Pakko jotenki vähän purkautua, koska viime aikoina minua on hillittömästi alkanut nyppimään laktoosi-intolerantikot. Varsinkin ne ääripäätä edustavat kiihkoilijat.
Tässä vähän aika sitten eräs keski-ikäinen rouva kyseli minulta, löytyykö jotain laktoosittomia tuotteita ja aloin sitten reippaana neitona esittelemään hänelle vähä-laktoosisia, koska niitä täysin laktoosittomia ei ollut. Tästäkös tantta suivaantui toden teolla ja alkoi naama punaisena ja suu vaahdoten huutamaan minulle: "EI LAKTOOSI-INTOLERANTIKKO SAA SYÖDÄ _OLLENKAAN_ LAKTOOSIA! ETKÖ SÄ LIKKA TIEDÄ TÄLLAISIA PERUSASIOITA!? MIKSEI SUA OO PEREHDYTETTY TÄLLAISEEN?"
Eräskin rouva alkoi läksyttämään työtoveriani(jolla myös on laktoosi-intoleranssi ja), joka antoi jonkun laktoosittoman tuotteen hänelle. Hetken päästä rouva palasi ja vaati palauttaa tuotteen, koska hänen mielestään se sisälsi laktoosia ja alkoi fiksusti, hyvin aikuismaisesti käyttäytyen kiljumaan, että hänhän voi vaikka KUOLLA LAKTOOSISTA!! Niin mihin? Ydinräjähdykseen? Tiedän, että tämä saattaa olla joillekin kiusallinen vaiva, mutta jotain rajaa nyt daamit. :)
Tuntuu jo vähä jotenkin, että tämä olisi joku uusi "trendi." :D
Kun joka toinen asiakas voivottelee lujaan ääneen kuinka heillä on laktoosi-intoleranssi, eivätkä voi käyttää maitotuotteita. Ihan kuin he tuntisivat olevansa jotain uniikkeja lumihiutaleita vaivansa kanssa. Hienoa, että heillä on halua jakaa koko maailman kanssa tieto, että maidon takia heidän peräsuoli paukkuu.
hei hei. :)
Menee hermot!
4
112
Vastaukset
- sd tgr ardg as
Olen TISMALLEEN samaa mieltä! Eiköhän maalimassa ole suurempiakin ongelmia kuin pierut. Minä haluan laktoosillisia ruokía!
- ylpeä, tolerantti
Voi, onneksi on maailmassa joku muukin, jota tämä asia nyppii.
Itse kiroilen useinkin mm. kerma- ja jogurttihyllyllä, kun ei tavan ihmiselle ole enää maitotuotteita! Litran purnukoissa on jogurtteja metritolkulla mutta etsippä maustamaton jogurtti, joka on tolerantin ruokaa. Juu, ettiä saapi!
Mutta siskot, Pirkka on tuonut nyt markkinoille tavan-ihmisen maustamattoman jogurtin. Pieni juttu mutta mulle tärkeä.
Onkos se niin, että 6 % kansasta kärsii laktoosivaivoista...? Joten 94% on siis vain kärvisteltävä hylatuoteviidakossa ja syötävä mitä on, kun valitakaan ei enää kohta voi. Kohta on kaikki leipä varmaan hiilaritonta ja gluteenitonta.
Enemmistöllä ei ole mitään sananvaltaa?? - Maito
No onneks mä en kuulu noihin huutajaihmisiin ja mulla on vaan lievä laktoosi-intoleranssi,eli voin satunnaisesti käyttää tavallisia maitotuotteita.Ei laktoosiin voi kuolla ja nää kiihkoilijat on kyllä outoja ja ärsyttäviä.
- ei-vouho
Sama täälä. Mulla on aikoinaan todettu laktoosi-intoleranssi, ja sehän on vaan imeytymishäiriö, ei sairaus. Pidän kuitenkiin mölyt mahassani ja tällä hetkellä pystyy jo ihan huoletta käyttämään laktoosipitoisiakin tuotteita, ei kuitenkaan rajattomasti. Elimistö sopeutuu.
Laktoosista vouhotetaan, mutta ihan samalla tavalla turvottaa, ahistaa ja pierettää tuoreen ruisleivän, herneiden ja kaalin syöminen, niitä vaan ei ole nostettu tapetille kuten laktoosi.
Teen työkseni catering-juttuja ja välillä huvittaa että jos vaikka tilataan sitten hernekeitto ruisvoileivät, niin sitten sen maidon pitää olla ehdottomasti laktoositonta. Ettei vaan pieru paukahda ! Heh !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585636- 1024700
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3882784Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s811284Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3381086- 65931
- 28883
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46856Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja108846Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52819