Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näitä+samanlaisia+fantasioita+piiskaamisesta+tai+sillä+uhkaamisesta+on+täällä+melko+tasaiseen+tahtiin.+Jotenkin+en+jaksa+uskoa,+että+aloituspostaus+olisikin+vilpittömin+mielin+tehty...
01.07.2019 00:14
Oletko+koskaan+miettinyt,+että+homous+voi+olla+ihmiselle+ahdistavaa+juuri+siksi,+että+kaltaisesi+ihmiset+kylvävät+yhteiskuntaan+homoutta+demonisoivia+mielipiteitä?
On+aivan+varmaa,+että+kukaan+ei+tarkoituksella+ryhdy+homoksi.+Homous+ei+ole+oma+valinta,+kuten+ei+mikään+muukaan+seksuaalinen+suuntautuminen.+Ainoastaan+se+on+oma+valinta,+että+toteuttaako+itseään+vai+ei,+mutta+jos+touhussa+ei+kerran+satuta+ketään,+niin+miksipä+ei+toteuttaisi.
23.06.2019 20:47
Mirkako+se+siellä?
Ainakin+omana+inttiaikanani+homma+meni+niin,+että+vakuuttajilla+oli+oma+tilaisuutensa+ennen+valatilaisuutta,+mutta+silti+he+olivat+valatilaisuudessakin+mukana+tönkköä+seisomassa.+Vannomalla+valan+sait+siis+vähän+lisää+vapaa-aikaa.
23.06.2019 20:42
Joo+ei+tuo+nyt+kyllä+oikein+miltään+juusto-ongelmalta+kuulosta.
Jos+hellävarainen+ja+pitkäjänteinen+venyttely+ei+auta,+niin+käy+ihmeessä+lääkärissä,+vaikka+asia+vaikealta+voi+tuntuakin.
Jos+et+saa+esinahkaa+terskan+taakse+asti,+niin+yhdynnän+yrittäminen+saattaa+olla+erittäin+kivuliasta+ja+se+voi+jopa+repäistä+esinahkasi.
19.06.2019 21:22
Ilmeisesti+aloittaja+vastasit+jotain+minulle,+mutta+vastauksesi+poistettiin+jostain+syystä.
18.06.2019 22:38
Oletko+nyt+varma,+että+se+on+nimenomaan+se+sissijuusto,+joka+sitä+esinahkaa+pidättelee?+Ettei+se+vaan+ole+luonnostaan+kireä?
Joku+muu+pesuaine+kun+perussaippua+voisi+olla+parempi,+koska+saippua+voi+kuivattaa+ihoa.+Esinahkaa+kannattaa+myös+rasvata+ja+venytellä,+jos+se+kiristää.
Kyllä+sen+sissijuuston+pitäisi+ihan+käsin+pesemällä+lähteä+pois.+Jos+ei+lähde,+niin+jotain+voi+olla+vialla.
15.06.2019 16:28
Miten+kuvittelet+tällaisen+anonyymin+nettiyhteisön+voivan+auttaa?
Tee+ystävästäsi+lastensuojeluilmoitus.+Muuta+keinoa+tuskin+on.
13.06.2019 23:18
No+olisiko+uuden+hakemuksen+tekemisestä+kaiken+varalta+jotain+haittaa?
13.06.2019 23:15
Eivät.
Tosin+sinäkään+et+voi+pakottaa+heitä+esimerkiksi+maksamaan+merkkivaatteitasi,+rajatonta+nettidataasi+tai+älypuhelintasi.
Lopullinen+lopputulos+riippunee+siitä,+että+miten+kovasti+vanhempasi+sinut+töihin+haluavat,+miten+kovasti+sinä+haluat+töiltä+välttyä+ja+miten+kovia+neuvottelijoita+te+kaikki+olette.
12.06.2019 22:43
Kai+sinä+nyt+tajuat,+että+aloittaja+trollaa?
Toivottavasti+sinä+et+ole+samanlainen.
11.06.2019 22:41
Nekropostasit+sitten+ylös+trollipervoketjun+vuodelta+2011...
Tosin+tiivistit+kyllä+varmaan+aika+hyvin+monen+ihmisen+ajatukset+asiasta.
11.06.2019 22:36
Jospa+annettaisiin+se+vastuu+kokonaan+nuorelle+siinä+vaiheessa,+kun+se+hänelle+kuuluu:+kun+hän+tulee+täysi-ikäiseksi.+Siihen+saakka+on+jonkun+muun+homma+vahtia,+että+nuori+todella+tekee+ne+asiat,+joihin+hänellä+on+velvollisuus+ja+joita+häneltä+siten+odotetaan.+
Tämähän+ei+todellakaan+tarkoita+sitä,+että+jonkun+pitäisi+tehdä+ne+asiat+nuoren+puolesta+opettamatta+mitään+hänelle.+Toki+näitäkin+helikopterivanhempia+on,+mutta+he+tekisivät+homman+samalla+tavalla,+vaikka+koko+oppivelvollisuutta+ei+olisi+olemassakaan.
Oppivelvollisuuden+pidentäminen+ja+nuoren+huonot+elämänhallinnan+taidot+eivät+kyllä+korreloi+millään+tavoin+plusmerkkisesti+keskenään.
11.06.2019 13:19
Ehkä+tämä+on+se+"uusi+normaali"...?
Kyllä,+olet+mielestäni+liian+nuori.+Toisaalta+jos+kaksi+toisistaan+välittävää+ihmistä+tekevät+vapaasta+tahdostaan+yhdessä+jotain,+joka+tuntuu+molemmista+hyvältä,+niin+kenellä+ja+missä+tilanteessa+se+on+oikeus+tuomita....
Ongelma+on+kuitenkin+se,+että+teidän+ikäisillä+ne+mielipiteet+ja+fiilikset+muuttuu+välillä+todella+nopeasti,+eikä+kypsyys+aina+riitä+fiksujen+päätösten+tekemiseen.+Ehkä+olette+keskivertoa+fiksumpia,+kuka+tietää.+Hän+tuskin+kuitenkaan+on+"sinun+jätkäsi"+kovin+kauaa.
Muistakaa+ehkäisy,+älä+anna+pistää+itseäsi+paksuksi.
08.06.2019 00:53
Ja+mihinkähän+lainkohtaan+perustat+väitteesi?
15+vuotta+täyttänyt+VOIDAAN+tuomita,+vaikka+molemmat+osapuolet+olisivat+alle+16-vuotiaita.+Se+ei+vaadi+kun+sen,+että+oikeus+katsoo,+että+niitä+vastuuvapauden+edellytyksiä+ei+ole+olemassa.
Alle+15-vuotiaakin+voi+hyväksikäyttää+seksuaalisesti+toista+lasta,+mutta+hänelle+ei+tietenkään+voi+tuomita+siitä+rangaistusta.+Vahingonkorvausvelvollisuus+voi+hänellekin+kuitenkin+syntyä.
07.06.2019 16:10
Minä+olisin+saanut,+mutta+ikinä+ei+oikein+kiinnostanut.+Myöskään+huumeita+tai+lääkkeitä+ei+tullut+mieleenkään+kokeilla,+koska+jo+silloin+tajusi,+että+se+nyt+olisi+ollut+helkkarin+tyhmää+(ei+millään+pahalla).+Vaan+parit+teinikännit+tuli+vedettyä+ja+lattiallekin+oksennettua+-+kotona.+Ihan+tyhmää+oli+kyllä+sekin.
Geeniperimän+perusteella+minun+pitäisi+olla+mielisairas+alkoholisti.+Ei+minulla+tietenkään+ole+vastausta+siihen,+että+miksi+joku+toinen+lankeaa+ja+miksi+joku+toinen+ei,+mutta+en+jaksa+uskoa,+että+se+olisi+asiassa+eduksi,+että+teini+juoksee+kaiket+yöt+ulkona.+Tyhmyys+kun+tahtoo+tiivistyä+öisin...
07.06.2019 00:32
Miksi+teinin+pitäisi+riekkua+yöllä+ulkona,+edes+kesällä?
Ehkäpä+aikuisena+sitten+tajuat,+että+vika+ei+ollutkaan+sinun+vanhemmissa+vaan+niiden+"kaikkien+kavereiden"+vanhemmissa...
Itse+saattaisin+antaa+järkevälle+lapselle+silloin+tällöin+siimaa+olla+ulkona+klo+22+saakka,+mutta+siinä+se+raja+kyllä+menisi.
06.06.2019 17:17
"Pojan+murrosiän+kehitys+on+pitkälti+testosteronihormonin+aikaansaannosta.+Samaisen+hormonin+vaikutukset+näkyvät+myös+rinnoissa.+Nänni+muuttaa+normaalisti+väriään+tummaksi+ja+noin+puolella+pojista+ilmenee+myös+rintarauhasen+turpoamista+(gynekomastiaa).+Osalla+tämä+on+häiritsevää+ja+aiheuttaa+murhetta+ja+väljien+vaatteiden+käyttöä.+Tällöin+tärkeätä+on+tukea+nuorta+ja+kertoa+tilanteen+korjaantuvan+yleensä+parissa+vuodessa."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00035#s9
Voisikohan+kyse+olla+tuosta+murrosiässä+ihan+normaalista+rintarauhasen+tai+-+rauhasten+turpoamisesta.
Jos+haluat+mielenrauhan,+niin+käy+lääkärissä.+En+kuitenkaan+jaksa+uskoa,+että+se+on+mitään+vakavaa.
06.06.2019 17:11
Ja+mikä+se+sinun+argumenttisi+oli?
Minä+jos+kuka+kannatan+sitä,+että+yhteiskunnan+ei+todellakaan+tule+olla+kaikesta+vastuussa.+Lasten+ja+nuorten+kohdalla+sille+vastuulle+kuitenkin+on+perusteet.+Kaikkien+kohdalla+huoltajista+ei+ole+sitä+vastuuta+kantamaan,+eikä+sitä+vastuuta+voi+vajaavaltaisen+nuoren+kohdalla+hänen+itsensäkään+harteille+kokonaan+jättää.
Keskustelussa+tuntuu+myös+jälleen+unohtuvan+se,+että+kyse+ei+edelleenkään+ole+koulupakosta.+Toisen+asteen+tutkinnon+voi+suorittaa+myös+työn+ohessa+oppisopimuksella.
Näppituntumalla+suhtaudun+myös+erittäin+skeptisesti+siihen,+että+opiskelutarvikkeiden+maksaminen+omasta+pussista+vaikuttaisi+suurestikaan+oppilaan+opiskelumotivaatioon.+Itse+minäkin+kaiken+maksoin+(suurelta+osin+todellakin+minä+itse,+eikä+perheeni),+enkä+muista+sen+kyllä+motivointimielessä+merkinneen+mitään.+Motivaatio+tuli+ihan+muista+asioista.
04.06.2019 14:34
Olisko+pähkinänkuoressa:+Syö+terveellisemmin+ja+vähemmän+ja+liiku+enemmän.+Vältä+napostelua+ja+tarkkaile+ruokiesi+energiasisältöjä.
Ja+kyllä,+olen+laihduttanut.+Soin+vähemmän+ja+liikuin+todella+paljon+enemmän,+sellaista+pitkäkestoista+matalatehoista+liikuntaa.+Hyvin+toimi,+mutta+vaati+paljon+itsekuria.
03.06.2019 20:54
Olet+osittain+oikeassa.
Opettajille+ja+muille+koulun+aikuisille+tulisi+palauttaa+se+rooli+ja+auktoriteetti,+joka+heillä+aikoinaan+oli.+Lisäksi+erityistä+tukea+tarvitseviin+oppilaisiin+tulisi+panostaa+lisää,+mutta+samalla+tulisi+pitää+huolta+siitä,+että+he+eivät+saa+sotkettua+muiden+lasten+koulunkäyntiä.+Erilaisuutta+tulee+tietysti+sietää,+mutta+ei+loputtomiin.
Lisäksi+ne+puhelimet+voisi+kerätä+koulupäivän+ajaksi+pois.
Siitä+se+nousu+taas+lähtisi,+uskokaa+tai+älkää.
03.06.2019 20:36
22 / 111