Vapaa kuvaus

Aloituksia

20

Kommenttia

381

  1. En usko. En usko että kirja, jonka alkuperä on sekava, ja koottu useista kirjoituksista, olisi mitenkään järkevä syy uskoa johonkin selittämättömään voimaan, jolla olisi oma, ihmismäisen sekava tahto. Myös se, että ainoat vastaukset kysymyksiin ovat: Mikä minä olen kyseenalaistamaan, hän antaa sinulle mahdollisuuden (ilman syytä uskoa ja ilman selitystä), sekä vastaus "tämä vanha kirja todistaa kaiken" heikentää uskoani edes satunnaiseen mahdollisuuteen. Myös näihin vastauksiin verrattavat vastaukset ovat laskettavissa listaan.
    Uskon, että kauan sitten oli juutalainen puhuja (ja mahdollisesti filosofi) nimeltä Jeesus, mutta en usko, että hänellä oli yhteyttä jumalaan, enkä usko, että hän olisi edes halunnut olla kehittämässä uskontoa. Luulen, että hän halusi vain parantaa maailmaa, kuten monet muutkin ihmiset (esimerkiksi Martin Luther King ja Mahatma Gandhi)
  2. Ei paha :D