+tärkeitä+opettajia...vielä+aikuisenakin+on+ollut+opettajia,+joita+jaksan+kiittää.+Ovat+yhdellä+pienellä+sanalla+saattaneet+avata+jonkun+todella+ison+oven+omassa+elämässä,+vaikka+typerys+luulin+tietäväni+jo+kaiken.
28.01.2017 18:00
26 / 182