"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Yhdyn

mielelläni

mitä Tuomas sanoi Jeesuksesta, kun hän pani sormensa Jeesuksen käsissä oleviin naulan jättämiin reikiin ja vieläpä kätensä Jeesuksen kyljessä olevaan haavaan.

"Minun Herrani ja minun Jumalani!"

105

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autuasta käydä...

Onneksi tämän päivän uskovat ovat autuaita ihmisiä, koska uskovat vaikkeivat näe Jeesusta.

• Jos saamme kuulla aitoa Pyhän Hengen voitelussa julistettua evankeliumia, niin meidän silmiemme eteen kuvastuu nimenomaan Jeesus Kristus ristiinnaulittuna.

"Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?"

Alkutekstin ilmaisu ei tarkoita pelkästään "kuvausta" vaan "viranomaisen julkaisemaa virallista ilmoitusta". Paavali oli siis julistanut heille Kristuksen ristiinnaulittuna niin perustavana julistuksena, että Galatalaisten olisi pitänyt laittaa koko elämänsä Jeesuksen Kristuksen kuoleman varaan. Nyt he olivat kuitenkin alkaneet pystyttää muuta perustusta, ja Paavali sanoo:
        "Oi te älyttömät ..."

Vain tuo kuvaus ja julistus Jeesuksesta ristiinnaulittuna, voi saada meissä aikaan saman uskon ihmeen, joka Tuomaassa syntyi.

• Jeesus pitää nähdä ja tuntea niistä sanoista, mitä hän puhui ja opetti, sillä hän on "juuris se, mitä puhuu" eikä se, miltä hän näyttää:

Johanneksen evankeliumi 8
      25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.'

2.Korinttolaiskirje 5
      16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

• Raamatusta

Johanneksen evankeliumi:
      20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."

20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Tuomas:
      "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."

Jeesus:
      "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Jeesus:
      " Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Toisinsanoen!
      Tuomas ei ollut autuas Jeesuksen silmissä!

Toisinsanoen!
      Autuaattoman Tuomaksen puheilla ei ollut mitään merkitystä sen rinnalla, mitä Jeesus sanoi aikaisemmin muut opetuslapsensa nähdessään:
      "En minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne "

"MINUN ISÄNI TYKÖ
      JA
      TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ,
      JA
      MINUN JUMALANI TYKÖ
      JA
      TEIDÄN JUMALANNE"

Johanneksen evankeliumi:
      20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."

20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Jeesus EI TARKOITA että Tuomas olisi autuas, koska nimitteli Jeesusta Jumalaksi, van ettei ole autuas, kun ei uskonut Jeesuksen ylösnousemusta!
      Jeesus viittasi lausahduksellaan Tuomaksen uskoon, EIKÄ SUINKAAN siihen, että tämä sanoi häntä jumalaksi!

• Jeesus tunnusti apostoli Pietarin lauseen autuaaksi, juuri sen tähden, koska se perustui Isän ilmoittaman sanan uskomiseen, eikä katoavaisilla silmillä näkemiseen:

Matteuksen evankeliumi 16
        17 'Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.'

Kaiken lisäksi monet alkutekstien tutkijat pitävät Joh.20:27,28 jakeita myöhemmiin lisättyinä, koska se on jyrkässä ristiriidassa Joh.20:17 jakeen kanssa ja samoin sen kanssa, mitä Paavali ja Pietari opettivat Jeesuksen ylösnousemisesta hengellisenä, ei lihassa:

1.Korinttolaiskirje 15
        44 'kylvetään sielullinen ruumis, NOUSEE HENGELLINEN RUUMIS. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin ON MYÖS HENGELLINEN.
        15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli ELÄVÄKSITEKEVÄ HENKI.'

1.Pietarin kirje 3
        18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"

Pitäisikö minun pyydellä teiltä anteeksi kriittisyyttäni?

Roomalaiskirje 8
        31 "Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?"

• Joh 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "O-t-t-a-k-a-a P-y-h-ä H-e-n-k-i.

Joh 20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, e-i o-l-l-u-t heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.

Tässä tapahtuman yhteydessä Tuomas ei saanut erikseen Pyhää Henkeä, niinkuin muut opetuslapset. Hän oli vailla Pyhää Henkeä kahdeksan päivän päästäkin.

Joh 20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. ….
        Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

Vailla Pyhää Henkeä oleva ja epäuskoinen Tuomas puhui seuraavaa.

Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Tapahtuman loppukommentti on tämä:
        Joh 20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, J-u-m-a-l-a-n P-o-i-k-a, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Ei loppukommenttina ole, että pitäisi uskoa, että Jeesus on Jumala.

Tapahtuman tarkoitus oli kertoa, että Jeesus on ylösnoussut Jumalan Poika, jonka Jumala hänen Isänsä on herättänyt.

• Raamatusta
        Jonah kirjoitti:

Joh 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "O-t-t-a-k-a-a P-y-h-ä H-e-n-k-i.

Joh 20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, e-i o-l-l-u-t heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.

Tässä tapahtuman yhteydessä Tuomas ei saanut erikseen Pyhää Henkeä, niinkuin muut opetuslapset. Hän oli vailla Pyhää Henkeä kahdeksan päivän päästäkin.

Joh 20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. ….
        Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

Vailla Pyhää Henkeä oleva ja epäuskoinen Tuomas puhui seuraavaa.

Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Tapahtuman loppukommentti on tämä:
        Joh 20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, J-u-m-a-l-a-n P-o-i-k-a, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Ei loppukommenttina ole, että pitäisi uskoa, että Jeesus on Jumala.

Tapahtuman tarkoitus oli kertoa, että Jeesus on ylösnoussut Jumalan Poika, jonka Jumala hänen Isänsä on herättänyt.

Tosiaan!
        Eihän Tuomas ollut edes saanut Pyhää Henkeä päällensä, toisten opetuslasten tavoin.

Jeesus ei kommentoinut Tuomaksen puheisiin, vaan puhui hänen epäuskostaan.

On hämmästyttävää, kuinka Tuomasuskoiset ovat kääntäneet kaiken päälaelleen, että Jeesus olisi muka kehunut Tuomasta autuaaksi, kun tämä kutsui Jeesusta Jumalaksi.
        Eihän Tuomas olisi edes rakastanut "Jumalaansa" Jeesusta:

1.Pietarin kirje:
        1:8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,

Jeesus ei kehunut Tuomasta, vaan moitti moitti häntä:

Johanneksen evankeliumi:

• Usko Toivonen
        Raamatusta kirjoitti:

Tosiaan!
        Eihän Tuomas ollut edes saanut Pyhää Henkeä päällensä, toisten opetuslasten tavoin.

On hämmästyttävää, kuinka Tuomasuskoiset ovat kääntäneet kaiken päälaelleen, että Jeesus olisi muka kehunut Tuomasta autuaaksi, kun tämä kutsui Jeesusta Jumalaksi.

1.Pietarin kirje:
        1:8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien uskosta

Ei kukaan apostoloista uskonut Jeesuksen nousseen, kuolleist ennenkuin sai nähdä ja jopa käsin kosketella ristipuulla verensä vuodattanutta Vapahtajaa.

Ja tämäkin asia oli profeettojen toimesta etukäteen ilmoitettu:

41 'Katsokaa, te halveksijat, ja ihmetelkää ja hukkukaa; sillä minä teen teidän päivinänne teon, teon, jota ette uskoisi, jos joku sen kertoisi teille'."

Opetuslapset saivat tiedon, että Herra on noussut kuolleista, mutta kukaan heistä ei uskonut.

Mark. 16

9. Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
        10. Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
        11. Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
        -
        14. Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

Kukaan ei voi sanoa Jeesusta Herrakseen, muuta kuin Pyhässä Hengessä.

ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        1. Kor. 12.

Näiden todistajien, Myöskin Tuomaan, todistusten kautta meillä on evankeliumit ja näiden todistusten pohjalta meidän on helppo uskoa.

39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        apt. 10.

Ellei Jeesus olisi näyttäytynyt todistajille, ei meillä olisi evankelimejakaan,
        eikä olisi autuaitakaan, jotka nyt tulevat uskoon lukiessaan evankeliumeita.

Jeesus vahvisti Tuomaan sanat " Minun Herrani ja Jumalani " sanomalla:
        " sinä uskot ".

• PH opettaja..
        Raamatusta kirjoitti:

Tosiaan!

1.Pietarin kirje:

Johanneksen evankeliumi:

Eikös se PH juuri anna ihmiselle ymmärrystä ymmärtää Jeesuksen ilmoittamat asiat. Tuomas ei kai ymmärtänyt asioita oikein. ollessaan ilman PH.

• Näki..
        Usko Toivonen kirjoitti:

Apostolien uskosta

Ei kukaan apostoloista uskonut Jeesuksen nousseen, kuolleist ennenkuin sai nähdä ja jopa käsin kosketella ristipuulla verensä vuodattanutta Vapahtajaa.

Ja tämäkin asia oli profeettojen toimesta etukäteen ilmoitettu:

41 'Katsokaa, te halveksijat, ja ihmetelkää ja hukkukaa; sillä minä teen teidän päivinänne teon, teon, jota ette uskoisi, jos joku sen kertoisi teille'."

Opetuslapset saivat tiedon, että Herra on noussut kuolleista, mutta kukaan heistä ei uskonut.

Mark. 16

9. Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
        10. Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
        11. Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
        -
        14. Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

Kukaan ei voi sanoa Jeesusta Herrakseen, muuta kuin Pyhässä Hengessä.

ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        1. Kor. 12.

Näiden todistajien, Myöskin Tuomaan, todistusten kautta meillä on evankeliumit ja näiden todistusten pohjalta meidän on helppo uskoa.

39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        apt. 10.

Ellei Jeesus olisi näyttäytynyt todistajille, ei meillä olisi evankelimejakaan,
        eikä olisi autuaitakaan, jotka nyt tulevat uskoon lukiessaan evankeliumeita.

Jeesus vahvisti Tuomaan sanat " Minun Herrani ja Jumalani " sanomalla:
        " sinä uskot ".

Mitä olisi tapahtunut, jos Tuomas ei olisi nähnyt enää Jeesusta???

>>SENTÄHDEN ETTÄ MINUT NÄIT,
        sinä uskot.

• Raamatusta

Tuohan vasta puppua oli!

>Jeesus vahvisti Tuomaan sanat " Minun Herrani ja Jumalani " sanomalla:
      " sinä uskot ".<

Jeesus EI VAHVISTANUT Tuomaan sanoja " Minun Herrani ja Jumalani " sanomalla:" sinä uskot ".

Jeesus sanoi:
      "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

että minut näit sinä uskot

sinä uskot että minut näit

"Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
      "Sentähden, että minut näit, sinä uskot."

SEN TÄHDEN,
      ETTÄ MINUT NÄIT,
      sinä uskot

Etkö Usko Toivonen todellakaan ymmärrä lukemaasi?

• Raamatusta

että minut näit SENTÄHDEN sinä uskot

sinä uskot SENTÄHDEN että minut näit

• Usko Toivonen

No kerro kuka opetuslapsista uskoi, ennen kuin sai nähdä kuolleista ylösnousseen Jeesuksen ?

Tai jos vaikka mainitsisit useampiakin nimiä ?

Kenenkä opetuslasten todistukseen / todistuksiin me voimme luottaa ?

• Raamatusta

"No kerro kuka opetuslapsista uskoi, ennen kuin sai nähdä kuolleista ylösnousseen Jeesuksen ?"

Johanneksen evankeliumi:
        20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        20:2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
        20:3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
        20:4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
        20:5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
        20:6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
        20:7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.

20:8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.

Eivät olleet vielä nähneet ylösnoussutta Jeesusta mutta uskoivat.
        Myöhemmin mainitaan erikseen vain Tuomas, joka ei uskonut.
        Muut uskoivat jo ennenkuin olivat nähneet.

Johanneksen evankeliumi:
        20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.

"opetuslapset ILOITSIVAT nähdessään Herran."

Uskoivat jo ja siksi puhutaan vain iloitsemisesta, eikä uskomisesta.

• Usko Toivonen
        Raamatusta kirjoitti:

"No kerro kuka opetuslapsista uskoi, ennen kuin sai nähdä kuolleista ylösnousseen Jeesuksen ?"

Johanneksen evankeliumi:
        20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        20:2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
        20:3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
        20:4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
        20:5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
        20:6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
        20:7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.

20:8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.

Eivät olleet vielä nähneet ylösnoussutta Jeesusta mutta uskoivat.
        Myöhemmin mainitaan erikseen vain Tuomas, joka ei uskonut.
        Muut uskoivat jo ennenkuin olivat nähneet.

Johanneksen evankeliumi:
        20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.

"opetuslapset ILOITSIVAT nähdessään Herran."

Uskoivat jo ja siksi puhutaan vain iloitsemisesta, eikä uskomisesta.

Ei noin.

Johannes uskoi tähän Marian ilmoitukseen:

"Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."

Eli vain siihen että Herra on otettu pois haudasta ja hän ei tiennyt minne hänet on
        viety, eli uskoi vain tyhjään hautaan ( lukuunottamatta liinoja ).

Iloitsivat sitten kun näkivät, myöskin ruumiissa olevat haavat, koska nyt he uskoivat , koska näkivät.

Aivan niinkuin Tuomaskin : " Sentähden, että minut näit, sinä uskot.".

Sentähden muutkin opetuslapset uskoivat, koska näkivät hänen elävän, eivät
        ennen kuin näkivät.

Mark. 16.

• Raamatusta
        Usko Toivonen kirjoitti:

Ei noin.

Johannes uskoi tähän Marian ilmoitukseen:

"Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."

Eli vain siihen että Herra on otettu pois haudasta ja hän ei tiennyt minne hänet on
        viety, eli uskoi vain tyhjään hautaan ( lukuunottamatta liinoja ).

Iloitsivat sitten kun näkivät, myöskin ruumiissa olevat haavat, koska nyt he uskoivat , koska näkivät.

Aivan niinkuin Tuomaskin : " Sentähden, että minut näit, sinä uskot.".

Sentähden muutkin opetuslapset uskoivat, koska näkivät hänen elävän, eivät
        ennen kuin näkivät.

Mark. 16.

Käänsit nyt tämän keskustelun aiheen sivuseikkoihin.

" sinä uskot ".<

Sanoin että tuo edellä oleva väitteesi on puppua ja se on sitä yhä edelleenkin, uskoivat muut opetuslapset sitten missä vaiheessa mitä tahansa.

• Niko.
        Raamatusta kirjoitti:

Käänsit nyt tämän keskustelun aiheen sivuseikkoihin.

" sinä uskot ".<

Sanoin että tuo edellä oleva väitteesi on puppua ja se on sitä yhä edelleenkin, uskoivat muut opetuslapset sitten missä vaiheessa mitä tahansa.

Niin... Tuomas näki Herran, uskoi ja antoi suullansa tunnustuksen.

Tuomaksen todistus on totta ja ei se vääräksi muutu vaikka sitä kuinka pyrkisi pois selittämään...

• Usko Toivonen, uskotko sinä Jeesuksen oman todistuksen, jotta
      "Isä, joka yksin olet ainoa todellinen Jumala - - -", [Joh.17:3]

King James:
      1 These words spake Jesus, and lifted up his eyes to heaven, and said, - F a t h e r, - the hour is come; glorify thy Son, that thy Son also may glorify thee:
      3 "And this is life eternal, that they might know - t h e e - the
      o n l y - t r u e - G o d, - and Jesus Christ, whom thou hast sent."

3 "Ja tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntisivat sinut, ainoan todellisen Jumalan,"

• Usko Toivonen

" ekivaarille "

Laitoin taas tuon " osoituksen kenelle", kun näyttää viestit hyppivän milloin minnekin.

Uskon toki, että on vain yksi elävä, totuudellinen Jumala.

Isä: Joh. 17:17

Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

Poika:

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Pyhä Henki:

1. Joh. 5:6

Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

Muuta totuutta ei ole.

Jeesuksen Jumalan muodosta kerrotaan Johanneksen ( Joh. 12.) mukaan.

40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.

Tällä viitataan Jesaja 6. lukuun

1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
        ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

( Joh. 12. )

Tästä Jeesus luopui, että meillä elämä olisi:

Sana, totinen valkeus, tuli lihaksi. ( Joh. 1. )

• Usko Toivonen kirjoitti:

" ekivaarille "

Laitoin taas tuon " osoituksen kenelle", kun näyttää viestit hyppivän milloin minnekin.

Uskon toki, että on vain yksi elävä, totuudellinen Jumala.

Isä: Joh. 17:17

Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

Poika:

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Pyhä Henki:

1. Joh. 5:6

Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

Muuta totuutta ei ole.

Jeesuksen Jumalan muodosta kerrotaan Johanneksen ( Joh. 12.) mukaan.

40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".

2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

( Joh. 12. )

Tästä Jeesus luopui, että meillä elämä olisi:

Sana, totinen valkeus, tuli lihaksi. ( Joh. 1. )

Usko Toivoselle. Mutta Jeesuksen suulla Raamattu sanoo, että "Isä, joka YKSIN olet todellinen Jumala", ja minä uskon sen, koska osaan sen myös perustella Jumalan sanalla:

Isä on ainoa, "josta kaikki on", joten myös poika ja Pyhä henki ovat Isästä! Apostoli Paavali antoi määritelmän, kuka on todellinen Jumala: Se, "josta kaikki on, josta kaikki, millä isä on, saa nimensä. Jeesus sai nimensä ja kaiken, mitä hänellä on, Isältä [1.Kor.8:6; Ef.3:15]

Tästä johtuen vain ISÄ YKSIN voi kerskata tällä tavalla:

Job 41
        2 "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

"Kristus on Jumalan", [1.Kor.3:23]

Uskoo toivonen, sinä et siis suostu tunnustamaan, että ISÄ YKSIN on todellinen Jumala?

• Jumalan lapsi

Jos te ette usko, että Jeesus on Jumala, niin te ette myöskään voi uskoa, että Isä on Jumala. Jeesus on Jumalan Poika, mutta myös Jumala. Isä ja Poika ovat yhtä eli Isä Jumala ja Poika Jumala. siunausta

• Raamatusta

Väitätkö nimim. "Jumalan lapsi" (=?Ap.t.14:11), ettei esim. Paavali uskonut Jumalaan, kun kirjoitti esim. m.m. näin:

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• "Jumalan lapsi", te trinitaarit pyritte kääntämään Jumalan sanan ylösalaisin, sillä se menee niin päin että jos ette usko, jotta "Isä YKSIN on ainoa todellinen Jumala", vaan sanotte Jeesuksen Jumalaksi, niin teillä ei silloin ole Isääkään"

1.Johanneksen kirje 2
        23 "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, (pojaksi) hänellä on myös Isä."

1.Johanneksen kirje 4
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1.Johanneksen kirje 5
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."

Onhan itsestään selvää että jos poika tehdään Jumalaksi, hän menettää poikuutensa, koska "Isä on Jumala" eikä pojan Jumalaksi ja Isäksi tekijöillä ole poikaa! Eikä Isääkään, joka ei suostu eikä alistu valtaistuimensä luovuttamiseen!

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

"Jumalan lapsi", te trinitaarit pyritte kääntämään Jumalan sanan ylösalaisin, sillä se menee niin päin että jos ette usko, jotta "Isä YKSIN on ainoa todellinen Jumala", vaan sanotte Jeesuksen Jumalaksi, niin teillä ei silloin ole Isääkään"

1.Johanneksen kirje 2
        23 "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, (pojaksi) hänellä on myös Isä."

1.Johanneksen kirje 4
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1.Johanneksen kirje 5
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."

Onhan itsestään selvää että jos poika tehdään Jumalaksi, hän menettää poikuutensa, koska "Isä on Jumala" eikä pojan Jumalaksi ja Isäksi tekijöillä ole poikaa! Eikä Isääkään, joka ei suostu eikä alistu valtaistuimensä luovuttamiseen!

ekivaari kirjoitti: "1.Johanneksen kirje 2

Eikös se juuri kiellä Pojan, joka sanoo, että Poika ei todellisuudessa olekaan Jumala?

Johanneshan juuri todistaa, että Jumala on Isä ja Poika.
        Jolla ei ole Poikaa, hänellä ei ole Isääkään ( 1. Joh. 2:23 )

• Niko. kirjoitti:

Eikös se juuri kiellä Pojan, joka sanoo, että Poika ei todellisuudessa olekaan Jumala?

Niko, te trinitaarit pyritte kääntämään Jumalan sanan ylösalaisin, sillä se menee niin päin että jos ette usko, jotta "Isä YKSIN on ainoa todellinen Jumala", vaan sanotte Jeesuksen Jumalaksi, niin teillä ei silloin ole Isääkään"

1.Johanneksen kirje 2

1.Johanneksen kirje 4

1.Johanneksen kirje 5

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Niko, te trinitaarit pyritte kääntämään Jumalan sanan ylösalaisin, sillä se menee niin päin että jos ette usko, jotta "Isä YKSIN on ainoa todellinen Jumala", vaan sanotte Jeesuksen Jumalaksi, niin teillä ei silloin ole Isääkään"

1.Johanneksen kirje 2

1.Johanneksen kirje 4

1.Johanneksen kirje 5

niin:

"Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa." ( 1. Joh. 5:10 )

• Niko. kirjoitti:

Nikolle lisään vielä:

1.Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Jos tuossa jakeessa lukisi näin: >"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumala, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."<

— niin minäkin uskoisin Sinun tavallasi. Mutta eipä vaan lue! Myönnätkö edes tämän?

P S.
        Ehkä tämä "hedelmätön" kinaamisemme tästä aiheesta muuttuu sittenkin hedelmälliseksi, kun elämän puu alkaa jo kukkia!

• ekivaari kirjoitti:

Nikolle lisään vielä:

1.Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Jos tuossa jakeessa lukisi näin: >"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumala, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."<

— niin minäkin uskoisin Sinun tavallasi. Mutta eipä vaan lue! Myönnätkö edes tämän?

P S.
        Ehkä tämä "hedelmätön" kinaamisemme tästä aiheesta muuttuu sittenkin hedelmälliseksi, kun elämän puu alkaa jo kukkia!

Niko, - V a s t a a - tähän edelliseen kirjoitukseeni!

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Niko, - V a s t a a - tähän edelliseen kirjoitukseeni!

Niin Raamattuhan todistaa ja kirjoittaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, Sanasta joka oli Jumala ja joka tuli lihaan keskellemme. Isän tyköä Hän tuli, kirkkaudesta Hän on kotoisin ja meidän syntimme Hän kantoi.

Hänen nimessään on pelastus ja uskomalla Häneen iänkaikkinen elämä!

• Niko. kirjoitti:

Niin Raamattuhan todistaa ja kirjoittaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, Sanasta joka oli Jumala ja joka tuli lihaan keskellemme. Isän tyköä Hän tuli, kirkkaudesta Hän on kotoisin ja meidän syntimme Hän kantoi.

Hänen nimessään on pelastus ja uskomalla Häneen iänkaikkinen elämä!

Välimerkit ja suuret alkukirjaimet erisnimissä ja lauseiden alussa ovat käsikirjoiuksia myöhemmältä ajalta ja niiden käytössä on paljon sen ajan ihmisten tulkintaa. Kuten Jumalan_pete selitti, Jumala (theos) -sanaa on Raamattuihimme käännetty vapaasti tai pakolla, milloin Jumala, jumala, Jumalan-sanoja tarkoittaen.

Johannes 1:1 jakeessa oleva "Sana oli Jumala"-lause Raamatun kontekstia ajatellen luontevammin kuuluu; "Sana oli Jumalan". Vertaa: "Jumalan poika", "Jumalan sana", "Jumalan Karitsa"!

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Välimerkit ja suuret alkukirjaimet erisnimissä ja lauseiden alussa ovat käsikirjoiuksia myöhemmältä ajalta ja niiden käytössä on paljon sen ajan ihmisten tulkintaa. Kuten Jumalan_pete selitti, Jumala (theos) -sanaa on Raamattuihimme käännetty vapaasti tai pakolla, milloin Jumala, jumala, Jumalan-sanoja tarkoittaen.

Johannes 1:1 jakeessa oleva "Sana oli Jumala"-lause Raamatun kontekstia ajatellen luontevammin kuuluu; "Sana oli Jumalan". Vertaa: "Jumalan poika", "Jumalan sana", "Jumalan Karitsa"!

Ymmärrän hyvin, että teologianne mukaan on hankala uskoa Johanneksen sanoja, mutta tosiasia on, että Johannes kirjoitti nimenomaan: Sana oli Jumala!
        Jumalan Sana on Tosi ja Totuus ja se pysyy ikuisesti!

Se on alkukielisistä käsikirjoituksista niin aina tähän päivään saakka niin ollut ja tulee niin myös olemaan.

Väittäminen, että Raamattu olisi tässä virheellinen ja vieläpä niin että se olisi sitä ollut läpi historian on aika suuri epäluottamuslause Jumalaa kohtaan!
        Hänkö ei kykenisi huolehtimaan omasta Sanastaan?

• Niko. kirjoitti:

Teet väkivaltaa, Niko, Jumalan sanalle!

Jos Isä tahtoisi kutsua Jeesusta Jumalaksi, 1.Joh. 4:15 jakeessa lukisi:

>"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumala, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."<

Mutta eipä lue niin, ei! Vaan siinä lukee näin:

1.Johanneksen kirje 4

• Niko. kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että teologianne mukaan on hankala uskoa Johanneksen sanoja, mutta tosiasia on, että Johannes kirjoitti nimenomaan: Sana oli Jumala!

Se on alkukielisistä käsikirjoituksista niin aina tähän päivään saakka niin ollut ja tulee niin myös olemaan.

Väittäminen, että Raamattu olisi tässä virheellinen ja vieläpä niin että se olisi sitä ollut läpi historian on aika suuri epäluottamuslause Jumalaa kohtaan!

Tutkippa Niko eri käännöksiä, niin ehkäpä muuttuu mielipiteesi, että sana olisi muuttumaton.

Kyllä sananikkareita on esiintynyt kautta aikojen, niitä, jotka ovat muuuttaneet Jumalan "muuttumattoman " sanan.

Haluatko esimerkkejä eri käännöksistä?

• Niko. kirjoitti:

Kyllä hän omasta sanastaan huolehtii, mutta ei kolminaisuusopista, jonka hän on lähettänyt väkeväksi eksytykseksi [2.Tess.2:11] niille, jotka eivät usko Jeesuksen terveitä sanoja, että "Isä on kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa peroonassa, ja Isä on myös meissä Jumalan ihmisissä, [Joh.17:11;21-23]

• Kumpaa uskoa??
        Niko. kirjoitti:

Naapurini väittää, että Kristus on Jumalan. Niko, pitääkö tämä asia paikkansa?????

Nythän sinä kerrot, että Jeesus Kristus on Jumala.

• Niko.
        Jonah kirjoitti:

Tutkippa Niko eri käännöksiä, niin ehkäpä muuttuu mielipiteesi, että sana olisi muuttumaton.

Kyllä sananikkareita on esiintynyt kautta aikojen, niitä, jotka ovat muuuttaneet Jumalan "muuttumattoman " sanan.

Haluatko esimerkkejä eri käännöksistä?

Jonah:

http://bible.cc/john/1-1.htm

Codex Sinaiticus: http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=36&lid=en&side=r&zoomSlider=0

Codex Vaticanus: http://www.bible-researcher.com/vaticanus7.jpg

Textus Receptus:
        ..."theos en ho logos" -> Jumala oli Sana.

Biblia 1776:
        "Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana"

Uusi Testamentti 1938:
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. "

Uusi Testamentti 1992:
        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."

• Totuus....
        Niko. kirjoitti:

Jonah:

http://bible.cc/john/1-1.htm

Codex Sinaiticus: http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=36&lid=en&side=r&zoomSlider=0

Codex Vaticanus: http://www.bible-researcher.com/vaticanus7.jpg

Textus Receptus:
        ..."theos en ho logos" -> Jumala oli Sana.

Biblia 1776:
        "Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana"

Uusi Testamentti 1938:
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. "

Uusi Testamentti 1992:
        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."

Tosiasia on, ettet sinä Niko ymmärrä tuota Joh 1 alkuosaa,. jos kerta tuon perusteella teet Jeesuksesta Jumalan.

Raamatun totuus on, että Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumalan ja Jeesus Kristus on Jumalan Poika.Huomaa. KRISTUS ON JUMALAN.

Ymmärryksessäsi on se suuri aukko jos mielestäsi Kristus on Jumala.Tutki ymmärrystäsi äläkä jankaa selviä asioita.

• Niko. kirjoitti:

Niin, Jumalan SANA tuli Isältä, ei sitä Jeesus itse keksinyt. Siis Jeesuksella ei ollut mitään muuta tekemistä Jumalan SANAN kanssa kuin se, että Hän välitti sen ihmiskunnalle. Jokainen SANA mitä Jeesus puhui tuli Jumalalta, ja siksi SANA ei tarkoittanut Jeesusta, vaan evankeliumia.

Jumalan SANA ei ole persoona vaan Jumalan SANAA=evankeliumia. Niko höpisee ja paljastaa oman teologiansa, joka on opittu lahkolaisilta ja kirkolta.
        Siis pahasti olet eksytetty Niko - perinpohjin!

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Niin, Jumalan SANA tuli Isältä, ei sitä Jeesus itse keksinyt. Siis Jeesuksella ei ollut mitään muuta tekemistä Jumalan SANAN kanssa kuin se, että Hän välitti sen ihmiskunnalle. Jokainen SANA mitä Jeesus puhui tuli Jumalalta, ja siksi SANA ei tarkoittanut Jeesusta, vaan evankeliumia.

Jumalan SANA ei ole persoona vaan Jumalan SANAA=evankeliumia. Niko höpisee ja paljastaa oman teologiansa, joka on opittu lahkolaisilta ja kirkolta.
        Siis pahasti olet eksytetty Niko - perinpohjin!

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." ( Joh. 1:1)
        "Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan." ( Joh. 1:11 )
        "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta." ( Joh. 1:14 )

Johannes todistaa evankeliuminsa alussa juhlallisesti, Sana oli Jumala, Sana tuli lihaksi keskellemme ja Hän, Jumalan Poika Jeesus Kristus on tämä Sana.

Näin lappix kertoo Raamattu, lukemalla Johanneksen evankeliumin se selviää. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!

Lappix kirjoitti näin:

"Jumalan SANA ei ole persoona vaan Jumalan SANAA=evankeliumia"

Raamattu on asiasta kanssasi erimieltä, uskon ennemmin Raamattua tässä asiassa:

"ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse. Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana." ( Ilm. 19 )

• Kuka uskoisi minua uskovaksi, jos sanoisin, etten usko ennenkuin näen Jeesuksen ? Tuomas teki niin, kukapa sellaista uskoisi. En minä ainakaan.

Joh. 20:29
      Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Tuomas oli epäuskoinen, oikeastaan pakanan tasolla oleva mies.

• outo tilanne

Olet lappix itse pakanan tasolla oleva ja paadutat itseäsi koko ajan pahemmaksi ristin viholliseksi. Sinulle on Jumalan ilmoituksesta Raamatussa suuret osat hämärän peitossa ja paasaat toista evankeliumia sekä toista jeesusta.

• outo tilanne kirjoitti:

Olet lappix itse pakanan tasolla oleva ja paadutat itseäsi koko ajan pahemmaksi ristin viholliseksi. Sinulle on Jumalan ilmoituksesta Raamatussa suuret osat hämärän peitossa ja paasaat toista evankeliumia sekä toista jeesusta.

"Outo tilanne", sinä soimaat ja panettelet toisia siitä, mihin itse karkeasti syyllistyt. Minulla ja Lappiksella on isän lähettämä Jeesus, jonka tunnustamme Herraksi ja Kristukseksi, Jumalan pojaksi.

Teillä trinitaareilla on itse itsestään lähtenyt jumalan poika, jonka hän itse ja te yksimielisesti olette korottaneet jumaloitavaksi Jumalaksi,
        [2.Tess.2:4]

• outo tilanne kirjoitti:

Laitappa pari raamatunjaetta käsityksesi tueksi Nm. "outo tilanne".

Muutoinhan puhut puuta heinää. Sitähän täällä voivat kaikki puskajussit puhua.

Rehellinen ja Jumalaa kunnioittava ihminen rekisteröityy, eikä puhu puskista.
        Sehän on tietysti vain minun mielipiteeni.

Että siitä vain perustelemaan rekisteröimättömyyttään. Sinä rehellinen puskajussi, mahdollisesti voideltu pastori tai muunlainen pastori, joka ymmärtää Jumalan sanan täydellisesti.

• Täällä hölisee koko ajan sama kiekerö puskasta, ja vielä aivan samoja jankutuksia...Tuomas sanoi sitä ja tätä...jne..Kyllä täällä niitä epäuskoisia tuomaita näyttää riittävän joka lähtöön.

Kun näiltä uskonnollisilta jankuttajilta puuttuu Jeesuksen ja Raamatun sanan tuntemus, niin on sama mitä he kirjoittelevat aikansa kuluksi. Ei sellaiselle hölynpölylle voi muuta kuin hymyillä.

• Jumalan lapsi

Miksi ette voi uskoa, että Jeesus on Jumala. Puhuin yhden ihmisen kanssa joka on ulkomailla lähetystyössä on tuttavani. Kysyi häneltä miksi oikeestaan kukaan ei usko, että Jeesus on Jumala. Vastaus, heille ei ole avautunut Jumalan sana, Pyhä Henki ei ole voinu heille avata, tai eivät halua ottaa vastaan totuutta. Jeesus on Jumala, en voi ymmärtää miksi ette voi uskoa totuutta. Amen. Siunausta

• Jumalan....

No, Jeesus ei voi olla Jumala, koska Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumalan.

KRISTUS ON JUMALAN.

Vai mitä Jeesusta tarkoitat??

• No siellä toinen epäuskoinen ja sokea totuudelle. Ei teillä ole mitään Pyhää Henkeä, koska uskotte ihmisoppeja ja kyselette toisiltanne uskonvahvistusta.
      Luuk. 6:39
      Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

Usko jo itseäsi "jumalan lapseksi" kutsuva Jeesusta, sillä olet pahoin eksytetty uskonnollisen höpisijöiden toimesta.

• Jumalan lapsi

Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa, joka on myös lihaksi tullut ihminen, ja on myös Totinen Jumala. Amen. Siunausta

• Jumalan lapsi

Eipähän sitä siksi kysellä, että tarvii toisen mielipidettä tuli vaan puheeksi, koska juttelimme muutenkin uskon asioista. Emme vaan ymmärtäneet miksi sitä on vaikea uskoa koska siitä on Raamatussa kerrottu. Pyhä Henki ei vaan avaa jokaiselle, jos ei halua tutkia koko sydämestään ja ottaa vastaan koko Raamatun sanaa totuutena. Amen. Siunausta

Mutta kyllä se vielä teillekin avautuu jos ei vielä, niin joskus. Ja eihän Jumala edes voi avata totuutta, kun ette edes halua ottaa vastaan, mitä Jumala haluaa puhua Pyhänhengensä kautta. Antakaa Jumalle kaikki valta elämässänne, niin silloin myös ymmärrätte, mitä Jumala haluaa puhua. Amen. siunausta

Eikä minua ole kukaan eksyttänyt hengessäni tiedän ja uskon Raamatun sanaa, että Jeesus on Jumala.Amen.

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Eipähän sitä siksi kysellä, että tarvii toisen mielipidettä tuli vaan puheeksi, koska juttelimme muutenkin uskon asioista. Emme vaan ymmärtäneet miksi sitä on vaikea uskoa koska siitä on Raamatussa kerrottu. Pyhä Henki ei vaan avaa jokaiselle, jos ei halua tutkia koko sydämestään ja ottaa vastaan koko Raamatun sanaa totuutena. Amen. Siunausta

Mutta kyllä se vielä teillekin avautuu jos ei vielä, niin joskus. Ja eihän Jumala edes voi avata totuutta, kun ette edes halua ottaa vastaan, mitä Jumala haluaa puhua Pyhänhengensä kautta. Antakaa Jumalle kaikki valta elämässänne, niin silloin myös ymmärrätte, mitä Jumala haluaa puhua. Amen. siunausta

Eikä minua ole kukaan eksyttänyt hengessäni tiedän ja uskon Raamatun sanaa, että Jeesus on Jumala.Amen.

Sellainen joka uskoo paavien oppeja, ei sellaisella ole Pyhää Henkeä. Se on vain luulo, että on Pyhä Henki.
        Olet joko provo tai sitten sekaisin uskonnollisesta mössöstä.

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Mutta kun itse Isä Jumala todistaa pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta että hän on lähin Jumalan palvelija, välimies, ylipappi, Herraksi ja Kristukseksi Jumalan voitelema Jumalan poika, ei Jumala:

Heprealaiskirje 5
        5 'Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."

Kaikki on vahvistettava Jumalan sanalla. Omat väitteet ovat yhtä tyhjän kanssa. Aamen.

• Jollei ymmärrä lukemaansa, ei ymmärrä myöskään SANAA:
      Joh. 17:3
      Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Oleko todella pakana ?

• 1.Johanneksen kirje 4

Jos tuossa jakeessa lukisi näin:

>"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumala, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."<

— niin minäkin uskoisin Sinun tavallasi, nimimerkki "mielelläni" palstan avaaja. Mutta eipä vaan lue!

• sama asia

Johanneksen kirjeessä apostoli vahvistaa ja tekee siitä uskontunnustuksen, minkä Jeesus itsekin sanoi, että Hän on Isässä ja Isä Hänessä. Joka puolelta Raamattua nousee esiin, että on yksi Jumala, joka on kolmiyhteinen. Kiitos ja kunnia Jumalalle, joka olet ilmoittanut kaiken Sanasi kautta.

Pimentyneet pakanat jatkavat hyödytöntä kapinaansa Jeesusta vastaan, jokainen lukkiintuneena omiin lahko-oppeihinsa.
        Luuk 2 "...Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan".
        Ei ole pelkästään kysymys ymmärtämisestä, vaan henkivallat lahkojen takana sokaisevat ja pitävät epäuskoisia otteessaan.

• Kolmiyhteisyys on katolisen kirkon luoma harhaopetus, jota opettavat kirkot ja uskonnolliset liikkeet.

• Joo, mutta lappix.On se hyvä tietää ja muistaa ja uskoa, miten ...........k-a-i-k-k-i........ ihmiset,- myös kolminaisuusoppilaitten ja muiden ihmisoppien sokeisemat ihmiset tulevat notkistamaan polvensa Jeesuksen edessä ja suullaan lausumaan sanat; JEESUS KRISTUS on H-E-R-R-A.

Niin, ja kaikki tuo tapahtuma tulee toteutumaan Jumalan kunniaksi. Eli olkaamme iloisella ja turvallisella mielellä kun haluamme ja tahdomme tämän asian elää todeksi jo tässä elämässä.

Jeesus Kristus on H-e-r-r-a.

Yksi Jumala ja yksi Herra Jeesus Kristus.

• Kyllä vaan. Siinä tilanteessa voi käydä niin, ettei Jeesus tunne niitä, jotka ovat valinneet sanan ja totuuden tilalle ihmisten keksimät opit.
      Täällä on itseään "jeesuksen omiksi" ja "Jumalan lapsiksi", kutsuvia uskonnollisia ihmisiä. Heidän kirjoitukset paljastavat, että he elävät ja uskovat uskonnollisia harhakäsityksiä ja ovat hylänneet totuuden.

Olisihan se helppoa, että ihmiset itse julistavat itsensä Jeesuksen omiksi ja jumalan lapsiksi, ja se julistus veisi iankaikkiseen elämään, ilman uskoa totuuteen. Sellaista harhaluuloa viljellään uskonnollisissa puolueissa ja kirkossa.

• Niin, on vaikeuksia ilmentää miten ihminen tekee itselleen kuvitellun jumalansa tahdon,- jopa Raamatun ilmoituksiin vedoten ja tietysti kuuluttaa muille olevansa jumalansa lapsi.

Mutta,- jos erittäin vakavasti pohdimme tämän yhden Jumalan tahtoa ja aivoituksia ja ilmoituksia Poikansa kautta, niin tämä tie on alusta loppuun saakka kasvamista ja etsimistä jne.... Muuten ,- huomaatko lappix, miten lähivuosina Jumala oikein voimakkaasti tiedostaa Raamatun kääntämiseen liittyviä ongelmia ja virheellisyyksiä eli Jumala voimakkaasti oikein tahtoo ohjata niitä lapsiaan, jotka etsimällä etsivät totuutta eli,- ovat /kokevat olevansa Hengellisesti köyhiä.

Totuus on, miten meidän Raamatussamme on virheellisyyksiä ja voi olla,- että Jumala on oikein sallimalla sallinut nämä, että koettamalla koettaa kuka haluaa seurata totuutta/Jumalaa.

Esim. jos/kun ihminen alkaa ymmärtämäöän ja tiedostamaan, miten on vääriä käännöksiä tms. , niin Jumalan tahto on, että ihmisellä on valmius luopua näistä vääristä käännöksistä eli uudistua niissä alkuperäistä ilmoitusta kohden ja tämä mielen uudistus on vaikeampaa kuin uudistua mieleltään pois maailmasta/maailman mielisyydestä.

No, toisaalta kun ymmärtää ja huomioi, miten maailmasta on myös monet Raamatun virheellisyydetkin ajatellen esim. 92- käännöstä.

Niin, kaiken takana ja motivoijana on hämärtää se punainen lanka,- että Jeesus oli Kristus ja Jumalan Poika. Todellisuudesa Jumala teki ihmeteot juuri tämän asian todistamiseksi. Joh 20: 30....31

• Usko Toivonen

Koetelkaa itsenne

5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        2. Kor. 13

Jos ihminen on uskossa, niin kyllä hän sen tietää:

Sanoohan Totinen Jeesus Kristus:

Joh. 14:21

Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Kun tulin uskoon, niin minun uskoni vahvitettiin välittömällä rukousvastauksella ja pääsin kivuistani eroon silmänräpäyksessä, sen
        lisäksi sain ilmestyksiä.
        Nämä tapahtuivat pian uskoontuloni jälkeen.

Kommenttia vielä 1. Joh. 4

1.Johanneksen kirje 4

Johanneksen 1. kirjeen lopussa luvussa 5. yhteenvetona sanotaan.

19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Kaikki uskovat ovat Jumalasta, ja ovat pukeneet päällensä Jeesuksen Kristuksen, ovat uusia luomuksia Jeesuksessa Kristuksessa ja uskovat
        ovat Totisessa Jeesuksessa Kristuksessa.

Ilman Jeesusta ei kukaan pääse Isän yhteyteen.

Luuk. 10:22

Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joh. 3.

Oletko sinä huutanut jo avuksesi Herraa Jeesusta, uskon alkajaa.

16. Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        apt. 3.

• >>>mitä Tuomas sanoi Jeesuksesta, kun hän pani sormensa Jeesuksen käsissä oleviin naulan jättämiin reikiin ja vieläpä kätensä Jeesuksen kyljessä olevaan haavaan.
      "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

• ml213.

Kun pohdimme tuota jumala sanaa ja käsitettä eli ihmiset mieltävät ja palvelevat monia eri jumalia. Tuossa valossa katsottuna ymmärrän, miten Tuomaksellakin oli oma jumalansa ja tämä jumala oli Jeesus. "Minun Herrani ja minun jumalani". (alkuteksissähän ei ole suuria kirjaimia sanojen alussa). Juuri tuohon liittyykin, miten PH ilmoitti asian todenperäisyyden tilanteen lopussa eli Joh 20:30.....31

Onhan monelle Jeesuksen synnyttäjä, Mariakin jumalan veroinen ihminen.

PS.
        Toisaalta itse ihmettelen edelleen, miksi yleensä uskonnollisuus on takertunut ja uskoo epäuskoisen Tuomaksen sanontaan. Valitettava todellisuus on, miten Tuomaksen asioidenn ymmärrystaso oli erikoinen,- jopa heikko ja tähän liittyy, miten hänen tokaisunsa olivat käsittämäöttömiä.
        Lueppa esim. Joh. 11 luvusta , jossa Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista ja tutki Tuomaksen sanontaa;

"Menkäämme mekin sinne kuollaksemme hänen kanssaan" . Mutta,- silti Tuomaksella on suuri osa ja merkitys ajatellen ihmisen ymmärrystä ja sen ilmentynmiustä.

• Niko.

Textus Receptus:
        "ho kyrios mu kai ho theos mu". ( = Herra minun ja Jumala minun ).
        ( Codex Sinaiticus kirjoittaa jakeen täsmällee samoilla sanoilla )

Määräävä artikkeli "ho" jonka jälkeen Kyrios = ( Herra, vastaa JHWH VT:ssä, vrt. esim. Septuaginta )
        Myös Jumala sanan edessä määräävä artikkeli "ho" jonka jälkeen sana Jumala ( = theos ). Kummankin, niin Herra että Jumala sanan jälkeen "mu" -> minun.

Sanassa lukee selvästi se, että Tuomas tunnusti Jeesuksen Herrakseen ja Jumalakseen.

jumalan_pete kirjoitti näin: 'Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani edustaja"

Ei ole pete oikein muuttaa Pyhän Jumalan selvää Sanaa!

• Niko. kirjoitti:

Textus Receptus:
        "ho kyrios mu kai ho theos mu". ( = Herra minun ja Jumala minun ).
        ( Codex Sinaiticus kirjoittaa jakeen täsmällee samoilla sanoilla )

Määräävä artikkeli "ho" jonka jälkeen Kyrios = ( Herra, vastaa JHWH VT:ssä, vrt. esim. Septuaginta )
        Myös Jumala sanan edessä määräävä artikkeli "ho" jonka jälkeen sana Jumala ( = theos ). Kummankin, niin Herra että Jumala sanan jälkeen "mu" -> minun.

Sanassa lukee selvästi se, että Tuomas tunnusti Jeesuksen Herrakseen ja Jumalakseen.

jumalan_pete kirjoitti näin: 'Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani edustaja"

Ei ole pete oikein muuttaa Pyhän Jumalan selvää Sanaa!

Tuomaan juttuihin ei pidä uskoa, koska hän oli pakanan tasolla oleva epäuskoinen mies. Vaikka sinä kuinka väännät ja käännät, etsit verbejä ja kaikenmaailman versioita, niin Jeesus on ja pysyy Jumalan Poikana. Hän ei ole jumala, eikä Hänestä koskaan tulee jumalaa - päinvastoin. Hänet alistetaan lopussa Isän valtaan.

Niko. Olet niinkuin vanha gramofonin levy, joka on juuttunut pyörimään samassa urassa, eikä pääse sieltä pois ilman tönäisyä. Älä hyvä mies tuo enää tänne kenenkään epäuskoisen sanomia, koska sellaisten tarujen levittäminen vie kadotukseen.

Joh. 17:3
        Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Siinä on Jeesuksen todistus, uskotko vai et ?

• ml213.

"Sanassa lukee selvästi se, että Tuomas tunnusti Jeesuksen Herrakseen ja Jumalakseen".

Tuo lie tottakin eli Tuomaksen jumala oli Jeesus. Onhan toisella ihmisellä jumalanaan neitsyt Mariakin jne.... eli ihmisillä on näitä erilaisia jumalia.

Mutta,- asian ydin onkin siinä mitä Jeesus todella opetti. Jeesushan opetti, miten uudestisyntyneellä ihmisellä on sama Jumala kuin hänellä,- Jumalan Pojalla. Ymmärrätkö????????????????????????????????

"Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni; mutta mene veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö ja ......m-i-n-u-n..........JUMALANI........ tykö ja ....t-e-i-d-ä-n........JUMALANNE .......tykö". Joh 20:17

Siis Jeesus ei ollenkaan opettanut, että hänestä tehdään jumala tai pidetään jumalana. Huomaappa todella, miten sinullakaan ei ole sama Jumala kuin mitä Jeesuksella oli. Jumalan Pojalla.

• ml213.

Edellinen viestini oli tarkoitettu Nikolle.

• Niko.
        ml213. kirjoitti:

Edellinen viestini oli tarkoitettu Nikolle.

Jumalan ainosyntyinen Poika on samaa olemusta ja kirkkautta kuin Isä ja se mitä Tuomas tunnusti on Totta ja Jeesus sen Tuomakselle vahvisti.

En minä sinulle voi saada aikaan uskoa Herraan Jeesukseen, enkä kenelekään muullekaan, sillä usko on Jumalan teko ja Hän on se joka antaa uskon lahjan armonsa kautta!

Mutta minä kerron ja todistan Hänestä Hänen käskynsä mukaan, sillä siihen meidän jotka uskomme on kutsuttu, julistamaan Jumalan ilosanomaa Pelastajasta Herrasta Jeesuksesta, joka voi pelastaa saatanan orjuudesta Jumalan lapseksi.

Siksi minä Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kerron ja Häntä puolustan.

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

Jumalan ainosyntyinen Poika on samaa olemusta ja kirkkautta kuin Isä ja se mitä Tuomas tunnusti on Totta ja Jeesus sen Tuomakselle vahvisti.

En minä sinulle voi saada aikaan uskoa Herraan Jeesukseen, enkä kenelekään muullekaan, sillä usko on Jumalan teko ja Hän on se joka antaa uskon lahjan armonsa kautta!

Mutta minä kerron ja todistan Hänestä Hänen käskynsä mukaan, sillä siihen meidän jotka uskomme on kutsuttu, julistamaan Jumalan ilosanomaa Pelastajasta Herrasta Jeesuksesta, joka voi pelastaa saatanan orjuudesta Jumalan lapseksi.

Mutta, onko sinulla sama Jumala, joka on myös Jeesuksella opetuksensa mukaan???

"Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni; mutta mene veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö ja ......m-i-n-u-n..........JUMALANI........ tykö ja ....t-e-i-d-ä-n........JUMALANNE .......tykö". Joh 20:17

Sen ymmärrän ja huomaan, miten ihmisillä on mitä erikoisempia jumalia. Uskonnollisuudessa yleisin jumala lie juuri Jeesus. Mutta,- kuten huomaat Jeesuksen opetuksesta, niin uudestisyntyneellä ihmisellä on sama Jumala kuin Jeesuksella,- Jumalan Pojalla.

Eiks oo yksinkertainen asia ymmärtää ??

• Niko. kirjoitti:

Onhan se pojan kirkkaus samaa kirkkautta kuin Isällä, koska Isä on sen pojalle antanut ja poika sen antanut meille:

Johanneksen evankeliumi 17
        22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Mutta todellinen Jumala on vain se, "josta kaikki on", ei se, jonka kautta kaikki on;

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

1.Johanneksen kirje 4
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

1.Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Niko, sinä uskot että Jeesus on todellinen Jumala. Minä uskon jotta Jeesus Kristus on Jumalan poika. Kummanko meistä Jumalan sana julistaa voittajaksi? Vastaa tähän, Niko.

• Raamatusta
        Niko. kirjoitti:

Et voi puolustaa
        Kristusta Jeesusta
        samanaikaisesti
        Epäjumala-Jeesuksen
        rinnalla!

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Onhan se pojan kirkkaus samaa kirkkautta kuin Isällä, koska Isä on sen pojalle antanut ja poika sen antanut meille:

22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Mutta todellinen Jumala on vain se, "josta kaikki on", ei se, jonka kautta kaikki on;

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

1.Johanneksen kirje 4
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

1.Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Niko, sinä uskot että Jeesus on todellinen Jumala. Minä uskon jotta Jeesus Kristus on Jumalan poika. Kummanko meistä Jumalan sana julistaa voittajaksi? Vastaa tähän, Niko.

Jeesuksen kirkkaudesta

Jeesuksen kirkkaudesta Johanneksen mukaan:

Joh. 12.

-
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tuli

Joh. 12.

• Niko. kirjoitti:

Niko kirjoitti:
        >>>Jumalan ainosyntyinen Poika on samaa olemusta ja kirkkautta kuin Isä...

• jumalan_pete kirjoitti:

Niko kirjoitti:
        >>>Jumalan ainosyntyinen Poika on samaa olemusta ja kirkkautta kuin Isä...

Kyllä Nikonkin pitäisi se huomata, että itse olemus ja olemuksen kuva ovat erilaisia olemuksia! Vaikka Nikon kuvassa on samanlaista kaltaisuutta, kuvasta tunnistaa, kenen kuva se on, mutta se ei ole sama olemus. [Hepr.1:3]

Mutta mieleltään turmeltuneita ihmisiä tämä ei pääse valaisemaan;

2.Korinttolaiskirje 4
        4 "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva."

Kolossalaiskirje 1
        15 "ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Luomakunnan alkuna Jeesus Kristus on osa luomakuntaa, sillä hän on luomakunnan - a l k u -, ja Isä Jumala on luomisen - a l k a j a - .

• ekivaari kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje 8

1.Johanneksen kirje 4

1.Johanneksen kirje 5

Sanoit ekivaari:
        >>>Mutta todellinen Jumala on vain se, "josta kaikki on", ei se, jonka kautta kaikki on

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

Sitäkin näin koulujakäymättömänä ihmisenä ihmettelen, miksi ihmeessä te kolminaisuusoppilaat pyritte ratkomaan ongelmia vaikeimmasta päästä. Jos pohdinnan aihe on;- Onko Jeesus Jumala?, niin asian tekee vielä vaikeammaksi noiden olemuksien liittäminen aiheeseen ja monet muut jaaritukset.
        Lupaan repullisen euroja sille ihmiselle,- joka ei ymmärrä esim. tämän jakeen perusteella onko Jeesus Jumala vai Jumalan Poika.

"Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö ja ......m-i-n-u-n..........JUMALANI........ tykö ja ....t-e-i-d-ä-n........JUMALANNE .......tykö". Joh 20:17

Tietysti seuraava pohdinnan aihe olisi valehteleeko Jeesus tuon sanoessaan,- jos kerta te kolminaisuusoppilaat kuvittelette olevanne oikeassa eli Jeesus onkin Jumala. Tai mikä motiivi Jeesusksella oli harhauttaa opetuslapsiaan, jos häön olisi ollut totinen Jumala,- joka on kaiken aivoittaja.

• Enkä minä Niko tuollaista uskoa huolisikaan, koska sinä kaupittelet uskonnollisten lahkojen ja kirkkojen harhaoppeja. Tuomas oli pakana ja sellaisen puheille on yksi lysti.
      Uskoisitko sinä sellaiseen pappiin joka sanoisi sinulle, etten minä usko Jeesukseen, ennenkuin näen hänet ? Tuomas teki niin, ja sinä uskot hänetä ennemmin kuin Jeesusta.
      Lopeta nyt hyvä mies uskonnollisten tarujen kertominen ja puhu totuudesta.

• Usko Toivonen

>> "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Yhdyn mitä Tuomas sanoi Jeesuksesta, kun hän pani sormensa Jeesuksen käsissä oleviin naulan jättämiin reikiin ja vieläpä kätensä Jeesuksen kyljessä olevaan haavaan.

"Minun Herrani ja minun Jumalani!" >>

Kyllä vaan, Herramme itse vahvisti Tuomaan sanat.

Nähtyään kuolleista nousseen Vapahtajamme, Tuomas uskoi, aivan niinkuin
      kaikki muutkin opetuslapset uskoivat vasta nähtyään omin silmin ja kosketeltuaan omin käsin.

Ei Jeesus kiistänyt Tuomaan sanoja millään muotoa, vaan totesi tämän nyt
      uskovan, että totisesti, Herra elää, hän on totisesti noussut kuolleista.

Joten voimme luottaa Tuomaan sanoihin " Minun Herrani ja minun Jumalani",
      koska Jeesus ei moittinut Tuomaan sanomaa, vaan totesi hänen nyt uskovan.

• Usko Toivonen, "yhdy sinä" Tuomakseen! Me kiinnitämme mielemme Jeesukseen Kristukseen, Isän voitelemaan Jumalan poikaan.

Hebrealaiskirje 3
        1 "Sen tähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen, "

Jeesus on Jumalan lähetti, APOSTOLI ja ylimmäinen pappi, EI JUMALA, [Hepr.5:5,6]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Usko Toivonen, "yhdy sinä" Tuomakseen! Me kiinnitämme mielemme Jeesukseen Kristukseen, Isän voitelemaan Jumalan poikaan.

Hebrealaiskirje 3
        1 "Sen tähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen, "

Jeesus on Jumalan lähetti, APOSTOLI ja ylimmäinen pappi, EI JUMALA, [Hepr.5:5,6]

>> Usko Toivonen, "yhdy sinä" Tuomakseen! >>

Jos et kuitenkaan vääristelisi sanomiani, tässä alkuperäinen:

>> "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Yhdyn mitä Tuomas sanoi Jeesuksesta, kun hän pani sormensa Jeesuksen käsissä oleviin naulan jättämiin reikiin ja vieläpä kätensä Jeesuksen kyljessä olevaan haavaan. >>

Ja mitä Tuomaaseen tulee, hän on Herran Jeesuksen itsensä valitsema,
        onko sinulla jotain vastaan sanottavaa hänen valintojensa suhteen ?

• UT. Sinulla on jäänyt sama levy jauhamaan grammariisi. Vaihda se, niin että se soittaa muutakin biisiä kuin laulua pakana Tuomaksesta..

• eväät loppuivat?

Kahdelta palstan valhepukarilta, ekivaarilta ja lappixilta, loppuivat siis paukut. Teksti on enää väsähtänyttä kränäämistä.

Vaikka olette Jumalan lähettämän eksytyksen nimissä, ei teiltä voi paljoa odottaa. Pelastuksen evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on niin suuri asia, maailmanhistorian suurin, ettei pari valhepelleä sille mitään mahda. Eikä isompikaan joukko. Kun teistäkin aika jättää, ei jää muuta muistoa, kuin siinä oli pari rääväsuista ristinvihollista. Siinä kaikki.

Mutta totuudet meidän Herrasta Jumalana pysyvät Raamatun sivuilla.
        Ilm 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

• Raamatusta
        eväät loppuivat? kirjoitti:

Kahdelta palstan valhepukarilta, ekivaarilta ja lappixilta, loppuivat siis paukut. Teksti on enää väsähtänyttä kränäämistä.

Vaikka olette Jumalan lähettämän eksytyksen nimissä, ei teiltä voi paljoa odottaa. Pelastuksen evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on niin suuri asia, maailmanhistorian suurin, ettei pari valhepelleä sille mitään mahda. Eikä isompikaan joukko. Kun teistäkin aika jättää, ei jää muuta muistoa, kuin siinä oli pari rääväsuista ristinvihollista. Siinä kaikki.

18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Ilmestyskirja:
        22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.

22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."

22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.

22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

• Raamatusta
        Raamatusta kirjoitti:

Ilmestyskirja:
        22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.

22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."

22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.

22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

Jeesus:
        "Älä minua kumarra"
        VAAN
        " Kumartaen rukoile Jumalaa."

Minä olen VAIN KANSSAPALVELIJA

" Minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija"
        "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. "
        "Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

"Älä minua kumarra"

• eväät loppuivat? kirjoitti:

Toimimme Isän Jumalan läherttämän Jumalan pojan, Jeesuksen Krisstuksen nimissä, emme itse Jumalaksi korottaneen vastustavan Jeesuksen, nimessä, niin kuin te toimitte, [2.Tess.2:4]

• sellaisia enkeleitä
        Raamatusta kirjoitti:

Jeesus:
        "Älä minua kumarra"
        VAAN

Minä olen VAIN KANSSAPALVELIJA

" Minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija"
        "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. "
        "Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

"Älä minua kumarra"

Kannattaa pyrkiä kehittämään luetun ymmärtämistä, jos mahdollista. Silloin ei sorry pöljyyksiin yhtenään, sillä harhaoppisuus kylläkin lähtee väärinkäsityksistä ja ettei koetella oppeja ja henkiä.
        Mutta enkeleitä ei pidäkään kumartaa

".....minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.

22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa." "

• eväät loppuivat? kirjoitti:

"Kiitetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä", jolla ei ole alkua eikä loppua. Jeesus Kristus on Jumalan luomakunnan alku ja loppu, A ja O.

Ilmestyskirja 3
        14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku."

Eikös Jumalan luomakunnan alku kuulu luomakuntaan?

• Raamatusta
        sellaisia enkeleitä kirjoitti:

Kannattaa pyrkiä kehittämään luetun ymmärtämistä, jos mahdollista. Silloin ei sorry pöljyyksiin yhtenään, sillä harhaoppisuus kylläkin lähtee väärinkäsityksistä ja ettei koetella oppeja ja henkiä.
        Mutta enkeleitä ei pidäkään kumartaa

".....minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.

22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa." "

Sama "enkeli" sanoo myös:

• jätä valehtelu
        ekivaari kirjoitti:

"Kiitetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä", jolla ei ole alkua eikä loppua. Jeesus Kristus on Jumalan luomakunnan alku ja loppu, A ja O.

Ilmestyskirja 3
        14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku."

Eikös Jumalan luomakunnan alku kuulu luomakuntaan?

Kuinka kauan ekivaari aiot jatkaa typerää venkoiluasi? Leikit kohtalollasi vai? Mieti mitä sanotaan tulijärvestä ja keitä varten se on!

Valtaistuimella istuva on A ja O. Hän on niiden Jumala, jotka voittavat.

Ilm 21
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• Raamatusta
        jätä valehtelu kirjoitti:

Kuinka kauan ekivaari aiot jatkaa typerää venkoiluasi? Leikit kohtalollasi vai? Mieti mitä sanotaan tulijärvestä ja keitä varten se on!

Ilm 21
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Joko sinä lykaonialainen korotat enkelitkin Jumalaksesi?

sellaisia enkeleitä15.8.2011 12:58
        Raamatusta15.8.2011 13:43

• pieni neuvo
        Raamatusta kirjoitti:

Joko sinä lykaonialainen korotat enkelitkin Jumalaksesi?

sellaisia enkeleitä15.8.2011 12:58
        Raamatusta15.8.2011 13:43

Kyllä sinulla nyt "Raamatusta" jumittaa korvien välissä.

Avaa linkki ja pistä toimeksi

http://www.mtkl.fi/tietopankki/mista_apua/hoitoon_hakeutuminen/

• jätä valehtelu kirjoitti:

Ilm 21

Jumalalla on oma Isän Jumalan, Majesteetin valtaistuin ja Jeesuksella Kristuksella, Jumalan pojalla ja Ylipapilla on oma, Ylipapin valtaistuin Isän Jumalan valtaistuimen oikealla puolella:

Hebrealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella oleva ylipapin valtaistuin on sama, minkä Jumala lupasi Daavidin jälkeläisille,
        [2.Sam.7:16; Lk.1:32]

• Worried
        Raamatusta kirjoitti:

Sama "enkeli" sanoo myös:

22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.

Enkeli puhuu Jeesuksen sanoja.

• Usko Toivonen

>> UT. Sinulla on jäänyt sama levy jauhamaan grammariisi. >>

Ehkäpä, mutta ei liene pahiten kulunut levy, koskapa olen palstalla kirjoitellut vasta n. 2 vuotta.

Jotkut ovat tainneet jo vinguttaa levynsä perätii puhki.

• Sinun päässäsi

näyttää pyörivän jae tai mahdollisesti kaksi kerrallaan.

Jumalan Sana on kokonaisuus. On ymmärrettävä Raamatun kokonaisilmoitus. Ilman Pyhän Hengen johdatusta takerrut kuolleisiin kirjaimiin. Avaa silmäsi. Herää sinä, joka nukut.

• Usko Toivonen

>> Sinun päässäsi näyttää pyörivän jae tai mahdollisesti kaksi kerrallaanJumalan Sana on kokonaisuus. On ymmärrettävä Raamatun kokonaisilmoitus. Ilman Pyhän Hengen johdatusta takerrut kuolleisiin kirjaimiin. Avaa silmäsi. Herää sinä, joka nukut. >>

Jos minua tarkoitit, niin voisitko sinä kertoa Raamatun kokonaisilmoituksen vaikkapa vain tästä aloittajan aiheesta, Tuomaan lausumasta.

Jään odottelemaan mielenkiinnolla.

• kiveen hakattua

UT, ei tuossa sinua tarkoitettu, vaan selvästi ekivaaria. Nämä päivät ovat ollet ekivaarille vaikeita, sillä on hävinnyt kaikki väittelyt 10-0. Sen tosiasian myöntäminen, ettei hän pärjää valheillaan ottaa koville. Siksi hän trollaa, kirjoittaa eri nikeillä ja puskasta.

Jumalan Sana on kuin kiveen hakattuna Raamatun sivuilla ja sille eivät valhettelijat voi mitään. Ekivaarin kannattaisi myöntää tappionsa ja katsella muuta tekemistä, sillä typerä vänkääminen ei hyödytä häntä itseäänkään. Kun ei ymmärrä Raamattua, ei pysty uskovien kanssa väittelemään ja se ei muuksi muutu millään söheltämiselläkään.

Valtaistuimella istuva on A ja O. Hän on niiden Jumala, jotka voittavat. Ilm 21:5-8

• Sinua Usko Toivonen

tarkoitin!
        Sinulla ei ole pienintäkään kokonaiskuvaa Raamatusta!

• kiveen hakattua kirjoitti:

UT, ei tuossa sinua tarkoitettu, vaan selvästi ekivaaria. Nämä päivät ovat ollet ekivaarille vaikeita, sillä on hävinnyt kaikki väittelyt 10-0. Sen tosiasian myöntäminen, ettei hän pärjää valheillaan ottaa koville. Siksi hän trollaa, kirjoittaa eri nikeillä ja puskasta.

Jumalan Sana on kuin kiveen hakattuna Raamatun sivuilla ja sille eivät valhettelijat voi mitään. Ekivaarin kannattaisi myöntää tappionsa ja katsella muuta tekemistä, sillä typerä vänkääminen ei hyödytä häntä itseäänkään. Kun ei ymmärrä Raamattua, ei pysty uskovien kanssa väittelemään ja se ei muuksi muutu millään söheltämiselläkään.

Valtaistuimella istuva on A ja O. Hän on niiden Jumala, jotka voittavat. Ilm 21:5-8

Valtaistuimella istuva Karitsa on A & O, joka on voittanut Ylipapin arvonimen ja valtaistuimen, eihän sitä kukaan kiistä, mutta Ylipapilla on Isä Jumala yliherrana, jolle ylipappikin on alamainen ja jota joka aika rukoilee, [Hepr.7:27]

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."

• Raamatusta
        kiveen hakattua kirjoitti:

Jumalan laatimassa ihmisten pelastusoperaatiossa Kristus Jeesus on A ja O.
        Ei muussa.
        Jumala on kaikkeuden A ja O.
        Kristus Jeesus ei ole.

Jos luet Raamattua, niin huomaat, ettei Jeesus suinkaan perinyt Jumalan valtaistuinta, ei edes Kristuksena, vaan vain Daavidin valtaistuimen.

Jospa pitäisit pienen paussin tältä palstalta ja lukisit Raamattua senkin ajan, sillä eihän sovi, että keskustelet ja intoilet täällä kirjasta, Raamatusta, jota et edes ikinä näytä lukeneen.

Toivotan sinulle antoisia lukuhetkiä Raamatun parissa!
        Kannattaa sinunkin se lukea!
        Suosittelen!

• Usko Toivonen

>> Sinua Usko Toivonen tarkoitin!
      Sinulla ei ole pienintäkään kokonaiskuvaa Raamatusta! >>

Kun sinulla ilmeisesti on kokonaiskäsitys, niin voisitko ilmoittaa joitakin kommentteja palstalta, mitä olet kommentoinut ja niinkuin jo tuossa edellä pyysin
      aloittajan aiheeseen, Tuomaan kommenttiin.

Olisihan se hienoa lukea virheetöntä tulkintaasi. Kiitos jo etukäteen.

• Raamatusta

Maallikoille on aivan turha yrittääkkän selittää mistään mitään, koska eivät ymmärrä kuitenkaan yhtikäs mitään, yhtään mistään.
        Sinun tapauksessasi Raamatusta.

Lue ensin Raamattu ja vasta sitten esitä tuollaisia toivomuksia.

Nyt sinulta menevät kaikki saamasi opetukset toisesta korvasta sisään ja jo samantien toisesta korvasta ulos.

Ekivaarin kirjoituksia jos vähänkään miettisit niin tajuaisit jotain Raamatustakin.

Ota Usko Raamattu käteesi ja lue se, ennenkuin enään täällä jatkat turhaa höpinääsi, osoittaen samalla oman tietämättömyytesi sekä ymmärtämättömyytesi.

• Usko Toivonen
        Raamatusta kirjoitti:

Maallikoille on aivan turha yrittääkkän selittää mistään mitään, koska eivät ymmärrä kuitenkaan yhtikäs mitään, yhtään mistään.
        Sinun tapauksessasi Raamatusta.

Lue ensin Raamattu ja vasta sitten esitä tuollaisia toivomuksia.

Nyt sinulta menevät kaikki saamasi opetukset toisesta korvasta sisään ja jo samantien toisesta korvasta ulos.

Ekivaarin kirjoituksia jos vähänkään miettisit niin tajuaisit jotain Raamatustakin.

Ota Usko Raamattu käteesi ja lue se, ennenkuin enään täällä jatkat turhaa höpinääsi, osoittaen samalla oman tietämättömyytesi sekä ymmärtämättömyytesi.

Ahaa!

Sinäkös se olitkin, se kokonaisvaltainen.

Onhan se hyvä tuntea kirjoituksia, mutta vielä tärkeämpää on oola uskossa.

• Kiitos, nimerkki 'Raamatusta.' Syyttäjäni ja panettelijani varmaan uskovat että kirjoitustesi kaltaisia kirjoittaa itse ekivaari. Mutta ainakin sinä, Raamatusta, tiedät sellaisten väitteiden olevan panettelijoiteni keksimiä.

Kuinka voisin vilpittömällä sydämellä esiintyä toisena henkilönä kuin olen, ja pyytää samalla Jumalalta armoa, kirjoittaa vain Jumalan tahdon mukaan?

• outo tapaus

Anna jo olla ekivaari pelleily! Jos et osaa keskustella asiallisesti ja harhaoppisuutesi on paljastunut, niin miksi alat kirjoittamaan puuta heinää muilla nikeillä. Olet jälleen kerran osoittanut, ettet kestä häviötä muiden keskustelijoiden kanssa.

Vedä hame päällesi!

• Raamatusta

Vähänkään järkevät ihmiset ymmärtävät, ettemme ole sama persoona.
        Minua sinuksi syyttäjät, että olisin muka sinä, joka kirjoittaisit muka minuna, tajuavat kyllä väitöksiensä valheellisuuden, mutta ilkeyttään vain väittävät niin.

Sitten taas on niitä "kengännumero=IQ"-tyyppejä, jotka tyhmyyttään uskovat tuollaiseen, mutta niistä ei kannata välittää, vaan voidaan olla vain iloisia, että nekin osaavat, jos ei nyt sentään lukea, niin ainakin kirjoittaa.
        Niistä tulee niitä tulevia raamattukoulujen oppilaita,
        Yleviä raamattuexperttejä tulee niistä!
        (Polli haluu keksin! Hal....jaa!)
        Älä ekivaari välitä noista pienijalkaisista!

Miten sinulla muuten on kesä mennyt?
        Toivottavasti hyvin!

Soita! Ruotsin suunta.

Joos.8:35
        1.Moos.2:2
        1.Moos.2:13; 10:7,8; 30:20
        1.Moos.11:1; 1.Tim.2:5
        1.Moos.2:13
        1.Tim.2:5
        1:Moos. 1:19; 11:16
        1.Moos.40:13,19
        Joos.8:35
        1.Moos.11:16

Noin niinkuin huitaisemalla vain. Pikaisesti.

• totisesti

Aamen Jeesus on Jumala.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe