Kuinka selvin sanoin Jeesus sanoo.

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajoittaa. Matt.12:30.

Paha vallitsee maailmassa nykyään Jeesus itse kutsuu paholaista tämän maailman hallitsijaksi.Joh.14:30.
Synti on tunkeutunut kaikkialle, ja jumalattomuutta tapaa joka taholla.

Jeesus tuli maailmaan pelastaakseen kaikki, jotka vain tahtovat pelastua. Hän tuli tuhoamaan pahan vallan ja vaikutuksen ihmissydämmiin, ja lopulta hän on tyystin hävittävä pahan vallan ja perustava oman iankaikkisen valtakuntansa, missä vallitsee ikuinen vanhurskaus, ikuinen rauha ja ikuinen rakkaus.

Miten vakavasti Kristus lausuukaan kaikille: Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan.
Kuinka onnellisia ovatkaan ne jotka Herran lupausten perusteella ja itse koettuaan kääntymyksen ja omaten uskon Kristukseen voivat sanoa:
Armosta olen pelastunut, uskon kautta, kuulun Herralle, minut on ostettu Kristuksen kalliilla verellä.
Kiitos ja kunnia Jeesukselle pelastuksesta.
Amen.

23

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

Joskus tuntuu, että myös Adventtikirkossa ei aina uskalleta puhuta asioita täysin vapaasti ja suoraan vaan kuljetaan - ainakin joissain asioissa ikäänkuin huopatossuissa.
      Aika ajoin olen ainakin saanut sellaisen tunteen, että ikäänkuin "kirkon edun tähden" halutaan olla osa/kuulua siihen yhteisöön mitä esimerkiksi luterilaisuus edustaa - ja lähes millä hinnalla hyvänsä. Haetaan jonkinlaista yhteistä kompromissi linjaa ?? jota ei rehellisesti sanoen ole edes olemassa. Ei ainakaan Raamatussa.

Tämä varovaisuus tuli esimerkiksi selvästi esiin Kai Arasolan välttelevässä kannanotossa Jumalan olemukseen (jossa Jumala on "mysteeri jota ihminen ei oikeastaan voi ymmärtää" ??) mielestäni todella "varovainen" (ja vesitetty) luterilaisen kirkon kannanotoa mukaileva seli seli ..tys, jota minä ainakaan en osannut odottaa Adventtikirkon pastorilta.

Raamatun Jumala ON rakkaus ja oikeudenmukaisuus.. huomattavaa on se että Jumala ON rakkaus ja oikeudenmukaisuus - mikä EI tarkoita että JumalalLLA vain olisi rakkaus ja oikeudenmukaisuus, vaan että Hän On .. Jumala ei ole ikäänkuin saanut itselleen näitä ominaisuuksia tai hankkinut niitä itselleen - vaan Hän On niiden ruumiillistuma ja on aina ollut - (jos nyt sanaa ruumiillistuma voidaan käyttää Jumalasta joka on ja vaikuttaa kaikkialla - käytän kuitenkin esimerkissäni - asia vuoksi). Oikeudenmukaisuus ja rakkaus ovat ikuisia ominaisuuksia - ne ovat aina olleet olemassa - asiaa voisi kuvata esimerkiksi siten että 2 2=4, ja on aina ollut 4, vaikka ei ihmistä olisi olemassa on se 4.

Eikö Adventtikirkossa tulisi puhua ennenkaikkea tästä? siis Jumalan olemuksesta ..

Minä olen vahvasti sitä mieltä että jokainen "kompromissi" jossa ollaan esimerkiksi taktiikan tähden "varovaisia" on pahasta.

Tai milloin Jumalasta tuli "mysteeriö" myös Adventtikirkossa? jonkinlainen epämääräinen kaukana oleva Jumala jota ei oikeastaan kukaan voi käsittää...

Voisi sanoa että olin aika hämmästynyt tuosta Arasolan välttelevästä (ja uskoakseni taktillisesta "Jumala on mysteeriö"-vastauksesta) ..

Jumala On rakkaus ja oikeudenmukaisuus (ja luonnollisesti paljon muutakin esimerkiksi viisaus on Jumalan ominaisuus)

Tämä Jumala haluaisi jokaisen ihmisen pelastuvan, koska HÄN RAKASTAA JOKAISTA IHMISTÄ.

Ei tässä ole mitään mysteeristä tai epäselvää.
      Jumala haluaisi jokaisen pelastuvan, mutta jokainen ei voi pelastua.

MIKSI?

Vastaus jonka voimme lukea Raamatusta on että :
      Koska VAIN VAPAAEHTOISUUDESSA voi kukaan pelastua, koska iankaikkista elämää ei ole kuin vapaaehtoisuudessa - onko tämä mysteeri Adventtikirkossa?

Synnin palkka on kuolema.
      MIKSI?

Vastaus: Koska synti tuhoaa elämän. Syntiä Jumala vihaa - ei syntistä. Jumala haluaisi että jokainen KÄÄNTYISI ja saisi elää. Hän on jopa maksanut syntivelkamme - lähettämällä Jeesuksen maailmaan - joka eli Jumalassa ja kuoli meidän syntiemme tähden. KUOLI - sen kuoleman mikä olisi meidän osamme..

Tuleeko tästäkin "mysteeri" Adventtikirkossa?

Jumala joka siis haluaisi että jokainen pelastuisi - tulee kerran poistamaan synnin ja sen turmelluksen jota se saa aikaan, se on pääasia syntisten tuhoamiseen. Sitä tapahtumaa kutsuvat monet "helvetiksi" ja se sana on ujutettu jopa Raamattuunkin - tosin sille on annettu täysin pakanallinen ns. "ikuisen piinan" tarkoitus. Tosiasiassa sitä sanaa ei alunperin ollut Raamatussa..

Onko tämäkin nykyään "mysteeri" adventtikirkossa? Ehkä eräillä tahoilla?

Siinä tapauksessa kehoitan tutkimaan asiaa Raamatusta.
      ---

Kaikilla jotka ovat ottaneet itselleen opettajan viran on suurempi vastuu kuin muilla ihmisillä, heidän tulee hakea totuutta kaikessa ja silloin ei Raamatun vastaiset kompromissit voi tulla kysymykseen, koska ne sumentavat sen sanoman joka meille on annettu Raamatussa.

Minä tiedän että monet adventistit ovat Jumalan lapsia (esimerkiksi anne-elina) - enkä minä tätä kirjoita siksi että olisin Adventtikirkkoa vastaan, (aika harvoin olen kirjoittanut negatiivisesti Adventtikirkosta) vaan siksi että asia ensiksikin hämmästyttää minua ja myös koska se minun mielestäni on vakava..

alex

• Kiitos Alex vastauksestasi mutta minulle jäi nyt vähän epäselväksi mitä sinä kritikoit oliko tuossa minun kirjoituksessa jotain jota et hyväksy vai?

En minä siinä tuonnut mitään kirkon oppia esille tahdoin vain tuoda pelastuksen ilo sanomaa ihmisille, ei muuta.
        Jos ymmärräsin väärin kirjoituksesi pyydän anteeksi, se oli niin pitkä ja paljon asiaa että voi olla etten käsittänyt mitä toit siinä esille.

• Valvova

"-----Joskus tuntuu, että myös Adventtikirkossa ei aina uskalleta puhuta asioita täysin vapaasti ja suoraan vaan kuljetaan - ainakin joissain asioissa ikäänkuin huopatossuissa.-----"

Eihän sitä adventismia voi julistaa Ellen G. White silmälasit päässä vapaasti, sehän on selvä se.
        Jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää, että Whiten kirjoitukset ovat tuulesta temmattuja sairaan sekopään taruja, jotka eivät päivänvaloa siedä.
        Parempi silloin olla vaan hupatossut jalassa ja mielellään vielä huovalla pehmustetut seinätkin ympärillä, kun Whiten kirjoja lueskelee.

Kyllä adventistitkin sen ymmärtävät, mutta heidän on mahdotonta tunnustaa erheitään, koska silloin koko pohja adventismista putoaisi, jos Whiten höyrähtäneistä kirjoituksista luovuttaisiin. Toisaalta Whiten kirjojen myynti on ollut hyvä bisnes adventtikirkolle, joten tätäkin taustaa vasten pääkonferenssin on vieläkin vaikeampaa teurastaa hyvä lypsylehmä.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

Kiitos Alex vastauksestasi mutta minulle jäi nyt vähän epäselväksi mitä sinä kritikoit oliko tuossa minun kirjoituksessa jotain jota et hyväksy vai?

En minä siinä tuonnut mitään kirkon oppia esille tahdoin vain tuoda pelastuksen ilo sanomaa ihmisille, ei muuta.
        Jos ymmärräsin väärin kirjoituksesi pyydän anteeksi, se oli niin pitkä ja paljon asiaa että voi olla etten käsittänyt mitä toit siinä esille.

Ei minulla ole mitään sinua tai kirjoituksiasi vastaan - päin vastoin - vaan kirjoitin asiasta.

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajoittaa. Matt.12:30.

Toin vain esiin yhden Adventtikirkossa liikkuvan asian - joka tuli ilmi esimerkiksi tässä linkissä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9995685

Kun sitä ja kuuntelee varsinkin kun tutkii siinä mainittua "Questions on Doctrine" kirjoitusta, tulee ainakin minun mielestäni selvästi ilmi, että SDA:n kompromissin halu ja haku - jota kritisoidaan SDA:n piireissäkin.. ja johon yhdyn .. lisää sihen sitten Kai Arasolan kommentit .. joista kirjoitin ..

Se siitä, halusin vain tuoda tuon sivun asiasta esiin.. siis ei mitään kritiikkiä sinun asennettasi vastaan..

alex

• alex-kasi
        Valvova kirjoitti:

"-----Joskus tuntuu, että myös Adventtikirkossa ei aina uskalleta puhuta asioita täysin vapaasti ja suoraan vaan kuljetaan - ainakin joissain asioissa ikäänkuin huopatossuissa.-----"

Eihän sitä adventismia voi julistaa Ellen G. White silmälasit päässä vapaasti, sehän on selvä se.
        Jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää, että Whiten kirjoitukset ovat tuulesta temmattuja sairaan sekopään taruja, jotka eivät päivänvaloa siedä.
        Parempi silloin olla vaan hupatossut jalassa ja mielellään vielä huovalla pehmustetut seinätkin ympärillä, kun Whiten kirjoja lueskelee.

Kyllä adventistitkin sen ymmärtävät, mutta heidän on mahdotonta tunnustaa erheitään, koska silloin koko pohja adventismista putoaisi, jos Whiten höyrähtäneistä kirjoituksista luovuttaisiin. Toisaalta Whiten kirjojen myynti on ollut hyvä bisnes adventtikirkolle, joten tätäkin taustaa vasten pääkonferenssin on vieläkin vaikeampaa teurastaa hyvä lypsylehmä.

Nyt ei minun kirjoituksissani ollut mitään Ellen Whitesta - vaan päin vastoin - että SDA - kirkko on luopumassa siitä selvästä opetuksesta jota Ellen Whitekin opetti näissä esiin ottamissni asioissa.

Jotka ovat: Jumalan tunteminen ja pelastus.

Sillä vaikka Ellen White ei kaikessa olekaan oikeassa (ja kuka meistä on?) niin tässä hän kuitenkin opettaa totuutta.

alex

• Annu, ei kirjautunut

Totta kirjoitit. Ainakin minulle Jumala on aivan suvereeni, ylin, kaikitietävä ja myös kanssamme oleva Jumala. On erittäin hyvä, ettei tarvitse jossitelle mihinkään päin. Näin vain on ollut, on nyt ja on myös tuleva.

Juuri sen vuoksi, että uskon näin, joudun joskus vastakkain toisinajattelevien kanssa. He sanovat, että maailmani on musta-valkoinen. Kun tarkemmin ajattelen asiaa, niinhän se onkin.

Siellä taistelevat hyvä ja paha ihmissieluista. Kumpi pääsee voitolle, hänen omistama ihminen on. Sen näimme juuri esim. Norjan surmateosta. Vain täysin pahuuden hallinnassa oleva ihminen voi tunteettomasti surmata ihmisiä ympärillään, ja jopa nauttia siitä, tehdä siitä vielä julkisen esityksen. Onneksi se sentään estyi.

Herran sanansaattaja sanoi, että rikosten esitteleminen on "korkeakoulu" rikollisuuteen, juominen esimerkki juoppouteen ja tupakoiminen esimerkki lapsille tupakointiin, huumeista nyt puhumattakaan. Seura tekee kaltaisekseen. Katselemalla me muutumme. Alan uskoa, että näin on, sillä yhä enemmän menevät rikolliset poliisien edellä. TV on yksi hyvä oppituntien pitäjä.

Partorit voivat olla mieltä mitä tahansa, mutta Jumala kysyy jokaiselta yksityisesti, mitä mieltä hän on. Jokaisen on selvitettävä suhteensa Jumalaan itse. Tosin heikkoja meidän tulisi toisella tavalla vahvitaa, etteivät he menisi helpon tien kautta ja uskoisi, että hyvin menee.

Oli oikein hyvä, että kirjoitit rehellisen arvostelun ajatuksistasi. Toivon, että viestisi menee seurakunnassamme perille. Antakaamme pasuunasta kirkas ja selkeä ääni!

• (*?*)

Hei antiadventistiset solvaajat ukekaa oikean adventistin, kuten anne-elinan tekstejä, niin saatte oikean käsityksen adventismista.

Jumalan siunausta siskolle ja kiitos taas kerran hyvästä ja selkeästä evankeliumin sanomasta.

Sisaresi Herrassa.

• benedi

Ei adventismista kannata mitään selvää ottaa, vaan Jumalan sanasta ja Hänen tahdostaan

Adventtiseurakuntahan on paikka, jossa opetetaan ja keskustellaan Jeesuksen , eikä adventismin seuraamisesta.

Samoin on laita muissa seurakunnissa. Ne ovat perustetut
        profeettain ja apostolien opetukseen.

E.G.W kirjoitukset vain tarkentavat ja selittävät kuinka kokonaisvaltaista on Jeesuksen seuraaminen.

Adventismi koostuu uhmistä, kuten helluntaismikin.

Osa papeista ja seurakuntalaisista vääntelee elävän Jumalan sanan, osa ei.
        Jotkut eksyttävät Jumalan kansaa, valheillaan, ja kerskumisellaan, vaikka Jumala ei ole heitä lähettänyt valehtelemaan ja kerskumaan!

Onko Herran sana mukamas kuorma, jota pitää kantaa?
        Eiköhän ole niin, että kuormaksi tulee monien sellaisten opillinen puhe, joista ei ole mitään hyötyä tälle kansalle

Onko Herran kuorma sapatin vietto, epäjumalista erossa pysyminen, ja siinä asiassa, ettei pyydystetä saaliiksi toisten seurakuntalaisten vaimoja, kuten on tehty..ja paljon muuta iljetystä.

Monet varastavat Herran sanan toinen toiseltaan, ja tuovat sen väännettynä. omaksi sanakseen esiin,..ja sanovat " Tämä on Herran sana"!!

Älkää varastako Herran sanoja toisiltanne, ja sitten otatte sanan omalta kieleltänne, annatte sen meille, ja sanotte:
        " Tämä on Herran sana"

Jumalan käskyjen ja sanojen noudattaminen ei ole mikään kuorma. Kuorma on oma sananne, joka pannaan sanojan oman pään päälle, joka saa iankaikkisen pilkan sanoistaan, joka ei ole unhottuva-.

"Sanoistasi sinut julistetaan syylliseksi tahi syyttömäksi"

• prof.

Kukapa muu sen kissan hännän nostaisi kuin kissa itse?

Advarit kilvan kehuvat toistensa kirjoituksia palstalla. Muutamat sekopääadventistit kehuvat toisella nimimerkillä jopa omia kirjoituksiaan palstalla. Huh!

----"Kylläpä kirjoitit hyvin! No ilmankos, kun se olinkin minä itse, joka kirjoittelin. Täytyypä ihan kehaista palstalla itseään."----

Tämä on adventismin ajatusmaailman huipentuma. Selvää jakomielitautisuutta adventistien taholta.
      Noh! Ellen G. Whiten kaltaisuuttahan ne advarit vain tavoittelevat tässäkin.

• Sirkka-iita =(*?*)

Anne-elina kirjoittaa hengessä ja totuudessa, sinä sensijaan vaan solvaat lähimäisiäsi. Anne-elina ei myöskään kohdista arvosteluaan ihmisiin, vaan heidän kirjoittamiinsa tekstehin, joten taidatkin puhua vain itsestäsi?

Näkee todella kirjoituksista, että ketkä ovat löytäneen uskon kautta ilon Jeesuksessa ja saavat levätä hänen tehdyssä työssään ja ketkä kulkevat vain syyttäjän asialla keksien milloin mitäkin syyttelyn aihetta.

En ole Anne-elina, enkä jakomieli tautinenkaan, vaan vielä ainakin tällä hetkellä Jumalan armosta aivan hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.

T

• Aloitusotsikko: ## Kuinka selvin sanoin Jeesus sanoo. ##
      Vastaus: täysin selvin sanoin!

Aivan selvin sanoin Jeesus sanoo, että tulkaa minun tyköni kaikki sapattikiistan uuvutamat, nii nminussa löydätte levon, Sapatin.

Yhtä selvin sanoin Jeesus sanoo syyllisyyden painon alla olevalle:
      Minä olen sinun turvakaupunkisi, ole turvallisella mielellä; et sinä kuole, vaan minä armahdan sinua ja muutan sinut kuin uudeksi, vahurskauden tekoja harrastavaksi, rakkauden neuvoja etsiväksi.

Alex pilkkaa adventtipastoreita ja a-evankelistoja :

## Joskus tuntuu, että Adventtikirkossa ei uskalleta puhuta asioita täysin vapaasti ja suoraan vaan kuljetaan - ainakin joissain asioissa ikäänkuin huopatossuissa. ## (alex)

Onneksi alexin kieroilla tuntemuksilla ei ole vaikutusta kuin itseensä ja omaan perheeseensä, ei sen pitemmälle. Ehkä hiukan sirkka-iitaan.

Minulta on täydellisesti jäänyt vastaus saamatta vain kysymykseen: vuosiko ilman Välittäjää. Olen oman käsitykseni siitä opista täällä esittänytkin¨, mutta kukaan ei ole kyennyt vahvistamaan, olenko oikeassa vaiko ihan väärässä.
      Siis ksyehän on Suuren Taistelun opista "39.Ahdistuksen aika".

En lainkaan usko, että huopatossuilla kävelemisestä olisi kyse, on vain niin, ettei kukaan ehkä tiedä, mitä EGW on tarkkaan ottaen tarkoittanut niin rajulla maininnalla, että "ilman välittäjää". Itse oletan, että Henki on otettu pois ja sehän olisi sama asia.

• >Sirkka-iita <

Alexin tuntemukset eivät ole yhtään kierompia kuin meidän toistenkaan. Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä ja erilaisuuteen myöskin asijoiden hahmottamisessa.

Miksi sinä Antti niin usein nostat ihmisten nimiä täällä turhan takia esiin, miksi et voi pysyä vain asijassa?

Pidetään asiat asijoina, ei oteta henkilökohtaisesti. Meidän tulisi muistaa tämä, että: "Asijat voi riitaantua keskenään, ei ihmiset."

• alex-kasi
        >Sirkka-iita < kirjoitti:

Alexin tuntemukset eivät ole yhtään kierompia kuin meidän toistenkaan. Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä ja erilaisuuteen myöskin asijoiden hahmottamisessa.

Miksi sinä Antti niin usein nostat ihmisten nimiä täällä turhan takia esiin, miksi et voi pysyä vain asijassa?

Pidetään asiat asijoina, ei oteta henkilökohtaisesti. Meidän tulisi muistaa tämä, että: "Asijat voi riitaantua keskenään, ei ihmiset."

Hei Iita.
        Pieni selitys asiaan.

Vaikka asia ei kai minulle oikeastaan kuulukaan - mutta kun olen täällä ollut niin otin kantaa siihen victorin antamaan linkkiin ..ja luin sitä "Questions on Doctrine" (eli "kysymyksiä opista") dokumenttia - ja otin kantaa.

Olen sitä mieltä että Kai Arasola on omalta osaltaan jo monesti pienentänyt Ellen Whiten kirjoitusten tärkeyttä Adventtikirkossa (Antin myötäilemänä) ja ilman että näyttää edes mistä on oikeastaan kysymys.. minä ainakin saan sen käsityksen että se on Kain mielestä vain plussaa Adventtikirkolle.

Siis mihin suuntaan Kai on matkalla ? luterilaisuuteen?

Luuleeko joku että luterilaisia voi käännyttää adventismiin .. ilman että heille kerrotaan mitä adventismi on ja sisältää.

Mutta kuten sanoin Kai Arasola on varmaan mukava ja hyvä mies ... ja valmis hyväksymään jokaisen ihmisen sellaisena kuin ihmiset ovat - ja siinä olemme ihan samalla linjalla - mutta jos ihminen on pappi jossain kirkossa täytyy hänen opettaa sen kirkon oppia.. näin minä ainakin sen näen ..

En tiedä kuinka hyvin osaat ruotsia, mutta jos osaat niin alla on adventist linkki jossa puhutaan aivan eritavalla kuin tuo jsta puhuin - kannattaa kuunnella .. mielestäni.. pane kuulokkeet korville ja ota osaa.. kerro sitten mitä ajattelet..

http://www.adventist.se/play/2751/kan-man-tolka-bibeln-hur-som-helst.aspx

alex :)

• iita*?*
        alex-kasi kirjoitti:

Hei Iita.
        Pieni selitys asiaan.

Vaikka asia ei kai minulle oikeastaan kuulukaan - mutta kun olen täällä ollut niin otin kantaa siihen victorin antamaan linkkiin ..ja luin sitä "Questions on Doctrine" (eli "kysymyksiä opista") dokumenttia - ja otin kantaa.

Olen sitä mieltä että Kai Arasola on omalta osaltaan jo monesti pienentänyt Ellen Whiten kirjoitusten tärkeyttä Adventtikirkossa (Antin myötäilemänä) ja ilman että näyttää edes mistä on oikeastaan kysymys.. minä ainakin saan sen käsityksen että se on Kain mielestä vain plussaa Adventtikirkolle.

Siis mihin suuntaan Kai on matkalla ? luterilaisuuteen?

Luuleeko joku että luterilaisia voi käännyttää adventismiin .. ilman että heille kerrotaan mitä adventismi on ja sisältää.

Mutta kuten sanoin Kai Arasola on varmaan mukava ja hyvä mies ... ja valmis hyväksymään jokaisen ihmisen sellaisena kuin ihmiset ovat - ja siinä olemme ihan samalla linjalla - mutta jos ihminen on pappi jossain kirkossa täytyy hänen opettaa sen kirkon oppia.. näin minä ainakin sen näen ..

En tiedä kuinka hyvin osaat ruotsia, mutta jos osaat niin alla on adventist linkki jossa puhutaan aivan eritavalla kuin tuo jsta puhuin - kannattaa kuunnella .. mielestäni.. pane kuulokkeet korville ja ota osaa.. kerro sitten mitä ajattelet..

http://www.adventist.se/play/2751/kan-man-tolka-bibeln-hur-som-helst.aspx

alex :)

Kyllä minä osaan ihan riittävästi kuunnellakseni, vaikka ruotsin lukeminen sujuukin huomattavasti helpommin kuin kuunteleminen. Mutta kyllä ymmärrän. Minun tietokoneella ei tarvitse, eikä voikkaan käyttää kuulokkeita, vaan voi kuunnella aivan suoraan. Tässä on sisäänkytketty mikrofooni ja äänen toisto. En nyt kuitenkaan jaksa enää alkaa kuuntelemaan, kun on niin myöhä, että pitää mennä nukkumaan.

Senverran vilkaisin että 2012v olisi käänteentekevä maapallon historiassa kun silloin loppuu joku "oliko se nyt ingojen ajanlasku?"Täytyy joku päivä syventyä tarkemmin, huomenna menemme jo aamusta mökille, eli vanhalle talolle, niin silloinkaan tuskin ehdin.

Mutta nyt nukkumaan;) "Hyvää yötä Jeesus myötä!"

• alex-kasi
        iita*?* kirjoitti:

Kyllä minä osaan ihan riittävästi kuunnellakseni, vaikka ruotsin lukeminen sujuukin huomattavasti helpommin kuin kuunteleminen. Mutta kyllä ymmärrän. Minun tietokoneella ei tarvitse, eikä voikkaan käyttää kuulokkeita, vaan voi kuunnella aivan suoraan. Tässä on sisäänkytketty mikrofooni ja äänen toisto. En nyt kuitenkaan jaksa enää alkaa kuuntelemaan, kun on niin myöhä, että pitää mennä nukkumaan.

Senverran vilkaisin että 2012v olisi käänteentekevä maapallon historiassa kun silloin loppuu joku "oliko se nyt ingojen ajanlasku?"Täytyy joku päivä syventyä tarkemmin, huomenna menemme jo aamusta mökille, eli vanhalle talolle, niin silloinkaan tuskin ehdin.

Mutta nyt nukkumaan;) "Hyvää yötä Jeesus myötä!"

Tarkoitit varmaan sitä missä otettiin esiin kaikenlaisia myyttejä - joista yksi on tuo 2012..

• MIKSI ??? Miksi alex?

Pitkää viestiketjua lukiessa ei voi olla ihmettelemättä alexin eläimellistä röyhkeyttä, kun hän Sirkka-Iitan myötäilemänä herjaa Arvo Arasolan arvoisaa poikaa.
      Kai on kokenyt käytännön mies, jota kuunnellaan. Kun alex diskaa Kain, ei hän jätä adventismista oikeastaan mitään jäljelle - ei jätä raatelematta koko adventismia ja siinä samalla tietysti adventtikansaa.
      Alex tietää, ettei Kailla ole aikaa täällä oikoa häneen kohdistuvia valheita - siinä selitys alexin typerälle rohkeudelle.

Kai Arasola on osa adventtiliikkeen johtoryhmää, joten hänen mollaamisensa on koko adventtikirkon ja sen opetuksen sekä toiminnan mollaamista. Jo pitenpään alex on harrastanut täällä vihjailua, että Kai olisi jotenkin adventismista poikkeava ja epäeduksi. Eikä alex osaa edes hävetä asennettaan!

antti

• kaikytikaikyti

Ja Antti tuntee pyhää vihaa epäjumalansa puolesta.

• Sola scriptura

Mitä oikein höpötät?

Katsohan kerran asiaa asillisesti, jos osaat?
        Sinun kirjotuksesi ovat sitä samaa sekoilua kuin aina ennenkin, et kai kuvittele että se olisi Adventtikirkon oppia? Jos Kai Arasola on Adventtiliikkeen johtoryhmää miksi hän ei sitten puhu kuin muut adventistit? Kai on "kompromissi pappi", mutta eikö kristinuskossa jo ole tarpeeksi sitä...

• benedi

Niin, Antti ajattelee : " Armo olkoon kaikkien kanssa,jotka vihaavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta- katoavaisuudessa

Me taas : " Armo olkoon niiden kanssa, jotka rakastavat Herraamme-....

Rakkaus Jeesukseen on että me pidämme Hänen käskynsä....sillä epäjumalat häviävät kaikki tyynni

• Fniss!

Possuahan Antti on sanonutkin rakastavansa, possupaistia.

• benedi

Niin, onhan sanottu: " Kerro mitä syöt, niin kerron mikä olet"

Jeesushan salli sikojen syöksyä jyrkänteeltä alas.

Antti vaikuttaa että hän on juoksemassa sitä kohden..fniss ym. yrittävät
      kyllä kääntää Antin juoksun suuntaa-

• ALOITUS OLI AIHEESTA : KUKA ON VASTAAN JA KUKA HERRAN PUOLELLA

Eri asia sitten kuka todella on vastaan ja kuka Jeesuksen puolella. Herran oma käsitys on jämptisti näin, että tietyt EIVÄT VOI olla Kristusta vastaan, vaan ovat puolella, sanokoot maailma mitä tahansa . . .

Luuk. 9:49
      Johannes sanoi silloin: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei seuraa sinua meidän joukossamme."
      50 Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö. Joka ei ole teitä vastaan, on teidän puolellanne."

Ainakaan ne, jotka Jeesuksen nimessä tekevät hyvää, eivät voi olla Jeesusta vastaan, vaikka pyhät joskus niin epäilevätkin.

Mitä tulee vaikkapa possun syömiseen tai epäilemiseen, että tuo on kyllä sikaa, niin siltä varalta Jeesus on antanut evankelistoille erityisohjeen . . .

Luuk. 10:7
      Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta toiseen.
      8 "Kun tulette kaupunkiin ja teidät otetaan siellä vastaan, syökää mitä teille tarjotaan,
      9 parantakaa kaupungin sairaat ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.'

Kyselemättä ainakaan omantunnon tähden !

1. Kor. 10:25
      Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Voipi sitä muutoin udella, että lihakaupastako tämän riistan hankit, vai ihanko itse jahtasit metsäsikaa.

• Samako tapaus?

Mark. 9:39

Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.

Pari jaetta aikaisemmin on mielenkiintoinen . .

37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".

Jeesuksen puolella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      57
      1865
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1712
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      137
      1276
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1155
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      757
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      418
      668
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe