Vapaa kuvaus

Järjen ääni.

Aloituksia

5

Kommenttia

2205

1. Luottamuksen+voi+menettää+vain+kerran...
  2. Monitoimarit
  3. Virusvaroitus!
  4. Jos+ihminen+itse+haluaa+elää+niin,+niin+mikä+sinä+olet+häntä+siitä+moittimaan.+Mikä+pakonomainen+tarve+sinulla+on+kyseenalaistaa+hänen+vakaumuksensa?+Se,+että+sinä+et+jotain+asiaa+ymmärrä,+ei+tee+omasta+näkemyksestäsi+automaattisesti+oikeaa.Olen+ateisti.+Minusta+jumalaan+uskominen+on+järjetöntä,+koska+en+ole+koskaan+kokenut+mitään+sellaista,+joka+olisi+uskomisen+puolesta+puhunut.+En+kuitenkaan+kyseenalaista+muiden+oikeutta+uskoa.+Asiasta+tulee+ongelmia+ainoastaan+silloin,+jos+uskontoa+käytetään+vääriin+-+usein+poliittisiin+-+tarkoituksiin.++Ateistinakaan+en+usko,+että+terveestä+uskonnollisuudesta+olisi+kenellekään+yhtään+mitään+haittaa.+Minun+maailmankuvani+ja+tapani+elää+ei+myöskään+ole+välttämättä+se+oikea.+Miksi+minun+tai+kenenkään+muunkaan+pitäisi+nostaa+itsensä+tällaisessa+asiassa+muiden+yläpuolelle+ja+alkas+osoittelemaan+sormella,+että+hei+näin+teidän+pitää+elää.Tiede+ei+pysty+todistamaan+jumalan+olemassaoloa,+mutta+toisaalta+se+ei+myöskään+pysty+todistamaan+sitä,+että+jumalaa+ei+ole+olemassa.+Se,+että+kaikki+asiat+pitäisi+pystyä+todistamaan+tieteen+kautta,+on+puolestaan+vain+mielipide.+Monia+muitakaan+asioita+ei+pystytä+selittämään+tieteellä.+Yksi+esimerkki+tästä+on+esimerkiksi+se,+mistä+syystä+joku+tietty+pari+rakastuu+toisiinsa.+Tiede+ei+pysty+selittämään+sitäkään,+miksi+toinen+tykkää+äidistä+ja+toinen+tyttärestä.+Tiede+ei+siis+ole+ratkaisu+kaikkeen.Ketju+on+jälleen+hyvä+esimerkki+siitä,+miten+uskonnottomuudesta+on+tullut+oma+käännytystä+sisällään+pitävä+uskontonsa.