Vapaa kuvaus

Paskanpuhumista since 2015!

Tervetuloa profiiliini! Olen yuggis_. Nyt tarjoan sinulle kompaktin tietopaketin minusta.

• Vaikka nimeni antaa ymmärtää, että nimeni on Jukka, tai jokin sen muunnelmista, se ei ole. En ole myöskään Napoleon. Enkä lyhyt.
• Kommentoin pääasiassa nuorten palstalla. Välillä minua tapaa myös alkopalstalla.
• Minulla ei ole fetissiä kumisaappaisiin.
• Olen nuorempi kuin saatat luulla! Mutta jos luulet minua nuoremmaksi kuin olen, saatan oikeasti olla vanhempi!
• Vaikka moni voi minut häiriköksi luetella, yritän olla asiallinen ainakin osan ajasta, usko pois.
• En kärsi Napoleon-kompleksista.
• Pidän oikeinkirjoituksesta. Todennäköisesti tulen joskus korjaamaan kirjoitusvirheitäsi.

Yuggis_ II Suuri

Aloituksia

70

Kommenttia

3134

1. Minä+panen+joka+päivä.Tänään+panin+kahvinkeittimen+päälle.Ja+panin+myös+kissan+pihalle.
  2. 2013+elokuu
  3. Peruna+(Solanum+tuberosum)+on+koisokasvien+(Solanaceae)+heimoon+kuuluva+kasvi,+jonka+mukulaa+käytetään+ravintona.+Peruna+on+yksi+eniten+käytetyistä+ravintokasveista+Euroopassa+ja+Etelä-+sekä+Pohjois-Amerikassa.+Peruna+kuuluu+niiden+yhdeksän+viljelykasvin+joukkoon,+joiden+avulla+tuotetaan+75+prosenttia+ihmisravinnosta.Perunakasvi+on+kooltaan+pieni+mutta+suurilehtinen.+Perunan+mukulat+kasvavat+maan+alla.+Useimmiten+perunan+kuori+on+ruskea+tai+keltainen,+mutta+se+voi+olla+myös+violetti,+punainen+tai+vaaleanpunainen.+Sisältä+peruna+on+usein+vaalea,+mutta+on+mahdollista,+että+se+on+sisältäkin+kuoren+värinen.+Se+sisältää+noin+10–15+%+tärkkelystä,+vajaat+2+%+proteiinia,+ja+tuoreena+myös+kohtalaisesti+c-vitamiinia,+joka+kuitenkin+osittain+tuhoutuu+useita+kuukausiakin+kestävän+varastoinnin+aikana.+Maanpäällisessä+osassa+saattaa+olla+myös+marjoja,+jotka+ovat+solaniinipitoisuutensa+vuoksi+myrkyllisiä.Suomessa+perunat+istutetaan+yleensä+toukokuun+loppupuolella+ja+sato+korjataan+syys-+ja+lokakuun+vaihteen+aikoihin.+Poikkeuksena+ovat+varhaisperunat,+joista+ensimmäiset,+silloin+vielä+varsin+pienikokoiset,+saatetaan+nostaa+jo+toukokuun+lopulla.Perunaa+syödään+monella+tavalla+valmistettuna+kuten+keitettyinä,+paistettuina+tai+perunamuhennoksena.+Kaikkein+jauhoisimmat+perunat,+jotka+keitettäessä+rikkoontuisivat+keitinveteensä,+suositellaan+höyrytettäviksi+kiehuvan+veden+päällä,+mikä+on+mahdollista+välipohjallisella+kattilalla,+jossa+välipohjan+muodostaa+ritilä.+Teollisuus+jalostaa+perunaa+esimerkiksi+ranskalaisiksi+perunoiksi+ja+perunalastuiksi+eli+sipseiksi.+Joistakin+perunalajikkeista+valmistetaan+myös+perunajauhoa,+joka+on+puhdasta+tärkkelystä.
  4. Oletko+katsonut+Alienin?
  5. Paljonko+kello+on?