Kumi parisuhteessa

suostuisitteko

onko yleistä että suhteessa ehkäisynä on kortsu

suostuisittekste sellaseen

102

1071

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FF

      :-o Totta hemmetissä pitää olla kortsu ainakin siihen saakka, että on käyty testeissä ja sen jälkeenkin koska en ainakaan itse suostu myrkyttämään kehoani pillereillä eikä kierukka sovi. Yhden kanssa oltiin ilman kumia sen jälkeen kun hän kävi laitattamassa putket poikki.

      • kolmefemma

        Minkä takia niissä testeissä pitäisi käydä? Tai tiedänhän minä että kyseessä on sukupuolitautitestit ja niissä selvitetään että on ko. tauteja, mutta eihän vähänkään valistuneemmilla ja asioita ajattelevilla harkintakykyisillä ihmisillä mitään sukupuolitauteja voi olla.

        Mistähän sinäkin partnerisi etsit?


      • ....
        kolmefemma kirjoitti:

        Minkä takia niissä testeissä pitäisi käydä? Tai tiedänhän minä että kyseessä on sukupuolitautitestit ja niissä selvitetään että on ko. tauteja, mutta eihän vähänkään valistuneemmilla ja asioita ajattelevilla harkintakykyisillä ihmisillä mitään sukupuolitauteja voi olla.

        Mistähän sinäkin partnerisi etsit?

        Juu ainoastaan tyhmillä ihmisillä on sukupuolitauteja, joten jos partneri on fiksu, niin antaa mennä vain paljaana.


      • toinen kolmefemma
        kolmefemma kirjoitti:

        Minkä takia niissä testeissä pitäisi käydä? Tai tiedänhän minä että kyseessä on sukupuolitautitestit ja niissä selvitetään että on ko. tauteja, mutta eihän vähänkään valistuneemmilla ja asioita ajattelevilla harkintakykyisillä ihmisillä mitään sukupuolitauteja voi olla.

        Mistähän sinäkin partnerisi etsit?

        Vahinkoja sattuu fiksummillekin. Ei kannata ottaa riskiä turhaan.


      • Vastuunsa tunteva N
        kolmefemma kirjoitti:

        Minkä takia niissä testeissä pitäisi käydä? Tai tiedänhän minä että kyseessä on sukupuolitautitestit ja niissä selvitetään että on ko. tauteja, mutta eihän vähänkään valistuneemmilla ja asioita ajattelevilla harkintakykyisillä ihmisillä mitään sukupuolitauteja voi olla.

        Mistähän sinäkin partnerisi etsit?

        Minä taas ihmettelen mistä löytyy vielä näin tietämättömiä ja vastuuttomia aikuisia kuin sinä kommentillasi osoitit olevasi. Juuri kaltaisesi ääliöt niitä tauteja levittävät tuollaisella ajatusmaailmalla. Sinulla ei ilmeisesti ole mitään hajuakaan kuinka yleisiä esimerkiksi klamydia ja kondylooma ovat.

        Sukupuolitauteja ei ole vain alemmissa yhteiskuntaluokissa tai pelkästään joissain hämäräperäisissä seksipartnereissa tms. Sukupuolitautia ei havaitse siitä onko kyseessä fiksu ihminen vai ei ja kenelle tahansa joka ei kumia käytä jokaisessa suhteessaan alusta loppuun asti (myös suuseksissä) tai ole täysin vailla seksikokemuksia voi sukupuolitauti tarttua. Huonolla tuurilla sukupuolitauti voi tarttua jopa siten että koskettelet käsilläsi kumppanisi paljasta elintä ja sen jälkeen omaasi. Monet ovat jonkin taudin kantajia tietämättään pitkiäkin aikoja, jos oireita ei itselle ilmaannu tai esimerkiksi kondyloomamuutokset ovat silmille piilossa. Mikä tahansa seksitauti voi olla aluksi oireeton, ja oireeton aika voi olla jopa vuosia, kuten HIV-infektiossa.

        Taudit tarttuvat toki herkimmin suojaamattomassa seksissä, mutta edes kondomi ei ole 100% suoja. Kondomi voi hajota ja osa taudeista tarttuu jopa suudellessa kielen limakalvoilta, jos jokin pienikin haavauma tai vaikkapa rohtuneet huulet. Ainoa varma keino taudeilta suojautumiseen onkin totaalinen pidättäytyminen.

        Pelaat venäläistä rulettia tuolla ajatusmaailmallasi, että "eihän vähänkään valistuneemmilla ja asioita ajattelevilla harkintakykyisillä ihmisillä mitään sukupuolitauteja voi olla". Sinä et voi tietää millaista seksielämää toinen on viettänyt ja vaikka olisi ollut vastuullinenkin, etteikö vahinkoa olisi voinut käydä. Ikävä kyllä myös jokainen kumppanisi joutuu sitten tämän venäläisen rulettisi pelinappulaksi ja osalliseksi riskiesi otoista. Omaa tyhmyyttään tosin, jos hekin luottavat vain sinun arvostelukykyysi asiassa ja ilman testejä suojaamattomaan seksiin kanssasi alkavat.

        Juuri kaltaistesi idioottien takia minäkin haluan testit (ja kyllä olen valmis ilman muuta testeihin myös itse) ennen kuin kondomia pois jätetään.


    • oho:

      onneksi perustelit

      eikö sunkin mielestä ole parempaa ilman?

    • Tietysti.

      Naisesta se tuntuu ihan samalta onko kumia vai ei, ei sitä eroa tunne.

      • ettekö huomaa

        ööö eikö me miehet olla enemmän innoissaan paljaana?!!


      • paras vertaus

        minkä olen kuullut on se, kun kokeilee kielellään poskea. Jotkut miehet kuvittelee, että nainen tuntee jopa kuinka sperma "virtaa sisällä" ja kaikkea muuta hölmöä.


      • aina oppii uutta :)
        paras vertaus kirjoitti:

        minkä olen kuullut on se, kun kokeilee kielellään poskea. Jotkut miehet kuvittelee, että nainen tuntee jopa kuinka sperma "virtaa sisällä" ja kaikkea muuta hölmöä.

        kielellä poskea??? no joo on tuntemukset tässä toisessa päässä tosiaan erit!!! :D


      • Nainen joka tuntee

        Ei todellakaan tunnu! Kyllä on tunnoton vehje, jos ei kumia välissä tunne! Naisesta, siis minusta tuntuu ihan täysin erilaiselta onko kumi välissä vai onko iho. Ainoat mitkä ovat ok, ovat kaikkein ohuimmat kortsut, niissä aletaan päästä siihen "kuin toinen iho" meininkiin ja ne eivät haise kumille. Ne siis kävisivät aivan mainiosti.

        Miten ei voi tuntea muka eroa? Onko tullut liikaa kiinnyttyä dildon kumiseen pintaan vai eikö ihmisen iho vaan tunnu miltään? Ja siis ihan oikeasti, mua todellakin kiinnostaa.


      • ope.
        aina oppii uutta :) kirjoitti:

        kielellä poskea??? no joo on tuntemukset tässä toisessa päässä tosiaan erit!!! :D

        Katsopas tätä kuvaa klitoriksesta. Se siis vastaa miehen penistä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Edsim_Vascular.jpg

        Moni mies kai ajattelee, että emätin on eräänlainen sisäänkääntynyt penis, siksi nuo luulee, että naisella pissakin tulee sieltä.


      • ope.
        Nainen joka tuntee kirjoitti:

        Ei todellakaan tunnu! Kyllä on tunnoton vehje, jos ei kumia välissä tunne! Naisesta, siis minusta tuntuu ihan täysin erilaiselta onko kumi välissä vai onko iho. Ainoat mitkä ovat ok, ovat kaikkein ohuimmat kortsut, niissä aletaan päästä siihen "kuin toinen iho" meininkiin ja ne eivät haise kumille. Ne siis kävisivät aivan mainiosti.

        Miten ei voi tuntea muka eroa? Onko tullut liikaa kiinnyttyä dildon kumiseen pintaan vai eikö ihmisen iho vaan tunnu miltään? Ja siis ihan oikeasti, mua todellakin kiinnostaa.

        Voit miettiä niin, että laittaisit kielesi päälle kumin ja sitten koskisit poskeasi. Tai vaikka sormesi päälle. Sekin on aivan sama onko dildon päällä kumia, vai nahkaa vai muovia. Sille on syynsä, että naisen emätin on niin tunnoton, nimittäin tietysti synnyttäminen. Kokoeron sen sijaan tuntee aika helposti. Ihan kuten tuntisit onko sinulla iso vai pieni pala poskesi sisällä.


      • 10+10
        Nainen joka tuntee kirjoitti:

        Ei todellakaan tunnu! Kyllä on tunnoton vehje, jos ei kumia välissä tunne! Naisesta, siis minusta tuntuu ihan täysin erilaiselta onko kumi välissä vai onko iho. Ainoat mitkä ovat ok, ovat kaikkein ohuimmat kortsut, niissä aletaan päästä siihen "kuin toinen iho" meininkiin ja ne eivät haise kumille. Ne siis kävisivät aivan mainiosti.

        Miten ei voi tuntea muka eroa? Onko tullut liikaa kiinnyttyä dildon kumiseen pintaan vai eikö ihmisen iho vaan tunnu miltään? Ja siis ihan oikeasti, mua todellakin kiinnostaa.

        Tunnet eron varmaankin emättimen suulla ja ulkopuolella, liikkuuhan se penis siinäkin. Sisällä ei tosiaan pitäisi olla juurikaan varsinaista tuntoa.


      • älä jaksa poskies ka
        ope. kirjoitti:

        Voit miettiä niin, että laittaisit kielesi päälle kumin ja sitten koskisit poskeasi. Tai vaikka sormesi päälle. Sekin on aivan sama onko dildon päällä kumia, vai nahkaa vai muovia. Sille on syynsä, että naisen emätin on niin tunnoton, nimittäin tietysti synnyttäminen. Kokoeron sen sijaan tuntee aika helposti. Ihan kuten tuntisit onko sinulla iso vai pieni pala poskesi sisällä.

        Niin, siis: kyllä todellakin tuntuu, poski ei ole sama kun emätin ja opettaja taitaa olla kokematon miespuoleinen, koska et sä kyllä naisen vehkeen kanssa tekemisissä ole ollut. Sä voisit miettiä, että emätin on emätin. Kyllä tässä on dildot, penikset, sormet, kumit, nahkat ja sormet nähty, kokeiltu ja koettu ja ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä: iho on eri asia. Muovi ja nahkakaan eivät ole sama asia, sä voisit vaikka istua nahkatuoliin ja muovituoliin ja alottaa semmosella helpolla.
        Kortsut on ihan ok, mulle kelpaa vaan ne ihan ohuet, mutta iho on eri asia.

        Synnyttäminen ei kyllä suurimmalle osalle tee mitään koko eroa eikä tunnottomuutta, vaan emätin palautuu ennalleen, se on meinaan suunniteltu niin. Kyllä ne lantiopohjajumpat neuvotaan jo neuvolassa ja suurin osa nykynaisista varmistaa asian aloittamalla jo ennen synnytystä, että ei kyllä koske kun niitä epäonnekkaita, joilla jostain syystä emätin ei palaudu. Silloin käy joku harvinainen onnettomuus, ei todellakaan mikään yleinen sääntö.

        Eräs tuntemani MIES, korostan, siis ei nainen, ei femakko, ei, vaan MIES sanoi kerran noista löysäpillu-jutuista yks kantaan, että kyllä on sen verran kynnetty, että se on pienimunaisten miesten puhetta eikä muuta.

        Että opettaja voi opetella ensin opettamansa aiheen ja sitten vasta alkaa opettamaan, se on kakkaa että "jos ei tiedä on paras olla opettaja".

        Äläkä ihan levitä valheita kuitenkaan noista emättimen tunnottomuuksista. Ne ei mitenkään osoita sun tietämystä, vaan jotain ihan muuta.
        Se on jo niin suurta että pistää miettimään, että mistä sä noita juttujas keksit, oikeasta elämästä ne ei ainakaan ole.
        Se on vaan niin, että seksistä ei ole kokemusta jos seksistä ei ole kokemusta eikä emätintä ole kokenut, jos ei ole, eikä dildo ole penis, kortsun voi tunkea erilaisten vehkeitten, sormien, ja vaikka banaanin päälle, ja tunkea poskeensa, mutta mitään oikeaa se ei jäljittele eikä ole.

        Tai ainakaan mun mielestä.


      • 4+11
        älä jaksa poskies ka kirjoitti:

        Niin, siis: kyllä todellakin tuntuu, poski ei ole sama kun emätin ja opettaja taitaa olla kokematon miespuoleinen, koska et sä kyllä naisen vehkeen kanssa tekemisissä ole ollut. Sä voisit miettiä, että emätin on emätin. Kyllä tässä on dildot, penikset, sormet, kumit, nahkat ja sormet nähty, kokeiltu ja koettu ja ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä: iho on eri asia. Muovi ja nahkakaan eivät ole sama asia, sä voisit vaikka istua nahkatuoliin ja muovituoliin ja alottaa semmosella helpolla.
        Kortsut on ihan ok, mulle kelpaa vaan ne ihan ohuet, mutta iho on eri asia.

        Synnyttäminen ei kyllä suurimmalle osalle tee mitään koko eroa eikä tunnottomuutta, vaan emätin palautuu ennalleen, se on meinaan suunniteltu niin. Kyllä ne lantiopohjajumpat neuvotaan jo neuvolassa ja suurin osa nykynaisista varmistaa asian aloittamalla jo ennen synnytystä, että ei kyllä koske kun niitä epäonnekkaita, joilla jostain syystä emätin ei palaudu. Silloin käy joku harvinainen onnettomuus, ei todellakaan mikään yleinen sääntö.

        Eräs tuntemani MIES, korostan, siis ei nainen, ei femakko, ei, vaan MIES sanoi kerran noista löysäpillu-jutuista yks kantaan, että kyllä on sen verran kynnetty, että se on pienimunaisten miesten puhetta eikä muuta.

        Että opettaja voi opetella ensin opettamansa aiheen ja sitten vasta alkaa opettamaan, se on kakkaa että "jos ei tiedä on paras olla opettaja".

        Äläkä ihan levitä valheita kuitenkaan noista emättimen tunnottomuuksista. Ne ei mitenkään osoita sun tietämystä, vaan jotain ihan muuta.
        Se on jo niin suurta että pistää miettimään, että mistä sä noita juttujas keksit, oikeasta elämästä ne ei ainakaan ole.
        Se on vaan niin, että seksistä ei ole kokemusta jos seksistä ei ole kokemusta eikä emätintä ole kokenut, jos ei ole, eikä dildo ole penis, kortsun voi tunkea erilaisten vehkeitten, sormien, ja vaikka banaanin päälle, ja tunkea poskeensa, mutta mitään oikeaa se ei jäljittele eikä ole.

        Tai ainakaan mun mielestä.

        Eihän emätin nyt täysin tunnoton olekaan, tunteehan se kipua ja muuta. Siellä on kuitenkin selvästi VÄHEMMÄN tuntoa kuin emätintä ympäröivässä ihossa, ja siksi tuollainen tarkempi tunteminen (onko kondomi vai ei) on käytännössä katsoen mahdotonta. Jokainen toki varmasti huomaa eron, mutta se huomaaminen tapahtuu emättimen suulla ja ulkopuolella, eikä emättimen sisällä. Sisäisiin tuntemuksiin tietysti vaikuttaa myös mielikuvitus.

        Ei tuo tuntohermojen vähäisyys ole mikään tuulesta temmattu juttu, en tiedä miksi siitä pitää kimpaantua...


      • No ei...
        10+10 kirjoitti:

        Tunnet eron varmaankin emättimen suulla ja ulkopuolella, liikkuuhan se penis siinäkin. Sisällä ei tosiaan pitäisi olla juurikaan varsinaista tuntoa.

        Ei, siis kyllä mä tiedän mitä mä tunnen, kattos kun se on mun keho.
        Ja mä tiedän mikä on emättimen sisäpuoli ja mikä on ulkopuoli, sen verran on siitä kokemusta. Mä tiedän myös koska penis liikkuu sisä- ja ulkopuolella tai suulla tai reunoilla, ihan kuten sormetkin ja suuseksiinkin on tutustuttu, että kuule ei, vaan mä tunnen sen eron sisällä. Mä olen kokeillut muuten kaverin kanssa eroa sormissa ja kumissa ja senkin tuntee. Ihan siellä sisällä, kyllä siellä on ihan varsinainen tunto.

        Erotan koska on iho ja koska on kumi. Kyllä ne erilaiselta pinnalta tuntuu.

        Mä olen kerran lukenut jostain jotain samansuuntaista ja mietin, että mihin hemmettiin se oikein pohjautuu.
        Niin, siinä oli perusteluna joku että kun tamponi ei tunnu. Joo, siis kyllä mulla korvissakin tunto on, mutta ei mulla korvikset mitenkään tunnu. Päänahassa on tunto, mutta en mä koko ajan jotenkin tunne hiuksiani. Hampaat on suussa, mutta en mä niitä koko ajan ajattele, ja kun rutistan alavatsalihaksia, pystyn tuntemaan tamponin heti, samalla tavalla, kun jos puren hampaat yhteen tunnen nekin. Kyllä mä tunnen tamponin koko ajan, jos rutistan lihaksia ja/tai keskityn siihen. Ei kai se ns. normaalisti mitenkään tunnu, kun se "uppoaa" pehmeää kudokseen ja on itse pehmeä. En mä kenkiäkään ajattele kun ne on jaloissa, mutta ei se tarkota ettei mulla jaloissa ois tuntoo; hyvät ja oikein istuvat kengät ei vaan tunnu.
        On aika surullista, jos suurimmalla osalla naisilla pillu on noin tunnoton. Sääli.

        Miksi joittenkin mielestä itse emätin on jäänyt siis hermottomaksi alueeksi, sitähän tunnottomuus tarkoittaisi, ettei siellä ole hermotusta? No, sinänsä, emätintähän säätelee lihakset, ettei emätin putkessa itsessään kovin kummoista hermotusta tarvitse ollakaan, mutta ei emätin ole pelkkä putki. Se emätin putki on osa emätintä. Tai miten sen nyt sitten osiin laittaa, emätin on lihaksikas elin, no lihakset nyt ihan taatusti tarvitsee hermotuksen ja sitten taas emätin putki... No jokatapauksessa, mä nyt en ole mikään lääkäri, mutta että enpä ole tosiaan kokenut emätintä noin tunnottomaksi. Ja koen että se putki kuuluu kokonaisuuteen.
        Mietin tässä samalla teoriaa, että tietty, eihän lihasten hermotus kehity jos niitä ei käytä, että jos jättää pimpin eli alavatsalihakset, tukilihakset ja ne pienet tärkeät lihakset surkastumaan, niin varmaan se tuntokin on huono... Mutta en enempää mieti, ihan miten vaan! Mulla on mun ja se siitä.

        Kehossa tuntemukset tietty kehittyy ja niitä voi kehittää, eri alueille, tätä aluetta mä voin suositella, jos joku ei lahjana ole saanut :D


      • 11+18
        No ei... kirjoitti:

        Ei, siis kyllä mä tiedän mitä mä tunnen, kattos kun se on mun keho.
        Ja mä tiedän mikä on emättimen sisäpuoli ja mikä on ulkopuoli, sen verran on siitä kokemusta. Mä tiedän myös koska penis liikkuu sisä- ja ulkopuolella tai suulla tai reunoilla, ihan kuten sormetkin ja suuseksiinkin on tutustuttu, että kuule ei, vaan mä tunnen sen eron sisällä. Mä olen kokeillut muuten kaverin kanssa eroa sormissa ja kumissa ja senkin tuntee. Ihan siellä sisällä, kyllä siellä on ihan varsinainen tunto.

        Erotan koska on iho ja koska on kumi. Kyllä ne erilaiselta pinnalta tuntuu.

        Mä olen kerran lukenut jostain jotain samansuuntaista ja mietin, että mihin hemmettiin se oikein pohjautuu.
        Niin, siinä oli perusteluna joku että kun tamponi ei tunnu. Joo, siis kyllä mulla korvissakin tunto on, mutta ei mulla korvikset mitenkään tunnu. Päänahassa on tunto, mutta en mä koko ajan jotenkin tunne hiuksiani. Hampaat on suussa, mutta en mä niitä koko ajan ajattele, ja kun rutistan alavatsalihaksia, pystyn tuntemaan tamponin heti, samalla tavalla, kun jos puren hampaat yhteen tunnen nekin. Kyllä mä tunnen tamponin koko ajan, jos rutistan lihaksia ja/tai keskityn siihen. Ei kai se ns. normaalisti mitenkään tunnu, kun se "uppoaa" pehmeää kudokseen ja on itse pehmeä. En mä kenkiäkään ajattele kun ne on jaloissa, mutta ei se tarkota ettei mulla jaloissa ois tuntoo; hyvät ja oikein istuvat kengät ei vaan tunnu.
        On aika surullista, jos suurimmalla osalla naisilla pillu on noin tunnoton. Sääli.

        Miksi joittenkin mielestä itse emätin on jäänyt siis hermottomaksi alueeksi, sitähän tunnottomuus tarkoittaisi, ettei siellä ole hermotusta? No, sinänsä, emätintähän säätelee lihakset, ettei emätin putkessa itsessään kovin kummoista hermotusta tarvitse ollakaan, mutta ei emätin ole pelkkä putki. Se emätin putki on osa emätintä. Tai miten sen nyt sitten osiin laittaa, emätin on lihaksikas elin, no lihakset nyt ihan taatusti tarvitsee hermotuksen ja sitten taas emätin putki... No jokatapauksessa, mä nyt en ole mikään lääkäri, mutta että enpä ole tosiaan kokenut emätintä noin tunnottomaksi. Ja koen että se putki kuuluu kokonaisuuteen.
        Mietin tässä samalla teoriaa, että tietty, eihän lihasten hermotus kehity jos niitä ei käytä, että jos jättää pimpin eli alavatsalihakset, tukilihakset ja ne pienet tärkeät lihakset surkastumaan, niin varmaan se tuntokin on huono... Mutta en enempää mieti, ihan miten vaan! Mulla on mun ja se siitä.

        Kehossa tuntemukset tietty kehittyy ja niitä voi kehittää, eri alueille, tätä aluetta mä voin suositella, jos joku ei lahjana ole saanut :D

        No kyl mäkin tiedän mitä mä tunnen, tiätsä, kato kun mäkin oon nainen hei.

        "Kehossa tuntemukset tietty kehittyy ja niitä voi kehittää, eri alueille, tätä aluetta mä voin suositella, jos joku ei lahjana ole saanut :D"

        Aivan. Ja tuossa auttaa MIELIKUVITUS, ihminen kun on psykosomaattinen kokonaisuus.

        Tuntohermojen vähäisyyttä emättimen sisäpuolella tieteellisenä faktana ei kuitenkaan voi henkilökohtaisella anekdooteilla todistaa vääräksi. Sama se muuten minulle on, miltä kondomi sinun sisälläsi tuntuu.


      • FF
        No ei... kirjoitti:

        Ei, siis kyllä mä tiedän mitä mä tunnen, kattos kun se on mun keho.
        Ja mä tiedän mikä on emättimen sisäpuoli ja mikä on ulkopuoli, sen verran on siitä kokemusta. Mä tiedän myös koska penis liikkuu sisä- ja ulkopuolella tai suulla tai reunoilla, ihan kuten sormetkin ja suuseksiinkin on tutustuttu, että kuule ei, vaan mä tunnen sen eron sisällä. Mä olen kokeillut muuten kaverin kanssa eroa sormissa ja kumissa ja senkin tuntee. Ihan siellä sisällä, kyllä siellä on ihan varsinainen tunto.

        Erotan koska on iho ja koska on kumi. Kyllä ne erilaiselta pinnalta tuntuu.

        Mä olen kerran lukenut jostain jotain samansuuntaista ja mietin, että mihin hemmettiin se oikein pohjautuu.
        Niin, siinä oli perusteluna joku että kun tamponi ei tunnu. Joo, siis kyllä mulla korvissakin tunto on, mutta ei mulla korvikset mitenkään tunnu. Päänahassa on tunto, mutta en mä koko ajan jotenkin tunne hiuksiani. Hampaat on suussa, mutta en mä niitä koko ajan ajattele, ja kun rutistan alavatsalihaksia, pystyn tuntemaan tamponin heti, samalla tavalla, kun jos puren hampaat yhteen tunnen nekin. Kyllä mä tunnen tamponin koko ajan, jos rutistan lihaksia ja/tai keskityn siihen. Ei kai se ns. normaalisti mitenkään tunnu, kun se "uppoaa" pehmeää kudokseen ja on itse pehmeä. En mä kenkiäkään ajattele kun ne on jaloissa, mutta ei se tarkota ettei mulla jaloissa ois tuntoo; hyvät ja oikein istuvat kengät ei vaan tunnu.
        On aika surullista, jos suurimmalla osalla naisilla pillu on noin tunnoton. Sääli.

        Miksi joittenkin mielestä itse emätin on jäänyt siis hermottomaksi alueeksi, sitähän tunnottomuus tarkoittaisi, ettei siellä ole hermotusta? No, sinänsä, emätintähän säätelee lihakset, ettei emätin putkessa itsessään kovin kummoista hermotusta tarvitse ollakaan, mutta ei emätin ole pelkkä putki. Se emätin putki on osa emätintä. Tai miten sen nyt sitten osiin laittaa, emätin on lihaksikas elin, no lihakset nyt ihan taatusti tarvitsee hermotuksen ja sitten taas emätin putki... No jokatapauksessa, mä nyt en ole mikään lääkäri, mutta että enpä ole tosiaan kokenut emätintä noin tunnottomaksi. Ja koen että se putki kuuluu kokonaisuuteen.
        Mietin tässä samalla teoriaa, että tietty, eihän lihasten hermotus kehity jos niitä ei käytä, että jos jättää pimpin eli alavatsalihakset, tukilihakset ja ne pienet tärkeät lihakset surkastumaan, niin varmaan se tuntokin on huono... Mutta en enempää mieti, ihan miten vaan! Mulla on mun ja se siitä.

        Kehossa tuntemukset tietty kehittyy ja niitä voi kehittää, eri alueille, tätä aluetta mä voin suositella, jos joku ei lahjana ole saanut :D

        Kiitos, mutta ainakaan minä en tarvitse sääliäsi. Minun kehoni on luotu synnyttämään lapsia ja siksi emättimessä on hyvin vähän tuntohermoja, sen sijaan klitoris on todellinen hermokimppu.

        En välttämättä huomaisi, jos mies ottaisi kumin pois kesken yhdynnän. En huomaa sitäkään, jos se repeää.


      • ota rennommin
        11+18 kirjoitti:

        No kyl mäkin tiedän mitä mä tunnen, tiätsä, kato kun mäkin oon nainen hei.

        "Kehossa tuntemukset tietty kehittyy ja niitä voi kehittää, eri alueille, tätä aluetta mä voin suositella, jos joku ei lahjana ole saanut :D"

        Aivan. Ja tuossa auttaa MIELIKUVITUS, ihminen kun on psykosomaattinen kokonaisuus.

        Tuntohermojen vähäisyyttä emättimen sisäpuolella tieteellisenä faktana ei kuitenkaan voi henkilökohtaisella anekdooteilla todistaa vääräksi. Sama se muuten minulle on, miltä kondomi sinun sisälläsi tuntuu.

        No jopas sitä vedettiin herneet nenään, kun esitetään ensin itse tietäviä kommentteja toisen ihmisen kehosta! Että minä korjasin, että minä tiedän itseni, koska sinä olit minun tuntemuksiani kommentoinut, ja tietsä, kuule, hei, ja suurimmaksi osaksi vastasin yleisesti. Hassua, että sä itse kommentoit hieman "kaikkitietävästi" mun kehoa ja yrität kertoa, mitä mä tunnen, ja kun mä korjaan sen, että ei, sä nyt olet väärässä mun kehon suhteet, niin suutut! Mä en missään kohtaa puhunut susta ja sun kehon tuntemuksista. En yrittänyt siis vääntää mitään sun kehon tuntemuksista. Omistani kyllä. Ja ihmettelin myös, miksi joku olisi tai on tunnoton.

        "No kyl mäkin tiedän mitä mä tunnen, tiätsä, kato kun mäkin oon nainen hei."
        Ja eli: mihin tää liittyy? Sun mun kehon kommentointiin vai mihin? Mitä ajatuksia ois pitänyt lukee? Hyväksyä sun tuntemukset ainoina oikeina, ai niin, mistä sä et edes maininnut sanalla. Mitä sä kommentoit tällä lauseella?

        Outoa sulta joka kuitenkin itse kävit höpisemään toisten tuntemuksista.

        Mielikuvitus auttaa toki, mutta kyllä keho on myös fyysinen, ja tästä mulla on paljon kokemusta ja ihan tietoa, että ihminen kyllä ihan treenaamalla, keskittymällä jne. pystyy ihan oikeasti kehittämään tuntoaistiaan. Mielikuvitus on tietty, tai mielikuvaharjoittelu kaikessa tehokasta, mutta fyysisiä tuntemuksiaan pystyy ihan treenamaan.

        Tuntohermojen tieteellisiä faktoja en kyllä yrittänytkään todeta vääriksi, että vedä henkeä vaan, rauhoitu, me saamme kaikki olla erilaisia. Sinun pimppisi on varmaan ihan hyvä vaikka onkin tunnoton. En tarkoittanut sitä, enkä itseasiassa sinänsä edes verrannut. Tarkoitin sillä surullisuudella vaan sitä, että tuntevasta pimpistä on aika paljon iloa ja onhan se harmi, jos tätä iloa ei kaikki sitten saa.

        "Sama se muuten minulle on, miltä kondomi sinun sisälläsi tuntuu. "
        Niin, aivan, mutta sitten kiirehdit kuitenkin kommentoimaan, miltä minusta oikeasti tuntuu "Tunnet eron varmaankin emättimen suulla ja ulkopuolella, liikkuuhan se penis siinäkin. Sisällä ei tosiaan pitäisi olla juurikaan varsinaista tuntoa. "
        Ja nyt kun en ollut kanssasi samaa mieltä vedit pultit... Olipas arka aihe. Sulle. Okei, olkoon, ehkä ne on noi tieteelliset faktat. Oletko muuten koskaan kuullut että tieteellisiin faktoihin on aina myös poikkeuksia ja joskus tiedekin on jopa väärässä vai suistaako se maailmasi radaltaan?

        Ota vähän rennommin. Äläkä ensi kerralla esitä tietäväsi jotain toisesta vaan kysy enemmin, kun sitten et kuitenkaan kestä kun joku tietää oman itsensä paremmin kuin sinä sen toisen ja jotenkin yhdistät hänen mielipiteensä ja omat kokemuksensa itsesi kritisoimiseen tai johonkin. Kysy, niin saat vain vastauksen eikä kaikkitietävyyttäsi kyseenalaista kukaan. Sitten voit kertoa itsestäsi, niin toisten ei tarvitse lukea ajatuksia siitä, mitä haet takaa.


      • Eikä yksilöllisyys
        4+11 kirjoitti:

        Eihän emätin nyt täysin tunnoton olekaan, tunteehan se kipua ja muuta. Siellä on kuitenkin selvästi VÄHEMMÄN tuntoa kuin emätintä ympäröivässä ihossa, ja siksi tuollainen tarkempi tunteminen (onko kondomi vai ei) on käytännössä katsoen mahdotonta. Jokainen toki varmasti huomaa eron, mutta se huomaaminen tapahtuu emättimen suulla ja ulkopuolella, eikä emättimen sisällä. Sisäisiin tuntemuksiin tietysti vaikuttaa myös mielikuvitus.

        Ei tuo tuntohermojen vähäisyys ole mikään tuulesta temmattu juttu, en tiedä miksi siitä pitää kimpaantua...

        Mistä sä ton kimpaantumisen saat? Mikä siihen on perusteena?
        Ja miksi kaikki on sun mielestä samanlaisia tai niitten pitää olla, miksi se on sulle niin tärkeetä? Et sä voi tietää kirjoja lukemalla tai teorialla ihmisten omaa kokemusta, et sä tunne jokaista etkä tiedä kaikkien hermotuksia.

        Ja lisäksi "tai ainakaan minun mielestäni" kertoo, että ihminen tietää kokemuksensa olevan oma ja henk.koht, joten mikä tarve sulla on nyt saada se käännytettyä samaksi kun sun lukemiset ja mielipiteet? Onko jotenkin vaikeaa, kun joku on jotain ihan muuta mieltä?

        Lisäksi voitaisiin ajatella myös niin päin, että vähemmän tuntoa on kehossa hyvin monissa paikoissa, kun emätintä ympäroivässä ihossa, koska siellä on niin poikkeuksellisen paljon. Erottaako mikään muu iho siis mitään? Erottaako sun kädet koska niihin tartutaan paljaalla iholla ja koska kumihanskalla, ei niissä niin paljon tuntoa ole kun emättimen ympäristössä.

        Persekin tuntee vähemmän, mutta kyllä sä erotat nahka- ja muovituolin. Eli ei se nyt teoriassakaan ihan mahdotonta ole, oli sitten tavatonta tai ei. Lisäksi osa kortsuista on kyllä niin paksuja, että melkoinen norsun nahka saa olla, jos ei tunne eroa :D
        Voisiko olla jopa niin, että hermotuksetkin ihmisillä saattaisi olla ihan henkilökohtaisia? Olisiko mahdollista?

        Sinulla tuntuu olevan tuolla vähän noita kimpaantumisongelmia, onko jonkun toisen tuntemukset sinulle ongelma, jos ne ovat erilaisia kun omasi tai erilaisia kun mitä olet teoriasta lukenut?
        Maailma on usein kummallinen, ja erilainen, kannattaa tottua.

        Varmasti tässäkin on ihan yksilökohtaisia eroja, saahan osa naisista emätin orgasminkin ja yhdynnässä orgasmin, mikä kertoo kyllä tunnosta eikä tunnottomuudesta. Tosin jotkut kertovat saaneensa pelkästään suutelemalla, että...


      • 9+13
        ota rennommin kirjoitti:

        No jopas sitä vedettiin herneet nenään, kun esitetään ensin itse tietäviä kommentteja toisen ihmisen kehosta! Että minä korjasin, että minä tiedän itseni, koska sinä olit minun tuntemuksiani kommentoinut, ja tietsä, kuule, hei, ja suurimmaksi osaksi vastasin yleisesti. Hassua, että sä itse kommentoit hieman "kaikkitietävästi" mun kehoa ja yrität kertoa, mitä mä tunnen, ja kun mä korjaan sen, että ei, sä nyt olet väärässä mun kehon suhteet, niin suutut! Mä en missään kohtaa puhunut susta ja sun kehon tuntemuksista. En yrittänyt siis vääntää mitään sun kehon tuntemuksista. Omistani kyllä. Ja ihmettelin myös, miksi joku olisi tai on tunnoton.

        "No kyl mäkin tiedän mitä mä tunnen, tiätsä, kato kun mäkin oon nainen hei."
        Ja eli: mihin tää liittyy? Sun mun kehon kommentointiin vai mihin? Mitä ajatuksia ois pitänyt lukee? Hyväksyä sun tuntemukset ainoina oikeina, ai niin, mistä sä et edes maininnut sanalla. Mitä sä kommentoit tällä lauseella?

        Outoa sulta joka kuitenkin itse kävit höpisemään toisten tuntemuksista.

        Mielikuvitus auttaa toki, mutta kyllä keho on myös fyysinen, ja tästä mulla on paljon kokemusta ja ihan tietoa, että ihminen kyllä ihan treenaamalla, keskittymällä jne. pystyy ihan oikeasti kehittämään tuntoaistiaan. Mielikuvitus on tietty, tai mielikuvaharjoittelu kaikessa tehokasta, mutta fyysisiä tuntemuksiaan pystyy ihan treenamaan.

        Tuntohermojen tieteellisiä faktoja en kyllä yrittänytkään todeta vääriksi, että vedä henkeä vaan, rauhoitu, me saamme kaikki olla erilaisia. Sinun pimppisi on varmaan ihan hyvä vaikka onkin tunnoton. En tarkoittanut sitä, enkä itseasiassa sinänsä edes verrannut. Tarkoitin sillä surullisuudella vaan sitä, että tuntevasta pimpistä on aika paljon iloa ja onhan se harmi, jos tätä iloa ei kaikki sitten saa.

        "Sama se muuten minulle on, miltä kondomi sinun sisälläsi tuntuu. "
        Niin, aivan, mutta sitten kiirehdit kuitenkin kommentoimaan, miltä minusta oikeasti tuntuu "Tunnet eron varmaankin emättimen suulla ja ulkopuolella, liikkuuhan se penis siinäkin. Sisällä ei tosiaan pitäisi olla juurikaan varsinaista tuntoa. "
        Ja nyt kun en ollut kanssasi samaa mieltä vedit pultit... Olipas arka aihe. Sulle. Okei, olkoon, ehkä ne on noi tieteelliset faktat. Oletko muuten koskaan kuullut että tieteellisiin faktoihin on aina myös poikkeuksia ja joskus tiedekin on jopa väärässä vai suistaako se maailmasi radaltaan?

        Ota vähän rennommin. Äläkä ensi kerralla esitä tietäväsi jotain toisesta vaan kysy enemmin, kun sitten et kuitenkaan kestä kun joku tietää oman itsensä paremmin kuin sinä sen toisen ja jotenkin yhdistät hänen mielipiteensä ja omat kokemuksensa itsesi kritisoimiseen tai johonkin. Kysy, niin saat vain vastauksen eikä kaikkitietävyyttäsi kyseenalaista kukaan. Sitten voit kertoa itsestäsi, niin toisten ei tarvitse lukea ajatuksia siitä, mitä haet takaa.

        Kyllä se herneen nenäänsä vetäjä taisit olla sinä, kun kahden lauseen kirjoitukseen vastasit viidellä tekstikappaleella, joiden sävy vaihteli loukkaantumisesta sääliin.

        On muuten eri asia että jokin tuntuu hyvältä kuin että tunto olisi kovin tarkka. Sinulla ei ole makuhermoja jalkapohjassa eikä emättimen sisällä yhtä herkkiä tuntohermoja kuin jalkapohjassa. Se on fakta jolle et vaan voi mitään. Jos oikeasti olet luonnonoikku, jonka sisäsynnyttimet ovat yhtä tuntoherkät kuin iho, niin voin vain kuvitella kauhulla miltä kuukautiset ja synnytys sinusta tuntuvat.


      • 10+18
        Eikä yksilöllisyys kirjoitti:

        Mistä sä ton kimpaantumisen saat? Mikä siihen on perusteena?
        Ja miksi kaikki on sun mielestä samanlaisia tai niitten pitää olla, miksi se on sulle niin tärkeetä? Et sä voi tietää kirjoja lukemalla tai teorialla ihmisten omaa kokemusta, et sä tunne jokaista etkä tiedä kaikkien hermotuksia.

        Ja lisäksi "tai ainakaan minun mielestäni" kertoo, että ihminen tietää kokemuksensa olevan oma ja henk.koht, joten mikä tarve sulla on nyt saada se käännytettyä samaksi kun sun lukemiset ja mielipiteet? Onko jotenkin vaikeaa, kun joku on jotain ihan muuta mieltä?

        Lisäksi voitaisiin ajatella myös niin päin, että vähemmän tuntoa on kehossa hyvin monissa paikoissa, kun emätintä ympäroivässä ihossa, koska siellä on niin poikkeuksellisen paljon. Erottaako mikään muu iho siis mitään? Erottaako sun kädet koska niihin tartutaan paljaalla iholla ja koska kumihanskalla, ei niissä niin paljon tuntoa ole kun emättimen ympäristössä.

        Persekin tuntee vähemmän, mutta kyllä sä erotat nahka- ja muovituolin. Eli ei se nyt teoriassakaan ihan mahdotonta ole, oli sitten tavatonta tai ei. Lisäksi osa kortsuista on kyllä niin paksuja, että melkoinen norsun nahka saa olla, jos ei tunne eroa :D
        Voisiko olla jopa niin, että hermotuksetkin ihmisillä saattaisi olla ihan henkilökohtaisia? Olisiko mahdollista?

        Sinulla tuntuu olevan tuolla vähän noita kimpaantumisongelmia, onko jonkun toisen tuntemukset sinulle ongelma, jos ne ovat erilaisia kun omasi tai erilaisia kun mitä olet teoriasta lukenut?
        Maailma on usein kummallinen, ja erilainen, kannattaa tottua.

        Varmasti tässäkin on ihan yksilökohtaisia eroja, saahan osa naisista emätin orgasminkin ja yhdynnässä orgasmin, mikä kertoo kyllä tunnosta eikä tunnottomuudesta. Tosin jotkut kertovat saaneensa pelkästään suutelemalla, että...

        "Persekin tuntee vähemmän, mutta kyllä sä erotat nahka- ja muovituolin"

        Ei, perse tuntee enemmän. Meidän ihomme on suunniteltu tuntemaan herkästi, koska se on kosketuksemme ulkomaailmaan.

        "Erottaako sun kädet koska niihin tartutaan paljaalla iholla ja koska kumihanskalla, ei niissä niin paljon tuntoa ole kun emättimen ympäristössä."

        Emättimen YMPÄRISTÖ on äärettömän herkkää aluetta, tätä ei ole kukaan kiistänyt. Emättimen SISIN ei ole.

        "Varmasti tässäkin on ihan yksilökohtaisia eroja, saahan osa naisista emätin orgasminkin ja yhdynnässä orgasmin, mikä kertoo kyllä tunnosta eikä tunnottomuudesta. Tosin jotkut kertovat saaneensa pelkästään suutelemalla, että..."

        Niin, eli? Emätinorgasmi on eri asia, se on paine joka vaikuttaa yhdynnässä saatuun orgasmiin, ja jotkut ovat herkempiä sille kuin toiset. Itse saan paremman orgasmin kun rakko on täynnä. En tunne mitä rakkoni on täynnä (vaikka voin arvata), mutta se PAINE vaikuttaa siihen.

        Jotkut saavat suutelemalla koska mielikuvitus ja mieliala vaikuttavat vähintään yhtä vahvasti kuin fyysiset tuntemukset.

        Minä en ymmärrä reaktiotasi, koska kukaan ei ole väittänyt, etteikö kondomia tunne ollenkaan. Väitin pelkästään eron olevan siinä, mistä se tuntemus tulee. Minua ei oikeasti kiinnosta kiistää henkilökohtaisia tuntemuksiasi tai mistä tykkäät, mutta en suostu myöntelemään sellaista soopaa että kaikki on yksilön omista kokemuksista kiinni, tai että tuntohermojen määrä emättimen sisällä on jotain kiistanalaista tai yksilöllistä. Kun se ei ole, ellei sinussa olisi jotain epämuodostumaa, mitä en usko.


      • sama kuin aik.
        9+13 kirjoitti:

        Kyllä se herneen nenäänsä vetäjä taisit olla sinä, kun kahden lauseen kirjoitukseen vastasit viidellä tekstikappaleella, joiden sävy vaihteli loukkaantumisesta sääliin.

        On muuten eri asia että jokin tuntuu hyvältä kuin että tunto olisi kovin tarkka. Sinulla ei ole makuhermoja jalkapohjassa eikä emättimen sisällä yhtä herkkiä tuntohermoja kuin jalkapohjassa. Se on fakta jolle et vaan voi mitään. Jos oikeasti olet luonnonoikku, jonka sisäsynnyttimet ovat yhtä tuntoherkät kuin iho, niin voin vain kuvitella kauhulla miltä kuukautiset ja synnytys sinusta tuntuvat.

        Ei, kyllä se herneen vetäjä olit ihan sinä vaikka lyhyesti vastasitkin. Minulla on tapana aina vastata pitkästi ja perustella vastaukseni. Tietsä hei kuule-juttu paljasti aika kärppänä että taas paikalla oli nainen jonka ajatukset olisi pitänyt lukea.
        Sävyä sä et pysty lukemaan tekstistä, paitsi omien ajatustesi heijastamana, näin se vaan on. Taas sä olet kaikkitietävä. Ehkä siksi sä just loukkaannuit, kun itse kuvittelet tietäväsi toisten ajatukset ja tunteet, ja luulet että joku oikeesti voi lukea ne sun tekstistä, vaikket edes mainitsisi asiaa. Sulla on menossa joku ihan oma väittelysi.

        Joo, niin on, eri asia että joku tuntuu hyvältä ja että tunto olisi tarkka. Niin? Ja siis tällä sä nyt yrität vängätä mitä? Fakta, joo-o... Niin? Makuhermoja ei ole jalkapohjassa joo, eikä emättimessäkään eikä käsissäkään. Emättimen sisällä ei ole yhtä herkkiä tuntohermoja kuin jalkapohjassa, joo-o, kyllä näin on. Nenä ei ole perseessä. Totta, faktaa pukkaa. "Mille sä et mahda yhtään mitään" mitä mun pitäisi sille mahtaa?

        Ei tietenkään samoja tuntoja olekaan joka paikassa, haloo, hei, ihan totta, sitähän sillä yritettiin sanoa? Mä en nyt ymmärrä mikä ihmeen tarve sulla on edelleen vängätä jonkun toisen tuntemuksista, miksi sun nyt täytyy niin hirveesti tietää tässä? Miksi sulla on nyt joku ihmeen pakkomielle määritellä miltä musta pitää tuntua, eihän sua kiinnostanu yhtään, eiks niin? Ja nyt sä voit vaan kuvitella? Että aika tiukkaan säkin jaksat jankata vieraan ihmisen tuntemuksista, mistä et tiedä mitään ja mitkä sua ei pätkääkään kiinnosta.

        "Jos oikeasti olet luonnonoikku, jonka sisäsynnyttimet ovat yhtä tuntoherkät kuin iho," Jaaha, ja ilman absoluuttista samanlaisuutta ihon kanssa, minun kokemukseni ei voi olla oikea, minä en voi kokea mitä minä koen, koska sinun väitteesi ja sinun faktasi ja sinun jänkäämisesi nyt haluavat jotain muuta? Kuule, ei tämä maailma vaan taivu aina sun mukaasi eikä mun tuntemukset muutu sun vänkäämisestäsi yhtään mihinkään. Et sä tiedä yhtään enempää minun henk.koht tuntemuksistani kun toisaalta, pysty näköjään lukemaan tekstistäkään mitään.
        On sulla kova tarve nyt olla oikeassa ja absoluuttisesti saada tunnustusta ihan samantekevästä asiasta: miksi tää nyt sua koskee noin kovasti?

        Mikä sua vaivaa?

        Toistan vielä kerran, että saisit rauhan tässä asiassa:"Tuntohermojen tieteellisiä faktoja en kyllä yrittänytkään todeta vääriksi, että vedä henkeä vaan, rauhoitu, me saamme kaikki olla erilaisia."


      • 20+1
        sama kuin aik. kirjoitti:

        Ei, kyllä se herneen vetäjä olit ihan sinä vaikka lyhyesti vastasitkin. Minulla on tapana aina vastata pitkästi ja perustella vastaukseni. Tietsä hei kuule-juttu paljasti aika kärppänä että taas paikalla oli nainen jonka ajatukset olisi pitänyt lukea.
        Sävyä sä et pysty lukemaan tekstistä, paitsi omien ajatustesi heijastamana, näin se vaan on. Taas sä olet kaikkitietävä. Ehkä siksi sä just loukkaannuit, kun itse kuvittelet tietäväsi toisten ajatukset ja tunteet, ja luulet että joku oikeesti voi lukea ne sun tekstistä, vaikket edes mainitsisi asiaa. Sulla on menossa joku ihan oma väittelysi.

        Joo, niin on, eri asia että joku tuntuu hyvältä ja että tunto olisi tarkka. Niin? Ja siis tällä sä nyt yrität vängätä mitä? Fakta, joo-o... Niin? Makuhermoja ei ole jalkapohjassa joo, eikä emättimessäkään eikä käsissäkään. Emättimen sisällä ei ole yhtä herkkiä tuntohermoja kuin jalkapohjassa, joo-o, kyllä näin on. Nenä ei ole perseessä. Totta, faktaa pukkaa. "Mille sä et mahda yhtään mitään" mitä mun pitäisi sille mahtaa?

        Ei tietenkään samoja tuntoja olekaan joka paikassa, haloo, hei, ihan totta, sitähän sillä yritettiin sanoa? Mä en nyt ymmärrä mikä ihmeen tarve sulla on edelleen vängätä jonkun toisen tuntemuksista, miksi sun nyt täytyy niin hirveesti tietää tässä? Miksi sulla on nyt joku ihmeen pakkomielle määritellä miltä musta pitää tuntua, eihän sua kiinnostanu yhtään, eiks niin? Ja nyt sä voit vaan kuvitella? Että aika tiukkaan säkin jaksat jankata vieraan ihmisen tuntemuksista, mistä et tiedä mitään ja mitkä sua ei pätkääkään kiinnosta.

        "Jos oikeasti olet luonnonoikku, jonka sisäsynnyttimet ovat yhtä tuntoherkät kuin iho," Jaaha, ja ilman absoluuttista samanlaisuutta ihon kanssa, minun kokemukseni ei voi olla oikea, minä en voi kokea mitä minä koen, koska sinun väitteesi ja sinun faktasi ja sinun jänkäämisesi nyt haluavat jotain muuta? Kuule, ei tämä maailma vaan taivu aina sun mukaasi eikä mun tuntemukset muutu sun vänkäämisestäsi yhtään mihinkään. Et sä tiedä yhtään enempää minun henk.koht tuntemuksistani kun toisaalta, pysty näköjään lukemaan tekstistäkään mitään.
        On sulla kova tarve nyt olla oikeassa ja absoluuttisesti saada tunnustusta ihan samantekevästä asiasta: miksi tää nyt sua koskee noin kovasti?

        Mikä sua vaivaa?

        Toistan vielä kerran, että saisit rauhan tässä asiassa:"Tuntohermojen tieteellisiä faktoja en kyllä yrittänytkään todeta vääriksi, että vedä henkeä vaan, rauhoitu, me saamme kaikki olla erilaisia."

        Tämä keskustelu alkaa käydä jo vähän oudoksi.

        Kukaan ei kiistä sinun omakohtaisia kokemuksiasi tai erilaisuuttasi. Kuten sanottua, mielikuvitus vaikuttaa paljon ja alapään ulkoiset osat ovat herkät, joten se mitä tunnet "ulkoa päin" voi vaikuttaa kokemukseesi siitä mitä tunnet olevan sisällä. Ja se on sinun oma asiasi.

        Mutta ylempänä sinä kirjoitit:

        "Äläkä ihan levitä valheita kuitenkaan noista emättimen tunnottomuuksista. Ne ei mitenkään osoita sun tietämystä, vaan jotain ihan muuta.
        Se on jo niin suurta että pistää miettimään, että mistä sä noita juttujas keksit, oikeasta elämästä ne ei ainakaan ole."

        Ja sen jälkeen:

        "On aika surullista, jos suurimmalla osalla naisilla ***** on noin tunnoton. Sääli."

        Ei se ole mikään sääli vaan ihan normaalia, eikä sisäsynnyttimien tuntohermojen vähyys ole mikään hatusta vetäisty valhe.

        Tuossa siis ainoat virhekäsitykset, joita halusin korjata.


      • noshitsherlock
        sama kuin aik. kirjoitti:

        Ei, kyllä se herneen vetäjä olit ihan sinä vaikka lyhyesti vastasitkin. Minulla on tapana aina vastata pitkästi ja perustella vastaukseni. Tietsä hei kuule-juttu paljasti aika kärppänä että taas paikalla oli nainen jonka ajatukset olisi pitänyt lukea.
        Sävyä sä et pysty lukemaan tekstistä, paitsi omien ajatustesi heijastamana, näin se vaan on. Taas sä olet kaikkitietävä. Ehkä siksi sä just loukkaannuit, kun itse kuvittelet tietäväsi toisten ajatukset ja tunteet, ja luulet että joku oikeesti voi lukea ne sun tekstistä, vaikket edes mainitsisi asiaa. Sulla on menossa joku ihan oma väittelysi.

        Joo, niin on, eri asia että joku tuntuu hyvältä ja että tunto olisi tarkka. Niin? Ja siis tällä sä nyt yrität vängätä mitä? Fakta, joo-o... Niin? Makuhermoja ei ole jalkapohjassa joo, eikä emättimessäkään eikä käsissäkään. Emättimen sisällä ei ole yhtä herkkiä tuntohermoja kuin jalkapohjassa, joo-o, kyllä näin on. Nenä ei ole perseessä. Totta, faktaa pukkaa. "Mille sä et mahda yhtään mitään" mitä mun pitäisi sille mahtaa?

        Ei tietenkään samoja tuntoja olekaan joka paikassa, haloo, hei, ihan totta, sitähän sillä yritettiin sanoa? Mä en nyt ymmärrä mikä ihmeen tarve sulla on edelleen vängätä jonkun toisen tuntemuksista, miksi sun nyt täytyy niin hirveesti tietää tässä? Miksi sulla on nyt joku ihmeen pakkomielle määritellä miltä musta pitää tuntua, eihän sua kiinnostanu yhtään, eiks niin? Ja nyt sä voit vaan kuvitella? Että aika tiukkaan säkin jaksat jankata vieraan ihmisen tuntemuksista, mistä et tiedä mitään ja mitkä sua ei pätkääkään kiinnosta.

        "Jos oikeasti olet luonnonoikku, jonka sisäsynnyttimet ovat yhtä tuntoherkät kuin iho," Jaaha, ja ilman absoluuttista samanlaisuutta ihon kanssa, minun kokemukseni ei voi olla oikea, minä en voi kokea mitä minä koen, koska sinun väitteesi ja sinun faktasi ja sinun jänkäämisesi nyt haluavat jotain muuta? Kuule, ei tämä maailma vaan taivu aina sun mukaasi eikä mun tuntemukset muutu sun vänkäämisestäsi yhtään mihinkään. Et sä tiedä yhtään enempää minun henk.koht tuntemuksistani kun toisaalta, pysty näköjään lukemaan tekstistäkään mitään.
        On sulla kova tarve nyt olla oikeassa ja absoluuttisesti saada tunnustusta ihan samantekevästä asiasta: miksi tää nyt sua koskee noin kovasti?

        Mikä sua vaivaa?

        Toistan vielä kerran, että saisit rauhan tässä asiassa:"Tuntohermojen tieteellisiä faktoja en kyllä yrittänytkään todeta vääriksi, että vedä henkeä vaan, rauhoitu, me saamme kaikki olla erilaisia."

        Monet naiset sanovat kokevansa helpoimmin orgasmin ennen tai jälkeen yhdynnän. Yhdynnän aikana ei välttämättä koeta orgasmia ollenkaan, sillä emätin on suhteellisen tunnoton elin.
        http://www.tohtori.fi/?page=8662831&id=8028717

        Emättimessä on monenlaista hermotusta. Suurin osa hermotuksesta hermottavat emättimen yläosaa ja klitoriksen runkoa. Myös emättimen etuseinämässä on runsaasti tuntohermotusta. Emätin on kuitenkin melko tunnoton elin verrattuna klitorikseen. Moni ihmetteleekin sitä, miten on mahdollista että yhdynnässä nimenomaan emätin, eli naisen yhdyntäelin, ei reagoi yhtä herkästi peniksen liikkeisiin kuten miehen penis. On kuitenkin tärkeä muistaa, että vagina on myös osa naisen synnytyskanavaa joten synnytyksen aikana pienempi tuntoherkkyys on eduksi.
        http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/630086

        Suurin osa emättimestä on melko tunnotonta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Emätin


      • Otatko usein

        miehiltä poskeen esim. baari-illan päätteeksi.


      • Jaah-ass

        Kyllä se ikävä kyllä tuntuu naisestakin erilaiselta.


      • Meitsi on kanssa!
        11+18 kirjoitti:

        No kyl mäkin tiedän mitä mä tunnen, tiätsä, kato kun mäkin oon nainen hei.

        "Kehossa tuntemukset tietty kehittyy ja niitä voi kehittää, eri alueille, tätä aluetta mä voin suositella, jos joku ei lahjana ole saanut :D"

        Aivan. Ja tuossa auttaa MIELIKUVITUS, ihminen kun on psykosomaattinen kokonaisuus.

        Tuntohermojen vähäisyyttä emättimen sisäpuolella tieteellisenä faktana ei kuitenkaan voi henkilökohtaisella anekdooteilla todistaa vääräksi. Sama se muuten minulle on, miltä kondomi sinun sisälläsi tuntuu.

        Pojat hei, mä oon kanssa ihan oikee nainen. Mulla on mekkokin ja tissiliivit. Ja kyr... eikun emätin siis niinku.


      • ~cissi~

        Ohhoh! No ei todellakaan tunnu naisesta samalta onko kumia vai ei. Eihän se edes ole mitään seksiä kumin kanssa, sama kun käyttäis hieromasauvaa.


    • tuula-neiti

      Tässä iässä riittäisi aivan mainiosti pelkkä kortsu ehkäisyksi mutta nuorempana kun raskauden mahdollisuus oli todennäköisempi, en olisi suostunut pelkällä kumilla ehkäisyä hoitamaan. Joku muu menetelmä olisi pitänyt olla rinnalla ja kumiahan käytetään parisuhteessakin sp-tautien varalta niin pitkään kunnes on molempien taudittomuus testein todistettu.

    • Kortsut kunniaan!!!

      On yleistä, suostuisin. Ja ihan niin kauan vaan kunnes lapsia tehdään vaikka. Vaikka aina. Kortsu on erittäin hyvä ja hauska ehkäisyväline, vaivaton, niitä on monenlaisia, ohuen ohuita ja ties mitä. Kortsu on oiein käytettynä erittäin luotettavakin, ja siitä nyt ei todellakaan ole vaivaa. Miehellä on vielä koko ajan se vehje, mihin treenata, se nyt osaa vaikka laittaa kortsun silmät kiinni ja yhdellä kädellä, jos riittävästi treenaa, joten täysin vaivaton se on, jos vähääkään viitsii nähdä vaivaa. Ohuen ohuet ei maistu, eikä haise, niitä voi käyttää suuseksiinkin. Ja makuöljyjä yms. löytyy.

      Kumi on parisuhteessa oikein hyvä ehkäisyväline, kunhan sitä ei sitten unohdeta koskaan. 15% pareista saa ekan vuoden sisällä vahinkolapsen kumin "pettäessä" eli suomennettuna siis, ne jättää sen pois eikä käytä oikein. Ne kenellä se on aina ja oikein käytettynä, ei vahinkoja saa.

      Kumi ehkäisee joo sukupuolitaudeilta, mutta naisen se saattaa pelastaa myös hiivatulehdukselta ja bakteeritasapainon heittelyltä ja niiltä bakteeritulehduksilta. Sperma ei sovi kaikille, ja seksi rikkookin limakalvoja. Naiselle kortsu on erittäin siisti ja kiva ratkaisu senkin puoleen. Naisen kannalta kortsu on siis äärettömän mukava!
      Miehellekään se ei ole vaivaa, kunhan tosiaan opettelee sen käytön, ja onhan se kivaa, kun muijalla ei ole jatkuvasti jotain kremppaa. Liukuvoiteet, öljyt ja kaikki muut esileikit on sallittuja ja suositeltavia.

      Eikä ole hormoneita!

      Mä en oikeastaan keksi yhtään huonoa puolta kortsuista. Nykyajan suhteissa kun toi uskollisuus tuntuu olevan aika suhteellinen käsite, niin kortsu ehkäisis suurempia pettymyksiä. Ja mitä sp-tauteihin tulee, herpes ja kondy tarttuu oireettominakin ja niitä saattaa kantaa tietämättään eikä niitä testata: joten jos ei ole varma, että haluaa kaikki samat taudit mitä toisella on, ja ennen muita testejä, kortsu on tosi jees.

      Lisäksi kortsuja voi ostaa vuorotellen ja siis tasata ehkäisykustannukset, jotka pillereissä menee aina vaan naiselle!

      Joten suhteessa kortsu on mainio, pitkä tai lyhyt suhde, mitä seksiä tahansa ja sitä rataa. Kyllä, olisin suorastaan helpottunut, että toinen sanoisi ensin että voidaanhan me käyttää aina kortsua, eikä mun tarvitsisi :)

      Oliko tää nyt riittävän ponnekkaasti kannatettu :D

      • Kiitosta tästä ihanasta kannanotosta!
        Itse kun sairastaa vaikeaa migreeniä ja pillerit ovat siksi poissa laskuista, sellaiset miehet, jotka eivät kortsuun suostu parisuhteessa, saavat jatkaa matkaansa. Jostain syystä en halua miestä, joka haluaa vaarantaa terveyteni seksin vuoksi. Hurraa Kortsut! ;D


      • epäilyksen varjo
        mablab kirjoitti:

        Kiitosta tästä ihanasta kannanotosta!
        Itse kun sairastaa vaikeaa migreeniä ja pillerit ovat siksi poissa laskuista, sellaiset miehet, jotka eivät kortsuun suostu parisuhteessa, saavat jatkaa matkaansa. Jostain syystä en halua miestä, joka haluaa vaarantaa terveyteni seksin vuoksi. Hurraa Kortsut! ;D

        Nainen joka haluaa käyttää kortsuja kunnes ollaan käyty testeissä on luultavasti itse tautinen jakari. Miksi kierukka ei käy?


      • olisi vaikeata
        mablab kirjoitti:

        Kiitosta tästä ihanasta kannanotosta!
        Itse kun sairastaa vaikeaa migreeniä ja pillerit ovat siksi poissa laskuista, sellaiset miehet, jotka eivät kortsuun suostu parisuhteessa, saavat jatkaa matkaansa. Jostain syystä en halua miestä, joka haluaa vaarantaa terveyteni seksin vuoksi. Hurraa Kortsut! ;D

        mulla tulis paha mieli jos nainen ei suostuis kuin kondomiin!


      • olisi vaikeata kirjoitti:

        mulla tulis paha mieli jos nainen ei suostuis kuin kondomiin!

        Mulle taas tulisi paha mieli pahasta migreenikohtauksesta, veritulpasta tai aivoinfaktista. Sääli, tästä sun ja mun vuosisadan rakkaustarinasta ei taida tullakaan mitään.


      • 8+11
        epäilyksen varjo kirjoitti:

        Nainen joka haluaa käyttää kortsuja kunnes ollaan käyty testeissä on luultavasti itse tautinen jakari. Miksi kierukka ei käy?

        Hormonikierukka on yhtä paha kuin pillerit, ja kierukoilla on muutenkin pahoja sivuvaikutuksia, esim. kipuja. Googlaa.


      • 20
        mablab kirjoitti:

        Mulle taas tulisi paha mieli pahasta migreenikohtauksesta, veritulpasta tai aivoinfaktista. Sääli, tästä sun ja mun vuosisadan rakkaustarinasta ei taida tullakaan mitään.

        no onpa asenne. sanoin vaan mielipiteen ja oikeastaan se oli muisto. ei ehkä tulisi mitään ei. en mä vähättele oireitasi...


      • Ei...kai
        8+11 kirjoitti:

        Hormonikierukka on yhtä paha kuin pillerit, ja kierukoilla on muutenkin pahoja sivuvaikutuksia, esim. kipuja. Googlaa.

        Miten niin hormonikierukka yhtä paha kuin pillerit? Kun horm.kierukasta vapautuu minimaalisen vähän hormoneja verenkiertoon.


      • terkkujjjaaaaaaa!!!!
        epäilyksen varjo kirjoitti:

        Nainen joka haluaa käyttää kortsuja kunnes ollaan käyty testeissä on luultavasti itse tautinen jakari. Miksi kierukka ei käy?

        Kierukkaa ei voi laittaa kaikille synnyttämättömille. Otapas asioista selvää.
        Kierukka on pääosin synnyttäneiden ehkäisy.
        Kierukka on taas naiselle ja taas hormoni ehkäisy, oletko muuten valmis maksamaan puolet gynekäynneistä, kierukasta, tarkistuskäynneistä ja sillä riskillä että suhde ei kestä?
        Kaikille kumpikaan kierukka ei sovi.

        Kortsu ei ole epäilyksen varjo ja toisaalta, vaikka olisikin niin mitäs sitten? Jos käytät kortsua, ei ole väliä onko se toinen tautinen jakari, koska kortsu suojaa: ei tartte kytätä ja olla tommonen tuomitseva pässi, kun kumi suojaa.

        Se ei riitä että käy kerran vuodessa testeissä, toivottavasti, mikäli seksiä harrastat, käyt joka kuukausi ja teetät myös yksityisellä verikokeet herpeksestä: muuten olet itse tautinen jakari joka levittää tahallaan tautejaan ilman kortsua.

        Älä yritä, kortsua käyttöön: mies joka ei halua kortsua käyttää, on kokematon tumpelo, joka ei saa aikaan edes sitä, että kortsuista etsisi sopivimman ja treenaisi sen käytön, vaikka vehjettään roplaa harva se päivä kuitenkin. Semmoisen voi jättää roplaamaan paljaalla iihan yksinään. Itseään se ajattelee pääosin kuitenkin.


      • varmaan on vaikeeta
        olisi vaikeata kirjoitti:

        mulla tulis paha mieli jos nainen ei suostuis kuin kondomiin!

        Miksi??? Paha mieli? Täh? Ai että sun munaa pitää paljaana ottaa tai se on joku loukkaus, toisen terveydestä välittämisestä (tuolla yllä lueteltu monta muutakin hyvää syytä kun sp-taudit) viis! Vaikka kondomisehkäisy on monella tapaa loistava ehkäisykeino ja entäs naisen hormoniehkäisy: saako nainen loukkaantua kun sua ei sen hyvinvointi kiinnosta?
        Kasva aikuiseksi ja ala vasta sitten harrastamaan seksiä, ei saakeli, kyllä taas tuli yksi syy lisää ehdottomasti suosia kortsua. Ei tulis näitä paha-mieli-poikia ja jakariksi haukkujia, ne jäisi paljaalla painimaan oman kätensä kanssa.


      • 20 kirjoitti:

        no onpa asenne. sanoin vaan mielipiteen ja oikeastaan se oli muisto. ei ehkä tulisi mitään ei. en mä vähättele oireitasi...

        Asenne? Varmasti joo, on, kyllä, mulla on tällä palstalla asenne, joka on usein jyrkemmin puollustuskannalla. Tässä miljöössä sun kommentti tuli tulkittua nimenomaan vähättelynä, en voi nimittäin millään tietää, että sun kommenttisi takana oli jokin muisto. Valitettavasti tulit kommenttisi kanssa vertautuneeksi ylläolevaan "epäilyksen varjoon" tahtomattasi.


      • Minulla..
        terkkujjjaaaaaaa!!!! kirjoitti:

        Kierukkaa ei voi laittaa kaikille synnyttämättömille. Otapas asioista selvää.
        Kierukka on pääosin synnyttäneiden ehkäisy.
        Kierukka on taas naiselle ja taas hormoni ehkäisy, oletko muuten valmis maksamaan puolet gynekäynneistä, kierukasta, tarkistuskäynneistä ja sillä riskillä että suhde ei kestä?
        Kaikille kumpikaan kierukka ei sovi.

        Kortsu ei ole epäilyksen varjo ja toisaalta, vaikka olisikin niin mitäs sitten? Jos käytät kortsua, ei ole väliä onko se toinen tautinen jakari, koska kortsu suojaa: ei tartte kytätä ja olla tommonen tuomitseva pässi, kun kumi suojaa.

        Se ei riitä että käy kerran vuodessa testeissä, toivottavasti, mikäli seksiä harrastat, käyt joka kuukausi ja teetät myös yksityisellä verikokeet herpeksestä: muuten olet itse tautinen jakari joka levittää tahallaan tautejaan ilman kortsua.

        Älä yritä, kortsua käyttöön: mies joka ei halua kortsua käyttää, on kokematon tumpelo, joka ei saa aikaan edes sitä, että kortsuista etsisi sopivimman ja treenaisi sen käytön, vaikka vehjettään roplaa harva se päivä kuitenkin. Semmoisen voi jättää roplaamaan paljaalla iihan yksinään. Itseään se ajattelee pääosin kuitenkin.

        on hormonikierukka. Mistä johtuu, että kierukkaa pidetään pääosin synnyttäneiden ehkäisynä, tietääkö joku? Johtuuko se vain siitä että ajatellaan että kohta niitä lapsia kuitenkin halutaan?

        Minä en laitatuttanut sitä ehkäisyn takia, vaan lääkäri suositteli runsaiden kuukautisten takia, oli jo anemian rajoilla veriarvot jne. Olen tyytyväinen, kuukautiset loppuneet kokonaan.


      • 32
        mablab kirjoitti:

        Asenne? Varmasti joo, on, kyllä, mulla on tällä palstalla asenne, joka on usein jyrkemmin puollustuskannalla. Tässä miljöössä sun kommentti tuli tulkittua nimenomaan vähättelynä, en voi nimittäin millään tietää, että sun kommenttisi takana oli jokin muisto. Valitettavasti tulit kommenttisi kanssa vertautuneeksi ylläolevaan "epäilyksen varjoon" tahtomattasi.

        toisaalta en ihmettele. onhan tää täynnä näitä "mestareita" joiden jutut on mitä on. joka tapauksessa kommentin tarkoitus oli ihan se mitä luki, eli että paha mieli tulisi, ja tulikin kun piti aina vaan kumia käyttää. mutta ei suhde siihen tietenkään loppunut. silti miehen kannalta tunnelma jää vajaaksi niin. se nyt on selvä ettei voi pillereitä kumppanille pakottaa, kuten muutakaan mistä tulee sairaaks... tai siis selvä ettei edes halua toimia niin.


      • olisi vaikeata
        varmaan on vaikeeta kirjoitti:

        Miksi??? Paha mieli? Täh? Ai että sun munaa pitää paljaana ottaa tai se on joku loukkaus, toisen terveydestä välittämisestä (tuolla yllä lueteltu monta muutakin hyvää syytä kun sp-taudit) viis! Vaikka kondomisehkäisy on monella tapaa loistava ehkäisykeino ja entäs naisen hormoniehkäisy: saako nainen loukkaantua kun sua ei sen hyvinvointi kiinnosta?
        Kasva aikuiseksi ja ala vasta sitten harrastamaan seksiä, ei saakeli, kyllä taas tuli yksi syy lisää ehdottomasti suosia kortsua. Ei tulis näitä paha-mieli-poikia ja jakariksi haukkujia, ne jäisi paljaalla painimaan oman kätensä kanssa.

        onko tää nyt joku tabu että kortsu ei oo miehestä kiva?!!

        paha mieli tulee siksi ettei yhdyntä tunnu kovinkaan kummalta huppu päässä. ei ole niin läheinen fiilis kun pitäis. kaikki se esileikissä syntynyt odotus lässähtää.

        totta kai saa loukkaantua jos joku pakottaa pillerit vaikkei niitä itse halua.

        jakari-juttuja en ole tähän enkä muualle kirjoittanut.


      • 8tiukh
        Minulla.. kirjoitti:

        on hormonikierukka. Mistä johtuu, että kierukkaa pidetään pääosin synnyttäneiden ehkäisynä, tietääkö joku? Johtuuko se vain siitä että ajatellaan että kohta niitä lapsia kuitenkin halutaan?

        Minä en laitatuttanut sitä ehkäisyn takia, vaan lääkäri suositteli runsaiden kuukautisten takia, oli jo anemian rajoilla veriarvot jne. Olen tyytyväinen, kuukautiset loppuneet kokonaan.

        Joo, siinä on joku kohdun kaula juttu, siis usein synnyttämättömillä se ei jotenkin aina sovi. Siis ilmeisesti se on liian tiukka, herkkä tai että enivei. Se on siis siitä henk.koht. kohdun kaulasta kiinni.
        Siinä toisessa kierukassa oli joku muukin ongelma, mutta sitä en muista. Hormonikierukan muistaakseni voi saada synnyttämätönkin, jos se vaan sopii.

        Sä olet onnekas että se sopii sulle, pidemmän päälle se on helppo.


      • aivan älytön mies
        varmaan on vaikeeta kirjoitti:

        Miksi??? Paha mieli? Täh? Ai että sun munaa pitää paljaana ottaa tai se on joku loukkaus, toisen terveydestä välittämisestä (tuolla yllä lueteltu monta muutakin hyvää syytä kun sp-taudit) viis! Vaikka kondomisehkäisy on monella tapaa loistava ehkäisykeino ja entäs naisen hormoniehkäisy: saako nainen loukkaantua kun sua ei sen hyvinvointi kiinnosta?
        Kasva aikuiseksi ja ala vasta sitten harrastamaan seksiä, ei saakeli, kyllä taas tuli yksi syy lisää ehdottomasti suosia kortsua. Ei tulis näitä paha-mieli-poikia ja jakariksi haukkujia, ne jäisi paljaalla painimaan oman kätensä kanssa.

        Kortsu on hyvä ehkäisy joo, mutta jos ei lasta olla hankkimassa, niin kyllähän seksiä harrastetaan siksi että tuntuisi hyvältä? Sen kanssa ei vain tunnu läheskään niin hyvältä, ja joskus voisi sanoa että hyvä jos miltään.

        Enkä minäkään mitään sairauksia ole naiselle haluamassa, totean vain yhden faktan.


      • Minulla.. kirjoitti:

        on hormonikierukka. Mistä johtuu, että kierukkaa pidetään pääosin synnyttäneiden ehkäisynä, tietääkö joku? Johtuuko se vain siitä että ajatellaan että kohta niitä lapsia kuitenkin halutaan?

        Minä en laitatuttanut sitä ehkäisyn takia, vaan lääkäri suositteli runsaiden kuukautisten takia, oli jo anemian rajoilla veriarvot jne. Olen tyytyväinen, kuukautiset loppuneet kokonaan.

        Kierukka saattaa olla liian iso synnyttämättömän kohtuun. Se on kuitenkin aika kallis, jos se sitten kipujen takia joudutaankin ottamaan pois pian. Siitä syystä sitä ei aktiivisesti markkinoida synnyttämättömille, mikä on todella harmi. Musta se on kuitenkin kokeilemisen arvoinen.
        Onneksi muutaman vuoden sisällä on tulossa uusi pienempi ja matalahormonisempi kierukka markkinoille. Pääsee moni nainen pillerihelvetistä pois.


    • Tapauskohtaista

      Eiköhän ehkäisyasia ole kummastakin puolikkaasta riippuvaista. Joskus vaikka naiselle hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa niin pahoja sivuoireita ettei se ole mahdollista tai sterilointiin ei haluta lähteä (pitäisi olla 110% varma ettei halua jälkikasvua). Ja kierrukka ei sovi kaikille. Vaihtoehtoja ei siis jää.

      Sen sijaan suhde ei ole tasapainosas, jos korsun käyttö syynä on pelko sukupuolitaudeista (siis vakiintuneen suhteessa, testien jälkeen). Hyvinvoivaan parisuhteeseen kuuluu luottamus. Tietysti kolikon toinen puoli on, että aika monelle hyvinvoiva parisuhde ei ole itsestäänselvyys ja silloin kortsu voi olla hyvä vaihtoehto.

      En allekirjoita väitettä, että seksi tuntuu naisesta samalta kumilla tai ilman. Tuntuu se, mm. lämpönä. Siis eroa voisi kuvailla ihokontakti tai ihokontakti muovikelmun läpi. Tuskin minulla on ainoa kosketuksen eroja tunteva naisvärkki...

      Suurin osa pareista tulee raskaaksi vain 3-4 päivää kuusta, ja tilastollisestikin 7-4 pv ennen ovulaatiota todennäköisyys on muistaakseni 1-10% luokkaa eli jos kierto on säännöllinen ja nainen tunnistaa ovulaation, kortsun kanssa ei ole juuri riskiä edes kuin parina päivänä kuusta.

    • ............

      Vain alemman tason mies suostuisi käyttämään vakituisen tyttöystävän kanssa kumia. Tosi mies ei kumia käytä.

      • mielestäni näin

        Vain alemman tason mies joutuu alkamaan parisuhteeseen sen tyyppisen naisen kanssa, jota täytyy nusssia kumilla.


      • 13. tason mies
        mielestäni näin kirjoitti:

        Vain alemman tason mies joutuu alkamaan parisuhteeseen sen tyyppisen naisen kanssa, jota täytyy nusssia kumilla.

        Tää on oikeesti aika huvittavaa, kun palstalla ei muita kun nörtti-ATM:iä olekaan, ja kovasti toitottavat että tosi miest sitä ja tosi mies tätä.

        Aika noloa oikeastaan.


      • mielestäni näin
        13. tason mies kirjoitti:

        Tää on oikeesti aika huvittavaa, kun palstalla ei muita kun nörtti-ATM:iä olekaan, ja kovasti toitottavat että tosi miest sitä ja tosi mies tätä.

        Aika noloa oikeastaan.

        Etkö tajua, että kerroin itsestäni. Itse joudun käyttämään kumia naisen kanssa, koska ne naiset joita saan ovat sellaisia, joiden kanssa täytyy. Muunlaista en saa, koska olen alemman tason mies. Sen sijaan YTM saa naisen, jolla ei ole ollut kuin pari kumppania aikaisemmin, ja joka haluaa YTM:n kanssa heti perheen. Siispä YTM voi vedellä paljaalla niin kauan kuin haluaa. Raskauden sattuessa moni YTM sitten pakenee.


      • ATM poliisi
        mielestäni näin kirjoitti:

        Etkö tajua, että kerroin itsestäni. Itse joudun käyttämään kumia naisen kanssa, koska ne naiset joita saan ovat sellaisia, joiden kanssa täytyy. Muunlaista en saa, koska olen alemman tason mies. Sen sijaan YTM saa naisen, jolla ei ole ollut kuin pari kumppania aikaisemmin, ja joka haluaa YTM:n kanssa heti perheen. Siispä YTM voi vedellä paljaalla niin kauan kuin haluaa. Raskauden sattuessa moni YTM sitten pakenee.

        Heei, eihän ATM saa naisia ikinä!!!!!!


      • mielestäni näin
        ATM poliisi kirjoitti:

        Heei, eihän ATM saa naisia ikinä!!!!!!

        AKTM sitten.


    • Yks ATM

      No mikä ettei

    • mikä ettei

      Haha jos ensin sais edes sen parisuhteen.

    • Cranky_geek

      En nyt ainakaan ykkösvaihtoehtona lähtis siitä, että vakituisesa suhteessa käytettäis kumia. Mun mielestä se sopii parhaiten satunnaisempiin juttuihin, kun on ihan erilaiset tautiriskitkin. Harmi vaan, ettei miehille ole tarjolla oikeastaan muuta, joten miehenä ei voi sitä kautta omasta puolestaan vaikuttaa asiaan. Vaihtoehdot on käytännössä hyvin pitkälle kiinni siitä mikä naiselle sopii, jos sopii.

      Mut kyllä tuntumassa on ihan selvä ero kumilla ja ilman. Moni ajattelee asiaa tietysti ensisijaisesti vain omalta kannaltaan, mutta niin monen olen kuullut sanovan samaa, että kyllä ainakin jotkut sen eron tuntee. Niillehän se on tietenkin tuntemusten puolesta ihan sama, jotka eivät tunne mitään eroa, mutta ei kaikki tunne tai koe seksiä muutenkaan samalla tavalla. Eihän esim. naisten klitoriksetkaan ole yhtä herkkiä.

      Ainakin yksi aika ylitsepääsemätön hankaluus kortsuissa on. Nimittäin varsinkin spontaanit aktit on kertaluokkaa hankalampia. Jos nainen popsii vaikka pillereitä, niin ei tarvitse häsläillä mitään, vaan voi yllättää kumppanin ja aloittaa heti vaikka kiihkeän pikapanon missä vaan. Seksiä kun voi olla myös makuuhuoneen ulkopuolella. Alapa kortsujen kanssa tekemään samaa. Miehen vaihtoehdot on joko heittää esileikkiä ja sitten alkaa pujottelemaan kumia paketista samalla kun juuri se suurin kiihko ehtii tasaantua tai sitten tehdä jossain jemmassa "pohjatyö" omalta osaltaan valmiiksi ja mennä tökkimään naista kumi päällä. Koko ajatuskin alkaa naurattamaan. :D Puhumattakaan kuinka nainen tulisi miehen istuskellessa sohvalla hajareisin syliin istuskelemaan kommandona ja sitten alettaisiin miehen päästyä juhlakuntoon etsiskelemään kumia jostain, kun voitaisiin tehdä jo jotain ihan muuta.

      Tietty jos naiselle ei pillerit sovi, niin eihän niitä sitten voi käyttää, mutta jos sopii, niin ehdottomasti vakisuhteeseen mieluummin ne kuin kumit. Tai sitten vaikka kapseli tai kierukka. Onhan noita vaihtoehtoja, joita ei kannata ainakaan suoriltaan tyrmäillä. Mutta ei hyvä suhde nyt mihinkään kortsujen käyttöön tai käyttämättömyyteen kaatuisi. Ne ei kuitenkaan olisi ensimmäisenä mielessä.

      • llkkoii

        Eikö niitä ole jotain vaahtojakin. Ja yhteen aikaan oli ainakin puhetta muesten ehkäisypillereistä, muistan jutun, koska testien mukaan miehet eivät kokeneet lainkaan sivuvaikutuksia. Mutta eivät päätyneet jostain syystä markkinoille?


      • eri mieltä paljossa

        Ehei, nyt olet kumien kanssa ihan hakoteilla. Niitä voi olla ihan samalla tavalla keittiön yläkaapissa, vessan kaapissa kuin makuuhuoneen laatikossakin. Kuka on sanonut että niitä aina sitten vaan säilytetään makuuhuoneessa, ihme ettei lukkojen takana. Onko mielikuvituksen käyttö muutenkin seksissä kielletty?

        Niitä voi aina pitää mukana lompakossa, ja käsilaukussa. Takataskussa. Jos panettaa niitä voi vihjeeksi piilottaa rintsikat täyteen (tai miehellä housut) ja mennä suutelemaan miestä (naista) sohvalle: kyllä menee viesti perille eikä tartte kortsuja haeskella. Niitä voi kyllä olla kotona useampiakin kun ne yhden pakkauksen 5 kpl.
        Niitä voi pitää kokonaista pakkausta vaikka mukana autossa, aina (EA-laukku, vink-vink): ei spontaanius kärsi kyllä yhtään. Miksi ihmeessä pitäisi etsiä kortsuja "jostain" eikö järki jo sano, että seksin kannalta niitä kannattaisi olla siellä sohvan välissäkin suurinpiirtein, jumalaude, älä viitsi olla ihan pönttö. Jos ehkäisynä on kortsu, niillä leikitään, niitä viljellään, niitä on jokapaikassa niin, ettei tartte etsiä. Kyllä on seksitön suhde, jos ei tartte eikä voi etukäteen varautua, kun seksi on niin harvinaista että 5 vuoden käyttöaika aina vaan umpeutuu.

        Kyllä te olette kokemattomia!!! Kondomi ON osa esileikkiä, sillä voi leikkiä, nainenkin voi laittaa sen päälle, etenkin vakisuhteessa on hyvä opetella. Lisäksi mies voisi kyllä opetella omalla vehkeellään hieman taitavammaksi, kuin että menee homma pujotteluksi ja kestää niin kauan että seisokki katoaa. Kumin laitossa menee noin 5 sekuntia: paketin avaamisesta. auki, kumi oikein päin, päälle. Tsop. Katoaako sun seisokkis ja halus 5 sekunnissa? Et voi olla kovin hyvä. Älä ole nynny, opettele jotain.

        Ja opeta se naisesi tulemaan kommandona kortsu mukana, kaivamaan se penis esiin, kiihottamaan se paraatikuntoon ja laittamaan kortsu päälle. käsillään tai suulla... Suulla vaatii vähän treeniä, mutta oliks sulla kiire jonnekin? Että pliis.

        Miten te olette näin huonoja seksissä? Senkö takia se kumi jää käyttämättä, että ei kertakaikkiaan osata ottaa mitään huumorilla, ei osata yhtä kumia laittaa että aletaan säheltää sen kanssa vasta kun ollaan jo, että pitäs olla jo!
        Ettekö te ihan oikeasti osaa varautua, uskalla suunnitella koskaan mitään ettei ees kortsuja uskalla suhteeseen ostaa, eihän tää nyt oikeesti ihan noin vaikeeta ole? Ettekö te miehet ihan oikeesti tajua, että teillä on se penis koko ajan, ja te voitte oppia ihan oikeesti rullaamaan sen kortsun päälle sekunneissa?

        Joo, kuulkaas nyt, mä sanon ihan vinkkinä vaan, että opetelkaas vähän jotain jänskiä juttuja ja näkeen muutenkin vähän vaivaa, se saattaa palkita muutenkin. Jos kortsu tuntuu hankalalta, niin ei oikein hyvältä vaikuta. Sori vaan. Tuntuma on tietty sitten jokaisen persoonakohtainen ero, mutta nykyään tehdään ihan oikeesti niin paljon erilaisia kortsuja, että luulis löytyvän joku sopiva, luulisi että kokeilu ainakin ois ihan kivoissa merkeissä.


      • olen huono seksissä
        eri mieltä paljossa kirjoitti:

        Ehei, nyt olet kumien kanssa ihan hakoteilla. Niitä voi olla ihan samalla tavalla keittiön yläkaapissa, vessan kaapissa kuin makuuhuoneen laatikossakin. Kuka on sanonut että niitä aina sitten vaan säilytetään makuuhuoneessa, ihme ettei lukkojen takana. Onko mielikuvituksen käyttö muutenkin seksissä kielletty?

        Niitä voi aina pitää mukana lompakossa, ja käsilaukussa. Takataskussa. Jos panettaa niitä voi vihjeeksi piilottaa rintsikat täyteen (tai miehellä housut) ja mennä suutelemaan miestä (naista) sohvalle: kyllä menee viesti perille eikä tartte kortsuja haeskella. Niitä voi kyllä olla kotona useampiakin kun ne yhden pakkauksen 5 kpl.
        Niitä voi pitää kokonaista pakkausta vaikka mukana autossa, aina (EA-laukku, vink-vink): ei spontaanius kärsi kyllä yhtään. Miksi ihmeessä pitäisi etsiä kortsuja "jostain" eikö järki jo sano, että seksin kannalta niitä kannattaisi olla siellä sohvan välissäkin suurinpiirtein, jumalaude, älä viitsi olla ihan pönttö. Jos ehkäisynä on kortsu, niillä leikitään, niitä viljellään, niitä on jokapaikassa niin, ettei tartte etsiä. Kyllä on seksitön suhde, jos ei tartte eikä voi etukäteen varautua, kun seksi on niin harvinaista että 5 vuoden käyttöaika aina vaan umpeutuu.

        Kyllä te olette kokemattomia!!! Kondomi ON osa esileikkiä, sillä voi leikkiä, nainenkin voi laittaa sen päälle, etenkin vakisuhteessa on hyvä opetella. Lisäksi mies voisi kyllä opetella omalla vehkeellään hieman taitavammaksi, kuin että menee homma pujotteluksi ja kestää niin kauan että seisokki katoaa. Kumin laitossa menee noin 5 sekuntia: paketin avaamisesta. auki, kumi oikein päin, päälle. Tsop. Katoaako sun seisokkis ja halus 5 sekunnissa? Et voi olla kovin hyvä. Älä ole nynny, opettele jotain.

        Ja opeta se naisesi tulemaan kommandona kortsu mukana, kaivamaan se penis esiin, kiihottamaan se paraatikuntoon ja laittamaan kortsu päälle. käsillään tai suulla... Suulla vaatii vähän treeniä, mutta oliks sulla kiire jonnekin? Että pliis.

        Miten te olette näin huonoja seksissä? Senkö takia se kumi jää käyttämättä, että ei kertakaikkiaan osata ottaa mitään huumorilla, ei osata yhtä kumia laittaa että aletaan säheltää sen kanssa vasta kun ollaan jo, että pitäs olla jo!
        Ettekö te ihan oikeasti osaa varautua, uskalla suunnitella koskaan mitään ettei ees kortsuja uskalla suhteeseen ostaa, eihän tää nyt oikeesti ihan noin vaikeeta ole? Ettekö te miehet ihan oikeesti tajua, että teillä on se penis koko ajan, ja te voitte oppia ihan oikeesti rullaamaan sen kortsun päälle sekunneissa?

        Joo, kuulkaas nyt, mä sanon ihan vinkkinä vaan, että opetelkaas vähän jotain jänskiä juttuja ja näkeen muutenkin vähän vaivaa, se saattaa palkita muutenkin. Jos kortsu tuntuu hankalalta, niin ei oikein hyvältä vaikuta. Sori vaan. Tuntuma on tietty sitten jokaisen persoonakohtainen ero, mutta nykyään tehdään ihan oikeesti niin paljon erilaisia kortsuja, että luulis löytyvän joku sopiva, luulisi että kokeilu ainakin ois ihan kivoissa merkeissä.

        ...mutta sinä taidatkin olla ihan pro http://www.pro-tukipiste.fi/


      • Cranky_geek
        eri mieltä paljossa kirjoitti:

        Ehei, nyt olet kumien kanssa ihan hakoteilla. Niitä voi olla ihan samalla tavalla keittiön yläkaapissa, vessan kaapissa kuin makuuhuoneen laatikossakin. Kuka on sanonut että niitä aina sitten vaan säilytetään makuuhuoneessa, ihme ettei lukkojen takana. Onko mielikuvituksen käyttö muutenkin seksissä kielletty?

        Niitä voi aina pitää mukana lompakossa, ja käsilaukussa. Takataskussa. Jos panettaa niitä voi vihjeeksi piilottaa rintsikat täyteen (tai miehellä housut) ja mennä suutelemaan miestä (naista) sohvalle: kyllä menee viesti perille eikä tartte kortsuja haeskella. Niitä voi kyllä olla kotona useampiakin kun ne yhden pakkauksen 5 kpl.
        Niitä voi pitää kokonaista pakkausta vaikka mukana autossa, aina (EA-laukku, vink-vink): ei spontaanius kärsi kyllä yhtään. Miksi ihmeessä pitäisi etsiä kortsuja "jostain" eikö järki jo sano, että seksin kannalta niitä kannattaisi olla siellä sohvan välissäkin suurinpiirtein, jumalaude, älä viitsi olla ihan pönttö. Jos ehkäisynä on kortsu, niillä leikitään, niitä viljellään, niitä on jokapaikassa niin, ettei tartte etsiä. Kyllä on seksitön suhde, jos ei tartte eikä voi etukäteen varautua, kun seksi on niin harvinaista että 5 vuoden käyttöaika aina vaan umpeutuu.

        Kyllä te olette kokemattomia!!! Kondomi ON osa esileikkiä, sillä voi leikkiä, nainenkin voi laittaa sen päälle, etenkin vakisuhteessa on hyvä opetella. Lisäksi mies voisi kyllä opetella omalla vehkeellään hieman taitavammaksi, kuin että menee homma pujotteluksi ja kestää niin kauan että seisokki katoaa. Kumin laitossa menee noin 5 sekuntia: paketin avaamisesta. auki, kumi oikein päin, päälle. Tsop. Katoaako sun seisokkis ja halus 5 sekunnissa? Et voi olla kovin hyvä. Älä ole nynny, opettele jotain.

        Ja opeta se naisesi tulemaan kommandona kortsu mukana, kaivamaan se penis esiin, kiihottamaan se paraatikuntoon ja laittamaan kortsu päälle. käsillään tai suulla... Suulla vaatii vähän treeniä, mutta oliks sulla kiire jonnekin? Että pliis.

        Miten te olette näin huonoja seksissä? Senkö takia se kumi jää käyttämättä, että ei kertakaikkiaan osata ottaa mitään huumorilla, ei osata yhtä kumia laittaa että aletaan säheltää sen kanssa vasta kun ollaan jo, että pitäs olla jo!
        Ettekö te ihan oikeasti osaa varautua, uskalla suunnitella koskaan mitään ettei ees kortsuja uskalla suhteeseen ostaa, eihän tää nyt oikeesti ihan noin vaikeeta ole? Ettekö te miehet ihan oikeesti tajua, että teillä on se penis koko ajan, ja te voitte oppia ihan oikeesti rullaamaan sen kortsun päälle sekunneissa?

        Joo, kuulkaas nyt, mä sanon ihan vinkkinä vaan, että opetelkaas vähän jotain jänskiä juttuja ja näkeen muutenkin vähän vaivaa, se saattaa palkita muutenkin. Jos kortsu tuntuu hankalalta, niin ei oikein hyvältä vaikuta. Sori vaan. Tuntuma on tietty sitten jokaisen persoonakohtainen ero, mutta nykyään tehdään ihan oikeesti niin paljon erilaisia kortsuja, että luulis löytyvän joku sopiva, luulisi että kokeilu ainakin ois ihan kivoissa merkeissä.

        No kylläpäs sitä nyt ollaan hyökkääviä, jos joku kokee asiat vähän eri tavalla. Kyllähän kortsujen käyttöäkin saa toki helpotettua monella tapaa ja niillä voi leikitellä ja käyttöä harjoitella, mutta pillerien kaltaiset ehkäisyt ovat silti mielestäni parempia edellämainituista syistä. Esim. oletko koskaan kokeillut seksiä täysin pilkkopimeässä?

        Niin ja enhän mä puhunut mitään oman erektioni laskusta kortsua asetellessa, mutta olet siis itsekin tietoinen, että joillakin voi olla tuollanen ongelma kortsujen kanssa. Ei ehkä sinun kaltaisellasi mestarilla, mutta sanoisin että keskimäärin tuo 5s on aika optimistinen arvio näppärällekin pujottelijalle jopa suotuisissakin olosuhteissa.

        Niin ja kolmanneksi. Et kai sä nyt oikeasti ehkäisymenetelmien kautta ala päättelemään miten hyvää tai huonoa seksiä mulla on?


      • samakukamäolin
        Cranky_geek kirjoitti:

        No kylläpäs sitä nyt ollaan hyökkääviä, jos joku kokee asiat vähän eri tavalla. Kyllähän kortsujen käyttöäkin saa toki helpotettua monella tapaa ja niillä voi leikitellä ja käyttöä harjoitella, mutta pillerien kaltaiset ehkäisyt ovat silti mielestäni parempia edellämainituista syistä. Esim. oletko koskaan kokeillut seksiä täysin pilkkopimeässä?

        Niin ja enhän mä puhunut mitään oman erektioni laskusta kortsua asetellessa, mutta olet siis itsekin tietoinen, että joillakin voi olla tuollanen ongelma kortsujen kanssa. Ei ehkä sinun kaltaisellasi mestarilla, mutta sanoisin että keskimäärin tuo 5s on aika optimistinen arvio näppärällekin pujottelijalle jopa suotuisissakin olosuhteissa.

        Niin ja kolmanneksi. Et kai sä nyt oikeasti ehkäisymenetelmien kautta ala päättelemään miten hyvää tai huonoa seksiä mulla on?

        Vähän huumoria taas peliin: ei ollut hyökkäävyyttä, haloo, vaan potkimista vähän sillai persauksille, lähinnä semmosta, että ottaa nyt vähän rennommin, opetelkaa se homma, sori vaan, mutta toi tommonen... Se on vähän just semmosta nyhräämistä, että.. No, ei sillä oikein mitään aikaan saa: se on kortsu. Ei ydinfysiikkaa. Pientä ajattelua, vähän meininkiä, ja näin.
        Joo, olen kokeillut seksiä pilkkopimeässä... Ööö... Ja mitä sitten? Oliko siinäkin vaikeuksia, eksyitte matkalla vai?

        "Et kai sä nyt oikeasti ehkäisymenetelmien kautta ala päättelemään miten hyvää tai huonoa seksiä mulla on? "

        Tarkoitin sillä sitä, että jos kokee jo kondomin hankalaksi, niin ei taida seksissä kovin helppoja osa-alueita ollakaan. Kuten sanottu, toi ei ole ydinfysiikkaa. Että tavallaan, kyllä. Enkä tarkoita tykkääkö siitä vai ei (siis mieltymyksistä, tuntumahan on jokaisella eri), vaan sinä mainitsit sen hankalaksi, että kun ei oikein onnistu.
        Ei se 5 sekkaa joka kerran onnistukaan, mutta siis, ei siinä nyt kovin paljo kauempaakaan mene, jos ajatellaan nyt tätä sinun pikapanotoivettasi (mihin se oli tarkoitettu, kun sanoit, ettei pikapanotkaan enää onnistu), vai missä menee niin kauan ettei pikapano onnistu, että kortsuun menee... kuinka kauan? Kuinka kauan sä oikein sähläät sen kanssa? Eiks sulla ole se muna, "treeniä horo" vaikka ootkin mies? Ottaa paketin, se aukeaa helposti, kattoo miten päin kortsu on ja rullaan sen päälle, siis ei siinä nyt minuuttitolkulla saa menemään aikaa jos ei halua. Ei millään. Kun ei se muna karkuunkaan pääse, ettei sitä jahtaamaan tartte ruveta.

        Mainitsit myös että "suurin kiihko ehtii tasaantua" eli eipä se kovin kauaa siis sulla omien sanojen mukaan kestä TAI sitten sä saat kyllä sählättyä sen kortsun kanssa ihan käsittämättömän ajan. No, ehkä mä olen vaan onnekas, kun mä jos seksiä haluan, voin haluta sitä kauan ja kortsun saa laittaa ihan rauhassa eikä mun halut eikä kiihko ehdi kadota ihan nopeesti yhtään minnekään. Ja ne pikiksetkin onnistuu, koska, jes, jes, harjoituksella tulee mestariksi: ilman ei.

        Jos kortsun käyttö on hankalaa, niin mikä vois olla helppoa: ei saa repäistäväksi tehtyä pakkausta auki, on vaan kaksi suuntaa, mihin voi kortsua rullata, ja toiseen se lähtee luonnostaan ja siinä on se huppukin... Että miten se nyt voi olla kovin hankalaa? No joo, jos on sokee... Ehkä sitten se ois haastavampaa, mutta tietääkseni ei... tai tosiaan harrastaa seksiä vaan pilkkopimeessä (joutuu kokeileen sen hupun, muttei siinäkään vaihtoehtoja juuri jää ja kyllä peniksen löytää pimeessäkin... Vaik se ois pieniki), mutta se pilkkopimeä vasta rajoittaakin näitä sun mainitsemia pikaisia muualla kuin makkarissa, olohuonesessioita ja ylläreitä.
        Miehet voivat treenata varmuutta hommaan, ei sitä tartte jättää siihen tosi hetkeen ja sitten jännittää lopun alkua. Miehillä on se vehje koko ajan, miksi mies ei opettelisi sitä ehkäisyvälineen käyttöä, kun se sitä kuitenkin tarttee? Ne lörpähdysongelmat johtuu nimenomaan niistä paineista, mistä pääsee eroon kyllä: oikea ihminen ja kortsun treenaus. Tsöp.

        Toisaalta: kortsu on myös oivallinen muistuttaja siitä, ettei tartte aina olla ja mennä täydellisesti. Se antaa aikaa ja sähläyksen mahdollisuuden kun aisat ei kuitenkaan mene aina kuten elokuvissa. Se tuo parhaimmillaan vähän ylimääräistä huumoria ja rentoa meininkiä. Toisen ajatteluakin.

        Mä en päätellyt sun kertomuksen (siis kertomuksen) kohdalla seksin huonoutta ehkäisyvälinemieltymyksistä vaan siitä, mistä teit ongelman ja miten huonolla tolalla mielikuvitus ongelmien ratkaisussa ois. Etenkin tää "ainoot vaihtoehdot ois" ai oikeesti, ainoot, ihan totta? Hoitaa hommat omalta osaltaan, nyhertää, miten se meni, ja tulla tökkimään muijaa? No ei se kovin hyvääkään lupaa...
        Kyllä mun mielestä semmoinen ihminen on lähes aina hyvä seksissä, jolle käy kortsu ihan normaalina osana ja ehdotuksena, eikä se ole mikään ongelma. Semmoinen ihminen, joka osaa ratkaista ongelmia eikä tehdä niitä ja jolla on mielikuvitusta seksissä hieman enemmän, kun että kortsusta tulisi edes ongelmaa. Kyllä täällä melko ongelmaista (puhuin muuten vähän muistakin, jos et huomannut) näyttää olevan ja noi muutamat on varmaan ihan oikeesti surkeita sängyssä "jos vaatii kortsua on tautinen", "joo sä oot varmaan pro" ja sitä rataa, mä pidän lähtökohtasesti jo huonona sellasta joka ei seksissä halua ottaa toista huomioon ja harrastaa turvaseksiä ensisijaisesti. Noista huomautuksista voi ihan suoraan päätellä, että noitten kanssa ei kannattais vaivautua.

        Pillerit ovat ehkä liiankin helpot. Monesti se seksi pariskunnilla kuolee siihen, kun se on liian helppoa eikä sen eteen haluta nähdä vaivaa. Seksi kun lajina vaan on semmonen, että se vaatii vaivaa ja vaivan näköä. Pidemmän päälle.


      • Cranky_geek
        samakukamäolin kirjoitti:

        Vähän huumoria taas peliin: ei ollut hyökkäävyyttä, haloo, vaan potkimista vähän sillai persauksille, lähinnä semmosta, että ottaa nyt vähän rennommin, opetelkaa se homma, sori vaan, mutta toi tommonen... Se on vähän just semmosta nyhräämistä, että.. No, ei sillä oikein mitään aikaan saa: se on kortsu. Ei ydinfysiikkaa. Pientä ajattelua, vähän meininkiä, ja näin.
        Joo, olen kokeillut seksiä pilkkopimeässä... Ööö... Ja mitä sitten? Oliko siinäkin vaikeuksia, eksyitte matkalla vai?

        "Et kai sä nyt oikeasti ehkäisymenetelmien kautta ala päättelemään miten hyvää tai huonoa seksiä mulla on? "

        Tarkoitin sillä sitä, että jos kokee jo kondomin hankalaksi, niin ei taida seksissä kovin helppoja osa-alueita ollakaan. Kuten sanottu, toi ei ole ydinfysiikkaa. Että tavallaan, kyllä. Enkä tarkoita tykkääkö siitä vai ei (siis mieltymyksistä, tuntumahan on jokaisella eri), vaan sinä mainitsit sen hankalaksi, että kun ei oikein onnistu.
        Ei se 5 sekkaa joka kerran onnistukaan, mutta siis, ei siinä nyt kovin paljo kauempaakaan mene, jos ajatellaan nyt tätä sinun pikapanotoivettasi (mihin se oli tarkoitettu, kun sanoit, ettei pikapanotkaan enää onnistu), vai missä menee niin kauan ettei pikapano onnistu, että kortsuun menee... kuinka kauan? Kuinka kauan sä oikein sähläät sen kanssa? Eiks sulla ole se muna, "treeniä horo" vaikka ootkin mies? Ottaa paketin, se aukeaa helposti, kattoo miten päin kortsu on ja rullaan sen päälle, siis ei siinä nyt minuuttitolkulla saa menemään aikaa jos ei halua. Ei millään. Kun ei se muna karkuunkaan pääse, ettei sitä jahtaamaan tartte ruveta.

        Mainitsit myös että "suurin kiihko ehtii tasaantua" eli eipä se kovin kauaa siis sulla omien sanojen mukaan kestä TAI sitten sä saat kyllä sählättyä sen kortsun kanssa ihan käsittämättömän ajan. No, ehkä mä olen vaan onnekas, kun mä jos seksiä haluan, voin haluta sitä kauan ja kortsun saa laittaa ihan rauhassa eikä mun halut eikä kiihko ehdi kadota ihan nopeesti yhtään minnekään. Ja ne pikiksetkin onnistuu, koska, jes, jes, harjoituksella tulee mestariksi: ilman ei.

        Jos kortsun käyttö on hankalaa, niin mikä vois olla helppoa: ei saa repäistäväksi tehtyä pakkausta auki, on vaan kaksi suuntaa, mihin voi kortsua rullata, ja toiseen se lähtee luonnostaan ja siinä on se huppukin... Että miten se nyt voi olla kovin hankalaa? No joo, jos on sokee... Ehkä sitten se ois haastavampaa, mutta tietääkseni ei... tai tosiaan harrastaa seksiä vaan pilkkopimeessä (joutuu kokeileen sen hupun, muttei siinäkään vaihtoehtoja juuri jää ja kyllä peniksen löytää pimeessäkin... Vaik se ois pieniki), mutta se pilkkopimeä vasta rajoittaakin näitä sun mainitsemia pikaisia muualla kuin makkarissa, olohuonesessioita ja ylläreitä.
        Miehet voivat treenata varmuutta hommaan, ei sitä tartte jättää siihen tosi hetkeen ja sitten jännittää lopun alkua. Miehillä on se vehje koko ajan, miksi mies ei opettelisi sitä ehkäisyvälineen käyttöä, kun se sitä kuitenkin tarttee? Ne lörpähdysongelmat johtuu nimenomaan niistä paineista, mistä pääsee eroon kyllä: oikea ihminen ja kortsun treenaus. Tsöp.

        Toisaalta: kortsu on myös oivallinen muistuttaja siitä, ettei tartte aina olla ja mennä täydellisesti. Se antaa aikaa ja sähläyksen mahdollisuuden kun aisat ei kuitenkaan mene aina kuten elokuvissa. Se tuo parhaimmillaan vähän ylimääräistä huumoria ja rentoa meininkiä. Toisen ajatteluakin.

        Mä en päätellyt sun kertomuksen (siis kertomuksen) kohdalla seksin huonoutta ehkäisyvälinemieltymyksistä vaan siitä, mistä teit ongelman ja miten huonolla tolalla mielikuvitus ongelmien ratkaisussa ois. Etenkin tää "ainoot vaihtoehdot ois" ai oikeesti, ainoot, ihan totta? Hoitaa hommat omalta osaltaan, nyhertää, miten se meni, ja tulla tökkimään muijaa? No ei se kovin hyvääkään lupaa...
        Kyllä mun mielestä semmoinen ihminen on lähes aina hyvä seksissä, jolle käy kortsu ihan normaalina osana ja ehdotuksena, eikä se ole mikään ongelma. Semmoinen ihminen, joka osaa ratkaista ongelmia eikä tehdä niitä ja jolla on mielikuvitusta seksissä hieman enemmän, kun että kortsusta tulisi edes ongelmaa. Kyllä täällä melko ongelmaista (puhuin muuten vähän muistakin, jos et huomannut) näyttää olevan ja noi muutamat on varmaan ihan oikeesti surkeita sängyssä "jos vaatii kortsua on tautinen", "joo sä oot varmaan pro" ja sitä rataa, mä pidän lähtökohtasesti jo huonona sellasta joka ei seksissä halua ottaa toista huomioon ja harrastaa turvaseksiä ensisijaisesti. Noista huomautuksista voi ihan suoraan päätellä, että noitten kanssa ei kannattais vaivautua.

        Pillerit ovat ehkä liiankin helpot. Monesti se seksi pariskunnilla kuolee siihen, kun se on liian helppoa eikä sen eteen haluta nähdä vaivaa. Seksi kun lajina vaan on semmonen, että se vaatii vaivaa ja vaivan näköä. Pidemmän päälle.

        Aika paljon sä kyllä olettelet kaikenlaisia juttuja musta noin puutteellisilla tiedoilla. En mä oo missään vaiheessa sanonut, että kortsut olisivat jotenkin mahdottomia tai hirveän hankalia käyttää. Siitä vaan, jos ne tuntuu parhaalta ja niiden kanssa tykkää muutenkin leikitellä. Pointtini oli se, että silloin kun ollaan vakituisessa suhteessa ja luottamus on kunnossa eikä naiselle tule mitään komplikaatioita, niin minusta pillerit tms. jatkuvat ehkäisyt ovat kortsuja näppärämpiä. Jos ei niistä ole mitään haittaa naiselle, niin en nää oikein mitään painavaa syytä käyttää kortsuja vakituisessa suhteessa. Korsujen kanssa voi kyllä opetella sujuvaksi, enkä nyt koe tässä tarvetta sen paremmin alkaa selittelemään omaa sulavuuttani niiden kanssa, mutta pysyvämpien ehkäisyjen kanssa voidaan keskittyä alusta loppuun olennaiseen. Seksistä voi tehdä erilaista ja tuoretta muutenkin kuin leikkimällä piilosta kortsujen kanssa ja kikkailemalla erilaisilla tekniikoilla kortsun asettelussa.

        Saat jotenkin koko ehkäisy asian kuulostamaan siltä, että vain kortsut olisivat tosimiesten ja naisten ehkäisymenetelmä ja kaikkia muita käyttävät ovat mielikuvituksettomia tumpeloita. Jos kortsujen kanssa leikkiminen on kerran noin jännää kuin annat ymmärtää, niin miksi sitten niin monet naiset käyttävät mm. ehkäisypillereitä? Kyllä mun nautintoni on ainakin kiinni ihan muista asioista ja ei muiden ehkäisymenetelmien käyttö mielikuvitusta seksistä mihinkään vie. Voin kyllä ihan hyvin käyttää sitä kortsuakin, jos niikseen tulee. Satun vaan olemaan sellainen, että en ole koskaan harrastanut yhden yön suhteita ja suosin pysyviä ja pidempiaikaisempia juttuja, joten siksi kortsut on jääneet vähemmälle. Sellaista pimeässä hohtavaa kortsua olisin kyllä halunnut kokeilla, mutta sitä ei tehty oikean kokoisena minulle. Olen myös kokeillut juomutuksia ja nystyröillä olevia, mutta ei ne kuulemma lisänneet tuntemuksia, enkä itsekään saanut lisäkiksejä. Kuumotusta/viilennystä tms. erikoisuuksia saa sitten muutenkin, joten en sen takia viitsi kortsua ostaa siihen kylkiäiseksi.

        Jotenkin erikoista tuo miten korostat mielikuvituksen ja leikkisyyden tärkeyttä seksissä ja sitten kuitenkin uskot pillereiden helppuden tappavan seksin. Ei kai tuollaisella pariskunnalla ole mitään hirveän vilkasta mielikuvitusta ollutkaan, jos se alkaa ja päättyy ehkäisyn haasteellisuuteen. Kyllä virkeän ja tyydyttävän seksielämän vaivannäkö nähdään mielestäni paljon laajemmalla sektorilla kuin pelkässä ehkäisyssä.


      • FF
        Cranky_geek kirjoitti:

        Aika paljon sä kyllä olettelet kaikenlaisia juttuja musta noin puutteellisilla tiedoilla. En mä oo missään vaiheessa sanonut, että kortsut olisivat jotenkin mahdottomia tai hirveän hankalia käyttää. Siitä vaan, jos ne tuntuu parhaalta ja niiden kanssa tykkää muutenkin leikitellä. Pointtini oli se, että silloin kun ollaan vakituisessa suhteessa ja luottamus on kunnossa eikä naiselle tule mitään komplikaatioita, niin minusta pillerit tms. jatkuvat ehkäisyt ovat kortsuja näppärämpiä. Jos ei niistä ole mitään haittaa naiselle, niin en nää oikein mitään painavaa syytä käyttää kortsuja vakituisessa suhteessa. Korsujen kanssa voi kyllä opetella sujuvaksi, enkä nyt koe tässä tarvetta sen paremmin alkaa selittelemään omaa sulavuuttani niiden kanssa, mutta pysyvämpien ehkäisyjen kanssa voidaan keskittyä alusta loppuun olennaiseen. Seksistä voi tehdä erilaista ja tuoretta muutenkin kuin leikkimällä piilosta kortsujen kanssa ja kikkailemalla erilaisilla tekniikoilla kortsun asettelussa.

        Saat jotenkin koko ehkäisy asian kuulostamaan siltä, että vain kortsut olisivat tosimiesten ja naisten ehkäisymenetelmä ja kaikkia muita käyttävät ovat mielikuvituksettomia tumpeloita. Jos kortsujen kanssa leikkiminen on kerran noin jännää kuin annat ymmärtää, niin miksi sitten niin monet naiset käyttävät mm. ehkäisypillereitä? Kyllä mun nautintoni on ainakin kiinni ihan muista asioista ja ei muiden ehkäisymenetelmien käyttö mielikuvitusta seksistä mihinkään vie. Voin kyllä ihan hyvin käyttää sitä kortsuakin, jos niikseen tulee. Satun vaan olemaan sellainen, että en ole koskaan harrastanut yhden yön suhteita ja suosin pysyviä ja pidempiaikaisempia juttuja, joten siksi kortsut on jääneet vähemmälle. Sellaista pimeässä hohtavaa kortsua olisin kyllä halunnut kokeilla, mutta sitä ei tehty oikean kokoisena minulle. Olen myös kokeillut juomutuksia ja nystyröillä olevia, mutta ei ne kuulemma lisänneet tuntemuksia, enkä itsekään saanut lisäkiksejä. Kuumotusta/viilennystä tms. erikoisuuksia saa sitten muutenkin, joten en sen takia viitsi kortsua ostaa siihen kylkiäiseksi.

        Jotenkin erikoista tuo miten korostat mielikuvituksen ja leikkisyyden tärkeyttä seksissä ja sitten kuitenkin uskot pillereiden helppuden tappavan seksin. Ei kai tuollaisella pariskunnalla ole mitään hirveän vilkasta mielikuvitusta ollutkaan, jos se alkaa ja päättyy ehkäisyn haasteellisuuteen. Kyllä virkeän ja tyydyttävän seksielämän vaivannäkö nähdään mielestäni paljon laajemmalla sektorilla kuin pelkässä ehkäisyssä.

        Monet naiset käyttävät ehkäisypillereitä koska heidät on opetettu uskomaan, että pillerit ovat helppo ja riskitön ehkäisykeino. Ja hyvin ne toimivatkin:usein vievät halut totaalisesti. Lihottavat, lisäävät veritulppariskiä, aiheuttavat itkuisuutta, joissain tapauksissa aknea (toisissa taas parantavat ihoa).

        Miehet eivät ikinä suostuisi syömään pillereitä ja sen takia miesten pilleriä ei tosissaan edes yritetä tuoda markkinoille.


      • Cranky_geek
        FF kirjoitti:

        Monet naiset käyttävät ehkäisypillereitä koska heidät on opetettu uskomaan, että pillerit ovat helppo ja riskitön ehkäisykeino. Ja hyvin ne toimivatkin:usein vievät halut totaalisesti. Lihottavat, lisäävät veritulppariskiä, aiheuttavat itkuisuutta, joissain tapauksissa aknea (toisissa taas parantavat ihoa).

        Miehet eivät ikinä suostuisi syömään pillereitä ja sen takia miesten pilleriä ei tosissaan edes yritetä tuoda markkinoille.

        Mielestäni kyllä aliarvioit tuossa naisten älykkyyttä. En jaksa uskoa, että suurin osa e-pillereiden käyttäjistä perustaisi ehkäisynsä joihinkin uskomuksiin. Varmasti heitäkin on, mutta eiköhän erilaisista ehkäisymenetelmistä ole näin nettiaikana sen verran helppoa hankkia tietoa, että suurin osa hyödyntää myös tätä mahdollisuutta.

        Niin ja kuten sanoinkin, ei pillerit varmasti kaikilla toimikaan ja jos ei nainen niitä halua käyttää, niin sitten niitä ei käytetä ja se siitä. Toisilla ne kuitenkin toimii ja varmasti ne on myös siksi valikoituneet heidän ehkäisymenetelmäksi.

        Loppu kuulostaa jo melkein salaliittoteorialta.


      • trolli-marjatta
        Cranky_geek kirjoitti:

        Mielestäni kyllä aliarvioit tuossa naisten älykkyyttä. En jaksa uskoa, että suurin osa e-pillereiden käyttäjistä perustaisi ehkäisynsä joihinkin uskomuksiin. Varmasti heitäkin on, mutta eiköhän erilaisista ehkäisymenetelmistä ole näin nettiaikana sen verran helppoa hankkia tietoa, että suurin osa hyödyntää myös tätä mahdollisuutta.

        Niin ja kuten sanoinkin, ei pillerit varmasti kaikilla toimikaan ja jos ei nainen niitä halua käyttää, niin sitten niitä ei käytetä ja se siitä. Toisilla ne kuitenkin toimii ja varmasti ne on myös siksi valikoituneet heidän ehkäisymenetelmäksi.

        Loppu kuulostaa jo melkein salaliittoteorialta.

        Ei se ole salaliittoteoriaa vaan realismia.


      • 4+2
        Cranky_geek kirjoitti:

        Mielestäni kyllä aliarvioit tuossa naisten älykkyyttä. En jaksa uskoa, että suurin osa e-pillereiden käyttäjistä perustaisi ehkäisynsä joihinkin uskomuksiin. Varmasti heitäkin on, mutta eiköhän erilaisista ehkäisymenetelmistä ole näin nettiaikana sen verran helppoa hankkia tietoa, että suurin osa hyödyntää myös tätä mahdollisuutta.

        Niin ja kuten sanoinkin, ei pillerit varmasti kaikilla toimikaan ja jos ei nainen niitä halua käyttää, niin sitten niitä ei käytetä ja se siitä. Toisilla ne kuitenkin toimii ja varmasti ne on myös siksi valikoituneet heidän ehkäisymenetelmäksi.

        Loppu kuulostaa jo melkein salaliittoteorialta.

        Muista kuitenkin, että riskit vakavammista sivuvaikutuksista ovat olemassa niilläkin naisilla joilla pillerit "toimivat" ilman sietämättömiä sivuvaikutuksia tässä ja nyt.

        Mielestäni turhat riskit, itse en ottaisi. Mutta YMMV.


      • Cranky_geek
        4+2 kirjoitti:

        Muista kuitenkin, että riskit vakavammista sivuvaikutuksista ovat olemassa niilläkin naisilla joilla pillerit "toimivat" ilman sietämättömiä sivuvaikutuksia tässä ja nyt.

        Mielestäni turhat riskit, itse en ottaisi. Mutta YMMV.

        No niin, asetetaanpa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Fakta on kuitenkin se, että otamme jatkuvasti elämässämme tarpeettomia riskejä, jos tarpeettomuuden kriteeri kerran on se, että otamme tietoisen riskin jonka voisimme välttää valitsemalla toisin. Jotkut meistä polttavat tupakkaa ja jotkut vetävät perseet olalle joka viikonloppu ja raiskaavat tietoisesti kroppaansa monin verroin vaarallisemmin kuin mitä e-pillereiden käyttö tekee. Miksi näin, kertokaapa se ja miten e-pillereiden käyttö riskeineen eroaa mm. näistä arkielämän esimerkeistä, jotka koskettavat niin monia meistä? Vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka ja silti te rankkaatte e-pillerit suoranaiseksi myrkyksi, jota ette missään nimessä suostuisi syömään. Okei, se on teidän valintanne ja kroppanne, mutta en silti oikein ymmärrä tätä logiikkaa, kun asiaa vertaa moneen muuhun ottamaanne tietoiseen riskiin. Mielestäni aika heppoinen peruste sivuuttaa pillerit, jos kaikki tai edes lähes kaikki muut niistä saatavat asiat ovat pelkkää plussaa. Sitä paitsi e-pillereiden käyttöön liittyvät riskit voidaan nykyään ehkäistä varsin hyvin riskikartoituksella. Riskiryhmiin kuuluville, kuten tupakoiville ja ylipainoisille suositellaan kyllä sitten todennäköisesti muita vaihtoehtoja.

        Siinä missä e-pillereiden, niin myös kaikkien muidenkin lääkevalmisteiden käyttö perustuu niistä saatavien hyötyjen ja haittojen suhteeseen. Etsikääpä huviksenne lääkkeitä, joissa ei olisi havaittu lainkaan sivuvaikutuksia. Silti ihmiset käyttävät näitä lääkkeitä ja ottavat "tarpeettomia riskejä". Ei sivuvaikutukset tee lääkkeistä automaattisesti kelvottomia myrkkyjä joihin ei pidä missään nimessä koskea, vaikka joillekin käy paska säkä ja tilastollinen haittavaikutus toteutuu heidän kohdallaan. Kuoleehan suomessa hoitovirheidenkin seurauksena muistaakseni joka vuosi 1500 potilasta. Lopetatteko nyt lääkärissäkin käymisen, kun ei kuitenkaan koskaan voi olla täysin varma siitä, että ette kuole hoitovirheeseen jossakin ihan rutiini toimenpiteessä?

        Lääkäreiden tehtävä on yleensä keskustella näistä haitoista potilaidensa kanssa ja potilaan itsensä sitten päättää tai antaa kroppansa kertoa voittavatko lääkkeen hyödyt niistä aiheutuvat haitat. Sinun ja monen muun tähän ketjuun vastanneiden viesteistä jää kuitenkin sellainen kuva, että e-pillerit olisivat jotain myrkkyä joista joka toinen käyttäjä saa veritulpan ja joiden käyttöön tyhmänrohkeat naiset on saatu aivopestyä. Aika rohkeita naisia, jos Suomen mittakaavassakin puhutaan miljoonasta tarpeettoman riskin ottajasta. Eiköhän pillerit olisi kielletty jo aikoja sitten, jos tilanne olisi niin vakava kuin annatte ymmärtää.

        Kuten sanottua, niin kaikessa on riskinsä ja vaikka pillereiden käyttö lisääkin veritulpan mahdollisuutta, niin kyseessä on pillereiden kehityksen myötä erittäin pieni marginaali. Lisäksi jos veritulpan saakin, niin se antaa yleensä ennusmerkkejä itsestään hyvissä ajoin, eikä veritulppa vaarallisuudestaan huolimatta ole mikään automaattinen kuolemantuomio. Noh, jokainen valitkoon kuten parhaaksi näkee, mutta jos nyt ei kuitenkaan liioitella noin härskisti tätä asiaa kuin tässäkin ketjussa on tehty. Sitä paitsi jos tuollaisilla marginaaleilla lähdetään pelaamaan, niin aivan yhtä hyvin voisi esimerkiksi sanoa kortsun olevan liian epävarma ehkäisymenetelmä ja tarpeeton riski, koska pillereiden teho on tutkitusti parempi.

        Jos taas miehille olisi keksitty ehkäisypilleri ja sen vaikutukset miehiin olisivat samanlaiset kuin niiden vaikutukset naisiin, niin miehet käyttäisivät varmasti hyvin samansuuntaisesti niitä kuin naisetkin. Osa toteaisi niiden sivuvaikutukset liian haitallisiksi, osa pelästyisi mahdollisuutta veritulppaan ja osa käyttäisi niitä tyytyväisenä ilman mitään ongelmia. Naurettavaa väittää, etteivät miehet muka uskaltaisi tai haluaisi käyttää vastaavanlaisia pillereitä, jos sellaisia olisi. Käyttäähän monet miehet viagraakin ja lukekaapa huviksenne 4. kohdasta mitä haittavaikutuksia sillä voi olla.

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=815&d=17327&i=PFIZER_VIAGRA_VIAGRA 50 mg kalvopäällysteinen tabletti

        Tai kuinka moni mies on kuollut joko suorasti tai epäsuorasti niiden seurauksena.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9808/980827/9808270378.html


      • Cranky_geek

        No ainakin yritin perustella kantani, mutta tais jo keskustelu hiljentyä. :)


    • Cranky_geek

      Nii onhan noita nykyään vaikka kuinka paljon erilaisia vaihtoehtoja. En nyt ole niin ajan hermolla kaikista uusimmista villityksistä tai kokeiluista, mutta jotain olen noista miesten pillereistäkin kuullut. Joku niissä kuitenkin taisi vielä olla, mikä esti vielä laajamittaisen käyttöönoton.

      Kortsuista puheenollen naisten kortsut on kyllä niin koominen näky, että taannoin naisen kanssa naureskeltiin, että niitä on kyllä joskus kokeiltava ihan vaan kokeilemisen ilosta. :D

    • Miss Fury

      En vain suostuisi, vaan vaatisin. Minähän en itseäni hormooneilla myrkytä, eivätkä ne kuitenkaan suojaisi sukupuolitaudeilta. Ei sitä toista ihmistä kuitenkaan niin hyvin lopulta välttämättä tunne.

      • Cunt Furry

        Sinähän nusssitkin vain YTM:ien kanssa. Ehkä kannattaakin olla tarkkana kuinka paljon tauteja tulee mukana.


      • Miss Fury
        Cunt Furry kirjoitti:

        Sinähän nusssitkin vain YTM:ien kanssa. Ehkä kannattaakin olla tarkkana kuinka paljon tauteja tulee mukana.

        Sinähän sen tiedät joo. Luulin että esimerkiksi nörtit eivät voi teidän luokittelijoiden mielestä kuulua tähän "ylempään" kastiin....ota teistä nyt sitten selvä.
        Tiedäthän että raskaaksi tulemiseen ei tarvita oikeaan luokkaan kuuluvaa spermaa?


    • Joo kun en halua jälkikasvua ainakaan toistaiseksi, lisäksi siinä suojaa ittensä mahdollisilta taudeilta jos toinen on paneskellut muiden kanssa...
      Tietty sitten kun on pidemmin tunnettu ja lapsen teko on mielessä niin pois vaan.

    • Kannattaa suostua

      On se viisainta, ainakin jos ämmä on tunnettu lutka. Ei sellaisesta koskaan tiedä milloin se saa päähänsä pistää vitun uudelleen yleiseen jakeluun.

    • Ihmettelijä N

      Miten tällä palstalla saadaankin kaikki asiat näin päälaelleen. Taudeilta suojautuvaa ja vastuullista kondomeja käyttävää pidetään arveluttavana lutkana jolla varmaan tauteja ja paljasta jakelevaa täysin vastuutonta sitten luotettavampana kumppanina jolta ei varmemmin tautia saa. Einyt kyllä tämäkään logiikka taas aukea minulle lainkaan. Eikö sellainen kumppani ole tautiriskittömämpi ja luotettavampi joka kaikilta vaatii kumin, myös sinultakin eikä luota vain muiden sanaan että "ei multa mitään tartu pannaan vaan paljaalla" kuin sellainen joka sitä kumia ei vaadi sinulta kun luottaa (ja takuulla toiminut yhtä luottavaisesti myös muiden kanssa) ja näin ollen mahdollisuus taudeille altistumiselle suurempi?

      • 7+19

        Mahtavaa että joku muukin tajusi tuon ristiriitaisuuden, ihmettelin samaa myös. Eli jos haluat olla varovainen ja kaipaat terveellistä ja turvallista elämää oletkin itse se kaikkein pahin ja epäluotettavin. Kuinkahan monilla lutkiksi haukkuvilla miehillä on esim. vahinkolapsi koska ne "pillerit pettivät vaikka varmasti söin kaikki"

        "Minun naiseni se vasta onkin luotettava, hänhän syö pillereitä!" (jos huvittaa ja muistaa)

        Tämä ei ollut pelkästään tarkoitettu pillereitä vastaan = kumin puolesta, vaan joitakin mielipiteitä myös ihmettelen minäkin...


    • tikru..

      Eiköhän se aika yleistä ole, varsinkin tuoreissa suhteissa ja kun muu ehkäisy ei syystä tai toisesta käy tai tunnu hyvältä vaihtoehdolta. On siinä kuitenkin eroa onko kondomi vai ei. Joku sanoi ettei nainen tunne eroa, mies tuntee. No omasta pulelstani sanon, että kyllä mä ainakin tunnen eron yhtä hyvin, kun lapanen kädessä kätellessä tai paljaalla kädellä kätellessä.

      On siinä eroa, varsinkin jos ei paneskella lyhyen kaavan mukaan. ;-) Pikasesti sutastessa se menee, mut hinkkaappa pidempään, niin on se vaan aika ikävä lisänahka...toki fiksumpi aina silti kondomi, kun riskillä jos aihetta huoleen on. Ja jos ehkäisyä haluaa käyttää ja muksuilta välttyä suhteessaan.

      • tikru..

        Puolestani siis...pulelstani joo huomenta vaan. En ole kännissä, en vaan osaa.

        :-)


    • YTM-EVP

      Onneksi ei tarvitse enää miettiä noita ehkäisyjuttuja tai kärsiä pillereitä syövän naisen kiukkuisuudesta tai haluttomuudesta, kun olen pistänyt putket poikki.. Mielestäni pillerit vaikuttavat useimpien naisten psyykkeeseen ja libidoon negatiivisesti.

      Kortsu sopii satunnaiseen panemiseen ja tautiriskin suhteen sitä on järkevä käyttää, vaikka ehkäisyn vuoksi sitä ei tarvittaisikaan. Parisuhteessa en aivan vähällä suostuisi käyttämään kortsua. Se tekee seksistä panemista. Lisäksi ne tuppaavat rikkoontumaan rajummassa ja pitkäkestoisemmassa menossa.

    • Kannattaa käyttää

      jos ei itse pääse korkkaamaan naista. Vain itse korkattua naista uskaltaa panna ilman kumia.

      • testattu

        Entä testattua naista?


    • -atm-

      kysymys on täysin teoreettinen, sillä ATM ei pääse panemaan koskaan - ei kumilla, eikä ilman.

    • vastuullisuutta

      Totta kai kondomia käytetään. Se on täysin selvä.

      Itse käytin parisuhteessakin monta vuotta kondomia, koska pillerit eivät kerta kaikkiaan sopineet, vaan ne masensivat ja veivät seksihalut ihan kokonaan. Sovin miehen kanssa, että käytämme kondomia niin kauan, kunnes halutaan lapsia. Kun jätettiin kondomi sitten aikanaan pois, tulin samantien raskaaksi.

      Jos haluaa hormonitonta ehkäisyä, niin suosittelen kuparikierukkaa. Se lisää kuukautisvuodon määrää, joten se ei sovellu, jos kuukautiset on runsaat. Itse käytin sitäkin vuosikaudet, ennen kuin siirryin hormonikierukkaan.

      Minä olen sellainen, joka ei tunne sitä, että onko miehellä kondomi vai en. En myöskään tunne, kun mies laukeaa sisääni. Silti tunnen kyllä miehen liikkeet sisälläni ja saan parhaan orgasmin klitoriksen ja vaginan yhteisvaikutuksesta. Itse olen asennoitunut kondomiin siten, että se on yhtä pakollinen osa seksiä kuin riisuutuminen, joten sitä ei sen enempää tarvitse miettiä. Kondomi voi olla osa esileikkiä (naisenkin kannattaa se opetella!) ja minusta kondomin käyttö on merkki siitä, että välittää seksikumppanistaan yhtä paljon kuin itsestään!!!

      Vaikka itse ei pettäisi koskaan, niin sitäpä ei voi tietääkään, etteikö esim. ex-puoliso ole pettänyt joskus. Taudithan tarttuvat myös esim. suuseksissä. Yleisesti ottaen ihmisillä on nykypäivänä enemmän kumppaneita kuin muutamia vuosikymmeniä sitten, joten uuden seurustelusuhteen alettua ehdottomasti kannattaa käyttää kondomia kunnes yleisimmät sukupuolitaudit on testattu. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kovin eksoottisissa maissa harrastettu seksi ei välttämättä näy sukupuolitesteissä, koska testeillä ei testata kaikkia maailman eri sukupuolisairauksia, vaan ainoastaan yleisimmät!!!!

    • Femidom on

      on huomattavasti mukavampi kortsu vakisuhteessa kuin tavallinen kortsu. Sen voi asentaa paikalleen hyvissä ajoin ennen yhdyntää, joten sen asennus ei häiritse kiihkoa samalla tavaoin kuin tavalisen kondomin asennus, joka tulee aina tylsästi kesken esileikkien. Suosittelen!

      http://www.femidom.fi/

      • Sopii myös oikein

        hyvin sinkkunaisen satunnaisseksiin : )


      • Satunnaisseksiä
        Sopii myös oikein kirjoitti:

        hyvin sinkkunaisen satunnaisseksiin : )

        on vain lutkilla!


      • jäi vähän epäselväks
        Satunnaisseksiä kirjoitti:

        on vain lutkilla!

        Yksinäänkö ne lutkat sitä seksiä harrastaa vai toistensa kanssa keskenään?


      • 20 + 3

        Kaikkea sitä.


      • Mun kokemuksen mukaan miehen kiihkoa se kyllä sitten häiritsee sitäkin enemmän. Liekö tapahtunut tuotekehitystä sitten kymmenen vuoden takaisen kokeilun. Nykyään kuulemma löytyy äitiyspakkauksestakin?


      • 7 + 15
        jäi vähän epäselväks kirjoitti:

        Yksinäänkö ne lutkat sitä seksiä harrastaa vai toistensa kanssa keskenään?

        Yksinään ne antaa piparia ja päättää seksistä. Nussijoita löytyy aina.


    • Ainakin se olisi ihanan siistiä. Jos sen laittaminen sujuu mieheltä sukkelaan niin mikä ettei, ainakin aluksi. Pidemmän päälle tulee vaan aika tyyriiksi.

    • FF

      En ehdi lukea koko ketjua läpi mutta aikaisempien silmäilyjen perusteella ei ihmetytä, että palstamiesten käsityksen mukaan suomalaisessa naisessa "lilluu keskimäärin 15 miehen mällit".

      Biologian tunneilta on lintsattu ja ehkäisyvalistus on mennyt ohi korvien kun on kikateltu pinpille ja pippelille.

    • Ei pillereitä

      Pillerit eivät sovi mulle kun vievät seksihalut olemattomiin ja kärsin silloin myös todella kuivista limakalvoista! Olen kokeillut neljää eri pillerimerkkiä ja eivät sovi. Hormonikierukkaa ei suositellut gynekologi minulle, koska ei ole niitä lapsia ja ei sitä kierukkaa kannata laittaa muutamaksi kuukaudeksi ja taas ottaa pois. Nyt kun ei ole pillereitä niin halut ovat hyvät ja suorastaan panettaa sietämättömästi kierron puolivälissä.

      • Ei minullakaan

        Ei minullakaan ole lapsia, mutta on silti hormonikierukka. Tiedän myös kaksi ystävääni, joilla on sama tilanne. Asettaminen kyllä sattuu, joten viimeksi pyysin puudutuksen ja meni paljon paremmin kuin edellisellä kerralla. Hormonikierukkaa voi käyttää seitsemänkn vuotta jos sen käytön syynä ei ole ehkäisy ( runsas vuoto). Mä olen tosi tyytyväinen tähän, kun ei enää jatkuvasti huippaa raudan puutoksen takia.


    • vcxxvcxcfdssfd

      Seksi on luusereille.

    • Yksi tärkeimmistä

      syistä parisuhteelle on, että saaminen on varmaa eikä tarvitse painaa kumilla.

    • fgjkgjhjol
    • ilonpilaaja...

      "onko yleistä että suhteessa ehkäisynä on kortsu

      suostuisittekste sellaseen "

      Mieasten kannattaa muistaa että vaikka nainen ei tule pillun nuolemisesta paksuksi naisen mahdollisesti kantama papillooma virus tarttuu herkästi. Miehelle papilllooma virus voi aiheuttaa kurkkusyövän ja kurkkusyöpä on syövistä ikävimpiä.

      "Ohion yliopiston tuore tutkimus nimittäin paljastaa, että suojaamattoman suuseksin välityksellä leviävä papilloma-virus on merkittävin syypää alle 50-vuotiaiden kurkkusyöpään. Muutaman viime vuosikymmenen aikana kurkkusyövän määrä on ollut hälyttävässä nousussa, mutta tähän saakka kurkkusyöpä on yhdistetty lähinnä tupakointiin.

      - Mitä enemmän ihmisellä on ollut seksikumppaneita, sitä suurempi on riski saada tartunta suun kautta, Ohion yliopiston professori Maura Gillison kertoi Mirror-lehden mukaan.

      Virus aiheuttaa myös monia muita syöpiä, sillä se on syypää esimerkiksi noin 70 prosentissa kohdunkaulansyöpätapauksia, johon kuolee Britanniassa noin tuhat naista vuodessa. Parin viime vuoden ajan esimerkiksi Britanniassa tytöt ovat saaneet rokotteen virusta vastaan varhaisteini-iässä. Nyt tutkijat suosittelevat papilloma-rokotusten laajentamista myös poikiin."

    • fdgsdfgsdg

      Pirkka käsivoide on paras. Ei tauteja eikä lapsia.

    • Anonyymi

      Ilman kumii tietty!!! Ihanaa tuntee liukas vagina… ja saada laueta sisään!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      97
      2668
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      196
      1747
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      84
      1692
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1370
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      117
      1209
    6. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      36
      884
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      83
      874
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      20
      843
    9. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      37
      734
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      720
    Aihe