yrittäjä

aurinkoista syksyä

Itse tehnyt työhistorian yrittäjänä.33vuotta työtä vuorotta ,kaikki 33 joulua ja 33 juhannusta töissä.Aina ei tahtonu rahhaa löytyä laskujen maksuun.Piti luopua monesta halusta,kaikkea kun ei vaan saa.Silti nautin työstäni.En ymmärrä missä tänäpäivänä menee tuolla koulussa pieleen kun ihmiset väsyy kun tulee vastuksia.Tottakai elämään kuuluu vastoin käymiset.
Minusta ammattikoulun opettajan pitäis tämä osata nuorille sanoa,vai onko se sittenkin kotona opittu taito. Vastoinkäymiset tuovat voimaa elämään kun ne itse selvittää.Ei syyllisiä tarvii katella vaan selvittää asiat tavalla tai toisella, ja olla rehellinen itselle ja muille se tuo elämään ja työn tekoon iloa.
Tyytyväinen mieli oli kun illalla rättiväsyneenä sänkyyn pääsi.En päivääkän vaihtaisi pois.Menestyksen päiviä muistelen hymyissä suin ja vaikeita päiviä muistelen,silloin opin elämästä kaikkein eniten.

5

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh..

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
      Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• I hate working

vastoinkäymiset vain vituttavat, elämä on parasta silloin kun on rahaa olla vapaana työn orjuudesta ilman suurempia ongelmia.

• HanskiHeikkilä

Minä olen toiminut yrittäjänä 9 vuotta - ja olen todella nauttinut kanssa, vaikka päivät on muodostunut välillä todella pitkiksi. niin pitkiksi että olen nukkunutkin välillä työmaalla. nyt sitten kesällä alkoikin mennä vähän heikommin, yhtäkkiä ei vaan tilauksia enään tullut niinkuin ennen ja postiluukusta alkoi tippua lappuja jossa käytetiin jo sanaa konkurssi . no minun ja yritykseni pelastus oli www.yritysfakta.fi joiden ammattitaidolla yritykseni jatkoi ja nyt on jo hieman valoa tunnelin päässä. mutta ilman heidän ammattitaitoa olisi ns. elämäntyöni valunut hukkaan konkurssin myötä.. Olen yrittäjä ja ylpeä siitä :)

• 161111

vanha aloitus... ollut jo aiemminkin...

• emili-a

Työmoraali ei ole enää sama kuin ennen.
      Jos tykkää työstään niin ei tunne samaa väsymystä, kuin työstä jota ei voi sietää tai se ei ole muutoin oikea.

Mutta kannattaako työlle ja yritykselle antaa ihan kaikki? Kaikki joulutkin ja perheen yhteisen ajan? Omaan yritykseen pitää panostaa, mutta kannattaisiko miettiä, tällaisena aikana, ettei anna rahan ja statuksen määritellä ihan kokonaan omaa arvoaan? Sitäpaitsi, jos yrittäjä uupuu niin ei ole yritystäkään. Kannattaisi olla terveesti itsekäs ja pitää itsestään huolta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      154
      3325
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2637
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2574
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      120
      2399
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1711
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      172
      1579
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      37
      1285
    Aihe