ötököiden häätö

pistävät vielä

Muuten ei nuo öttiäiset haittaa, mutta ampiaiset ovat alkaneet tekeen lähempää tuttavuutta, ihmeen sekaisin tuntuvat olevan ja toinen ongelma on herhiläiset jotka myös lähestyvät iholle asti. Eli millä nuo saa pois tuosta terassilta ? Niitä on huidottu ja yritetty myrkyttää vaan, lentävät vähän kauemmas.

7

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !¤!

Mistähän ampiaiset ja herhiläiset tulevat sinne terassille? Muuten, herhiläiset?

• pistävät vielä

Ampiaiset tulee hakemaan tuosta terassin kaiteesta puuta, eivät ole siihen sentään pesineet, mutta pesä tuskin kaukana on, talon vierellä on sellaista pusikkoa ja muutenkin puistoaluetta. Itsekin ihmettelin noita toisia öttiäisiä jotka käyvät iholle, kuvahaulla selvisi sitten herhiläisiksi, samannäköisiä ainakin ovat ja ampiaisia pidempiä. Nyt sitten mietin, että mitä myrkkyä tuonne pitää levittää, että katoavat, joku ötökkä sieppari vai mitä teen ? Tässäkö kun syksyä kohti mennään niin tuskin nuo ampiaiset mitään hajurakoa alkavat pitämään, äkäisemmiksi vain muuttuvat.

ps. kimalaiset ja mehiläiset eivät haittaa, mutta nuo muut haittaa.

• !¤!

Ampiaisen pistin on kahta tarkoitusta varten: puolustukseen ja saalisötököiden lamaannuttamiseen omien toukkien ruuaksi viemistä varten. Puolustus voi olla pesän puolustusta tai itsensä puolustusta ampparin jouduttua pinteeseen. Ei se sitä noin vaan muina naisina ilokseen tökköile mihin tahansa lähettyville osuvaan hahmoon kuten esim. ihmiseen. Jos ihminen sattuu tähän aikaan vuodesta menemään kovin lähelle pesää voi saada kimppuunsa vartija-amppareita, mutta ampiaisen ollessa ruuan- tai rakennusaineenkeruumatkalla se viis veisaa lähellä liikkuvista ihmisistä ellei siihen käy käsiksi, astu päälle tms. Syksyllä olen saanut piston veitikalta, joka oli järsimässä omenaa jota kurottelin puusta. Jos olette murkinalla terassilla ampparit voivat tulla hakemaan lihaa kinkkuvoileiviltä vietäväksi toukille, ja voi olla turvallisempaa olla huitaisematta kädellä sitä pois. Lähtevä kimpale ei ole järin iso, eikä amppari ole sillä tavalla likaava kuin kärpäset.

Ruuan haussa niitä voi houkuttaa jokin tuoksukin koska ne itse käyttävät sapuskana kukkien mettä tai marjojen tai hedelmien mehuja. Sama pätee herhiläisiin, nekin ovat ampiaisia, mutta ihmetyttää kyllä niiden iholle tulo. Onkohan sittenkään kyse herhiläisistä?

Kannattaa vähentää hajuvesien ja tuoksusaippuoiden tms käyttöä.

• pistävät vielä

En todellakaan syö terassilla, juurikin sen takia että noita amppareita siinä niin paljon liikkuu. Ja keväällä hakivat pesäpaikkaa tuosta, mutta ne myrkytettiin. Pesää ei ole tuossa meidän terassilla en tiedä onko tuolla pusikoissa, jotka ovat kaupunginmaita. En ole niin pöljä, että häiritsisin niitä mitenkään, mutta minua häiritsee kun tulevat iholla, se tässä ihmetyttää, kun jo nyt käyttäytyvät kuin olisi syksy. Ja kyllä on kyse herhiläisistä, ja en tiedä mistä tulevat ja mihin ovat menossa, mutta jännä tosiaan, että iholle tulevat, kaikkien meidän että meidän vieraiden. Ja tulevat iholle vaikka vain istun omalla terassillani.

• lateri1

Ampiainen tuo luonnon ihmeellinen rakaentaja. En inhoa niitä, mutta nyt en ymmärrä tätä ilmiötä. Asumme maaseudulla pienessä mummon mökissä jo n.6v. Tänään tuli taas erittäin iso ampiainen taas sisälle jo kolmas kerta en ole ikinä nähnyt tällaista imiötä. Eipä tässä muuten mitään, emäntä on vaan erittäin allerginen niille. Mitä teen huolestuttaa!

• maali tehoaa

Maalaa sen terassin puupinnat, niin ne ei enää sitten ampiaisia kiinnosta.

• Edellisessä asunnossani (rivitalo) minulla oli ulko-oven molemmin puolin iso jättiläisukonputki. Valtavat kukinnot ja jatkuvasti satoja ampiaisia niissä.
      Ei koskaan pienintäkään haittaa.
      Muutenkin liian tuttavallisesti käyttäytyvän ampiaisen saa menettämään mielenkiintonsa, kun sanoo sille vaan nätisti, että ei tässä ole sinulle mitän, lennähän pois. Kokeile niin yllätyt, miten se tehoaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1440
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1342
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1122
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1098
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      805
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      647
    Aihe