Hyppy pää edellä korkealta

Tåmppa

Tarvis pari vinkkiä, jotta uskaltais tulla kympistä alas pää edellä. 5 ja 7sta olen kyllä hyppinyt, mutta joskus tuntuu että paikat hajoaa, kun kädetkään ei pysy edessä veteen tullessa, vaan retkahtavat miten sattuu.

Eli lähinnä: miten teillä on kädet, nyrkissä, toisella kädellä kiinni toisesta ranteesta/peukalosta??? Vaiko erillään?

Olisiko muita käytännön vinkkejä, jottei tarvi kantapään kautta lähteä hakemaan?

5

1079

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoittele vaan matalemmista korkeuksista, sitten kun pysyy siinä kroppa hallinnassa (tulet suoraan, mahdollisimman pienestä reiästä veteen), niin pikku hiljaa ylemmäs. Itse en tosin ole mikään suuri uimahyppyjen ystävä, mutta matalammalta hypättäessä yleisiä tapoja ovat mm. kämmenet päällekkäin hyppääminen (itse hyppään siten, että oikea kämmen on vasemman päällä, sormet tukeutuvat vasurin sormiin ja oikean käden peukalolla pidetään paketti kasassa). Olkapäiden lähellä kädet tukeutuvat päähän, eli hauikset painetaan suurin piirtein korviin. Ihan uimahyppääjien tempuista en tosin tiedä.

Vakitreenihallissa tosin ei aikuinen hyppää suoraan alaspäin, kun allas on tasamatala (startin harjoittelukin on mahdollista vain harjoitusvuorolla, ei asiakkaille).

• diver_1111

Toisella kädellä toisen käden kämmenestä kiinni (peukalon ja etusormen "kulma" vastakkain, ei siis ranteesta kiinni) ja AINA kämmen edellä veteen. Silloin siihen veteen tulee sellainen reikä eikä satu muualle ja varmasti pysyy kädet yhdessä.

Muistat vain pitää pään käsien välissä (korvat käsien välissä) ja kyynärpäät lukkoon! Muuten sattuu.

• marjo98

ite teen sillai et ekaks otan kiinni vasemman käden peukalosta, ja sitte vasen käsi oikeen päälle. sitte laitan laiturin yms. laidalle oikeen jalan varpaat ja hyppään.

• Ei uimari

Miksi uimahyppääjät heittävät rätin alaa ennen hyppyä?

• dfklnbdfklnb

Hmm en ole pannut merkille tuollaista tapaa mutta itsekin tykkäisin jotenkin roiskauttaa vedenpintaa näkyvämmäksi ennen hyppyä. Teen jonkun verran uimahyppyjä mutten ole mikään oikea uimahyppääjä. Veden ehtii vilaukselta näkemään tempun lopussa ja siinä ehtii vielä säätämään asentoa miten veteen menee joten tärkeää olisi olla veden pinta hyvin näkyvissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      88
      1815
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      276
      1687
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      291
      1458
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1359
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      945
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      50
      938
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      927
    8. 66
      904
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      891
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      50
      873
    Aihe