Hei, on 16-vuotias tyttö ja ilmottauduin joogakurssille (mukana on myös pilatesta). Olen haaveillut joogasta jo pari vuotta ja nyt pääsen harrastamaan sitä. Joten kertokaapas te kokeneemmat joogaajat/ pilateksen harrastajat millaista on yleensä ensimmäisillä tunneilla, mitä täytyy ottaa tunneille mukaan jne. Ja myös kuinka nopeasti keho alkaa notkistumaan ja voimistumaan.
Tavoitteenani on harrastaa joogaa pitkän aikaa. Kannattaako kotonakin joogata, kun tunti on vain kerran viikossa? millainen olisi hyvä joogamatto (onko esim. prisman ja urheilukauppojen joogamatoilla suuria eroja)?
Olen kiinnostunut tietämään myös pilateksesta, sillä tunti on joogan ja pilateksen yhteistunti.
Kiitos jo etukäteen vastanneille! :)
joogan aloittelija
1
263
Vastaukset
- cvbbcvcbvvbvbc
En itseasiassa harrasta joogaa, mutta urheilen muuten aika paljon. Ei keho notkistu tai vahvistu hetkessä, mutta jos lähtötaso on matala, edistystä huomaa yleensä jo varhaisessa vaiheessa. Tämän jälkeen kehitys hidastuu ja jooga ei todellakaan ole mikään paras kehon vahvistaja, mutta tietenkin paljon parempi kuin ei mitään ja loistava muiden lajien tukena.
Joogamatossa on tärkeää riittävä pituus ja leveys. Luistamattomuus molemmilta puolilta (etenkin lattian suhteen) on erittäin tärkeää. Tärkeää on myös sopiva paksuus, joka lienee aika yksilöllinen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että maton ei kannata olla liian pehmeä, jolloin siinä ei pysty olla tukevasti. Itse tykkään ohuesta matosta nimenomaan jämäkkyyden takia.
Aivan varmasti on matoissa suuria eroja, ei kannata todellakaan ostaa sokkona.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214718Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm113377Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403147IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462609Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861258Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2621152- 791109
- 561102
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941081Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E201977