Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?

162

1869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pysy erossa vasemmistoajattelun tapaisesta syövästä.

• Anonyymi00045

Mää ehkä filmaisin kokkaria ja tekisin psykologiset

• Anonyymi00002

Jos mulla niitä olisi, sanoisin varmaankin, että

Muista, että kotiin voi aina tulla, oli mikä tai mitä tahansa. Aina.

• Anonyymi00008

Jos sulla niitä olisi, sanoisit: "Aattelitko muuttaa kotoakin joskus omillesi?"

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En tiedä, tuo kuitenkin on minun ajatukseni siitä, mitä sanoisin.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mää taas oon kysyny siltä voinko muuttaa sinne, mut nihkee oli suhtautuminen tääh

• Anonyymi00111
        Anonyymi00008 kirjoitti:

”Jos sulla niitä olisi, sanoisit: "Aattelitko muuttaa kotoakin joskus omillesi?"

Mulla niitä on, enkä ole sanonut noin. Muuttivat kumpikin parikymppisenä oma-aloitteisesti omaan asuntoon. Se tuntui vähän haikealta. Olisin mielelläni pitänyt heidät siinä luonani pitempäänkin, mutta en ruvennut estelemään lähtöä. Sen sijaan olen aina sanonut heille että kotiin voi aina tulla, tapahtui elämässä mitä tahansa.,

• Anonyymi00003

En tiedä, mutta ukkini antoi aeuraavan ohjeen: "Rahasta, ystävistä, perheestä ja lisäammuksista on harvemmin haittaa".

• Anonyymi00004

Muuten samaa mieltä ukkisi kanssa - paitsi perheestä.

• Anonyymi00005

Älä tee niinkuin minä tein vaan niinkuin minä sanoin😁👎🤷‍♀️

• Anonyymi00006

Ei vaan että vihan siasta rakasta.🤷‍♀️

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei kaikkee paskaa kuulu rakastaa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei kaikkee paskaa kuulu rakastaa.

Ei kuulukkaan. Mutta rakkaus ei tunne pskaa. Rakkaus on aivan muissa sfääreissä. Meillä on valta joko vihata tai rakastaa ja meillä on valta luoda. Mitä sinä luot?🤷‍♀️

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kuulukkaan. Mutta rakkaus ei tunne pskaa. Rakkaus on aivan muissa sfääreissä. Meillä on valta joko vihata tai rakastaa ja meillä on valta luoda. Mitä sinä luot?🤷‍♀️

"Mutta rakkaus ei tunne pskaa. "

Ei muuten pidä paikkaansa.

Nimittäin ei rakkaus ole sokeaa, vaikkakin siihen liittyvä inhimillinen tunne voi sokeuttaa ihmisen.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Nimittäin ei rakkaus ole sokeaa, vaikkakin siihen liittyvä inhimillinen tunne voi sokeuttaa ihmisen.

Jos noin niin ei tiedä rakkaudesta mitään. Rakkaus ei satuta. Ei tee pahaa. Jos mukamas satuttaa ja tekee on, pelkkä ihmisluulon .,'rakkauden' irvikuva.🤷‍♀️

• Anonyymi00047
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Onko tukahdutettuja turhautuneisuuden tunteita heppu?

• Anonyymi00048
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Jos noin niin ei tiedä rakkaudesta mitään. Rakkaus ei satuta. Ei tee pahaa. Jos mukamas satuttaa ja tekee on, pelkkä ihmisluulon .,'rakkauden' irvikuva.🤷‍♀️

No älä palstasedän emojie ihmeessä

• Anonyymi00116
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei sika muuksi muutu vaikka sitä rakastaisikin. Naiset aina luulee sian voi korjata rakastamalla.

• Anonyymi00007

1. Älä sekaannu feminismiin millään tavoin.

• Anonyymi00011

Eikö tuo nyt ole vaan osa jo heti tuota ihan ensimmäistä kommenttia?

• Anonyymi00049

He pistävät vertaki juomaan niissä kaapurituaaleissa

• Anonyymi00109
        Anonyymi00049 kirjoitti:

He pistävät vertaki juomaan niissä kaapurituaaleissa

Älä kysy mistä se veri on peräisin....

• Anonyymi00112

Onneksi sulla ei ole lapsia.

• Anonyymi00010

Näin kolmen lapsen isänä sanoisin että yksi kerrallaan niitä neuvoja tai vinkkejä annetaankin. Kustomoidusti jokaiselle, ja jokaiseen sen hetkiseen tilanteeseen erikseen. Ottavat mitä itse haluavat. Ja aikuiseksi kasvettuaan, olenkin sanonut että mitään vinkkejä en enää tuputa, vaan muokkaavat maailmansa oman visionsa mukaan.

En tuputa omaa visiotani, ja vinkkejä annan vain kertomalla miten itse olen ratkaissut joitain asioita. Ja niitäkin vain kysyttäessä, sillä on mageempaa nähdä miten he itse rakentavat maailmankuvansa ja maailmansa. Sen sijaan että tuputtaisin sitä miten itse näen asiat. Sitä on tässä maailmassa ihan tarpeeksi jo entuudestaan, että kaikki luulee tietävänsä paremmin asiat, ja haluaa että muutkin näkevät asiat samalla tavalla.

Minulla ei nimittäin missään vaiheessa ollut aikomuskaan kasvattaa lapsia. Vaan tulevia aikuisia.

• Anonyymi00013

Glorifioitua vastuuttomuutta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Missäs kohtaa näet sen vastuuttomuuden? Taitaa olla luetunymmärtämisessä vikaa, tai sitten haluat vaan löytää negatiivista lähestymistavoista mitä et itse käytä.

Siltä varalta että kyseessä on ongelmia luetunymmärtämisessä, niin jos luet uudestaan, sanoin että vinkkejä en anna lapsilleni enää sen jälkeen kun ovat olleet täysi-ikäisiä.

Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Missäs kohtaa näet sen vastuuttomuuden? Taitaa olla luetunymmärtämisessä vikaa, tai sitten haluat vaan löytää negatiivista lähestymistavoista mitä et itse käytä.

Siltä varalta että kyseessä on ongelmia luetunymmärtämisessä, niin jos luet uudestaan, sanoin että vinkkejä en anna lapsilleni enää sen jälkeen kun ovat olleet täysi-ikäisiä.

Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä.

"Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä."

Just, kiitos kuule esimerkistä. 😂

• Anonyymi00031
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä."

Just, kiitos kuule esimerkistä. 😂

Olen pahoillani että se olit sinä. Mutta kohtaat sen kyllä joskus myöhemmin, nyt haluat heijata itseäsi siinä että olisit ollut jotenkin nokkela. Olet aika yksin siinä maailmassa.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Olen pahoillani että se olit sinä. Mutta kohtaat sen kyllä joskus myöhemmin, nyt haluat heijata itseäsi siinä että olisit ollut jotenkin nokkela. Olet aika yksin siinä maailmassa.

Voi kutum juusto gubbe mitäh

• Anonyymi00051
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Livin da vida loca un dos tres?

• Anonyymi00016

Hmm..en ole antanut elämän varrelle oikein mitään neuvoja, koska olen niitä itse täysin vajaa antamaan. Olen enemmänkin antanut lapsille mahdollisuuksia kehittäöä itseään ympäristöissä joissa he saavat tietoja, taitoja ja vastuuntuntoa oman elämänsä varrelle.

Usein kasvattajia on useita, en vain minä tai puolisoni(ex).

Itse olen elänyt normaalista poikkeavan elämän kaikkine kokemuksieni kautta. Ei se varmaan ole mikään täydellinen elämä ollut mutta on ollut ainakin kokemusrikas tuhansine tunteineen.

Haluaisinko opstaa oman lapseni samaan? En varmaan, koska en tietäisi miten hänelle kävisi niissä kääntöpaikoissa joita itse olen kokenut. Mjoo, kyllä ajatuksena on se että lapsi kasvaa yksilönä ohjauksessa joka antaa eväitä omaan ajatteluun. Lapsi saa sitten itse valita ja päättää niiden pohjalta sen oman polun jota pitkin haluaisi kulkea.

Teen ja olen läsnä enemmän, puhun tosi paljon vähemmän.

AV

• Anonyymi00019

Muista se viemärin Y-haara siinä kylppärin ja pesuhuoneen välissä. Kulje isompaa putke, jotta et päädy lattiakaivoon. Ei kai niitä muita ohjeita tarvitse antaa 🤔

• Anonyymi00021

Pidä haaveista kiinni.
      Vilma

• Anonyymi00028

Haaveet kaatuu....

• Anonyymi00034
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Haaveet kaatuu....

Ei ne kaadu ellet sabotoi

• Anonyymi00052
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Haaveet kaatuu....

Ja kerro muistopuhees kunniaksi mitä ne ovat tai olivat ne haaveet?

• Anonyymi00053
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ei ne kaadu ellet sabotoi

Ku mullei oo tarpeeks paksua sahaa

• Anonyymi00022

Mieluummin ajoitan neuvoni sellaisiin hetkiin kun näen että nyt kuunnellaan...ei minulla mitään elämää suurempia universaaleja elämänohjeita ole antaa. Elämä vie ja virta kuljettaa :)

• Anonyymi00023

Luota aina omaan vaistoon. Se ohjaa elämässä kaikkein pahimpienkin karikoiden yli.

Toivoisin että lapseni on oppinut luottamaan itseensä, pitämään kiinni omista arvoistaan (terveellä tavalla) ja elämään elämänsä tavalla, joka tekee hänet onnelliseksi. Kaikesta päätellen näissä asioissa lapseni pärjää erinomaisesti.

Aletheias

• Anonyymi00029

Mutta sinun lapsesi on kylläkin jo aivopesty toistamaan SINUN arvojasi. Koska et ikinä hyväksyisi yhtään mitään muuta.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mutta sinun lapsesi on kylläkin jo aivopesty toistamaan SINUN arvojasi. Koska et ikinä hyväksyisi yhtään mitään muuta.

Älä aliarvioi lastani. Hän tietää kyllä, mitä tekee.

Aletheias

• Anonyymi00054
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Joo meillä ihan straight up leave behind.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Älä aliarvioi lastani. Hän tietää kyllä, mitä tekee.

Aletheias

Hän vielä oppii joskus kyllä, ja silloin hän jättää sinut omaan arvoosi, yksin.
        Kun ymmärtää miten olet syöttänyt propagandaasi pienestä pitäen ja hänellä ei ole ollut minkäänlaista tilaisuutta edes ajatella itse. Mutta jossain vaiheessa hän vapautuu valtasi alta, kunhan vaan uskaltaa vielä joskus ajatella ilman ideologian tuomia pakollisia rakenteita ja käsitteitä.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Hän vielä oppii joskus kyllä, ja silloin hän jättää sinut omaan arvoosi, yksin.
        Kun ymmärtää miten olet syöttänyt propagandaasi pienestä pitäen ja hänellä ei ole ollut minkäänlaista tilaisuutta edes ajatella itse. Mutta jossain vaiheessa hän vapautuu valtasi alta, kunhan vaan uskaltaa vielä joskus ajatella ilman ideologian tuomia pakollisia rakenteita ja käsitteitä.

Lopeta lapsestani puhuminen. Et tunne minua etkä lastani eikä sinulla ole mitään, minkä perusteella voisit tehdä tuollaisia väitteitä, joten täysin naurettavaa edes sinun puhua koko aiheesta.

Aletheias

• Anonyymi00072
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Lopeta lapsestani puhuminen. Et tunne minua etkä lastani eikä sinulla ole mitään, minkä perusteella voisit tehdä tuollaisia väitteitä, joten täysin naurettavaa edes sinun puhua koko aiheesta.

Aletheias

NO mitä vttua sitten joka viestissä puhut siitä lapsestasi! Tämä on KESKUSTELUPALSTA. Jos puhut lapsestasi niin siitä sitten keskustellaan täällä. H-sta la vttu, vtun k-pää.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

NO mitä vttua sitten joka viestissä puhut siitä lapsestasi! Tämä on KESKUSTELUPALSTA. Jos puhut lapsestasi niin siitä sitten keskustellaan täällä. H-sta la vttu, vtun k-pää.

Tuo viestisi kertoi kaiken oleellisen sinusta enkä keskustele kaltaistesi kanssa lapsestani.

Aletheias

• Anonyymi00025

Ai onnelliseksi? Voiko tässä kylmässä itsekeskeisessä sotivassa maailmassa tulla onnelliseksi? Minusta sellainen onnellisuus on itsekästä. Eikö enmemmin pitäisi opetella epäitsekkyyttä ja empatiaa.🤷‍♀️

• Anonyymi00027

Tämä maailma huutaa omaa itsekästä. onnellisuutta. Hinnalla millä hyvänsä ole onnellinen🙄 ja jos et ole niin ota rinta ja peffa implantit, huulitäytteet ja osta merkki laukku niin varmasti onnelliseksi tulet. Ja jos et, niin sinussa vika ja mene terapiaan kun ei tämä höttöpöttö ulkokultainen shaisse sinua onnelliseksi tehnytkään. Olet siis vähintäänkin mielenvikainen.👎🤷‍♀️

• Anonyymi00033

Miten ihmeessä onnellisuus on itsekästä? Onnellisuus tuo niin paljon hyvää maailmaan, ei vain onnelliselle ihmiselle itselleen vaan myös muille ihmisille.

Aletheias

• Anonyymi00055
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tämä maailma huutaa omaa itsekästä. onnellisuutta. Hinnalla millä hyvänsä ole onnellinen🙄 ja jos et ole niin ota rinta ja peffa implantit, huulitäytteet ja osta merkki laukku niin varmasti onnelliseksi tulet. Ja jos et, niin sinussa vika ja mene terapiaan kun ei tämä höttöpöttö ulkokultainen shaisse sinua onnelliseksi tehnytkään. Olet siis vähintäänkin mielenvikainen.👎🤷‍♀️

Höttöpöttö ja kirjavia emojeita plus tämä daiju sisältö ja aikuinen mies oot gubbe

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Höttöpöttö ja kirjavia emojeita plus tämä daiju sisältö ja aikuinen mies oot gubbe

Siinä teille lyhyt kertomus emojieista. T

• Anonyymi00083
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Miten ihmeessä onnellisuus on itsekästä? Onnellisuus tuo niin paljon hyvää maailmaan, ei vain onnelliselle ihmiselle itselleen vaan myös muille ihmisille.

Aletheias

On oikeaa onnellisuutta ja väärää onnellisuudeksi luulottelua. Viisas erottaa nämä kaksi toisistaan.🤷‍♀️

• Anonyymi00026

Panosta siihen mitä tavoittelet!

• Anonyymi00030

Mjaa, elä kunnioittaen itseäsi ja muita, anna muittenkin elää.

• Jos jälkikasvua olisi, niin ehkä painottaisin, että luottavat siihen, että elämä kannattelee, jos sen antaa niin tehdä ja että karma kuittaa velat, vaikkei sitä yleensä olekaan itse näkemässä.
      Eli etteivät jäisi kiinni negatiivisiin tunteisiin missään asiassa, vaan kävisivät kokemansa läpi perusteellisesti ja jättäisivät käsitellyn asian sitten taakseen ja menisivät eteenpäin. Ja tekisivät noin mielellään mahd. nopeasti ja keskittyisivät sitten siihen hyvään, mitä on. Tietenkään mitään unohtamatta, koska vaikkapa kusetetuksi tulemisen voi jättää taakseen, mutta sitä ei todellakaan kannata unohtaa, että joku meni kusettamaan, silläkin on hintansa sille kusettajalle.

• Anonyymi00035

Että elä ajatttele tekeväsi hyvää, vaan kysy mitä olisi hyvä ja pyri vaikka siihen. 🙂

• Anonyymi00036

Lue Maijan tarina! Vanhoillislestadiolaisen Maijan lapsuus särkyi jo varhain, kun hän joutui seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi.

• Anonyymi00057

Ja tätäkin aihetta oot gallupsetä makustellut avauksessasi syystä että?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Ja tätäkin aihetta oot gallupsetä makustellut avauksessasi syystä että?

Siksi, että uskovaiset voivat olla todellakin pahoja, vaikka väittävät olevan Jumalan lapsia ja eivätkä tee syntiä!

Toiseksi läheinen voi tehdä lapselle pahaa esimerkiksi ukki tai setä tai sekku.

• Anonyymi00037

Tinderi ei tuo onnea se pilaa elämäsi ja maineesi vaikka rahaa sieltä saa helpolla eli maine menee kerralla etkä koskaan voi olla normaaleitten ihmisten kanssa sen jälkeen eli tinderi pilaa elämäsi ja kunnon kumppanin saannin

• Anonyymi00038

Eli tinderi ja huumeet niist ei hyvää seuraa

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tinderi huumeet ja korkeastikoulutettu siinä on kolmen kompo jotka pilaa elämäsi niin älä korkeastikoulutettujen kanssa henkaa

• Anonyymi00058
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Joo molemmat voi olla pskaa tjn? Moro jee

• Anonyymi00059

No miten sieltä apäijä saa sitä tuohta sitte?

• Anonyymi00040

Jaa...

Toisia et voi muuttaa, mutta omaa asennettasi toisia kohtaan voit.

Asioilla on taipumus järjestyä.

Ajattele itse.

Oikeasti ohje riippuu kohteen persoonasta ja kyvyistä, ainakin sen hetkisestä tilanteesta ja näkymissä olevista tapahtumista.

Joskus hyvä ohje on ollut ohjeistaa huolehtimaan, että sukat ovat aina kuivat. Ja munat puhtaat.

xLiner

• Anonyymi00041

Niin ja koskaanhan ei tiedä milloin se ohje on se viimeinen.

xLiner

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

xLiner

Nyt iloisempaa juttuu ja unohda kuolemat

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

xLiner

Mieti vaikka kikkeleitä niin saat iloisen mielen

• Anonyymi00061
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Nyt iloisempaa juttuu ja unohda kuolemat

Haluuks lukee jotain kirpaisevaa ja suolasta?

• kun teet jotain, tee se hyvin

• Anonyymi00044

No enpä gallupsetä tiiä kovaa ajoa ja suksi jos taittuu tee siitä kolmas sauva

• Kaikkein vähinkin riittää.

• Anonyymi00062

Jännän konditionaalinen kysymys. Jälkikasvun todennäköisyys kun on alle promillen luokkaa. Ja jos vahinko olisi jo tapahtunut niin sellainenkin looginen korjausneuvo kuin "tapa itsesi" olisi harkinnanarvoinen.

Yksi hyvö neuvo olisi välttää yksiä hyviä neuvoja vaan sen sijaan kuunnella monia hyviä neuvoja ja arvioida niitä.

Mutta jos nyt pitää kuitenkin valita yksi, niin neuvo olisi ymmärtää ja arvioida uponneita kustannuksia. Mahdollisesti menneisyydessä tehtyjen virheiden ei pidä sanella tulevaisuutta, vaikka tuo sitten tarkoittaisikin sitä on virheet on myönnettävä erheiksi.

Olisin kirjautunut mutta ei näemmä onnistu tänään.

• Anonyymi00063

Tapahtu mitä tapahtu ni olet rehellinen itsellesi niin et joudu ainakaan itse itseesi pettymään

• Minulle voi aina tulla juttelemaan, kaikista elämän iloista ja suruista. Täällä on koti ja sydän aina auki. 🥰
      Autan, kannustan ja rohkaisen eteenpäin. Tarvittaessa neuvon ja näytän suunnan. 😊

• Anonyymi00064

Unelmoi alla, sitkeydellä ja pienin askelin!

• Minä olen painottanut Bicky the Kidille, Mohammedille ja Minttu-Petterille, että opiskelu kannattaa aina. En usko, että minäkään olisin päätynyt näiden nuorten isähahmoksi ilman insinöörin papereita ja vakituista työpaikkaa telakalla.

• Anonyymi00066

Tämän antaisin neuvoksi kenelle vain:

"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki muu annetaan teille".

Pätee aivan kaikkeen.

• Anonyymi00068

Olkaa aina rehellisiä
      Muussa tapauksessa pysykää hiljaa.

• Hyviä neuvoja on tullut runsain mitoin.

• Anonyymi00143

Kaikilta muilta paitsi sinulta.

• Anonyymi00143 kirjoitti:

Kaikilta muilta paitsi sinulta.

Harmittaako?

• Anonyymi00071

Älä luota ihmiseen, joka lupaa suojelella pahoilta ihmisiltä jos eivät ole sinun sisaruksia tai vanhempasi!

• Anonyymi00074

Olen antanut monta. Turvallisuushakuinen kun olen niin ehkä useimmiten lasten aikuistumiseen oli käytössä "Varo mörköjä". Pieni ihmetyksen aihe oli, kun lapset jo aivan pieninä ymmärsivät olla luottamatta keneen vaan, tiesivät automaattisesti mitä tarkoitetaan "möröllä".

- Sheena

• Anonyymi00075

Esiintyikö yökastelua? Kyllä tuo "mörkö" tulee ehkä avata lapsille konkreettisemmalla tavalla?

AV

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Esiintyikö yökastelua? Kyllä tuo "mörkö" tulee ehkä avata lapsille konkreettisemmalla tavalla?

AV

Ei esiintynyt yökastelua.

Kuvittelivat möröt ilkeiksi ihmisiksi, ja se käsitys oli varsin oikein.

- Sheena

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

- Sheena

Voisitko luokitella esimerkiksi Suomen hallituksesta ne mukavat ihanat, ja ilkeät ihmiset?
        Keneen ei lapsesi voisi enää luottaa, ja miksi näin olisi?

AV

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

- Sheena

Teini-ikäisenä ja vanhempanakin on myös parempi/helpompi varottaa yksinkertaisesti möröistä kuin alkaa luetella "varo raiskaajia, hyväksikäyttäjiä, murhaajia, ja väkivaltaisia ihmisiä - äläkä usko kaikkea höpötystä mitä sanotaan".
        Mörkövaroitus oli myös hyvin helppo ottaa vastaan myöhemmälläkin iällä.

- Sheena

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Teini-ikäisenä ja vanhempanakin on myös parempi/helpompi varottaa yksinkertaisesti möröistä kuin alkaa luetella "varo raiskaajia, hyväksikäyttäjiä, murhaajia, ja väkivaltaisia ihmisiä - äläkä usko kaikkea höpötystä mitä sanotaan".
        Mörkövaroitus oli myös hyvin helppo ottaa vastaan myöhemmälläkin iällä.

- Sheena

Itse olen käynyt tämän läpi ihan suomenkielellä kertoen miten ei tule yksin mennä paikkoihin, aikaan joissa tilastojen mukaan tapahtuu paljon pahoja asioita. Kertonut myös miksi näin olisi.

Seura tulee valikoida tarkoin, ja pitäytyä ihmisissä jotka arvostavat samoja asioita mitä lapsi itse. Loppu kai onkin elämän arvottamista, aina syntymästä aikuisuuteen.

AV

• Anonyymi00081
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Itse olen käynyt tämän läpi ihan suomenkielellä kertoen miten ei tule yksin mennä paikkoihin, aikaan joissa tilastojen mukaan tapahtuu paljon pahoja asioita. Kertonut myös miksi näin olisi.

Seura tulee valikoida tarkoin, ja pitäytyä ihmisissä jotka arvostavat samoja asioita mitä lapsi itse. Loppu kai onkin elämän arvottamista, aina syntymästä aikuisuuteen.

AV

Kukaan täällä ei enää ikinä tule uskomaan että olisit mies. Se osa esitystäsi nyt kyllä ohitse.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Kukaan täällä ei enää ikinä tule uskomaan että olisit mies. Se osa esitystäsi nyt kyllä ohitse.

Mjaa, olisihan se välillä tuntea itsekin olevansa nainen.
        Tietäisi sitten tarkemmin mistä kohdasta, millä tunteella miehen tulisi lähestyä:)

Ei normaalin kirjoittamisen pohjalta voi kukaan toista mieheksi tai naiseksi todeta.
        Voihan olla että mies joka olisi kasvattanut 3 lasta, muuttuu pään sisäisesti jo osittain naiseksi? Naiset kun ovat yleensä parempia kasvattajia. Heitä seuratessaan mieskin voi vaikka viisastua?

AV

• Anonyymi00085
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Mjaa, olisihan se välillä tuntea itsekin olevansa nainen.
        Tietäisi sitten tarkemmin mistä kohdasta, millä tunteella miehen tulisi lähestyä:)

Ei normaalin kirjoittamisen pohjalta voi kukaan toista mieheksi tai naiseksi todeta.
        Voihan olla että mies joka olisi kasvattanut 3 lasta, muuttuu pään sisäisesti jo osittain naiseksi? Naiset kun ovat yleensä parempia kasvattajia. Heitä seuratessaan mieskin voi vaikka viisastua?

AV

No hommaa mekko päälle ja peruukki päähän niin menet täysin naisesta.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00079 kirjoitti:

AV

"Seura tulee valikoida tarkoin, ja pitäytyä ihmisissä jotka arvostavat samoja asioita mitä lapsi itse. "

Miten itse valikoit lapsena seurasi ja mitä asioita arvostit?

• Anonyymi00088
        Anonyymi00085 kirjoitti:

No hommaa mekko päälle ja peruukki päähän niin menet täysin naisesta.

Mekkojen hihat voisivat ahdistaa, harvat tehty 48 cm hauikselle.

AV

• Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

"Seura tulee valikoida tarkoin, ja pitäytyä ihmisissä jotka arvostavat samoja asioita mitä lapsi itse. "

Miten itse valikoit lapsena seurasi ja mitä asioita arvostit?

Itse asiassa omat vanhempani eivät minulle tätä edes opettaneet, heillä oli sanonat "kyllä elämä opettaa". Ja, he olivat ihan oikeassa, tosin näin jälkeenpäin ajateltuna, olisin ehkä joskus tarvinnut jotain tarkempaa ohjausta.

AV

• Anonyymi00090
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Mekkojen hihat voisivat ahdistaa, harvat tehty 48 cm hauikselle.

AV

Monella muullakin naisella on tuommoiset kädet, ja niska on 60cm paksu.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Monella muullakin naisella on tuommoiset kädet, ja niska on 60cm paksu.

Voisit kai itse herätä tähän todellisuuteen, ettei elämäsi valu ohitsesi?

AV

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Voisit kai itse herätä tähän todellisuuteen, ettei elämäsi valu ohitsesi?

AV

Mitä saat miehenä esiintymisestä, onko se oikeasti sen arvoista?

• Anonyymi00130
        Anonyymi00079 kirjoitti:

AV

Se vaan että missä tahansa voi tapahtua mitä tahansa pahoja asioita. Jopa silloin, kun on valikoinut seuransa tarkoin. Nuorilla, puhuttakaan lapsilla ei ole aina tuntosarvet ihan kohdallaan, kuten ei aina aikuisillakaan.

Tuosta edellisestä tulikin mieleeni toinen hyvä neuvo: älä mene luotettavienkaan ystävien kanssa minnekään mistä et pääse omin neuvoin halutessasi pois. Erityinen varoitus mökeistä/huviloista kaukana sivistyksestä.

- Sheena

• Anonyymi00144
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Se vaan että missä tahansa voi tapahtua mitä tahansa pahoja asioita. Jopa silloin, kun on valikoinut seuransa tarkoin. Nuorilla, puhuttakaan lapsilla ei ole aina tuntosarvet ihan kohdallaan, kuten ei aina aikuisillakaan.

Tuosta edellisestä tulikin mieleeni toinen hyvä neuvo: älä mene luotettavienkaan ystävien kanssa minnekään mistä et pääse omin neuvoin halutessasi pois. Erityinen varoitus mökeistä/huviloista kaukana sivistyksestä.

- Sheena

Jokaisen lapsen on pakko katsoa EVIL DEAD ensimmäinen osa. Eivät lähde sen jälkeen mökille muutakun sidottuna pakkopaitaan.

• Anonyymi00084

Tämä virtuaalielämä missä elämme , sen tyrkyttämä onnellisuus on valhe. Onnellisuus on henkistä, sisäistä. Sitä ei oman itsensä ulkopuolelta löydä. Ei rahasta ei egosta ei huulitäytteistä. Sori jos johonkin osui että tarvii alkaa skitsoon.🤷‍♀️

• Anonyymi00086

Oikea onnellisuus tulee oman kehon ja mielen hallinnasta.
        Tähän meillä vanhemmilla on hyvät mahdollisuudet vaikuttaa.
        Lasten mieli on ohjattavissa ns. "oikeisiin kohteisiin".

Lopputuloksena voi olla kympin nuoriso, joka elää tyytyväisenä omaa elämäänsä, ollen yhteiskunnallisesti merkittäviä. Eivät edes huomaa sitä itse.

AV

• Anonyymi00092

Meillä aikuisilla on velvollisuus ja vastuu opettaa lapset arvostamaan oikeita arvoja. Esimerkillämme sen teemme. Jos kaapit on täynnä guggin laukkuja ja äiti käy botokseissa ja panostaa ulkoiseen kauneuteen, niin mitä sellainen äiti jälkipolvilleen opettaa. Meillä on vastuu. Se karmassa koetaan, halusimmepa sitä sitten tahi emme.🤷‍♀️

• Anonyymi00094

Mielestäni meillä vanhemmilla on velvollisuus opastaa lapsiamme löytää se voima ja enegria, viisaus joka heidän sisällään kytee.
        Normaalisti me vanhemmat asennoidumme "teemme seuraavasta sukupolvesta paremman mitä itse olemme".

Mitä tuo vaatii, ei siihen tarvita, muotia, meikkejä tai muitakaan ulkoisten menestymisen merkkejä.

Siihen vaaditaan usein se, että lapsi tekee ja harrastaa, hikoilee ja panostaa omaan elämäänsä vielä 12-15 tuntia viikossa koulun jälkeenkin. Elämäntapa, jossa itse tekee töitä oman menestymisen eteen tulee antaa jo nuorena. Kun teet töitä, kehityt ja menestyt. Menestymisen määrä ei ole tärkeintä, vaan ajatus.

AV

• Anonyymi00095

Olemme tehneet aivan äärettömästi vääriä valintoja ja jokainen joka on meidän jälkiä seurannut olemme heille velkaa karmassa. Kaikki mitä teet/ luot, luot sen itsellesi seuraavaan elämään. Kannattaisi keskittyä tärkeämpiin asioihin kuin oma hyvä, omat mieliteot ja ottaa vastuu siitä minkälaista esimerkkiä jälkipolville opettaa. Sitäkö ulkokultaisuutta, rahan alttarille itsensä alentamista. Vaikko henkisiä arvoja. Sinä voit tehdä mitä ikinä tykkäät, mutta sinulla on vastuu tekemisistäsi. Sitä et karkuun pääse.🤷‍♀️

• Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Olemme tehneet aivan äärettömästi vääriä valintoja ja jokainen joka on meidän jälkiä seurannut olemme heille velkaa karmassa. Kaikki mitä teet/ luot, luot sen itsellesi seuraavaan elämään. Kannattaisi keskittyä tärkeämpiin asioihin kuin oma hyvä, omat mieliteot ja ottaa vastuu siitä minkälaista esimerkkiä jälkipolville opettaa. Sitäkö ulkokultaisuutta, rahan alttarille itsensä alentamista. Vaikko henkisiä arvoja. Sinä voit tehdä mitä ikinä tykkäät, mutta sinulla on vastuu tekemisistäsi. Sitä et karkuun pääse.🤷‍♀️

Mielestäni henkilö joka olisi treenannut ennen jotain kisaa vaikka 200 tuntia ja menestyy, hänen tuleekin olla itseensä tyytyväinen. Koska onhan se kaikki menestyminen tullut omien valintojen kautta?
        Tätä kannattaa siirtää seuraaville sukupolville, sillä ilman panostuksia, "hikeä ja verta", ei edes menesty.

AV

• Anonyymi00097
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Ja jos voisin välkipolville jotain sanoa niin sanoisin että et ole tämä ruumis. Olet ikuinen sielu. Ja jos tässä telluksen sinulle mahdollistamassa elämässä sen hokaat, ei sinun koskaan enää tarvitse kärsiä. Etkä siten myöskään aiheuta kärsimystä kanssaihmisillesi. Olet näin virtuaalielämän tietsikkapelin voittaja. Maalissa.🤷‍♀️

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Ja jos voisin välkipolville jotain sanoa niin sanoisin että et ole tämä ruumis. Olet ikuinen sielu. Ja jos tässä telluksen sinulle mahdollistamassa elämässä sen hokaat, ei sinun koskaan enää tarvitse kärsiä. Etkä siten myöskään aiheuta kärsimystä kanssaihmisillesi. Olet näin virtuaalielämän tietsikkapelin voittaja. Maalissa.🤷‍♀️

Toivottavasti se menestynyt sielu hyvinvoineessa kehossa.
        Tämä oli kai tarkoituksesi kertoa?

AV

• Anonyymi00099
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Me täällä teemme aivan helvetisti virheitä ja tällä telluksella niinpitääki tehdä. Mutta ei vastuuttomasti vaan oppiaksemme virheistämme ja kantaaksemme vastuu siitä mitä jälkipolville opetamme. Itsekkyys ei ole ohjenuora vaan epäitsekkyys , muiden palveleminen ja nöyryys. Kuinka moni tähän kykenee, sitä voi miettiä ihan omassa itsessään jos edes vattuakaan kiinnostaa.🤷‍♀️

• Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Me täällä teemme aivan helvetisti virheitä ja tällä telluksella niinpitääki tehdä. Mutta ei vastuuttomasti vaan oppiaksemme virheistämme ja kantaaksemme vastuu siitä mitä jälkipolville opetamme. Itsekkyys ei ole ohjenuora vaan epäitsekkyys , muiden palveleminen ja nöyryys. Kuinka moni tähän kykenee, sitä voi miettiä ihan omassa itsessään jos edes vattuakaan kiinnostaa.🤷‍♀️

Meiden palveleminen ja nöyryys? Siis keiden palveleminen? Tuli heti mieleeni ne egyptin mulkerot eunikit, joilta vietiin munat jotta voisivat palvella Kleopatraa.
        Elämällä tulee olla tarkoitus, ja mitä voimme elämästämme tänne jättää ovat lapset ja heihin kohdistuva opetus. Vitut yhteiskunnasta, koska yhteiskunnalliset ajatukset muuttuvat alle 20-vuoden syklillä.

AV

• Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Meiden palveleminen ja nöyryys? Siis keiden palveleminen? Tuli heti mieleeni ne egyptin mulkerot eunikit, joilta vietiin munat jotta voisivat palvella Kleopatraa.
        Elämällä tulee olla tarkoitus, ja mitä voimme elämästämme tänne jättää ovat lapset ja heihin kohdistuva opetus. Vitut yhteiskunnasta, koska yhteiskunnalliset ajatukset muuttuvat alle 20-vuoden syklillä.

AV

Lähimmäistesi palveleminen. Kaikkien maapallolla tallustavien uskonnosta tahi etnisyydestä riippumatta. Uskontoja on monia ja jokaisella niistä on oppi jota yksikään niistä ei noudata. Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi ja palvele Jumalaasi äläkä egoasi. Kaikki maailman uskonnot on räätälöity hokaaksemme asian ytimen. Kaikki uskonsodat on juurikin sen hokaamattomuutta.🤷‍♀️

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Lähimmäistesi palveleminen. Kaikkien maapallolla tallustavien uskonnosta tahi etnisyydestä riippumatta. Uskontoja on monia ja jokaisella niistä on oppi jota yksikään niistä ei noudata. Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi ja palvele Jumalaasi äläkä egoasi. Kaikki maailman uskonnot on räätälöity hokaaksemme asian ytimen. Kaikki uskonsodat on juurikin sen hokaamattomuutta.🤷‍♀️

Kun astronauttina maapallon ulkopuolelta katselee, maapallo on kaunis ja aivan ainutlaatuinen. Mutta lähempi tarkastelu on rumaakin rumempaa. Täällä soditaan täälläei arvosteta tätä kaunista ainutlaatuista maaplaneettaa jolle lottopotin saimme syntyä oppiaksemme kokeaksemme. Häpeän olla ihminen.🤷‍♀️

• Anonyymi00104
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Mjaa, kun luen Suomen uutisointia koko Suomi tekee vastoin ohjeitasi?

Plääh, itse uskon ettei valtioiden mädännäisyyttä kukaan tulevaisuudessa voi estää, joten lasten on oltava valmiita muuttamaan sinne, missä ovat ne parhaat olosuhteet normaalille elämälle.

AV

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Mjaa, kun luen Suomen uutisointia koko Suomi tekee vastoin ohjeitasi?

Plääh, itse uskon ettei valtioiden mädännäisyyttä kukaan tulevaisuudessa voi estää, joten lasten on oltava valmiita muuttamaan sinne, missä ovat ne parhaat olosuhteet normaalille elämälle.

AV

Saat uskoa uskomuksiisi. Ei se väärin ole.Niin Jumalasikin rakkaudessaan sen sinulle suo. Mutta muista että ne ovat vain omia uskomuksiasi mihin tahdot uskoa. Totuus voi olla ihan jotain muuta. Mutta kaikki se väärin luulokin on vaikka kantapään kautta aina parhaaksemme. Että hyvin sinulla menee. Olet rakastettu.🤷‍♀️

• Anonyymi00107
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Mielestäni henkilö joka olisi treenannut ennen jotain kisaa vaikka 200 tuntia ja menestyy, hänen tuleekin olla itseensä tyytyväinen. Koska onhan se kaikki menestyminen tullut omien valintojen kautta?
        Tätä kannattaa siirtää seuraaville sukupolville, sillä ilman panostuksia, "hikeä ja verta", ei edes menesty.

AV

Mitä höpötät? Treenannut? Omaa egoistista kehoa? En arvosta pätkääkään, eikä arvosta jumalasikaan. Luuletko todella että maailmankaikkeudelle on yhtään mitään merkitystä oma egoistinen podisi?

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Mitä höpötät? Treenannut? Omaa egoistista kehoa? En arvosta pätkääkään, eikä arvosta jumalasikaan. Luuletko todella että maailmankaikkeudelle on yhtään mitään merkitystä oma egoistinen podisi?

Kun olet kuollut ja kehosi on pelkkä luuranko niin miten selität tuonpuoleisessa että no kun oli mulla joskus lihakset. Ja kui paljon niiden eteet puhkuin ja panostin! No joo.tajuutko, jollain lihaksilla sun muilla ulkonäköön panostamisilla tuonpuoleisessa jäät häntäheikiksi🤷‍♀️

• Anonyymi00121
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Kun astronauttina maapallon ulkopuolelta katselee, maapallo on kaunis ja aivan ainutlaatuinen. Mutta lähempi tarkastelu on rumaakin rumempaa. Täällä soditaan täälläei arvosteta tätä kaunista ainutlaatuista maaplaneettaa jolle lottopotin saimme syntyä oppiaksemme kokeaksemme. Häpeän olla ihminen.🤷‍♀️

Tuossa on ideaa, kun tarkastelee asioita tarpeeksi kaukaa niin kaikki näyttää hienolta. Mutta kun alkaa katsomaan yksityiskohtia suurennuslasin kanssa niin näkee sen kaiken roskan ja saastan tarkasti. Pätee aivan kaikkeen.

• Anonyymi00100

Älä vaan mieti muiden ihmisten mielipiteitä siitä mitä oot. Ota muut huomioon,arvosta muita ,mutta älä mieti mitä muut miettii jos sanot tai teet tai pukeudut miten vain.

• Anonyymi00106

Täällä saastutetaan omassa itsekkyydessä ja rahan ahneudessa. Aluperäiskansat arvostaa ja kunnioittaa Luojan luomaa ja joka ikistä ötökkää tahi Boaa , krokotiilejä eikä koe heitä vihollisikseen. Maailman tasapaino on järkkynyt. Betonitalot saa maan akselin paikoiltaan. Ihminen, homo sapiens on luonut oman tuhonsa. Surullista . Nauttikaa. 🤷‍♀️

• Anonyymi00118

Jalot villit jotka söivät ihmisiä ja uhrasivat neitsyitä maissijumalalle, olivat siis niin paljon parempia!

• Anonyymi00122
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Jalot villit jotka söivät ihmisiä ja uhrasivat neitsyitä maissijumalalle, olivat siis niin paljon parempia!

So what. Ihmisiä tapetaan nykypäivänäkin joukoittain, suorastaan massoittain. Monilla eri tavoilla. Ei ne ihmiset nyt ole mitään vtun pyhimyksiä tai pyhiä asioita.

• Anonyymi00113

Säästä ja sijoita

• Anonyymi00114

- Aina on oleva eskimoita, jotka ovat valmiita neuvomaan Afrikan alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen.

- Rivistä nollia saa helposti ketjun.

(Stanislaw Jerzy Lec, puolalainen runoilija, satiirikko 1909-1966)

• Anonyymi00123
        Anonyymi00114 kirjoitti:

- Aina on oleva eskimoita, jotka ovat valmiita neuvomaan Afrikan alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen.

- Rivistä nollia saa helposti ketjun.

(Stanislaw Jerzy Lec, puolalainen runoilija, satiirikko 1909-1966)

Ehkä tuo eskimo voi nähdä jotain sellaista mitä se auringon alla paahtuva turjake ei itse tajua, jotain yksinkertaista ja itsestäänselvää. Samoin musta turjake voi huomata eskimoiden elämästä jonkin sellaisen epäkohdan mitä eskimo ei itse tajua. Ulkopuolisen ihmisen neuvot saattaisivat olla hyvinkin hyödyllisiä, kun se henkilö suhtautuu itse tilanteeseen neutraalisti.

• Anonyymi00115

Opiskele, vältä sesonkityöt ja hanki pidemmän aikavälin työpaikka, ole tarkkana keiden seurassa suostut olemaan.

• Anonyymi00117

Heitän laiturilta järveen ja julistan, että: Tässä maailmassa on opittava uimaan.

• Anonyymi00119

Pysy kaidalla tiellä. Itse en pysynyt, ja siitä kärsi minun lisäkseni ympärilläni olijat.

• Anonyymi00120

Älä suostu muoukkaamaan itseäsi muiden mieliksi. Useimmiten he, jotka vaativat muuttumista silloin, kun ei varsinaisesti ole syytä, ovat ainoastaan oman etunsa perässä. Tarkoitan tällä esimerkiksi arvomaailman, harrastusten, uskomusten, tavoitteiden ja päämäärien sekä ihmissuhteiden yms. kohdalla päätöksiin pyrkimään vaikuttavia sivullisia.

• Anonyymi00124

Ja juuri tuon takia kannattaa pysyä kaikista FEMINISTEISTÄ ERITTÄIN KAUKANA, sekä henkisesti että fyysisesti. Ne vain levittävät ja säteilevät pahuutta ympäristöönsä.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Ja juuri tuon takia kannattaa pysyä kaikista FEMINISTEISTÄ ERITTÄIN KAUKANA, sekä henkisesti että fyysisesti. Ne vain levittävät ja säteilevät pahuutta ympäristöönsä.

Aha. Tuo Lecin nollarivi kolahti ilmiselvästi joonkin persuun, jonka aivot ovat jäätyneet jo pentuna.
        Lec muuten selviytyi aikoinaan hengissä natsisikojen kynsistä onneksemme. Kuolemantuomiostaan huolimatta.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Aha. Tuo Lecin nollarivi kolahti ilmiselvästi joonkin persuun, jonka aivot ovat jäätyneet jo pentuna.
        Lec muuten selviytyi aikoinaan hengissä natsisikojen kynsistä onneksemme. Kuolemantuomiostaan huolimatta.

Tulevaisuudessa viisauksia kirjoittavat ne jotka ovat selviytyneet feministien järjestämistä vainoista. Mikäli feministit pääsisivät tavoitteeseensa niin älyllistä elämää ei olisi enää maapallolla.

• Anonyymi00126

Luota tunteisiisi, kokemuksiisi ja tutkittuun tietoon. Tee taustatyöselvitys ennen kuin uskot kenenkään antaman neuvon tai vinkin. Hae eri näkökulmia ja perusteluja ennen suuria päätöksiä. Ohita jokainen mututuntumaan, henkimaailmaan yms. perustuva neuvo ja neuvoja.

• Anonyymi00128

Muuten hyvä, mutta nuo tunteet voi jättää pois tuolta listalta. Tunteet valehtelevat.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta nuo tunteet voi jättää pois tuolta listalta. Tunteet valehtelevat.

Itse asiassa tunteella on merkitystä päätösten tekemisessä. Vaikka, jokin ratkaisu vaikuttaisi paperilla fiksulta ja oikealta, mutta jos tunnepuolella pistää vastaan, ei kyseinen ratkaisu ole silloin itselle oikea vaihtoehto. Samoin ihmissuhteissa. Vaikka kuinka joku tulisi selittämään, että psykologian ja arvojen ja elämäntilanteen jne. puolesta sopisitte yhteen ja vetoaisi ties mihin loogisiin syihin, mutta jos ei ole rakastunut tai muutoin koe yhteyttä kyseiseen ihmiseen, ei yksikään looginen järkiperustelu muuttaisi tunnetta.

Siksi en usko esimerkiksi järjestettyihin avioliittoihin. Jos joutuisin kyseiseentilanteeseen, etsisin rakastjan jota rakastanja jota kohtaan tunnen intohimoa sen sijaan, että tyytyisin järkevästi muka yhteensopivaan mieheen, jonka kanssa todellisuudessa ei olisi muuta yhteistä kuin tulotaso.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Itse asiassa tunteella on merkitystä päätösten tekemisessä. Vaikka, jokin ratkaisu vaikuttaisi paperilla fiksulta ja oikealta, mutta jos tunnepuolella pistää vastaan, ei kyseinen ratkaisu ole silloin itselle oikea vaihtoehto. Samoin ihmissuhteissa. Vaikka kuinka joku tulisi selittämään, että psykologian ja arvojen ja elämäntilanteen jne. puolesta sopisitte yhteen ja vetoaisi ties mihin loogisiin syihin, mutta jos ei ole rakastunut tai muutoin koe yhteyttä kyseiseen ihmiseen, ei yksikään looginen järkiperustelu muuttaisi tunnetta.

Siksi en usko esimerkiksi järjestettyihin avioliittoihin. Jos joutuisin kyseiseentilanteeseen, etsisin rakastjan jota rakastanja jota kohtaan tunnen intohimoa sen sijaan, että tyytyisin järkevästi muka yhteensopivaan mieheen, jonka kanssa todellisuudessa ei olisi muuta yhteistä kuin tulotaso.

Niin, kun "se ei vaan riitä"....

Tunteella päättämällä saat vain p*skaa, et mitään muuta. Ja tämän takia naiset ovat niin huonoja kaikissa päätöksissään mitkä pääsevät itse vapaasti tunteen perusteella tekemään. Ja tämän takia nainen ei ole kelvollinen mihinkään sellaiseen asemaan missä päätetään tärkeistä muita ihmisiä koskevista asioista.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Niin, kun "se ei vaan riitä"....

Tunteella päättämällä saat vain p*skaa, et mitään muuta. Ja tämän takia naiset ovat niin huonoja kaikissa päätöksissään mitkä pääsevät itse vapaasti tunteen perusteella tekemään. Ja tämän takia nainen ei ole kelvollinen mihinkään sellaiseen asemaan missä päätetään tärkeistä muita ihmisiä koskevista asioista.

Pitäisikö minun tulkita kirjoittamasi niin, että haluat itsellesi naisen, joka valitsisi sinut järjen ja logiikan perusteella, mutta ei rakasta tai himoitse sinua? Kukin tavallaan, mutta saattaapi olla kylmähkö parisuhde niin tunteen, kuin makuuhuoneen puolella.

Minähän en väittänyt päätösten perustuvan puhtaasti tunteeseen vaan tunteen olevan osa pätöksentekemisen prosessia. tietyissä tilanteissa järki ajaa tunteen ohi, jos esimerkiksi on kyse ihmisestä joka olisi itselle vahingoksi.

Opettel sinäkin ensin tekstin ja useampien sävyjen sisäistämistä ja koknaisuuden hahmottamista, niin ehkä sinutkin voi päästää tekemään päätöksiä moniulotteisemmasta näkökulmasta katsoen. Etenkin silloin, kun tehdään päätöksiä tärkeistä ihmisiä koskevista asioista, tarvitaan myös pehmeitä arvoja, joihin myös tunteiden huomioiminen kuuluu. On tapaus ja tilannekohtaista milloin tunne huomioidaan ja milloin tunteella on vähemmän painotusta. Jokaista ei tarvitse miellyttää, eikä se ole edes mahdollista.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Pitäisikö minun tulkita kirjoittamasi niin, että haluat itsellesi naisen, joka valitsisi sinut järjen ja logiikan perusteella, mutta ei rakasta tai himoitse sinua? Kukin tavallaan, mutta saattaapi olla kylmähkö parisuhde niin tunteen, kuin makuuhuoneen puolella.

Minähän en väittänyt päätösten perustuvan puhtaasti tunteeseen vaan tunteen olevan osa pätöksentekemisen prosessia. tietyissä tilanteissa järki ajaa tunteen ohi, jos esimerkiksi on kyse ihmisestä joka olisi itselle vahingoksi.

Opettel sinäkin ensin tekstin ja useampien sävyjen sisäistämistä ja koknaisuuden hahmottamista, niin ehkä sinutkin voi päästää tekemään päätöksiä moniulotteisemmasta näkökulmasta katsoen. Etenkin silloin, kun tehdään päätöksiä tärkeistä ihmisiä koskevista asioista, tarvitaan myös pehmeitä arvoja, joihin myös tunteiden huomioiminen kuuluu. On tapaus ja tilannekohtaista milloin tunne huomioidaan ja milloin tunteella on vähemmän painotusta. Jokaista ei tarvitse miellyttää, eikä se ole edes mahdollista.

Minä en opettele yhtään mitään, olen jo oppini saanut tässä vaiheessa.

En halua yhtään mitään naista, en halua olla missään tekemisissä niiden kanssa. TIEDÄN mitä ne naiset ovat, millaisia ne ovat. Ja tiedän etten halua elämääni mitään sellaista epävakaata, joka päivä vaihtelevaa tunteelista roskaa ja saas-taa. Ei ole mitään syytä miksi minun pitäisi sietää mitään sellaista mitä naiset suoltaa suustaan ulos.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Minä en opettele yhtään mitään, olen jo oppini saanut tässä vaiheessa.

En halua yhtään mitään naista, en halua olla missään tekemisissä niiden kanssa. TIEDÄN mitä ne naiset ovat, millaisia ne ovat. Ja tiedän etten halua elämääni mitään sellaista epävakaata, joka päivä vaihtelevaa tunteelista roskaa ja saas-taa. Ei ole mitään syytä miksi minun pitäisi sietää mitään sellaista mitä naiset suoltaa suustaan ulos.

Miksi osallistut keskusteluun ja myrkytät tullessasi koko ilmapiirin? Tuollaisen naisvihaajan soisi pysyvän pois palstalta. Sama tietysti toisinpäin.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Miksi osallistut keskusteluun ja myrkytät tullessasi koko ilmapiirin? Tuollaisen naisvihaajan soisi pysyvän pois palstalta. Sama tietysti toisinpäin.

Parasta olisi kun sinä pysyisit poissa täältä.

• Anonyymi00137 kirjoitti:

Parasta olisi kun sinä pysyisit poissa täältä.

Kuule. Minähän olen niin vttumainen kaltaisiasi naisvihaajia kohtaan, että en lähde kulumallakaan enkä varsinkaan silloin, jos joku käskee. Ja sekös sinua vtuttaa. Hajoa siihen.

• Anonyymi00140
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kuule. Minähän olen niin vttumainen kaltaisiasi naisvihaajia kohtaan, että en lähde kulumallakaan enkä varsinkaan silloin, jos joku käskee. Ja sekös sinua vtuttaa. Hajoa siihen.

Eikös siitä ole sanontakin, pysyy kuin p*ska tuvan seinässä....

• Anonyymi00132

Muista syödä myös kasviksia!

• Anonyymi00134

lapseni voivat joutua vaikeuksiin erinäisten voimien takia. koitan pysyä hereillä ja kuunnella miten on. ehkä jotakin pystyy estämään. yleisesti elämässä kun satuttaa vain itseään

• Anonyymi00138

Vain yksi neuvo: Älä luota keneenkään, ikinä, koskaan.

• Anonyymi00139

Älä edes itseesi.

• Anonyymi00141

Älä anna kenenkään yrittää sekoittaa identiteettiäsi. Olet kuka olet ja ainoastaanpahantahtoiset kuspiät yrittävät muokata sinua mieleisekseen.

• Anonyymi00142

Varo erityisesti opettajia koulussa, ne yrittävät kokoajan muuttaa sinua ja istuttaa ideologiaa mieleesi.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Varo erityisesti opettajia koulussa, ne yrittävät kokoajan muuttaa sinua ja istuttaa ideologiaa mieleesi.

En nyt viitannut opettajiin ja aikuisopinnoissa jokaisella on jo omat näkemyksensä, jotka eivät kovin helposti hetkahda. Oppiminen on enemmänkin uusien yhteyksien ja tiedon sekä taitojen lisäämistä ja jäsentämistä aiemmin opittuun sekä elämänkokemuksiin.

Ennemminkin tarkoitin heitä, jotka yrittävät muokata identiteettiä mieleisekseen yrittäen luoda valemuistoja tai samaistuttaa kokemuksiin, jotka eivät ole omia kokemuksia vaan heidän kokemuksiaan, jotka he tahtovat vyöryttää ns. niskaan, jotta näkisivät omat ikävät kokemuksensa jossakin toisessa. Toisena vaihtoehtona, että yrittävät sytyttää jonkinlaisen kutsumuksen, mutta kutsumusei ole koskaan aito, jos se on luotu keinotekoisesti ja identiteettiä hämmentäen.

Sekin, jos heitetään päin kasvoja, että aina ei voi saada kaikkea. Tuskin kukaan saa kaikkea haluamaansa, mutta veetuiluahan se on, jos kyseisestä lausahduksesta yritetään luoda elämän ohjanuora tai itseään toteuttava ennuste. Vaikkei saisi haluamaansa, ei muiden tavoitteiden tilalle pakottaminen korvaa mitään.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

En nyt viitannut opettajiin ja aikuisopinnoissa jokaisella on jo omat näkemyksensä, jotka eivät kovin helposti hetkahda. Oppiminen on enemmänkin uusien yhteyksien ja tiedon sekä taitojen lisäämistä ja jäsentämistä aiemmin opittuun sekä elämänkokemuksiin.

Ennemminkin tarkoitin heitä, jotka yrittävät muokata identiteettiä mieleisekseen yrittäen luoda valemuistoja tai samaistuttaa kokemuksiin, jotka eivät ole omia kokemuksia vaan heidän kokemuksiaan, jotka he tahtovat vyöryttää ns. niskaan, jotta näkisivät omat ikävät kokemuksensa jossakin toisessa. Toisena vaihtoehtona, että yrittävät sytyttää jonkinlaisen kutsumuksen, mutta kutsumusei ole koskaan aito, jos se on luotu keinotekoisesti ja identiteettiä hämmentäen.

Sekin, jos heitetään päin kasvoja, että aina ei voi saada kaikkea. Tuskin kukaan saa kaikkea haluamaansa, mutta veetuiluahan se on, jos kyseisestä lausahduksesta yritetään luoda elämän ohjanuora tai itseään toteuttava ennuste. Vaikkei saisi haluamaansa, ei muiden tavoitteiden tilalle pakottaminen korvaa mitään.

Joo, no, en tiedä tuommoisesta mitään.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00146 kirjoitti:

Joo, no, en tiedä tuommoisesta mitään.

Eikä sinänsä tarvitsekaan. Kunhan ei yritetä lykätä muiden toiveita ja valintoja kontolle vain sillä perusteella, että on sattunut työskentelemään vaikkapa samassa työpaikassa. Mitäpä iloa on jonkun toisen toiveen itselleen saamisesta, jos kyse ei ole omasta toiveesta?

• Anonyymi00148
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Eikä sinänsä tarvitsekaan. Kunhan ei yritetä lykätä muiden toiveita ja valintoja kontolle vain sillä perusteella, että on sattunut työskentelemään vaikkapa samassa työpaikassa. Mitäpä iloa on jonkun toisen toiveen itselleen saamisesta, jos kyse ei ole omasta toiveesta?

Nyt menee kyllä ihan yli ja ohi. Ei edes aavistusta mistä puhut.

• Anonyymi00149
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Nyt menee kyllä ihan yli ja ohi. Ei edes aavistusta mistä puhut.

Sillä tajuaako tai ymmärtääkö anonyymi palstakommentoija ei ole juurikaan merkitystä. En myöskään etsi vertaistukea, joten... Itsseasiassa kierrän kaukaa jokaisen, joka yrittää luoda yhteyttä ikävien kokemusten kautta.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Sillä tajuaako tai ymmärtääkö anonyymi palstakommentoija ei ole juurikaan merkitystä. En myöskään etsi vertaistukea, joten... Itsseasiassa kierrän kaukaa jokaisen, joka yrittää luoda yhteyttä ikävien kokemusten kautta.

Ok, luulin että kyse olisi jostain uskonnollisesta ryhmästä tms. mutta nyt en tiedä sitäkään enää. En tiedä mitään vertaistuesta tai yhdeyden luomisesta ikävien kokemusten kautta... Siis hyvin ilmeisesti olen aivan väärä henkilö keskustelemaan tästä aiheesta, kun en oikeastaan edes tiedä mikä se aihe edes on...

• Anonyymi00151
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Ok, luulin että kyse olisi jostain uskonnollisesta ryhmästä tms. mutta nyt en tiedä sitäkään enää. En tiedä mitään vertaistuesta tai yhdeyden luomisesta ikävien kokemusten kautta... Siis hyvin ilmeisesti olen aivan väärä henkilö keskustelemaan tästä aiheesta, kun en oikeastaan edes tiedä mikä se aihe edes on...

Minua ei liiemmiin kiinnosta jankata kanssasi käsitätkö vai etkö.

• Anonyymi00153
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Minua ei liiemmiin kiinnosta jankata kanssasi käsitätkö vai etkö.

Juu, ei minuakaan kiinnostaisi.

• Kuule poikani, ei kantsi ostaa kallista kaasugrilliä, koska makkarat ja lihat voi kamaloittaa kuumassa uunissakin.

• Anonyymi00152

Kustaa II Adolfin ja kuningatar Kristiinan aikaan Ruotsissa valtakunnankanslerina toiminut Axel Oxenstierna (1583-1684) sanoi pojalleen:
        ”Poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan.”

Onko mikään muuttunut 340 vuodessa???

• Anonyymi00154

Älä erehdy hakemaan tukea mielenterveysongelmiin terveydenhuollon puolelta, koska saat ikuisen riesan terveystietoihin merkitystä masennusjaksosta.

• Anonyymi00155

Tao rahaa.

• Anonyymi00156

Äänestin demaria vaaleissa, joissa maalaisliitto romahti peräti s e i t s e m ä n !!!! %-yks. . ja katso: hallitukseenhan ne päästettiin.
        Sen jälkeen en ole äänestänyt kertaakaan missään vaaleissa - enkä äänestä.

• Anonyymi00157

järki käteen-psykologia.puheilla teoilla on eroa,mitä jälkeensä jättää.aiemin ritti kun teki sen mitä esim isä opetti pelto,metsätyöt,siinä päsee alkuun kokeilemalla.

• Anonyymi00159

Älä pilaa aivojasi somessa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      98
      1112
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      742
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      634
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      556
    5. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      502
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      500
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      490
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      457
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      451
    10. Miksi ajattelit minun

Rakastuneen sinuun?
      Ikävä
      33
      440
    Aihe