Olisitko valmis vihkimään homoparin avioliittoon vai et?

koko käsittely

Ruotsin kirkoissa vihitään homoparit avioliittoon. Suomella on ollut usein tapana toimia samoin kuin naapurimaa. Suomessa on ollut kristillinen käsitys, että avioliitto on miehen ja naisen välinen mutta tämä ajatus lienee muuttuneen papeilla.

Kysynkin palstan papeilta olisitko valmis vihkimään ihan millä perusteella tahansa homoparin avioliittoon kirkossasi?

Kävisikö humanismi pohjaperusteluksi?

Kysyin aiemmin onko kukaan palstan papeista homoseksuaali mutta siihen ketjuun ei tullut yhtään vastausta. Muihin ihmisten aloittamiin ketjuihin tulee vastauksia niin saisi sitä minullekin vastata. En minä pure.

Hymyillään kun tavataan.

39

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan millä perusteella tahansa en vihi ketään. Itse olisin valmis vihkimään samaa sukupuolta olevia, mutta toimin kirkon virallisen käytännön mukaan.

pappi Sonja

• Mahdottomuus !

Mutta miehen ja naisen väliseen avioliittoon ei pappi Sonjakaan voi heitä vihkiä. Ja tämä - miehen ja naisen välinen avioliitto - on se minkä Jumala on asettanut.

• pertsa2010

Sonja!!
        ______
        Sinä olet sielusi myynyt - siis "kirkolle"!!
        Alas tutkimaan sitä Raamattuasi,kirkkojärjestystä plus papin valaasi.
        Nouse ylös sieltä.

• sdgfsdgs

Oikein oksettaa, että luterilaisen kirkon pappi on valmis vihkimään homoja. On tekopyhyyttä viitata, että se olisi virallisen linjan vastaista, jos itse näytää väärää esimerkkiä kannattamalla homovihkimistä. Sonja teet syntiä, koska haluat kommentillasi edistää sellaista, jonka Jumala on säätänyt synniksi. SInun tulee pappina olla lojaali Jumalalle.

• turha kysymys

Tällä palstalla on turha kysellä tuota, koska kaikki vastaajat ovat homojen liittoja ajavasta tulkaa kaikki liikkeestä.
      Tietenkin he siis vastaavat palstalla hyväksyvänsä suin päin homoliitot, vaikka se ei kirkon virallinen kanta olekkaan.

• Ev. lut.

Minä olisin valmis vihkimään avioliittoon miesparin tai naisparin, jos he sitä pyytävät. Minusta heillä pitää olla samat oikeudet kuin heteroillakin. Avioliittoon hakeutuvat toimivat mielestäni vastuullisesti toisiaan kohtaan.

Itse olen hetero mies. Ymmärrän kyllä miksi monet homot eivät ole tulleet kaapista ulos. Yhteiskuntamme ja valitettavasti myös kirkko suhtautuu hyvin sarvikuonomaisesti seksuaalisiin vähemmistöihin. Kunnioitan ja arvosta niitä jotka ovat tässäkin asiassa avoimia vaikka kohtaavat monenlaista syrjintää. Toivon että asenteet muuttuvat.

• Suomen mavetismilaisuuden kirkkokunnassa olemme määritelleet avioliiton ihmisten väliseksi, emmekä sotke siihen Jumalaa mukaan...Lapsen tekeminen on taas niiden ongelma, jotka siihen kykenee ja jotka ei kykene, niin olkoot sitten kasvattamatta.

Ylipappina, guruna, Jeesuksen toisena vasurina, Muhamedin henkisenä bullterrierinä ja Zarathustran kumikorjaamon luonnonkumi-osaston varajohtajana voisin vihkiä homostelijat, jos en joutuisi jatkoille....

• ao

18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
      24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
      27

• ero Sonjan takia

On toi palkonpujuvaa että naispapitar voisi vihkiä miehen ja naisen avioliittoon. Sonjan vastaus sai mut tekemään päätösen kirkosta eroamisesta. En tiedä riittääkkö se eropäätöselksi mutta teen sen silti. Sonja ei bastaa mun käsitystäni papista ollenkaan ja iljettää etä tuollaisia pappeja on olemassa, iljettää enemmän kuin osaan tähän kirjoittaakaan.

Sonja ja kaltaisensa ovat silmissäni hirviömäisiä.

Sonjalle mulla sinänsä ei ole muuta sanottavaa kuin että olet ihan pihalla, totaalisesti. 89.000€ ja risat vuodessa tienaan ja kirkollisveroistani saatte luopua luopiot. Siinähän aikananne vihitte avioon homoja, en ole siinä osallisena. Hyväntekeväisyyteen laitan rahaa kuten tv7:lle, jotka lähetävät hyväätekevää ohjelmaa uskoville.

• ero Sonjan takia kirjoitti:

On toi palkonpujuvaa että naispapitar voisi vihkiä miehen ja naisen avioliittoon. Sonjan vastaus sai mut tekemään päätösen kirkosta eroamisesta. En tiedä riittääkkö se eropäätöselksi mutta teen sen silti. Sonja ei bastaa mun käsitystäni papista ollenkaan ja iljettää etä tuollaisia pappeja on olemassa, iljettää enemmän kuin osaan tähän kirjoittaakaan.

Sonjalle mulla sinänsä ei ole muuta sanottavaa kuin että olet ihan pihalla, totaalisesti. 89.000€ ja risat vuodessa tienaan ja kirkollisveroistani saatte luopua luopiot. Siinähän aikananne vihitte avioon homoja, en ole siinä osallisena. Hyväntekeväisyyteen laitan rahaa kuten tv7:lle, jotka lähetävät hyväätekevää ohjelmaa uskoville.

http://meidankirkkoommemahtuu.blogspot.com/

Tuolta löytyy lisää....

• Luota Jeesukseen
        ero Sonjan takia kirjoitti:

Sonja on valintansa tehnyt ja joskus kantaa siitä raskaan vastuun. Myös he jotka Sonja väärään on johdattanut kantavat itse vastuunsa eikä Sonja enää voi heitä auttaa.

Kuitenkin heilläkin on vielä aikaa tehdä Jumalan tahto. Jeesuksen sovitus ei yletä silloin kun ihminen tahallaan rikkoo Jumalan tahtoa ja muita tähän yllyttää. Jumala ei siunaa syntiä.

Mutta vielä on aikaa aitoon Jeesuksen uskoon - vielä vähän aikaa !!

• eroakirkosta

”Uskova eroaa kirkosta ateistien avulla! Huikeaa.”

Ja valtio auttaa kirkkoa keräämällä yhteisöveron. Ja suurin osa rakennuksista on rakennettu ja omaisuudesta kerätty pakkouskonnon aikaan. Tiesitkö muuten, että vieläkin 'pyhien yhteisö' kuppaa ateistivainajaltakin kirkollisveroa. Huikeaa!

https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake

• Paavalihan kehotti poistamaan seurakunnasta sellainen, joka ei noudata Jumalan tahtoa...seurakunta kun on "saastunut", niin silloin oikean kristityn velvollisuus on erota porttokirkosta......Mikäli aikoo noudattaa Paavalin ohjeita.

• miehetnaiset

"On toi palkonpujuvaa että naispapitar voisi vihkiä miehen ja naisen avioliittoon."

Minä en ole vielä tavannut pappia joka ei voisi vihkiä miehiä ja naisia avioliittoon.

"Sonja ei bastaa mun käsitystäni papista ollenkaan ja iljettää etä tuollaisia pappeja on olemassa, iljettää enemmän kuin osaan tähän kirjoittaakaan."

Sitten sinun kannattaa erota ja pikapikaa, sillä kirkossa on nimenomaan miehiä ja naisia vihitty aviolittoon koko msen historian ajan. Nytkö se sinulle vasta selvisi? Sellaista pappia et Suomen maasta löydäkään, joka ei suosituisi vihkimään miestä ja naista aviiliittoon.

• ero Sonjan takia
        miehetnaiset kirjoitti:

"On toi palkonpujuvaa että naispapitar voisi vihkiä miehen ja naisen avioliittoon."

Minä en ole vielä tavannut pappia joka ei voisi vihkiä miehiä ja naisia avioliittoon.

"Sonja ei bastaa mun käsitystäni papista ollenkaan ja iljettää etä tuollaisia pappeja on olemassa, iljettää enemmän kuin osaan tähän kirjoittaakaan."

Sitten sinun kannattaa erota ja pikapikaa, sillä kirkossa on nimenomaan miehiä ja naisia vihitty aviolittoon koko msen historian ajan. Nytkö se sinulle vasta selvisi? Sellaista pappia et Suomen maasta löydäkään, joka ei suosituisi vihkimään miestä ja naista aviiliittoon.

Tarkoitin miehen ja miehen avioliittoja. Niitä ei Jumala hyväksy.

Miehen ja naisen avioliitot Jumala hyväksyy.

Sinun kaltaisesi ihmiset tulisi vaihtaa planettaa (samoin ne raamatut mukananne), jotta maapallolla ei olisi turhia riitoja ja tämä maapallo olisi kaikille turvallinen paikka elää.

Kuten Professori Richard Dawkins on todennut:
        "uskonto on irrationaalista ja aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa"

Oletko edes huomannut todellisuutta, ettei homot tai naispapit ole uhka maapallolle vaan te ääri-uskovat ihmiset!!??

TV7 tulisi lailla lakkauttaa!!

Tarkoitin miehen ja miehen avioliittoja. Niitä ei Jumala hyväksy.

Miehen ja naisen avioliitot Jumala hyväksyy.

"Niitä ei Jumala hyväksy. "

Miten voit tietää, kunnei sellaista ole kuin Jumala!! Saatko olemattomalta olennolta vastauksia...sellaista sanotaan hulluudeksi!

Minkälaisia avioliittoja hyväksyy joulupukki?

• Katolislainen

Itse erosin luterilaisesta kirkosta ja siirryin katoliseen kirkkoon. En ole yhtään katunut valitaani.

Erooni vaikutti myös tämä homokysymys, mutta se oli kuintekin sivuroolissa. Pääroolissa on se seikka, että luterilainen kirkko ei enää noudata Jumalan sanaa monessa keskeisessä asiassa.

Se verran nimimerkille "ero Sonja takia", että sinun tulee kristittynä kuulua johonkin krisitinuskoa toteuttavaan seurakuntaan. Katolisessa kirkossa muuten ei ole ollenkaa kirkollisveroa, mutta uskovat ihan vapaaehdoisesti lahjoittavat kirkolle, vaikka kirkko ei rahaa pyydä näkyvästi missään.

• luminarsku
        miehetnaiset kirjoitti:

miehetnaiset,

Selvää suomeahan se oli eli naispapitar voisi vihkiä MIEHEN JA NAISEN avioliittoon eli vihkiä miehelle ja naiselle tarkoitettuun liittoon.
        Liian nopeasti tehdyt johtopäätökset tuottavat ihan turhaa henkilöön menevää mollaamista.

• miehetnaiset
        luminarsku kirjoitti:

miehetnaiset,

Selvää suomeahan se oli eli naispapitar voisi vihkiä MIEHEN JA NAISEN avioliittoon eli vihkiä miehelle ja naiselle tarkoitettuun liittoon.
        Liian nopeasti tehdyt johtopäätökset tuottavat ihan turhaa henkilöön menevää mollaamista.

Sellaisia ihmisiä sietää kyllä moillatakin, jotka itse mollaavat muita. Jos nimittelee hirviöksi toisia ihmisiä, on turha ruikuttaa, jos saa osakseen pikkuisen irvailua.

• y5y5
        miehetnaiset kirjoitti:

Sellaisia ihmisiä sietää kyllä moillatakin, jotka itse mollaavat muita. Jos nimittelee hirviöksi toisia ihmisiä, on turha ruikuttaa, jos saa osakseen pikkuisen irvailua.

Hirviömäiseksi, ei hirviöksi. Minusta tuo on kanssa kammottavaa, että pappi on valmis vihkimään homoparit avioon. Eihän he ole kristinuskon pappeja vaan herjaajia ja eksyttäjiä, vääriä pappeja.

Todella merkillistä, että kirkko maksaa heille palkkaa. Erottaahan heidät pitäisi jos oikein toimittaisiin.

• Hyssyttelevä_kirkko

Voi voi! Kyllä me nyt jäämme kaipaamaan sinua ja sinun rahojasi. Kirkko on niin moniarvoinen että sinullakin, senkin homojenvihaaja, olisi voinut olla kirkossa tilaa.

Älkää sitten siellä TV 7:n puolella kovin julkisesti leiskuttako vihaanne. Muuten on vaarana että koko hihhuliporukka menettää hyvän kanavansa.

• Ota Jeesus vastaan

Siunausta sinullekin ! Muista että sinäkin voit pelastua Jeesuksessa Kristussa.

• touhu julkiseksi

Onhan se toisaalta hyvä, että näistä suhteista tulee virallisia ja sitä kautta kaikkien tietoon. Näin voi jokainen niin halutessaan päivittää tietonsa siitä ketkä ovat solmineet parisuhteen ja kiertää heidät sitten tarvittaessa riittävän kaukaa. Kenties tämä onkin parisuhdelain tarkoitus? Kaivetaan kaikkien kaapinovet auki. Kirkkokin on kenties juuri tämän vuoksi ottamassa asiaan myönteisen kannan?

• jjj jj.

Eikö homoseksi ole inhottavaa tää peräaukon valkaisu

• 10:40
      • Ei signaalia

homojen hengailupaikka kun ei tee mieli homostella ja masentaa niin lohtua haetaan gaykyrkanista. oikeat uskovat pakeni kirkosta, jota eivät tulisi osalliseksi "kirkon" synneistä. leikkiuskovat jäivät jäljelle.

• Iso Boltsi

Kirkko ja vihkimiset pitäisi lopettaa kokonaan. Emme tarvitse kirkkoa emmekä uskovaisten typeriä rituaaleja mihinkään. Niistä on vain haittaa meille.

• venettä vesille

Tämä kysymyksen osa "millä tahansa perusteella" kuulostaa varsin merkilliseltä. Avioliittoon vihitään minun ymmärrykseni mukaan sillä perusteella, että halutaan siunaus parisuhteelle ja toimitaan perinteitten mukaan ja että perheyksikkö on valtion peruskivi. Olen homoseksuaali mies, mutta en kannata samaa sukupuolta olevien kirkollista vihkimistä, en parisuhteen laillistamista siviilissäkään enkä adoptio-oikeutta. Enpä halua mennä mihinkään virastoon kuuluuttamaan omaa elämistäni ja varsinkaan sitä, että kenen elämään vaikutan. Kun alkuperäisen kysymyksen esittäjä kysyi papeilta valmiutta vihkiä homoparit avioliittoon, kannattaisi saman kysyjän miettiä sitä, että onkohan kaikki nämä tavallisetkaan liitot tarkoitettu tapahtuvaksi? On vähän semmoinen tuntu, että avioliiton merkitys on monelta tavan mieheltä ja naiseltakin vähän hukkateillään. Toivottavasti jokainen tajuaisi pitää kiinni siitä omasta puolisostaan, eihän niitä ole kuin yksi ainut.

• Venettä vesille.
        Olet fiksu. Työkaverillani on samanlainen tilanne ja hän on fiksu myös. Ei mitään ongelmaa olisikaan, jos kaikki olisivat laillasi älykkäitä ja fiksuja. Kaikki elelisivät rauhassa ja toisille hyvää toivoen.

• boxi kirjoitti:

Venettä vesille.
        Olet fiksu. Työkaverillani on samanlainen tilanne ja hän on fiksu myös. Ei mitään ongelmaa olisikaan, jos kaikki olisivat laillasi älykkäitä ja fiksuja. Kaikki elelisivät rauhassa ja toisille hyvää toivoen.

"boxi" esitti asian siten, että kaltaiseni mies, joka haluaa olla virallisestikin liitossa rakastamani miehen kanssa, ei ole fiksu eikä älykäs.

Kysyn, miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia? Heteroille avioliittot, mutta homot eläisivät rauhassa ilman virallisia sitoutumisia? Minulle sellainen on huono vaihtoehto, mutta ymmärrän kyllä, jos toiset haluavat elää ilman suhteen virallistamista.

• Dara

"Kysynkin palstan papeilta olisitko valmis vihkimään ihan millä perusteella tahansa homoparin avioliittoon kirkossasi?"

Tämä on minusta hyvä kysymys ja olisin mielelläni lukenut siihen muidenkin kirkon edustajien kommentteja kuin Sonjan. Toisaalta, pahoin pelkään, että niitä lienee turha odottaa enää, kun konkreettiset esimerkit siitä, millaista vastakaikua osakseen saattaa saada, kun asialliseen kysymykseen asiallisesti vastaa, ovat näkyvissä. Olisin toivonut, että tällaiseen kysymykseen olisi voinut vastata ilman pelkoa siitä, että saa kuulla olevansa vaikkapa hirviömäinen tms. Se, että "väärin" vastaamisesta tulee turpaan, ei houkuta vastaamaan lainkaan.

"Kysyin aiemmin onko kukaan palstan papeista homoseksuaali mutta siihen ketjuun ei tullut yhtään vastausta."

No tuota tuskin kannattaa ihmetellä. Kovin yksityisiä asioita kun kysyy, jää monesti vastaukset varsin vähiin. Semminkin kun kirkon edustajat kirjoittavat täällä omalla nimellään ja persoonallaan, lienee kynnys ruveta avautumaan henkilökohtaisista asioistaan, jotka eivät palstan aiheeseen kuulu, vieläkin korkeampi.

Kysymyksesihän tarkoitus oli saada nimenomaan homoseksuaalit tunnustamaan homoutensa. Henkilökohtaisesti en pidä lainkaan omituisena jollei tuollaisia tunnustuksia juuri heru, kun jo pelkästään homoseksuaalisuuden hyväksymisestäkin saa takkiinsa tällä palstalla aika lahjakkaasti. Mahtaisi lynkkausmeininki olla melkoinen sellaista pappiparkaa kohtaan, joka omalla nimellään täällä kertoisi olevansa homoseksuaali... Pienemmistäkin asioista, kuten hieman epäonnistuneista sanavalinnoista, kun on noussut karmeita taistoja jossa sanoja ei säästellä.

• Dara.... yhteys-liikkeen sivustolla ja meidänkirkkoonmahtuu löytyy nimilistoja ja siellä on tutut nimet...

http://www.yhteys.org/tuki_frame.html

http://meidankirkkoommemahtuu.blogspot.com/

Ja kun katsoo nimilistoja, niin ymmärtää hyvin miksi Paavali tai Luther ei halunnut naisia opettamaan kristinuskoa.... Nainen sai paratiisin kuralle ja niin se sai luterilaisen kirkonkin 25 vuoden aikana, mutta toisaalta...Eikö se ole hyvä asia....

Ai, niin ...jossain noissa listoilla oli Vilppukin..

• Näin on!!

Toivon todellakin, että luterilainen kirkko jakautuisi kahtia. Nämä Raamatunvastaiset homohyysääjäpapit homoseksuaalien vihkimishaluineen ja muut tekopastorit voisivat perustaa ihan jonkun oman " kirkkonsa" ja tunnustukselliset kristityt luterilaiset saisivat oman kirkkonsa.

• Beetlehemin tähti

Synti on kapinaa Jumalaa kohtaan, sitä kun ihminen ylpeydessään ja ylimielisyydessään kuvittelee olevansa Jumalaa suurempi, vaikka on vain tomuhiukkanen, joka tallataan seuraavassa hetkessä ja tiedätkö mistä lähteestä se on lähtöisin, paholaisesta, joka on aina pyrkinyt asettuman jumalaksi Jumalan paikalle. Tämä ihmisen loputon ylpeys on niin surkeaa katseltavaa, kun ihminen/"pappi" vain lopulta kompastuu siihen.

• Dara kyseli muidenkin pappien mielipidettä avausviestissä esitettyyn kysymykseen. Omasta puolestani voin myös sanoa, että olisin valmis vihkimään homoparin avioliittoon. En tietenkään millä tahansa perusteella, niin ei vihitä ketään, vaan perustellusti.

Vilppu H.
      pappi

• :D No sun kanta muutenkin tiedetään ja sinähän muuten vihit, kun käsketään. Vai oletko ikinä kieltäytynyt eronnutta vihkimään? tai kahteen kertaan eronnutta? Oletko muka kieltäytynyt joskus vihkimästä jotain?

• ei leipäpappi

Noniin, nyt saamme kuulla monen luterilaisen kirkon virkapapin milipiteitä siitä, että ovat valmiita vihkimään homoja. Tämä on selvästi Raamatun oppia vastaan ja näytää siltä, että kovin huonosti nämä eräät luteilaisen kirkon papit hoitavat hommiaan.

Niiden, jotka lukevat tätä nettipalstaa, kannattaa huomata, että luteriliasen kirkon virkapappeja kohtaan esitetään aika kovaa kritiikkiä. Luterilaisen kirkon nettipappien kannat eivät aina edusta kristinuskon oppia ja näihin pappien kommenteihin ei kannata luottaa silloin, kun haluaa vastauksia kristinuskosta.

Onneksi täällä palstalla on muutamia valveutuneita uskovaisia, jotka osaavat paljon paremmin kertoa kristinuskosta kuin virkapapit. Teologian opinnot ja virka luterilaisessa kirkossa ei näytä takaavan luotettavaa opetusta kristinuskosta.

• Kaivolla

Tervehdys
      Aika tunteellisia nämä kirjoitukset. Tää on tällaista ajanvietettä ja virtuaalikuppilapuheita. Hyvä että puhutaan. Kaikkea voi selitellä, mutta Raamatun maailmankuva on aika simppeli. Siitä varmaan myös Jeesuksen sanat, että ota Jumalan valtakunta vastaan niinkuin lapsi. Koko homma on niin, että joko uskot tai sitten et - siis 100% mustavalkoinen juttu. Ihmisen rakkauden kaipuu laittaa ihmiset vääntämään ja kääntämään ja etsimään kaikenlaisia selityksiä kaikkiin asioihin. Ihan ok, mutta Raamatullisen uskon perusjuttu on nimenomaan usko, ei selittely.
      Homostelu, niinkuin muutkin addiktiot on yksilölle traagisia. Näitä ihmisiä pitää tukea ja osoittaa rakkautta ja ihmisyyden hyväksyntää. Siitä huolimatta homostelu ei ole Raamatun ilmoituksen mukaista toimintaa. Se vie loppuviimeksi ihmistä sielultaan syvempään ahdinkoon ja itsetunnon repaloitumiseen. Tällä kaikella ei ole tietenkään mitään merkitystä jos ei usko Raamattuun. No - jos ei usko, niin miksi sitten on niin kiire saada avioliittovihkimys. Siis sama kuin kristitty kysyisi muslimilta lupaa ja vihkitoimitusta.
      Että näin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      95
      4298
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2325
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2146
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2058
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      408
      1802
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      148
      1383
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1259
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1055
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      966
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      825
    Aihe