Niin, siis mistä tuo käsittämätön hyvänolontunne ja samanaikanen energisyys ja rauhallisuuden tunne harjoituksen jälkeen johtuu? Voisin verrata joogan tuottamaa fyysistä ja psyykkistä hyvää oloa siihen, miltä tuntuu orgasmin jälkeen. Tämä on käsittääkseni yhteydessä aivojen mielihyvähormonin lisääntyneeseen tuotantoon. Onko sama myös joogassa vai mikä?
Vähän tyhmä kysymys, mutta olen vaan miettinyt jo tovin. enkä kehtaa mennä ohjaajalle kertomaan tätä orgasmiteoriaani :D meinaan on vaan outoa, kun mikään muu laji ei saa aikaa tällaista hyvää oloa ainakaan itselleni. Toki esim. juoksulla on jollain tapaa sama vaikutus (ja tämähän liittyy hormooneihin, serotoniiniin mikäli oikein muistan) mutta ei näin vahvana. Kiitos jos vastaatte!
Mihin astangajoogan tuottama hyvä olo perustuu?
1
189
Vastaukset
- erilainen kokemus
Saattaapi myös olla hieman yksilöllistä millaisen hyvänolon tunteen saa. Itselläni takana on kymmenisen vuotta säännöllistä harjoittelua enkä läheskään aina saa kovin ihmeellistä oloa. Ihmeellisimmät olot taisivat tulla ihan ensimmäisen vuoden aikana ja sittemmin joillain intensiivikursseilla.
Seksistä puhutaan astangan yhteydessä useinkin, mutta henkilökohtaisesti en ole ikinä (en yhden ainoaa kertaa) kokenut joogaharjoitusta mitenkään orgastisena tai sen jälkeistä oloa seksin jälkeisenä olona. Voisin melkein sanoa päinvastoin. Voisin kuvata olotilaa melkeinpä millä tahansa muulla tavalla kuin seksiin liittyvillä termeillä. Oloni selkeä, "herännyt", kirkas, rentoutunut, orientoitunut, kokonaisvaltainen... hahmotan ympäristöäni jotenkin myös tavoilla, joilla en sitä "normaalisti" näe.
Ylipäätään astangan vaikutus on minulle ollut ennemmin rauhoittava kuin energisoiva.
Olen aiemmin harrastanut myös sykettä nostattavia lajea, mm. spinningiä ja sen aikaansaama olotila on minulla täysin erilainen kuin joogaharjoituksen jälkeinen. Se energisoi enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli224867Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm113517Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403157IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462659Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861268Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2681189- 791119
- 561112
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941091Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E203992