Nishiki pyörämerkkinä

-Kalle30-

Mistä johtuu että Nishiki- merkkisiä maantiepyöriä ei näe liikkeellä... suoraan sanottuna ollenkaan ? Nishiki on merkkinä todella hyvä ja valmistaa laadukkaita " käsin valmistettuja " maantiepyöriä.

Nimeä ei merkillä ole, mutta hinta- ja laatusuhde on erinomainen. Rahalle saat varmasti vastinetta. Ihan samoja Shimanon osia käyttävät, myös monet muut pyörävalmistajat. Nishiki antaa myös hiilikuitua vastineeksi rahalle, jopa alle 1000- euroa maksaviin maantiepyöriin.

Yksikin maailman mestaruus merkillä riittäisi niin, myynti kasvaisi huomattavasti. Bianchi, Olmo, Cannondale, Cervelo tai esim. Colnago... ja " kaksitoista muuta tusinaa ", eivät mielestäni valmista yhtään sen laadukkaampia maantiepyöriä.

http://nishiki.fi/mallisto/maantie/race-carbon

Tässä on esim. yksi hyvä vaihtoehto " hiilaripyörä " aktiiviharrastajalle. Suosittelen lämpimästi omien kokemuksieni kautta.

22

13926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hempp@

      Kai se on se merkin brandi joka liittyy tuohon.
      Miksi ostaa Nishiki kun saa vaikka Cannondalen, Cervelon tai Colnagon "oikealta valmistajalta", merkki mielletään sellaiseksi markettipyörä-merkiksi koska on joskus myynyt myös vähän halvemman hintaluokan hyrbiidejä massoille.

      Toisaalta kyllähän vaikka Cannondalelta irtoaa samantasoista mankelia muutamalla satkulla joilla jotkut ajelisivat työmatkaa ihan samallalailla.

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Nishiki on osa Accell Group'a, joka taas on suuri hollantilainen polkupyörien ja kuntoiluvälineiden valmistaja. Accell Group'n ykkösmerkki on alkujaan ranskalainen Lapierre.

      Mielenkiintoista sinänsä, että firma haluaa nostaa Nishikin brändiä teippaamalla maantiepyöriä sen logoilla.

    • Trim Master

      Nishiki oli kova sana harrastajakäytössä 1980-luvulla. Maahantuonti taisi alkaa 1982 ja hinta/laatusuhde oli hyvä. Merkkiä näki jopa SM-tason kilpailuissa. Esimerkiksi Olympic Royal -mallissa käytettin Shimanon Dura Ace -komponentteja.

      Maastopyöräilybuumin alkaessa toden teolla 90-luvulle tultaessa maantiemalleista jäivät vain halvimmat jäljelle. Myöhemmän malliston hybridipainotteisuus ei merkin arvostusta parantanut.

      Bongasin äskettäin erään pyöräliikkeen ikkunassa Nishikin nykyisestä Road Masterista tehdyn replikaversion, jonka värin ja teippauksen esikuva on 80-luvun alun samanniminen harjoituskilpapyörämalli, tosin nyt alumiinirunkoisena. Merkin maine on ilmeisesti joissain piireissä sen verran hyvä, että vanhan kierrättäminen kannattaa.

      • Hanski.

        Nishiki todellakin valmistaa hyvin korkeatasoisia laadukkaita maantiepyöriä. Merkki on tänä päivänä huomattavan aliarvostettu maantiepyöräilijöiden keskuudessa.

        Maantiepyöräily on hieno laji, mutta se on pilattu täydellisellä välineurheilulla.
        Välineurheilulla tarkoitan nyt kuntoilijoiden keskuudessa tapahtuvaa, täysin tarpeetonta näyttämisen halua.

        Todella harmittavaa... yhdessä tai yksin pyöräilemisen, ajatus lähtee tietystikkin puhtaasta ajamisen ilosta !! Eikä siitä että sinulla täytyy, olla jalkojesi välissä esim. nimekäs Italialais- valmisteinen maantiepyörä. Sen lisäksi kaupan hyllyltä ostetut hienoimmat ja kalliimmat varusteet. Muuten en kyllä varmasti mene, minnekkään ryhmään ajamaan. En kehtaa !!! Häpeän itseäni ja pyörääni !!! Tällaisia asioita ajattelevat, ovat hyvin heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä.

        Taivas varjele mitä helvetin välineurheilua !!

        Esimerkiksi näin:

        En voi laittaa punaista ajopaitaa päälleni, se ei sovi pyörän ja kypärän sävyyn. Paljon mieluummin käytän mustaa todella hienoa ajopaitaa, joka ei näy maantiellä ja heijastimetkin ovat rumia. Mielummin vaikka kuolen takaatulevan auton päälleajamana. Mutta punaista paitaa en päälleni laita, se ei ny sovi kuvioon.

        - Maantiepyörällä 48- vuotta, kilometrejä alla riittävästi, 38 maata -

        Hannu 63v.


      • Hanski. kirjoitti:

        Nishiki todellakin valmistaa hyvin korkeatasoisia laadukkaita maantiepyöriä. Merkki on tänä päivänä huomattavan aliarvostettu maantiepyöräilijöiden keskuudessa.

        Maantiepyöräily on hieno laji, mutta se on pilattu täydellisellä välineurheilulla.
        Välineurheilulla tarkoitan nyt kuntoilijoiden keskuudessa tapahtuvaa, täysin tarpeetonta näyttämisen halua.

        Todella harmittavaa... yhdessä tai yksin pyöräilemisen, ajatus lähtee tietystikkin puhtaasta ajamisen ilosta !! Eikä siitä että sinulla täytyy, olla jalkojesi välissä esim. nimekäs Italialais- valmisteinen maantiepyörä. Sen lisäksi kaupan hyllyltä ostetut hienoimmat ja kalliimmat varusteet. Muuten en kyllä varmasti mene, minnekkään ryhmään ajamaan. En kehtaa !!! Häpeän itseäni ja pyörääni !!! Tällaisia asioita ajattelevat, ovat hyvin heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä.

        Taivas varjele mitä helvetin välineurheilua !!

        Esimerkiksi näin:

        En voi laittaa punaista ajopaitaa päälleni, se ei sovi pyörän ja kypärän sävyyn. Paljon mieluummin käytän mustaa todella hienoa ajopaitaa, joka ei näy maantiellä ja heijastimetkin ovat rumia. Mielummin vaikka kuolen takaatulevan auton päälleajamana. Mutta punaista paitaa en päälleni laita, se ei ny sovi kuvioon.

        - Maantiepyörällä 48- vuotta, kilometrejä alla riittävästi, 38 maata -

        Hannu 63v.

        Nishiki ei valmista tasan mitään. Se on puhdas paperifirma.


      • Enneneimikäänminullakest

        15v. Ajanut/omistanut ja normi rasvauksen lisäksi ainoastaan 2rengasta ja 1 jarrupalat vaihdettu.
        HUIPPU LAATUINEN FILLARI.


    • äiskäppäli

      Niskiki- merkkisiä lastenpyöriä näkee nykyään paljon.

    • niskiki

      Mikäs tää Niskikipyörä on ?

    • äiskäppäli

      >Mikäs tää Niskikipyörä on ?

      Mukuloille tehty oma versio. Suoraan kiinasta:)

    • varaaon

      joku vuosi sitten Nishikillä ajanunt nuorukainen kuoli saamiinsa vammoihin
      kun joustokeula petti.
      Jättäisin hankkimatta, kun muitakin merkkejä on saatavilla.

      • Jussi45_

        Itse tiedän ainakin pari tapausta, jossa Corratec- merkkisestä maantiepyörästä on runko ratkennut, lähes uutta vastaavassa pelissä.

        Nishiki on merkkinä ihan hyvä, sitä asiaa voidaan puoltaa vain yhteen suuntaan. Se kuka sanoo jotain, muuta niin ei ymmärrä pyöristä tai saati, sitten maantiepyöräilystä hölkäsen pöläystäkään.

        Merkillä on huomattavan pitkä kokemus maantiepyörien valmistuksesta, joka todellakin puhuttelee tänä päivänä. Laatupyöriä- järkevään hintaan- toimii.

        Nishiki merkkisiä maantiepyöriä olen, kaiken kaikkiaan omistanut yhteensä 2kpl: ta. Biancheja on myös ollut ja, tällä hetkellä ajelen Cervelon RS Rivalilla.


      • Jussi45_ kirjoitti:

        Itse tiedän ainakin pari tapausta, jossa Corratec- merkkisestä maantiepyörästä on runko ratkennut, lähes uutta vastaavassa pelissä.

        Nishiki on merkkinä ihan hyvä, sitä asiaa voidaan puoltaa vain yhteen suuntaan. Se kuka sanoo jotain, muuta niin ei ymmärrä pyöristä tai saati, sitten maantiepyöräilystä hölkäsen pöläystäkään.

        Merkillä on huomattavan pitkä kokemus maantiepyörien valmistuksesta, joka todellakin puhuttelee tänä päivänä. Laatupyöriä- järkevään hintaan- toimii.

        Nishiki merkkisiä maantiepyöriä olen, kaiken kaikkiaan omistanut yhteensä 2kpl: ta. Biancheja on myös ollut ja, tällä hetkellä ajelen Cervelon RS Rivalilla.

        Sen kokemuksen päällä on nykyisin puoli metriä multaa. Nishiki on nykisin Accell Groupin yksi merkki.


      • blaah kirjoitti:

        Sen kokemuksen päällä on nykyisin puoli metriä multaa. Nishiki on nykisin Accell Groupin yksi merkki.

        Tai Nishiki taitaa olla Accell Groupiin kuuluvan Tunturin tuotemerkki. Accell Groupin muita tuotemerkkejä on mm. Koga, Lampierre ja Ghost. Kyseisellä yrityksellä on toistakymmentä pyörämerkkiä. Joten valinnanvaraa löytyy. Tuolla asialla ei liene merkitystä mihin yritysryppääseen jokin merkki kuuluu.

        Ei Bianchikaan ole Crescentti vaikka kuuluukin samaan ruotsalaiseen yritysryppääseen. Eli Bianchi on nykyisin yksi Cycleuropen tuotemerkki. Cycleurope on taas osa ruotsalaista Grimaldi Groupia. Tuollakaan ei liene sinäänsä mitään merkitystä. Silti Bianchi on Bianchi.

        Näin se menee. Yritykset tekevät tuotteita eri merkeillä. Joskus jopa samaa tuotetta erimerkillä, mutta tuollakaan ei liene mitään merkitystä. Pääasia on, että tuote on halutunlainen merkistä riippumatta.


    • Nishikin omistanut_

      Mulla oli nuorempana Niskahien harjoitus maantiefillari. Se palveli oikein hyvin monta vuotta, kunnes mälläsin sen kunnolla ja takaata vääntyi jotain pahasti. Nykyään Nishikiltä saisi 900egellä tämmöisen vehkeen: http://nishiki.fi/mallisto/maantie/road-master

      Hyvän näköinen peli. En sitten tiedä löytyykö kilpailijalta kevyempää (9,5kg) ja paremmilla osilla varustettua kulkupeliä samaan hintaan? Nishiki on kyllä sellainen "hybridi merkki" nykyään. Ei se arvostusta juuri saa. Sen sijaan jos hommaat Olmon, Cännärin tai muun ns. hifi merkkisen fillarin, niin kyllä naapurin Pekalla nousee muna pystyyn. Onhan se naisellekkin kiva kertoa käsintehdystä Cännäristä joka on fillarien Porsche/Ferrari.

      Jos Nishkahien ostaisin uutena, niin se olisi tämmöinen halpa maantie sinkula. 599e kuppaveljillä. http://nishiki.fi/mallisto/maantie/road-master-ss

      Suomessa kesä on niin lyhyt, niin turha enää ajella maantiefillarilla. Ostin hybridin, johon vaihdoin kaposet hyvin rullaavat renkaat. Talveksi on nastat. Olisihan se crossari ollut vaihtoehto myös, mutta hinnat ovat pilvissä http://nishiki.fi/mallisto/cyclo-cross/cross-road

    • Lakulaku

      Jepjep. No mitkä on sitten ne huippumerkit? Haluan välineurheilijaksi.

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Halvemmista Cervélo, Colnago ja ehkä Spessu (vaikka tuleekin kaukoidästä, niin Roubaix'n parhaat versiot ovat hienoja sekä mukavia) kannattaa vilkaista, jos lenkkipyörää hakee ja haluaa "oikeaa merkkiä". Niillä kehtaa parkkeerata toimiston autohalliin työkavereiden BMW:n ja pomon Porchen viereen. Jos pomo ajaa Ferrarilla, niin tulee vakavasti harkita italialaista käsintehtyä teräsrunkoa. Suomeen tuodaan ainakin Milania ja Tommasinia.

      • Pena.

        Pomolla on Mazda 626, mikä sopisi sen kanssa? Nishiki ainakin kuulostaa vähän japanilaiselta.


    • Alkup. Maantiepyöräi

      Sitten ei merkistä ole väliä. Esimerkiksi kummankin ison eurooppalaisen pyörätalon tuotteet käyvät. Aloittelijalle Nishiki (kiva kun maantiepyöriä teipataan suomalaiselle brändille) ja Bianchi ovat ihan kelpo pyöriä. Onhan molemmilla kisakelpoistakin kalustoa, joten lenkkeillessä voi ajatella ajavansa samalla pyörällä kuin kilpapyöräilijätkin.

      Jos asuu Itä-Helsingissä tai Itä-Uudellamaalla, niin ehkä päätyy tuohon aikaisemmin porvoolaiseen Nishikiin. Merkkiä voi ulkoiluttaa sen kotiteillä. Muuten taas Bianchissa on tuulahdus Italiaa - ainakin nimessä ja välillä Suomestakin on saatavissa myös halvemmat mallit Campan osilla. Itse pidän Campaa parempana vaihtoehtona edullisissa osasarjoissa, mutta kysehän on ainakin osin makuasiasta.

      Bianchilla on muuten nykyisen omistajan kautta brändi-kahvila Tukholmassa (Norrlandsgatan 20)! Kannattaa käydä, jos on siellä liikenteessä.

      • Masa v

        Aiemmin Nishikin hiilarirungot eivä olleet kovin kestäviä.


    • 3345443

      Ostin keväällä Nishikin 600e hybridin ja erittäin laadukkaan oloinen tuo on ollut kun kohta 500km poljettu. Kevyt runko, rullaa hyvin, vaihteet ja jarrut toimivat moitteettomasti jne. Ero niin suuri entiseen 300e halpishybridiini ettei voi edes verrata näitä.

      Käsittääkseni on osa Tunturi Oy:tä nykyään ja ainakin hybrideillä paljon yhteistä Tunturin kanssa. Tänä päivänä Nishikit suunnitellaankin Suomessa. Taitaa olla hieman kalliimpi ja laadukkaampi versio Tunturin pyöristä.

    • Niskahikisin

      Oli joskus 1980 luvun alkupuoliskolla Nishiki Arrow Master retkipyörä.
      Vuosikaudet sillä veivasin,kunnes joku pitkäkyntinen pölli sen talon kellarista,
      vaikka oli lukituna telineeseen.Samalla katosi muitakin munamankeleita.

      Sitten ostin Nishiki Bushwacker maastopoljettavan.
      Silläkin veivasin jonkun 15 vuotta,hyvin kesti.

      Välillä oli Diamond-Back ja nyt on taas siirrytty nishikille.
      Nyt on 5 vuotta poljettu Nishiki Hybrid 401
      Vuosittain ajoa noin 3000 Km.Talvisin ei tule poljettua.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe