Vapaa kuvaus

Kaikilla meillä on menneisyytemme eikä toista voi omistaa. Tärkeintä elämässäni on perheeni, johon kuuluu vaimoni Janica sekä kolme lasta Bicky the Kid, Mohammed ja Minttu-Petteri.

Aloituksia

34

Kommenttia

224

1. En ole Janican ja minun avioeron jälkeen löytänyt vielä uutta kumppania, mutta uskoisin että ässäni hihassa on suvaitsevaisuus, poliittinen ylikorrektius, ymmärrys että naisilla joskus saattaa särkeä päähän, sekä periaatekysymys että miehen pitää kantaa isohko osa taloudellisesta vastuusta vaikka jopa vaimon entisiin lapsiin liittyen. Sikäli jotenkin oudoksuttaa tämän Honda-kuskin kirjoitukset siitä, että hän hyötyy pienesti taloudellisesti tämän keski-ikäisen naisen kanssa vietetyistä hellistä hetkistä. Minä kuitenkin maksoin ne Janican Polon kuukausierät aikoinaan.
  2. Kuinka+joku+kehtaakin+tuolla+tavalla+kirjoitella+"minuna".+Oivoi...+Ex-vaimoni+Janica+kun+halusi+eron,+niin+meillä+oli+vielä+200k€+asuntolainaa+jäljellä+nimissäni,+ja+talo+yhteisomistuksessa.+Saimme+siitä+myydessä+240k€+josta+puolet+meni+Janicalle+pesämunaksi+hänen+ja+uuden+miehensä+Manolon+parturi-kampaamoon.+Minä+maksoin+pankin+suuntaan+osuuteni+pois,+mutta+jäljelle+jäi+vielä+80k€+velat,+jolloin+oli+pakko+luopua+myös+aiemmasta+grafiitinharmaasta+Octavia+Combi+1.0+TSI:stä.+Asun+nykyään+vuokralla,+pankki+vie+tuosta+mainitsemastasi+alle+kolmen+tonnin+nettopalkasta+osansa+joka+kuukausi,+ja+ajan+RE85-etanolikäyttöisellä+Astralla.+Octavian+mitä+näppärimmät+Simply+Clever+™+-ratkaisut+olivatkin+juuri+yhtenä+perusteena+kun+auton+ostin+uutena.+Kuitenkin+silloin+kun+Mohammed+oli+vielä+alaikäinen+ja+Minttu-Petteri+vauva-+tai+taaperoikäinen,+niin+perheemme+Prismareissuilla,+Ikeareissuilla,+ja+lasten+harrastusmatkoilla+Octavian+kokoluokkansa+parhaat+tilat+ja+sujuvaan+arkeen+tähtäävät+varusteet+pääsivät+kunnolla+oikeuksiinsa.+Enää+minun+tarvitsee+maksaa+elatusmaksuja+vain+yhteisestä+lapsestamme+Minttu-Petteristä,+mutta+yksinasuvana+arjen+kulut+ovat+pienentyneet+huomattavasti,+eritoten+kun+ostoksensa+keskittää+Prismaan+ja+kerää+S-bonukset+omalle+eikä+vaimon+tilille.+Eräänä+päivänä+törmäsin+internetissä+sangen+hauskaan+pilakuvaan,+jossa+oli+joku+pyylevähkö+maatalousyrittäjä+resuisissa+vaatteissa+ja+kuvatekstinä+"It+ain't+much+but+at+least+it's+honest+work."+tai+jotain+tuonkaltaista.+Kuvaa+varsin+hyvin+omia+tuntojani+tällä+hetkellä.+Kärsinhän+minä+melkoiset+taloudelliset+seuraukset+avioerosta,+mutta+mieluummin+sitä+maksaa+turhasta+jonkun+kasvottoman+pankin+suuntaan,+kuin+rahoittaa+nuorisorikollisten+elämää+ilman+että+saa+kunnioitusta+osakseen,+kuten+huolehtivan+ja+läsnäolevan+perheenisän+mielestäni+kuuluisi.
  3. Kiitos+kysymästä.+Avioeroni+yhteydessä+kun+jouduin+taloudellisista+syistä+luopumaan+Skoda+Octavia+R3+1,0+TSI+DSG+farmaristani,+niin+onneksi+löytyi+tuollainen+vanha+Astra,+jonka+joku+on+muuttanut+RE85+etanolibensalla+toimivaksi.+CO2-päästöt+ovat+kuitenkin+huomattavasti+vähäisemmät+kuin+tavallisella+bensiinillä+tai+dieselillä+käyvissä+autoissa,+ja+näin+ollen+ilmastoahdistukseni+pysyy+kurissa+edes+jotenkuten.+Onhan+minulla+kyllä+siihen+työterveyslääkärin+määräämiä+15mg+Opamoxeja+annostuksella+0,5-1+tbl+1-2+kertaa+/vrk.+Tiedän+kuitenkin+bentsodiatsepiinien+riskit+enkä+missään+nimessä+halua+käyttäytyä+yhtä+tökerösti+kuin+vaimoni+Janican+ex-mies+Bicky+kun+on+ollut+samaan+lääkeaineryhmään+kuuluvien+valmisteiden+vaikutuksen+alaisena.+Siksi+en+koskaan+nautikaan+noita+maksimiannostuksella+tai+perättäisinä+päivinä,+puhumattakaan+silloin+kun+toisinaan+nautin+korkeintaan+3+keskiolutta.Hirvittää+kyllä+valtavasti+poikasi+Carinan+ja+Volvosi+CO2-päästöt.+Mielestäni+Jereä+pitäisi+kannustaa+ostamaan+esimerkiksi+hybridi,+kun+käsittääkseni+hän+on+hyväpalkkaisessa+työssä+maanrakennusalalla.+Näin+ollen+hänkin+kantaisi+kortensa+kekoon+taistelussa+ilmastonmuutosta+vastaan,+ja+varmasti+sinullekin+riittäisi+jonkun+5-sylinterisen+vanhan+Volvo+850:n+sijasta+esimerkiksi+uudehko+Skoda+Fabia,+VW+Polo,+Ford+Fiesta+tai+muu+modernilla+turboahdetulla+rivi-3+-moottorilla+oleva+henkilöauto.+Ainahan+sitä+voi+vaikkapa+vuokrata+pakettiauton+jos+tulee+tarvetta+kuljettaa+isoja+esineitä+esimerkiksi+Ikeasta.+Uskoisin+että+joissain+vuokraamoissa+saattaisi+olla+jopa+täyssähköpakettiautoja,+tai+ainakin+uudenaikaisemmalla+dieselmoottorilla+olevia,+joiden+hiilijalanjälki+on+todennäköisesti+paljonkin+pienempi+kuin+serkkusi+työkäytössä+olevissa+Hiaceissa.
  4. Ennen+avioeroamme+minä+huolehdin+perheemme+taloudesta,+vaimoni+aiemmista+lapsista,+sekä+hyväksyin+vaimossani+sen+että+kaikilla+meillä+on+historiamme+eikä+toista+voi+omistaa.+Turha+tässä+on+mitään+rahamäärää+laskea,+sillä+olen+enemmän+kuin+tyytyväinen+jos+omalla+panoksellani+onnistuin+tukemaan+teinejä+taloudellisesti,+mihin+heidän+äitinsä+ei+välttämättä+olisi+yksinhuoltajana+pystynyt.+Samoin+pyrin+parhaani+mukaan+antamaan+heille+kunnollista+miehen+mallia,+ja+opastamaan+poikia+tekemään+oikeita+valintoja+tuossa+tärkeässä+kasvuiässä.Minulle+tärkeä+teema+on+myös+ilmastonmuutoksen+torjuminen+omilla+pienillä+arkisilla+valinnoillani.+Aina+kun+kelit+vain+sallivat,+pyöräilen+töihin+jättäen+osaltani+pienemmän+hiilijalanjäljen+siltä+päivältä.+Aiemmin+ajoin+grafiitinharmaalla+Skoda+Octavia+Combi+1.0+TSI:llä,+jonka+valitsin+silloisesta+Octavia-mallistosta+pienien+CO2-päästöjen+ja+WLTP-mittaustavan+mukaisen+pienen+polttoaineenkulutuksen+vuoksi.+Sittemmin+kun+tuli+avioero+ja+rahallisesti+hieman+tiukempaa,+ostin+vm.+2000+Opel+Astra+G:n,+jonka+edellinen+omistaja+oli+muuttanut+RE85-etanolikäyttöiseksi.+Näin+ollen+voin+edes+hieman+lievittää+ilmastoahdistustani+ajaessani+vanhalla+autolla+taloudellisen+pakon+edessä.+Ja+kuten+tiedätte,+olen+aina+käyttänyt+alkoholia+maltillisesti,+sekä+suhtaudun+suurella+varovaisuudella+esimerkiksi+bentsodiatsepiineihin,+joita+työterveyslääkärini+on+minulle+määrännyt.+Reseptin+mukaan+saan+syödä+15mg+Opamox-tabletteja+annostuksella+1+tabletti+maksimissaan+2+kertaa+päivässä,+mutta+olen+usein+puolittanut+tabletit+ja+ottanut+ne+esimerkiksi+ruokailun+yhteydessä,+jolloin+imeytyminen+on+hitaampaa+ja+mahdolliset+haittavaikutukset+siten+lievemmät.
  5. Kyllä+minulla+on+avioliitossani+säännöllinen+seksielämä,+sillä+pidämme+kerran+kuussa+päihteettömän+saantilauantain,+eli+saunan+jälkeen+korkeintaan+parin+ykkösoluen+rentouttamana+sammutetaan+makuuhuoneen+valot+ja+hoidetaan+homma+kotiin+ennen+A-studion+alkua.Ja+miksi+korostin+päihteettömyyttä,+niin+haluan+ehdottomasti+kunnioittaa+vaimoni+toivetta+raittiista+aviomiehestä.+Hän+on+ollut+nuorempana+sivustakärsijänä+niin+monta+kertaa+ex-miestensä+sekoilujen+keskellä,+että+olen+hänelle+sen+velkaa+etten+hortoile+yhteisessä+kodissamme+kuin+mikäkin+känniääliö.+Tämä+koskee+myös+pkv-lääkkeitä,+sillä+vaimollani+on+huonoja+kokemuksia+myös+niiden+lieveilmiöistä+miehen+käytöksessä.+Työterveyslääkäri+on+määrännyt+minulle+15mg+Opamoxeja+ilmastoahdistukseen+ja+sosiaaliseen+jännittämiseen+esimerkiksi+Power+Point+-esityksiä+pitäessä,+mutta+olen+kyllä+pidättäytynyt+niiden+käytöstä+ja+turvautunut+tarvittaessa+beeta-salpaajiin.