Vapaa kuvaus

Kaikilla meillä on menneisyytemme eikä toista voi omistaa. Tärkeintä elämässäni on perheeni, johon kuuluu vaimoni Janica sekä kolme lasta Bicky the Kid, Mohammed ja Minttu-Petteri.

Aloituksia

34

Kommenttia

223

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kuinka+joku+kehtaakin+tuolla+tavalla+kirjoitella+"minuna".+Oivoi...+Ex-vaimoni+Janica+kun+halusi+eron,+niin+meillä+oli+vielä+200k€+asuntolainaa+jäljellä+nimissäni,+ja+talo+yhteisomistuksessa.+Saimme+siitä+myydessä+240k€+josta+puolet+meni+Janicalle+pesämunaksi+hänen+ja+uuden+miehensä+Manolon+parturi-kampaamoon.+Minä+maksoin+pankin+suuntaan+osuuteni+pois,+mutta+jäljelle+jäi+vielä+80k€+velat,+jolloin+oli+pakko+luopua+myös+aiemmasta+grafiitinharmaasta+Octavia+Combi+1.0+TSI:stä.+Asun+nykyään+vuokralla,+pankki+vie+tuosta+mainitsemastasi+alle+kolmen+tonnin+nettopalkasta+osansa+joka+kuukausi,+ja+ajan+RE85-etanolikäyttöisellä+Astralla.+Octavian+mitä+näppärimmät+Simply+Clever+™+-ratkaisut+olivatkin+juuri+yhtenä+perusteena+kun+auton+ostin+uutena.+Kuitenkin+silloin+kun+Mohammed+oli+vielä+alaikäinen+ja+Minttu-Petteri+vauva-+tai+taaperoikäinen,+niin+perheemme+Prismareissuilla,+Ikeareissuilla,+ja+lasten+harrastusmatkoilla+Octavian+kokoluokkansa+parhaat+tilat+ja+sujuvaan+arkeen+tähtäävät+varusteet+pääsivät+kunnolla+oikeuksiinsa.+Enää+minun+tarvitsee+maksaa+elatusmaksuja+vain+yhteisestä+lapsestamme+Minttu-Petteristä,+mutta+yksinasuvana+arjen+kulut+ovat+pienentyneet+huomattavasti,+eritoten+kun+ostoksensa+keskittää+Prismaan+ja+kerää+S-bonukset+omalle+eikä+vaimon+tilille.+Eräänä+päivänä+törmäsin+internetissä+sangen+hauskaan+pilakuvaan,+jossa+oli+joku+pyylevähkö+maatalousyrittäjä+resuisissa+vaatteissa+ja+kuvatekstinä+"It+ain't+much+but+at+least+it's+honest+work."+tai+jotain+tuonkaltaista.+Kuvaa+varsin+hyvin+omia+tuntojani+tällä+hetkellä.+Kärsinhän+minä+melkoiset+taloudelliset+seuraukset+avioerosta,+mutta+mieluummin+sitä+maksaa+turhasta+jonkun+kasvottoman+pankin+suuntaan,+kuin+rahoittaa+nuorisorikollisten+elämää+ilman+että+saa+kunnioitusta+osakseen,+kuten+huolehtivan+ja+läsnäolevan+perheenisän+mielestäni+kuuluisi.
  2. Kiitos+kysymästä.+Avioeroni+yhteydessä+kun+jouduin+taloudellisista+syistä+luopumaan+Skoda+Octavia+R3+1,0+TSI+DSG+farmaristani,+niin+onneksi+löytyi+tuollainen+vanha+Astra,+jonka+joku+on+muuttanut+RE85+etanolibensalla+toimivaksi.+CO2-päästöt+ovat+kuitenkin+huomattavasti+vähäisemmät+kuin+tavallisella+bensiinillä+tai+dieselillä+käyvissä+autoissa,+ja+näin+ollen+ilmastoahdistukseni+pysyy+kurissa+edes+jotenkuten.+Onhan+minulla+kyllä+siihen+työterveyslääkärin+määräämiä+15mg+Opamoxeja+annostuksella+0,5-1+tbl+1-2+kertaa+/vrk.+Tiedän+kuitenkin+bentsodiatsepiinien+riskit+enkä+missään+nimessä+halua+käyttäytyä+yhtä+tökerösti+kuin+vaimoni+Janican+ex-mies+Bicky+kun+on+ollut+samaan+lääkeaineryhmään+kuuluvien+valmisteiden+vaikutuksen+alaisena.+Siksi+en+koskaan+nautikaan+noita+maksimiannostuksella+tai+perättäisinä+päivinä,+puhumattakaan+silloin+kun+toisinaan+nautin+korkeintaan+3+keskiolutta.Hirvittää+kyllä+valtavasti+poikasi+Carinan+ja+Volvosi+CO2-päästöt.+Mielestäni+Jereä+pitäisi+kannustaa+ostamaan+esimerkiksi+hybridi,+kun+käsittääkseni+hän+on+hyväpalkkaisessa+työssä+maanrakennusalalla.+Näin+ollen+hänkin+kantaisi+kortensa+kekoon+taistelussa+ilmastonmuutosta+vastaan,+ja+varmasti+sinullekin+riittäisi+jonkun+5-sylinterisen+vanhan+Volvo+850:n+sijasta+esimerkiksi+uudehko+Skoda+Fabia,+VW+Polo,+Ford+Fiesta+tai+muu+modernilla+turboahdetulla+rivi-3+-moottorilla+oleva+henkilöauto.+Ainahan+sitä+voi+vaikkapa+vuokrata+pakettiauton+jos+tulee+tarvetta+kuljettaa+isoja+esineitä+esimerkiksi+Ikeasta.+Uskoisin+että+joissain+vuokraamoissa+saattaisi+olla+jopa+täyssähköpakettiautoja,+tai+ainakin+uudenaikaisemmalla+dieselmoottorilla+olevia,+joiden+hiilijalanjälki+on+todennäköisesti+paljonkin+pienempi+kuin+serkkusi+työkäytössä+olevissa+Hiaceissa.
  3. Ennen+avioeroamme+minä+huolehdin+perheemme+taloudesta,+vaimoni+aiemmista+lapsista,+sekä+hyväksyin+vaimossani+sen+että+kaikilla+meillä+on+historiamme+eikä+toista+voi+omistaa.+Turha+tässä+on+mitään+rahamäärää+laskea,+sillä+olen+enemmän+kuin+tyytyväinen+jos+omalla+panoksellani+onnistuin+tukemaan+teinejä+taloudellisesti,+mihin+heidän+äitinsä+ei+välttämättä+olisi+yksinhuoltajana+pystynyt.+Samoin+pyrin+parhaani+mukaan+antamaan+heille+kunnollista+miehen+mallia,+ja+opastamaan+poikia+tekemään+oikeita+valintoja+tuossa+tärkeässä+kasvuiässä.Minulle+tärkeä+teema+on+myös+ilmastonmuutoksen+torjuminen+omilla+pienillä+arkisilla+valinnoillani.+Aina+kun+kelit+vain+sallivat,+pyöräilen+töihin+jättäen+osaltani+pienemmän+hiilijalanjäljen+siltä+päivältä.+Aiemmin+ajoin+grafiitinharmaalla+Skoda+Octavia+Combi+1.0+TSI:llä,+jonka+valitsin+silloisesta+Octavia-mallistosta+pienien+CO2-päästöjen+ja+WLTP-mittaustavan+mukaisen+pienen+polttoaineenkulutuksen+vuoksi.+Sittemmin+kun+tuli+avioero+ja+rahallisesti+hieman+tiukempaa,+ostin+vm.+2000+Opel+Astra+G:n,+jonka+edellinen+omistaja+oli+muuttanut+RE85-etanolikäyttöiseksi.+Näin+ollen+voin+edes+hieman+lievittää+ilmastoahdistustani+ajaessani+vanhalla+autolla+taloudellisen+pakon+edessä.+Ja+kuten+tiedätte,+olen+aina+käyttänyt+alkoholia+maltillisesti,+sekä+suhtaudun+suurella+varovaisuudella+esimerkiksi+bentsodiatsepiineihin,+joita+työterveyslääkärini+on+minulle+määrännyt.+Reseptin+mukaan+saan+syödä+15mg+Opamox-tabletteja+annostuksella+1+tabletti+maksimissaan+2+kertaa+päivässä,+mutta+olen+usein+puolittanut+tabletit+ja+ottanut+ne+esimerkiksi+ruokailun+yhteydessä,+jolloin+imeytyminen+on+hitaampaa+ja+mahdolliset+haittavaikutukset+siten+lievemmät.
  4. Kyllä+minulla+on+avioliitossani+säännöllinen+seksielämä,+sillä+pidämme+kerran+kuussa+päihteettömän+saantilauantain,+eli+saunan+jälkeen+korkeintaan+parin+ykkösoluen+rentouttamana+sammutetaan+makuuhuoneen+valot+ja+hoidetaan+homma+kotiin+ennen+A-studion+alkua.Ja+miksi+korostin+päihteettömyyttä,+niin+haluan+ehdottomasti+kunnioittaa+vaimoni+toivetta+raittiista+aviomiehestä.+Hän+on+ollut+nuorempana+sivustakärsijänä+niin+monta+kertaa+ex-miestensä+sekoilujen+keskellä,+että+olen+hänelle+sen+velkaa+etten+hortoile+yhteisessä+kodissamme+kuin+mikäkin+känniääliö.+Tämä+koskee+myös+pkv-lääkkeitä,+sillä+vaimollani+on+huonoja+kokemuksia+myös+niiden+lieveilmiöistä+miehen+käytöksessä.+Työterveyslääkäri+on+määrännyt+minulle+15mg+Opamoxeja+ilmastoahdistukseen+ja+sosiaaliseen+jännittämiseen+esimerkiksi+Power+Point+-esityksiä+pitäessä,+mutta+olen+kyllä+pidättäytynyt+niiden+käytöstä+ja+turvautunut+tarvittaessa+beeta-salpaajiin.
  5. Eikö+tuollaisen+vanhan+Renaultin+CO2-päästöt+ole+aika+korkeat+ja+varsinkin+näin+talvipakkasilla?+Huh+huh,+oikein+hirvittää+ajatella+kun+noin+vanhassa+autossa+ei+varmastikaan+ole+edes+start-stop+automatiikkaa,+joka+pienentää+polttoaineenkulutusta+ja+sitä+kautta+myös+päästöjä+merkittävästi.+Eikä+varmasti+samanlaisia+Simply+Clever™+ratkaisuja+kuten+nerokas+jääkrapan+säilytysteline+bensatankin+luukun+sisäpuolella.+Kyllä+sinunkin+Peris+pitäisi+osallistua+näihin+hiilineutraalius-talkoisiin+jotenkin+eikä+vain+surutta+heittää+koivuhalkoja+talosi+puu-uuniin+ja+päästellä+jollain+vanhalla+bensarohmulla.+Oivoi...+Aamulla+piti+lähteä+normaalisti+töihin+ja+olin+puhelimellani+ajastanut+Octavia+1,0+TSI:n+Webaston+päälle+tunniksi.+Mutta+se+kuluttikin+sähköä+niin+paljon,+että+eihän+auto+startannut+vaikka+jonkin+verran+lämmennyt+olikin.+Onneksi+maailman+huikein+ja+paras+vaimoni+Janica+heitti+minut+bussipysäkille+punaisella+Polollaan,+meni+takaisin+kotiin+jatkamaan+unia,+ja+lopulta+kyllä+ehdin+juuri+ja+juuri+ajoissa+töihin.+Sain+tuossa+juuri+viestiä,+että+appiukkoni+oli+käynyt+antamassa+Skodaani+apuvirtaa+jostain+vanhasta+amerikanraudasta+ja+auto+oli+käynnistynyt,+joten+Janica+pääsee+hakemaan+minut+töistä+muutaman+tunnin+kuluttua,+jonka+jälkeen+suuntaamme+Prismaan+ostoksille.+Mutta+hirvittää+kyllä+mahdolliset+virtapiikit+kun+amikset+ovat+keskenään+vetäneet+kaapeleita+miten+sattuu.+Pitääkin+kirjata+tämä+apuvirran+saaminen+Excel-taulukkoon+tämän+päivän+kohdalle.