Eli pitäisi ostaa uudet kiekot (tai siis toinen kiekko pari). Mitä pitää ottaa huomioon että osaa tilata sopivat kiekot? Lähinnä askarruttaa että onko kaikki navat ns. vakiokamaa jotka menee heittämällä paikoilleen vai vaihteleeko leveys miten paljon niissä? Entisten kiekkojen navoissa lukee shimano deore. Pitääkö olla sellaset kiekot joissa on samat keskiöt?
Kiekot
6
1650
Vastaukset
- 33
Entisten kiekkojen navoissa lukee shimano deore. Pitääkö olla sellaset kiekot joissa on samat keskiöt ? Tarkoitat varmaan kasettikeskusta. Shimanolle ja Sramille käy sama kasettikeskus, leveydellä ei merkitystä.
- Fillarilla...
Eri pyörätyypeissä on erilevyiset navat. Deore tekstistä päätellen pyöräsi on maastopyörä tai hybridi/trekking/citypyörä avovaihteilla. Silloin takanavan leveys on 135 mm ja etunapa 100mm. Takakiekossa on myös huomioitava vaihteiden lukumäärä. Pelkästä deore tekstistä voi päätellä että pyörässäsi on joko 7-vaihteinen kasettinapa tai todennäköisemmin 8 vaihteinen kasettinapa. (kierrepakkakin on mahdollinen, mutta ei nyt sotkeudeuta enää uusissa kiekoissa sellaiseen roskaan). Kasettinavassa on huomioitava, että 7 vaihteinen on erilainen (lyhyempi) verrattuna 8 tai usempivaihteiseen.
Yhteensopivuus ei ole yleensä mikään ongelma. Valtaosaan nykyisistä tavallisista pyöristä (hybridi/trekking) sopii juuri nuo sinun "Deore" navat. Tarjontaa siis löytyy. Jos olisit laittanut vähän enemmän tietoja pyörästäsi, olisin voinut laittaa tähän parit hyvät normikiekot esimerkiksi.- -hanna-
Elikkäs fillari on insera cc7000 cyclokrossari jossa on ihan vakiot polkupyörätukun osat. :)
Kuinka paljon kiekkoja pystyy oikotuttamaan? sivuttain vispaa vähän mutta enempi on pystysuuntaista vispiä. -hanna- kirjoitti:
Elikkäs fillari on insera cc7000 cyclokrossari jossa on ihan vakiot polkupyörätukun osat. :)
Kuinka paljon kiekkoja pystyy oikotuttamaan? sivuttain vispaa vähän mutta enempi on pystysuuntaista vispiä.Pystysuuntainen heitto voi johtua myös renkaasta, ainakin mulla oli yhdessä renkaassa valuvikaa ja vaihdoin parempi laatuiseen.
Aika paljon niitä vanteita saa oikastua -- riippuu myös siitä miksi niissä on heittoa. Omia kiekkoja tulee rihtailtua kerran vuodessa, jos tulee pari milliä ylimääräistä heittoa (ite rakennettu ja lähtökohta ei ole ihan sama kuin pätevällä ammattilaisella).- Fillarilla...
-hanna- kirjoitti:
Elikkäs fillari on insera cc7000 cyclokrossari jossa on ihan vakiot polkupyörätukun osat. :)
Kuinka paljon kiekkoja pystyy oikotuttamaan? sivuttain vispaa vähän mutta enempi on pystysuuntaista vispiä.Ahaa cc-pyörä... CC-pyörissä käytetään yleensä maantiekiekkoja joten takanavan leveys on 130 mm. Inserasta en mene takuuseen, joten helpoiten voit tarkistaa napojen leveyden mittaamalla ne omasta pyörästäsi. Jos leveys on 130 mm tilaat sitten maantiekiekot. Kyllä ne sopivat.
Aika isojakin heittoja saa korjattua. Jos pyörällä pystyy ajamaan, niin kyllä heiton voi varmasti korjata, ellei kyseessä ole mikään terävä monttu vanteessa. Kannattaa tosiaa varmistaa, että heitto on nimenomaan vanteessa eikä kumissa. - --------------------
-hanna- kirjoitti:
Elikkäs fillari on insera cc7000 cyclokrossari jossa on ihan vakiot polkupyörätukun osat. :)
Kuinka paljon kiekkoja pystyy oikotuttamaan? sivuttain vispaa vähän mutta enempi on pystysuuntaista vispiä.Näyttäisi olevan siinä pyörässä Shimano Tiagra 2*9 vaihteet. Osta siihen jotkut eduliset maantiepyörän vanteet ja toinen takapakka, esim:
http://www.bike-components.de/products/info/p30161_WH-R500-Laufradsatz-Modell-2012-.html'
tai
http://www.bike-components.de/products/info/p16412_WH-RS10-Laufradsatz-.html
ja sitten takapakka:
http://www.bike-components.de/products/info/p3801_Tiagra-Kassette-CS-HG-50-9-fach-.html
Ei tule kalliiksi, ja on varmasti yhtä hyvät tai paremmat kuin alkuperäisosat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654