Takapyörästä pinnoja poikki jatkuvasti. Siis minkälaiseen kireyteen ne pitää säätää? Pitääkö ne säätää löysähköksi? Pinnat löystyvät itsestään, varmaankin olen kiristänyt ne liian kireälle... tai sitten syynä on paska halpavanne tms.
Pinnoja poikki kerran viikossa
8
277
Vastaukset
Onko siinä jokin erikoinen puolaus? Monesti tulee ongelmia siitä, että yritetään halvalla tehdä erikoisen näköistä.
Sano millä taajuudella ne puolat soi? Jos tietää pituuden, niin voi joku pätevä sanoa onko kireys oikea... Soinnin perusteella omien puolien kireyttä olen vertaillut.
Löysät puolat menee herkästi poikki, mutta toisaalta liikaa ei kannata kiristää. Molemmat tilanteet hajottaa ne. Oma arvaus on että löysyyden takia niitä mene enemmän rikki.
Miten olisi, jos menisit soitteleen toista mitoiltaan vastaavaa kiekkoa ja vertaat kireyttä omaasi. Referenssin kannattaa olla hyvä, jos hyvän suuntaan on tarkoitus päästä. Ei sitten kannata tehdä isoja säätöjä kerralla, jos ja kun ei ole kokemusta. Neljännes/puolikas kierros esim kerrallaan ja tarkistaa tulosta. Hyvä puolauksen tarkistus vaatinee renkaan tyhjentämisen... leipomista? Se sitten mitä kiristetään ja mihin suuntaan on pidempi selostus, mutta niitä ohjeita löytyy.- määmy
Tuttu, jo lopettanut pyöräliikkeen omistaja kertoi poikkimenon syyksi lölysät pinnat.
Liian kireään väännetyt laittaa vanteen soikeaksi.- jaapoo
siis ethän kertonu onkos se vanne vapaarattaalla vai ei jos on niin siinähän on jo alkujaankin toisenpuolen puolat kireämmällä kun siinä on toisellapuolella pystypuolaus ja toisella tavallinen puolaus. mutta sitten asiaan meneekö puola koukusta poikki jos menee niin merkkaa puola kun vaihdat uuden niin tiedät meneekö aina samat puolat jos menee niin syyllinen on mitä todennäköisimmin navassa oleva reikä siinä on vääränlainen seevaus tai jäänyt kokonaan tekemättä seevaus, seevauksen puuttuminen katkaisee puolan pommin varmasti. ja lopuksi puolien kireys on täysin yksilöllistä kun vanteesta pitää saada pois pystyheitto ja sivuttaisheitto pelkät vanteethan ei suinkaan ole suoria kun ne tulee tehtaalta. kun ajelee vanteella josta puuttuu puola niin katkee yleen sä puuttuvan vierestä puola kun se joutuu tekemään 2 työt
jaapoo kirjoitti:
siis ethän kertonu onkos se vanne vapaarattaalla vai ei jos on niin siinähän on jo alkujaankin toisenpuolen puolat kireämmällä kun siinä on toisellapuolella pystypuolaus ja toisella tavallinen puolaus. mutta sitten asiaan meneekö puola koukusta poikki jos menee niin merkkaa puola kun vaihdat uuden niin tiedät meneekö aina samat puolat jos menee niin syyllinen on mitä todennäköisimmin navassa oleva reikä siinä on vääränlainen seevaus tai jäänyt kokonaan tekemättä seevaus, seevauksen puuttuminen katkaisee puolan pommin varmasti. ja lopuksi puolien kireys on täysin yksilöllistä kun vanteesta pitää saada pois pystyheitto ja sivuttaisheitto pelkät vanteethan ei suinkaan ole suoria kun ne tulee tehtaalta. kun ajelee vanteella josta puuttuu puola niin katkee yleen sä puuttuvan vierestä puola kun se joutuu tekemään 2 työt
Jos suorassa kiekossa on isot erot puolien kireydessä, niin vanteessa on jotain vikaa -- siis jotain ylimääräisiä jännityksiä (venymisiä?) ja niitä paikkaillaan puolilla. Vapaarattaan puolen lyhemmät ja kireämmät puolat ei ole ongelma.
Yhden puolan puuttuminen ei välittömästi aiheuta suurempaa ongelmaa, mutta kannattaa korjata. Ylimääräinen löysyys saa liikettä aikaan ja sitä kautta taivutuksia... murtumat tulee, kun metalli väsähtää.- jaapoo
jth_12 kirjoitti:
Jos suorassa kiekossa on isot erot puolien kireydessä, niin vanteessa on jotain vikaa -- siis jotain ylimääräisiä jännityksiä (venymisiä?) ja niitä paikkaillaan puolilla. Vapaarattaan puolen lyhemmät ja kireämmät puolat ei ole ongelma.
Yhden puolan puuttuminen ei välittömästi aiheuta suurempaa ongelmaa, mutta kannattaa korjata. Ylimääräinen löysyys saa liikettä aikaan ja sitä kautta taivutuksia... murtumat tulee, kun metalli väsähtää.niin totuuden nimissä pitää sanoa et tollainen automaatti rihtauskonekkaan ei kato missä kireyksessä mikäkin puola on se vaan kiristää ja löysyttää puolia niin kauan kunnes vanne on joka suuntaan suora. ja jos kokeilet tollaista vapaarattaalla varustettua vannetta niin koska rattaan puolella olevat puolat on kohtisuoraan napaan nähden niin ne on paljon kireämmällä kuin ei rattaan puolella jossa on kulmaa napaan nähden, muuten vanne romahtaisi. olen kyllä korjannu sellaisiakin vanteita missä puolan katkeaminen on välittömästi aiheuttanut sen että on pitäny jarru löysentää kokonaan et on päässyt ajamaan kotiin. niinkuin aikasemmin sanoin ei ne pelkät vanteet ole tehtaalta tullessa suoria. vanteissakin on suuria eroja ontelovanne voi olla niin jäykkä et joudut tosissaan kiristelemään ja löysyttelemään et saat kaikki heitot pois
- Pinnataiei
Ostin aikionaan kauppaveljiltä fillarin (kuwahara) siinäkin katkes kuukaudessa parit pinnat, olivat kuulemma laittaneet laaduttomat pinnat takapyörään, kertoi uudet pinnat vaihtanut pyörähuolto.
- zoetemelk
Kerran oli käytössäni kiekko, joka oli suora, mutta jotkut pinnat oli kiristetty niin, että kierteitä oli näkyvissä ulkopuolella ja osan pinnoista niin, että kierteitä oli siellä navan puolella näkyvissä (eli ihan epätasaisesti) Puolat rapsahtelivat poikki yksi toisensa jälkeen, eikä siihen ollut muuta vaihtoehtoa, kuin uudelleenpuolaus. (huom: oikean mittaisilla puolilla)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673