Vasta viime vuosina olen alkanut epäilemään etten ehkä ole aivan samanlainen kuin muut.
Itse ilmeisesti olen joko psykopaatti tai sitten sosiopaatti.
Tiedän olevani keskivertoa älykkäämpi, ainakin matemaattisesti ja visuaalisesti ja pystyn esimerkiksi kaikenmaailman testauksissa saamaan haluamani tuloksen.
En tunne olevani varsinaisesti mikään rikollinen yksilö, mutta kaidalla polulla en ole täysin pysynyt. ...toisaalta minua ei ole koskaan tuomittu tai edes epäilty selvinpäin tekemästäni teosta.
En käytä fyysistä väkivaltaa kuin "itsepuolustukseksi", mutta kun sitä käytetään, käytetään sitä perusteellisesti. ...henkinen väkivalta vastaavasti toimii toisiin ihmisiin huomattavasti tehokkaammin, ja tällä pääsee nopeasti eroon ei-toivotuista tapauksista.
En kykene tuntemaan oikeaa sääliä tai syyllisyyttä, mutta sosiaalisessa kanssakäynnissä lohdutan ja tuen ihmistä jos katson sen tarpeelliseksi.
Mutta toimin näin pääsen toista lähelle niin fyysisesti kuin henkisesti.
Suurimman osan tapaamistani naisista ovat ollet sitä mieltä että olen hurmaava, empaattinen ja toiset huomioon ottava "kaltaiseni on yleensä varattu tai sitten heillä on poika-ystävä" naisen suusta otan tuon kehuna, mutta suhteen kariutuessa kuulen kuinka toinen ei voi sanoa tuntevansa minua lainkaan. ...ja siinä tilanteessa mikäs sen parempi.
Minulla ei oikeastaan ole oikeita ystäviä, on ihmisiä joista on minulle hyötyä ja sitten on ihmisiä joista ei ole. ...olen useasti kuullut että olen ystävänä ylittämätön, mutta vastaavasti vihamiehenä pahin mahdollinen. ...ja viimeisin kehu mitä olen saanut on että kaltaisiani saisi maailmassa olla huomattavasti enemmän, toisaalta kanssani ei kannata alkaa sotajalalle koska lopuksi voitan tai molemmat häviävät, enkä lopeta ennen kuin olen itse tyytyväinen.
Viime vuosiin saakka olen omasta mielestäni ollut vain elämän päähän potkima oman tien kulkija, joka ei toisten komenteluja kaipaa ja sisulla painaa läpi harmaankin kiven.
En pidä itseäni millään muotoa sairaana, tunnen usein olevani perusmassaa parempi ihminen ja olen ylpeä tavastani elää ja suurimman osan ajasta olen onnellinen.
Olen muutaman lapsen isä, joskin lapset ovat edesmenneestä avioliitosta, lapseni ovat ainut asia minkä vuoksi olen valmis tekemään kaikken niin itselleni kuin muille, myös kuolemaan.
Nautin vauhdista ja vaarallisista tilanteista, saatan jokun silmissä toimia itsetuhoisesti mutta se ei ole tarkoitus, vaan se mielihyvän tunne minkä siitä saan kun viimein alan pelkäämään.
Kertokaahan mikä olen..........
9
265
Vastaukset
- Mr Frasier
Kyllästyin siinä vaiheessa lukemaan kun aloit kehua itseäsi...
- a-le
Et ole psykopaatti, kiintymys lapsiisi osoittaa että sinulla on voimakas tunne-elämä. Vaikutit tekstin perusteella hyvin nuorelta ihmiseltä, mutta lapsien perusteella oletkin varttuneempi. Usein parikymppisillä miehillä on kuvaamasi kaltainen maailmankuva.
Todennäköisesti olet määrätietoinen, aikaansaava ja lahjakas kaveri, jolta vain puuttuu selkeä suunta elämästä, ja siksi pohdit paikkaasi tässä maailmassa. - tietopankki1
Ensin herää kysymys, mikä on psykopaatti? Muutamat psykologit ovat tehneet omia määritelmiään psykopatiasta, mutta mitään oikeastaan varmaa ei ole tälläkään hetkellä olemassa.
No, mikä sinä sitten olet? Vaikea sanoa, koska olen suhteellisen varma, että olet valehdellut kertomuksessasi. Ensinnäkin epäilen, että pystyt saamaan mistä vain testistä täydet pisteet.
"pystyn esimerkiksi kaikenmaailman testauksissa saamaan haluamani tuloksen."
Tämä kertoo vain sen, että kuvittelet asian olevan näin. Huomio siis kohdassa haluamani tuloksen.
Muuten olet suhteellisen normaali ihminen, joka on katsonut liikaa Hannibal Lecteriä ja muita vastaavia. Lisäksi:
- Kuvittelet olevasi jotain, mitä et ole.
- Luulet pystyväsi asioihin, joihin et pysty.
- Et ole kovinkaan korkeasti koulutettu.
- Sinä et ole kovinkaa iäkäs.
- Sinulla on huono itsetunto
- Sinulla ei oikeasti ole lapsia.
- Kuvittelet olevasi jotenkin älykäs kirjoittamalla tänne.
- Todennäköisesti olet itse vastannut itsellesi
- Sinua on kiusattu koulussa
- Olet niin kuin minä.
- Olet minun toinen persoonani!!!!
jne..
Okei, loppu oli jo vähän läppää.
Aivojen defenssit pyrkivät säilyttämään minuutesi tasapainon tällä muista ihmisistä ehkä vähän oudolla käytökselläsi. - true self
Elämässä yleensäkin ongelma on se että opimme jo lapsuudesta lähtien ajatuksia mm siitä minkälaisia meidän tulisi olla ja miten meidän tulisi käyttäytyä. Kopioimme siis roolin jota alamme esittämään. Tavallisesti tämä tapaoppi on tapahtunut jo niin nuoresta lähtien ja niin kauan, että ihminen uskoo olevansa se henkilö, joksi hänet on kasvatettu.
Ulkoiset ajatukset alkavat ohjaamaan myös elämän suuntaa, ja vähitellen oma tahto vajoaa tiedottomuuteen.
Kompastuin sattumalta kirjaan, jonka avulla sain selkeyttä mieleeni, ja ymmärsin miten, niin suhteissa kuin elämässäkin, opitut ajatukset vaikuttavat meihin. Kirja kuvailee ajatusten ja mielen toiminnot todella tarkalla tavalla, ja antaa työkalut joiden avulla tulee tietoiseksi omasta itsestään, sekä omasta alkuperäisestä tahdostaan. Omalla kohdallani olen saanut aitoa toimivuutta elämääni. Se on kyllä vaatinut kovaa työtä itseni kanssa, mutta tuloksena on elämä jota tahdon. Kannattaa lukea! Kirjan nimi on Alkuajatus - Annukka Tytti
Yhden yksittäisen, täysin tuntemattoman ihmisen lähettämän viestin perusteella ei voi tehdä kovin pitkiä johtopäätöksiä. Mikäli epäilet asiaa, kannattaisiko sinun puhua vaikkapa työterveyslääkärille tai muulle asiatuntijalle, että saisit selvää siitä onko tuo mitä kirjoitit vain pelkkä omien havaintojesi pohjalta tullut tuntemus vai jotakin enemmän.
- Beetamiini.......
Varsin on tullut värikkäitä vastausia
Noista ei varsinaista hyötyä ole, mutta kai jonkinlaisen kuvan saa ja ainakin erilaisten ihmisten reaktiot kiinostaa aina.
"tietopankki1" viestin otan huumorilla siinä määrin kuin sen voi ottaa ja ihan tarkennuksena noista testeistä tarkoitan lähinnä kouluttajien ja työpaikkojen testejä.
...tosin kun tuollaisia laitetaan tekemään niin kiinostus kyseistä toimijaa kohtaan vähenee huomattavasti.
Älykkyysosamäärätestin (mensa) suorittanu pariin otteeseen ja tulokset olleet riittäviä, eli puolitoista kertaa keskiverto suomalaisen saldo ja hiukan yli.
- tee testi
Esitä tämä kysymys itsellesi ja vastaa siihen niin rehellisesti kuin pystyt:
Mitä sinä hyödyt kirjoittamalla tänne aloituksen, jossa kerrot epäileväsi olevasi psykopaatti?
Psykopatiaa on monen asteista, mutta kaikkein pahimmat psykopaatit eivät tee mitään ellei siitä ole heille jotain hyötyä. Ketä siis yrität manipuloida kirjoittamalla tänne. Pahimman luokan psykopaatti ei purkaisi sisäisiä tuntemuksiaan muille ihmisille edes nimettömänä, koska hän ei näkisi siinä mitään hyötyä.
Psykopatiaa lievempi persoonallisuuden häiriö on narsismi. Narsistinen ihminen luulee olevansa muiden yläpuolella. Hän näkee muut itseään huonompina ja haluaa käyttää heitä hyväksi. Tässä on kuitenkin ero psykopatiaan, koska psykopaatille ihmiset ovat kuin esineitä. Narsistilla maailmankuva ei ole näin pahasti vääristynyt. Narsismi on (ainakin lievänä) melko yleistä, joten ei ole lainkaan poissuljettua että olet narsisti. En ole kuitenkaan psykologi, joten suosittelen puhumaan asiantuntijoille, jos asia kovasti mietittää. - 11+18
Aika vanha ketju näköjään, mutta kannattaa katsoa tämä video:
http://www.youtube.com/watch?v=xAmZII6hXZc&feature=youtu.be Sanoisin että sinulla on huomiota vaille jääneen lapsen syndrooma.
Et ole lapsena saanut tarpeeksi huomiota, jonka takia aloit lukemaan wikipedian psykopatia artikkelia ja kopioit nuo oireet sieltä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231730
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161442Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90874- 66841
- 1770
- 46751
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668