Meillä on oikein hyvä suhde, olemme olleet pian 10 vuotta naimisissa. Mieheni on sanonut rakastavansa minua, osoittaa sen teoillaan myös koko ajan. Osallistuu kotitöihin, hoitaa lapsia, rahasta ei riidellä. On uskollinen, seksi sujuu, on paljon kotona, päästää minut menemään kun vain haluan (kaupungille, harrastuksiin). On sanonut että olen mukava, ei voisi kenenkään muun kanssa kuvitellakaan olevansa. Kaikki siis kuulostaa täydelliseltä, eikö vain?
Yksi ongelma minulla on hänen suhteensa: hänen mielestään en ole miellyttävän näköinen. Kauneinta, mitä hän minusta on sanonut, on "et sä ole ruma" ja "olet ihan tavallisen näköinen". Ok, se varmasti onkin totuus, en mikään missi ole, mutta on miehet aiemmin jotain kivaa sanottavaa sentään keksineet. Tämä ottaa välillä todella koville, varsinkin kun tiedän mieheni arvostavan naisten ulkonäköä. Kehuu muita kauniiksi, nätiksi, vartalon osia tai kokonaisuutta hyväksi. Silmiä, kasvoja... Kerran hieman huvittuneena kerroin miten kaksikin ihmistä on verrannut minua erääseen suht kauniiseen julkkikseen, jolloin mieheni naurahtaen totesi että tällä on kauniit silmät ja isommat rinnat kuin minulla. Näin ollen ei voi mitenkään verrata. Mies on myös sanonut, ettei hänellä ole mahdollisuutta olla kauniiden naisten kanssa, ja minun kanssani on mahdollisuus olla. Tämä ilmeisesti piti ottaa kohteliaisuutena. Pala salpautuu yleensä kurkkuun, enkä saa jatkettua keskustelua, kun tuntuu niin pahalta.
Minulle on ennenkin sanonut usea, ettei voisi olla miehen kanssa, joka ei pidä itseä hyvännäköisenä. Tai joka sanoo noin törkeästi. Minulla on kuitenkin erittäin hyvä suhde hänen kanssaan, yritän ajatella että se ulkonäkö on vain yksi pieni seikka, hän pitää minusta kokonaisuutena enemmän kuin kenestäkään muusta, en voisi tällaisen asian takia rikkoa suhdettamme. Mutta hitto miten se vaivaa aina välillä. Varsinkin kun kuulee miten muut miehet kehuvat vaimojaan/naisiaan. Alkuaikoina itkin monet yöt ja päivätkin tätä asiaa. Miksen sitten jo silloin tehnyt asialle mitään? Koska tulin raskaaksi ja tosiaankin psyykkasin itseäni tajuamaan että on vain hyvä etten luule ainakaan enää liikoja itsestäni.
Onko kohtalotovereita? Miten olette pärjänneet?
Mieheni ei pidä minua ulkoisesti viehättävänä
133
14210
Vastaukset
- fdhgkjfkhfh
Mun mies sanoi joskus, että "En halua valehdella sulle, et sä oo kaunein nainen maailmassa, kai itekki tiät että sua paremman näkösiä naisia on. Mut sulla on ihana luonne, ylikauniit naiset on yleensä kusipäitä..."
JEI!!
On se joskus sanonu mua kauniiks, nätiks, hottikseks. Mutta siis tuo ylimalkainen rehellisyys on karmeaa. Ois vaan pitäny turpansa kii.
Oon joskus miettiny et harrastaako se mun kanssa seksiä koska HALUAA mua, vai senkö takia että rakastaa mua. Sillä on ero. Mulla se on sekä että.- Naikkonen vaan..
Tätä en tajua, siis jos toinen sanoo rehellisesti että sua kauniimpia on, niin eikö se ole vain merkki siitä että sun miehees voi luottaa? Jos heittäis lipevästi että oot universumin upein pakkaus, ni eihän sellaisen miehen kehuihin VOI luottaa.
Ota tuo lause näin: Oot niin kaunis että jos olisit vähänkään kauniimpi, olisit antanut sen ulkonäkösi kilahtaa nuppiin ja olisit k*sipää.. - Ei ronkeli mies.
Naikkonen vaan.. kirjoitti:
Tätä en tajua, siis jos toinen sanoo rehellisesti että sua kauniimpia on, niin eikö se ole vain merkki siitä että sun miehees voi luottaa? Jos heittäis lipevästi että oot universumin upein pakkaus, ni eihän sellaisen miehen kehuihin VOI luottaa.
Ota tuo lause näin: Oot niin kaunis että jos olisit vähänkään kauniimpi, olisit antanut sen ulkonäkösi kilahtaa nuppiin ja olisit k*sipää..Rumia panen takaapäin, kauniita katsekontaktilla edestäpäin.
Yksinkertainen yhtälö. - kommenttini
Ei ronkeli mies. kirjoitti:
Rumia panen takaapäin, kauniita katsekontaktilla edestäpäin.
Yksinkertainen yhtälö.Rumien onni: pieni muna tuntuu paremmalta takaapäin ;)
- lisäliite.
kommenttini kirjoitti:
Rumien onni: pieni muna tuntuu paremmalta takaapäin ;)
:) Mutta kun on vain hk sinistä tarjolla vai oliko se hk prissin nakki kovana :)
- Kommenttiisi
kommenttini kirjoitti:
Rumien onni: pieni muna tuntuu paremmalta takaapäin ;)
Niinhän se menee: "Reppu on rypistettynä pienempi, näin eväätkin tuntuu isommalta" ;)))) :D Tuuletappas niitä lerppujas välillä ! Ainakin vasenta.
- Anonyymi
Naikkonen vaan.. kirjoitti:
Ota tuo lause näin: Oot niin kaunis että jos olisit vähänkään kauniimpi, olisit antanut sen ulkonäkösi kilahtaa nuppiin ja olisit k*sipää..Tuommoset ukot hirteen. Miten joku voi olla noin tyhmä?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoset ukot hirteen. Miten joku voi olla noin tyhmä?????
Tyhmä äijä. Jätä tuollanen pinta Liitäjä.
- kauniimpi eronneena
Sinun miehelläsi on niin huono itsetunto että sitä täytyy pönkittää ilkeillä sanoilla ulkonäöstäsi, hän on varmaankin mustasukkainenkin sinusta. Liekö kaverinsa kehuneet sinua ja ihmetelleet miehellesi miten hän on löytänyt aarteen ja miehesi sitten mustasukkaisena yrittää alentaa sinun itsetuntoasi.
Olet kaunis ja tiedät sen, joka kerta kun menet peilin ohitse nosta peukkua itsellesi. Pää pystyyn ja selkä suoraksi.- EL. a .k.IM
kauniimpi eronneena
Mikä Vi.tun naapurikyttääjä sä olet?
Miten sä voit sanoa, että se on kaunis, jos et ole käyny yytsimässä sitä.
Sehän voi olla vaikka kuinka ruma :)
Mut kaunis on, jos mä suostuisin panemaan sitä.
Ei siin pärstäkerroin ratkaise.. :) - Tuulia37
Mieheni kaverit ovat sanoneet hänelle, että:
"Sinäkö sen nyt sait. Olisi meitä ollut muitakin ottajia. On Euroopan kaunein nainen ja niin nauravainen tähtisilmä!"
Itse hän ei tuota ole minulle kertonut, mutta siitä lähtien hän on mollannut ulkonäköäni ja luonnettani joka suuntaan. Hän on myös kehunut kuinka hänellä on aina ennen ollut kauniita naisia...
Mustasukkainen hän ei myönnä olevansa. Kuinka lienee, kummassakohan päässä se vika lieneekään.
- Isosiskon neuvoja
Voi että miten julmaa. Pitäisikö sinunkin alkaa vertailemaan tätä herraa muihin miehiin. Tyyliin: kyllähän paljon komeampiakin miehiä näkyy joka päivä, mutta olen päättänyt tyytyä sinuun. Veikkaan ettei hänenkään itsetuntonsa kestäisi sellaista. Jokainen meistä tarvitsee hyväksyntää ja tunteen, että on kultansa mielestä se ihanin ja kaunein. Ei se suinkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla miss tai mister Suomi. Olen sitä mieltä, että oma rakas on silmissäni paras ja myös sanon sen hänelle. Ei ihme jos itsetuntosi on alkanut murentua. Ei ehkä aikoinaan olisi pitänyt tyytyä tilanteeseen, vaan nostaa asia tapetille ja käydä vakava keskustelu. Ei se varmasti ole myöhäistä vieläkään. Kerrot suoraan kuinka pahalle sinusta tuntuu. Ihme mies, jos ei ymmärrä. Olet varmasti monen miehen mielestä ihana ja hyvännäköinen nainen. Ehkä olisi paikallaan tehdä miehesi mustasukkaiseksi flirttailemalla muiden kanssa. Ehkäpä alkaisi huomaamaan, että kelpaat kyllä vaikka kenelle. Älä anna noin ymmärtämättömän miehen lyödä sinua alas. Voimia sinulle ja toivottavasti tilanne paranee.
- uskomatonta!!
Miksi mies on sinun mielestäsi ymmärätämätön?
Oletko miettinyt koskaan, miksi suhteeseen tulee ongelmia? Todellinen vastaus piilee siinä, että nainen kokee tarpeelliseksi kostaa. Sinä kohtelet minua näin, minä kohtelen sinua yhtä huonosti. Kuitenkin naiset ovat etupäässä kotkottamassa siitä, miksi suhde menee päin persettä. Kostaminen luo vaan kierrettä – ja ennen pitkää tuhoaa suhteen.
Eikä tuossa ole mitään ongelmaa. Mies on naisen kanssa vieläkin. He rakastavat toisiaan. Pahalta se tuntuu, mutta faktana pysyy kuitenkin se, ettei mies pidä vaimoaan viehättävänä. Sille ei vain voi minkään. - Ei h-i !
uskomatonta!! kirjoitti:
Miksi mies on sinun mielestäsi ymmärätämätön?
Oletko miettinyt koskaan, miksi suhteeseen tulee ongelmia? Todellinen vastaus piilee siinä, että nainen kokee tarpeelliseksi kostaa. Sinä kohtelet minua näin, minä kohtelen sinua yhtä huonosti. Kuitenkin naiset ovat etupäässä kotkottamassa siitä, miksi suhde menee päin persettä. Kostaminen luo vaan kierrettä – ja ennen pitkää tuhoaa suhteen.
Eikä tuossa ole mitään ongelmaa. Mies on naisen kanssa vieläkin. He rakastavat toisiaan. Pahalta se tuntuu, mutta faktana pysyy kuitenkin se, ettei mies pidä vaimoaan viehättävänä. Sille ei vain voi minkään.Rakastava ihminen ei alista! Aloittajan mieäs tekee niin, pistää ruotuun vähättelemällä toisen ulkonäköä. Ja tämä maailma ja elämä menee niin, että "silmä silmästä". Mitähän h-ä varten vaimo ei saisi antaa samalla mitalla takaisin, jos mieäs on niin juntti, että käyttää tuollaisia keinoja pitääkseen vaimon 'ruodussa'.
- uskomatonta!!
Ei h-i ! kirjoitti:
Rakastava ihminen ei alista! Aloittajan mieäs tekee niin, pistää ruotuun vähättelemällä toisen ulkonäköä. Ja tämä maailma ja elämä menee niin, että "silmä silmästä". Mitähän h-ä varten vaimo ei saisi antaa samalla mitalla takaisin, jos mieäs on niin juntti, että käyttää tuollaisia keinoja pitääkseen vaimon 'ruodussa'.
Pointti ei ollut tuo! Vaan se, ettei miehensä pidä vaimoaan viehättävänä. Mikä siinä on vaikeaa uskoa?
Jos mieheni tulisi sanomaan minulle, ettei pidä minua viehättävänä, minkä minä sille voisin? Ei kaikkiin asioihin voi vain vaikuttaa.
Naurettavaa kostamista. Herätkää aikuiset. - Anonyymi
uskomatonta!! kirjoitti:
Pointti ei ollut tuo! Vaan se, ettei miehensä pidä vaimoaan viehättävänä. Mikä siinä on vaikeaa uskoa?
Jos mieheni tulisi sanomaan minulle, ettei pidä minua viehättävänä, minkä minä sille voisin? Ei kaikkiin asioihin voi vain vaikuttaa.
Naurettavaa kostamista. Herätkää aikuiset.Tuki suusi. Tuollanen narsisti ukko täytyy heittää pihalle. Täys sika. Kasvamaton idiootti. Menköön sikalaan sinne kuuluu tuommonen Mölli.
- Cloetta...
Et voi asialla mitään, joten anna asian olla.
- gw1ou
Heippa hei vain!
Yksi ylläolevista on ihan oikeassa, että onkohan miehesi koskaan tullut ajatelleeksi että muutamia häntä komeampia olet sinäkin varmasti nähnyt. Oletko sanonut sitä? Haittaako se häntä? jos ei niin miksi tuon pitäisi pilata sinun päiväsi? Ihan mainitsin vaan.
Mutta. Jos tämä häiritsee sinua niin kovasti, että itket niin sun pitää tehdä sille jotain. Tee itsestäsi kauniimpi. Kaikki ei ole syntynyt Jenniferlopezeiksi, mutta jennifer lopezkin tekee paljon töitä kauneutensa eteen, huolimatta onnistuneesta luomistyöstä!!!! Liikutko? urheile ylimääräiset kilot pois ja syö sen mukaisesti, jo tämä lisää ainaki mulla itsetuntoa ja tuntoa omasta viehättävyydestä selkeästi! Lakkaa kyntesi ja kasvata ne koviksi ja kauniiksi. Käy kampaajalla kerran kuukaudessa tai parissa. Ota välillä hemmottelu tai hieronta, se on luksusta myös mielelle ja siten lisää myös ulkoista kauneuttasi. Pukeudu kauniisti. Omalle vartalotyypillesi edustavasti. Älä käytä likaisia vaatteita ja huolehdi hygieniastasi vaikka vähän ylikin! Käytä koruja, sopivasti. Opettele meikkaamaan itsesi nätisti ja näyttävämmin juhlaan, mutta pidä ihostasi huolta. Hymyile ja naura paljon! Tee itsestäsi onnellinen, se lisää ulkoista kauneuttakin. :)- 15+2
Kymmenen yhteisen vuoden ja yhteisten lasten jälkeen käsket käydä kampaajalla ja huolehtia hygieniasta?
Kas kun et kehota plastiikkakirurgiaan. Eiköhän tuossa ajassa mies ole nähnyt jo ihan saunapuhtaana ja hiukset märkinä.
---
Pystyn samaistumaan aloittajaan; minäkään en ikinä saanut tuntea olevani kaunis, koska kasvonpiirteet ovat mitkä ovat (pienet silmät, pitkä leuka). Kohteliaisuudet liittyivät aina älykkyyteen, luonteeseen tai kroppaan.
En tiedä missä sellaisia miehiä on, jotka olisivat kiinnostuneita muusta kuin ulkonäöstä. Oma avioliittoni ei kestänyt mutta hajosi lopulta muihin syihin. Sen jälkeen yritin aikani etsiä uutta suhdetta mutta luovutin juuri siksi kun en ikinä kokenut olevani riittävä.
Lasten ja kymmenen vuoden muuten onnellisen yhdessäolon jälkeen et varmaan kuitenkaan tuollaisesta syystä halua erota. Opettele itse hyväksymään itsesi; olet paljon muutakin kuin nainen ja puoliso; olet äiti, ystävä, omassa ammatissasi hyvä, vanhemmillesi rakas lapsi jne. Vanhoina emme kuitenkaan ole kauneusstandardin mukaan "huipulla" joten kauneus todellakin on katoavaista; viimeistään keski-iässä muut arvot tulevat tärkeämmiksi.
Jos mies ei tarkoituksellisesti loukkaa puheillaan niin anna mennä ohi korvien. Hänkin on kohta keski-ikäinen mies, joka todellisuudessa on todella onnekas kun hänellä on kaltaisesi vaimo. - man40oooover
Omituista, että tähän asialliseen viestiin tulee miinusta.. ilmeisti nämä tuulipukumuijat viskoon miinuksilla, kun tuumaa, että pitäs kelvata kaikkine perskarvoineen miehelle.
Totuus on vain toinen ja jos totuus ei miellytä eikä halua tehdä asialle mitään niin ehkä parempi pitää vaan turpansa kiinni ja hiirikäsi kurissa. - ruma mutta nainen
man40oooover kirjoitti:
Omituista, että tähän asialliseen viestiin tulee miinusta.. ilmeisti nämä tuulipukumuijat viskoon miinuksilla, kun tuumaa, että pitäs kelvata kaikkine perskarvoineen miehelle.
Totuus on vain toinen ja jos totuus ei miellytä eikä halua tehdä asialle mitään niin ehkä parempi pitää vaan turpansa kiinni ja hiirikäsi kurissa.Viesti on ihan asiallinen minustakin, eikä sinänsä kaipaisi miinusta, mutta ei se toimi neuvona silloin kun ei ole kyse siitä että nainen olisi epäsiisti, ja se estäisi miestä kehumasta. Ja kymmenessä vuodessa mies on synnytyksissä mukana olleena kyllä nähnyt ihan kaiken :D. Mikään ei ole viehätysvoimaani mieheni silmissä vähentänyt, sitä rakkauttakaan ei ole vähentänyt. Se on se ulkoinen olemus perustaltaan, ei hienosäädöiltään, mitä mieheni ei pidä viehättävänä. Ehkä tätä on vähän vaikea ymmärtää, jos ei ole omakohtaista kokemusta.
Ei mieheni arvosta kynsilakkaa, hiusten värjäys on hänen mielestään täysin joutavaa ja jopa rumentavaa, kyllä hän luonnollisen kauneuden arvostaja enemmänkin on. - yksinmerellläkaksin
Ja jos mies valittaa kampaamo,- etc. maksuista niin sano että teet itsestäsi paremman hänen vuokseen ja viittaa aikaisempaan keskuteluunne. Ei enää täräytä "totuutta" niin ylimalkaisesti.
Moni mies puolustautuu sillä ettei halua olla lipevä tai "olen vain rehellinen". On kuitenkin vähän väliä miten totuuden ilmaisee ja tarvitseeko sitä ilmaista jos siitä ei ole mitään hyötyä vaan vain loukkaa toista. jotenkaan en usko että mies voi olla niin tyhmä ettei ymmärrä mitä sanoo tai tajua jälkikäteen. En sano että pitää valehdella tai olla hiljaa jos toisella on jokin ongelma jota ei huomaa (hien haju tms.) mutta pitää olla fiksu.
Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa niin ei tarvitse sanoa mitään.
"Eihän sinulla kummoistakaan munaa ole mutta tyydyn sinuun ja sä olet ihan kiva." - lakatut varpaankynne
ruma mutta nainen kirjoitti:
Viesti on ihan asiallinen minustakin, eikä sinänsä kaipaisi miinusta, mutta ei se toimi neuvona silloin kun ei ole kyse siitä että nainen olisi epäsiisti, ja se estäisi miestä kehumasta. Ja kymmenessä vuodessa mies on synnytyksissä mukana olleena kyllä nähnyt ihan kaiken :D. Mikään ei ole viehätysvoimaani mieheni silmissä vähentänyt, sitä rakkauttakaan ei ole vähentänyt. Se on se ulkoinen olemus perustaltaan, ei hienosäädöiltään, mitä mieheni ei pidä viehättävänä. Ehkä tätä on vähän vaikea ymmärtää, jos ei ole omakohtaista kokemusta.
Ei mieheni arvosta kynsilakkaa, hiusten värjäys on hänen mielestään täysin joutavaa ja jopa rumentavaa, kyllä hän luonnollisen kauneuden arvostaja enemmänkin on.No joo, ehkä miehesi sanoo noin, mutta kyllä jokainen mies arvostaa ja pitää kauniina, oikealla tavalla huoliteltuja naisia. Minä en ole koskaan kuullut kenenkään suusta olevani ruma, vaikken mikään kaunotarkaan ole, mutta joo minä pidän itseäni huoliteltuna, yöksi en meikkaa mutta muuten ehostan naamaani, on väriä tukassa jne. Ja vientiä olisi muuallakin kuin kotona.
- näen on näreet
lakatut varpaankynne kirjoitti:
No joo, ehkä miehesi sanoo noin, mutta kyllä jokainen mies arvostaa ja pitää kauniina, oikealla tavalla huoliteltuja naisia. Minä en ole koskaan kuullut kenenkään suusta olevani ruma, vaikken mikään kaunotarkaan ole, mutta joo minä pidän itseäni huoliteltuna, yöksi en meikkaa mutta muuten ehostan naamaani, on väriä tukassa jne. Ja vientiä olisi muuallakin kuin kotona.
Höpö höpö. Normaali mies ei tykkää meikatuista naisista. On ihan hirveä pettymys kun vahvasti paklattu nainen onkin meikin alla ruman näköinen. Ei monikaan meikkaamaton nainen ole saanut kuulla olevansa ruma, harvoin ketään suoraan rumaksi haukutaan.
Se meikin alus kun paljastuu ennemmin tai myöhemmin, turha yrittää peitellä. - Mie vain
näen on näreet kirjoitti:
Höpö höpö. Normaali mies ei tykkää meikatuista naisista. On ihan hirveä pettymys kun vahvasti paklattu nainen onkin meikin alla ruman näköinen. Ei monikaan meikkaamaton nainen ole saanut kuulla olevansa ruma, harvoin ketään suoraan rumaksi haukutaan.
Se meikin alus kun paljastuu ennemmin tai myöhemmin, turha yrittää peitellä.kauniit piirteet eivät häviä vaikka meikit lähtevätkin pesussa pois:) Kauneus on katsojan silmässä..jotkut miehet vaan ovat vähemmän taitavia kehumaan puolisoitaan vaikka mielessään ajattelisivatkin sen suuntaista,,ja toiset ovat totaalisen rehellisiä kommenteissaan..Miehesi varmasti rakastaa sinua sellaseinaa-olettehan pysyneet yksissä vieläkin..Mun mies kehuu eniten silmiäni..ja sellainen tietty "katse" saa hänet ihan sekaisin..täytyy varoa missä häntä siten katselee...:)
- Anonyymi
Voi helevetti onko akat näin tyhmiä?? Jonkun ukon räähkän takia pitäis noin tehdä? Ole nainen vain oma itsesi ja heitä tuollainen ukon plösö omaan tyhmyyteensä.
- vapaa aikuinen
"päästää minut menemään kun vain haluan (kaupungille, harrastuksiin)"
Päästää?? Ei kai aikuisen ihmisen kenenkään toisen lupaa tarvitsekaan menoihinsa kysellä!- netnan
Kun on yhteisiä pieniä lapsia, ei voi noin vain lähteä. Harrastuksista ja menoista pitää sopia vanhempien kesken.
- Daddy Cool
Jotenkin avauksestasi tuli sellainen olo, että miehesi on vaan raastavan rehellinen. Miehesi on tunnustanut, että hänellä ei ole mahdollisuuksia kauniisiin naisiin, siis hän ei ole kauniiden naisten silmissä riittävän komea, miehekäs, menestyvä, jne. Kumppaniksi valikoituu paras mahdollinen ja sinä olet miehellesi se. Ulkonäkösi on riittänyt siihen, että miehesi on kiinnostunut sinusta. Omakohtaisesti voin sanoa, että kaunein ei ole aina paras.
Onhan totta, että naiset tarvitsevat itsetuntonsa pönkitystä kuulemalla kehuja ulkonäöstään ja meidän miesten tehtävänä on niitä naisille tarjota. Miehesi vaikuttaa vaan niin yksinkertaisen suoralta ja rehelliseltä, että hän ei kykene valkoisiin valheisiin sinua imarrellakseen. En usko, että hän loukkaa sinua tahallaan. Tietenkin hän voisi kohteliaisuuden nimissä kehua sinussa jotain pientä juttuua, koska varmasit sinussa on paljon piirteitä, jotka viehättävät misetäsi. Hän ei vaan koe sinua kokonaisuutena kovin kauniiksi.
Voisin kuvitella, että hänen suoruutensa ja rehellisyytensä ulottuu myös hänen muihin samomisiin ja tekemisiin. Hän on siis raastavan rehellinen mies. Mielestäni se on aika pieni epäkohta, jos verrataan vaikka patologiseen valehteluun. Mitä mieltä olisit, jos miehesi kehuisi ulkonäköäsi vuolaasti tietäen, että se ei ole totta, eikä moni muukaan hänen samomansa asia?- ruma mutta nainen
Kiitos kaikillekin vastauksista! Tämä kirjoitus osui aika hyvin, mieheni on tosiaan sellainen aika yltiörehellinen. Sitä piirrettä hänessä arvostankin, vaikka sillä sitten tämä kääntöpuolensa onkin. Sitä juuri olen monesti miettinyt että eipä sekään olisi kiva, jos kehuisi minua kauniiksi vasten tahtoaan tai niin että sanoo vain koska niin kuuluu sanoa, tai että saisi minut hyvälle tuulelle. No sitä pelkoa ei olekaan.
Tämä asia oli raskain suhteen alkuvuosina, enää se ei ole niin rankka asia, saan kiukkuni nieltyä nopeammin. Viime vuosina aihe on ollut taka-alalla varmaan ihan hormonaalisista syistä: olen ollut raskaana ja imettänyt vuosikausia. Siinä vaiheessa en miehistä huomiota kaivannut, mutta nyt taas tuntuisi että olisipa kiva saada kuulla olevansa myös ulkoisesti miellyttävä. Olen varsin realistinen, en luule itsestäni liikoja ainakaan enää, mutta uskoisin että minusta jotain kivaakin voisi sanoa. Eikä lohduttaa että "et sä nyt sentään ruma ole", vaan vaikkapa että "sinua on kiva katsella", "miellytät silmääni" tms. suht neutraalia. Mutta jos nekin ovat valetta mieheni mielessä, niin ei kai noinkaan voi silloin sanoa.
Tämä seikka on oikeastaan toisinaan aika huvittava. Kyse on loppujen lopuksi pienestä ja pinnallisesta seikasta, mulla on asiat hyvin kun tämä on ongelmani. Mutta toisaalta se on sellainen vaistomainen, alitajuntainen, biologinen, alkukantainen tms. asia: se vain on. Se nakertaa itsetuntoa, syö naista, naiseutta. Välillä olen ajatellut että onhan siinä hyvätkin puolensa: ei tarvitse laitttautua, kun ei mies sitä edes huomaa. LIhominen ei haittaa, kun ei se ulkonäkö miehelle ole ollut se, johon on minussa rakastunut.
Sanoin että seksi sujuu hyvin. Niin se sujuukin, mutta kyllä se joskus vähän terää vei, kun ei ole tuntenut itseään niin seksikkääksi ja haluttavaksi kuin voisi, kuin on joskus tuntenut muiden miesten kanssa. Osaan kuitenkin psyykata itseni aika hyvin ja mies nauttii ja on taitava, joten se etten näytä miehestäni seksikkäältä, ei haittaa. Se pääsee unohtumaan.
- ken on maassa...
Mielestäni aloittajan mies kuulostaa JUNTILTA. On junttimaista käytöstä töksäytellä vertaavia kommentteja kumppaninsa ja jonkun ulkopuolisen välillä. Varsinkin kun ulkopuolinen on "voittaja".
- Tällöin mielestäni aloittajan mies voisi olla ennemminkin hiljaa, kuin kertoilla laveasti ylistäviä kommentteja jostain toisesta naisesta.
Itsellekin tuli mieleen jonkun sortin alistaminen suhteessa.. Onko mies loppujen lopuksi niin epävarma omasta statuksestaan, että hänen pitää säännöllisesti sortaa oman naisensa itsetuntoa?
Koska en näe tuota ulkopuolisten Jatkuvaa kehumista mitenkään "yksinkertaisen rehellisen miehen puheina" - se on vaan ajattelamattoman (?) ilkeää.
En siltikään kehota kostotoimiin, varsinkaan kun aloittajan kirjoituksesta selkeästi voi lukea; hän pitää miestänsä komeana ja ihanana kaikinpuolin.
Mutta ko. asiasta voisi puhua, kertoa, ettei tunnu mieltä ylentävältä, kun mies kehuskelee alituiseen muiden naisten kauneutta, ja sanoo vielä suoraan, ettei oma nainen ole mitään näihin verrattuna. Ei niin vaan saa sanoa, vaikka se kuinka olisikin rehellinen mielipide ( vain tämän miehen mielestä!)
Jos ei ole toisesta hyvää sanottavaa, ei pidä ainakaan korostaa niitä huonoja.- Ei nimimerkkiä
"hän pitää miestänsä komeana"
Ai. Ei hän niin sanonut. Ani harva mies on komea edes puolisonsa mielestä. Naisilla on aika tarkka maku näissä asioissa.
Ei toisen ominaisuuksia pidä mennä arvostelemaan, vaikka tämä suoraan kysyisi. Mutta itselleen pitää pystyä myöntämään omat rajallisuutensa ilman katkeruutta. - nainen-----
mustakin tuo kuulostaa vähän alistamiselta,kokeeko mies jatkuvaa ärtymystä kun ei kelvannut niille kauniimmille kun sekin on pitänyt naiselleen kertoa.....
- asdujhölä
Joopa joo, aina löytyy kauniimpia nurkantakaa kun ruvetaan etsimään. Ei mies ole koskaan tyytyväinen ellei äkkää että jotain muutakin suhteessa ois kuin ulkonäkö. Naiset, kohottakaa itsetuntoanne jostain muuta kautta kuin miesten kehujen.. se on loputon suo.
- Tuulia37
nainen----- kirjoitti:
mustakin tuo kuulostaa vähän alistamiselta,kokeeko mies jatkuvaa ärtymystä kun ei kelvannut niille kauniimmille kun sekin on pitänyt naiselleen kertoa.....
Niinpä! Missäs ne hänen entisensä ja kauniinsa nyt ovat? Huhhei, tuuli vei!
- Anonyymi
Ukolla on huono itsetunto ja nauttii alistamisesta. Ehkä ukko on nähnyy että tää nainen on alistujatyyppiä . Nainen nyt alat toimimaan periaatteella minua ei enää alisteta.
- oma mies ihanin
Meillä tilanne hieman samantapainen ja se kyllä aiheuttaa toisinaan masennus - ja itkukohtauksia... Muiden miesten (ja naisten) mielestä saan usein kuulla olevani kaunis ja viehättävä, mutta mieheni ei tuollaisia sanoja minulle koskaan sano. Ei hän toki kehu muitakaan naisia minun kuulteni, mutta ei myöskään minua. Tämän vuoksi olenkin alkanut menettämään itsetuntoani ja miettimään, että ehkä sitten olen hänen mielestään sen näköinen ettei mitään kehumista ole. Seksihalutkin ovat kadonneet, sillä en pidä itseäni viehättävänä mieheni silmissä. Miehet ovat vaikeita, kerrassaan. Eikö oman naisen pitäisi aina olla se ihanin nainen maan päällä? Ei ehkä kaunein, mutta IHANIN.
- 3&3
No jos tässä jotain hyvää pitää sanoa,niin ainakaan hän ei muidenkaan naisten ulkonäköä kehuskele...:)
Ootko kysynyt suoraan että oletko hänelle ihanin? Kokeile!
- Cool.smootie1
Tee itsestäsi kaunis jos ajatus sinua vaivaa.
Hanki silikoonit ja ala käymään salilla. Mene korjaamaan kasvosi plastika kirurgille jos on mahdollista.
Tee asialle jotain jos se sinua vaivaa!
Miehesi normaalina putkiaivona kertoo sinulle totuuden.
Itsekin sen myönsit että asia näin on!
Hyväksy se tai korjaa ongelma.
Muta älä vingu siitä jos et mitään tee!
Jos haluat lisä neuvoja kirjoita [email protected]- ruma mutta nainen
Mieheni ei pidä leikellyistä naisista, joten nämä jutut eivät toimi. Enkä minä itsekään olisi miehen kanssa, joka arvostaa leikeltyjä naisia. Salilla käyntikään ei ole ratkaisu, suhteen alkuvuosina olin ihan timmissä kunnossa, enkä edes silloin saanut kehuja. Kunnon kohotus toki on muuten hyväksi, käyn lenkillä mielialaa nostaaksenikin.
Hyvää tietysti tarkoitatte näillä ulkonäön kohotusvinkeillä, mutta eivät ne minun tilanteessani toimi. - sdfåöä'
Kyllä se kuule on vaan fiksumpaa etsiä toinen mies, koska ei tuommoista älykääpiötä voi koskaan miellyttää. Jos tekee mieli leikellä kroppaansa niin voi olla viisainta tehdä se vain itsensä takia - muuten kaduttaa aivan satavarmasti.
Koitatko myydä jotain¨, tulet sitten tänne manipuloimaan, ja hyötyä toisten hädästä? Tuli vaan mieleen. - Cool.smootie1
ruma mutta nainen kirjoitti:
Mieheni ei pidä leikellyistä naisista, joten nämä jutut eivät toimi. Enkä minä itsekään olisi miehen kanssa, joka arvostaa leikeltyjä naisia. Salilla käyntikään ei ole ratkaisu, suhteen alkuvuosina olin ihan timmissä kunnossa, enkä edes silloin saanut kehuja. Kunnon kohotus toki on muuten hyväksi, käyn lenkillä mielialaa nostaaksenikin.
Hyvää tietysti tarkoitatte näillä ulkonäön kohotusvinkeillä, mutta eivät ne minun tilanteessani toimi.Höpö höpö
Kyllä varmasti pitää kun lopputuloksen näkee.
Jos sinulla nyt rupsahtaneet b cupit niin käyt laittamassa silikonit ja DD niin johan kehuu kuinka kauniit rinnat sinulla on.
Treenamisessa sama juttu sekä muissa operatioissa mitä teet itsellesi.
Vastauksestasi näkee että olet toivoton velloja kuten naiset yleensä.
Et hae ratkaisuja vaan haluat vain velloa tunteissasi. Koetko miestäsi vastaan jostain jotain negaatioita kun haluat syyllistää häntä siitä että ei kehu sinua kauniiksi?
Jos et ole kaunis et ole. Hyväksy se tosi asia tai tee sille jotain. Älä syyllistä miestäsi siitä että et ole saanut geeneissä lahjaksi kauneutta! Syytä vanhempiasi siitä! Sekä mene kiireenvilkaa hakemaan ne silikonit ja muihinkin leikkauksiin! - Ärsyttävää
Cool.smootie1 kirjoitti:
Höpö höpö
Jos sinulla nyt rupsahtaneet b cupit niin käyt laittamassa silikonit ja DD niin johan kehuu kuinka kauniit rinnat sinulla on.
Et hae ratkaisuja vaan haluat vain velloa tunteissasi. Koetko miestäsi vastaan jostain jotain negaatioita kun haluat syyllistää häntä siitä että ei kehu sinua kauniiksi?
Jos et ole kaunis et ole. Hyväksy se tosi asia tai tee sille jotain. Älä syyllistä miestäsi siitä että et ole saanut geeneissä lahjaksi kauneutta! Syytä vanhempiasi siitä! Sekä mene kiireenvilkaa hakemaan ne silikonit ja muihinkin leikkauksiin!Tai sitten miehille silikonia aivojen tilalle, sekin taitaisi toimia paremmin... ;)
- Pelleolettodtod
Cool.smootie1 kirjoitti:
Höpö höpö
Jos et ole kaunis et ole. Hyväksy se tosi asia tai tee sille jotain. Älä syyllistä miestäsi siitä että et ole saanut geeneissä lahjaksi kauneutta! Syytä vanhempiasi siitä! Sekä mene kiireenvilkaa hakemaan ne silikonit ja muihinkin leikkauksiin!Tää on niiin provo :DDDDD
- olipa kokemus
Minä annoin kenkää tuontapaiselle miehelle, enkä kaipaa yhtään. Hän ei ymmärtänyt, että aamulla kun herää nainen, ei voi olla meikattu ja raikas heti.
Itse laitteli itseään tuntikausia, ihan oksetti, mikä mies sellainen on, tuli mieleen.
Hyvä kun siitä pääsin ja nautin elämästäni yksin ja onnellisena. - Sisäinen kauneus..
Olen ollut kahdesti parisuhteessa ennen tätä nykyistä ja minulla on kokemusta molempien aikaisempien suhteiden kohalla tuollaisesta miehestä, joka kehuu muita naisia kauniiksi ja minulle sanoneet, että olen aika tavallisen näköinen eikä minua voisi verrata koskaan kauniiseen naiseen. Toinen tyytyi minuun vaikka sanojensa mukaan saisi paremmankin naisen, ja siitä piti muistuttaa jatkuvasti. Toinen taas tyytyi minuun kun ei parempaa saanut.
Noitten suhteitten aikana itseluottamukseni oli maailman huonoin. Vasta erottuani luottamus palasi ja nousi niin etten enää välitä moisista motkotuksista.
Nykyinen mies kehuu minua maasta taivaisiin moneen kertaan ja täytyypä sanoa että silloin entinen minäni puhkeaa esiin niin päin etten oikein tiedä mitä pitäisi kehuista sanoa. En ole tottunut ottamaan niitä vastaan kun en niitä ennen pahemmin saanut.
Alan kuitenki olla sinut itteni kanssa ja pidän itteeni nättinä. Uskon et sieki oot oikeasti nätti, ukkos ei vaan nää sitä sillä kauneushan on katsojan silmissä. Hän näkee silti sisimpääsi ja todellista kauneutta on sisäinen kauneus, hän ehkä näkee sen.- sfddddpåöä
Hyi mitä törppöjä, kertoo miehestä paljon jos ovat yleensäkin sitten ruvenneet suhteeseen jossa on tarvis käyttäytyä noin idioottimaisesti. Hyvä, että pääsit eroon niistä! Keskinäistä sopivuutta olen aina peräänkuuluttanut, ei ole sanottua että joku kuvankaunistyttö ja kansikuvamies olisivat automaattisesti pari.
- silmästä silmään
Mieheni sanoo minua kauniiksi tähtisilmäksi hänen silmissään. Eräs miesystäväni kertoi, etten ole minkään näköinen ja hän on liian komea minulle.
Älä ota noita miehesi kommentteja vakavasti siis. Kauneus on katsojan silmissä näköjään. - Kerron vaan
Aika harva suomalainen nainen on häikäisevä, kauniitakin saa etsiä. Jos mies sanoo naista kauniiksi, syynä on yleensä se, että halutaan päästä yhdessä lakanoiden väliin. Jollette tätä vielä tienneet, niin nyt tiedätte.
- nuori ja nätti
Miksi sitten niin monet miehet kehuvat tyttöystäviään päivittäin? Minuakin esim. poikaystävä kehuu. Haluaako se vain "päästä vällyjen väliin"? Johan tässä on 2 vuotta "junnattu" ;).
- rillumareit
:D Siinä taas yksi jota tulee välttää!!
- Fegis
Aika harva suomalainen mies älyää sen, että naisissa on muutakin kuin ulkonäkö ja vällyjen väliin pääseminen. Jotenkin sitä on vaan naisten haluamisen takia jouduttu suhteeseen ja naimisiin josta koetetaan koko ajan paeta.. Jos ette tätäkään vielä tienneet..
- kokenut kaiken tietä
nuori ja nätti kirjoitti:
Miksi sitten niin monet miehet kehuvat tyttöystäviään päivittäin? Minuakin esim. poikaystävä kehuu. Haluaako se vain "päästä vällyjen väliin"? Johan tässä on 2 vuotta "junnattu" ;).
Tässä ei olla enää niin nuori eikä nättikään, mutta melkein 45 vuotta on yhdessä junnattu ja mieheni edelleen sanoo viihtyvänsä kanssani ja sen kyllä huomaa. Juttele miehesi kanssa rehellisesti, mikä mieltäsi painaa, josko siitä olisi apua. Kohota itse tuntoasi, äläkä pahoita niin herkästi mieltäsi, vaikka hän sinua ei suoranaisesti kehuisikkaan. Älä vaan sen vuoksi ala eroa suunnittelemaan, jos hän muuten on mukava mies.
- Sisäinen kauneus...
Kumma juttu, ei minun mies kehu vain siksi että pääsisi pöksyihin vaan hänestä olen ihan oikeasti kaunis. Ikävää jos et ole kohdannut miestä,jolla ei ole likaisia taka-ajatuksia joka sanan sanottuaan.
Kyllähän mies saa lempee pelkällä kosketuksellaan koska sen kosketuksen luoma värinä ja kipunat koko kropassa on jotain ainutlaatuista.
- ..........
sama juttu, jos nainen sanoo miestä komeaksi, siinä on taka-ajatuksia...
- rva ei pirttihirmu
Olet varmasti kaunis ja hyvä nainen ja äiti! Monet miehet ei vaan osaa sitä kehumista tuoda esilel vaan tyytyvät vähänsinnepäin-lausuntoihin -jos ulkonäöstä kysytään..Olet varmasto paras vaimo juuri hänelle ja voithan sanoa että pienikin kehu silloin tällöin saa olon tuntumaan naiselliselta..:) Miehet on eri planeetalta! Mun mieheni on vähän juro jörrikkä mutta niin hyvä perheenisä ja aikas peto vällyjen alla..ja kyllä hän tykkää kun laittaudun ja olen naisellinen..näen sen hänen silmistään ja katseestaan...Näillä mennään!
- kun ei keskustella
Minun mieheni loukkasi minua kerran humalassa haukkumalla ulkonäköäni niin paljon, että otin lopulta eron. En pidä itseäni epäviehättävänä, toki ikä on tehnyt tehtävänsä. Epäilen syynä olleen hänen impotenssinsa eli itsetunnon puute loppupeleissä. Kuullostaa alistamiselta, miksi sinun pitäisi kuunnelle tuollaisia juttuja kotonasi?
- yksinkotonakaksin
Ex saattoi seksin jälkeen kritisoida ulkonäköäni ylimielisesti. Ja sitten ihmetteli kun itkin tai suutuin. Yritti alistaa mutta temperamenttini ei antanut. Sanoin vain "että jos ällötän niin miksi me sitten enää ollaan yhdessä tai mennään sänkyyn" ja mies vastasi että ylireagoin.
Sun tapauksesi ei kuulosta lainkaan mun tapaukselta onneksi. Miehesi on varmasti rakastava mutta vain juro. Ehkä voit näyttää elle tämän threadin ja kysyä mielipidettä?
- niina.
Minä en olisi suhteessa enää jos toinen ei arvostaisi. Kauniskin voi tuntea olonsa riittämättömäksi jos toisen käytöksessä on ongelmia.
Rehellisyys on hyvä tavallaan, mutta liika rehellisyys/tökeryys voi kertoa miehen ongelmista. Ei ole kasvettu aikuiseksikaan. - JK
EI OLE KOHTALOTOVEREITA
- Brad Pitson
no laita kuva nettiin niin katotaan oletko vihettävä :)
- Tuttuus turvallista
Olet varmasti sisäisesti kaunis miehellesi ja rakastettava, onko vain niin, että hän on sinut jo nähnyt kuukautisissa ja heikkoina hetkinä, häpäissyt? Voitko itse sanoa miestäsi komeaksi?
- ruma mutta nainen
Mutta kun mieheni sanoi näitä ikäviä asioita silloin alkuaikoina? Hän oli siis jo alusta asti sitä mieltä, ei kyse ole siitä ettei enää kehu, vaan ei ole koskaan kehunut. Jotenkin tuntuu että kaikki olettavat mieheni pitäneen minua kauniina/ulkoisesti viehättävänä alkuaikoina, mutta näin ei ole. Hän osoittaa edelleenkin rakastavansa minua, kuten heti ensimmäisessä viestissä sanoin.
Kyllä, voin sanoa miestäni komeaksi, vähintäänkin hyvännäköiseksi, mutten sitä enää kovin mielelläni sano, koska mies luulee että kerjään häneltä ulkonäkökehuja itselleni.
Joku myös ehdotti että kehuisin muita miehiä hänen kuultensa, olen sitä tehnytkin. Mies vain sanoo neutraalisti oman mielipiteensä, ulkonäkö on siis hänelle jotenkin objektiivinen seikka. Tykkäisin kehua hänen piirteitään, mutta kun jo valmiiksi tulee se "pidä tunkkisi"-olotila, että toinen ei tykkää kun luulee että hänen pitäisi sitten olla vastavuoroinen (mitä salaa toivonkin, kuten voi arvata).
Voi voi, mitä minä valitan... ei tuo mies tuosta miksikään ehkä muutu, ja olen lopettanut kehujen odottamisen. Jotenkin vain toivoisi jotain hokkuspokkus-konstia näihin heikkoihin hetkiin, jotain joka loiventaisi mielipahaa. Ei sitä tietysti ole välttämättä olemassakaan, tai avain siihen on oman pääni sisällä. Sen löytymistä odotellessa... on ollut mukava lukea teistä useimpien ajatuksia.
- On.
Vaan hyväksyttävä tosiseikat. Ok.olet taviksennäköinen nainen,eikä se muuksi muutu,jos et mene kauneusleikkaukseen. Elämässä on niitä epämiellyttäviä asioita ja niitä kivoja juttuja. Neuvoksi,hyväksy itsesi sellaisena kuin olet,eli taviksena,niin silloin pääset helpommalla etkä taistele tuulimyllyjä vastaan.Ei kaikki voi olla kauniita,joidenkin on vaan oltava rumia. Etsi itsestäsi hyviä puolia,kenties olet hyvä paistamaan lettuja,tai jotain muuta ruokaa.
- ruma mutta nainen
Minä hyväksyn itseni. Minussa on hyviä puolia, myös mieheni mielestä. Näistä seikoista ei ole kyse. Tuulimyllyjä vastaan taidan taistella, kun yritän tätä selittää. :D
- Näin meillä
Mitä pahaa on olla tavis?
Tajuatko että se tavis voi olla jonkun silmissä maailman kaunein? Etpä taida tajuta.. Luulet että just sun mielipitees on ainoa oikea totuus ja kaikki miehet on sun kans samaa mieltä.
Itse koen olevani ihan tavallinen mutta miehelleni olen kaunein näkemänsä niin sisältä kuin päältäkin. Että revi siitä sitten.
Turha tulla mussuttaan että mies valehtelee tms. koska ei täällä kukaan miestäni tunne eikä tiedä hänen ajatuksiaan.
- tästä taas huomaa...
kuinka omituisia naiset ovat. Ei mikään ihme, jos eroja tulee
ennenpitkää. T: wwooosssuuuu - Samalla mitalla
Mieheni myös on niin kieroa sorttia , ei voi koskaan sanoa että olen kaunis. Kyllä sitä joskus haluaisi kuulla miehen suusta kehujakin. No , ei se nyt haittaa , sanoin hänelle kerran kun kehui jotain naista : Voi harmi kun et ottanut tuota , minä onneton kun otin sinut vaan säälistä. Siihen jäi miettimään.
- MIUMAUMUKKAAN
Mikä on kaunis?
Eikö kauneus olekkaan katsojan silmässä?
Eikö se menekkään niin, että kun toisesta riittävästi tykkää/rakastaa, niin hän on sen ihmisen silmissä kaunis/viehättävä? Ja, että sen myös silloin kertoo!!
Minä, nainen, 40v, en olisi miehen kanssa, jos en olisi HÄNEN silmissään viehättävä!! Kuten eräs mies sanoi kerran; sinä olet kaunis MINUN silmissäni. Siitä tuli niin hyvä mieli!!! :) Nättejä asioita voi sanoa ilman että valehtelee tai on ns. totuudentorvi negatiivisesti!!! - ällinköllin
Mun mies on yltiöhoikka ja ylpeä siitä, vaikka on saanut hoikkuuden syntymälahjana eikä tarvi pistää rikkaa ristiin sen eteen, että pysyisi kuosissa. Itse olen vähän pyöreä ja kärsinyt siitä kovasti koko ikäni, potenut anoreksiaa ja bulimiaa, enkä pysy hoikkana ellen tee lujasti töitä ja pidä itseäni kovilla kuureilla sen vuoksi. Oma huono itsetuntoni ja miehen ylemmyydentunto on kauhea yhdistelmä, riidoista kärsin hirveästi kun mies laukoo inhottavuuksia läskeistä. Silti meillä on ollut aikalailla oman kuvauksesi kaltainen vähän reilut kymmenen vuotta yhteiseloa ja perhe perustettuna.
Tässä tämä nyt menee, mutta voipa olla että lasten kasvettua kaasutan kaukomaiden suuntaan enkä tule enää takaisin.. - käytöstapoja, kiitos
Rehellisyys ei tarkoita sitä, että kaikki mieleen tuleva pitää aina sanoa ääneen ajattelematta kuulijan reaktiota. Vai sanooko miehesi myös muille ihmisille näiden olevan esim. lihavia, huonoja vanhempia ja parempaakin ruokaa on syöty kun mitä teillä on tarjolla, mutta kiva kun kutsuitte kuitenkin.
Kysymys on kai ihan normaaleista käytöstavoista, jota ihan hyvin voisi soveltaa myös puolisoon...
Naisen ulkonäköön liittyvät kommentit ovat naiselle tärkeitä, miehelle varmaan vastaava olisi jos vertaisit seksitaitoja tai peniksen kokoa edellisiin kumppaneihin.
Oma mieheni ei ole se kaikkien aikojen paras seksikumppanini, mutta ei tulisi mieleenikään sitä hänelle kertoa. Seksi sujuu ihan kivasti hänen kanssaan ja rakastan häntä erittäin paljon. Jos hänelle kertoisin, että 20 vuotta sitten harrastin parempaa seksiä, se vaan olisi ihan turhaa ja hän pahoittaisi varmaan mielesi todella paljon.
Samalla tavalla kun miehesi on pahoittanut sinun mielesi... - vaimo mallia 2007
Kyllä miehissä junttejakin löytyy ja joillakin vain se oma napa kaikessa on se tärkein. Kyllä kehoittaisin sanomaan samoin miehellesi, kuin hän sanoo sinulle. Hän selvästi pitää sinua liian itsestään selvyytenä. Pieni palautus maan pinnalle ei tee ollenkaan pahaa. Itsellänikin on mies, joka juoksee naisten perässä, eli haluaa saada heiltä kehuja ja kehuskelee minullekin tanssipariensa kauniita sääriä yms. vaan minulle ei ole kertaakaan sanonut yhtä ainutta kaunista sanaa, puhumattakaan siitä, että sanoisi rakastavansa tai edes tykkäävänsä. Hän pitää minua vain sellaisena itsestään selvyytenä, kun ei muitakaan ole saanut. Jos olemme yhdessä liikkeellä, niin hän kiiruhtaa jonkun tuntemansa naisen luo juttelemaan ja minä jään kuin nalli kalliolle. Monesti olenkin miettinyt, että maksaako moinen yhdessä olo vaivan.
Häämatkallakin sain jäädä hotellihuoneeseen yksin nukkumaan, kun herra paineli tanssimaan. Ei hän minua sinne mukaan huolinut, vaan piti selviönä, että hän tanssii ja minä voin jäädä nukkumaan.Jo silloin oli ero hyvin lähellä. Puhua hän osaa ja sai minut luopumaan erosta.
Olen vuosien myötä opetellut sanomaan miehelleni takaisin ja myös moittimaan, kun katson tarpeelliseksi, ja se on tehnyt hänet varovaiseksi, eikä hän halua kuitenkaan erota missään tapauksessa.- ............
jätä se!! sulla jää elämä elämättä!
- Jaapa jaa
Niin, kyllä se haisee että pitää tällaista toistella, moittia "omaa" ja kehua toisia nimenomaan naiselle. Voithan sanoa, että jos toisista naisista haluat puhua, niin puhu silloin kun minä en ole paikalla, ei kiinnosta pätkääkään. Äläkä turhaan kysele enää koskaan, että mitäs tykkäät ulkonäöstäni ja näyttääkö peppu tässä koltussa isolta. Käyttää huonoitsetuntoisena tietysti innoissaan tilanteen hyväkseen.
Kysypä muuten varsin, että mistä syystä hän ei usko/nut saavansa näitä toisia, "laadukkaampia" naisia, vaan "joutui tyytymään" sinuun (pyh, epätoivoisesti haluaa sinut pitää vaikka sitten pitämällä sinut varpaillaan). Kysy oikein yksityiskohtaisesti, että mitkä piirteet ulkonäössäsi ja luonteessasi ovat tähän vaikuttaneet, onko se tuo nenä ja huono iho sekä epävarmuus yhdistettynä vai mikä. - yx.
Kun luin näitä kommentteja, sain käsityksen että jotkut miehet pitää itsestäänselvyytenä ja pitää muita naisia kauniimpana ja parempina. Ei arvosta. Miten arvostuksen sitten saisi? Onko joissakin miehissä itsessään jotain ongelmaa, miksi menevät suhteeseen jos ei toista arvosta. Tai hae näe puolia joita arvostaa..
Toisaalta taas on niitäkin jotka arvostaa vain omaa naista eikä huomaa muuta maailmaa ympärillään, eli ei arvosta muita ihmisiä. Onko sekään hyvä. Joku tasapaino kai voi olla. - Ex Pimp
Mikä ongelma? Hyvä suhde ja vielä se kaivattu rehellinen mies, ja kehuja kuulet muualtakin!
Nyt on pakko kommentoida... Minulla on ehkä pien tuntuma siihen, miltä alottajasta tuntuu.
Olen aina ollut epävarma ulkonäöstäni. On monia miehiä, jotka ovat tietääkseni vilpittömästi kehuneet minua kauniiksi, mutta harmittaa, että eräs, mies jota tapailin ihan vakavissani, ei minulle sanonut muuta "nättiä" kuin
- Osaat valita vaatteesi hyvin
ja
- Olethan ihan söpö, kun hymyilet.
En minä mitään egonboostausta toivonut, vaan jotain pientä osoitusta siitä, että olen itselleni tärkeän ihmisen silmissä haluttava ja kaunis.
Ehkä kyseessä oli tapaus, joka ei osannut kehua muita (kuin itseään.. ja itseään kehui paljon), mutta kieltämättä tuo "ihan söpö" ei paljoa lämmitä. Varsinkaan, kun siihen tungetaan lisäehto "kun hymyilee". Tai sitten en hänen mielestään muita kommentteja ansainnut. Mene ja tiedä.- Cool.smootie1
Herää hörhö!
Olet saanut todella ison kohteliaisuuden jos sinua on sanottu nätiksi!
Katsoin kuvasi ja sinähän olet ruman ja tavallisen välimaastossa oleva naishenkilö.
Naiset ovat just niin typeriä kun tämän viestiketjun aloittaja ja kaipaavat palautetta kauneudestaan vaikka noin 8 % naisista on ihan jotain muuta kuin kauniita.
Miehet kertovat naisille mitä nainen haluaa kuulla koska mies haluaa pimppiä. Tästä seurauksena naisten harhainen omakuva!
Netti on täys sinun kaltaisiasi harhaisia naisia. Kehotan että nait ekan miehen joka sinut huolii ja sopeudut siihen!
Onnea sinulle rumanainen! - pvc-70
Cool.smootie1 kirjoitti:
Herää hörhö!
Katsoin kuvasi ja sinähän olet ruman ja tavallisen välimaastossa oleva naishenkilö.
Naiset ovat just niin typeriä kun tämän viestiketjun aloittaja ja kaipaavat palautetta kauneudestaan vaikka noin 8 % naisista on ihan jotain muuta kuin kauniita.
Miehet kertovat naisille mitä nainen haluaa kuulla koska mies haluaa pimppiä. Tästä seurauksena naisten harhainen omakuva!
Netti on täys sinun kaltaisiasi harhaisia naisia. Kehotan että nait ekan miehen joka sinut huolii ja sopeudut siihen!
Onnea sinulle rumanainen!Mitä pahaa on kehuissa?
Hyvä sikiää hyvää!!!
Minäkin olen just niin typerä, että joskus haluan kuulla myös kehuja. Suurin osa on!! Ettet vain sinä olisi harhainen? - Ei nimimerkkiä
pvc-70 kirjoitti:
Mitä pahaa on kehuissa?
Hyvä sikiää hyvää!!!
Minäkin olen just niin typerä, että joskus haluan kuulla myös kehuja. Suurin osa on!! Ettet vain sinä olisi harhainen?Kehun, jos olen vaikuttunut jostain. En kehu miellyttääkseni.
Tunnustuksen, ihailun ja kehun tarve ei ole kaunis piirre ihmisessä -- se aiheuttaa päinvastoin arvostuksen menetystä ja halveksuntaa. Eli se, joka ei kehuja kaipaa, saa niitä, ja se, joka tarvitsee kehuja, jää niitä ilman. - .......
Cool.smootie1 kirjoitti:
Herää hörhö!
Onnea sinulle rumanainen!Onpa taas tosi reilusti sanottu.
Mielestäni kirjoittaja on nätti, joten taas joku kateellinen asialla.... - pete_helsinki
jm4 älä sä Veera enää tähän kommentoi. sä oot ihanan kaunis, mun unelmien nainen...
- No standing........
No standing........
- Säkki päässä
Kuulostaa tutulta, paitsi että olemme vasta seurustelusuhteessa eikä mies koskaan kehu toisten naisten ulkonäköä. Ikinä ei ole kommentoinut millään tavalla ulkoista olemustani. Ei sitten mitään. Täysin mykkä. Ilmekään ei värähdä, kun ilmestyn hänen eteensä laitettuna valmiina illanistujaisiin tai hipsin vähissä vaatteissa. Ihan tavis olen, tiedän sen mutta jokaisesta ihmisestä löytyy jokin kohta, joka näyttää katsojan silmissä kauniilta, kutsuvalta, hyvännäköiseltä. Iltaviihteellä minun ei tarvitse olla yksin, saan tanssia. Seurustelun alussa halusin pudottaa nippa nappa normaalin rajoissa olevaa painoani. Sitten ajattelin että tyhjän saa pyytämättäkin, olkoon.
Ei hänkään ole komea mutta omalla tavallaan viehättävä ja jotkut piirteet ovat hänessä kauniita kuten olen hänelle todennutkin.
Koskaan minulla ei ole ollut mieskaveria, joka ei ole ilmaissut yhtään mitään ulkonäöstäni. En tarvitse jatkuvaa kehuskelua vaan tietää, mikä häntä miellyttää, että osaan pitää huolta itsestäni. - sipinena
on sanonta et "vakka kantensa valitsee ja musta kylki molemmilla" tai "niin makaa kuin petaa".
Kaikista miljoonista maanpäällä olevista miehistä valitsit juuri hänet ??
Mikä oli se hurmaava luonteenpiirre mihin rakastuit niinkin paljon että perheen hänen kanssaan perustit ?
johtuisiko noiden turhien "miltä minä näytän" asioiden murehtiminen omasta turhamaisuudesta vai oletko jokapaikasta pursuavan kauneus mainonnan uhri ?
Se on kaunis joka kilonsa kunnialla kantaa :)
Naiset hoi..selkä suoraksi..leuka ja tissit pystyyn kun liikutte :) tulette huomaamaan nopeasti muutoksen miesten tuijottelussa...
t.mies 47 - Siru...
Mun mielestä tuo kuulostaa siltä, että mies on henkisesti väkivaltainen, enkä tarkoita tällä nyt sellaista ilmeistä läpinäkyvän ilkeää henkistä väkivaltaa vaan itsetunnon heikentämistä vähättelyllä jne.
Itse olen sen näköinen, että miehet usein kiinnittää huomiota, sanoo kauniiksi ym. mutta olen joskus tapaillut miestä joka pyrki vähättelemään minua kaikessa, sanoi mm. etten ole missityyppiä, että mulle ei sovi minihame koska mun polvet ei oo tarpeeksi nätit, ettei mun sääret ole kovin erikoiset jne. Pointtini on, että jotkut miehet vaikka olisi muiden miesten (ja omastakin) mielestä viehättävä nainen pyrkivät vähättelemään naista ja heikentämään tämän itsetuntoa ehkä koska tuntevat itsensä jotenkin heikoksi.
Ja jos ajattelette itseänne, niin ettekö te pidä miestänne äärimmäisen komeana, vaikka hän ei kaikkien muiden naisten mielestä olisikaan? Kyllä rakastuneet miehet kai näkevät myös naisensa täydellisenä, vaikkeivat he yleisten kauneusstandardien mukaisia olisikaan. Ulkonäön vähättelemisen takana voi olla muutakin, kuin se etteivät he pitisi naistaan kauniina. Tuo, että ilkeästi ja törkeästi sanoo, että joku julkkisnainen on upeampi ja sillä on se ja se kohta parempi on ihan selkeää piikittelyä jonka tavoitteena vaikuttaa olevan naisen itsetunnon heikentäminen.- ruma mutta nainen
Tässä on hyvä pointti viimeisen kappaleen ekoissa lauseissa. Olen tosin miettinyt että päteekö tämä sitten vain naisiin? Tai osaan miehistä ja osaan naisista, voihan se niinkin olla. Itse olen ollut suhteessa miehen kanssa, joka tosiaankin muuttui silmissäni sitä komeammaksi, mitä enemmän häneen rakastuin. Jos jotain kouluihastuksiakin mietin, niin muistan miten tuntui hassulta havaita että se komea poika, joka onkin aika tyhmä tai muuten vaan junttimainen, ei enää niin komealta näyttänytkään.
- rehtireiska
Suomalainen mies on rehellinen!!! Mitä sitä valehtelemaan jos nainen on ruma, rehellisyys maan perii. T. Rehtireiska
- Ei koske kaikkia
Siis rehellisyyttä miehille, selvä.
Katsokaa itseänne peilistä ja pyytäkää myös mahdollisimman rehelliseltä tuttavalta arvio ulkonäöstänne. Lakatkaa tuijottamasta niitä leikeltyjä pornonaisia. Lopettakaa ryyppääminen ja tupakointi. Harrastakaa enemmän liikuntaa. Puhukaa asiat selväksi oman kumppanin kanssa selvinpäin. Tehkää kotitöitä enemmän ja hoitakaa lapsia jos on. Antakaa puolisoillenne aikaa, yhteistä ja omaa (sitä voi ottaa omista harrastuksista jos niitä on liikaa). Älkää olko vain työnarkomaaneja vaan panostakaa myös kotielämään. Opetelkaa puhumaan ja olemaan hellä. Tässä näin aluksi, mitä sitä valehtelemaan jos mies on munaton pelle ja k*sipää...
- ruma mutta nainen
Hei kaksi seikkaa: 1. En ole epävarma ulkonäöstäni. En luule olevani kaunis. Ei se silti tarkoita sitä että minua ei tarvitsisi ollenkaan kehua ulkonäöllisesti. Moni mies pitää naistaan viehättävänä ja löytää vaikka kauniit silmät kehuttavaksi, vaikka sitten olisi kaksoisleuka rumentamassa. 2. En tarvitse vinkkejä, miten muuttuisin paremman näköiseksi. Se ei ole ongelmani eikä pyrkimykseni, vaan miten tulen toimeen tämän tunteen kanssa, kun mies ei koskaan kehu.
Älkää pliis tuhlatko enempää energiaanne näihin liittyvien seikkojen hokemiseen. Tai tuhlatkaa vain, mutta en niihin enää reagoi. ;)
Niille jotka kyselevät että mikä se ongelma on, siihenkin olen vastannut.
Nämä kyllä olisivat selvinneet ihan lukemalla viestini. Noh, Suomi24 on Suomi24 vaikka voissa paistaisi. Yllättävän paljon silti fiksujakin ja ajattelemisen arvoisia kommentteja on tullut, kiitos niistä. Helpottavaa myös kuulla, ettei mieheni ole ainoa laatuaan.- Kieroenkeli
Joo heitänpä minäkin lusikkani soppaan.
Musta on melkosen mielenkiintoista, että niin moni ihminen tuntuu sekoittavan rehellisyyden ja puhtaan törppöyden toisiinsa, sinäkin aloittaja. Sillä sitä miehesi on, täysin törppö jos ei kysyessä keksi mitään hyvää sanottavaa ulkonäöstäsi, ei edes vasemman jalan pikkuvarvasta.
Rehellisyyttä ei myöskään ole kertoa ääneen jokaisesta omaa silmää miellyttävästä naisesta kommentteja, se on sitä samaa törppöyttä kaikki tyynni.
Tottahan toki maailmasta aina löytyy kauniimpia, älykkäämpiä ja vaikka mitä naisia, mutta itse en ainakaan missään nimessä jäisi parisuhteeseen, jossa toinen ei silti pitäisi mua parhaana itselleen - omalla tavallani kauniina, kaikkien huippumallienkin vieressä. Kauneushan on katsojan silmissä - ja rakastuneen silmissä vastapuolen nyt luulisi edes jostain kohtaa silmää miellyttävän, hänessä olevan "sitä jotain". Ja jos teillä ei näin miehesi puolelta alunperinkään ole ollut? Huoh. Tekis mieli sanoa, että lähe lätkimään heti kun voit.
Mutta asiasta voi tietty kanssa yrittää myös keskustella.
Sanot sille ääliölles jutun olevan nyt niin, että sä tiedät olevas ihan mukiinmenevän näkönen ja haluat sen myös siltä kuulla - niinkuin itse sanoit, edes jotain sun ulkonäöstä mistä se pitää. Ja samointein voit sille kertoa, että jos sillä ei muka todellakaan ole yhtikäs mitään hyvää sanottavaa, niin on sitten VAITI eikä rupea niitä muitakaan naisia kehumaan jos ei omaansa osaa, se ole mitään rehellisyyttä että laukoo kaiken mitä kuola sieltä suusta ulos pulputtaa, se on vaan ääliömäisyyttä!
Tollaseet puheet ja vähättely syö naiseutta pala palalta. Sinuna miettisin tarkkaan, kuinka paljon olet siitä valmis uhraamaan.Voimia joka tapauksessa. - anturinpiuha1
Kieroenkeli kirjoitti:
Musta on melkosen mielenkiintoista, että niin moni ihminen tuntuu sekoittavan rehellisyyden ja puhtaan törppöyden toisiinsa, sinäkin aloittaja. Sillä sitä miehesi on, täysin törppö jos ei kysyessä keksi mitään hyvää sanottavaa ulkonäöstäsi, ei edes vasemman jalan pikkuvarvasta.
Rehellisyyttä ei myöskään ole kertoa ääneen jokaisesta omaa silmää miellyttävästä naisesta kommentteja, se on sitä samaa törppöyttä kaikki tyynni.
Tottahan toki maailmasta aina löytyy kauniimpia, älykkäämpiä ja vaikka mitä naisia, mutta itse en ainakaan missään nimessä jäisi parisuhteeseen, jossa toinen ei silti pitäisi mua parhaana itselleen - omalla tavallani kauniina, kaikkien huippumallienkin vieressä. Kauneushan on katsojan silmissä - ja rakastuneen silmissä vastapuolen nyt luulisi edes jostain kohtaa silmää miellyttävän, hänessä olevan "sitä jotain". Ja jos teillä ei näin miehesi puolelta alunperinkään ole ollut? Huoh. Tekis mieli sanoa, että lähe lätkimään heti kun voit.
Sanot sille ääliölles jutun olevan nyt niin, että sä tiedät olevas ihan mukiinmenevän näkönen ja haluat sen myös siltä kuulla - niinkuin itse sanoit, edes jotain sun ulkonäöstä mistä se pitää. Ja samointein voit sille kertoa, että jos sillä ei muka todellakaan ole yhtikäs mitään hyvää sanottavaa, niin on sitten VAITI eikä rupea niitä muitakaan naisia kehumaan jos ei omaansa osaa, se ole mitään rehellisyyttä että laukoo kaiken mitä kuola sieltä suusta ulos pulputtaa, se on vaan ääliömäisyyttä!
Tollaseet puheet ja vähättely syö naiseutta pala palalta. Sinuna miettisin tarkkaan, kuinka paljon olet siitä valmis uhraamaan.Voimia joka tapauksessa.tää ol hyvä viesti...:D oon samaa mieltä....jätä se himmeli, anna sille sen vapaus katsella muita "kauniimpia" naisia...ehkä tulee toisiin ajatuksiin sitten, ja huomaa, mitä on menettänyt. pieni preikki vois olla paikallaan sulle, ite en tollasta sietäis. mut voimia sulle ja ihanaa syksyn odotusta :D
- 18422
Kieroenkeli kirjoitti:
Tollaseet puheet ja vähättely syö naiseutta pala palalta. Sinuna miettisin tarkkaan, kuinka paljon olet siitä valmis uhraamaan.Voimia joka tapauksessa.kuola pulputtaa,hahaa vähä hyvä! :DD
- sängyllä leikkivä
Minä olen aina kehunut kaikkia tapaamiani naisia kauniiksi, sillä omalla tavallaan jokainen nainen on kaunis. Muutaman kerran sänkypolkkaa edestä ja takaa on pitänyt naiseni tyytyväisenä. Vakituista seuralaista en ole edes koskaan harkinnut sillä minulle riittää yhden yön jutut ja sitten taas toisiin sänkyihin. Ulkonäkö on aina ollut täysin sivuseikka.
- Tavallinen tavis111
Sinulla asiat hyvin ,hyvä aviomies ja perhe,kuinka viitsit mokomasta asiasta
tehdä kynnyskymyksen !! .Haet ulkonäköasialla vaikeuksia itsellesi.!!Miehesi rakastaa ja arvostaa sinua ja perhettä.Voihan hitto ,en kyllä muuta
sano,onko turhenpaa asiaa ! - kukkainenketo
Minulle ensimmäinen poikaystävä jaksoi muistuttaa, että en ollut kovin kaunis ja äänikin oli kuin miehellä. Aikani jaksoin, mutta loppujen lopuksi tuntui kommentit tosi pahalta ja purin hammasta, etten olisi purskahtanut itkuun. Aikoinaan olin koulukiusattu juurikin ulkonäön takia, ja kaikki poikaystäväni negatiiviset kommentit palauttivat vanhat, epämieluisat muistot mieleen.
Poikaystävä meni vaihtoon ja olen löytänyt parempia kumppaneita sen jälkeen :) Sellaisia, jotka ovat puhuneet kauniita sanoja, ei koskaan mitään negatiivista ja jotkut ovat kommentoineet jopa ääntä positiivisella tavalla.
Vaihto siis kannatti. En tiedä missä olisin tai millainen olisin nyt, jos olisin jatkanut seurustelua exäni kanssa. Olisin varmaankin menettänyt viimeisenkin itsetunnon rippeen. Onneksi nyt on päinvastoin ja olen tyytyväinen itseeni kaiken kokemani jälkeen. - ruma mutta nainen
Tiedätkö, tätä mä olen aina hokenut itselleni. Mutta kuten jo sanoin, tämä on niin alkukantainen asia...
- ruma mutta nainen
... ja tämä oli siis tavalliselle tavikselle, tuli joku fiba lähetyksessä
- Blondiiitti
Mitä helvettiä tekee mies kuvankauniilla naisella jolla on tyhjä pää? Kauneus on kait katsojan kieroissa silmissä?
- äijänoin50wee
Karmeaa että on tuollaisia miehiä.
Toki se on kurjaa kun iän mukana tulee kiloja ja viehättävyys karisee.
En ymmärrä miksi muijat kerää niitä kiloja haluten muuttua possuiksi.
Mutta ei saa toista lytätä ulkonäköä moittimalla.
Pitäisi olla ottamatta ei-niin-kaunis nainen.
Mutta jos itsekin äijä ruma/vaatimaton niin ei se kauniitakaan saa.
Itse sanoin vaimolleni:
Sulla on maailman toiseksi paras p...sa ( tavara) ja olet hyvin kaunis ( totta)..
Siihen hän heti, miten niin ei paras.
Sanoin, että maailmassa on ehkä 3500 000 00 naista että miten juuri hänellä voisi olla se kaikista paras. Ymmärsi, että oli iso komplimang!!!!!
Älkää naiset sietäkö miehiä jotka ovat kuten aloittajan, henkistä väkivaltaa harjoittavia.
Pää pystyyn ja mies vaihtoon ja baanalle nettiin tai baariin tai harrastuksiin.- häää
paras p...sa.. niin siis pissa vai?
- LaDonnaM
Itse en kestä yhtään sitä että mieheni sanoo "Sä olet mun silmissä tosi kaunis". Siis vaan hänen, ei kenenkään muun, eli oikeasti olen ruma mutta hän näkee minut kauniina (vaaleanpunaisten lasien läpi)?! Jo tuosta meinasin ottaa eron. Tuollaista käytöstä kuin alkuperäinen kirjoittaja kuvailee, ei kenenkään tarvitse sietää. Etsi mies joka arvostaa ulkonäköäsi. Juu, ja sekin on parempi jos miehet valehtelette kuin että ette koskaan kehu ulkonäköä, tajutkaa se!! Miehen KUULUU kehua naisensa ulkonäköä ja naisen miehensä tekemisiä, näin se vaan menee. Suomalaiset miehet ovat sellaisia juntteja etteivät tätäkään ole tajunneet...
- Ei nimimerkkiä
"Miehen KUULUU kehua naisensa ulkonäköä ja naisen miehensä tekemisiä, näin se vaan menee."
Voi voi.
Missäs olikaan se toinen sääntö, jonka mukaan miehen kuuluu kehua älykkään naisen ulkonäköä ja kauniin naisen älyä?
Imartelu puistattaa.
- tää mimmi vaan
Miehiä on todellakin moneen lähtöön. Ei sun mies kuvauksen perusteella kuullosta tahallisen loukkaavalta, vaan ihan perus jäpikältä. Voi olla että hänellä on huono itsetnto tai jotain. Ei sille kai mitään mahda.
Mun mielestä on vähän hämmentävää että tänne on tullut niin kärkkäitä viestejä. Kaikki reagoivat hirveen henkilökohtaisesti eivätkä ole lukeneet aloitusviestiä ajatuksella. Ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa arvostelee kumppanin ulkonäköö, ei edes riitatilanteessa.
Halpamaista touhua...- anneliis
Minulla on ruma, narsistinen, hyvin, huonosti ja hyvin huonosti käyttäytyvä huonon itsetunnon omaava mies. Välillä huolehtiva ja ihana, välillä tosi törkeä sanoissaan. Kätevä ja osaava mies. Ryppyinen ikäisekseen. Kroppa on hyvä, kun on vaatteet päällä. Ilman vaatteita kun on, näkee vanhentumisen merkit siinäkin. Osa hampaista tekareita, osa päälaesta kalju. Äitinsä poika, joka luulee olevansa muuta kuin on...meillä on kuitenkin paljon yhteisiä intressejä ja viihdymme yhdessä, että ero nyt ei ensimmäisenä tule mieleen.
Olen yksitoista yhdessäolon vuotta kuullut kuinka kauniit naiset ovat kauniita, kaukoihastuksiakin riittää. Ihan lähipiirinkin naiset on rankattu. Minä en lukeudu niihin kauniisiin naisiin. Itse pidän itseäni ihan ok näköisenä; AINA löytyy kauniimpia ja mies pitää kauneudesta ja näyttää sen. Aluksi oli vaikeaa ymmärtää tätä suoraa palautetta. Nykyään, no so what, itselläni oli aikanaan vientiä yllinkyllin, eli ulkonäössäni ei ole todellakaan mitään vikaa. Minulla on myös aivot, joita käytän, työssäni ja vapaa-aikanani. Lisäksi rakastan ulkoilua, luontoa, lapsiani, elämää - eli elän täysillä, en ole yksinkertainen ja osaan tehdä lähes kaikkea käytännön asioita, en kuitenkaan korjaa autoa tai hakkaa halkoja. Itse asiassa rakastan itseäni, pidän itseäni järkevänä ja käytännöllisenä, aikaan saavana, tulevaisuuteen uskovana naisena, jollaista ihan joka miehellä ei valitettavasti ole...Kana-aivoja ja juoruämmiä kun löytyy monenlaisen pinnan alta.
Olen aina saanut itsetuntoa ja mukavia palautteita muualta kuin kotoa, olen ynnännyt että senkun vain jatkan omaa tapaani elää ja nauttia, eipä ole mies ollut koskaan pakkaamassa laukkujaan ja jos joskus sattuu pakkaamaan ulkoisen "epätäydellisyyteni" vuoksi, niin ah sitä ennen kokematonta sinkkuelämää joka silloin alkaa! Ohje naisille/miehille, jotka alistuvat miehensä/naisensa alistamiskommenteille; kumppanilla on huono itsetunto, imee mollaamalla voimaa itselleen eli SANO EI KIITOS HUONOLLE KÄYTÖKSELLE JA RAKENNA OMA ELÄMÄ ARVOSTAMALLA ITSEÄSI!
- KauneusvsItsetunto
Miehen EI KUULU kehua tarpeettomasti naisensa ulkonäköä. Tämä maa on jo muutenkin täynnä 'prinsessoita/kuningattaria' ilman maita, käytöstapoja, ulkonäköä saati tyyliä. Jos olet marimekkokuosinen lanttu vartaloltasi, et ole kaunis. Piste. Jostain syystä naiset ottavat oikeudekseen arvioida miehiä raa'asti ja eivät sitten kestäkään samaa. VOI, voi. Rehellisyys on rehellisyyttä, valehtelu on valehtelua. Miten se ulkonäkö liittyy siihen 'itsetuntoon', 'meikkiin', 'pakkeliin', 'kosmetiikkaan'. Ei mitenkään.
- löllipeittojenlasik
omia muijia ei piä kehuu-ettei kukaan muu nappaa,tämä sääntö lukee löllipeittojen-lasikirjassa,etkö ole kuullut?
Ihmettelen miehesi asennetta?!
En ainakaan itse voisi olla naisen kanssa, jota en pidä hyvännäköisenä. Mutta kaipa meitä on joka lähtöön...- NAINENN!
En voisi olla miehen kanssa joka ei olisi miehekäs, siis hyvännäköinen, iso ja pitkä, ei siis lihava.
Minun mieheni on maailaman komein, olen todella ylpeä siitä. - näin meillä
Mieheni kehui vuosien varrella takamustani ja sääriäni, joskus harvoin sain kuulla että tukka on hyvin (jos se oli jollakin tavalla josta itse en pitänyt, eli makumme olivat erilaiset). Mutta kasvoistani en saanut ikinä kuulla yhtään mitään hyvää, jos en huonoakaan.
Kun mies sitten otti ja ihastui toiseen naiseen, ja halusi lopettaa 12 v kestäneen suhteemme, hän ensimmäiseksi esitteli kuvan siitä toisesta naisesta ja sanoi että "en todellakaan ole kauniimpaan vaihtamassa". Saattoihan tuo toki jonkinlainen lohdutusyrityskin olla, mutta ei se nainen tosiaankaan tainnut olla minua kauniimpi, mutta mies totesi jossain vaiheessa rakkautensa huumassa että kun sitä oikein rakastaa toista, HÄNET ALKAA NÄKEMÄÄN KAUNIINA.
Minua hän ei sitten kai koskaan rakastanut, ellei rakastanut persettäni ja sääriäni...
Myöhemmin kun em. suhde ei toiminut, mies hyppäsi naisesta naiseen ja parin naisen kuvan taas näin, olivat yhtä taviksia kuin minä, tai ehkä jokunen näistä vaatimattomammankin näköisiä.
Jotenkin kaikesta tuosta on jäänyt sellainen maku suuhun että en todellakaan halua enää suhteeseen jossa mies ei selkeästi koe tykkäävänsä minusta tosissaan, naamaa, luonnetta, koko kokonaisuutta myöten. En halua enää koskaan TYYTYMISSUHDETTA, eli että minuun tyydytään kun ajattelee ettei parempaakaan saa. Tämän eksäni uusin nainen on kai tuntuvasti nuorempi kuin kaikki hänen aiemmat naisensa minä mukaanlukien, että kai hän nyt sitten on lopultakin ihan oikeasti lääpällään, kun meni naimisiinkin 3 kk seurustelun jälkeen. (Mehän ei oltu koskaan naimisissa.)
Kyllähän minua miehet nykyään kehuu kun kuvani näkevät, mutta seksi niillä vaan on mielessä joten ei niitä osaa ottaa vakavasti niitä kehuja. :(- viiltävä tuuletar
Oletko lammas? miksi katselisit muitten naisten kuvia? joita exäsi sulle esittää...sussa on jotain vikaa..itsetunnossasi!
- näin meillä
viiltävä tuuletar kirjoitti:
Oletko lammas? miksi katselisit muitten naisten kuvia? joita exäsi sulle esittää...sussa on jotain vikaa..itsetunnossasi!
Utelias lähinnä, ja onhan se tuottanut tyydytystä tavallaan että eivät ne naiset mitään missejä ole olleet. Yhdessä yhteiskuvassa minkä näin eksä näytti naiselta ja hänen "uusi naisensa" näytti mieheltä. Tämä suhde kestikin sitten kokonaisen viikonlopun.
Ideahan koko touhussa on se että eksä halusi että olemme kavereita vaikka hän minut jättikin. Sen voi tietysti suomentaa että hän halusi etten tule hänen silmilleen enkä ala soittelemaan jotain häirikkösoittoja hänen ja uuden naisen perään. Aivan sama, kusipäistähän se jättötouhu on aina vaikka miten yrittäisi päästä syyllisyydestään jättäjänä.
En tiedä olenko lammas, mutta koko sen pitkän suhteen aikana kuvittelin että ei paremminkaan voisi olla. Mies sanoi joskus suhteen alussa että voi tulla joku sielunkumppani vastaan ja sitten tulee ero. Tulihan se sitten, ja se sielunkumppanuus kesti heillä peräti muutaman kuukauden. Jos kokisin itse olevani valtavan haluttava tapaus olisin varmaan tajunnut loukkaantua siitä että mies haaveilee jostain sielunkumppanista, ja olisin jättänyt koko suhteen väliin jo alunperinkin.
Kolmikymppisenä varsinkin olisi ollut mistä ottaa, muita miehiä, mutta nyt nelikymppisenä jäljellä on vain rumat, läskit ja muuten vastenmieliset miehet. Ja ukit ovat kimpussa, eli vanhat ukot haluaisivat itselleen.
Tästä voi nyt joku nuorempi nainen vaikka ottaa opikseen ja jättää hyvän sään aikana miehen jonka taholta ei mitään rakkautta ole tarjolla. Keski-iässä on ihan turha sitten ihmetellä että mistä toinen tilalle, jos ei enää halua suhteisiin missä ei ole täysi 100 % tyytyväisyys. - näin meillä
näin meillä kirjoitti:
Utelias lähinnä, ja onhan se tuottanut tyydytystä tavallaan että eivät ne naiset mitään missejä ole olleet. Yhdessä yhteiskuvassa minkä näin eksä näytti naiselta ja hänen "uusi naisensa" näytti mieheltä. Tämä suhde kestikin sitten kokonaisen viikonlopun.
Ideahan koko touhussa on se että eksä halusi että olemme kavereita vaikka hän minut jättikin. Sen voi tietysti suomentaa että hän halusi etten tule hänen silmilleen enkä ala soittelemaan jotain häirikkösoittoja hänen ja uuden naisen perään. Aivan sama, kusipäistähän se jättötouhu on aina vaikka miten yrittäisi päästä syyllisyydestään jättäjänä.
En tiedä olenko lammas, mutta koko sen pitkän suhteen aikana kuvittelin että ei paremminkaan voisi olla. Mies sanoi joskus suhteen alussa että voi tulla joku sielunkumppani vastaan ja sitten tulee ero. Tulihan se sitten, ja se sielunkumppanuus kesti heillä peräti muutaman kuukauden. Jos kokisin itse olevani valtavan haluttava tapaus olisin varmaan tajunnut loukkaantua siitä että mies haaveilee jostain sielunkumppanista, ja olisin jättänyt koko suhteen väliin jo alunperinkin.
Kolmikymppisenä varsinkin olisi ollut mistä ottaa, muita miehiä, mutta nyt nelikymppisenä jäljellä on vain rumat, läskit ja muuten vastenmieliset miehet. Ja ukit ovat kimpussa, eli vanhat ukot haluaisivat itselleen.
Tästä voi nyt joku nuorempi nainen vaikka ottaa opikseen ja jättää hyvän sään aikana miehen jonka taholta ei mitään rakkautta ole tarjolla. Keski-iässä on ihan turha sitten ihmetellä että mistä toinen tilalle, jos ei enää halua suhteisiin missä ei ole täysi 100 % tyytyväisyys.(Siis sen takia näytteli niitä kuvia aina uusimmasta naisestaan koska olimme hänen mielestään kavereita, jos jäi epäselväksi tuossa edellä.)
- Meitä on moneksi
Jos mies aina kehuu kauniiksi menee uskottavuus. Ajatuksiin tuppaa että hän haluaa vain vällyjen alle. Hehkeä nainen jota on kehuttu on itsetunnoltaan innokkaampi rakastelemaankin.
Mutta jos useampi, kuka tahansa sanoo kauniiksi se on uskottavampaa. Eivät kaikki ylpisty jos kauniiksi sanotaan, joitakin se voi tosin ylpistää. Kehuja on aina ihanaa ja itsetuntoa nostattavaa kuulla useamman suusta. Eritoten jos kuulee kiertoteitä että joku ihailee se on uskottavampaa. Jokaisessa on varmasti jotakin hyvää ja kehuttavaa, kukaan kun ei ole täydellinen.- ruma mutta nainen
Joo, varmasti menisi uskottavuus meilläkin, jos mies kehuisi koko ajan kauniiksi. Mutta sellainen edes kerran vuodessa tai kahdessa tekisi niin gutaa. Minä rakastan seksiä, ja minua ei todellakaan haittaisi, päinvastoin, jos esileikkinä kehaisisi edes jotain pikku kohtaa minussa.
- bxvmxnvm
Miehesi on hiukka pässi, kun täytyy pysyä omassa käsityksessään noin rehellisesti. Sä ehkä voisit saada pönkitystä itsetunnolle jostain kokonaan muusta asiasta. Teillä ilmeisesti seksiä kuitenkin on.
- lovenpi
Suosittelen luettavaksi: John & Stasi Eldredge, Sodassa ja rakkaudessa.
Voihan olla niinkin, että miehesi luulee, ettei itse ole sellainen mies, joka voisi saada kauniin vaimon. Tämän vuoksi hän ei pysty näkemään sinun kauneuttasi. Mutta jos hän pystyisi avaamaan silmänsä ja näkemään omassa itsessään pystyvyyden, voisi hän alkaa arvostaa myös sinun ulkoisia ominaisuuksiasi. Samoin, uskallatko itse parisuhteessanne tuoda esiin naiseuttasi ja tarvitsevuuttasi, mutta kuitenkin miestäsi kunnioittaen, ei mollaten tai hänen itsetuntoansa vielä lisää painaen muille flirttailemalla? Niinkuin joku on jo sanonutkin, puhumalla, avoimesti ja erityisesti niistä vaikeista...varmasti toinen toistenne ja myös haavojenne ymmärtäminen auttaa myös näkemään toista toisin.- thddd
tuossa on hyvä pointti!
- Ismo_Laitela
Sweet! I've just received my free minecraft giftcode!
>> minecraftcodes.info - Mitä jos
sinulla on joku vika, joka on periaatteessa helposti korvattavissa (olet lihava) mies ei kehu sinua ennen kuin korjaat sen vian. Ehkä hän toivoo, että teet asialle jotain. Hän haluaa sen kauniin naisen, eikä siinä ole mitään vikaa.
- kuuluuko?
"Kymmenen yhteisen vuoden ja yhteisten lasten jälkeen käsket käydä kampaajalla ja huolehtia hygieniasta?
Kas kun et kehota plastiikkakirurgiaan. Eiköhän tuossa ajassa mies ole nähnyt jo ihan saunapuhtaana ja hiukset märkinä."
Ja mitähän ihmettä?? :O Ai kun mies on jo nähnyt sinut "saunan puhtaana", niin nyt on enää turha meikkailla, laittaa hiuksia ym? hah!
Itselläni lapsia, sama mies jo kauan, ja vieläkin kyllä pidän ulkonäöstäni huolen, ITSENI sekä mieheni takia.
Kiitos hei! - shybaby
Mulle ex-poikaystävä usein sanoi että olen kaunis KUN olen aanut laihdutettua...
Suhde päättyi lopulta siihen, että paljastui exälläni olleen seksi suhde koko seurustelumme ajan ja erinäisiä pettämis kertoja. Miehen panot olivat kaikki ei kovinkaan nättejä. Joten lohdutin eron aikaan itseäni ajatuksilla, että exälläni oli vain v-n surkea naismaku.. - aikuinen mies
"Minulla on kuitenkin erittäin hyvä suhde hänen kanssaan,.." HYVÄ SUHD?!? Toinen ittuilee päin näköä ja se hyvä suhde...voi jeebus teidän naisten kanssa.
- ihan tavallinen
Terve,
Joo... Mulla on ollut muutama pitempi suhde ja siellä on esim yksi aivan uskomkattoman kaunis nainen - siis sellainen että kyllä päät kääntyvät ja jutut kiertävät ja pari suht kaunista ja yks enemmistön mielestä varmastikin rumahko nainen. Mutta tähän viimeisenä mainittuun olen ollut eniten rakastunut (lienee koska olin hänen kanssaan pisimpään). Ja MINUN silmääni hän oli kaunis monellakin tavalla. Ja se riittää.
Nyt olen onnellisessa parisuhteessa ja vastapuolin on suhteessa minuun käsittääkseni selvästikin kauniimpi, mutta toisaalta myös vanhempi. Mutta kyllä minä olen ollut huomaavinani että olen hänen silmäänsä ihan oikeasti komea mies - ainakin joiltain osin.
Eli kyllä aidossa rakkaudessa vuosienkin jälkeen minun mielestäni kumppanista tulisi löytää kauneutta.
Toinen asia on tietenkin kumppanin kauneuden/komeuden tuoma status, mikä tuntuu olevan monille aika tärkeätä. Sanoisin jopa että naisille keskimäärin vielä tärkeämpää entä miehille. Sen perään en itse ole ollenkaan - en ainakaan osaa myöntää sitä. - rumabetty
Myös suhteeni on hyvä kaikilta osilta, paitsi en ole viehättävä mieheni mielestä. Olen erittäin hoikka, mutta lihaksikas. En omista pamela anderssonin vartaloa, joka miestäni miellyttää. Hän ilmoitti olevansa valmis kustantamaan minulle silikonit ja kehottanut pukeutumaan paremmin (seksikkäämmin). Pukeutumiseni olen muuttanut täysin, vaikka tyyli ei minua miellytä. Olen alkanut käyttäytymään naisellisemmin ja pukeutumaan tiukkaan ja paljastavaan. Silti mitään muutosta ei ole suhteeseen tullut. Monesti mietin onko suhde sen arvoista, että minun tulee muuttaa itseni täysin? Mieheni toiveissa on vielä stripparin vermeet. Koen, ettei itsetuntoni riitä enää siihen. Seksiäkin harrastamme vain koska täytyy ja hän rakastaa minua. MUTTA hän ei HALUA minua..
Suhteemme epävarmuus ja odotukset rasittavat minua suunnattomasti. Koen itseni onnettomaksi ja epähaluttavaksi. Suhde, jossa kelpaisin sellaisena kuin olen olisi parempi kuin nykyinen. Päätöksen ja muutoksen tekeminen on pelottavaa, mutta en halua olla vain pyykinpesijä ja kodinhengetär.
Tällä hetkellä haen huomion muilta miehiltä, jotka osoittavat haluavansa minua. Minäkin olen vain se johon hänellä on mahdollisuus.
Jossain on varmasti miehiä, jotka näkevät sinut viehättävänä ja todella haluavat sinut! He todennäköisesti myös näyttävät sen, eivätkä paina sinua maahan! Tsemppiä sinulle! - nadinadinadi4
Miksi edes ryhtyä suhteeseen sellaisen kanssa jota ei pidä viehättävänä? Tottakai muut asiat kuin ulkonäkö ovat loppupeleissä tärkeämpiä, mutta alussahan se on nimenomaan se ulkonäkö joka kiinnittää huomion ja jonka perusteella sitä haluaa sitten tutustua siihen kumppaniin.
En tajua miten aloittajan mies ei muka pidä häntä kauniina. Oma mieheni ei ole mikään malli tai bodari, mutta kyllä hän minun mielestäni on seksikäs ja hyvännäköinen möhömahoineen päivineen. Ja koska hän on minusta komea, kerron sen hänelle aika useinkin. Jokainenhan tykkää kuulla kehuja itsestään, varsinkin jos ne tulevat omalta rakkaalta kumppanilta ja vilpittömästi. Eikä miehenikään kehuja panttaa vaan muistuttaa minua aina silloin tällöin siitä miten kaunis ja ihana olen. En tietenkään kuvittele, että olisin maailman kaunein nainen, mutta hänelle olen.
Keskustele nyt hyvä ihminen miehesi kanssa tästä, jokuhan tuossa suhteessanne mättää. - kyllä on
pinnallista! En voi sietää ihmisiä, jotka arvostelevat naisia ulkonäön perusteella tai vaihtoehtoisesti jauhaa älykkyydestä, nimenomaan siten, ettei ihminen ole mitään jollei ole kiitettävä matematiikassa, luonnontieteissä ja saanut vähintään stipendejä tai ole häijy ja laskelmallinen.
Typerää valita seurustelukumppani pelkän ulkonäön perusteella, ainakaan jos meinaa pysyä saman kanssa koko elämänsä ajan. Moniavioiset on asia erikseen.
Miehet jaksaa kiinnittää huomiota naisten kasvoihin ja kroppaan, hiustyyliin. Se on selvää. Mielestäni olen tavallisen näköinen tyllerö, mutta olen saanut monet kerrat kuulla negatiivissävytteistä palautetta lievästä pyöreydestä ja "löysyydestä", joskus tihrusilmistä ja isoista jäniksen hampaista. Onneksi olen paksunahkainen eikä se hetkauta itsetuntoani senttiäkään. Kyllä saa vastapuoli kuulla kaikki huonot puolet itsestään sen jälkeen. Ero on paras vaihtoehto pinnallisesta ihmisestä. Minä elän itseäni varten (ja naiset elää lapsille), en miestä.
Älykkyydestä ja lahjoista on monet kyselleet ja olleet kiinnostuneita. Toki pidän syvällisistä ihmisistä ja fiksuista, mutta rajansa kaikella. Tiedän olevani ja sen huomaa muista, kuka on ja kuka ei. Tarpeeksi fiksuilla on varaa olla vaikka roskapöntön näköisiä silloin kun huvittaa. Miesten kommentit toisarvoisista asioista elämässä EVVK. - moukka mikä moukka
Tosi ärsyttävä piirre miehessä arvostella noin mauttomasti ulkonäköä.inhottava luonteenpiirre,ei hiukkaakaan hienotunteisuutta.joko mies on vähän tyhmä tai kuulostaa muuten siltä,että haluaa tahallaan kiusata.Omassani on alkanut ärsyttää samantapaiset asiat.Sitä kaipaa kohteliaisuutta ja huomaavaisuutta toiselta.voisihan sitä ajatella mielessään sanomatta tuollaisia loukkaavia asioita ääneen.Ei fiksu mies luonteeltaan.Asiasta kannattaa ainakin huomauttaa hänelle.Jos ei lopeta,harkitse suhde uudestaan.
- "Söpöläinen"
Kuule ällös välitä, niillä on sellainen tauti, että omaa ei kehuta, jotta sillä ei nouse pissa päähän ja kun luulottelee itestään liikoja niin sitten lähtee kalastelemaan kaikkia muoliman miehiä.
Miekin olen nätti kaikkein muitten miesten mielestä, en siipan, jonka mielestä en ole yhtään mitään. Alistamalla joka eukko pysyy ruodussa kaikista parhaiten, jos junttiuunoeinarilta kysytään.
Pärjään hyvin, otan kehut vastaan sieltä mistä niitä tulee ja veisaan viis siitä, mitä pässi sanoo.- En piättele!
JESSS!!!Kiitos nimim."söpöläinen".Nythän mä vasta hokasinkin miksi meidän liitossa en saa omaltani kehuja!Hänhän pelkää menettävänsä minut!
Nyt sanon että "kylä lähtee" kun tiedän mistä naruista vetelen.
Kiitoskiitoskiitoskiitos!
(en siis ole ap)
- Anonyymi
Voi kyllä olet paljon joutunut kärsimään typerän ja tunneälyä vailla olevan ukon kynsissä. Oletko liian kiltti? Pitäiskö sun jotenkin opettaa ukolles tunneälyä ja vaatia tunnepuolella vastaantulemista. Ei ihminen voi jämähtää henkisessä lasvussa paikoilleen. Hän pystyy näyttään tunteensa jos haluaa.
- Anonyymi
Olipahan surullista luettavaa. Onhan noita tarinoita kuultu. Kunnes joku kaunis päivä tullut eteen se mies joka arvostaa ja lähtenyt lusikat jakoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690