Kuinka kiittäisin hyvyydesatäsi ja rakkaudestasi, armostasi ?? ?? ?? ??
Kuinka kiittäisin, Herrani hyvyydestäsi. Millä maksaisin, kaiken suuren rakkautesi.
Ei äänet enkeljoukkojenkaan, kiitosta riitä laulamaan.
Sen mitä sain, ja mitä vielä saan, oon velkaa sulle vain.
Siis kunnia sulle, kunnia sulle, kunnia sulle, vuoksi sen mitä sain.
Verelläs minut ostit, kuolemasta minut nostit. Siis kunnia sulle, sinä kaikkeni ain. Sun omanas suo mun vain elää kunniakses sun. Suo että saan, julistaa vain sun uhris kunniaa. Verelläs minut ostit, kuolemasta minut nostit. Siis kunnia sulle, sinä kaikkeni ain.
Kuinka kiittäisin?
15
1508
Vastaukset
Matteuksen evankeliumi 6
7 "Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan. >> Jakeen lisätiedot
9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; " - - - j.n.e.
2.Korinttolaiskirje 1
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
1.Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
No, ylistäköön minun puolestani kukin Jumalaa niin kuin osaa, omalla tyylillään!Oliko Usko Toivosen avausteksti Ekivaarin mielestä "tyhjän hokemista".
Jos mistä meillä on kiitoksen aihetta,
niin se on nimenomaan Jeesuksen veri.
Ei ole muuta pelastuksen ilosanomaa kuin
sana rististä ja Jumalan teurastetusta Karitsasta.
Ilman sitä ei ole sovitusta. Ilman sitä olemme kadottuja.- Raamatusta
kalamos kirjoitti:
Oliko Usko Toivosen avausteksti Ekivaarin mielestä "tyhjän hokemista".
Jos mistä meillä on kiitoksen aihetta,
niin se on nimenomaan Jeesuksen veri.
Ei ole muuta pelastuksen ilosanomaa kuin
sana rististä ja Jumalan teurastetusta Karitsasta.
Ilman sitä ei ole sovitusta. Ilman sitä olemme kadottuja."Ei ole muuta pelastuksen ilosanomaa kuin
sana rististä ja Jumalan teurastetusta Karitsasta."
Markuksen evankeliumi:
15:15 Ja kun Pilatus tahtoi tehdä kansalle mieliksi, päästi hän heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.
Ilman Pilatusta, ei sinulla kalamos olisi aihetta iloita ilosanomastasi, että Jeesusta pahoinpideltiin, ruoskittiin ja tapettiin.
Iloitset siitä, että Jeesus sai kokea väkivaltaa ja että hänet raa`asti teloitettiin.
Murehtisit varmaan syvästi, jos Jeesusta olisi kohdeltu helläkätisemmin, niinkuin Paavalia.
Apostolien teot:
22:25 Mutta kun he olivat oikaisseet hänet ruoskittavaksi, sanoi Paavali siinä seisovalle sadanpäämiehelle: "Onko teidän lupa ruoskia Rooman kansalaista, vieläpä ilman tuomiota?"
Oletko unohtanut evankeliumia, mitä Jeesus julisti?
Olet varmaankin, koska siinä ei Jeesuksen veri lentänyt, eikä se siksi sinua ilahduta.
Matteuksen evankeliumi:
4:23 Ja hän kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli.
9:35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
26:13 Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."
Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. Raamatusta kirjoitti:
"Ei ole muuta pelastuksen ilosanomaa kuin
sana rististä ja Jumalan teurastetusta Karitsasta."
Markuksen evankeliumi:
15:15 Ja kun Pilatus tahtoi tehdä kansalle mieliksi, päästi hän heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.
Ilman Pilatusta, ei sinulla kalamos olisi aihetta iloita ilosanomastasi, että Jeesusta pahoinpideltiin, ruoskittiin ja tapettiin.
Iloitset siitä, että Jeesus sai kokea väkivaltaa ja että hänet raa`asti teloitettiin.
Murehtisit varmaan syvästi, jos Jeesusta olisi kohdeltu helläkätisemmin, niinkuin Paavalia.
Apostolien teot:
22:25 Mutta kun he olivat oikaisseet hänet ruoskittavaksi, sanoi Paavali siinä seisovalle sadanpäämiehelle: "Onko teidän lupa ruoskia Rooman kansalaista, vieläpä ilman tuomiota?"
Oletko unohtanut evankeliumia, mitä Jeesus julisti?
Olet varmaankin, koska siinä ei Jeesuksen veri lentänyt, eikä se siksi sinua ilahduta.
Matteuksen evankeliumi:
4:23 Ja hän kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli.
9:35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
26:13 Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."
Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.Nimenomaan ristiinnaulittua Kristusta Paavalikin julisti.
Kerran hän erehtyi saarnaamaan kiehtovia viisauden sanoja,
mutta tuon epäonnistumisen jälkeen Paavali kirjoittaa näin:
"Minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta
paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."- Raamatusta
kalamos kirjoitti:
Nimenomaan ristiinnaulittua Kristusta Paavalikin julisti.
Kerran hän erehtyi saarnaamaan kiehtovia viisauden sanoja,
mutta tuon epäonnistumisen jälkeen Paavali kirjoittaa näin:
"Minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta
paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."Kertooko Paavali tästä?
Matteuksen evankeliumi:
26:6 Kun Jeesus oli Betaniassa pitalisen Simonin asunnossa,
26:7 tuli hänen luoksensa nainen, mukanaan alabasteripullo täynnä kallisarvoista voidetta, minkä hän vuodatti Jeesuksen päähän hänen ollessaan aterialla.
Et sinä kalamos, Paavalin tavoin, välitä Jeesuksen opetuksista ja evankeliumista tippaakaan.
Paavalin tavoin et tunne Jeesusta, etkä hänen tahtoaan ja toivomustaan. Raamatusta kirjoitti:
Kertooko Paavali tästä?
Matteuksen evankeliumi:
26:6 Kun Jeesus oli Betaniassa pitalisen Simonin asunnossa,
26:7 tuli hänen luoksensa nainen, mukanaan alabasteripullo täynnä kallisarvoista voidetta, minkä hän vuodatti Jeesuksen päähän hänen ollessaan aterialla.
Et sinä kalamos, Paavalin tavoin, välitä Jeesuksen opetuksista ja evankeliumista tippaakaan.
Paavalin tavoin et tunne Jeesusta, etkä hänen tahtoaan ja toivomustaan.Ja mitähän Jeesus sanoi, mitä tapahtumaa varten tuo nainen voiteli Jeesuksen.
- Raamatusta
kalamos kirjoitti:
Ja mitähän Jeesus sanoi, mitä tapahtumaa varten tuo nainen voiteli Jeesuksen.
Ja mitähän varten Paavali ei siitä kerro, Jeesuksen toiveiden mukaan?
Miksi kiersit vastakysymyksellä tuon kysymyksen?
Matteuksen evankeliumi:
Ja mitähän profeetaksi itseään kutsuva Jeesus sanoi ennen tuota tapahtumaa?
Luukkaan evankeliumi:
13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa. Raamatusta kirjoitti:
Ja mitähän varten Paavali ei siitä kerro, Jeesuksen toiveiden mukaan?
Miksi kiersit vastakysymyksellä tuon kysymyksen?
Matteuksen evankeliumi:
Ja mitähän profeetaksi itseään kutsuva Jeesus sanoi ennen tuota tapahtumaa?
Luukkaan evankeliumi:
13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.Ja mistä Matteus heti perään kertoo. Pääsiäislampaasta.
Etkö sinä todellakaan tajua evankeliumin ydintä.
"Katso, Jumalan Karitsa ...".
- Raamatusta
Roomalaiskirje:
14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, - Nöyrä palvelijamme
Jeesus ei tullut tänne maanpäälle palveltavaksi vaan palvelemaan. Kaikkein vähiten hän haluaa kunniaa itselleen. Armosta olette saaneet, armosta antakaa. Ja antakaa kunnia sille kenelle se kuuluu, eli Jeesuksen Kristuksen isälle Jumalalle, joka on tämän kaiken mahdollistanut, jos haluatte jostakin asiasta kiittää.
- UskoToivonen
>> Antakaa kunnia sille kenelle se kuuluu >>
Aivan, ilmestyskirjasta voimme lukea kuinka kaikki luodut antavat kunniaa.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Ilm. 5.
- vanha ja vakaa
aika imelää, jeesukselle voisi tulla vaivautunut olo.
Jos jeesus ei olisi niin hyväntahtoinen ja kiltti niin varmaan sanoisi,
"älä omaksu ja hoe toisen löytämiä totuuksia omaksesi, se on henkistä sokeutta" - Usko Toivonen
Jäi eilen illalla laittamatta tuon laulun tiedot.
Kyseessähän on aikoinaan Eija Merilän Suomessa tunnetuksi tekemä laulu, Kiitokseni ( Alkup. teos My Tribube ).
En tiedä muista, mutta minulle noiden laulun sanojen kautta käy ilmi jonkinlainen käsitys Jumalan käsittämättömän suuresta rakkaudesta, armosta.
Huomaan, että Pyhän Jumalan edessä ei minulla ole mitään sellaista, jolla
millään tavoin pystyisin ansaitsemaan Jumalan rakkauden, kalliin lahjan,
käsittämättömän armon.
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
1. Piet. 1.
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Room. 3.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
Ilm. 5.- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
"Mikä laulaen tulee — se viheltäen menee".
" ekivaarille "
>> "Mikä laulaen tulee — se viheltäen menee". >>
Ei kannata halveksua hengellisiä lauluja, monet, hyvin monet ovat kertoneet tulleensa uskoon hengellisen laulun sisältämän sanoman kautta.
Ja Hengellä täyttymiseksi Paavali ohjeistaa seurakuntaa:
18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
21. Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856