Föönaan tukkaa päivittäin ja tarvitsisinkin tuuheuttavan lämpösuojan suojelemaan hiuksia kuumuudelta.
Suositelkaa hyviä! :)
Tuuheuttava lämpösuoja föönin kanssa!
9
1726
Vastaukset
- mmnmm
Tigiltä Superstar blowdry lotion ja Small talk. Viimeksi mainitussa ihana mustikkainen tuoksu, mutta taitaa olla aika lailla pelkkää silikonimössöä, eli tuntuu ainakin pidempään käytettynä lähmäävän hiuksia. Nämä toimii myös yhdessä niin, että Superstaria tyveen ja Small talkia latvoihin.
Cutrinilta Choozism volumising balm. Ruokakaupan hyllyltä ihan ok tuotteeksi osoittautunut xz:n muotovaahto. - kamppari
small talkissa ei ole lämpösuojaa, foxy curl cremessä on, mutta se ei tuuheuta vaan silottaa. kerastasen rakennepaikkaava crememäinen hoitoaine on hyvä, siinä on lämpösuoja jopa raudalle ja tuuheuttaa koska on rakennepaikkaava niin hiukset jää ilmaviksi. lämpö aktivoi hoidon, ihana tuote
- smalltalkista
kamppari, osaatko sanoa mikä nimenomainen ainesosa toimii lämpösuojana, jos sellaista ei Small Talkissa ole? Eivätkö kuitenkin kalvonmuodostajat ja silikonit toimi lämpösuojana niin paljon kuin hiusta ylipäätään voi lämmöltä suojata?
- mmnmm
Small talkin incistä löytyy VP Dmapa Acrylates Copolymer, joka ymmärtääkseni toimii juurikin lämpösuojana. Kyseinen aine löytyy vieläpä ihan incin alkupäästä.
Toinen kuumudelta suojaava aine on ilmeisesti ainakin PVP/va copolymer.
Ja tosiaan paljon silikonia sisältäviä ja oikeastaan mitä tahansa tuotteita, jotka luovat hiuksen pintaan muovikalvon, voi käyttää suojaamaan lämmöltä. - kamppari
no varsinaista lämpösuojaa siinä ei ole, tämä on ihan tigin edustajalta kysytty. superstar lotionissa on lämpösuoja föönille. lämpösuojaa kaipaava voi valita curl cremen. muutenhan tuo small talk on todella loistava tuote. superstar blowdry lotion on muistaakseni juurikin nestemäinen, tuuheuttava kampausneste ja muistaakseni siinä hyvä lämpösuoja, lisäksi se on helppo käyttää, tyveen laitan usein superstarin queen for a day, tyvivaahtoa.
en ole inci mestari, siksi kysynkin aina edustajilta tarkasti mitä voi mitenkin käyttää ja mitä sekoitella keskenään. tigejä voi pitkälti mixata mutta niissäkin muutama tuote, mitkä keskenään möykkyyntyy jos laittaa samaan aikaa kämmennelle ja sekoittaa, siksi laitan usein erikseen.
lämpösuojaa on monenlaista, noi silikoonit ja silottavat käyvät kyllä teoriassa, mutta käytännössä sitten pidemmän päälle huomaa, onko suoja riittävä. föönikin lämpenee aika kuumaksi... jos tuotteessa sanotaan että "suojaa lämmöltä" se usein tarkoittaa vain silloin/tällöin tapahtuvaa föönaamista. jos lämpölaitteiden käyttö on päivittäistä tai käyttää rautaa, kannattaa valita tuote, joka on nimenomaan suunnattu lämpölaitteiden käyttöön, niissä on suoja myöskin raudalle ja päivittäin tapahtuvaan föönaamiseen. itse suosin paljon kerastasea, koska se on todella hoitava ja hoitavat ainesosan imeytyvät hiukseen lämmön vaikutuksesta. pidemmässä käytössä sen myös todella huomaa hiusten kunnossa.
rakennepaikkaavat ovat siitä hyviä, että ne ovat todella hoitavia mutta eivät silota hiusta vaan ikäänkuin hieman karhentavat, tämä taas johtuu siitä, että usein niissä on pajon proteiineja. näin hiuset jäävät ilmaviksi ja helposti muokattavaksi. - smalltalkista
Kiitos vastauksista :) Minustakin kuitenkin Small Talkissakin on lämpösuoja, ainakin Tigin sivuilla ko. tuottetta mainostetaan lämpösuojallisena. Onkohan mahtanut vahingossa mennä edustajalla jonkin lämpösuojaton tuote mielessä sekaisin kun tuotevalikoimaa kyllä Tigillä riittää :)
Sen verran vielä mielelläni jauhaisin asiasta, kun olen itsekin asiaa monesti miettinyt ja nettijuttujen perusteella tutkinut, että mitä nämä rautaa suojaavat ja päivittäiseen föönaamiseen suunnitellut suoja-aineet sitten oikein ovat. Olen itse mielenkiinnosta tutustunut INCI listoihin ja ainesosien funktioihin ja miellän juuri nämä kalvonmuodostajat ja silikonit hiusta suojaaviksi aineiksi, enemmän kai suojaa on hiuksen pinnalle kalvon muodostavasta aineesta kuin pelkästään siihen imeytyvistä rakennepaikkaavista aineista - vaikka toki niistä on kyllä hyötyäkin sitten käsittelyistä hauraan tukan hoidossa.
Bongasin lisäksi erään kosmetiikkabloggarin vastauksen kysymykseen hyvästä lämpösuojasta ja vastaus oli seuraavanlainen "Lämpösuojaa ihan suojaamisen takia en oikeastaan mitään, sillä jotta tuote oikeasti kykenisi suojaamaan tukkaa, tulisi sitä olla aika reilusti tukassa. (Kokeile suihkuttaa pari suihkaisua kädelle ja koskea hellaa ja huomaat, kuinka vähän voi eristää lämpöä.) Halutusta muotoiluominaisuudesta sitten riippuu enemmän, että millainen tuote olisi hyvä. :) " Tämä kuulostaa kyllä varsin järkeenkäyvältä, mutta miten lienevät sitten asiaa tuntevien muiden näkemykset asiasta. - kamppari
hiuksessa ja ihossa se ero, että ihossa on tuntoaisti, hiuksessa ei. hius on kuollutta solukkoa jonka pintaa kemiallisilla aineilla korjataan, suojataan jne... small talkissa ei ole varsinaista lämpösuojaa, ja tämä on täysi fakta. olen tarkistanut se MONESTI. toki minun tietoni perustuu erääseen tigin kouluttajan kertomaan, olen kuitenkin kysynyt asian monesti.
kerastase ja redken ovat tieteellisesti tutkittuja ja tiede ei valehtele. esim tuo kerastasen
rakennepaikkaava lämpöhoitoaine, rakennepaikkaa hiuksen kahta ensimäistä kerrosta ja tämä vaikutus on mikroskoopilla tutkittaessa näkynyt hiuksessa jopa 8 pesukerran jälkeen. mistään humpuukista siis ei ole kyse. rauta perustuu siihen, että koska se on kuuma, se sulkee hiuksen suomukerroksen ja näin ollen hiuksen pinta tulee sileäksi ja kiiltäväksi. hyväkuntoisen näköiseksi ja tuntuiseksi. os alle ei laita lämpösuojaa, se on sama kun laittaisit hiuksesi grilliin. kiilto tulee, mutta kun kerrokset jälleen avautuvat, hius on palanut ka kuiva ja huonokuntoinen. lämpösuojat suojaavat tuota hiusten kerrosten palamista ja varsinkin silloin kun tuote on hoitava, se ikään kuin liimaa noita kerroksia yhteen eikä hamppuuntumista tapahdu. hoitavat lämpösuojat kannattaa laittaa kosteisiin puhtaisiin hiuksiin, näin ne levittyvät paremmin ja pieni määrä riittää. tällöin saat suojan myös esim föönille.
redkenillä on todella hyviä lämpösuojaa antavia kampausnesteitä, vastaava esim. osis flat liner, näissä pitoa ja siis raudalle suoja kuumalta, ne laitetaan kuiviin hiuksiin eikä niilläkään tarvitse kastella hiuksia.. muutama suihkaus kaukaa riittää, että tuote levittyy tasaisesti ja antaa suojan.
kiitos kerrankin MIELENKIINTOISESTA ja asiallisesta keskustelusta täällä :) ensi viikolla otan tarkasti selvää tuosta lämpösuojan antavasta ainesosasta eri tuotteista ja laitan niistä vielä selvityksen sinulle :)
olen pahoillani jos nyt jonkun mielestä hehkutan liikaa kerastasea, se vaan on mielestäni paras, samoin redken. työssä käytän myös tigiä, mutta yhtä innostunut en siitä ole, vaikkakin siinä muutamia kivoja tuotteita löytyy :) - lallala
ite oon tykänny TRESemmen tuuheuttavasta lämpösuojasuihkeesta. Laitetaan kosteisiin hiuksiin, aktivoituu lämmöstä!
Suosittelen ;DD - Sonjuska1
Osis Body me volume serum. Tämä on lempituotteitani. 50 ml pullo maksaa n. 10 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713