Tunkua taivaassa ja kadotuksessa !

Kristinuskon kirja.

Väestötietoutta Helsingin Sanomissa 6.9.2011.

Mm. Väestötieteilijöoden mukaan maailmassamme on elänyt noin 100 miljardia ihmistä. Kirkon opin mukaan, jonka mm. pappi Sonja on vahvistanut tälläkin foorumilla, niin ihminen saa uuden alastoman ruumiin taivaaseen ja kadotukseen mennessään. Niinpä voidaan kirkon opin mukaisesti uskoa, että taivaassa on noin 10 miljardia ihmistä uusine alastomine ruumiineen ja kadotuksessa noin 90 miljardia ihmistä. Ja määrät senkun vain kasvavat kasvamistaan.

Edelleen kirkon opin mukaan Jeesus istuu siellä, mutta miten nämä muut miljardit ihmiset ovat ? . Riittääkö istumapaikkoja ? Miten löytää katsekontaktilla tuttuja ? Kirkon oppiin ja sen pelastus käsitykseen uskovat varmasti kykenevät antamaan vastaulsen.

Entä kadotuksessa, miten uusi ruumis kestää ikuisen helvetin tulen ?

Vielä yksi kommentti. Kirkon opin viimeinen päivä perustuu käsitykseen, että maapallömme on kaiken olemassaolevan keskus. Edelleenkin kirkon käsitys. Minne miljardit galaksit yhtäkkiä katoaisivat ?

Riittäköön tämä nyt tällä kertaa.

13

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskisss

On vähän vaarallista arvoida kuinka paljon joutuu taivaaseen tai kadotukseen. Eräät henkilöt ovat saaneet näkyjä asioista ja yleinen viesti on vain ollut se, että kadotukseen jotuu pajlon ihmisiä. Eräs katolisen kirkon merkkihenkilö keskiajalla arvioi, että taivaaseen pääsisi pienempi joukko ihmisiä. Joka tapauksessa Jumala haluaa, että kaikki pelastuisivat, mutta kaikki eivät pelastu. Jeesus tahtoi, ettei ihmiset pohdi, kuka joutuu helvettiin eli kadotukseen eikä sitäkään kuka pääsee taivaaseen. Se on kristuksen homma.

Tuskin taivaaseen joutunut ihminen jää sinne alastomana. Taivaasta saadut näyt kertova kyllä ihmisistä joilla on vaatteet ja viitat päällä sekä kruunu päässä.

helvetti eli kadotus on aivan kamala paikka. Ihmisen saama uusi ruumis helvetissä ja kadotuksessa kyllä kestää siellä olon. Ihminen kuitenkin kärsii kadotuksessa piinallisesta kuumuudesta, janosta ilman vettä, hirveästä hajusta, suuresta tuskasta ja suuresta epätoivosta siitä, ettei sieltä koskaa pääse pois eikä sieltä pääse pois nukahtamalla kuolemaan. helvetti eli kadotus on myös pimeä paikka, jossa kuuluu koko ajan kova tuskasta kärsivien ihmisten huuto.

• whiikari

Etkö oikein luota, että Jumalalla olisi homma hanskassa. :)

• Mirka ...

Onneksi uskonnot ovat huuhaata.

• Matteuksen evankeliumi:
      7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät

• Uskisss

Matteuksen evankeliumissa on todellakin tällainen Jeesuksen kommentti asiasta. Tässä kerrotaan siihen suuntaan, että harvat löytävät pelastuksen. Jumala kuitenkin tahtoo, että kaikki pelastuisivat ja hän kutsuukin kaikkia. Valitettavasti kaikki eivät ota vastaan Jeesuksen kutsua ja siksi eivät pelastu.

• e.l.a.k.i.m

pertsa2012

Viitteet:

Matt 14:22
        Matt 10:38, 16:24
        Ap.t 11:23, 13:43
        Room 8:17
        1Tess 3:3
        2 Tim 3:12

Joku bannas munki käyttikset, niin mäkin vetelen välil eri nimel.

T: S.e.r.u.b.a.a.b.e.l

• s.e.r.u.b.a.a.b.e.l
        Uskisss kirjoitti:

Matteuksen evankeliumissa on todellakin tällainen Jeesuksen kommentti asiasta. Tässä kerrotaan siihen suuntaan, että harvat löytävät pelastuksen. Jumala kuitenkin tahtoo, että kaikki pelastuisivat ja hän kutsuukin kaikkia. Valitettavasti kaikki eivät ota vastaan Jeesuksen kutsua ja siksi eivät pelastu.

Uskisss

Kaikkia tullaan kutsumaan omalla nimellä.

Mutta muista pupu, että Herra oli Kainilekkin armollinen.

Mä en vielä ainakaan tiedä onko kaikki pelastettavissa.

Mutta mä en luovuta ennenkuin pakanain luku on täys.

• yu

Itse asiassa he,lvetti ei ole vielä käytössä,vaan kadotukseen joutuvat, jo kuolleet ihmiset,heidän henkensä, on tuonelassa.Muistattehan Jeesuksen kertomuksen köyhästä ja rikkaasta miehestä:köyhä meni Aabrahamin helmaan ja rikas tuonelaan josta heräsi kovissa tuskissa.Tuonelakin on jo hirmuinen paikka mutta ei vedä vertoja he,lvetille.Siinä miettimistä palstan ateisteille ja meille kaikille......

• Ilmestyskirja kertoo 20:12-13, että "kukin tuomitaan tekojensa mukaan", ja keiden nimet sen perusteella ovat kussakin "elämän kirjassa" Siinä ei puhuta laisinkaan Jeesuksesta, vaan teoista.

Toisaalta kun tulee se "uusi Jerusalem", niin mitä on "12000 vakomittaa" sen pituuskokona? Tuskin sinne mahtuu kuitenkaan kuin muutama miljoona korkeintaan, vaikka kuinka ahtaisi. Eli lähes turha toivo, juuri kukaan ei pääse sinne. Kuitenkin on aivan selvää, että teot ratkaisevat.

Siksi olen koko ajan perännyt niitä konkreettisia tekoja, ja auttamisen halua, kuten Sodoman kohtalo ja Jeesuksen Matt 25:31- , kun avuliasuus vei taivaaseen. Joku kylläkin ajatteli, että tuo kohta tarkoittaa kansakuntia.

• juutas.

Vakomitta on noin 200 m, joten jos uusi Jerusalem on 12000 x 12000 vakomittaa, pinta-alaksi tulee 5 760 000 neliökilometriä. Se on suunnilleen Euroopan kokoinen pitäjä.

Jos laitoin desimaalini oikein, kaikki 100 miljardia elänyttä ihmistä sinne vielä jotenkin mahtuisikin. Tilaa olisi 57,6 neliömetriä per nenä, eli väestötiheys Pariisin ja Monacon välimailta. Ja korkeissa kerrostaloisshan siellä kuvausten mukaan muistaakseni asuttaisikin.

Varsin urbaanit olot siis Taivaallisilla Tanhuvilla on. Saakohan siellä koiria pitää?

• juutas. kirjoitti:

Vakomitta on noin 200 m, joten jos uusi Jerusalem on 12000 x 12000 vakomittaa, pinta-alaksi tulee 5 760 000 neliökilometriä. Se on suunnilleen Euroopan kokoinen pitäjä.

Jos laitoin desimaalini oikein, kaikki 100 miljardia elänyttä ihmistä sinne vielä jotenkin mahtuisikin. Tilaa olisi 57,6 neliömetriä per nenä, eli väestötiheys Pariisin ja Monacon välimailta. Ja korkeissa kerrostaloisshan siellä kuvausten mukaan muistaakseni asuttaisikin.

Varsin urbaanit olot siis Taivaallisilla Tanhuvilla on. Saakohan siellä koiria pitää?

Suhteellisen korkeissa, kun muistaakseni rakennuksien korkeudet oli 2400 kilometrin luokkaa..

• Niin, ihmeellistä tosiaan, juutas.! Se "uusi Jerusalem" on myös yhtä korkea kuin pitkäkin! Ja sellainen "laskeutuu taivaasta" valmiina. Kyllä on uskomatonta. Ja siksi mä en usko tätäkään. Ja kaikki lopun ajat piti Ilmestyskirjankin mukaan tapahtua pian. "Aika on lähellä", että "profetian sanoja ei saa sulkea", Ilm 22: 10.

• s.e.r.u.b.a.a.b.e.l

Kristinuskon kirja.

:)

`Minä menen valmistamaan teille huoneen Isäni luokse.`.

Èlkää murehtiko siitä, onko siellä sijaa kaikille.`.

Ja tokaan kyssäriin vastaus on: `Ne ovat ennusmerkkienmiehiä, jotka näet istuvan.`.

Kolmas kyssäriin vastaus on helppo: `Hullu se on, kun laumansa hylkäisi.`.

Kyllä me tunnetaan toinen toisemme, vaikka elekielestä.

Se silmiin katsominen on mulle ainakin välillä hankalaa. Mä näen toisen simmusta niin syvälle sieluun, etten tiedä, saanko katsoa niin tarkkaan. En mä mikään raiskaaja ole. Mä en tajuu miksi näen toisen öögasta sieluun. Mutta niin vain on. Voinhan mä stirrata sitä. Mut mun palaute ei aina mielytä kuulijaa..

Kadotus tarkoittaa olla poissa Jumalan läheisyydestä. Ei se ole välttämättä ikuista.

Ruumis ei kestä sitä tulta, mutta Jumalan omat sielut kestävät sen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2141
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1399
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1376
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1245
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      938
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      162
      828
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      796
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      732
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      716
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      665
    Aihe