Mieheni mielestä olen vastenmielinen

Brok3n-77

Eilen se sitten tuli. Isku vyön alle. (Tästä aiheesta on keskusteltu täällä ennenkin, mutta juuri nyt pitää saada purkaa tätä pahaa oloa.)

Mieheni on viime aikoina ollut ärtynyt ja äksy ja eilen tilanne kulminoitui siihen, että sain niskaani kunnon paskasaavin. Mies valitti koko päivän siitä, että minulla on kuulemma ihan järjettömän huono iho (perunapelloksi hän sitä kutsuu), vaikka omilla silmilläni näen kokonaista 4 näppyä ja nekin kuukautisten aiheuttamia. Eikä siis mitään pahoja aknepaiseita, vaan pieni finnejä. Sama laulu on joka kerta, jos kasvoihini ilmestyy näppy; tiedän kyllä sen itsekin ja se harmittaa, mutta mies tekee asiasta TODELLA SUUREN numeron. On kuulemma niin vastenmielistä, ettei voi suudellakaan, saati harrastaa seksiä.

Sanoin kyllä hänelle suoraan, että minun ihoni on minun oma asiani, eikä kuulu hänelle. Ja kun kyseessä ei ole se, etten hoitaisi ihoani. Juon vettä, huolehdin puhdistuksesta ja ulkoilen päivittäin. Ja tästä päästäänkin riidan seuraavaan osaan...

Mies sanoi minulle suoraan, että hänen mielestään olen rupsahtanut puolessatoista vuodessa kamalan näköiseksi. Hänen mielestään olen lihonut todella paljon ja muistutan kuulemma oopperan kummitusta. Asia tuli kyllä täydellisenä yllätyksenä, sillä muiden ihmisten antama palaute on ihan päinvastaista. Minusta itsestänikin tuntuu, että olen päinvastoin mennyt parempaan suuntaan aikuistuessani ja kasvaessani enemmän sinuiksi itseni kanssa. Mutta mies kokee asian näemmä aivan toisella tavalla... Nyt selvisi sekin, miksi meillä ei ole seksiä kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Mieheni mielestä minä olen vastenmielinen.

Ja tähän kohtaan on kerrottava, että kyllä, olen lihonut muutaman kilon hyvin perustelluista syistä. Painoindeksini on kuitenkin ihan normaali, liikun paljon, enkä tosiaankaan ole mikään sohvaperuna. Tosin silloin kun tapasin mieheni, olis juuri toipumassa syömishäiriöstä ja tuolloin painoin luonnollisestikin vähemmän. Pidän kuitenkin itsestäni edelleen huolta; en nyt joka päivä istu tällättynä kotona, vaan välillä on ihan rentoja verkkaripäiviäkin. Lieviä iho-ongelmia minulla on ollut aina, mutta niin vähäisiä, ettei minulle edes apteekissa myydä vahvoja aknen hoitoon tarkoitettuja tuotteita.

Loukkaannuin mieheni sanoista sydänjuuriani myöten. On hän ennenkin minua haukkunut, mutta ei koskaan näin pahasti ja viiltävästi. Ja kaiken tämän hän verhoaa siihen, että hänelle on tärkeää olla rehellinen ja avoin. Olen antanut anteeksi v*tun apinaksi ja k*sipääksi haukkumiset, samoin haistattelut ja muut. Tässä asiassa en vain löydä anteeksiantoa itsestäni. Mies on muutoinkin epäkunnioittava ja halveksuu tekemisiäni, musiikkimakuani, kavereitani jne. Pikku hiljaa hän on onnistunut murtamaan itsetuntoani, pala palalta... Olemme olleet yhdessä vasta 3 vuotta ja nyt mietin, haluanko olla seuraavat 30 vuotta tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei tosiaankaan arvosta sitä, mitä hänellä on (jos sanon tämän hänelle, hän tietysti kieltää ja väittää kiven kovaan kunnioittavansa ja arvostavansa, mutta missään se ei näy!).

Olen vielä melko nuori (33 v.) ja tiedän, että ottajia kyllä olisi. Omasta mielestäni olen ihan kiva nainen, en mikään huippumalli, mutta nätti ja naisellinen. Pelkään, että tässä suhteessa vain katkeroidun, kunnes elämänilostani ei ole enää mitään jäljellä.

Mitä tehdä?

16

2510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sietoatarvitaan

Hei
      Kokemusta on, mutta tuo sinun kokemasi on kyllä rajumpaa. Miehellä on huono itsetunto, pelkää menettävänsä sinut toiselle ja yrittää saada sinut varmistumaan, ettet vain luulisi itsestäsi liikoja. Oli vain yksi asia, joka meidän kohdallamme auttoi. Mies vinoili muiden kuullen, kunnes useat tuttavamme sanoivat, että "lopeta, tuo on typerää ja kiusallista sivullisen kuunneltavaksi". Sitten ainakin helpotti, mutta kovat korvat silti pitää olla. Seksiä saan kyllä vähän useammin, mutta huonosti kuitenkin. Sen noteeraan potenssiongelmiksi, joista hän ei vain voi puhua. Voimia! Jos on ongelmia, niin ne voi hoitaa, jos on vain muuten vähähaluinen, niin silloin on vain kestettävä. Tuskin kuitenkaan vieraissa käy.

• vaimitä?????

Kuule vastaa sille "rehelliselle" (oikeasti ilkeälle ja tyhmälle) miehelle, että sullekin on tärkeää rehellisyys, varsinkin olla rehellinen itseään kohtaan, ja että totesit, että näin huonostikäyttäytyvän, tyhmän ja pikkusieluisen kaverin kanssa et halua elämääsi jakaa, eikähän siihen ole mitään syytäkään.

Ja sitten eroat. Parempi olla vaikka yksin kuin noin haavoittavassa suhteessa. Ethän edes voi löytää sitä oikeaa, jos toi molopää peittää sun näkökenttäs kaiken aikaa.

• monoa

Vaihtoon tuollainen. On eri asia olla avoin ja rehellinen kuin kusipäinen latistaja.

• swanholm

" nyt mietin, haluanko olla seuraavat 30 vuotta tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei tosiaankaan arvosta sitä, mitä hänellä on "

Riittä kun vastaat itsellesi tähän kysymykseen rehellisesti ja se on siinä!

• ertkltyukl

Miehesi on pelkuri. Purkaa huonon olonsa sinuun. Kyse voi olla siitä, että hän on niin sanotusti tehnyt väärän valinnan, esim. ryhtynyt suhteeseen kanssasi koska "kai tässä joku pitää olla", vaikkei ole alun perinkään ollut oikeasti rakastunut. Että jos hän on tosissaan siinä, että näytät hänestä vastenmieliseltä, se voisi kieliä jostain tällaisesta. Sanoo suoraan koska on ahdistunut muttei kykene itse lähtemään, odottaa sinun tekevän päätöksen hänen puolestaan.

Toinen vaihtoehto on juurikin toi jo aiemmin mainittu, että mies latistaa sinua voidakseen tuntea itsensä paremmaksi. Haluaa siis oikeasti olla sun kanssa mutta kokee alemmuutta ja siirtää sen sinuun. Tässäkin tapauksessa hän on tietysti pelkuri.

Kova kovaa vastaan, ryöpytä miestäs (sanallisesti!) tarpeeksi että saat sen kuoren murtumaan ja selville, kummasta on kyse. Sitten voit miettiä tykönäsi ja yhdessä miehen kanssa, mitä asialle olisi tehtävissä ja mitä olette valmiita tekemään. Mutta ei tuollaista kannata jäädä katselemaan, joko muutatte asiaintilan (lupaukset eivät riitä, tekoja pitää myös näkyä - ota vaikka muutaman kuukauden katseluaika) tai sitten eroatte ja jätät miehen etsimään uutta haukkumisen kohdetta.

• äkkiäpois

Tosta on rakkaus kaukana.

Tollanen haukkuminen on lapsellista ja osoittaa mitä suurinta epäkunnioitusta sellaista henkilöä kohtaan, jota täytyisi kohdella kuin katoavaa onnea. Rakkaus on sitä että pystyy kunnioitamaan toista täysin sellaisena kuin hän on ja tiedostamaan, että toinen ei ole itsestäänselvyys vaikka monta vuotta oltaisiinkin oltu jo yhdessä.

Miehes "rakkaus" on eläimelliselle tasolle jäänyttä, narsistista ja lapsellista omistushalua.

Eroa. Luultavasti oot tekemisissä persoonaltaan häiriintyneen narsistisen henkilön kanssa. Googleta lisätietoa asiasta.

Voimia koitokseen.

• mies 36 v

Mä voin antaa sulle rakkautta ja varmana uskalla suudella sua. Jätä se idiootti miehes siihen paikkaan. Mä olisin sulle hyvä mies ja hyvin hellä?

• Vatsaus

Lue oma tekstisi läpi, ei jää epäselväksi, mitä tulee tehrä.

• Mr. Pikkumuna

Mutta ehkä miehesi on oikeassa? Harvat uskaltaa suoraan sanoa. Rehellisyys maan perii.

• th

Hyvä ihminen, kai sinä nyt parempaankin pystyt? Katto sitä miestä oikein kunnolla ja pitkään, katto ja ajattele mitä kaikkea se on sulle sanonut, ja sano ittelles vaikka ihan ääneen "minä pystyn parempaankin", ja sitten otat eron siitä.

Kenellekkään ei puhuta noin. Minä en katselisi oman kattoni alla ketään ihmistä, en miestä en naista, joka puhuisi mulle noin. Jos mies puhuu sulle noin, se ei rakasta, saatikka piittaa paskaakaan susta. Jos toisen onnellisuus ja hyvinvointi on tärkeää, sille ihmiselle ei puhuta noin. Sille ihmiselle ei huudeta, ei nimitellä eikä haukuta. Jos mies sanoo että olet vasenmielinen, ota se tosissasi. Älä anna itsesi ajatella että "ei se tarkottanu" siksi vain että haluaisit pienessä mielessäsi kieltää koko asian koska sen ajatteleminenkin tekee niin pahaa. Usein ongelma tämmöisissä suhteissa joissa toinen tulee kohdelluksi huonosti, näyttäisi olevan se että EI OTETA TARPEEKSI VAKAVASTI sitä mitä on omin korvin kuultu. Sen haluaisi vaan unohtaa. Minulla saa kuka vaan väittää että ihminen sanoo asioita joita ei tarkoita. Paskat. Ihmiset tarkoittaa aina mitä ne sanoo. Toisen reagointi on se mikä saa perumaan puheet. Luota siihen mitä ihminen sanoo kun se ei ajattele sanomisiaan etukäteen. Jos mies puhuu sinulle noin, se tarkoittaa sitä että hän pitää sinua niin paljon itseään huonompana että voi puhua sinulle noin. Älä jää kuuntelemaan. Itsetuntosi menee loppukin.

• xxxxxyyyyyxxxxx

Niin kovin tuttua valitettavasti. Itse olen myös kolme vuotta ollut suhteessa, jossa aluksi mies kehui minua, sanoi, että olen juuri sopivan kokoinen ja ihana. Nyt kun olen 5 kg painavampi olekin läski, jonka ei pitäisi syödä mitään. Liikun paljon, katson mitä syön, mutta en kuitenkaan ole ihan superhoikka, vaan lähinnä normaalipainoinen.
        Tämän lisäksi, että olen läski, olen myös maailan tyhmin ihminen, idiootti, imbesilli, ääliö, kusipää yms.
        Lukuisat kerrat on käskenyt mun painua vittuun ja hän kuulemma saa kyllä muuta seuraa heti kun haluaa.

Ja sitten taas hän pyytää anteeksi, ei kuulemma tarkoittanut ja rakkaudesta se hevonenkin potkii...

Tiedän, lähteä pitäisi ja nyt etsinkin itselleni asuntoa ja heti kun se löytyy lähden pois.

• Jätä se nyt heti!

Aloittaja onko miehesi sitten täydellinen? Kroppa täydellisessä ja lihaksikkaassa kunnossa? Naamassa ei mitään epäpuhtauksia, parta aina siististi ajeltuna ja kaikki siis IHAN täydellistä kuten vaikka Hollywoodin photoshop-muokatuilla tähdillä? Tuskin on! Miehesi on ihan sairas ja ilmeisesti omistaa TODELLA surkean itsetunnon ja yrittää sitä pahaa oloaan purkaa sinuun ja laittaa kaikki sinun syyksesi. Jätä tuollainen hirviö ja anna hänen kuulla kunniansa hänen karseasta luonteestaan tai jostain yhtä typerästä pikkuviasta kuin sinun parista finnistä!

Sen ymmärrän, jos tolkuttomasta lihomisesta huomauttaa tai siitä ettei oikeasti pidä huolta itsestään. Mutta ei sitä asiaa noin kyllä hoideta, huh huh... Tuntuu vaan, että tämäkin aloitus oli jonkin sortin provo!

• tiedät kuka

päätit sitten avautua koko foorumille mediän ongelmasta...

• SOOVITAN SUL EDASI MINNA PEA PÜSTI.MUL JUHTUS JUST SAMA LUGU.
      24 AASTAT OLNUD ABIELU PURYNES.SÜDA ON KILDUDEKS.
      ÜTLES KA KÕIK NÄKKU,MIDA POLE KUNAGI ÕELNUD.
      TORE OLEKS SINUGA TUTVUDA,KUID MA EI RÄÄGI ERITI SOOME KEELT.
      OLEN KA NÜÜD TÕÕTU JA EI TEAGI MIDA PEAN TEGEMA.
      ISE ASUN KONTULA LÄHEDAL.

• mitä sää touhuat

Miehes mielestä olet vastenmielinen ja kysyt mitä tehdä. taida olla tyhmäkin vielä.? Kannattaako sellasen kanssa olla jos olet toisen mielestä vastenmielinen, eihän se siloin edes voi koskea sua koska olet niin vastenmielinen.

• ...........

Oikeesti! jätät sen,ilmiselvästi yrittää murskata sun itsetunnon ja saada sut inhoamaan itseäsi.Vaikka ero sattuisi niin varmasti löydät miehen joka oikeesti jumaloi sua,olen itse elänyt vastaavassa suhteessa,mulla tuli kaikki masennukset ja syömishäiriöt uudestaan.. mutta vuosi takapein löysi oikeasti mailman parhaan miehen joka kohtelee mua aina hyvin,en edes uskonut että joku mies olisi niin ihana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3583
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3342
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2046
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1972
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      43
      1790
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1686
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1645
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe