Hyppy pää edellä korkealta

Tåmppa

Tarvis pari vinkkiä, jotta uskaltais tulla kympistä alas pää edellä. 5 ja 7sta olen kyllä hyppinyt, mutta joskus tuntuu että paikat hajoaa, kun kädetkään ei pysy edessä veteen tullessa, vaan retkahtavat miten sattuu.

Eli lähinnä: miten teillä on kädet, nyrkissä, toisella kädellä kiinni toisesta ranteesta/peukalosta??? Vaiko erillään?

Olisiko muita käytännön vinkkejä, jottei tarvi kantapään kautta lähteä hakemaan?

5

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoittele vaan matalemmista korkeuksista, sitten kun pysyy siinä kroppa hallinnassa (tulet suoraan, mahdollisimman pienestä reiästä veteen), niin pikku hiljaa ylemmäs. Itse en tosin ole mikään suuri uimahyppyjen ystävä, mutta matalammalta hypättäessä yleisiä tapoja ovat mm. kämmenet päällekkäin hyppääminen (itse hyppään siten, että oikea kämmen on vasemman päällä, sormet tukeutuvat vasurin sormiin ja oikean käden peukalolla pidetään paketti kasassa). Olkapäiden lähellä kädet tukeutuvat päähän, eli hauikset painetaan suurin piirtein korviin. Ihan uimahyppääjien tempuista en tosin tiedä.

      Vakitreenihallissa tosin ei aikuinen hyppää suoraan alaspäin, kun allas on tasamatala (startin harjoittelukin on mahdollista vain harjoitusvuorolla, ei asiakkaille).

    • diver_1111

      Toisella kädellä toisen käden kämmenestä kiinni (peukalon ja etusormen "kulma" vastakkain, ei siis ranteesta kiinni) ja AINA kämmen edellä veteen. Silloin siihen veteen tulee sellainen reikä eikä satu muualle ja varmasti pysyy kädet yhdessä.

      Muistat vain pitää pään käsien välissä (korvat käsien välissä) ja kyynärpäät lukkoon! Muuten sattuu.

    • marjo98

      ite teen sillai et ekaks otan kiinni vasemman käden peukalosta, ja sitte vasen käsi oikeen päälle. sitte laitan laiturin yms. laidalle oikeen jalan varpaat ja hyppään.

    • Ei uimari

      Miksi uimahyppääjät heittävät rätin alaa ennen hyppyä?

      • dfklnbdfklnb

        Hmm en ole pannut merkille tuollaista tapaa mutta itsekin tykkäisin jotenkin roiskauttaa vedenpintaa näkyvämmäksi ennen hyppyä. Teen jonkun verran uimahyppyjä mutten ole mikään oikea uimahyppääjä. Veden ehtii vilaukselta näkemään tempun lopussa ja siinä ehtii vielä säätämään asentoa miten veteen menee joten tärkeää olisi olla veden pinta hyvin näkyvissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe