Kääretorttu

LeskiN51v

Olisko kellään kääretortun ohjetta jok aolis luonmtaisesti gluteeniton ja myös munaton .

4

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti leipoo

Googletin ja löytyihin niitä, tässä yksi suoraan kopiotu;
      Kääretorttu

--------------------------------------------------------------------------------
      Alexis Nikkinen voitti tällä reseptillä vuoden 2005 kokki-diplomin!

1,5 dl sokeria
      1 dl margariinia(sulatettuna)
      2 dl säilykepersikan lientä
      4 dl vehnäjauhoja
      2 tl vaniliinisokeria
      2,5 tl leivinjauhetta

täyte:
      2 dl kermaa
      0,5 dl sokeria
      2-3 dl hilloa (mansikka, omena tms.)
      koristeita, esim. kokonaisia marjoja, persikanviipaleita

Yhdistä kuivat aineet keskenään ja lisää ne rasva-persikkaliemi-seokseen. Älä vaivaa. Paista 200 asteessa 20-30 minuuttia uunipellillä.
      Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää sokeri. Yhdistä suurin osa kermasta hillon kanssa, jätä osa tortun koristeluun.
      Kumoa valmis torttupohja sokeroidulle leivinpaperille. Levitä hillo-kermavaahtoseos päälle ja kääri rullalle lämpimänä. Jätä saumakohta pohjalle. Jäähdytä ja päällystä kermavaahdolla ja muilla koristeilla.

Kokeile variaatioita: Sekoita kermavaahdon sekaan hillon asemesta sulatettua carob- tai valkosuklaata, ja koristele suklaarouheella.

• mitähäh ?

Ja mistäs lähtien vehnäjauho on ollut gluteiinitonta , äiti ?

• normiaineet

jotkut haluaa tosiaan päteä tyyliin pakko päästä vastaamaan ekana - ja pieleen meni.

Itse laittaisin kääretorttuun kaakaojauhetta ja perunajauhoa, niitä löytyy joka taloudesta (kaakao ei tietenkään sokeroitu Oboy vaan esim. Van Houten).
        Olen tehnyt myös luontaisesti gluteenittomista jauhoista pikkuleipiä, piirakanpohjia jne ja hyvin on onnistuneet, jauhot on tietty kalliimpia kuin tavalliset.

• äiti leipoo
        normiaineet kirjoitti:

jotkut haluaa tosiaan päteä tyyliin pakko päästä vastaamaan ekana - ja pieleen meni.

Itse laittaisin kääretorttuun kaakaojauhetta ja perunajauhoa, niitä löytyy joka taloudesta (kaakao ei tietenkään sokeroitu Oboy vaan esim. Van Houten).
        Olen tehnyt myös luontaisesti gluteenittomista jauhoista pikkuleipiä, piirakanpohjia jne ja hyvin on onnistuneet, jauhot on tietty kalliimpia kuin tavalliset.

Hei, ei ollut pätemisen tarvetta vaan huonosti luettu kysymys. Olen pahoillani.
        Vehnäjauhot voi korvata kuten sanoit kaakaojauholla ja perunajauhoilla.
        Gluteenitonta jauhoa en ole käyttänyt kääretorttuun, vaan olen tehnyt tuon
        sinun mainitsemasi ohjeen mukaan.
        Vielä kerran, lupaan lukea kysymykset tarkemmin.
        Hyvää päivän jatkoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4243
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1979
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      389
      1593
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      28
      1437
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      176
      1425
    8. Tästä tullut jonkun ihmisen julkinen päiväkirja

Näköjään. 🙄...
      Ikävä
      250
      1285
    9. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      275
      1145
    10. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      76
      1141
    Aihe