Polar vai Suunto

ll

Oisko kellään vinkkejä, kun olen hankkimassa sykemittaria mahdollisine oheislaitteineen.
Vaihtoehtoinani olisi Polar RS300X GPS G1 laitteen kanssa tai Suunto M5. Polarissa kiehtoisi tuo tarkka GPS-laite ja Suunnossa taas "henkilökohtainen valmentaja".
Miltä tuo GPS-laite tuntuu juostessa, häiritseekö? Tavoitteenani on kunnon kohotus ja painonhallinta.
Vinkkejä, suosituksia tai mitä vaan fiiliksiä noista laitteista otetaan vastaan...

13

3166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvxvcxfsdfsd

      En ole perehtynyt näihin sykemittareihin, mutta itse ottaisin ehdottomasti GPS:n. Sopivat juoksunopeudet ym. voi miettiä itse ilman mitään "henkilökohtaista valmentajaa".

    • polarpersonaltrainer

      Vakilenkkien kanssa tuo GPS-tieto ei ainakaan itseä jaksanut kauaa kiinnostaa.
      Kun lenkin on kerran tarkasti mitannut, ei samasta lenki enää niin kauheasti
      lisäarvoa saa.

      Sykevyö kannattaa pitää puhtaana ja kastella tosi hyvin.

      Polarin web-sivut ovat hyvä paikka pitää harjoituspäiväkirjaa. RS300X:n kanssa tarvitset purkamista varten Polarin oman lisälaitteen (usb-liitännäinen levy, jolle
      kello asetetaan), en muista nimeä.

      • hobbarijuoksija

        GPS on välttämätön työkalu sillon kun mennään merkkaamattomalla reitillä keskellä ei mitään. Satelliitti löytyy aina jostain :) GPS antaa mahdollisuuden reittien improvisointiin. Ittellä on tullu käytettyä pidemmillä lenkeillä juoksussa ja pyöräillessä. On luotettava ja lisäksi tuohan mittaa myös juoksunopeuden joka sekin on riittävän tarkka vauhdin tarkkailuun.

        Toi laite on Flowlink joka lukee rannetietsikan harjoitustiedostot.


    • loikkari

      Olen juossut nyt pari kuukautta Garmin forerunner 610:n kanssa. Musta laadukas kosketusnäytöllinen juoksukello, jossa on GPS sisäämnrakennettuna.
      Minulla on sykevyön lisäksi jalkapodi sisäjuoksuja varten.

      Voin suositella lämpimästi! Laite toimii kun se kuuluisa junan vessa ja on helppokäyttöinen. Hakkaa kotimaiset polarit (oli ennen) ja suunnot mennen tullen - valitettavasti.

      • rr-data

        Vai hakkaa Garmin Polarit ja Suunnot :) Etpä näy sitten ymmärtävän ns. sykevälimittauksen eli R-R datan päälle. Vasta se ominaisuus tekee sykemittarista todellisen sykemittarin ja sitä ominaisuutta ei ole Garminin mittareissa. Vain kalliimmissa Polareissa ja Suunnoissa.

        R-R data ominaisuudella pystytään analysoimaan syvällisesti mitä sydämessä tapahtuu suorituksen aikana. Tavallinen sykkeen analysointi on vain kalpea aavistus tuon ominaisuuden rinnalla.


    • kuntoilijan kokemus

      Minulla on Garmin forerunner 110 ja yhden kerran jo ollut takuuhuollossa, kun alkoi sekoileen. Takuuu huollon jälkeenkin on sekoillut, vaikka on päivitykset siihen tehnyt. Ei jaksa jatkuvasti olla lähettelemässä takuuhuoltoon. Ostaessani akkun kestoa kehuttiin riittävän viikoksi. Mutta todellisuus on että parin tunnin suorituksessa menee akku tyhjäksi. Garmin muka nopea löytämään sijainnin, joka kerta ollut niin että saa yli 5 min odottaa että paikannin on valmiudessa. En voi suositella Garminin sykerannekkeita, vaikuttaa että Garmin ei oikein hallitse näitä kuntoilukamoja, eikä edes gps laitteita. Uskon että Polar tai Suunto olisi käyttäjäyställisempiä kapistuksia kuntolijalle.

    • MR MM

      Polar RS 300 X on erittäin hyvä laite . Itsellä on ollu käytössä pari vuotta joten voin suositella . GPS on myös hyvä ja tarpeellinen laite matkan ja vauhdin mittaamiseen. Molemmat toimineet loistavasti .

    • Movescount

      Suunto on juuri julkaissut Movescount.com online harjoituspäiväkirjaan yhteensopivan iPhone applikaation. Applikaatio tallentaa GPS:n avulla harjoituksen reitin, nopeuden ja matkan. Movescountia voi käyttää ilman laitetta, Suunto laitteiden ja nyt iPhonenkin avulla.

      Movescount applikaatio löytyy App Storesta: http://itunes.apple.com/fi/app/movescount/id465054490

      • kuntoilija

        En suosittele Suuntoa, sykettä ei meinaa harjoituksen alussa löytää/näyttää aika usein hämmästyttäviä sykkeitä. Takuussa olen saanut uuden laitteen kun vanha hiipui kahden vuoden käytän jälkeen. Nykyinen hiipumassa uudestaan noin kahden vuoden jälkeen eli ei löydä sykettä, vaikka uudet patterit ja sykevyä on kasteltu. Kyllä laitteen pitäisi toimia kuitenkin useampia vuosia ja näyttää luotettavasti sykettä.


    • Aika tyytyväinen

      Riittäisikö kuntoilijalle puhelin urheilutietokoneeksi?

      Rannetietokone on tietysti kätevä, mutta itse olen pärjäillyt Android älypuhelimella (työpuhelin), johon olen hankkinut kaveriksi polarin bluetooth sykevyön.

      Puhelin kulkee joko käsivarsikotellossa tai juoksutakin rintataskussa.

      Ohjelmia on vara valitakkin, eikä tarvi tyytyä laitevalmistajan näkemykseen mikä on paras tapa kerätä tietoa ja miten se esitetään.

      Muutamaa ohjelmaa kokeiltuani päädyin Endomondo-ohjelmaan.

      Ja minusta GPS on kyllä ihan ehdoton. On kiva seurailla jälkikäteen miten sykkeet muuttuu lenkin aikana eri maastokohdissa, esimerkiksi ylämäissä tai pehmeillä alustoilla.

    • Running wild

      Itselläni on ollut Garminin Forerunner 610 hyvin laajassa kuntoilukäytössä ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei minkäänlaisia ongelmia. Nettipalvelu Garmin Connect on riittävän hyvä urheilupäiväkirja. Voihan sitä tietysti hifistellä kaikilla hienouksilla, joita jotkin valmistajat tajoavat ja ihan ok jos se kiinnostaa. Olin aikaisemmin Polarin tuotteiden aktiivinen käyttäjä (tallella on edelleen Polarin ihka ensimmäinen sykemittari) ja on se erittäin laadukas tuote, mutta minun makuun niissä on vähän liikaa kaiken maailman sälää.
      Ostin vaimolle viime jouluna Suunnon Quest-kellon ja se on ollut TÄYDELLINEN pettymys. Sisäkäytössä ei toimi sykkeet lainkaan ja ulkokäytössä GPS-on erittäin heikko toiminnoiltaan. Suunto on sitä valohoitanut muutaman kerran ilman tulosta.

      Aloittelevana kuntoilijana Polar on vahva valinta ja siitä eteenpäin alkaa tulla muitakin vaihtoehtoja. Toki Garminilla on muitakin simppelimpiä malleja, mutta niistä minulla ei ole kokemusta. Suunnoilla ei urheilukäytössä tee mitään.

    • Anonyymi

      Polar Vantaan on toiminut hyvin ja riittävästi tällaisen peruskuntoilijan työkaluksi. Onko muuten kenelläkään tullut rannekipuja näistä ihon läpi dataa tuottavista laitteista? Ihan vain kysyäkseni.

    • Anonyymi

      Garmin 955 paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe