Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Superhyperhyvä C-vitamiinin lähde???

ozokka

Kysymykseni ei suoraan kuulu vegaaniruokapalstalle, mutten parempaakaan löytänyt. Eli tarvitsen vegaanisen superhyvän C-vitamiinilähteen. Mitään tavanomaisia metsämarjoja ym. en pysty riittävästi syömään. Jotain, jota ainakin pk-seudun kaupoista löytyy. Puhdas acerolakirsikkajauhe olisi yksi sellainen, tietääkö kukaan ostopaikkaa? (Olen itse landella nyt, ja netin avulla en löydä ostopaikka, ja netistä en halua tilata.)

Ideanani on kokeilla rajua C-vitamiinikuuria hiivan torjuntaan, löysin ohjeen netistä (C-vitamiini 6000 mg/pv/5pv). Käyttömäärä on niin suuri, etten haluaisi käyttää allergioideni vuoksi kaupallisia lisäaineita sisältäviä valmisteita. Ja muutenkin tietysti vegaanilinjalla haluan kulkea. Kiitos! (Varaudun kriittisen kauhistuneeseen palautteeseen...)

14

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 324324234342324
      • Patakattila kuopassa

        Kilin kontit. Ihme näsäviisastelua aina kun joku kysyy mitä tahansa. Mä taas KVG:tin ihan tän sivun esiin. Sit täällä osuu heti silmiin joku KVG tyyppinen letkautus -vaikkakin puettuna diplomaattisempaan kieliasuun.

        Eikö ihmiset vois yleensäkin ihan vain vastailla kysymyksiin ja auttaa toisia ilman jatkuvaa vi****lua?


    • ozokka

      Laskeskelin, että jos noin superkuurin pidän, niin acerolakirsikkaakin menee puristeena puolipurkillista päivässä, joten ostin tällä kertaa purkkivitamiinia tätä kuuria varten. Muuten olisin saanut samalla hillittömän määrän sokeriakin.

      Finellillä on myös ravintoainetietokannat, kannattaa tutkia, sieltä oppii uutta.

      http://www.fineli.fi/

      Ruusunmarjaa olen nyt syönyt aina, kun nättejä marjoja riittävän puhtaasta (noh...) paikasta löydän. Ruusunmarja on aika huippu C-vitamiinin osalta, metsämarjat jäävät sadasosaan siitä. Hankala syödä vaan. Olen pessyt marjat ja kaapinut sitten pikkulusikalla siemenet pois. Herkkua on!

      • Seka likka kolahtaa

        Ootko siis syönyt ne siemenet vai sen kuoren? Mulla olis ruusunmarjoja kerran vuodessa ihan kotipihalla... pitääpä ottaa talteen.

        Jos ne siis säilyvät. Kaipa ne säilyy pakastimessa. Joo. Elimistössähän se ei säilynyt, eli C-vitamiinia piti saada jatkuvasti tarpeeksi kun se ei varastoidu.


      • ...........

        Ruusunmarjaa on kuivattuna rouheena myynnissä ainakin Ruohonjuuressa. Kannattaa kerätä marjoja ja kuivata itse, jos vain mahdollista.


    • Sedä

      Ymmärtääkseni ihan yhessä appelsiinissa on päivän c-vitamiinintarve, sen tujumpaa en oo kaivannut.

    • kotimaiset marjat

      Hilla ja tyrni ovat todella hyviä C-vitamiininlähteitä. Niissä on sitä eniten kotimaisista marjoista ja hedelmistä.

    • raw gabbage

      Paras C-vitamiinin lähde, joka löytyy joka kaupasta on vaatimaton valkokaali. Sen lisäksi vielä ruusunmarjateetä tai -hyytelöä.

      Itse jäystän kaalia ihan raakana, koska pidän sen makeanhappamasta mausta.

      • seontaidoistakiinni

        Unohtui vielä, että kaalisalaattiin lisäksi vielä sitruunamehua ja oliiviöljyä (suhde 1/3 ja vähän suolaa ja pippuria) ja päälle vielä granaattiomena siemeniä, niin johan C-vitamiinit on hyödytetty käyttöön.

        Jotta salaatti olisi maukas, niin suosittelen kaalin siivuttamista mahdollisimman ohuiksi suikaleiksi - joko mandoliinilla tai hyvin terävällä veitsellä oikealla tekniikalla - veitsen terä siis vuoltaa kaalia pikemminkin kuin leikkaa sitä.


      • eiFiktiotaFaktanaKiitos

    • vegga
    • etuoikeutettut

      ^^
      " Tuotetiedot
      Ainesosat: makeutusaine (ksylitoli), natrium-L-askorbaatti,appelsiiniaromi, pintakäsittelyaine (rasvahappojen magnesiumsuolat,kasviperäinen). Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisiavaikutuksia. "
      Ihan vaan tiedoksi 10 mg/vrk ksylitolia tekee jo RIPULIN.

      Joskus tuli dokumentti tutkijapariskunnasta, tutkivat C-vitamiinin vaikutusta ihmiseen.
      1. yliannosta ei voi saada koska vesiliukoinen ja poistuu elimistöstä.
      2. ottivat sitä 6000mg /vrk mutta mahdollista vain kenikaalisena.
      koe kesti kauan, kumpikaan ei sairastanut mitään tulehdustautia kokeen aikana. Ja päätyivät että he pitävät tuon määrän tulevaisuudessakin.
      En muista edes pariskunnan nimeä dokumentti tuli varmaan 1900-luvulla.

    • Camu camu jauhe.

      • Naturell

        Puhdistamo Super C-vitamiini.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe