Läskit kuntosalilla

brandon---

Moi. Mua ihmetyttää/huvittaa miksi lihavat ihmiset käyvät jatkuvasti kuntosalilla saavuttamatta mitään tuloksia? :D Aloitin kuntosalilla käymisen n.3 vuotta sitten ja näen vieläkin samoja lihavia naamoja. Ovat joko yhtä lihavia kuin silloin 3v. sitten tai jopa lihavampia.

81

3514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pesukarhu29

      Jos ovat voimaa treenaavia joita ei kiinnosta ulkonäkö? Ei se pinnallinen peilikuvan hiominen kaikkia kiinnosta.

    • Ei se laihduta

      Ei se kuntosalilla käyminen ole kovin laihduttavaa, hajoaa paikat tai alkaa jostain "vihottelemaan" sillä jumppa määrällä mikä jotain vaikuttaa, näin ei enää niin nuorena.
      Pikemmin se antaa pirteämmän olon ja selkävaivoihin yms. apua, kohtuudella harrastettuna. Itsellä nälkää näkeminen ainoa toimiva laihduttamiskeino, ellei jotain karppausta ala kokeilemaan.

      • Lähtökohdat....

        Tosiaan jollakulla voi olla sairauksia ja esim. paha selkävamma, jota hoitaa.

        Ja vaikka kyse olisikin sinun ehdottamastasi (ylipainoa kannetaan vuosia) on kai silti parempi liikkua? Joillekin se kun on myös mielen huoltoa.
        Miten on muuten oman vointisi laita, kun olet (vuosien salilla käymisestä huolimatta) noin negatiivinen ja ilkeä ja keskityt oman ahdistuksen sijaan toisten arvostelemiseen?


    • Läskiperse2011

      Kyllä lihasten treenaamisesta hyötyy vaikkei laihtuisikaan tai haluaisi laihtua. Turha siitä on minkään pakkasen raiskaaman pulkannarun ruveta itkemään.

    • eräs läski kuntoilij

      Kuntosalilla voi käydä esimerkiksi saadakseen apua niska- hartiavaivoihin. Kaikilla ei ole tavoite vain laihduttaa.

    • brandon----

      Sori kun en tarkentanut, että kyseiset läskinaamat olivat siis aina juoksumatolla tai kuntopyörällä. Jotenka uusia mietteitä vaan =)

      • oma tapa treenata

        Salilla juokseminen voi olla joskus parempi kuin ulkona sateessa ja liukkaalla rämpiminen


      • %%%

        Siis millä tavalla ei saanut tuloksia. Onko sulla joku taulukko niiden juoksukunnosta? Jos ne treenas maratonille yli 120 kiloisten sarjaan. Ehkä sellainen on tulossa. HCMssä on jostain syystä toistaiseksi ollut ikäsarjat muttei painosarjoja. Kyllähän nyt kuka tahansa alle 80 kg juoksee maratonin alle 3,5 tuntiin jos on vähänkään kunnossa, mut juokseppa jos painat yli 120 kg. Silloin vasta voi sanoa olevansa kondiksessa. Paino on vähintään yhtä tärkeä kuin ikä. Noin yleisesti elämässä nyt on aika vähän mitään iloja. Ehkä hauskinta on juuri pohtia miksi muut tekevät sitä mitä tekevät - ainakin jos ei ole omaa elämää. Ja kelläpä meistä netissä notkuvista sellaista nyt olisi.


    • eräs läski kuntoilij

      Ehkäpä vaikka juostakseen ja pyöräilläkseen ihan pelkästä liikkumisen ilosta. Vastakysymys Sinulle : Miksi "läskinaama" ei saisi olla juoksumatolla tai kuntopyörällä? Tietääkseni niihin ei ole painorajoitusta. Vai onko?

    • afafafa

      Kuinka idiootti voikaan ihminen olla, käy nyt kuntosalilla vuodesta toiseen juoksumatolla. sitten himassa syö kuin siat.

      • Ominaiskulutus

        Eipä tarvitse välttämättä hirveesti syödä..., iän myötä aineenvaihdunta hidastuu ja painoa kertyy helposti tai sitä ei saa helpolla pois. Alle 25 v elämä on helppoa tältä osin...
        Ja joillakin se aineenvaihdunta on hidas jo perintönä...


    • 100 kiloa iloa

      Toki se on myös oiva keino hankkia ruokahaluja. :) Sehän on hyvä, että osaa silläkin tavoin nauttia elämästään. Sen sijaan ihmettelen, miksi jotkut käyvät kuntosalilla vain kytätäkseen toisten laihtumisia tai laihtumattomuutta. Tähän voisi nyt sanoa vaikka sen jo kuluneen sanonnan, että "Hanki oma elämä"

    • 67-v

      Huvinsa kullakin!

      Oman havaintoni perusteella kukin keskittyy omaan tekemiseensä saamatta vatsanväänteitä toisten hahmosta.

      Häiriköintiin kiinnttyy huomio mutta se ei ole lihavuuteen sidoksissa vaan pikemminkin niukkaan ikään ja harrastuksen uutuuteen ja lyhytjännitteisyyteen.

      Näiden vajaan kahdeksan vuooden aikana olen nähnyt erittäin monen läskin, etupäässä nuoren naisen, aloittaneen kuntosaliharrastuksen mutta kaikki ovat lopettaneet muutaman viikon jälkeen.
      Olen sanonut muutamalle että kannattaa tehdä vähintään 3kk ohjelmien mukaan ja aikaisintaan silloin arvioida asiaa.

      Eniten ylipainoisia on tiistaisessa mammaryhmässä mutta heidän tavoitteensa ovat aivan muita kuin esteettisiä.

      Itse aloitin kuntouttamaan leikattua polveani.
      Polven ja kunnon kohentuessa monipuolistin harkkoja ja seurauksena oli yleinen terveyden koheneminen ja vapautuminen lääkkeistä.
      Painoni putoamatta oheni vyötäröni.

      Tehokkaimmin painoni putosi täydellisen harjoitustauon seurauksena, makailemalla ja syömällä valvonta-aikana 2 - 4:n tunnin välein,
      3,5 viikkoa ja pudotus 6kg!

    • Pikku-A

      Niin kuin mitä tuloksia heidän pitäisi saavuttaa...?

    • 18+15

      "Ehkäpä vaikka juostakseen ja pyöräilläkseen ihan pelkästä liikkumisen ilosta. "

      HAHHAHHAAHHAAAAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
      :D::DDDDDDDDDDDD:D:D:D:DDDDD::D:D:D:D:DD:D:D:DDD:DDDDDD:DDD

      • Pikku-A

        Taidat olla vielä kovin nuori, ja isi maksaa kaiken? Stressi tappaa Suomessa-ja paras stressintappaja on liikunta.


      • Hempp@
        Pikku-A kirjoitti:

        Taidat olla vielä kovin nuori, ja isi maksaa kaiken? Stressi tappaa Suomessa-ja paras stressintappaja on liikunta.

        Aivan, parasta työpäivän jälkeen on se, kun suuntaa salille ja vielä salin ovella työasiat potuttaa ja stressi painaa, huomaakin treenin päätteeksi suihkun puolella että kaikki potutus on kadonnut kuin tuhka tuuleen ja olo on ihmeen raikas. Ja kunto paranee siinä sivussa.

        3 vuotta sitten 101 kiloa mittarissa, nyt 78kg.
        Että kyllä sillä salitreenillä saa monikin aikaan, mutta eniten vaaditaan motivaatiota niin laihdutukseen kuin salitouhuun.


    • yks läskinaama :)

      Ihan uteliaisuudesta. Aloittaja kertoi aloittaneensa kuntosalilla käynnit 3 vuotta sitten. Kerropa vähän omista tuloksistasi. Minkölainen kunto-ohjelma Sinulla on ja kuinka paljon olet saanut kuntoasi kohotettua?

      • Anonyymi

        En mä missään salilla ole käynyt. Kunhan vain auon päätäni, kun en muuhun pysty.


    • Ei se kuntosalilla "käyminen" vielä ketään autuaaksi tee, kuten suurin osa ihmisistä tuntuu kuvittelevan.
      Kun siellä salilla tarttis myös sitten TREENATA ja HIKOILLA, että sitä tulosta tulee. ;) ..ja mikäli ei ole ruokavaliot kohillaan, ni ei auta vaikka kuinka treenaisi. Homma jää silloin puolitiehen

      • Jjfghjgfh

        täysin totta tuo.

        Mutta kyllä siellä salilla saa vaikka vaan käydä ja tehdä vaikka hauiskääntöjä niillä koiran luun näköisillä käsipainoilla :D ei se pitäis kenenkään (aloittajan kaltaisten) persettä kaivaa.


    • fiiliskuntoilija

      Itse olen "käynyt" nyt jonkun aikaa kuntosalilla, ja itseäni huvittaa se tietty fanaattisuus, joka joillakin on mukana. Olen saanut kommentteja, että pitää treenata vähintään 3 kertaa viikossa, muuten salilla käymisestä ei ole MITÄÄN hyötyä! Miten niin ei ole? Kerta viikossa auttaa pitämään niska ja hartiakivut pois. Silloin siitä on hyötyä! 3 kertaa viikossa auttaa ehkä kehittymään paremmaksi, mutta miksi ei saisi käydä salilla myös pitääkseen yllä pientä peruskuntoa ja saadakseen just noi hartiavaivat pois? Kuntoilutavoitteet voi olla erilaisia eri ihmisillä.

      • Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua...

        Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen.

        Kukin tavallaan...


      • tosibodariman
        TheOne kirjoitti:

        Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua...

        Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen.

        Kukin tavallaan...

        Läskit ja ruipelot pois salilta.Ette ole muuta kuin edessä kun body äijät antaa raudalle kyytiä ja fitness muijat kuolaa viressä.


      • tosibodariman kirjoitti:

        Läskit ja ruipelot pois salilta.Ette ole muuta kuin edessä kun body äijät antaa raudalle kyytiä ja fitness muijat kuolaa viressä.

        Oletan että sinä itse sitten kuulut tähän "body äijät"-kastiin..?! X)


      • wannabebbuilder,,,,,
        TheOne kirjoitti:

        Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua...

        Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen.

        Kukin tavallaan...

        ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn minkälaisilla painoilla ja sarjoilla TheOne on päässyt tuohon kuntoon ja millä ravinnolla ja monestiko harjoittelet viikossa oletko muuten personal trainer?


      • wannabebbuilder,,,,, kirjoitti:

        ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn minkälaisilla painoilla ja sarjoilla TheOne on päässyt tuohon kuntoon ja millä ravinnolla ja monestiko harjoittelet viikossa oletko muuten personal trainer?

        En nyt jaksa mitään elämäntarinaani tähän raapustaa (ja ketään tuskin kiinnostaiskaan), joten tässä linkki vastaavaan keskusteluun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10076370


      • Jopimmmmm
        TheOne kirjoitti:

        Oletan että sinä itse sitten kuulut tähän "body äijät"-kastiin..?! X)

        Jos tää on sun kuvas (mitä en epäile) ni sulla on jo varaa vähän varaa "pullistellakkin" =)


      • Iloinen kuntoilija
        TheOne kirjoitti:

        Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua...

        Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen.

        Kukin tavallaan...

        "Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua..."

        Mitäpä jos keskittyisit tosiaan vain siihen omaan "ammattilaisuuteesi", kadehtisit niitä itseäsi paremmin menestyneitä, yrittäisit päästä heidän tasolleen, ja luopuisit tuollaisesta ylemmyydentunnosta toisia kohtaan ja antaisit toisten nauttia kuntopalveluista ihan heidän omalla, parhaaksi katsomallaan tavalla. Sinä et voi tietää, kuinka paljon iloa ja hyvä mieltä toinen voi saada sellaisesta, jota sinä pidät "turhana". Olen monella forumilla huomannut, kuinka liikuntapaikalle tullaan vaan omaa egoa kasvattamaan, kun ei ole muita areenoita päteä, kuin oman kehon esittely. Henkisesti alamittaisten touhua.

        Näyttää ainakin siltä, ettei itsellesi liikunta tuo mitään muuta kuin stressiä ja vitutusta, ja joka pitää purkaa sitten helpoimpiin mahdollisiin kohteisiin.


      • Oikeastaan mielestän

        pari kertaa viikossa on se treenaamisen minimi. Mutta lähinnä se on tärkeintä, että tulee salille treenaamaan, eikä vaan istuskelemaan koneissa ja kyttäämään.


      • Periatteessa´
        TheOne kirjoitti:

        Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua...

        Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen.

        Kukin tavallaan...

        "ammattilaisilla" saisi tietysti olla vähän omat salit


      • C'mon
        wannabebbuilder,,,,, kirjoitti:

        ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn minkälaisilla painoilla ja sarjoilla TheOne on päässyt tuohon kuntoon ja millä ravinnolla ja monestiko harjoittelet viikossa oletko muuten personal trainer?

        Paljonko kuluu stereoita viikossa?
        Ja onko kiva arvostella niitä salillakävijöitä jotka vasta aloittelevat harrastustaan?
        Sinä varmaan treenasit itsesi tuohon kuntoon viikossa...


      • C'mon kirjoitti:

        Paljonko kuluu stereoita viikossa?
        Ja onko kiva arvostella niitä salillakävijöitä jotka vasta aloittelevat harrastustaan?
        Sinä varmaan treenasit itsesi tuohon kuntoon viikossa...

        Ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole teikäläisen vahvimpia puolia..?!

        Nimenomaanhan kehotan ihmisiä käymään salilla. Mutta siellä salilla pitää sitten myös treenata tosissaan tai jättää sitten ainakin se voivottelu pois, että miksi ei tule tuloksia/sixpäckkiä/jne...

        Itse treenannu jo melkeen 20 vuotta salilla. Sitä niittää mitä kylvää. ;)


      • Iloinen kuntoilija kirjoitti:

        "Saahan sitä salilla käydä toki, vaikka vain saunomassa. X)
        Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua..."

        Mitäpä jos keskittyisit tosiaan vain siihen omaan "ammattilaisuuteesi", kadehtisit niitä itseäsi paremmin menestyneitä, yrittäisit päästä heidän tasolleen, ja luopuisit tuollaisesta ylemmyydentunnosta toisia kohtaan ja antaisit toisten nauttia kuntopalveluista ihan heidän omalla, parhaaksi katsomallaan tavalla. Sinä et voi tietää, kuinka paljon iloa ja hyvä mieltä toinen voi saada sellaisesta, jota sinä pidät "turhana". Olen monella forumilla huomannut, kuinka liikuntapaikalle tullaan vaan omaa egoa kasvattamaan, kun ei ole muita areenoita päteä, kuin oman kehon esittely. Henkisesti alamittaisten touhua.

        Näyttää ainakin siltä, ettei itsellesi liikunta tuo mitään muuta kuin stressiä ja vitutusta, ja joka pitää purkaa sitten helpoimpiin mahdollisiin kohteisiin.

        Jokainen tehköön amatöörisaleilla ihan mitä lystää (pro-saleilla ei onneksi muutenkaan käy hirveästi sunnuntai kuntoilijoita), mutta eipä sitten kannata ihmetellä jos ei tule tuloksia. Itse päivittäin ohjaan ihmisiä kuntoilijoista ammattiurheilijoihin. Ja tuloksia tulee kuntotasosta riippumatta yks yhteen sen kanssa, että miten paljon on valmis hikoilemaan ja töitä tekemään...

        Metsään menet muuten ja lujaa jos kuvittelet, että liikunta aiheuttaa meikäläiselle stressiä tms! XD
        Liikunta nimenomaan oman yksi tehokkaimpia stressin poistajia.
        ...ja meikäläisen elämä on onneks jo ihan lähtökohtaisesti varsin stressitöntä.... =)


      • Ammattilaisuudesta
        TheOne kirjoitti:

        Ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole teikäläisen vahvimpia puolia..?!

        Nimenomaanhan kehotan ihmisiä käymään salilla. Mutta siellä salilla pitää sitten myös treenata tosissaan tai jättää sitten ainakin se voivottelu pois, että miksi ei tule tuloksia/sixpäckkiä/jne...

        Itse treenannu jo melkeen 20 vuotta salilla. Sitä niittää mitä kylvää. ;)

        "Se vain on minun ja itseni kaltaisten ammattilaisten silmissä melkosen turhaa touhua..."

        Ammattilaiset keskittyvät itseensä. Itsensä kehittämiseen, lajin tai ammattikunnan laaja-alaiseen monipuolistamiseen.
        Ammattilaiset esimerkiksi musiikin saralla eivät ajattele, että kuorossa laulaminen tai kitaransoiton aloittaminen nelikymppisenä on melkosen turhaa touhua.

        Esimerkiksi liikunta tai mikä tahansa harrastus voi tuoda hyvää mieltä. Joillekin meistä se(kin) on tärkeää.


    • Jenni...

      Onneks mun salilla ei käy tollasia pintaliitäjä pellejä :D Meni 1,5 v 24 kg pudottaa, oli alamäkiä. Nyt on samassa pysyny 6 kk, hyvä olo. Miettisitte vähän ku lauotte suustanne tollasia että joillakin ylipainosilla on muutenkin iso kynnys tulla sinne..

      Elixiaan tutustuin eka 1,5 v sit, siä muuta ollutkaan kun kyyliä :D Mut nopeeta pääsi pois.

    • 67-v

      Tavallista ( aloittajaa ) fiksumpaa åporukkaa käyttämälläni salilla?

      Peräsuolen syöpäleikkauksen jälkeinen "voimisteluni" on todella säälittävän rajallista aikaisempaan verrattuna.
      Mitään suurempia lihasryhmiä kuormittavaa en voi edes ajatella ja muutkin ovat hyvin pienillä painoilla lutkuttelua.

      Siitä huolimatta en ole havainnut yhdenkään salilaisen edes ilmeellään osoittavan väheksyntää, paheksuntaa tai huvittuneisuutta.

      Päin vastoin!
      Kaiken ikäiset ja sukupuoliset, kaikki minua nuorempia, ovat olleet kannustavia ja ymmärtäviä.

      Ehkäpä aloittaja ei tuossa ilmapiirissä viihtyisikään?

      Toiveissa on että vuoden loppuun mennessä saan suolet sisään, aukon kiinni ja aloitan hiljaisen lähestymisen oikeaa lihaskuntoilua.
      Aikaisemman tason saan unohtaa, tai ainakin yritä unohtamista.

      • Nimenomaaaaaan

        Mutta eivät nämä voimiensa tunnossa olevat kakarat edes tule ajatelleeksi, että joku on saattanut käydä juuri läpi hoitoja ja leikkauksia.

        Tai olla vakavasti masentunut, mutta saanut itsensä ensi kertaa kahteen viikkoon ulos ja jotenkin päätynyt salille.

        Olemme ihmisiä.


    • fiiliskuntoilija

      Onneks mullaki on kiva sali, jossa on hyvä ilmapiiri ja käy mukavaa porukkaa.

    • brandon---

      Joku utelias kyseli minun tuloksiani. Noh menin saille hakemaan massaa, ja nyt 3 vuodessa tullut 10kg kiinteää lihasta. Rasvaprosentti 10%. Tämän takia olen hieman ylimielinen, ja siitä syystä aloitan tälläisiä keskusteluja =)

    • se utelias

      Onnittelut hyvästä tuloksesta! Toivottavasti saat myös itsetuntoa ja varmuutta, niin paljon, ettei tarvitse enää uhota. Tuollainen ylimielisyys ja toisia halveksivien keskustelujen aloittaminen, kun kielii epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta.

    • brandon-on-trolli999

      brandon repesin täydellisesti viimeselle postaukselles :) Lisää näitä !

    • Sporttari

      Läskejä on salilla siksi, koska ne kuvittelevat, että liikunta on ratkaisu laihduttamiseen, vaikka todellisuudessa suurempi merkitys on ruokavaliolla. Ei auta, vaikka käy pari kertaa viikossa zumbassa, jos illalla mätetään kotona pizzaa ja sipsejä naamariin.

    • hormooni heikit

      Hormooneja käyttävät kuntosalilla kävijät taasen huvittavat minua. Kolmessa vuodessa tulokset nousee natural kaverilta 15 vuodessa. Sitten kolmen vuoden jälkeen alkaa vammat ja aloituskohta on yleensä korvien väli, tissit, surkastuneet kivekset ja viimeisenä sydänviat. Huvittavaa sakkia :)

      • Puhumattakaan siitä, että nopeasti hankitut voimat/lihasmassa eivät yleensä säily käytön lopettamisen jälkeen. Eli siinäkin mielessä roinaaminen on mielestäni melko turhaa..


    • jejej

      ompas ketjun aloittajalla melkoisen huono itsetunto, kun kurkkii mitä muut tekevät ja paljonko he painavat :)

      "TheOne:Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen. "
      Mielenkiintoista ammattitaitoa. Itse olen nuori urheilullinen nainen. Salitreenaamisen aloitin kolmisen vuotta sitten ja käyn kaksi kertaa viikossa salilla, ja kyllä mulla ainakin kummasti lihakset kehittyy, kunto kehittyy ja vastuksia saa lisätä jatkuvasti.


      "tosibodariman: Läskit ja ruipelot pois salilta.Ette ole muuta kuin edessä kun body äijät antaa raudalle kyytiä ja fitness muijat kuolaa viressä."
      Tulipahan mieleen, että mitenkäs sitä ihmisistä tulee bodyäijiä, jos ei voi käydä salilla ennenkuin on kunnon habat? Ei sellaiseksi synnytä, työtä se vaatii jokaiselta, ja jokainen on joskus aloittelija.
      Ja fittnesmuijatkaa aloittaessaan oo fittnesmuijia, treeniä sekin vaatii, ja jostain sitä on jokaisen aloitettava.

      Ihan sama onko lihava, laiha, lihaksikas tai ruipelo, antaa kaikkien kukkien kukkia. Käyköön jokainen salilla ihan siitä syystä kun itse haluaa, tehköön siellä ihan juuri sitä mitä itse haluaa, ja keskittyköön kukin omaan tekemiseensä :)

      • "TheOne:Siinä olit oikeassa, että alle 3x/viikko ei riitä, jos tavoitteena on paremman kunnon kehittäminen. "

        -tämä ei ole mielipideasia vaan fakta.
        Nollatasosta jos lähdet (=rapakunto), niin hieman tulosta tulee jo 2x viikossakin treenaavalle. Mutta jo vähänkin kauemmin (8kk ylöspäin) treenanneelle se 2x viikossa on hädin tuskin ylläpitävää treeniä. Tietenkin pieniä hlökohtasia eroja esiintyy yksilöiden välillä, mutta nämä erot ovat melko marginaalisia.
        Eikä pidä unohtaa/väheksyä sitä ravinnon merkitystä kunnonkohotuksessa. Alussa yleensä kaikilla se kehitys on melko nopeaa. Olettaen, että tietää mitä tekee...
        Mutta kehon vahvistuessa ja tottuessa ärsykkeisiin tulokset tasaantuvat ja saattavat alkaa jopa laskemaan jos ei määrätietoisesti kehitä sitä treeni-intensiteettiä.


    • mä osaan homman

      mä poljin 7 kk kuntopyörällä ja laihduin 30 kg. Ne kuntosalin läskipallerot ei osaa treenata lainkaan sitten tai syövät enemmän mitä kuluttavat. Laihduttaminen on yksinkertaista. pitää syädä paljon vähemmän mitä kuluttaa. Sitä paitsi mä laihduin kotona kuntopyörää polkemalla. Ei laihtumiseen tarvita kuntosalia.

      • mä osaan homman

        Mä aloitin kuntosalillä käymisen. Olen joka päivä ollut salilla. Siel on naisia joilla on autonrengas mahan ympärillä ja veikkaan et se rengas pysyykin siellä kun kattoo niiden touhuu. Ei niillä edes tuu hiki kun ne kuntoilee. yksin polki kuntopyörää kävelyvauhtia. Ei mitään hyötyä. Kyllästyin kotona polkemiseen joten oon nyt nostellut painoja salilla.


    • jjjhhhj

      hehheh arvaatkas vain KETKÄ ovat käyneet laittamassa aloittajalle miinusta

    • Itse´

      laihduin yli 10 kg, kun aloitin trenaamisen uudestaan. Tosin juoksen myös juoksulenkkejä ja (sauva)kävelen. Jos haluaisin pelkästään laihtua, niin varmaan juoksemiseen keskittyminen olisi järkevämpää. Mutta haluan pitää myös koko kehon lihaksista huolen, en pelkästään jalkalihaksista. Tällä hetkellä on ehkä muutama kilo ylimääräistä, mutta sen takia ei kannata alkaa jokaista suupalaa kyttäämään.
      http://www.tiede.fi/uutiset/4528/liikunta_tarkeampaa_kuin_laihdutus

    • what a feeling!

      johan on markkinat! Mitäs helkkarin väliä sillä on, että ne "läskinaamat" käy siellä salilla ilman että näkyy tuloksia?! eiks oo vaan hyvä että ne liikkuu ja käy salilla senkin verran, että pitäävät peruskunnon kondiksessa! Ei kaikkien tarvii olla niitä fanaattisia suorittajia ja tulosten tekijöitä siellä. Liikunnan ilo se on paras ilo! Pääasia että liikkuu ja NAUTTII siitä, oli se sitten kevyttä tai raskasta reeniä tuloksilla tai ilman.

      Nimimerkillä entinen fanaattinen treenaaja ja himoliikkuja.
      Ennen kävin salilla 5-6krt/vko, johon kuului spinningit, jumpat ja salitreenit.
      Nykyisin itselle riittää salitreenaus 2-4krt/vko ja siihen päälle reippaat 5km:n kävelylenkit ulkona päivittäin. :)

      • läski hyväkuntonen

        non 99% näistä turhista läskeistä myös valittaa että kun rahat menee. ei voi tuhrempaa olla kun notkua vuodet salin jäsenmaksuilla. jossei oo yhtää maalaisjärkee päässä niin saahan siel seurustella ilman mitään mekrittää KUNNON kohennusta...kunto ei vastaa lookkia.


    • sanssipelle

      no tiän kylllä että puolet maksaa turhaan ei jaksa käyä ja salit jää kerään kk maksunsa. näin 80% kamuistani!


      ei kaikki läskipellet jotka on mössöö saa mitään tehtyy vaikka laitteet on vieressä. hikeentyminen tarkoitaa yleensä ettei saa henkee ja sattuu jäseniin.

      elikkäs käydää kattteleen sit ihmisii..semmosii laitoksiiha ne nykkyää o.

    • ytata

      hahhah katkeroituneet ja vihaiset läskit ovat pistäneet AP:lle kivasti miinusta :D

      • kovajätkästadista

        Joo läskit ja siimakädet pois tieltä kun pelimiehet tulee salillle.


    • miekin ihmettelen

      Kyllä mä olen huomannut saman et etenkin naiset käy kuntosalilla. Ne polkee kuntopyörää, juokee ja nostelee puntteja mut ei ne ole laihtunut yhtään mitä niiden puheita olen kuunnellut. Itse laihtusin 25 kg puoles vuodes.

      • -----75

        Meillä päin nämä läskit pukeutuu salilla sellasiin xxxxxl teepaatoihin,luulevat ettei ihmiset huomaa mitkä läskikerrokset siellä kaavun alla paistaa;D pari kolme viikkoa sitten olin
        Salilla treenaamassa punttipuolella,ku menin aerobiselle puolelle joku saatanan pulla-liisa teki kepil jotain kyykkyä päin persettä,samalla ku tulin katsoi silleen vittumaisesti ja lähti menee,haahahaa luuliko toi pullasorsa että omistaa koko salin ja muut ei saa kulkea siellä ku haluaa yksin treenata.
        Sitten nähnyt ku nämä läskit repivät ja pomputtelevat taljaa,ei mikään ihmekkään ku ylätalja menny 2 paskaksi 3 vuoden aikana


      • -----75 kirjoitti:

        Meillä päin nämä läskit pukeutuu salilla sellasiin xxxxxl teepaatoihin,luulevat ettei ihmiset huomaa mitkä läskikerrokset siellä kaavun alla paistaa;D pari kolme viikkoa sitten olin
        Salilla treenaamassa punttipuolella,ku menin aerobiselle puolelle joku saatanan pulla-liisa teki kepil jotain kyykkyä päin persettä,samalla ku tulin katsoi silleen vittumaisesti ja lähti menee,haahahaa luuliko toi pullasorsa että omistaa koko salin ja muut ei saa kulkea siellä ku haluaa yksin treenata.
        Sitten nähnyt ku nämä läskit repivät ja pomputtelevat taljaa,ei mikään ihmekkään ku ylätalja menny 2 paskaksi 3 vuoden aikana

        Huhhuhhuuuu.......

        Varo vaan ettei itsellesi käy minkään asian suhteen huonosti elämässäsi!


      • Metab.aineenv.

        Lienet nuorehko, jos paino putoaa helpolla... iän myötä muuttuu aina vaan vaikeammaksi.


      • Anonyymi
        Metab.aineenv. kirjoitti:

        Lienet nuorehko, jos paino putoaa helpolla... iän myötä muuttuu aina vaan vaikeammaksi.

        Ei muutu vaikeammaksi kuuskymppisenäkään. Juoksen ja nostan punttia, ja joudun syömään proteiinia jottei paino laske.


    • vcxvcxvcxvcx

      Hyvä, että itsekuri riittää sentään kuntoiluun, vaikka ruokavalio ei pysykään paketissa. Terveyttä ajatellen se on jo puoli voittoa, mutta laihtumisen kannalta vaikutus on mitätön.

      Minä en kyllä näe samoja lihavia vuodesta toiseen salilla, vaan kerran tai muutaman kerran ja sitten enää koskaan.

    • Anonyymi

      Mielestäni kuka tahansa saa käydä kuntosalilla kokoonsa katsomatta. Jos on vähän "pyöreä", miksi pitäisi luopua siitö, mistä nauttii?

    • Anonyymi

      Käyminen ja "käyminen". Tuota aihetta tuossa ylempänä onkin käsitelty.
      Vuosi sitten vaimoni teloi fillarilla selkänsä ambulanssikuntoon.

      Keskussairaalan ensiavusta kotiutuessa oli invataksien saaminen tiukassa kaoska asumme hissittömän talon ylimmässä kerroksessa.
      Ukkojen kinatessa 60kg painavan naisen avustamisesta, ei syntynyt sopua.
      Vaimoni oli siinä kunnossa, ettei oikeastaan pystynyt liikkumaan eikä häntä voinut "käsitellä".
      Kantoavusta puhuttaessa vaimoni sanoi, että siellä on vastassa 75v mies joka KÄY salilla. Lekuri sanoi, ettei sitä oteta lukuun. Olin vastikään vetänyt maasta 200kg maksimin.
      1,5h:n riitelyn jäkeen vaimoni tuli invataksin takaosassa pyörätuolissa ja kuskin kanssa kannoimme käppänän ylös. Kahden puolen kainaloiden alta kannattaen.

      Siis käyminen ja "käyminen".

    • Anonyymi

      Salilla käyminen voi olla sellaista käymistä joka purkautuu pieruna. Sen kuntojuoman hörppimisen vuoksi ei tarvitse salille mennä lainkaan.

    • Anonyymi

      Nyt kun aloituksesta on kulunut yli kahdeksan vuotta, haluaisin kysyä, koska aloittajakin on varmaan hieman jo viisastunut kuluneiden vuosien saatossa, vieläkö käyt salilla?

      • Anonyymi

        Tuskimpa käy ja tuskin aikaisemminkaan muuta teki kun kyttäs muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa käy ja tuskin aikaisemminkaan muuta teki kun kyttäs muita.

        Kuka on "Tuskimpa"? Tuskinpa häntä täällä tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on "Tuskimpa"? Tuskinpa häntä täällä tunnetaan.

        Miksi jonkun häntä pitäisi täällä tuntea? Häntiä on lähinnä eläimillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on "Tuskimpa"? Tuskinpa häntä täällä tunnetaan.

        Kimpale, tuskimpale? Muuta ei Tuskimpa tee kuin kyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on "Tuskimpa"? Tuskinpa häntä täällä tunnetaan.

        Jos et suomenkieltä ymmärrä niin turhaan edes luet näitä keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et suomenkieltä ymmärrä niin turhaan edes luet näitä keskusteluja.

        Tuskimpa ei ole suomenkieltä


      • Anonyymi

        Se vaan kittaa kaljaa ja ulisee netissä ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa ei ole suomenkieltä

        Painu sinä sänkyyn itkemään paska trolli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa ei ole suomenkieltä

        Kyllä se on suomenkieltä, se kuuluu suomenkielen murresanoihin.
        Kuten sanottua, jos et osaa suomea niin turhaan luet näitä keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on suomenkieltä, se kuuluu suomenkielen murresanoihin.
        Kuten sanottua, jos et osaa suomea niin turhaan luet näitä keskusteluja.

        Väärinkirjoittaminen ei ole murretta, se on kirjoitustaidottomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärinkirjoittaminen ei ole murretta, se on kirjoitustaidottomuutta.

        Voi olla, minähän en kirjottanu väärin vaan oikeen, se että et osaa lukea suomenkieltä niin mitä vielä täällä marmatat?
        Sinä olet väärässä, koita tajuta se.

        Oletko niitä ketä tuo on, ketä sinä olet tyyppejä, se ei ole oikein kirjotettua suomen kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärinkirjoittaminen ei ole murretta, se on kirjoitustaidottomuutta.

        Punpuli, veikkaanpa, ponpula.
        Näinkö sinä puhut?
        Varmaan myös, ketä tuo oli, ketä nämä on, ketä ketä...
        Voi luoja näitä kielitaidottomia.

        Veikkaampa on oikein, mene kielikouluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punpuli, veikkaanpa, ponpula.
        Näinkö sinä puhut?
        Varmaan myös, ketä tuo oli, ketä nämä on, ketä ketä...
        Voi luoja näitä kielitaidottomia.

        Veikkaampa on oikein, mene kielikouluun.

        Pumpuli kirjoitettaan m-kirjain keskellä, ja niinpä kirjoitetaan n-kirjain keskellä. Tuskinpa ei ole "tuskimpa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pumpuli kirjoitettaan m-kirjain keskellä, ja niinpä kirjoitetaan n-kirjain keskellä. Tuskinpa ei ole "tuskimpa".

        Ei kirjoiteta, sinä kirjoitat ja varmaan kirjoitat pompulankin että ponpula.
        Se o kato tätä murretta jota sinä et tunnu käsittävä ollenkaa


    • Anonyymi

      Taidat itse olla luuseriporsas joka itkee täällä omaa läskiyttään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe