yrittäjä

aurinkoista syksyä

Itse tehnyt työhistorian yrittäjänä.33vuotta työtä vuorotta ,kaikki 33 joulua ja 33 juhannusta töissä.Aina ei tahtonu rahhaa löytyä laskujen maksuun.Piti luopua monesta halusta,kaikkea kun ei vaan saa.Silti nautin työstäni.En ymmärrä missä tänäpäivänä menee tuolla koulussa pieleen kun ihmiset väsyy kun tulee vastuksia.Tottakai elämään kuuluu vastoin käymiset.
Minusta ammattikoulun opettajan pitäis tämä osata nuorille sanoa,vai onko se sittenkin kotona opittu taito. Vastoinkäymiset tuovat voimaa elämään kun ne itse selvittää.Ei syyllisiä tarvii katella vaan selvittää asiat tavalla tai toisella, ja olla rehellinen itselle ja muille se tuo elämään ja työn tekoon iloa.
Tyytyväinen mieli oli kun illalla rättiväsyneenä sänkyyn pääsi.En päivääkän vaihtaisi pois.Menestyksen päiviä muistelen hymyissä suin ja vaikeita päiviä muistelen,silloin opin elämästä kaikkein eniten.

5

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh..

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
      Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• I hate working

vastoinkäymiset vain vituttavat, elämä on parasta silloin kun on rahaa olla vapaana työn orjuudesta ilman suurempia ongelmia.

• HanskiHeikkilä

Minä olen toiminut yrittäjänä 9 vuotta - ja olen todella nauttinut kanssa, vaikka päivät on muodostunut välillä todella pitkiksi. niin pitkiksi että olen nukkunutkin välillä työmaalla. nyt sitten kesällä alkoikin mennä vähän heikommin, yhtäkkiä ei vaan tilauksia enään tullut niinkuin ennen ja postiluukusta alkoi tippua lappuja jossa käytetiin jo sanaa konkurssi . no minun ja yritykseni pelastus oli www.yritysfakta.fi joiden ammattitaidolla yritykseni jatkoi ja nyt on jo hieman valoa tunnelin päässä. mutta ilman heidän ammattitaitoa olisi ns. elämäntyöni valunut hukkaan konkurssin myötä.. Olen yrittäjä ja ylpeä siitä :)

• 161111

vanha aloitus... ollut jo aiemminkin...

• emili-a

Työmoraali ei ole enää sama kuin ennen.
      Jos tykkää työstään niin ei tunne samaa väsymystä, kuin työstä jota ei voi sietää tai se ei ole muutoin oikea.

Mutta kannattaako työlle ja yritykselle antaa ihan kaikki? Kaikki joulutkin ja perheen yhteisen ajan? Omaan yritykseen pitää panostaa, mutta kannattaisiko miettiä, tällaisena aikana, ettei anna rahan ja statuksen määritellä ihan kokonaan omaa arvoaan? Sitäpaitsi, jos yrittäjä uupuu niin ei ole yritystäkään. Kannattaisi olla terveesti itsekäs ja pitää itsestään huolta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe