Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rakennekynnet Amy Nails Tampere - VAROITUS

Ex-asiakas2

Kirjoitin ripsienpidennysketjuun kynsikokemuksestani Tampereen Amy Nailsista. Tässä sama kertomus omalla otsikollaan, koska haluan varoittaa muitakin tuosta paikasta nimenomaan rakennekynsien osalta. Toivottavasti kukaan ei pahastu spämmäyksestä!

- - - - - - -

Kävin Tampereen Amy Nailsissa ottamassa geelikynnet, mutta vasta kun kynsien teko oli aloitettu, huomasin että minulle laitetaankin akryylikynsiä (mitä en olisi todellakaan halunnut, vaan koko ajan oli ollut puhe geelikynsistä).

Mies, joka minulle laittoi kynnet, hioi kynteni todella kovakouraisesti ja rajusti, välillä hiomalaite todella sattui. Meininki ei tästä muuttunut, vaikka koitin näyttää miehelle että nyt sattuu (mies ei puhunut sanaakaan suomea eikä englantia). Mies hoiti samalla kahta eri asiakasta (juoksenteli meidän välillä) ja kiire oli ilmeisesti niin kova, ettei malttanut tehdä hiomista varovaisesti, vaan ronskisti ja nopeasti. Minulla oli kaiken lisäksi kämmenpuolella parantumassa oleva haava, jota näytin ennen kynsien laittoa miehelle ja koitin elehtiä että tämä varoisi haavaa, mutta miehen otteet olivat kovakouraiset ja hän toistuvasti rutisti kättäni haavan päältä, vaikka ulvahtelin kivusta (haava oli ollut syvä ja kosketusarka) joka kerta kun hän siitä kohti kättäni rutisti.

Kynsien laiton aikana iso valaisin oli käsieni päällä niin, etten lainkaan nähnyt miltä ranskalaiset kärjet näyttävät, yleensähän niitä saa katsoa ja kynsiteknikko monesti kysyykin onko ranskalainen kärki ok vai tarvitseeko muuttaa jotakin. Nyt ne sudittiin kerralla kaikki valmiiksi, ja sain nähdä kynnet vasta kun kaikki oli valmista ja minua ohjattiin kassalle. Onneksi lopputulos kuitenkin näytti hyvältä. Kun oli maksun aika, minulta pyydettiin 10 € suurempaa summaa kuin mitä heidän hinnastossaan on ilmoitettu. Syynä oli kuulemma se, että minulle laitettiin akryylikynnet eikä geelikynsiä (vaikka olin siis geelikynnet tilannut, enkä edes halunnut akryylikynsiä). Pysyin tiukkana ja maksoin sen mikä geelikynsien hinta hinnaston mukaan oli, ja mistä oli aikaa varatessakin sovittu. Tässä vaiheessa epäkohtelias palvelu muuttui jo todella töykeäksi.

Illalla kynsiä alkoi särkeä ja kuumottaa todella pahasti, en saanut nukuttua seuraavana yönä juuri lainkaan kivun takia. Kipu ja kuumotus jatkui lähes viikon yötä päivää, ja olin jo aika huolissani asiasta. Kynteni oli mitä ilmeisimmin hiottu paperinohuiksi, lähes vereslihalle. Viikon jälkeen kipu onneksi helpotti.

Kynnet olivat hyvännäköiset vain pari päivää laiton jälkeen, sen jälkeen valkoisessa kärjessä alkoi näkyä pieniä halkeamia, jotka kasvoivat koko ajan suuremmiksi ja alkoivat kerätä likaa.

Sanomattakin lienee selvää, että tähän paikkaan en ole ikinä enää astunut. Lähes puhki hiottujen kynsien kipu jäin niin vahvasti mieleen, että tämän kokemuksen jälkeen en ole rakennekynsiä enää uskaltanut laitattaa muuallakaan.

73

8810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ideuutti.

      Olisit kertonut kaverille ettei tämä ollut sitä mitä tilasit? Lisäksi "elehtimällä" et voi vaatia toisen ihmisen ymmärtävän, mitä tarkoitit. Olisi syytä aukaista suunsa silloin kun tuolissa istuu eikä tulla tänne naukumaan että "en saanut mitä halusin mutta en kyllä mitään ääneen pyytänytkään".

      • Naurettavaa.

        Siellä taisi kyseessä olevan paikan edustaja vähän näyttää millainen asenne lafkassanne on.


    • Ex-asiakas2

      Olisin toki kertonutkin, jos kaveri olisi puhunut edes yhden sanan suomea tai englantia - Vietnamin kieltä en valitettavasti osaa. Paikan ainut suomenkielentaitoinen henkilö puhui lähes koko käynnin ajan puhelimessa, joten häntä en saanut tulkiksi. Hänen kanssaan toki olin sopinut että geelikynnet laitetaan. Siinä vaiheessa kun akryylimassa on jo kynsissä, on hieman turhaa alkaa miettimään miten vietnamiksi asian selittäisi. Kivusta elehtiminen sen sijaan yleensä on tapana ymmärtää vaikkei yhteistä kieltä olekaan.

      Se että minulle laitettiin akryylikynnet geelikynsien sijaan, oli aika mitätön virhe. Sisälukutaitoiset ihmiset ymmärtänevät mitkä asiat tuolla käynnillä epäonnistuivat pahasti. Jos sinulla, hyvä Ideuutti, on toisenlainen käsitys hyvästä kynsipaikasta kuin minulla, niin suosittelen toki lämpimästi sinulle tätä paikkaa :)

    • elisa.lepisto

      olen täysin eri mieltä ... olen ollu amy nails 3 asiakkaana jo pitkään ... tampereen paras paikka , paras kynsi tekijä ja ripsipidennys tekijä... hyvä palvelu ja hygieni oon todellakin ja se oon tärkee ... tähän haluaisin vielä kommentoida että omaa kieltä puhuminen , mua sitä se ei häiritse kun tiedän eräs poika joka tekee ei osaa puhua suomea , se oon ymmärrettävä... ja muista amy nails liikkeestä en tiedä koska kyseessä paikassa en ole käynny koskaan mutta uskon että heillä ei olisi huono palvelu... minun mieli oon ehdottomasti amy nails 3 tampere ...

      • sarah kuivamäki

        on kirjoittaja kentiäs henkilökunta ?? e


      • Kieli??

        Anteeksi en ymmärrä "suomeasi".


    • hmmmm...

      mun yks tuttava taannoin kanssa varoitteli tuosta ko. amy nails:ista. ihan tarkkaan en muista mikä siellä oli hänen kohdallaan mennyt pieleen, mutta kovakouraisesta poran ja viilan käytöstä, sekä tökeröstä asiakaspalvelusta oli hänen kanssaan ainakin puhetta.. itse en ole tuossa kyseisessä paikassa käynyt (enkä aijo käydäkkään), mutta useammassa muussa tampereella sijaitsevassa olen ja ikävä kyllä täytyy todeta, että melkosia pettymyksiä ovat olleet, joko asiakaspalvelun tai työnjäljen suhteen ja pahimmissa tapauksissa molempien.. näytä kyntesi, kynsiplaneetta (toimii nykyisin helsingissä), la chocola, 7 taivas ja blingi ovat tulleet jo tutuiksi ja näissä jokaisessa palvelu on ollut jokseenkin puutteellista, tuolla la chocola: ssa palvelu oli suorastaan järkyttävää! toisinaan kyllä en voi yhtäkään näistä mainitsemistani paikosta mennä kokonaan tuomitsemaa, sillä jokaisesta paikasta minulla on ollut vain yhdestä kynsiteknikosta kokemusta, eli voihan niissä ihan ammattitaitoisiakin tapauksia olla, toivon mukaan ainakin.. mutta edelleen siis olisi hyvä kynsipaikka täältä treeltä hakusessa, että jos jollakulla olisi ehdottaa jokin erinomainen, niin vastaan otan tämän tiedon enemmän kuin mielelläni! :)

      • asiakas13

        Käypä Heinikalla =) Tekee nykyään Vuolteenkatu 20, yhen vaatekaupan yhteydessä. Putka tatuointiliikkeen vieressä. (aikasemmin ollu Nekalassa Kauneusstoppi Vivanissa ja Hämeenpuistossa Tattoo Studio by Antti Peltonen). Minä ainakin oon ollu tyytyväinen =)


      • m
        asiakas13 kirjoitti:

        Käypä Heinikalla =) Tekee nykyään Vuolteenkatu 20, yhen vaatekaupan yhteydessä. Putka tatuointiliikkeen vieressä. (aikasemmin ollu Nekalassa Kauneusstoppi Vivanissa ja Hämeenpuistossa Tattoo Studio by Antti Peltonen). Minä ainakin oon ollu tyytyväinen =)

        Heinika tekee todella kauniit ja pysyvät kynnet, jopa 8 viikkoa on kestänyt. Voin suositella!


      • Nnnn
        m kirjoitti:

        Heinika tekee todella kauniit ja pysyvät kynnet, jopa 8 viikkoa on kestänyt. Voin suositella!

        Minäkin voin suositella Heinikaa! Mun luottokynsien tekijä, aina kun mielin kynsiä soitto Heinikalle! Luotettava, työn jälki hyvää ja ihana ihminen! Suosittelen!!! :)


    • A

      Studio Caretar on hyvä paikka, sijaitsee Hervannan Duossa. Todella huolellista jälkeä ja ystävällistä palvelua.

    • suosittelen :)

      mulla on kyllä ihan erilainen kokemus amy nailsistä. kävin tänään ottamassa rakennekynnet ranskalaisella manikyyrillä, ja maksoin kynsistä 38€ (koska siellä on tällä hetkellä -30% alennus rakennuskynsistä) no enivei, kynnet on tosi siistit, eikä viilaaminen tai muukaan sattunut yhtään ja kynnet on tosi siistit ja hyvännäköiset ja palvelu oli ihan hyvää, mitään väärinkäsityksiä tai muutakaan ei tullut joten että mä kyllä suosittelen lämpimästi kaikille =) toi on nii paljo halvempi ku missään muualla.

      • ...............

        ja sitä paitsi itseäni ainakin kiinnostaa enemmän palvelujen laatu kuin hinta.....................................


    • läpinäkyvää

      nonii, sielä taas joku amy nailsin henkilökunnan jäsen yrittää seivalla p*rseestä revityn putiikkinsa mainetta..hah, vaan eipä taida enää auttaa tuo feikki mainontanne tai hintojen alentelut, sillä maineenne on kirinnyt jo pidemmälle kuin arvaattekaan..muhahhhaa xD

    • Rousha

      Olisinpa lukenut tämän kirjoituksen ennen Amy Nailssissa poikkeamista. Omat geelikynteni olivat ensimmäiset laatuaan. Minulla taisi olla sama kynsiteknikko kuin sinulla Ex-asiakas2. Ei puhunut suomea ja teki työnsä piilossa.

      Alunperin liikkeeseen minut ajoi tori.fi:stä ostettu lahjakortti (30€), jolla sain geelillä ranskalaisen manikyyrin. Aikaisempia kokemuksia geelikynsistä minulla ei ollut, joten luulin pienen kivun ja tuskan kuuluvan asiaan. Eipä taida olla niin.

      Tekijä oli siis mies, joka ei sanaakaan suomea taitanut ja kommunikointi piti hoitaa paikan toisen työntekijän kautta. Mies oli hutilo ja hyvä ettei terävä metallin kappale lentänyt silmääni, kun hän yritti avata liimapurkkia.

      Luulen että vietnamilaisilla on paksummat kynnet, mistä johtuu kynsien liian ohueksi hiominen. Mies myös käyttäytyi kovakouraisesti ja välillä kynsinauhoja oikein poltti.

      Kampaajani totesi tuon paikan metsästävän uusia asiakkaita polku hinnoilla ja erilaisilla CityDealeilla. He myös etsivät jatkuvasti uusia työntekijöitä liikkeeseen.

      Toivon, että kukaan ei mene tuonne kidutettavaksi!!

    • kynsifriikki?

      Olen myös ex-asiakas.työnjälki oli ihan hyvä.taisin käydä 4 kertaa.sama mies palveli.kysyin naiselta joka on tulkkina miehelle erilaisia koristeita joka kerta.kahdesti mies laittoi samat 3d-kukat jotka kyllä oli hienot ja pysyi sen 4viikkoa.eli olisin halunnut esiteltävän erilaisia vaihtoehtoja tai ideoita.ei tullut näillä neljällä kerralla kuin kerran jotkut "timantit" jotka olivat söpöt.mies on kyllä kovakouraisin kynsimuotoilija minkä olen tavannut.ei ymmärrä kunnolla edes enkkua.kynnet kyllä pysyivät aina hyvin sen 4-5 viikkoa.mutta kun viime kerralla huomasin että en saanut kuittia päätin että en tue harmaata taloutta.olen itse asiakaspalvelussa,olen löytänyt rehellisen ja kunnon työtä tekevän kynsihoitolan ja siinä ei se 20 säästö paljon meinaa.

    • Uusi asiakas

      Ompa ikävää, että sinulle sattui noin huono kokemus. Olin ostanut CityDealin geelikynsiin ja kun Googlasin paikkatietoja varoituksesi nousi ensimmäiseksi hakutuloksiin. Hetken jo pohdin, että jätänkö lahjakortin käyttämättä, kun näin surkealta paikalta vaikuttaa...

      Onneksi en jättänyt. Kokemukseni Amy Nailsista oli todella hyvä. Sain kauniit geelikynnet tunnissa. Nuori mies kynsiteknikko on todella taitava. Lisänä ottamani kukkakoristeet hän muotoili itse massasta kynnelle, enkä voisi olla tyytyväisempi. Todella kauniit. Mies puhui tarvittavan määrän suomea, eipä kovin suomalaisetkaan lörpötellä ehdi, jos tunnissa kynnet aikovat tehdä ;) Aion palata jatkossakin Amy Nailsiin.

    • dfsfsfs<

      En ole koskaan kyseisessä paikassa käynyt mutta tämä elisa.lepiston vastaus oli mielettömän huvittava, ilmeisesti joku ulkomaalainen (ettei peräti tämä mies sieltä kynsipaikasta) on keksinyt että jos laittaa suomenkielisen nimen nimimerkikseen niin ei haittaa vaikkei suomea osaisikaan kirjoittaa. Hieman olisi parantamisen varaa kielitaidossa, jotta tuollainen huijaus menisi läpi.

      • sarah kuivamäki

        samaa mieltä ! ;)


    • jhebii

      Itse kävin helsingin amy nailsissa ja jäi kyllä paha maku suuhun... Ensin kynteni "puhdisti" mies.. puolet vanhoista kynsilakoista jäi puhdistamatta. Sitten akryylikynsiäni alkoi tekemään nainen joka puhui vain vähän suomea. Hionta sattui ja tehtiin todella epähuolellisesti. Kynnet jätettiin liian pitkiksi vaikka kaksi kertaa sanoin että haluan lyhymmät. Nainen tuskin kommunikoi yhtään kanssani koko aikana ja työnteli ja repi käsiäni joka suuntaan todella töykeästi. Ja hintakin oli loppujen lopuksi 10e hinnastoa korkeampi. ilman selityksiä ja ilman kuitteja... EN mene enää ikinä uudestaan. Kotona vielä huomasin, että yhdestä kynnestä oli jätetty se kiiltävä päällyslakka laittamatta kokonaan!

    • omatkynnetvielä..

      ihan vinkkinä heille, joiden käsiä kohdellaan kovakouraisesti: jos kynsiteknikko ei puhu suomea tai edes englantia ja elekielen ymmärrys ei toimi, niin vetäise käsi pois. ei voi jäädä huomaamatta ;)

      itse en ko. lafkassa ole käynyt, koska ystäväni tekee kynnet kun sellaisia tarvitsen. onneksi näin tämän varoituksen kuitenkin.

    • Raivostunut

      Jep...tänään oli minulle kyseisestä paikasta varattu ripsien pidennysten laitto, ostin kyseisen tarjouksen citydealista joulukuun alkua. No kävelin liikkeelle päin hieman epävarmoin fiiliksin kunnes pääsin ovelle missä lappu ovessa: Olemme sulkeneet! lukko ovessa sisällä valot kiinni. Käväisin viereisessä elektroniikka liikkeessä missä mies sanoi liikkeen lopettaneen!! Kukaan ei vastaa puhelimeen nettisivut otettu pois käytötä myös helsingistä mihin yritin myös soittaa tuloksetta...Kyllä sellanen V''''' päällä että....

      • m

        Itsellänikin on kyseinen citydeal käyttämättä...


      • Vihastunut
        m kirjoitti:

        Itsellänikin on kyseinen citydeal käyttämättä...

        Tiedättekö onko mahdollista valittaa johonkin?? Eihän CityDealkaan voi hyväksyä tällaista huijausta!

        Minullakin geelikynsi lahjakortti käyttämättä, mutta en kyllä näiden kommenttien jälkeen mene lähellekkään tuota paikkaa!!


      • Katjaaaas
        Vihastunut kirjoitti:

        Tiedättekö onko mahdollista valittaa johonkin?? Eihän CityDealkaan voi hyväksyä tällaista huijausta!

        Minullakin geelikynsi lahjakortti käyttämättä, mutta en kyllä näiden kommenttien jälkeen mene lähellekkään tuota paikkaa!!

        Niin mullakin oli lahjakortti sinne, mutta luettuani nämä jutut ja kuultuani äitini kokemuksen päätin vaatia rahani takaisin. Ja sain rahani takaisin CityDealiltä:) lähetä sinne vihainen sähköpostiviesti, niin minä ainakin tein:)


      • kynsineitikäs
        m kirjoitti:

        Itsellänikin on kyseinen citydeal käyttämättä...

        Kynsi- ja ripsihoitola Hile Tampereen Koivistonkylässä hoitaa nämä amynailsin lahjakortit kuulemma kaikki 250 kpl....... Siittä tuli kaikille kortin ostaneille ilmoitus sähköpostiin että lahjakortit siirtyy tuonne!


      • Anonyymi
        Vihastunut kirjoitti:

        Tiedättekö onko mahdollista valittaa johonkin?? Eihän CityDealkaan voi hyväksyä tällaista huijausta!

        Minullakin geelikynsi lahjakortti käyttämättä, mutta en kyllä näiden kommenttien jälkeen mene lähellekkään tuota paikkaa!!

        Lapsellista yhden typerän ihmisen haukkumisen takia!!!!


    • Tyytyväinen

      Olen käyttänyt kyseistä Amy Nailsia jo kohta vuoden ajan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Palvelu on ystävällistä ja laatu hyvää. Ajan saa yleensä varattua nopealla aikataululla. Kieliongelma on noussut välillä esille, mutta kun alan puhua thaimaalaiselle miehellä suomea, hän pyytää jommankumman kahdesta suomenkielentaitoisesta tulkkaamaan samantien. Suu siis rohkeasti auki.

      Kurjaa, että joillain on huonoja kokemuksia. Aika hurjia kommentteja tuolla ylhäällä. Minusta Amy Nailsia pitävä pariskunta on ihan äärettömän ystävällinen. Ehkä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan? Itse olen tosiaan käyttänyt palveluja jo tosi kauan ja aion jatkossakin. Toivon, että lukijat käyvät itse kokeilemassa paikkaa, eivätkä tuomitse toisten mielipiteiden perusteella.

      • Raivostunug

        paikka on mennyt konkurssiin ja toisaaltä ihan hyvä niin. Todella kieroa toimintaa


      • Anonyymi
        Raivostunug kirjoitti:

        paikka on mennyt konkurssiin ja toisaaltä ihan hyvä niin. Todella kieroa toimintaa

        Taidat itse olla kiero!!!


    • Vilonha

      Olen käynyt kesäkuusta alkaen Amynailsissa ja minulle ei ole mitään valitettavaa. Palvelu on ollut erittäin ystävällistä. Useimmiten minun kynteni on laittanut tuo "ummikko" ulkomaalainen ja suomeaq puhunut nainen on käynyt kysymässä ohjeita ja kuulumisia. Ei minua ole tuo miehen puhumattomuus häirinnyt. Minulla piti olla tänään kynsienhuoltoaika ja sieltä tuli eilen viesti, että aikani on peruttu, koska liike toistaiseksi suljettu. Lupasivat palata asiaan, kun liike aukeaa. Viime huollosta on kulun melekrin 2 kuukautta, koska olen ollut matkoilla. Kynnet edelleen täydelliset, paitsi, että ovat kasvaneet. Jouduin nyt varaamaan ajan muualle, muuta toivon todella, että avaavat uudelleen. Toivottavasti teidän mollaajajien tekstie eivät kaataneet hyvää ja asantuntevaa firmaa. Muistetaan, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

    • Päivi

      Helsingissä on myös kaksi Amys Nails -liikettä, ovatkohan saman omistajan ? Olen ollut heidän laittamiinsa ripsiin tyytyväinen (laitettu kerran viime kesänä) ja heidän akryylikynnet tehtiin minulle Kämp Galleriassa marraskuun lopussa 2011.Oli ihan ex-tempore ostos ja kynnet laittanut thai-tyttö (puhui hyvin suomeakin) laittoi kauniit kynnet. Palvelu oli ystävällistä. Kun menin tammikuussa 2012 kynsihuoltoon Kaivokadun pisteeseen (Rautatieasemaa vastapäätä) jouduin tietämättäni venäläisen Anja-nimisen kiireapulaisen hoiteisiin (vaaleatukkainen nuori tyttö). Kiireapulaisuus ja tytön nimi selvisivät minulle vasta tänään kun kävin Amys Nailsissa (Kaivokatu) poistattamassa kynnet lopullisesti. Eli Anja hioi kysiäni liikaa siten että omat kynteni vaurioituivat ja niihin jäi punaiset jäljet kohtaan josta oma kynsi alkoi ja akryylikynsi alkoi. Sanottiin, että punaisuus häviää parissa päivässä mutta ei hävinnyt. Huolto ei siis sattunut joten en tajunnut että oli hiottu liikaa. Halusin pitää ranskalaisen lakkauksen kirkkaalla päällyslakalla mutta tämä lakkaus ei ollutkaan enää kaunis koska punaiset poikkiviivat näkyivät joka kynnessä. Kukaan ei sanonut että oli kiireapulainen töissä. Omistaja ? halusi tarkastaa kynteni poislähtiessäni ja tarjoutui tekemään lisäkerroksen ilmaiseksi parin päivän päästä jos punaisuus ei häviä, virhe siis tajuttiin jo silloin. En kuitenkaan ehtinyt enää jäämään liikkeeseen sillä hetkellä enkä tulemaan parinkaan päivän päästä ja en toisaalta halunnut kynsiä enää paksummiksi. Olin silti kynsiini tosi pettynyt !! Hiomista ei tietenkään voinut enää kunnolla korjata. Siksi halusin akryyleista kokonaan eroon. Omat kynteni ovat todella hauraat kun päällykset poistettiin, nyt odottelen että omat kynteni kasvavat kuntoon.

      Summasummarum: thai-tytöt tekivät hyvät kynnet mutta kiireapulainen pilasi ne. Tarkista siis kuka kyntesi tekee ja kauanko on ollut heillä töissä. On myös kummallista, että Kaivokadun pisteessä ei käy pankkikortti ! Summa lyödään kassaan mutta kuittiakaan ei tule. Ei ihme että hinnat ovat ovat halvat. Kämp Gallerian pisteessä pankkikortti hyväksytään. Hmm...Mitenkähän paljon palkkaa työntekijöille maksetaan ?

      • Blondi123456789

        Heillä ei käy pankkikortti siksi, koska heillä ei ole maksupäätettä idiootti?

        Ja se anya tyttö tosiaan teki hieman kovakoureisesti minunki kynteni... En ole sen jälkeen käynyt siellä kun hän pilasi ne kokonaan..


      • Fiksumpi blondi
        Blondi123456789 kirjoitti:

        Heillä ei käy pankkikortti siksi, koska heillä ei ole maksupäätettä idiootti?

        Ja se anya tyttö tosiaan teki hieman kovakoureisesti minunki kynteni... En ole sen jälkeen käynyt siellä kun hän pilasi ne kokonaan..

        Heillä ei BLONDI-IDIOOTTI käy pankkikortti siksi, että pankki tilittää korttiostot firman tilille ja tiliotteet pitää toimittaa kirjanpitoon tai jos ei toimita niin niistä jää kiinni viimeistään verotarkastuksessa. Käteisen käytöstä ei sen sijaan ikinä jää kiinni vaikka kuittejakin kirjoittelisi, ainhan voi ottaa uuden vihon käyttöön.


      • Funkadelic

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/syyttaja-uhrit-pakenivat-kynsistudion-pakkotyota/art-1288456372668.html?ref=lk_hs_po_2

        Syyttäjä vaatii vankeutta kahdelle kynsistudion pyörittäjälle työperäisestä ihmiskaupasta.
        Jutun käsittely alkoi aamulla Helsingin käräjäoikeudessa. Toissijainen syyte on törkeä kiskonta.

        Epäiltyinä ovat vietnamilaistaustaiset mies ja nainen, joille syyttäjä vaatii vankeutta. He kiistävät syytteet.

        Syyttäjän mukaan kaksi vietnamilaista värvättiin erehdyttämällä Suomeen pakkotyöhön.

        Syyttäjä katsoo, että toinen uhreista teki kynsistudiossa Helsingin keskustassa liki koko viime vuoden kuusipäiväistä työviikkoa palkatta.

        Nainen asui epäiltyjen luona ja teki lisäksi siellä kotitöitä.

        Riippuvuutta lisäsi se, että nainen synnytti viime syksynä lapsen.

        - Hän jatkoi töitä kynsistudiolla vain pari viikkoa lapsen syntymän jälkeen, sanoi syyttäjä Matias Londen oikeudessa.

        Syyttäjä laskee, että naiselta jäi saamatta palkkoja noin 48 000 euroa.

        Toinen mahdollisista uhreista on lapsen isä, joka saapui Suomeen viime marraskuussa.

        - Tilanne kärjistyi viime joulukuussa niin pahaksi, että asianomistajat päättivät paeta vastaajien asunnosta, Londen sanoi.

        -------------------------------

        Oikeuden päätös: kahdelle henkilölle 2 vuoden 4 kuukauden EHDOTTOMAT vankeustuomiot.

        Mielestäni heidät tulisi tämän jälkeen ehdottomasti karkoittaa maasta.


    • varvashoito..

      Minä kävin eilen vastaavanlaisessa paikassa jalkahoidossa, kaikki työntekijät olivat vietnamilaisia. Sain muutamalla sanalla selvitettyä mitä haluan ja se meni muuten hyvin, paitsi että en saanutkaan lakkausta varpaisiin lopuksi.
      Istuin siinä tuolissa kuin mikäkin hölmö ja odotin ja odotin, mutta tämä nainen oliskin jo rientänyt yläkertaan tekemään manikyyriä toiselle asiakkaalle.
      Mikä minua myös ärsyttää (paitsi etteivät ole opetelleet kieltämme) on se, että he puhuvat ja nauravat kovalla äänellä keskenään, mutta vietnamiksi.
      Minulle tulee vain sellainen olo, että he juttelevat asiakkaistaan.
      Jos on lukenut Shogunin tietää, mitä aasialaiset ajattelevat eurooppalaisista ja että he pitävät aina yhtä....

      • KukkuuJvvkvvn

        Nyt on kyllä paskapuheet ilmassa, missään amy nailsissa ei ole kuin se yksi kerros että missään ei ole mitään ylä kertaa. Ja jokainen amy nails ovat niin pieniä että kuiskaamallakin pystyy keskustella.


    • kärsiikokoruumis

      Ehkäpä kannattais ottaa järki käteen jo ENNEN ajanvarausta!
      Käy liikkeessä ja KESKUSTELE jos ei yhteistä kieltä ja ymmärrystä löydy niin sen jo järkikin sanoo että ULOS!

      Mitä tulee paikkoihin joista ei saa kuittia? Ostaja voi aina vaatia kuitin ja sellainen pitää hänelle tavalla tai toisella antaa mikäli hän sitä vaatii!

      Mutta jos on edullisia tarjouksia ja hyvä työ niin ketä se haittaa jos kuitti jää saamatta? siinähän hyötyy sekä laittaja että ostaja.

      jokatapauksessa paikat joista kuitin haluaa eikä sellaista anneta voi ilmoittaa verottajalle että siellä tehdään työtä suoraan omaan taskuun välistä!

    • pukkila

      Iltiksessä oli viikonloppuna juttu kauneudenhoitolaitoksesta Helsingissä ja Tampereella (Amy Nails?) jonka n. 30 v omistajapari on ollut pidätettynä työntekijöiden oikeuksien polkemisesta ainakin kahdessa tapauksessa. Olen käynyt Kaivokadun Amy Nailsissa n. vuoden ja ihmetellyt työntekijöiden pitkiä päiviä klo 10-20 ja lauantainakin auki. Eräs kynsien laittaja kyseli minulta mikä on pienin Suomessa maksettava palkka. Kysyi myös voiko sosiaalitoimesta saada avustusta, jos työntekijä ei maksa palkkaa. Kerroin ettei sellainen voi olla suomessa mahdollista ja että se on rikosasia. Kysyin miksi työntekijä ei maksa palkkaa ja tyttö kertoi että "jos on velkaa niin ei saa palkkaa". Jälkeenpäin ajattelin, että onko lentolippu Vietnamista maksettava ilmaisella työllä työnantajalle. Jäin ihmettelemään asiaa.

      • MK

        Minulle tarjottiin aikaa ripsien pidennykseen JOULUAATTONA klo 12. Hieman hämmästytti.


      • Funkadelic

    • pukkila

      Korjaus edelliseen: Siis TYÖNANTAJA ei maksa palkkaa!

    • xrdcfgvbhnjkm

      Onko Tampereen liike lakkautettu vai ei? En löydä uutista mistään.

      • M

        Kävin siellä juuri tänään eli ei ilmeisesti!


    • sraaaaaaaaaaaaaaaaaa

      mä en edes tienny että liike on ollu suljettuna hetken ?:o kävin siellä alle viikko sitten ottamassa city deal lahjakortilla ripset ja täytyy sanoo, että todella tyytyväinen oon jälkeen:) hyvin tehdyt ja kauniit ripset:)

    • tosipettynyt

      itse kävin amy nails 3:ssa alle kaksi viikkoa sitten ottamassa ripsienpidennykset citydealin lahjakortilla ja voin sanoo etten siellä ainakaan huolla ! :o ripsien laittoon kului aikaa noin 1,5 h ja suurimman osan ajasta laittoi ripsiä oikeaan silmään joten jo siinä vaiheessa olisi pitänyt tajuta että sillä puolella tulee olemaan enemmän ripsiä kuin vasemmalla. tällä hetkellä oikean silmän ripset näyttävät vielä hyviltä mutta vasemman silmän ripset ovat kauheat ! silmänurkassa on pari pidennys ripseä ja loput silmän ulkonurkassa joten keskelle jää järkyttävän näköinen kolo. ikävä kyllä huomasin että ripsiä on enemmään toisessa silmässä kuin toisessa vasta kotiin päästyäni:( en suosittelisi paikkaa kellekkään ja henkilökuntakin oli töykeää

    • sk

      Ompa hyvä että luin ensin nämä, ennen kuin ostin lahjakortin liikkeeseen. En siis osta ja mene ripsienpidennykseen. Kiitos kaikille teille :)

      • MK

        Minä en lukenut ja nyt mietin uskallanko mennä ottamaan ripset vai onko parempi jättää koko lahjakortti käyttämättä. Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia lähiajoilta?


      • ei valittamista
        MK kirjoitti:

        Minä en lukenut ja nyt mietin uskallanko mennä ottamaan ripset vai onko parempi jättää koko lahjakortti käyttämättä. Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia lähiajoilta?

        olen käynyt kyseisessä paikassa ottamassa ripset puolen vuoden ajan. ja olen ollut tosi tyytyväinen:)


    • anneli9032

      Itsellänikin aika karmea kokemus Amy Nailsistä. Tämä ummikko-poika käsitteli kovakouraisesti kynteni ja kynnet eivät todellakaan olleet geelikynnet vaan akryylikynnet. Tästä sanoin myös alussa jo puhelimessa jatkuvast olevalle naiselle, mutta hän vain tylysti vastasi kyllä ne ovat geelikynnet... just joo. Noo, onneksi mulla oli tämä citydeal-lahjakortti ja samana päivänä soitin niille asiakaspalveluun ja sain rahani takaisin. En kyllä ymmärrä miksi city deal jälleen mainostaa tähän kyseiseen firmaan lahjakortteja. En ikinä enää menisi.

      • Kyllästynyt_kusipäihin

        Amy nails käyttää geeliPUUTERIA. Eli se on jauho geeliä. Katosku sellaisiakin on nykypäivänä. Te amatöörit jotka ei tiiä geeleistä tai akryleista mitään luulette aina, että kaikki jauho on akryllia. Valoja tauluun.


      • Thetruuuuth
        Kyllästynyt_kusipäihin kirjoitti:

        Amy nails käyttää geeliPUUTERIA. Eli se on jauho geeliä. Katosku sellaisiakin on nykypäivänä. Te amatöörit jotka ei tiiä geeleistä tai akryleista mitään luulette aina, että kaikki jauho on akryllia. Valoja tauluun.

        Ei ole olemassa geelipuuteria. Tässä taas yksi asiakas näköjään jota ovat höynäyttäneet :D akryyli on jauhoa ja geeli nimensämukaisestikkin on geeliä. Jos asiakas ei niil tienny kumpi on kumpi ne laitto halvempaa ja sano et joojoo tää on sitä mitä halusitkin..... Ja paskat oli..


      • Samathetruuuuth
        Kyllästynyt_kusipäihin kirjoitti:

        Amy nails käyttää geeliPUUTERIA. Eli se on jauho geeliä. Katosku sellaisiakin on nykypäivänä. Te amatöörit jotka ei tiiä geeleistä tai akryleista mitään luulette aina, että kaikki jauho on akryllia. Valoja tauluun.

        Tämä amatööri tuol ylhäällä kun ei osaa oikein edes kirjoittaa akryyli , ei voi tietääkään näistä mitään :D


    • enkokeile

      Onneksi tuli googlattua tämä paikka ennen kuin ehdin kokeilemaan ja kenties itsekin pahasti pettymään.

      • Tarspi

        Mulla kans ikävä kokemus sieltä, niin kynsistä kuin ripsistä. Blogiini kirjoitinkin jotain: www.orchidwed.blogspot.com


    • a
    • Anna334

      Jaaa.... mitäköhän pitäisi tehdä. Itse ostin Helsingin Amy Nails 4:n marraskuussa lahjakortin, "fiksuna" ajattelin ostaa lahjakortin kun kerran halvalla sai. Tarkoituksena oli käydä ottamassa ripset ennen huhtikuussa olevia kaverin häitä, mutta kommenttien perusteella taitaa jäädä väliin. Lisäksi koko Amy Nails 4 taitaa olla suljettu (?) ihmiskauppatuomion takia. Onko kokemuksia citydealin korvauksista??

    • Tyytyväinen

      Kaivokadun AmyNails oli ainakin normaalisti auki tämän viikon ma. Tosin vähemmän porukkaahan siellä on nykyään töissä ja kuitin saa aina pyytämättä.

      Olen käynyt yli kaksi vuotta ja tyytyväinen kynsihuollon laatuun edelleen. Aikatalon vietnamilaisten paikka huolsi mun kynnet tammikuussa ja oli huonot. Paksut ja huonot koristelut. Lisäksi hinta 20e enemmän kuin Amylla.

    • Huh-huh.

      Eikä!!! Siis eka kiinalaiset ruokapaikat harrastaa tätä ja nyt sitten tämäkin ala.

      Voi vee. Mulle tuli viestiä CityDealista että käytäthän lahjakorttisi, liike suljetaan 30.4. Oli pakko tulla googlettaan ja tämähän ketju sieltä pomppasi vastaan.
      Hiukan hirvittää ripsiä siellä laitatuttaa :(( Saakohan CityDealista rahat takaisin? Täytyy soittaa huomenna aspaan.
      Parturi-kampaamo Figarossa Keili niminen kosmetologi laittoi hienot ripset, samoin kuin Janna Zenzeissä, niitä voin suositella.

      • Uudestaan

        Siis sulkeeko Tampereen Amy Nails huhtikuun lopussa?? Kävin heillä viikko sitten ja olen todella tyytyväinen! Ripsipidennykset kauniit ja pysyneet hyvin. Kynsistä tuli myös todella kauniit ja kestävät.


    • Anneli9032

      Minä ainakin sain citydealista rahani takaisin, kun valitin kys. palvelusta. Ja todellakaan saamani kynnet eivät olleet geelikynnet.

    • Mansen mimmi

      Heh, täytyy kai vääntää oikeen Manselaista nääs-murretta, että porukka uskoo mun olevan asiakas eikä Amyn omistaja tms. ;-)
      Eli kävin eilen Citydeal-tarjouksella laittamassa ripsenpidennykset. Eihän siellä mikään iloinen tunnelma ollut, mutta toisaalta ymmärtäähän sen. Paikka on menossa ilmeisesti konkkaan ja on vain tän kuun loppuun asti enää auki.
      Pidennysten laitto oli leppoisa kokemus, ei mitään ongelmaa. Tarkistin huolella ripset, koska olin lukenut kaikki nämä jutut juuri ennen sinne lähtöä...eli karvat pystyssä menin!
      Ihan ok. Varmaan voisi olla paremminkin, mutta eipähän ainakaan mitään kauhutarinaa nyt kerrottavana. Eli jos joku nyt panikoi ettei uskalla käyttää lahjakorttia niin sinne vaan.
      Vähän sama ongelma kuin jollain tuossa aikaisemminkin, että eka silmä laitettiin huolella ja toinen vähän juosten kustiin. Kolme ripseä tippui jo kotimatkalla vaikka en koskenut silmiin. Silti ihan hauskat ja just sellaset suht huomaamattomat, niin kuin toivoin.
      Tulipahan kokeiltua ainakin ja seuraavaksi voi etsiskellä sitten jostain sen Tamperelaisen helmipaikan. Jos nyt tulee tätä turhuuksien turhuutta enää jatkettua :) Minulla on onneksi nyt niinkin suuret odotukset kuin että ripset pysyis viikonlopun yli!
      Kynsistä en osaa sanoa muuta kuin, että ei se nainen ainakaan kivusta kiljahdellu, joka asiakkaana juuri silloin oli. Oli jutuista päätellen käynyt monta kertaa, joten kai ainakin todistettavasti yksi tyytyväinen asiakas?! :)
      Että näin minulla:)

    • Ihmettelee..

      Luin Hesarista, että kyseisen Amy Nailsin (Heksinki) pomot/kynsi-"taiteiliat" vangittiin 2 1/2 vuotta vankeuteen ihmiskaupasta ja veropetoksista. He menettivät autonsa sekä asuntonsa.. Säälittävää sillä nainen vastikään oli raskaana ja nyt istuu telkien takana! Koko sakki vankilaan minun puolestani! Aasialaisten buumi tulla Suomeen tekemään pimeetä bisnestä ja vielä oikein ihmiskauppaakin, huhhuh, mihin tää maa on menossa?!

    • njnnjn

      auts. Vähän tuntuu pahalta, sillä luultavasti olen kyseisellä raskaana olevalla naisella kynnet ja ripset ottanut, ainakaan en Amy Nailsissä ole muita raskaana olevia nähnyt. Harmittaa, sillä teki minulle todella hyvät ripset, kestivät yli kuukauden, myös ulkomaanmatkan jossa uiskentelin usein merivedessäkin. Kynnetkin kestivät todella hyvin! Vähän ehkä kovakouraisesti viilasivat, mutta lopputulos oli sen arvosta.

    • juuspiikinglish?

      Vittu, miten paljon tekstiä te suollatte noin vähäpätöisen asian vuoksi. Ihan kuin kansaamme ei kohtaisi isompiakin ongelmia, vaan ehkä se on yksinkertaiselle mielelle helpompaa keskittyä siihen mihin osaa l. persereiän valkaisuihin.

      PS jos rupeat mihin tahansa hommiin ilman yhteistä kieltä, niin syytä vain itseäsi kun homma kusee reisille.

    • pettynyt kynnetön

      Todella huonoja kokemuksia myös Virolaisten/Venäläisten pitämästä Aliaksesta (Parturi-Kampaamo Alias) Tampereella Kehräsaaressa. En voi suositella. Paikasta ei saa kuittia lainkaan eli pimeästi tekevät (mielestäni Suomessa ei pidä joutua pyytämään kuittia erikseen) Lisäksi kynnet tehdään hutaisemalla ja kovalla kiireellä, laittoon menee noin tunti eli aivan liian nopeasti. Katsoin että aineetkin ovat kaikkein halvimpia Ebayssa myytäviä purnukoita. Liftaamaan geelit lähti viikon jälkeen ja samana laittopäivänä jouduin vielä itse hiomaan ja kiiltolakkaamaan kynnet kotona koska kynnentekijä jätti niin epätasaisen lopputuloksen. Hygieniasta vielä, sanotaanko vain ettei ole kiva laittaa käsiään pyyhkeen päälle jossa on tahrat ja kynsipölyt 10:stä edelisestä asiakkaasta. Nämä ovat asioita jotka asiakaspalveluhenkilön pitää osata itse tehdä, asiakkaan ei pitäisi joutua huomauttamaan. Äänestäkää jaloillanne, halvalla ei saa hyvää!

    • toukokuu 2012

      Oma kokemukseni toukokuulta 2012:
      Kävin Kaivokadun paikassa, oli pieni ja sotkuinen paikka mutta paikalla olleet työntekijät olivat ihan ystävällisiä. Joskin hieman omissa oloissaan, paikalla ollut ainoa miestyöntekijä oli sitten superystävällinen.

      Naispuolinen työntekijä teki kynnet nopeasti ja hyvin, ovat pysyneet kuukauden erinomaisesti ja hintaa oli geelilakkauksineen ranskalaisine tippeineen 45 euroa.

      MUTTA; äsken soitin varatakseni aikaa samasta paikasta, ja paikalla ollut kundi sekoili ajanvaraukseni kanssa niin oudosti, että tuntui olevan humalassa ja ehkä syövänkin samaan aikaan. Varaili eri päiville vaikka hoin ystävällisesti oikeaa päivämäärää.

      Lisäksi huollon hinnaksi sanottiin sama summa kuin uusien kynsien, vaikka huollon piti olla samalla tavalla tarjouksessa kuin uusien kynsien. Öh.

      Päädyin varaamaan muualta ajan ja peruutan nykyisen ajan Amy Nailsiin, koska oli vähintään epämääräinen puhelu eikä tee mieli mennä tällä fiiliksellä ottamaan yhtä epämääräisesti hinnoiteltua kynsihuoltoa. Tylsää, koska ensikokemus oli ihan ok ja kynnet hyvät.

    • toukokuu 2012

      -> Niin ja siis ensimmäisellä kerralla, uusia kynsiä laitettaessa, kynsihuollon hinnaksi sanottiin 25e. Pelkät akryylikynnet ilman ranskalaisia tippejä ja geelilakkaa olisivat olleet 35e, joka siis nyt heitettiin huollon hinnaksi. Ehkä väärinkäsitys mutta jäi silti kumma fiilis koko sekoilusta ajanvarauksineen.

      • vakioasiakas2010

        Amy Nailsissa on akrylli huolto alk. 30€ plus siihen sitten ranskalainen lakkauksella 10€ tai ranskalainen massalla 20€, niin tulee helposti korkeampi hinta kuin uusissa. Sen takia uudet kynnet ovat aina halvemmat, koska ne laitetaan tipillä, ja tipillähän se maksaa sen 5€, että syy voi olla siinä.


    • sam farah

      haloo houwara

    • amy1

      moi amy rakas mita kuulu oletko kaynyt toissa mita mimsalle kuulu ja niille tarvin money t.. nesbeih khodr

    • Cristii

      Älkää vaan menkö tuonne Kauneuspiste Aliakseen.

      Nimimerkillä omat ripset tuhottu, tekijä eli omistaja väitti aina, että mun ripset ei oo kärsineet. Totuus paljastui, kun menin käymään toisessa firmassa pikahuollossa :( Piti poistattaa kaikki ripsikuidut, kaikkia liimaklimppejä ei edes saatu kerralla irti. Olin sitten 3kk ilman pidennyksiä ja sain laitettua toisaalla sitten kunnon volyymiripset, jotka ei ainakaan tietääkseni oo saaneet omia ripsiä katkottua.

      Olisi pitänyt joidenkin hälytyskellojen kyllä itselläkin soida, kun Aliaksessa uudet volyymit väsättiin tunnissa ja huollot kesti aina sen 30min. Järkyttävää. Ihmettelin välillä sitä, että ripset näyttää ihan klimppikasoilta ja toisinaan muuten vaan rumilta. Aliaksen omistaja syytti siitä aina mua! Sanoi, että teen jotain väärin. Todellisuudessa hän itse teki huonoa jälkeä, ripsiliimahan se oli joka ripset veti klimpeiksi.

    • Anonyymi

      Miks haukkua täällä palstalla paikkaa tai tekijää???? Todella raukkamaista! Ootko kenties rasisti???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe