Pystytkö palstailemaan työajalla?

Kalluppinen

Missä tilanteessa työajalla palstailet? Taolla, työaikana, yksin huoneeseen jäätyäsi vai miten? Oletko koskaan jäänyt kiinni palstailusta? mitä silloin tapahtui?

31

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo pystyn ja joskus huvintankin itseäni täällä keskeyttäen työt. Rapsuttelen työkaveria samalla ja seurailen päivä uutisia. En kyllä uskalla edes kuvitella, mitä tapahtuisi, jos kiinni jäisin :)

• Haluaisin panna

sua kakkoseen.

• mm
        Haluaisin panna kirjoitti:

sua kakkoseen.

Miten musta tuntuu, että sun kannattais työntää oma pääsi omaan kakkoseesi?

• työkoneella nytkin

Vastaus kyllä pystyn.

Ei ole kiinnijäämisen pelkoa.

• kirp-su

Joskus.

• olet...

ex-kirpela!

• nero näkyvissä
        olet... kirjoitti:

ex-kirpela!

ja sinä palsta-einstein :D

• jorkkas

Pystyn, työmoraali ei anna periksi kuitenkaan

• Vaikka töissä olisi olevinaan kiirettäkin, niin vähän väliä on luppoaikaa. Odotan jonkun takaisinsoittoa, sähköpostia tai vaikkapa kokouksen alkua. Muutaman minuutin luppoajalla on aivan turha aloittaa mitään suurempaa hommaa, kun valmista ei tule kuitenkaan.

Eikä minun tekemisiäni kukaan kyttää. Hommilla on erilaisia aikatauluja ja niistä pidän parhaani mukaan kiinni. Tosin jos jättäisin jonkun homman tekemättä tai myöhästyisin ilman etukäteisvaroitusta, niin taatusti saisin kuulla kunniani.

Toisissa ammateissa vain on enemmän vapauksia kuin toisissa ja pakkotahtisen työn tekijän on mahdotonta käsittää, ettei kaikki työt ole samanlaisia. Monet työt ovat päivystysluonteisia. Eikä minua kukaan omasta toimistostani voi yllättää. Istunkin naama ovelle päin eikä kukaan voi vain kävellä sisään muutenkaan.

Ai mutta minähän olinkin työtön tai sairaseläkeläinen. Että ei sitten aiheesta enempää... ;-)

• www.stallarit.fi

Ei se mahdotonta ole käsittää, työmoraalistahan se kertoo.

• varasta on sanoma
        www.stallarit.fi kirjoitti:

tilaisuus tekee varkaan, jos on tilaisuus ja varastettavaa

• www.stallarit.fi kirjoitti:

No enpä ole koskaan omaa työmoraaliani ylistänytkään. Minua ei koskaan ole kiinnostanut paljonko olen töitä tehnyt. Korkeintaan herran pelossa vähän, että mitä olen saanut aikaan. Minusta laiskuus on aina ollut kehitystä eteenpäin vievä voima. Jos ihminen olisi perusluonteeltaan oikein työtä rakastava ja ahkera, niin ojatkin kaivettaisiin edelleenkin lapiolla eikä kaivinkoneella.

• mutsillason

Työmoraalini vastaa työnantajan moraalia. Eli sinä voit juosta moraaleinesi perseeseen.

• oletko spåra
        Ratikkakuski kirjoitti:

No enpä ole koskaan omaa työmoraaliani ylistänytkään. Minua ei koskaan ole kiinnostanut paljonko olen töitä tehnyt. Korkeintaan herran pelossa vähän, että mitä olen saanut aikaan. Minusta laiskuus on aina ollut kehitystä eteenpäin vievä voima. Jos ihminen olisi perusluonteeltaan oikein työtä rakastava ja ahkera, niin ojatkin kaivettaisiin edelleenkin lapiolla eikä kaivinkoneella.

suojatyössä?

• laiskamato!!!!
        mutsillason kirjoitti:

Työmoraalini vastaa työnantajan moraalia. Eli sinä voit juosta moraaleinesi perseeseen.

pummi!!!!!!

• oletko spåra kirjoitti:

suojatyössä?

Ilman muuta!

• tikru..

Siitä tuli mieleen, että miten hanakasti ns. pikkurikkeitä puolustellaan. Työajalla tehdään jotain muuta mitä pitäisi, niin se on aina selitettävissä luppoajalla ja muiden tupakoimisella tai kahvitauoilla ja itse ei juo eikä tupakoi.

Pikku harmeja. Jos ne hommat pysyy hanskassa eikä ryöstäydy käsistä. Onhan se ihan sama poltatko tupakan 5 min vai istutko netissä 5 min. Kunhan ei menis siihin et poltat sekä sen tupakan ja menet vielä nettiinkin ja sen jälkeen vielä kahvillekin. Monesti vaan nämä ryöstäytyy käsistä mitä olen seuraillut.

Muutamat pujahtelee yhteenään jonnekin töiden lomasta, touhuamaan ns. omiaan. Se on aika perseestä asenne toisia työkavereita kohtaan. Mä tiedän, että esimerkiksi mun alalla on paikkoja jossa on kännykkäkiellot, mihinkään ryhmätilaan ei tuoda kännyköitä. Ne jätetään vaatehuoneeseen ja käydään tauolla katsomassa. Ja tietokoneita tarkkaillaan missä jengi luuhaa työajalla. Eikä kaikille edes anneta salasanoja koneille. Vain niille joilla on jokin vastuuhomma tietokoneella tehtäväksi.

Pakko kontrolloida, kun tietokoneista on tullut uusi nautintoaine työpaikoillekin.

• tikru..

En missään kohassa työajalla. Ei ole sellasia mahdollisuuksia olemassa lainkaan, sillon kun töis on. Et siellä voisi netissä luuhaa. Muutenki suhtaudun sillain työaikaan, josta mulle palkan maksaa joku muu kun mä, että työajalla teen töitä (ihan sama mitä paperia pyöritän). Ja omalla ajallani teen sitten näit vapaa-ajan harrastuksia, kuten nettailen.

On hommia missä voi surffailla tauolla netissä ja on hommia missä ei. Kyllä mä tiiän, että päiväkodeissakin tapahtuu nettailua työajalla ja tauot venyy, kun jäähään jumiin johonkin mielenkiintoseen sivuun. Mä käyn vaan vilkasee ja sitten ei näy pitkään hetkeen missään.

• Kotona työskennellessä joskus liikaa. Mutta osaan myös ottaa mokkulan pois, jos tuntuu, että nettailuun menee liikaa aikaa ja en tarvitse nettiä siinä kohtaa työssä.

Työpaikalla ollessa.. Yhdessä työpaikassa se on teoriassa mahdollista. Olen pari kertaa vilassut palstallekin työkoneella, jos odotellaan jotain tai on lounastauko tai tupakkatauko tupakoivilla. Mutta en mä kirjoittamaan ole ehtinyt enkä edes viitsinyt. Mulla on vielä sellanen kytkentä, että vähän väliä yhdessä työtehtävässä mun koneen matsku tulee tykillä valkokankaalle. Joku vaan räppäsee sen yhtäkkiä päälle tai mä itse räppäsen. Jos olisikin jäänyt joku s24 siihen esille, niin kyllä nolottais :D

Mutta oon mä joskus ajatellut, että voisin mä lounastauolla periaatteessa palstailla, kun toiset pyörittelee jotain omia ja kavereiden youtubejaan tai lukee facebookkejaan. Mutta ei, mä haluan esittää, että olen täysin omistautunut työlleni :P Eihän ne tiedä, miten kotona lorvailen.. :)

Olen mä joskus

• tikru..

Just toi facebook imee ihmisiä tauoilla koneille ja kännyköilläkin toiset surffaa. Siis meidän työpaikalla olen törmännyt ilmiöön, netti kulkee mukaan vessaankin, niillä joille se on kuolemaa olla ilman työpäivän ajan. :-)

• Mitä olen mä joskus? :OOO Noh, ehkä harkinnut, että jos ottaisin oman läppärin mukaan, niin sitten voisin kattoa jotain omiakin juttuja netistä.Muilla on omat miniläppärit mukana. Mutta en ole tähän asti jaksanut sitä raahata kun työkoneellakin pärjää.

• tikru.. kirjoitti:

Just toi facebook imee ihmisiä tauoilla koneille ja kännyköilläkin toiset surffaa. Siis meidän työpaikalla olen törmännyt ilmiöön, netti kulkee mukaan vessaankin, niillä joille se on kuolemaa olla ilman työpäivän ajan. :-)

Toi on just se ongelma. En viitsi ottaa tavaksi, koska haluan olla kuitenkin läsnä niissä tilanteissa. Kun se työ ei ole vaan mikään "mun juttu". Mä helposti kuitenkin alkaisin kurkistella vaikka sitten palstalle ja sit olisin hetken päästä ihan pihalla työasioista. Mut joiltakin se onnistuu. Blondilta ei :/

• tikru..
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Toi on just se ongelma. En viitsi ottaa tavaksi, koska haluan olla kuitenkin läsnä niissä tilanteissa. Kun se työ ei ole vaan mikään "mun juttu". Mä helposti kuitenkin alkaisin kurkistella vaikka sitten palstalle ja sit olisin hetken päästä ihan pihalla työasioista. Mut joiltakin se onnistuu. Blondilta ei :/

Just tossa ylempänä selostin, miksikä se on mennyt mm. mun alalla. Ainakin joissain paikoissa. Tupakan tilalle on tullut netti ja kännykät on sellaisia, jotka tukee netissä surffailua. Joten ihan näkee työajallakin netissä surffailemassa ihmisiä joskus, kun työt juoksee siinä ympärillä. Isit ja äidit ilahtuis jos näkis, et lapsia hoidetaan kännykällä surffaten. :-).

• Pystyn palstailla työaikana ja koska vaan, missä vaan. Ja oli muuten melkoinen homma rimpuilla siitä tavasta irti. Ei muuten mitään, muttaku työpäivät alko palstailun vuoksi venymään. Nyt ei enää sitte oikein huvita palstailla vapaa-aikanakaan.

• Mitä vittua, sehän on sama kuin jos mä leimaisin kellokorttini kun alan palstailemaan?

Mä en voi olla palstailematta työajalla.

• vakipalstalainen

Missä tilanteessa työajalla palstailet? Kun päivystän puhelimen päässä ja olet saanut muut asiat tehtyä.Eikä asiakkaita ole tulossa tai kysymään multa mitään. Taolla, työaikana, yksin huoneeseen jäätyäsi vai miten? Yksin ollessa. Kun joku tulee, painan rastista. Oletko koskaan jäänyt kiinni palstailusta? En varsinaisesti, mutta kyllähän moni tietää, että nettisurffailu on työssäni mahdollista. Se sitä se paitsi näyttää virallisemmalta kuin romaanin lukeminen, jota jotkut muut tekee. Mitä silloin tapahtui?Ei tapahtuisi mitään, koska se ei ole kiellettyä.

• ~cissi~

Työelämässä pitää päästä sellaiseen asemaan, että voi palstailla missä tilanteessa vaan. Myös silloin, kun joku istuu oven ulkopuolella odottamassa nöyränä vastaanottoa. Kiireisestä palstailusta syntyy tärkeyden ja ammattitaidon vaikutelma.

• Ööö.. mitä jos ei oo töitä?

Jos ajatellaan, että on sossun aulassa jonottamassa, eikö sellainen voitaisi luokitella työksi? Juu ... joten kyllä, voin palstailla työajalla.

Siistii ... :D

• Valitettavasti..

En pysty.

• Piironkinjalka

Tainnut vain kerran surffailla tänne työajalla. Yleensä seuraan uutissivustoja työajalla. Teen päivystysluonteista työtä ja meillä on jopa television seuraaminen sallittu - se on koko ajan auki. Niin ja uteliaille tiedoksi: tänään olen vapailla.

• bravo bravi

Helposti, mutta nyt täytyy mennä syömään välillä.

Onneksi on itsenäinen työ, jossa ei tarvitse palvoa kelloa vaan tehdä ne työnsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      450
      1312
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1116
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      805
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      747
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      694
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      671
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62
      664
    10. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      27
      663
    Aihe