rypyt

40 v nainen

Ongelmani on se, että olen vasta 40 v ja silmieni alla poskipäissä iho rypistyy ja pigmentoituu. Tämä alkoi viimeisen raskauden jälkeen ja on pahentunut viime vuoden aikana. Olen hankkinut erilaisia korkealaatuisia (toivottavasti) seerumeita ja hoitovoiteita (C-vitamiinia, A-vitamiinia, antioxidanttiseerumia, "ryppyvoidetta"). Ja huomasin, että ei ainakaan pahaa tee, kun tekee kotitekoisen kasvonaamion raakakaakaosta ja hunajasta yms. Olen alkanut syödä astaksantiinia, MSM:ää, silimarinia ja alkamassa syödä resveratrolia.
Tuntuu vain, että noihin ryppyihin ei mikään tehoa. Se mitä on tapahtunut noiden voiteiden/seerumeiden vaikutuksesta on se, että ihoni on paljon kauniimpi muuten, aknen jättämät merkit ovat häviämässä eikä iho tukkeudu kuten aiemmin. Samoin poskipäiden punoitus (couperosa) on vähentynyt selvästi eli ehkä iho on siitä paksuuntunut hieman kun on aina ollut kovin ohut. Mutta rypyt ovat kovin sitkeitä, samoin pigmentoituminen. Haluan ne pois, koska en pidä vanhenemisen näkymisestä ihollani.
Kellään mitään ehdotuksia? En tiennyt mille palstalle kysymyksen laittaisin.

10

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä sellasta

      No persreikäkin on ryppyinen ja se johtuu siitä ryppynarusta.
      Sitten kun ihminen vahenee, niin naamakin alkaa näyttää enempi persreijältä, vaikkakaan siinä ei ole sitä ryppynarua.

    • like irish

      No voih. Tämä nyt ei varmaan lohduta, mutta oon 5v vanhempi, tupakoin satunnaiseti vieläpä ja tänä aamuna suurennuslasin kanssa suurinpiirtein katselin että joko niitä ilmejuonteita alkasi lopulta tulla.

      No mutta joo; olen kuullut että kalaöljykapseleista oisi apua, joko olet kokeillut sitä ? Taikka sitten ihan vaan kalaa, rasvaista semmoista.
      Ihoon on melko vaikea vaikuttaa ulkoapäin millään rasvoilla, vaikka mainokset muuta väittää niin se teho on markkinamiesten höyrötystä.

      Meikkaatko ?
      Se nimittäin on sitten kaiken pahan alku ja juuri ! Kasvojen iho ei koskaan pääse puhdistautumaan luonnollisesti jos siihen tyrkätään
      pakkelia pakkelin päälle ja välillä puhdistetaan , ph tasapaino ei ikinä toteudu. Kokeile vaikka olla pari viikkoa ilman muuta kun kulma-ripsiväriä, ihosi alkaa "parantua". Näin voin sanoa 5 vuoden kokemuksella kun "pakkomeikkaaminen" on ohi mennyttä elämää.

      Ne hyvän ihon rakennusaineet tulee sisältäpäin, ei kalliista hoitovoidepurkista. Kun syöt tasapainoisesti, liikut, lepäät ja et käytä mitään turhia mömmöjä niin kasvojen herkkä iho tasapainottuu.

      Pigmentille ei voi juurikaan mitään, se on geeneissä. Minä oo punahiuksisena kesäisin pilkukas ja talvisin kalpea ... olen ottanut sen osana persoonaa. Tämäkin muuten vähenee sitten iän myötä.

      Stressi näkyy myöskin ihossa kireytenä, sitäkin on syytä välttää.
      Samoin liian rajut kasvonaamiot, siinä sitten stressaantuu lähinnä se iho...

      Aineenvaihdunta oisi hyvä saada balanssiin, siihen auttaa liikunta ja runsas ulkoilma :o)

    • .......

      Eikös se ole ihan luonnollista, että 40-vuotiaana alkaa iho pikku hiljaa rypistymään? Kauneusrypyt silmien alla kertoo aikuisen naisen eletystä elämästä. Kannattaisko mielummin tehdä jotain sen tosiasian hyväksymiseksi, että käytti mitä tahansa konsteja, niin ajan myötä keho vanhenee joka tapauksessa.

    • Pigmentti_
    • miukuöi

      entäs Verisuoniperäisiin luomiin, onko mitään apua? olen vatsa 21-v. ja pidän siitä, ettei tarvitsisi liikoja meikkailla. Mutta silmät, joiden ympärys on melkein ruskea/oranssi, kaipaa väriä, etten näytä kajahtaneelta :D

    • Senniniemisset

      tuijotaa peliin !
      Hei hei -onhan perintötekijätkin !
      Koska vanhempasi alkoivat rypistellä ?
      Naurujuonteet silmäkulmissa tosi persoonallisia !

    • Rypyt ok

      Miksi sitä pitäisi olla erilainen kuin on
      Lehden terapeuttipalstalla oli vastauksessa nuorelle naiselle että kuinka sitä pitäisi perustaa elämänsä ja asiansa syvällisemmille asioille, sillä iho ja ulkonäkö tulee muuttumaan mutta kuitenkin olet sama sinä, jonka tulisi olla edelleen oman itsensä varassa eikä elämä ole ohimennyt kyspyyden kautta

      Tällä en tarkoita etteikö ihoa tulisi hoitaa kohtuullisella huomiolla sitäkin.

      • Pilkka satuttaa

        Kelpaa sitä terveihoisten irvailla ihmisille, joilla on ongelmia ihossa ja eritoten kasvoissa.
        Itselläni on kakkamainen obgelma, kun ole herkistynyt muoveille. Ilman silmälaseja en näe lainkaan lukea ja varsinkaan numeroi´ta, joita ei voi arvata kuten tekstiä osin voi.
        Yksiäkään lasien kehyksiä, jotka eivät olisi muovia sisältäviä, en ole havainnut. Nenätuet ainakin ovat muovia ja onko metalli yhtään parempi juttu. Kerran hankin huippukalliit titaanikehykset, mutta niissäkin oli muovia.

        Rillit ovat aiheuttaneet hampaissa olevan amalgaamin ja muovin lisäksi kasvoihini karkeita ruskeita hilsehtäviä läikkiä. Hiemankaan jos yrittää hilseriekaleita varovastikaan irroitella, iho vuotaa verta ja entistä pahemman näköiseksi menee.
        Kivat teille, jotka olette niin luonnonkauniita ja ylimielisiä upeuessanne ilman "aineita".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe