Jos olisit ökyrikas

vielä yksi näkökulma

Jos olisit ökyrikas, niin voisitko seurustella tavallisen keskituloisen kanssa? Nyt on ilmeisesti niin, että aika harva huolisi rikasta kumppania, mutta jos olisit itse rikas, niin miten olisi?

17

90

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies kommentoi

      No minä olen melko varakas näin Suomen oloissa. Tarkoittaa että omaisuuden hoidossa alkaa jo olla töitä kun olisi kovin noloa menettää edes osaa siitä.

      Viimeksi pari vuotta sitten ehdotin lähempää ja varsin pitkäaikaista tuttavuutta naiselle joka oli ymmärtääkseni ainakin muutaman seuraavan vuoden ajan täysin ilman tuloja ja sen jälkeen ammatissa joka ei ole tunnettu korkeasta palkkauksesta. Oli kumminkin nätti ja ahkera.

      Mitä väliä naisen tuloilla jos minulla on enemmän kuin koskaan pystyn käyttämään.

      • Ja mitä

        hän vastasi? Tosin olen minäkin aika varakas, mutta tarkoitin nyt monimiljonäärejä, ihmisiä, jotka voivat ostaa mitä haluavat ja mennä miten haluavat. Minusta on aika mielenkiintoista tämä suomalaisten vaatimattomuus ja ylpeys, että omillani mitä itteni elätän, enkä toisen rahoja huoli. Vaikka toinen tahtoisi antaa.


      • ............
        Ja mitä kirjoitti:

        hän vastasi? Tosin olen minäkin aika varakas, mutta tarkoitin nyt monimiljonäärejä, ihmisiä, jotka voivat ostaa mitä haluavat ja mennä miten haluavat. Minusta on aika mielenkiintoista tämä suomalaisten vaatimattomuus ja ylpeys, että omillani mitä itteni elätän, enkä toisen rahoja huoli. Vaikka toinen tahtoisi antaa.

        Mielenkiintoiseksi sen tekee varsinkin se, että suuri osa kansasta loisii toisten rahoilla eikä elätä itseään. Mutta kun rikkaan raha kierrätetään valtion kautta, tulee sen vastaanottamisesta hyväksyttävää.


      • Itsesuojelua
        ............ kirjoitti:

        Mielenkiintoiseksi sen tekee varsinkin se, että suuri osa kansasta loisii toisten rahoilla eikä elätä itseään. Mutta kun rikkaan raha kierrätetään valtion kautta, tulee sen vastaanottamisesta hyväksyttävää.

        Okei, vaihdetaan aihetta.

        Mieti hetki sitä, että jos ei maksettaisi tukia? Mitä tapahtuisi?


      • mies kommentoi
        Ja mitä kirjoitti:

        hän vastasi? Tosin olen minäkin aika varakas, mutta tarkoitin nyt monimiljonäärejä, ihmisiä, jotka voivat ostaa mitä haluavat ja mennä miten haluavat. Minusta on aika mielenkiintoista tämä suomalaisten vaatimattomuus ja ylpeys, että omillani mitä itteni elätän, enkä toisen rahoja huoli. Vaikka toinen tahtoisi antaa.

        En todellakaan ollut pröystäillyt omaisuudellani.
        Kerroin rehellisesti missä olen töissä jne.

        Kun hoksasi että minä asun yhdessä paikkakunnan ökytaloista niin suoritti vauhdittoman korkeushypyn suomenennätyksen. Tämän jälkeen oli erittäin varovainen. Kun kävi selväksi loputkin tilanteesta niin pisti välit poikki.

        Ei nykyisin joku vaikka viiden miljoonan omaisuus ole mikään iso. Tai kymmenenkään.


      • mies kommentoi
        Itsesuojelua kirjoitti:

        Okei, vaihdetaan aihetta.

        Mieti hetki sitä, että jos ei maksettaisi tukia? Mitä tapahtuisi?

        Onhan tuosta esimerkkejä ajalta ennen vuotta 1950.
        Eläkekin oli harvinaisuus. Ei ollut suuria mellakoita vaan kaikki tekivät töitä parhaansa mukaan.


      • Jopas.
        mies kommentoi kirjoitti:

        Onhan tuosta esimerkkejä ajalta ennen vuotta 1950.
        Eläkekin oli harvinaisuus. Ei ollut suuria mellakoita vaan kaikki tekivät töitä parhaansa mukaan.

        Se sitten ainakin niistä puheista, että naiset juoksisivat rahan perässä. Mutta silti ihmetyttää tämä, etä se koetaan jo miinuksena.


      • jopas.
        Jopas. kirjoitti:

        Se sitten ainakin niistä puheista, että naiset juoksisivat rahan perässä. Mutta silti ihmetyttää tämä, etä se koetaan jo miinuksena.

        Edellinen vastaus piti tulla tähän toiseen kommenttiin.

        Mutta siitä, että ei niitä tukia ollut ennenkään, niin silloin se oli hyvin pitkälti suvun vastuulla pitää huolta toisistaan. Mutta jos nyt ykskaks leikattaisiin tuet pois, valtava määrä ihmisiä joutuisi ensinnäkn asuttomiksi ja.. sanotaan nyt näin, että ne 200 romania, jotka tänne kesäsin tulevat kerjäämään ja varastelemaan, olisivat murheista pienimpiä.


      • mies kommentoi13
        jopas. kirjoitti:

        Edellinen vastaus piti tulla tähän toiseen kommenttiin.

        Mutta siitä, että ei niitä tukia ollut ennenkään, niin silloin se oli hyvin pitkälti suvun vastuulla pitää huolta toisistaan. Mutta jos nyt ykskaks leikattaisiin tuet pois, valtava määrä ihmisiä joutuisi ensinnäkn asuttomiksi ja.. sanotaan nyt näin, että ne 200 romania, jotka tänne kesäsin tulevat kerjäämään ja varastelemaan, olisivat murheista pienimpiä.

        Olet ymmärtänyt melko väärin.

        1950-lukua ennen oli maatiloilla tosi paljon töitä, pellot piti kyntää hevosella jne.
        Kaupungissakin tarvittiin apua, vielä 1950-luvun puolivälin asunnoissa oli aina palvelijanhuone.

        Jos joku olisi vaan maannut pankolla suvun elätettävänä niin muut olisivat katsoneet aika kieroon.

        Myöhemmin keksittiin traktori, pesukone ja sahköliesi sekä myös vesijohto, ei tarvittu niin paljon väkeä. kumminkin ihmiset jatkoivat työntekoa ainakin silloin eläneen sukupolven ajan.


    • ..........

      Minun on vaikea asettua varakkaan asemaan, mutta todennäköisesti varakkuuttani ei huomaisi ellei tulisi kotiini vierailulle. Todennäköisesti asuisin Helsingin keskustassa varsin tilavassa asunnossa, mutta muutoin eläisin vaatimattomasti. Voisin elää myös keskituloisen kanssa.

      • mies kommentoi

        Täsmälleen näin minäkin teen, paitsi Helsingin keskusta on aika tylsä.


    • ............

      Miten niin harva huolii rikasta? Totta kai huolin rikkaan, mutta en valitse rikasta pelkän rikkauden takia.

      Tuloilla ei ole paljoakaan merkitystä. Joten keskituloinen kelpaa myös, jos rikkaista ei löytyisi itselle sopivaa.

      • Siten niin

        Kun täällä on ollut parikin aloitusta, sekä miehille, että naisille siitä, että ottaisivatko mielummin samantuloisen vai rikkaan partnerin (muuten samanlaisia), niin etenkin miehet yksimielisesti valitsivat samantuloisen ja tuota tukee tutkimuksetkin, että mies ei halua itseään enemmän tienaavaa naista.


      • lloinen

        Entäs köyhä lusmu vailla tuloja?


    • Nainen 37v

      Ihminen merkitsee, ei ulkoiset asiat. Kuitenkin jos rikas pröystäilee tarpeettomasti, se aiheuttaa helposti ennakoluuloja ja ehkä kertoo myös ihmisestä sellaisia piirteitä mitä ei kumppanille ensisijaisesti toivoisi.

    • No sellaista tilannetta tuskin tulee, mutta kuvitellaan että olisin niin mikä ettei voisin. Tosin silloin voi rohkeesti sanoa toiselle että ei sun tarvi mennä töihin vaan voit löhötä sohvalla... eli huolisin ns. elätettävän kunhan hän on mun mieleen. Tosin kuka siihen sitten suostuisi on hyvä kysymys.

      Okei ei varmaankaan ihan noin mutta tällöin ois ns. varaa valita ja ei välttämättä tartteis kumppania lainkaan... eli seikkailis vain ympäri maapalloa ja tekis töitä vain muodon vuoksi sekä vapaa ehtoisena. Mut kummiskin joo tuo tilanne on täysin kuviteltu juttu, et ei varmastikaan toteutuis noin jos olis sellanen tilanne.

    • gbrtxs

      Jos olisin ökyrikas, olisin YTM. Eli todennäköisesti panisin kaikkia hyvännäköisiä naisia mielin määrin. Vaikea sanoa kuinka helposti kiinnostuisin seurustelusta, kun voisin saada joka yöksi uuden naisen.

      Mutta jos seurustelisin, niin naisen varallisuudella tuskin olisi mitään merkitystä. Miksi olisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      100
      2768
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      235
      1903
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      110
      1859
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      132
      1524
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1400
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      23
      954
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      37
      934
    8. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      84
      909
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      798
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      43
      794
    Aihe