Edullinen proteiinin lähde

nimimerkki10

Mikä olis edullinen proteiinin lähde? Saisi siis olla myös vähän tai ei yhtään hiilihydraatteja.

Tarjousjauhari n. 7 € / kg? Lihahyytelö 6,5 € / kg?

16

4583

Vastaukset

  • Rasvaton maito.

    Kananmunat (valkuaiset). Kananmunien suositeltu määrä ravinnossa on jotain sellaista kuin muna per päivä (paljon tyydyttynyttä rasvaa keltuaisessa).

    Kala (itse kalastettu on halpaa).

    Pavut ja herneet. Papuja saa myös valmiiksi liotettuina säilykkeinä (esim. tetrapakkaukset).

    Tumma soijarouhe, liotetaan esim. grillimausteen kera ja käytetään jauhelihan sijasta ruoissa. Halpaa ja terveellistä. Voi pieruttaa, koska soija on papu (vaalea soijarouhe on paljon pahempi siinä suhteessa). Miehille ei suositella suuria määriä soijaa mahdollisten estrogeenisten vaikutusten vuoksi.

    Tarjousjauheliha lienee runsasrasvaista laatua, jollaista ei ole terveellistä ylen määrin käyttää. Lihahyytelössä on yleensä vähän lihaa ja paljon hyytelöä, mutta perhanan hyvää se on, ja haluaisinkin tietää mistä olet löytänyt sitä seitsemän euron kilohintaan! Kiitos! :)

    • 6,5 euron kilohintaan.


    • Eikö pavuissa ole hiilihydraatteja melkoisen paljon?

      Valutan jauharista aina rasvan pois paiston jälkeen ;)

      Prismassa ja S-marketissa on lihahyytelö muistaakseni ton verran. Merkistä en oo ihan varma, mutta taitaa olla toi: http://www.huhtahyvat.fi/tuotteet?show=20


  • Papujen ja soijan lisäksi linssit sisältävät proteiinia. Näiden ohella kuidut on erittäin tärkeitä ja ehkä halvin kuidun lähde lienee kesällä keräkaali 0,65€/kg(2011).

    Sataa grammaa kohden on proteiini mm.
    Neljän viljan hiutaleessa 11.4g
    Kaurahiutaleissa 14g
    Säilyketonnikalassa 18g
    Säilykelohessa 16g
    Säilykelihapyöryköissä 5,2g
    Makaronissa 12,8g
    Kuorittu auringonkukansiemen 22,8g
    Poronkäristyssäilykkeessä(josta poroa 75%) 20g
    Villisianlihasäilyke(josta villisikaa 56%) 20g

    A. Alanenpää
    http://artoalanenpaa.blogspot.com/


    • Kokoliha ilman rasvaa ja luita noin €5-6/kg.


  • Metsäsienet, täysin ilmaista puhdasta proteiinia ilman rasvaa ja hiilareita.

  • haloumi-juusto,sitä voi syödä sillensä ja paistetuna.Tai soija-rouhetta lihan korviketta.

  • Maitorahka 22g proteiiniä/ purkki maksaa ehkä 0,80e, porsaanulkofile jossa 100g lihaa taitaa olla ainakii 20g proteiiniä, kilo maksaa ehkä 8e tarjouksesta. Viljoista saatava proteiini taitaa olla pääosin gluteiiniä eikä ole kovin hyvä terveydelle. Kananmunat varsinkii suoraan kanalasta maksaa 30kpl 3,5e. Muista myös ostaa kanaa ja lohta, paljon löytyy hyvää edullista proteiiniä.

  • Porsaan kielet 5.20€/kg tai naudankieli 7,80€/kg, kielet pitää keittää suolavedessä ja jäähdyttää. Naudankielestä on "nahka nyljettävä" pois lämpimänä, et irtoaa. Porsaankielet voi syödä nahkoineen. Lähes kaikki on siis syötävää lihaa, hukka % todella pieni. Maustan keitinliemen joko lipstikalla tai valkosipulilla.

  • Hyi! En voisi koskaan syödä mitään, mikä on ollut toisen suussa.
    Ostan kananmunia.

  • paskapuhetta noi tyydyttyneiden rasvahappojen "pahamaisuus" ;D jos ei saa niitä tarpeeksi ni testosteroni tasot tippuu ja ei olekaa mikää ihme et entisajan bodybuilderit söi kokonaisina kananmunia monta päivässä. tietty on niitä rasvahappoja miljoonia erilaisia ja vaarallisimpia varmasti trans-rasvat

  • Rahka

  • Kuinka monen ihmisen olet kuullut lihoneen syömällä papuja, koska niissä on hiilareita? Tarvitset kuituja ruokavalioosi ja vihanneksista sekä pavuista yms kasvikunnan tuotteista niitä saa. Kuidut menevät kehosi läpi joten niistä ei energiaa irtoa. Niiden käsittely kuluttaa. Myös syöpäliitto suosittelee vähentämään varsinkin lihaa. Jo 300g viikossa nostaa syöpäriskiä, vaikka mikä täällä ei sitä nostaisi. Ja proteiinia ei tarvitse kuin WHOn mukaan 0,8g päivässä per kg kohti. Kasviksia on vaikea syödä liikaa koska niissä on vähemmän energiaa kuin vaikka lihassa tai rahkassa ellei niitä upota öljyyn ja sokeriin. Tietenkin herkkuja kannattaa välttää muutenkin niiden nopeiden hiilarien takia. Monessa leivässä on 100g kohti about saman verran proteiinia kuin rahkassa. Mitä leivän päälle laittaa vaikuttaa enemmän. Leivästä saa kuitua ja enemmän ravintoaineita kuin rahkasta. https://youtu.be/UcN7SGGoCNIRasvat ovat tärkeitä mutta eläinrasvat eivät ole terveellisiä. Joten älä pelkää hiilareita.

  • No ei ehkä halvin mutta terveellisempää kuin liha on härkis tai nyhtökaura. Suosittelen edes ihan muuten vaan kokeiltavaksi!

  • Maitotuotteissa on proteiinia, mutta rasvattomat maitotuotteet ei ole suositeltavaa.
    Kanan muna on terveellisin ruoka, joka sisältää kaikkea mahdollista mitä tarvitsemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.