Valmet Automotive

Onko kokemuksia tehtaasta työnantajana ? Hakevat pariasataa autonrakentajaa. Ilmapiiri, työtahti, ym ?
Ilmianna
Jaa

157 Vastausta


Kiinnostaisi itseäkin tietää, autot kiinnostaa ja autotehdas voisi olla mielenkiintoinen työpaikka. Teollisuustyöntekijä olen nytkin mutta rakennuspuusepän alalla, mietin vaan mikä tehtävä voisi autotehtaalla soveltua meikäläiselle...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Eikös tuo ole aivan perus liukuhihnatyötä, sana pahimmassa merkityksessä. Linjaa pitkin tulee runko, johon liitetään annetussa ajassa omat paikan osat, ja tämän jälkeen runko jatkaa matkaa linjalla ja uusi runko tulee asennettavaksi, pahimmillaan runko ei edes pysähdy vaan liikkuu koko ajan linjalla eteenpäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nimimerkki varattu. kirjoitti:
Eikös tuo ole aivan perus liukuhihnatyötä, sana pahimmassa merkityksessä. Linjaa pitkin tulee runko, johon liitetään annetussa ajassa omat paikan osat, ja tämän jälkeen runko jatkaa matkaa linjalla ja uusi runko tulee asennettavaksi, pahimmillaan runko ei edes pysähdy vaan liikkuu koko ajan linjalla eteenpäin.
En nyt sanois välttämättä, että tuo olisi nyt sanan pahimmassa merkityksessä liukuhihnatyötä. Riippuu tietenkin onko esim. hitsaamossa vai kokoonpanossa töissä (maalaamossa, logistiikassa jne, mut lähinnä hitsaamoon ja kokoonpanooon nyt vissiin on haettu uusia työntekijöitä) ja tietenkin aina asemapaikkaa voi vaihtaa tai kokonaan työtehtävää, ettei tarvii nyt loppuelämää siinä samassa kohtaa nököttää. Riippuu tietenkin työkavereista joiden kanssa joutuu työskentelemään, mutta aika leppoisan näköistä/oloista se touhu on, kun siinä samalla höpötellään ja lyödään osaa kiinni. Hitsaamo on hieman erilainen ja enemmänkin sitä liukuhihnatyötä, mut kokoonpanossa esim. viimeistely on kaukana liukuhihnatyöskentelystä. Tosin kaipa jokaisella on vähän erilainen käsitys mitä tuolla tarkoitetaan, mut voisin kuvitella ton olevan helpoimmasta päästä. Ite ainakin pidän liukuhihnatyönä sellaista, et pakataan esim. ruokaa purkkiin ja purkkeja vilistää naaman edestä 100 kpl minuutissa ja tohon toi autotehtaan homma on ihan täysi vastakohta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jepjepjoo2 kirjoitti:
En nyt sanois välttämättä, että tuo olisi nyt sanan pahimmassa merkityksessä liukuhihnatyötä. Riippuu tietenkin onko esim. hitsaamossa vai kokoonpanossa töissä (maalaamossa, logistiikassa jne, mut lähinnä hitsaamoon ja kokoonpanooon nyt vissiin on haettu uusia työntekijöitä) ja tietenkin aina asemapaikkaa voi vaihtaa tai kokonaan työtehtävää, ettei tarvii nyt loppuelämää siinä samassa kohtaa nököttää. Riippuu tietenkin työkavereista joiden kanssa joutuu työskentelemään, mutta aika leppoisan näköistä/oloista se touhu on, kun siinä samalla höpötellään ja lyödään osaa kiinni. Hitsaamo on hieman erilainen ja enemmänkin sitä liukuhihnatyötä, mut kokoonpanossa esim. viimeistely on kaukana liukuhihnatyöskentelystä. Tosin kaipa jokaisella on vähän erilainen käsitys mitä tuolla tarkoitetaan, mut voisin kuvitella ton olevan helpoimmasta päästä. Ite ainakin pidän liukuhihnatyönä sellaista, et pakataan esim. ruokaa purkkiin ja purkkeja vilistää naaman edestä 100 kpl minuutissa ja tohon toi autotehtaan homma on ihan täysi vastakohta.
Liukuhihna työssä se hihna määrää työtahdin, ei työntekijä. Se on sitten loppupeleissä sama mitä sillä hihnalla tehdään. Toki tiettyyn pisteeseen saakka tuollainen aivot narikkaan työ on hyvä, että siinä samalla voi pohtia maailman menoa tai murehtia omia asioita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Is a shithole ,working here for 1 year. Nonono. Run! There is no negative rumor on this forum that is untrue. Don't believe me! Come and see!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
11,5v. Autotehtaalla töissä, nyt viiden vuoden jälkeen taas siellä. Hyvä paikka. Ei valittamista.
Ilmianna
Jaa
toimistoväelle ihan paska paikka. pekkaset käytössä, kahvitauot kiellettyjä, johtamistyyli suoraan 60-luvulta. kaikki pelkäävät toimitusjohtajaa joka ei koskaan näyttäydy, johtajaportaassa ei kukaan ulkopuolelta tullut johtaja ole kestänyt muutamaa kuukautta pidempään. organisaatiomuutoksissa samat äijät pysyy, roolit vain vaihtuu ja mikään ei muutu. ilmapiiri on kuppikuntainen ja hyvin salaileva, tarvittaessa omallekin väelle valehdellaan koska virheitä ei katsota hyvällä. hyvä että pääsin pois.
Ilmianna
Jaa
siis mistään muusta työpaikasta ei löydy niin kusipäistä johtoporrasta kun autotehtaista!
siinä tehtaassa juuri kehutut uudet rekrytoinnit uusien palkkaukseen antaa hyvän kuvan mutta katotaan vähän ajan päästä kun alkaa YT taas ja lentää porukkaa ulos eikä ole muuten ensimmäiset YT siinä tehtaassa! eikä viimeiset. suosittelen ihan mitä vaan työpaikkaa kuin sitä.
Ilmianna
Jaa
Hakevat jatkuvasti porukkaa vaan haetaan ja haetaan, mutta miksi? Eikä väestö ala riittämään siellä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
sen takia kun se työ on yksitoikkoista liukuhihnaa, ja lattiatason työtehtävät on aina niitä paskimpia. vaikka nyt meneekin hyvin niin parin vuoden päästä voi olla seis koko tehdas. se on nähty monet kerrat.
kannattaa mielellään mitä vaan muuta työpaikkaa etsiä. voi olla että muualla juuri sinua arvostetaan toisin kuin tuolla.

ja sinulle Outo firma kirjoittajalla muistutus, kun kysyt tuota että miksi haetaan ja haetaa, aina kun joku firma rekryy jatkuvasti uutta ja uutta on paikassa joku vika jonka takia siellä ei pääkestä,viihdytä, paskapalkka jne..
tollaset firmat jolla on työntekijöitä helvetisti niin myös YT on aina jossain kohtaan alkamassa :) muista se.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei ikinä enää sitä . kirjoitti:
sen takia kun se työ on yksitoikkoista liukuhihnaa, ja lattiatason työtehtävät on aina niitä paskimpia. vaikka nyt meneekin hyvin niin parin vuoden päästä voi olla seis koko tehdas. se on nähty monet kerrat.
kannattaa mielellään mitä vaan muuta työpaikkaa etsiä. voi olla että muualla juuri sinua arvostetaan toisin kuin tuolla.

ja sinulle Outo firma kirjoittajalla muistutus, kun kysyt tuota että miksi haetaan ja haetaa, aina kun joku firma rekryy jatkuvasti uutta ja uutta on paikassa joku vika jonka takia siellä ei pääkestä,viihdytä, paskapalkka jne..
tollaset firmat jolla on työntekijöitä helvetisti niin myös YT on aina jossain kohtaan alkamassa :) muista se.
True. Very true!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
People are running from here. I am searching for another job too. You are welcome to take my shitty workplace.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älkää menkö rekryn kautta sinne. Sis. 1vk teoriaa 3 vk palkatonta työtä sanktiot päälle jos ei tunnu omalta hommalta. Yks tuttu meni haastikseen sinne ja haastattelija oli todella törkeä. Lisäks samoihin tehtäviin pääsee vuokrafirman kautta, niil on jatkuva haku kokoonpanoon, maalaamoon.. Esim. Opteam. ja palkoille pääsee sunnittelemassa. No ainakin vuokrafirmat työllistyy ja monen moni virka"loinen".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
palkoille pääsee siis heti. kta 13e/h ylityöt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
motivemotive kirjoitti:
palkoille pääsee siis heti. kta 13e/h ylityöt.
13:) fuck off dude :)) sing somewhere else.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Samaa mieltä Optem on ihan huijari pulju. Silmät kirkaana soppaa puhuu.
11.63 tunti on sit palkka ja siihen palkaan saa tehdä sit jo töitä kuin hurja yötä päivää.
Ja sit ruokataukokaan ei kuulu työaikaan !!!.. Hullu mesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Valmet Automotive on joo ihan paska paikkka. Palkka on ihan paska työhön verrattuna, ei jää mitään käteen. Työtahti ihan hirveä ja olet itse vastuussa kaikesta. Työ on yksitoikkoista liukuhihnatyötä, johon kyllästyy aika äkkiä.Et saa kiitosta mistään, kehuja harvoin, mieluiten sinua moititaan virheistä. Tauot olemattomia ja liian lyhyitä. Ruokalassa jonot ja kävelymatka vievät tauon aikaa, joten ruoka pitää hotkia ja juosta takaisin asemalle jatkamaan töitä. Tehdas on melkoinen paikkojen hajottamo, eli joka paikka on ihan paskana hartioista varpaisiin, kun vähän aikaa on tuossa työssä. Saattaa joutua välillä tekee ylitöitä. Paikassa on hirveän kuuma ja ilmastointisysteemit varmaan rikki. Olin itse tehtaalla vähän aikaa töissä, mutta onneksi pääsin pois sieltä paskakaatopaikalta. Suosittelen ihan mitä tahansa muuta työpaikkaa, mutta ei kannata mennä ikimaailmassa tuonne töihin, itse en ainakaan ikinä mene töihin sinne enää. Tiedän mistä puhun. Ja jos joku epäilee, että en ole ollut töissä tuolla niin tässä pieni todiste siitä.
Tauot aamuvuorossa 7.47-7.57, 10.00-10.30, 12.37-12.47
Tauot iltavuorossa 16.17-16.27, 18.30-19.00, 20.47-20.57
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Paljon peruspalkka aloittelijalla, et kannattaako edes lähteä kokeilemaan? hitsaus, maalaus ja kokoonpano?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
looooop kirjoitti:
Paljon peruspalkka aloittelijalla, et kannattaako edes lähteä kokeilemaan? hitsaus, maalaus ja kokoonpano?
Kokoonpanossa peruspalkka 10€/h aloittelijalla ja vuorolisä vähän päälle 1 euron, eli aika mitätön tuo palkka työtahtiin verrattuna. Palkankorotuksia ei ole eikä muitakaan etuja. Minulla ei palkka noussut kertaakaan kun olin töissä tuolla. Suosittelen kyllä, että kannattaa hakea jotakin muuta työpaikkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ValmetAUT kirjoitti:
Kokoonpanossa peruspalkka 10€/h aloittelijalla ja vuorolisä vähän päälle 1 euron, eli aika mitätön tuo palkka työtahtiin verrattuna. Palkankorotuksia ei ole eikä muitakaan etuja. Minulla ei palkka noussut kertaakaan kun olin töissä tuolla. Suosittelen kyllä, että kannattaa hakea jotakin muuta työpaikkaa.
Näimpä juuri!!! Palkkaus on oikeesti pikaruokapaikan työntekijän tasolla..
Kiertäkää kaukaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuule ValmetAUT
mites jos täytyy käydä vessassa 1 tai 2 hädällä? ehtiikö käymään jotenki että toinen tuuraa? tuntuu toi sun teksti sellaselta että työttömänä liiton rahoilla on kannattavampaa ettiä muita hommia ku mennä tonne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juu ... kiertäkää kaukaa !! Kahvia ei ees keree juoda eikä kusella käydä 10min kun linja jo lähtee käyntiin .... Olen elämäni varella ollu monessa paikkaa töissä ja tollasta mestaa en oo ennen nähnä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"... sit ruokataukokaan ei kuulu työaikaan". Mitä sitten odotatte? Olen ollut 23 vuotta työelämässä elektroniikka/mittalaite teollisuudessa (huolto-osastolla) ja koskaan ruokatauko ei ole kuulunut työaikaan - aina täytyy leimata itsensä ulos.
Kahvitauot toki kuuluu työaikaan. Riippuen koulutuksesta tuntuu tuo palkkataso olevan kuitenkin varsin matala ja vielä vuorotyöstä. Emäntä on sairaanhoitaja ja tekee 3 vuorotyötä - peruspalkka on siellä jossain 2200-2400 € kieppeillä (vastuu painaa). Ihan vertailun vuoksi: pitkä koulutus, tehtävän vaativuus (psyykkinen ja fyysinen kuormitus), vuorotyö, naisvaltaisen alan palkkataso verrattuna autoteollisuus (ja ylipäätään teollisuus). Itse en lähtisi liukuhihnalle minnekään, vaikka liukuhihnaa tämä työelämä tuntuu olevan muutenkin :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minimipalkka 10.50€/h, käytännössä kokoonpanossa aluksi 11-12€. Nousee hieman kokemuksen karttuessa jos tekee hommansa kunnolla. Toki voi myös edetä perusduunarista parempipalkkaisiin hommiin. Ja työsuhde-etuja on, esim. alennuksia ja ilmaisia harrastusmahdollisuuksia jne. Työtahti kyllä on kova, joten laiskat valittajat eivät hommassa pärjää.. Ilmapiiri työtekijöiden keskuudessa todella hyvä, ja esimiehetkin ovat mukavia. Täällä foorumilla vaan kenkää saaneet laiskurit valittaa ja yrittää mustamaalata paikkaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ai että laiskurit valittaa ja lähtee??? Miten ois Järkevät Ihmiset Lähtee Valmetilta tuota pikaa?!
Ei ole ihmisten paikka tuo vaan mekaanisten orjien. Ja seison sanojeni takana aivan täysin.
Kokemusta on valitettavasti tuoltakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voin sanoa ihan suoraan, että toi on ihan paska paikka. Minulla oli palkka kokoonpanossa vähän päälle 10€/h ja ei noussut yhtään palkka. Tauot ovat ihan liian lyhyitä, kaksi 10 minuutin taukoa, siinä kerkeää käydä nopeasti vessassa ja pitää hörpätä kahvit ja sitten linja lähteekin liikkeelle. Linja lähtee liikkeelle sekunnilleen, siinä ei ole paljon varaa jäädä istuskelemaan. Silloin kun linja pyörii, niin et käytännössä pääse käymään vessassa, vaan joudut pidättämään. Jos korvaaja sattuu olemaan paikalla ja vapaana, niin hän voi tuurata, silloin kun käyt vessassa, mutta näin ei todellakaan ole aina. Helvetin paska paikka. Kannattaa hakea todellakin muuta työpaikkaa. Valmet Automotive on kyllä niin outo paikka, että en ole kyllä elämäni aikana nähnyt tuon tasoista ja niin outoa työpaikkaa missään.
Kannattaa kiertää kaukaa ja hakea johonkin muuhun työpaikkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
oon kuullu juttua joskus että saksassa ne tienais autotehtaalla huomattavasti paremmin kuin mitä suomessa on palkat.
mut saksassahan niitten ei tarvitse ajaa ruosteläjillä vs suomalaisten.
nyttenkin pihalla 90 luvun ruosteinen toyota, kiinnostaa ihan helvetisti työnteko kun autoa ei oo varaa tolla palkalla vaihtaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
I am a fuckin immigrant and i don't know how to "nicely" leave from here. My advice: run! They hire so many because are leaving so many. You might get lucky at the beginning (4 months probation) but after that is a dark future.Even engineers and esimies left at some point . Some places (paintshop) are "runned " by some under 30's fucks that think it goes just like they want. Some workplaces are really stressing, superiors asking for number of cars and quality control asking for quality. Is a chaos and the final product is something i wouldn't buy with a gun at my head. Here are a lot of stupid or no-life people working here. (Not everybody). If u are really desperate...try. if not...fuck it. They didn't succeed to make a good working environment not even after 1 year of a-klasse production. Is a good workplace for old experienced workers here and for a few other lucky ones. New ones....come and do the 4 month probation period and u will believe me. Let's be honest: u are the perfect worker for 4 months . They do the same (perfect employer for 4 months). Then....u are fucked and this is valid for 80% of the new guys. Is a very good company BY NAME and..a top employer (as i saw on news) lol...top employer because also people are running from here. If i would have to choose again....i wouldnt come . I am searching for another job just like u are and just like 4 other coleagues that i know.
Ilmianna
Jaa
siellä ensin otetaan töihin sitten pilataan työkunto ja sitten saa lopputilin......
Ilmianna
Jaa
Olin joskus valmetilla töissä ...ja meillä oli 4 minuutin kahvitauot. Riippuen vuorosta,saattaa olla myös 5 min. Ihan natsi meininkiä. Jos haluaa ehtiä vessassa käymään kahvitauolla,täytyisi melkeimpä jättää kahvin juonti pois tai juoda samalla kun on pöntöllä :D Raskas työ tauot minimaaliset. 4 minuutin kahvitauko ei ole inhimillinen!! Virheistä rokotetaan ja vaikkei olisikaan oma virhe vaan vaikka robotti paskana niin työntekijää rokotetaan. Välttäkää paikkaa.
Ilmianna
Jaa
Kaupan kassankin tuntipalkka on kovempi kun Valmetin autonrakentajan.
Ilmianna
Jaa
Onko jollakulla kokemusta/tietoa noista materiaalin vastaanotto, varastointi ja jakeluun liittyvistä hommista? Mitä duuni mahtaa sisältää...? "Auttavat asunnon hankinnassa ja mahdollisuus yhteisasumiseen" - kokemuksia tästä???
Ilmianna
Jaa
Mene tikanojalle töihin sinne, ei tarvitse mitään tehdä ja palkkajuoksee, varsinkin jos olet sähköpuolen käynyt niin siinä vasta helpolla pääset, pitkäletti näyttää apinalta ja vähän sen oloista muutenkin toiminta..
Ilmianna
Jaa
Varastointi/ jakelu hommissa vielä huonompi palkka kuin autonrakentajilla. Juurikin tuon noin 10€ ilman kokemusta. Lisäksi ykstoikkoinen työ ja todella huono työilmapiiri.
Ilmianna
Jaa
Autonrakennuksessa alkupalkka alle 10 e/ tunti. Varmaa tietoa.
Ilmianna
Jaa
10e/h. Syön sil hinnal vaiks pienii kivii. Velliperseet itkee tääl. Ite en palkkais teit mihinkää. Menkää vaa kotii repimää tukii, kyllä mä ne teille maksan.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juuri näinnäin. Valittajista huokuu laiskuus ja lusmuilu kauas. Menkää sinne kouluun, hankkikaa ammattitutkinto niin yllätys, palkka nousee. Ja pitääkö sanoa erikseen, ettäoon se OMA ASENNE vaikuttaa kaikkeen. Jos olet jalkoja laahaava valittajaluuseri, en ihmettele jos sen mukaan kohdellaan.
Terv. entinen kokki, nykyään autonrakentaja ja aloituspalkka 13e/h.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei pääsin just tonne Valmet automotive niin,
Kannatako otta vastaa työn ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ilman muuta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla on haastattelu ensi viikolla ja ajattelin etukäteen hieman googlailla. Ei vaikuta erityisen hyvältä työnantajalta tämän keskustelun perusteella. Täytynee olla haastattelussa tarkkana. Kertokaahan työntekijät mielipiteitänne tänne, ne on kallisarvoisia erityisesti nyt suuren rekryn aikaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Joo mullakin haastattelu ja jos paikka tulis niin muutto olis edessä niin kiinostais toi palkkamäärä jne että pärjääkö. Ja nää valituskirjotukset täällä on 2014 että vaikuttaa varmaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miten meni haastattelu ?? Miltä työpaikka vaikuttaa? Itse olen ainakin avoin kaikelle ja haluan mahd nopeasti töihin. Tietysti katson nyt netistä kaikkea mahdollista työpaikkaan liittyen ja ei mikään paras mahdollinen kuva ole tullut ihmisten kirjoituksista, mutta ovat myös jo vanhempia tekstejä, lieneekö siis enää ajankohtaista tietoa työpaikasta. Käsittääkseni tuonne voi päästä aika nopeastikin hommiin.. Laitoin siis jo hakemuksen menemään. Saako työmatkasta korvaukset ?? (näin ainakin olen kuullut) Asun itse Turussa ja kuljen siis mahdolliset työmatkat autolla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Haastattelueessä kirjoitti:
Joo mullakin haastattelu ja jos paikka tulis niin muutto olis edessä niin kiinostais toi palkkamäärä jne että pärjääkö. Ja nää valituskirjotukset täällä on 2014 että vaikuttaa varmaan?
minä oon vähän reilu 9€ tuntipalkalla tehny maarakennushommia lapiomiehenä opintovelat perinnässä siihen päälle. ihan hyvin pärjäs silti. olettasin tällä perusteella että kyllä noilla tehtaan palkoilla ihan hyvin elää. varsinkin jos et ole liian tuhlaileva luonne
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itsellä alkaa maanantai hommat siellä , löytyisikö salosta joku joka menis myös jos sais kyytiä jonku aika , maksan tietty :)
Ilmianna
Jaa
joo itse olen ollut nyt 6kk töissä autotehtaalla ja sanotaanko että siinä on 6kk liikaa... palkka aivan surkea, tauot niin kun on mainittu todella lyhyet ja johtamistyyli ja ilmapiiri ainakin kokoonpanon puolella todella surkea.. itsellä on toinen työ kokoajan hakusessa.. eli "pientä" vinkkiä työtä hakeville ÄLKÄÄ TEHKÖ SAMAA VIRHETTÄ..
1
Ilmianna
Jaa
joo aivan orjatyötä ei helvetti.. palkka 10eh ja johtajilla 22eh mitkä ei siellä tee vittu yhtään mitään. älkää tulko tänne asut jossain parakissa kun kaupungissa ei oo yhtään vuokrakämppiä 2kk riitti tätä paskaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Miten niin? Onhan 10 egua ihan ok palkka jos kouluja ei oo tullu käytyä ja muutenkin slorvaillu. Parempi se on kun 7 egen siivoojan palkka tai 6 egen lipunmyyjän palkka. Jos kadehdituttaa kovasti niin voithan itsekin aina kouluttautua johtajaksi ja saada parempaa palkkaa. Eikä päälle kolme donaa brutto johtajan palkasta kovin häävi ole... Itseasiassa sieltä palkkataulukon pienimmästä päästä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
kouluja on käyty sen verta ettei vittu tarvi mitään 10e hyväksyä.. ton palkan ymmärtäis joillekki penskoille ja ulkomaalaisille mutta ei aikuiselle ihmiselle suomessa missä kaikki maksaa aivan vitusti.. raadat niskalimassa rikkaille mersuja ja saat just ja just sen verran et pärjäät kuukauden. no tää on suomi ei voi mitää kaikki pitäs ilmaseks tehä. ollaan ansiosidonnaisella 400 päivää ja katellaan jaksaako taas jotain ettiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tyyömiess kirjoitti:
kouluja on käyty sen verta ettei vittu tarvi mitään 10e hyväksyä.. ton palkan ymmärtäis joillekki penskoille ja ulkomaalaisille mutta ei aikuiselle ihmiselle suomessa missä kaikki maksaa aivan vitusti.. raadat niskalimassa rikkaille mersuja ja saat just ja just sen verran et pärjäät kuukauden. no tää on suomi ei voi mitää kaikki pitäs ilmaseks tehä. ollaan ansiosidonnaisella 400 päivää ja katellaan jaksaako taas jotain ettiä
Et sää sää kovin hääviä ansiosidonnaista tuolla 10€ tunti, just menee sille rajalle et hävitä peruspäivärahan, "et saa mitään tukia"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Salossa saksalaiseen Freudenberg-konserniin kuuluva Viledan tehdas ( Swep oy ) maksoi minulle 2012 noin 8.5 euroa tunnilta. Pyysin vielä tuohon rohkeudenpuuskassa palkankorotusta ja sain muistaakseni 1e noston.

Sain työpaikan omatoimisesti. Vuokrafirman kautta samaan aikaan tulleen työtoverin työsuhde "päätettiin" kun sanoi, ettei voi tehdä yövuoroa.

Olin Swepillä täysipäiväinen, liittomaksujen ym ja verojen jälkeen palkkaa jäi käteen noin 1100-1300 euroa kuukaudessa. Joskus enemmän, mutta oikeastaan aina alle 1500e.
Vanhemmat työntekijät toki sanoivat, että ajanmyötä oppii suoltamaan nopeammin moppipohjia ompelukoneen läpi ja saa tuottavuusbonuksia....itse näin kuvion aika toivottomana, koska samaan aikaan työjäljen täytyi pysyä laadukkaana. Irrationaalista. Bonuksetkin olivat roposia.

Palkkaa pystyi kohottamaan itsekin, nimittäin päiväkohtaisesti tiuhentamalla työtahtia (ompelemalla enemmän kulloistakin valmistuksessa olevaa moppimallin työvaihetta). Itse onnistuin ylittämään bonusrajan vain pari kertaa otollisen, helpon tuotteen kohdalla.

Pääasiallisesti työskentelin urakkaluontoisessa mekanisaatioryhmässä isolla automaattikoneella. Päivätavoitteen täyteen saaminen vaati jatkuvaa, miltei hidasteetonta (konevika, tuotteenvaihto, langan-tai hapsurullanvaihto) aihioiden ajoa. Työtoveri neuvoi ettei saa ajaa liikaakaan, ettei ryhmän päivätavoitetta nosteta jo ennestäänkin tiukasta.

Kahvitauot olivat silloin 2x 10 min ja ruokatauko 30 min.

Seinillä taukojumppaohjeita, mutta ei siellä jumpata ehtinyt. Ihan naurattaa. Monella näytti olevan fyysistä kremppaa.

Mikrokuitupölyä (moppihapsuista) leijaili ilmassa kaikkialle. Työsuhteen päätyttyä huomasin hengityksen helpottuvan. Koetin käyttää hengityssuojainta duuniaikana, joskin se tulehdutti/hautoi nenän ja suunympärystä. Lopulta olin ilman sitä, kuin muutkin muijat tehtaalla. Parilla taisi olla astma.

Monen yrityksen pääpampun vuosiansiolla olisi maksettu koko työurani tuolla tehtaalla. Olen kuitenkin onnellinen että työsuhde loppui. Terveys olisi mennyt alipalkalla. Palkkakuitteja taitaa olla yhä tallessa.
Ilmianna
Jaa
Siis eikö tuolla pääse vessaan tarvittaessa? Pieni, mutta iso juttu.. :/ Muuten työ kiinnostaisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ei voi lähteä jos ei o tuuraajaa. Linjat käy kokoajan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyivittumikäpaikla76 kirjoitti:
Ei voi lähteä jos ei o tuuraajaa. Linjat käy kokoajan
Luulisi, että tuo ei nyt kovinkaan iso ongelma ole. Eikähän tuokin asian ole järjestetty vähintäänkin tyydyttävällä tavalla, kun on kuitenkin kohtuu iso talo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei sieltä linjalta lähdetä mihenkään. vasta kun tuuraajaa tulee paikalle.
ne ei aina ole siinä lähellä.
tauolta ei kannata myöhästellä, linjat lähtee sekunnileen päälle.
kuten sulle jo sanoin, HYI VITTU MIKÄ TYÖPAIKKA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
olin viikon ja l'hin meneen ei saatana mitä orjatyötä mistä ei saa edes kunnon korvausta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minkälaista tuntipalkkaa siellä tarjotaan? Olen itse miettimässä sinne menoa ja jos sieltä saisi kelvollista palkkaa niin kestäisi katsella hieman tiukempaa menoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13574918/valmet-automotive

LUE toi teksti kokonaan jonka on kirjoittanut tämä henkilö, sen jälkeen tiedät minne olet hakemassa.
Tiimi_TOTUUDENTORVI

3.10.2015 13:20
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oh gad mitä keskutelua. Kävin just työhaastattelussa ja annettii työterveys kysely kouraa ja annettii myös ymmärtää et töihin vaan et he soittelevat sit.. ei oo viel kuulunu.. Onks se oikeesti tollasta mitä ylhäällä kaikki puhuneet? Miten siel lomat menee? Jos siel o tauot tota luokkaa eikä vessaan pääse ku hätä yllättää ni joo o...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
LUE se teksti kokonaan jonka laitoin tohon sun yläpuolelle, älä nyt sellasia lomia edes mieti kun tuolla orjalaitoksella jaksa olla enempää 1viikosta - 2kk välillä.
toi auto tehdas on työpaikkana aivan paska! sieltä asemalta ei poistuta kuin tauolla.
jos on kusihätä niin sitten pidätellään siihen asti kunnes tauolle pääset.
taukotiloissa ei ole jääkaappia,mikroa,kahvikeitintä. joko menet ruokalaan tai syöt huoneen lämpöisiä eväitä. ja tauolta ei myöhästellä. muuten tulee monoa ja sitä kyllä sieltä mielellään haluaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihan paska paikka! En suosittele, ite ollut 2vk ja oon ihan kypsä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
niin mä vähän meinasin. lähde hyvä mies pois ennen kuin paikat on lopullisesti rikki.
älä sentään kuse housuihin mersuja tehdessä. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo en taida lähtee tommosilla palkoilla yhtään mihinkään ja ainakaa UKI:iin. Ei kuulosta hyvältä myöskään tuommonen orjatyökuvio + OPTEAM.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
ois kanssa ylihuomenna työhaastattelu ja kuumottaa vähän et teenkö elämäni suurimman virheen ees harkitsemalla tota paikkaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
hae töitä ihan mistä vaan muualta. toi autotehdas on oikeesti vitun paska paikka
jos ei perkele edes kahvinkeitintä mikroa ole taukotilassa ni pitäkööt herrat paskansa. pomot vetää kunnon bonarit kun juokset hiestä märkänä eksä saa itse mitään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Joku aika sitten pääluottamusmies piti puhetta ja ilmoitti vuosiansioittemme paranevan kolme -neljä prosenttia. Kyllä se varmaan paraneekin, kun esim. ensi viikonloppuna ollaan töissä sekä la, että su. Niin se vuosipalkka vaan nousee... eikäkö nehän tehdäänkin KI-KY:nä ja alennetulla prosentilla. Hirveä natsi-firma, en olisi voinut kuvitellakkaan tälläisiä enää olevan.
Kyllä, kyllä haukkasin paskaa. Pois ASAP.
Ilmianna
Jaa
Ite ollu ny 2 kk ja sanon aivan paska paikka
Ilmianna
Jaa
Vittuakos nuoret valitatte??? Itte olin intin jälkeen Volvolla Gööteporissa 70-71, ei sieltä baanalta kuselle lähdetty jos ei ollut tuuraajaa.- Töihin siitä mars! Kukas muuten mamuja ja meitä eläkeläisiä elättää ? :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä vuonna 1970 työtahti oli ihan eri kuin nyt .Ei sitä työnteoksi voinut edes kutsua .Nykyään kaikki kellotettu sekunilleen tahti varmaan neljä kertaa nopeampaa .Ei olisi 70 luvulla poika tätä nykyajan menoa kestänyt vaan viinaa olisi masennukseen juonut ,kun muita lääkkeitä ei vielä ollut.
Kyllä nykyajan nuoret on ihan samanlaisia kuin silloin ,mutta työtahti ja työolot nykyään paljon huonommat. Ärsyttää nää 70 luvulla työelämässä olleiden onnenpossujen kitinät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Butwork is not about tauko all the time and drinking kahvi work is work and if need hard worker I don't know how is there going on on firma but people says so bad things and memories
Ilmianna
Jaa
Eihän noilla kovin iso pula näytä olevan työntekijöistä. Mulle tuli Opteamilta viesti, että emme valinneet nyt sua.
Ilmianna
Jaa
Justiinsa eilen kävin OPteamin työhaastattelussa. Parakkielämä ei juurikaan säikäytä, on sitä ennenkin solussa asuttu ja kyllä siihen oppii.

Palkkahan vaikuttaa melko järkevältä. Oon minä toki parempaakin saanu, mutta useemmin huonompaa.

Tällä hetkellä nyt mietityttää eniten tuo koulutusvaihe. Alkaako sen jälkeen työt heti vai miten se menee?
Pääseekö niihin parakkeihin/asuntoloihin jo koulutuksen aikana?
Ilmianna
Jaa
Itse aloitan ensi viikon keskiviikkona kokoonpanon koulutuksessa. (Hain maalaamoon, mutta vasta viimeisimmässä sähköpostissa jonka tänään sain, mainittiin tuo kokoonpano). Kävin haastattelussa jo muutama kuukausi sitten ja vasta viimeviikon perjantaina soittivat että minut valittiin, ja aloitus olisi 26.6. Nyt sitten maanantaina soitettiin että pitäisi aloittaa jo ensiviikolla. Nainen vielä puhui siihen sävyyn, ettei olisi mistään myöhemmästä aloituksesta edes puhuttu, sillä se on täynnä. Todella sekavaa toimintaa, ja lyhyt varoitusaika. Ensi viikosta alkaen pääsee kuulemma jo kulkemaan sillä 4e hintaisella kuljetuksella, vaikka netin mukaan se alkaisi vasta ensikuussa. Saa nähdä jäänkö pysäkille...

Haastattelussa luvattiin muistaakseni 13e tuntipalkka ja siihen vaikka mitä lisiä. Kuulosti hyvältä ensimmäiseltä oikealta työltä. No ei kuulosta enään, kun näitä keskusteluja lukee. Onneksi sieltä on ilmeisesti mahdollista lähteä hyvin äkkiä, jos ei homma nappaa. Olen kyllä ahkera, tunnollinen enkä liian vaativa työntekijä, mutta jos en raskaasta työstä (jossa ilmeisesti nopea tahti ja olemattomat tauot) saa kunnioitusta ja kohtuullisen hyvää palkkaa, saa opteam soittaa taas yhdelle uhrille, jonka odotetaan muuttavan viikossa toiselle puolelle Suomea.

Mutta ihan avoimin mielin lähden kokeilemaan, että onko se sellaista kun puhutaan. Olisi kiva tietää, miten näillä vasta aloittaneilla sankareilla menee, ja mitkä on fiilikset?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itse olen nyt viikon ollut kokoonpanon remmissä mukana ja ainakin tähän mennessä vaikuttaa hyvältä. Linjalla on hyvä meininki ja työt hoituu mukavia rupatellessa. Työ on toki nopeatahtista, mutta eihän sitä yleensäkään töissä vaan lorvita. Tauot on toki lyhyitä, mutta niihinkin tottuu. Ja toisin kuin ylemmissä kirjoituksissa, vessassakin pääsee käymään muutoinkin kuin tauoilla.
Tämä työ ei ole laiskoille lorvailijoille ja turhan valittajille. Linja kulkee ja osat napsuu paikoilleen. Toivottavasti viihdyt :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvä meininki. Tahti on kova mutta eihän sinne lorvailemaan olla tultu vaan töitä tekemään. Välillä tulee hetkiä kun hommat seisoo ja silloin kerkiää käyvä vaikka vessassa jos siltä tuntuu. Sellaiset ihmiset jotka vähänkin epäilee että ei jaksa/kiinnosta tehdä töitä, elkää vaivautuko, ette tule viihtymään. Elkää tuijottako sitä tuntipalkkaa, ajatelkaa kauaskantoisesti.
Ilmianna
Jaa
Ihan hyvä paikka jos tykkää tehdä töitä rahan eteen .Työmäärä lisääntynyt itsellä 4 vuoden sisällä n.200% ja palkkakin 9.80eurosta 11.70 e. +lisät Olen logistiikassa sinänsä rennompaa ei välttämättä linjasidonnaista voi pitää pidempiä taukoja jos vaan työkaverin kanssa sopii .Hommat kuitenkin jonkun tehtävä kunnialla sinäaikana. Olen huomannut että ahkeruudesta palkitaan vaan lisätyöllä ei palkalla . Olen toisinaan niin uupunut tästä kaikesta vuorotyöstä,kikyilystä jne..tuntuu ettei pienellä ihmisellä saisi olla muuta elämää kuin autotehdas .Useana lauantaina töitä kikynä .esim.Perjantai illalla pääset klo 23 töistä ajat noin 2 tunnin työmatkan kotiin klo 01 . Syöt .menet pesulle klo 01.30 nukut jos nukut klo 3 herätys ja töihin klo 06.00
No onneksi tämä loppui/loppuu kun 3 ja 4 vuorot alkaa.
Olen kiitollinen siitä,että työkaverini ovat todella mahtavia ja jakavat tämän kokemuksen kanssani. Toivon etten ole saanut elinkautista tässä paikassa ,vaan vapautuisin kohta. Itse en uskalla karata seurausten takia .Jotkut rohkeat ovat senkin tehneet .Olen kuullut että aikaajoin täältä on päässyt toisinaan ehdonalaiseen(lomautus) ja on täältä kuulema välillä päässyt kerralla moni vapauteen (tuotanto loppunut). Sitä päivää odotellessa tai toisen työpaikan löytymistä.
Kyllä tätä jaksaa jos asenne kohdillaan, eikä perhettä tai muutakaan sosiaalista elämää kuin töissä .Oma pönttö ainakin ihan sekaisin vuorotöistä .Yrität nukkua milloin kerkiät ,odotat vaan töihin lähtöä tai milloin pääset nukkumaan .Ei ole mitään säännöllistä elämää ,pelkkää lähes jatkuvaa stressiä .
Tsemppiä kaikille autotehtaan sankareille!
Ilmianna
Jaa
Vankila elämää ei yhtään omaa elämää.
Uskomatonta että nykyaikana joku suostuu tuohon paskaan lähtemään mukaan.
Ilmianna
Jaa
Työkkärin kautta 2 viikkoa ilmaiseksi töitä ja sitten lätkästään kympin sopimus pöytään. Ylityöt teetetään suoraan vaan kikyllä. Joka lauantai kikyä parin päivän varoitusajalla. Jos et suostu niin se on monoa. Liitosta kyselee onko tää sallittua niin "juu juu on se, paikallinen sopimus". Kaikki aivan helvetin kyrpiintyneitä koko touhuun mutta kukaan ei tee asialle mitään. Tervetuloa!
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Menen nyt myös Lauantaina töihin, sanottiin meille että Kiky juttu että normi palkalla että ei makseta lauantai lisiä. On tämä vain aikamoista, onkohan laillista ihan laillista touhua ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
vittu mikä firma!urakkatyötä pienellä tuntipalkalla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei mitään positiivista sanottavaa tästä firmasta :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Menkää lakkoon
Ilmianna
Jaa
Typerä paikka, kaikki asiat huonosti organisoitu. Esimiehet jättää asioita tekemättä ja palkkoja jää maksamatta tai siirtyy seuraavaan palkkaan. Täysin paska firma
Ilmianna
Jaa
Suoraan sanottuna täysin orjatyötä. Työkkärin kautta jos olet päässyt töihin, aloitat 12 tai 15pvn harjoittelujaksolla, josta saat hikiseen 9€ jonka jälkeen ehkä työllistyt valmetin kirjoille, silti joudut vetää niska hiessä hommia ja johto vaatii myös harjoittelijoilta tarmoa.. Esimiehet uusia ja eivät tiedä oikein itsekään missä mennään ja muutenkin koko johto täysin perseestä ja asiat tehtaalla huonosti organisoitu. Fleximmit eivät toimi kaikilla, jotkut ovat ns jäännyt porttie ulkopuolelle tämänkin takia. Tiedonvälitys on tosi hidasta. Palkkojen kanssa ongelmia. esimiehet korjaa jos korjaa. Työtahtia kiristetään koko ajan ja kohta tehdas siirtyy 4 vuoroon jonka jälkeen työvuorot on aivan päin vittua, ne jotka haaveilee tasapainoisesta elämästä, voi heittää sen kaivoon, tulet raatamaan tessin minimipalkalla paikat kipeeksi. Henkisesti tosi raskasta ja päivän vapaat keskellä viikkoa menee lepäilyyn. Ylitöitä tulee olemaan koska kiky poistuu.

Jos luit tämän harkitse oikeasti vielä tehtaalle menemistä, autotehtaansankarit on suurin kusetus valmetilta ja opteamilta!
Ilmianna
Jaa
Miksiköhän porukkaa lappaa koko ajan ulos? Jotta saadaan näyttämään tilastoissa hyvältä kun on hakijoita niin paljon. Tosiasiassa jotkut ovat tulleet järkiin ja huomannut et miten paskasta paikasta on kysymys. 30 tonnia vuodessa, täyttä paskaa, johtajien palkat laskettu keskiarvoon. Normityöläine et tule noihin palkkoihin koskaan pääsemään. Sinä saat 10-12€ väliltä työpisteestä riippuu, monilla se osuu tuohon 10€. Jos et opi työtahtiin 2 viikossa tai naama ei miellytä esimiestä , lennät ulos todennäköisesti. Kannattaa kiertää kaukaa tämä paikka jos yhtään arvostaa itseäään. Näillä palkoilla mitä sinulle tullaan maksamaan on täysin orjatyövoimaa. Sinua on kusetettu jo haastatteluvaiheessa ja kun luit työilmoituksen. Kaikki tämä hypetys on yhtä suurta kusetusta ja opteami on kanssa yksi kusetusfirma. Tulet huomaaman sen jos menet syöttiin. Jotkut huomaavat sen heti, jotkut valitettavasti vasta viikkojen tai kuukausien jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Siis saadaan näyttämään tilastoissa hyvältä kun saadaan lisää rekryä kun porukkaa lähtee ulos samalla mitalla melkeimpä mitä uusia tulee. PAIKAT EI TULE IKINÄ TÄYTTYMÄÄN TÄSSÄ FIRMASSA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämä on sitä joustoa mitä Sipilä haluaa lisää.
Toisinsanoen sinä joustat ja firma vain sanelee ja pakottaa tekemään mitä mieleen juolahtaa ja ainoastaan firma hyötyy ja sinä kärsit ja olet orjan asemassa vailla mitään oikeuksia.

Ainut asia mitä tällä joustolla tavoitellaan on että saadaan työläisen selkänahasta enemmin irti ilmaiseksi ja samalla otetaan ylityökorvaukset ,pyhäkorvaukset sekä päivärahat pois duunarilta.

Urakkatyöstä minimipalkka on naurettavaa ja vastaakin hikipajojen työoloja tai jopa vankiloita missä olet jonkun muun omaisuutta, tuosta on inhimillisyys kaukana eikä sitä tunnista enää työelämäksi lainkaan.
Ilmianna
Jaa
Osa on siellä ihan sen takia koska jos lähtee pois niin tulee karenssi :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onneksi ne joilla työmatkaan menee tarpeeksi pitkä aika voi lopettaa ensimmäisen 3kk aikana ihan milloin huvittaa. Perusteluna TE toimistoon työmatkaan kuluva aika niin ei karenssia tule.
Käsittelyaika noin 30vrk kun asiasta ilmoittaa TE toimistolle heti kun hommat lopettaa ja antaa selvityksen niin ei tule edes juuri katkoa rahan saamisessa.

Näin tein ja eikä karenssia tullut koska työmatkan pituus on niitä harvoja asioita mitä vielä hyväksytään että karenssia ei tule.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Mitew vko 31 on porukkaa infottu onkon se oikeastikkin palkatton lomailu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
on palkaton, miksiköhän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten ne voi tehdä tuota KIKYÄ lauantait, kun KIKYstä ei ole sovitte ensi vuodeksi. Tämän vuoden KIKY on 24h, ja kun sitä ei ole enää ensi vuonna, 24h täytyttyä pitäisi maksaa normi rahat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
mistäköhän tätä pitäisi kysellä että onko sallittua ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Liittoon yhteys kusettaa firma kaikkia ei voi olla laillista tollanen kohta loppuu ukin mersujen teko
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
:D ainahan sitä voi töissä sattu "vahinkoja ja huolimattomuutta" esim ei muistakkaan laittaa siihen uuden mersun vaihdelaatikkoon tai perään riittävästi öljyä tms pientä "unohtuu" kiireessä laittamatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä paska paikka ! Ihmiset niin vammasia en ymmärrä miks he suostuvat
Ilmianna
Jaa
On teilläkin luotto iso firma ja asiat päin persettä, ihmettelen!!!
Ilmianna
Jaa
jees viikko riitti. minä en tee olemattomilla tauoilla ja paskalla palkalla enään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
noi tauot on kyllä tosi ilkeät, ei oikeasti kerkee tehdä mitään, ykkösellä kahvi alas ja takas töihin.
Ruoka pitää myös syödä tosi nopeasti vaikka ruokalassa ei olisi ruuhkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No niin olen aloitteleva tekijä mutta en aloitteleva elämässä, pistän korvan taakse kaiken lukemani ja tulen kertomaan mite asia on kohdallani.
Sen voin kertoa että tämä parakki-asuminen on ihan ok. Vuokraan kuuluu kaikki oleellinen eli vedestä ja sähköstä ei veloiteta erikseen ja kohtuu rauhallista ainakin omassa yksikössäni on.
Huoneesta löytyy niin jenkkijääkaappi micro-aaltouuni ja kohtuullinen komero vaatteille jne.
Itse sain aivan prännärin huoneen missä ketään muuta ole ollut vielä, yhteisestä tilasta löytyy niin kaksi hella/uuniyhdistelmää ja kahvin keitin ja telkkari.

Pienenä miinuksena voisin sanoa että suihkut ovat mallia unisex tai en ainakaan löytänyt naisille erikseen suihkutilaa tai wc tiloja.

Etäisyys tehtaasta on alle kilometrin että sinällään sinne pääsee kävellen kohtuudella ja lähin kauppa (Lidl) on muutaman sadanmetrin päässä.

Mutta palaan asiaan kun ensikosketus tehtaaseen on tullut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mihin työtehtäviin pääsit tehtaalle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Maalaamoon tiedoksi että logistiikka kutsuu sikäli eivät muualle laita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Opteam! SUCK
Kun käyt haastattelussa ja satut tulemaan valituksi OPTEAMIN kautta niin seuraavaksi haet "työvoimapoliittiseen koulutukseen" joka kestää 12-15 arkipäivää...Tämä täytyy tietysti hyväksyttää TE toimiston kanssa ja päivittää omaan suunnitelmaan.

https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/674639?locations=Uusikaupunki&&announced=0&sort=1

On kaksi tapaa miten työsopimus hoidetaan, tästä ei toki missään kohtaa etukäteen sanota.
Eli kesken "työvoimapoliittisen koulutuksen" porukka pistetään ns kahtia toisille puhuu TE toimiston henkilö ja toiset viedään muualle. Tämä sakki joka viedään muualle Opteamin henkilön johdolla ni kirjoittavat työsopimuksen OPTEAMIN henkilöstövuokrauksen alle ja se toinen sakki tekee sopimuksen SUORAAN Valmeta automotiven kanssa JOS lykästää tämän ns työvoimakoulutuksen jälkeen.
Toki tässä on sitten niin että kun olet OPTEAMIN kanssa tehnyt sopimuksen alkaa palkanmaksu saman tien TOISIN kuin niillä jotka tekevät ehkä myöhemmin sopimuksen Valmet automotiven kanssa! Nämä edellä mainitut ehkä Valmet automotiven kanssa työsopimuksen tekevät harjoittelee työntekoa sillä 9euron päivä yläpitkorvauksella ja
kuten todettua OPTEAMIN kanssa sopimuksen tekvät alkavat saamaan jo ns normi palkaa siitä kyseisestä päivästä alkaen. Tätä ns harjoitteluaikaa on noin 2 viikkoa

En tiedä sitten miten ja millä perusteella se sitten määräytyy kuka millaisen sopimuksen ns joutuu kirjoittamaan mutta siitä voidaan olla yht mieltä että nämä jotka tekee sopimuksen OPTEAMIN kanssa ovat heikoilla siin kohtaa JOS JA KUN työt jossakin kohtaa vähenee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaduttaa jo miksi menin lukemaan. Kaikki kaveritkin kenelle olen kertonut hakeneeni tuonne ovat varoitelleet.
Ilmianna
Jaa
En ihmettel enään miksi työtapaturmia tuolla on noinkin paljon, en ihmettele myöskään sitä että väki vaihtuu. Ihan perusasioista kun lähdetään esim sosiaalitilat missä siis pukuhuoneet jne. Ne on sijoitettu kontteihin jotka sijaitsee keskellä pihaa ja ovat aivan törky ahtaat käytävätila ei varmaan ole täyttä metriä leveyssuunnassa. Kuvittele että käytävän 2 puolta on pukukaapit joita on noin 20kpl per puoli. Koita siinä nyt sujuvasti vaihtaa yhtään mitään kun samassa läjässä on tulijat ja lähtevät.

Toisekseen työhönopastus aivan perseestä, eli ainakaan tuolla mitä tein niin työvälineistä ei kerrottu juur mitään ja perehdyttäjää eli ryhmän vetäjää ei juuri näkynyt. Sait tasan itse opetella trukin käytön ja löytää käyttövivut mistä mitäkin tapahtuu koska niiden sijoittelu on eri merkeissä eri paikoissa.

Perusasioita ei esim kerrottu vaan sait itse hakea niin ruokalan ja paskahuussin sijainnin. Ja ottakaa huomioon osalla porukasta ainoa kokemus trukilla ajosta vain 3 päivän kurssilta.
Ja kun kerran tavaroiden nostaminen ja laskeminen on haasteellista ihan päiväseltään niin miten kuvittelette että hommat helpottuu syksyn säkkipimeässä useiden metrien korkeuteen.

Eli kaikkinensa kun summattaan asioita, siellä on ihan helvetillinen kiire,kukaan ei oikein kerkiä eikä kiinnosta. Hommat tehdään vasurilla kun resussit eivät riitä että ns reisille menee, tähän kun lisätään paska palkka suhteessa siihen paljonko teet töitä niiin jo siinä epäsuhtaa alkaakin jo olemaan.

Kaiken tietty kruunaa Opteamin täysi kädetys ja vedätys koko helvetin touhussa.
Ilmianna
Jaa
Täyttä kusetusta koko rekry ja vuositulot. Koko aika helvetin kiire, isot pomot käy valittaas kun ei linjasto liidä. Paskat perehdytykset. Ketään ei kiinnosta kuin oma napa. Mitään rauhallista tiimihenkeä ei ole. On vaan vittuuntuneita ihmisiä. Mene niin näet.

Terveisin. Ex työntekijä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
miksi vuokrafirma opteam on siellä mukana?miksi tehdas ei palkkaa työvoimaa suoraan omille palkkalistoille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska on paljon helpompaa pistää pihalle ne joilla on Opteamin kautta työsopimus ja mahdollisesti Valmet automotive säästää näin myös muissa henkilöstökuluissa kun ei palkka suoraan Valmetin kirjoille.

Olin aiemmin hieman skeptinen kun luin näitä kirjoituksia että millaista tuolla on työskennellä. Valitettavasti huonot kokemukset ovat kohdallani myös käyneet toteen. Eli työhöperehdytys saattaa olla aivan mitä sattuu, jos on säkä niiin perhehdyttäjällä on sinulle aikaa ja hänellä on kokemusta talosta jo usemmalta vuodelta.

Tai sitten käänteisesti kenelläkään ei ole aikaa ja työhön perehdyttäjällä kokemusta ehkä joitain kuukausia. Tähän yhtälöön kun kirjataan poissaolijoiden kuormitus ja jatkuva väen vaihtuvuus on suorastaan ihme että näinkin paljon saadaan autoja rakennettua.

Tämä kaikki kuormittaa koko henkilöstöä ja en ihmettele että työtapaturmia on todella paljon.
Kokonaisuutena arvioni työpaikasta -5 Olen päättänyt jättää työpaikkani ja hakea muita töitä koska kokonaisuus on noinkin huono.
Ilmianna
Jaa
Esimiehet ovat täysin pätemättömiä työhönsä!
Ilmianna
Jaa
Olen kuullut mielipiteitä vähän laidasta laitaan, yksi tuttavani on sitä mieltä että linjahomma on mukavaa ja ryhmässä kaikki toimii hyvin. Toinen sanoo että työ on kuin keskitysleiri. Ketä sitten uskoa.
Ilmianna
Jaa
Kyllä Minua nyt naurattaa,(siis se naurattaa,etten enää tarvitse olla kusipäitten pomojen pompoteltava,ja saan rauhassa juoda kahvini,en tarvii enää juosta.)kun luen noita ylläolevia viestejä. Pääsin hiljattain eläkkeelle oltuani työelämässä lähes neljä kymmentä vuotta.
Jaksamista raskaan työn raatajat.
Ilmianna
Jaa
Inffoan nyt kaikille paljastukset kyseisestä paikasta. Alkupalkat ovat 10-11 euron kohdilla. Ylitöitä tullaan teiltä kinisemään jatkuvasti tehtaan esimiesten kohdalta. Se että ylitöitä tarjotaan ei ole paha mutta puhutaan paskasta palkasta plus siitä että ylityöt tarkoittavast yleensä tuplavuoroa eli 16 tunnin työpäiviä ja painostus ylitöihin on aika kova että soitellaan kotiin asti monesti. Esimiehet ovat täysin ylikuormitettuja joten heillä ei riitä aika tai kiinnostus teidän asioihinne. Huomattu on monissa turvallisuus sekä kiusaamis tapauksissa. Lähtiä määrät ovat kovia palkkojen ja edellämainittujen syiden takia joten kokkoajan on päällä rekryjä. Taukoipaikoilla ei ole mitään mikroja tai kylmälaitteita koska paloturvallisuus mutta luottamusmiehet ovat hiukan erimieltä totuudesta. Sitten asiaan kaikkia ei oteta optemille osa menee suoraan valmetille ja opteamillä palkka alkaa juoksemaan heti taas valmetilla saa odottaa kuukauden ensimmäistä kahden viikon palkkaa. Ja voitte arvata kun vaihtuvuus väessä on suurta mikä on osaamisen taso ja miksi ylitöitä tehdään jatkuvasti on huono osaaminen ja tavoitteista jääminen. Suosittelen paikkaa sellaiselle joka hakee ensimmäistä työpaikkaa koska ketä tahansa lähes pääse töihin ja voi tienata juuri ja juuri enemmän mitä saa kelalta sekä saa sitä työkokemusta jatkon kannalta. Muille sanon että en suosittele kovin lämpimästi. Ja olen kuullut että lakon uhka tulevan vuoden sisällä on suuri koska metalliliitto...joten opteamiläiset lentäisivät heti ulos. Uskon että kaikki tarpeellinen ja ennekaikkea totuus on tässä tekstissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
itseasiassa kyllä siellä ihan ok tienaa (2500e-3000e/kk) just kun tekee esim sunnuntain töitä, ei ole kyllä 16h päivää tullut tehtyä.
Rankkaa on ja ei mitään mikroja jne ole. meillä on ihan ok tiimi niin homma on aika kivaakin, esimiehet on mitä on ja ylitöitä kyllä saa tehdä jos haluaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Logistiikka, työntömastotrukkikuski aloituspalkka 10,60 ja tämä sopimus suoraan Valmetille tehdystä sopimuksesta. Työvuorolisät ilta/yö iltavuoro noin euron lisää tunnilla ja yövuoro 2 euroa hieman yli.

Eli normaalilla työmäärällä ei kovin kummoisiin ansioihin päästä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Enjatka kirjoitti:
Logistiikka, työntömastotrukkikuski aloituspalkka 10,60 ja tämä sopimus suoraan Valmetille tehdystä sopimuksesta. Työvuorolisät ilta/yö iltavuoro noin euron lisää tunnilla ja yövuoro 2 euroa hieman yli.

Eli normaalilla työmäärällä ei kovin kummoisiin ansioihin päästä.
Eli jos keskituntiansio olisi 12euroa tunti jäisi BRUTTO ansioksi noin 1900 euroa kk!
Kukin voi sitten laskea paljonko ylitöitä saa tehdä jotta tuo 2500/3000 euroa vaatii tunteja sen saadakseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Enjatka kirjoitti:
Logistiikka, työntömastotrukkikuski aloituspalkka 10,60 ja tämä sopimus suoraan Valmetille tehdystä sopimuksesta. Työvuorolisät ilta/yö iltavuoro noin euron lisää tunnilla ja yövuoro 2 euroa hieman yli.

Eli normaalilla työmäärällä ei kovin kummoisiin ansioihin päästä.
Lisätään vielä että tuo 10,60 on koeajan palkka jota maksetaan 6kk joka on ns koeaika.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mähönen2 kirjoitti:
Lisätään vielä että tuo 10,60 on koeajan palkka jota maksetaan 6kk joka on ns koeaika.
ei ole kaikilla :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Slaveko kirjoitti:
ei ole kaikilla :)
Kun paremmin tiedät niin kerro lisää. Alustava 10,60 ei kuitenkaan kovin kaukana ole muidenkaan alkupalkasta.
Keskimäärin voidaan todeta kuitenkin että palkka ei kovin kummoinen ole varsinkaan jos asuu toisella paikkakunnalla niin käteen ei ihan mahdottomia jää

Se saatko 11 tai 12 tai peräti 13 euroa alkupalkaksi tuotannon tehtävissä ei kovin häävi ole kun verrataan muihin saman mittaluokan yrityksiin henkilöstön suhteen.

Hyvin vaihtelevaa on firman tuloksen teko ollut nettovoittoa vuonna 2013 vedettiin takiin eli tulos oli -52 200 000 euroa ja liikevaihto oli noin 200 000 000. Henkilöstön määrä tuolloin 1618.

Vuosi 2016, henkilöstöä 1957 liikevaihto 306 341 000 euroa josta saatiin voittoa 1 905 000€.
Odotan mielenkiinnolla kuluvan vuoden 2017 tuloksia kun talossa kuitenkin töissä noin 4000 henkilöä ja tuotanto laahaa perässä ja tähän lisätään A mallin poistuminen tuotannosta ja uuden mallin tuotantoon tuleminen kun se vaatii mittavat mutokset tuotannossa.

Tähän lisätään reilut poissaolot ja väen vaihtuvuus niin alkaakin olemaan soppa valmis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juu, lähellä 13e on palkka alusta saakka ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Slaveko kirjoitti:
juu, lähellä 13e on palkka alusta saakka ollut.
Eli paikkasi on maalaamo tai siihen verrattava koska muissa ns tusina tehtävissä alkupalkka on pienempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huono palkka, viisivuorotyö, paskaa liukuhihnahommaa. Et edes tiedä autoja tekeväsi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Liukuhihna homma on edelleen 4 vuorossa työpäivät välille maanantai lauantai eli 6 päivän työviikkoa tehdään.
Toki siellä ylitöitä tehty sunnuntaisin mutta ei virallinen työpäivä. Joku pieni osa saattaa tehdä töitä 5 vuorossa mutta ei todellakaan koko linja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Opteam puhuu paskaa palkoista, matalapalkka duuni ja ymmärrä hyvä ihminen, 6kk koe-aika, jos mokaat vähänkin jotain niin et pääse edes paskoille ansiosidonnaisille. Saat 3kk karenssin, sekä paskan työtekijän leiman otsaa. Kusettavat työsopimuksissa vittu minkä kehtaavat ja pakko hyväksyä tai työkkäristä karenssi. Linjalla ranteet rikki kovan työtahdin takia ja kiristää vielä pitäisi. Kaikki mitä paskasta työstä on täällä kirjoitettu, niin on totta. Itse yli vuoden raatanut, mutta koska olen jäämässä sairaseläkkeelle muutenkin niin ei joo enää vitunkaan väliä. Vittu mikä virhe oli mennä natsi taloon töihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mikä mahtaa olla työnantajan etu, jos se hihna kulkee tosiaan niin nopeasti, ettei työntekijät vauhdissa pysy?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
liisalaiska kirjoitti:
Mikä mahtaa olla työnantajan etu, jos se hihna kulkee tosiaan niin nopeasti, ettei työntekijät vauhdissa pysy?
Etua ei juuri ole, mutta tuotannonsuunnittelussa on todennäköisesti laskettu, että on kuitenkin halvempaa tehdä nopeasti ja korjata myöhemmin poissa linjalta, vaikka laatu vähän kärsii verrattuna siihen, että tehdään hitaasti. Nuo 3800 ihmistä on mitoitettu NOPEALLE tahdille joille pitää maksaa palkkaa riippumatta volyymista joten siinä pari ylimääräistä reparia ei enää tunnu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Osapulaa esiintyy eli linja seisoo tämän tästä. Mielenkiintoista nähdä mitä tai miten ay johto syöttää tekijöille 0% palkankorotukset kun on aika sopia uudelleen palkoista.
Tämän lisäksi mitkä vaikutukset on sillä kun A-sarja poistuu ja uuden sarjan pitäisi joskus alkaa tulemaan täysin uusitulta linjalta pihalle.
Odotan myös tietoa siitä kuinka paljon miinukselle tämä vuosi jää kun liki 2000 uutta työntekijää on rekrytoitu vaikkakin niiden palkat on mitä on.....
On se sen sortin pulju että se joka arvostaa omaa terveyttään niin fyysistä kuin henkistä niin kiertäköön laitoksen kaukaa!
Kieltämättä kyseisen lafkan rekrytointi on tehty hyvin näyttävästi ja jotenkin sitä odotti enemmän kuin sai. Puheet isosta talosta ja eduista ja muista jutuista on iso kupla sillä käytännöt ovat kuin pikkukioskin luokkaa 1970 luvulta ja huonossa valossa.
Olenkin tässä miettinyt pistää valituksen työsuojelun laiminlyönneistä eteenpäin koska paikallista edustajaa ei näytä kiinnostavan vaikka muuta esittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Se koko autotehdas on meistä vanhempien duunarien mielestä täysi vitsi joka ei kuitenkaan naurata kun tietää että se samalla tarkoittaa että koko ala ajetaan totaalisesti matalapalkka alaksi missä ei mitään tienaa vaikka olisit kuinka hyvin kouluttautunut osaaja.

Nykyään ei voi edes työpaikkaa vaihtaa koska tämä matalapalkka systeemi on tullut käyttöön jokaiseen firmaan ja vuokrafirmat ajavat koko alan virolaisineen päivineen täysin itä-blokin tasolle.

Hyvät nuoret vinkkinä kaikille teille jotka haluatte tienata elantonne ettekä aio olla orjia lopun ikäänne, pointtina on että muuttakaa pois tästä paskamaasta sillä suomi 100 vee (pienelläS:llä) on täysin tuhottu työpaikkojenkin suhteen ja yritykset vain keinottelevat työvoimalla jatkossakin yhä röyhkeämmin ja täällä ei ole mitään tulevaisuutta.

Paskan saa pyytämättäkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huono työpaikka, #autotehtaanorjat
-palkka 11e/h kokoonpanossa
-sinut laitetaan heti ensimmäisenä varsinaisena työpäivänä asemalle , missä joku mahdollisesti pari viikkoa vanha työntekijä perehdyttää sinut työtehtävääsi. Työ on todella yksitoikkoista, mistä kuka vaan suoriutuu. Esim. laittaa jarruputket autonpohjaan ja pari tulppaa. Hinkkaat samoja osia päivästä toiseen. Asema-aika on 3 minuuttia , osien laittamiseen menee noin 2,5 min josta loput 0,5min menee osien valmisteluun seuraavaa autoa varten. Eli toisinsanoen uusi auto tulee työpisteellesi 3 minuutin välein , eli teet sen koko 8h tauotta töitä, pahimmassa tapauksessa työkaverisi eivät edes puhu mitään eli hinkkaat osia kiinni koriin puhumatta kellekkään ja mietit varmaan että mihin olet oikein ryhtynyt. Et voi vaihtaa asemaasi ennenkuin joku uusi orja saadaan huijattua töihin.
Tuuraajat välttää työntekoa kuin ruttoa eivätkä halua asemallesi edes vessassa käynnin ajaksi.
-Esimiehet eivät tiedä yhtään mitään ja jos kysyt esim palkkaan liittyvistä asioista , et saa kunnollista vastausta
-Pääluottamusmies ei vastaa liiton puheluihin
-Tauot alle 10min + 20min ruokatauko 4-vuorotyössä , mikä on ihme kyllä palkallinen
-sinua kysytään jatkuvasti tekemään ylitöitä , mikä tarkoittaa yleensä tuplavuoroa!
-Palkkasi ei nouse vaikka kuinka raataisit niskalimassa, tulospalkkiot yms mistä jaksavat jauhaa on kusetusta. Palkkasi nousee 6kk koeajan jälkeen alle eurolla.
ne ketkä sanovat että hyvä paikka , eivät ole kokoonpanossa autonrakentajana, tai eivät ole olleet missään muualla töissä eivätkä tiedä paremmasta työpaikasta. Muutamassa työpaikassa olen ollut ennen Valmet Automotivea, ja pakko myöntää etten ole vastaavaa ikinä nähnyt enkä olis uskonu että 2000-luvun Suomesta löytyy noin järkyttävä paikka.
-asunnot Uudessakaupungissa ja lähikunnissa kalliita , koska vuokranantajat ovat tajunneet käyttää hyväksi ihmisten epätoivoa. Esim. Kimppakämppä, 125e viikko ja asut kolmiossa 5 muun ihmisen kanssa. Parakit 3-500e. Jopa yhden läävän näin missä oli jotain 1000e/kk vuokra. Anteeksi mitä vittua?
-jossei ole töitä ja et oo laiska ihminen etkä pelkää työntekoa niin varmaan ihan ok mesta. Jos oot paljon kouluja käynyt niin 11e tuntipalkka voi olla isopettymys varsinkin siihen työtahtiin nähden. Mukavia ihmisiä siellä on töissä mutta itse työpaikka ja johtoporras, täyttä paskaa. Joillekkin se on kunnia-asia lyödä tulppia kii mersuihin mitkä ei edes ole kunnon mersuja vaan rellun koneella varustettuja karvalakkimalleja. Kunnon mersuja kuten S - sarjaa ei tuolle kioskille annettais valmistukseen mistään hinnasta, se siitä. Ja tuotanto on niin paljon jäljessä että YT odottaa. Tsemppiä "sankareille" , itse nautin uudesta työstä ja 18e tuntipalkasta :) ei tule ikävä !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mihin menit töihin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kiinnostaa tietää millaista työ hitsaamossa on?! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
helvettiä se mulle ainakin oli
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaskass kirjoitti:
helvettiä se mulle ainakin oli
Mikäs siitä niin helvettiä teki? 🤔
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
miksi vuorot eivät voi olla 4 päivää aamu, vapaa, 4 iltaa, vapaa, 4 yötä, vapaita jonkinverran, ihan hanurista tämmöinen aamu,aamu,ilta,ilta,vapaa,yö,yö,vapaa,yö,yö,vapaa,vapaa,vapaa jne, aivot niin sekaisin että tule mistään mitään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jeps tuo aivoton vuorosysteemi on aivan hanuristsa. Noh ovatkin kopioineet sen Salosta ex Nokian tehtaalta kun oli kuulemma hyvä. Paskat sanon minä kuula sekasin koko ajan ja pakki myös. Mutta mitäpä tuolla oikein tehtäisiin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vittu mitä paskaa unohtakaa toi laitos.
Ilmianna
Jaa
Mukavaa paikkaa
Ilmianna
Jaa
Hakevat orjia taas paskahommiin, ei ihme ettei siellä kukaanviihdy kun tätäkin ketjua selaa, ei savua ilman tulta.

Palkat pitäisi olla 16-20 egee tunti niin lähtisin sinne töihin ja samalla vuorot järkeviksi niin auto starttaisi aamulla, mutta kun ei niin opettakaa apinoita tekemään ne hommanne ja pitkää pelleduuninne.
Ilmianna
Jaa
Kiusaaminen tuolla on enemmän sääntö kuin poikkeus. Aina valitaan uusi ihminen,joka saa loat päälleen kun toinen on lähtenyt. Olen itse nähnyt tämän monesti omin silmin ja nyt minä olen se ,joka saa loat niskaan.
Minä lähden. Enkää todellakaan suosittele tätä työmaata kenellekään.
Ihmettelen todella,että liitto tai liitot ei ole puuttunut talon toimintaan. Siellä ei täyty varmasti juurikaan mitkään kriteerit työsuojelua ajatellen. Tuo ei loputtomiin pystyssä pysy.
Ilmianna
Jaa
10 vaikutusta – näin keskiviikkona alkava sähköalan lakko iskee.
akko vaikeuttaa telakoiden, terästeollisuuden ja konepajayhtiöiden toimintaa. Työtaistelu koskee sähköliittolaisia, jotka työskentelevät seuraavissa yhtiöissä:

Arctech Helsinki Shipyard, Boliden Harjavalta, Boliden Kokkola, Caverion Suomi, Konecranes, Konecranes Finland, Konecranes Global, Kone Hissit, Meyer Turku, Otis, Outokumpu Chrome, Outokumpu Stainless, Ovako Imatra, Pyhäsalmi Mine, Schindler, SSAB Europe ja Valmet Automotive.!!!!!

Mielenkiintoista nähdä paljonko vaikuttaa Valmet Automotiven toimintaan ja mikä on OPTEAM in kanssa "työsopparin" tehneiden kohtalo....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mitä se sun persettä koskee??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laiskatyötönmies kirjoitti:
Mitä se sun persettä koskee??
Haise sä vaan kotonas ja kaiva omaasi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Autotehdas työpaikkana vaikuttaa helvetin esikartanolta. Joten kiitos, ei sinne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
noo mut jotkut tykkää kun vähän saa töissä kärsiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PerttiPa kirjoitti:
noo mut jotkut tykkää kun vähän saa töissä kärsiä.
No heillä jotka siitä tykkää ei ole kaikki muumit laaksossa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse ollut nyt muutaman kuukauden suorittavan tason "sankarina" ja siltä kyllä tuntuukin. Tästä ketjusta löytyy niin todenmukaisia kuvauksia työpaikasta kuin vain voi olla! Harmi etten uskonut niihin ennen kuin hain tuonne töihin. Ei helvetti.

Ryhmäsi tekee työtä kuin hullut, todellakin antaa kaikkensa, mutta myöhästyneen osan takia tuote ei liiku eteenpäin - syyn saa ryhmä/sinä ja huutoa tulee. Ryhmäsi tekee työtä kuin hullut, todellakin antaa kaikkensa, mutta rikkoutuneen koneen/hihnan takia tuote ei liiku eteenpäin - syy on tietenkin ryhmän/sinun ja huutoa tulee. Ryhmäsi tekee työtä kuin hullut, todellakin antaa kaikkensa ja tuote liikkuu eteenpäin - kiitosta ei tule edes vahingossa, mutta saatat silti saada huutoa satunnaisesta asiasta, joka ei edes kuulu ryhmällesi/sinulle.

Työtahti on kova eikä palkka vastaa kuormittavuutta. Palkankorotuksesta on turha edes puhua ja jos se sattuukin nousemaan, niin jostakin toisesta palkanosasta vastaavasti vähennetään eli saatat päästä muutaman centin voitolle.

Voisin kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta eiköhän se pohja-ajatus tule tästäkin esiin. Onneksi pääsen itse pian pois! Todellakin kertoo jotakin yrityksestä, kun vanhoja työntekijöitä lähtee melkein samaan tahtiin pois, kun uusia saadaan houkuteltua tilalle ja ne "vanhatkin" tekijät ovat olleet talossa vasta kuukausia.

Jos edelleen tahdot sankariksi ja kokeilemaan nahkasi vahvuutta, tule toteamaan tilanne itse. Kannattaa kuitenkin pyytää jokainen sinulle luvattu asia kirjallisena ennen kuin saavut, lähtien aina perustuntipalkoista työnkuviin, kuin kaikki muukin mahdollinen. Varsinkin näin, jos lupauksia antaa opteamin edustaja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Painu v täältä tehdas on mukava paikka töitä riittä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mites teillä menee joulu ? töitä,lomaa ja millaista lomaa jos on vapaata ?
Ilmianna
Jaa
Kärsikää uuvatit itsehän sinne halusitte kun ette paremmasta tiedä mitään.
Katkeruus valtaa teidät ennenkuin tajuattekaan että olette tuhlanneet aikaanne täysin
turhaan hommaan, alipalkattuna apinana.

Mikä ihmeen sankari... kuulostaa lähinnä työnantajan piilovittuilulta ja halveksunnalta... jos rivien välistä osaa etsiä tuonkin sanan tarkoitusperiä palkantasoon verrattessa.
Ilmianna
Jaa
Kaikki mitä täällä lukee pitää paikkansa vältelkää paskaa paikkaa ,jossa ihmisiä ei arvosteta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
To neveragain sun tyypisiä laiskoja tyhmiä kavereida tänne ei tarvittakaan .tehdas on mukava paikka palkka on ok ja nyt joululomaki tulossa 2 viikoa jeea
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
askua kirjoitti:
To neveragain sun tyypisiä laiskoja tyhmiä kavereida tänne ei tarvittakaan .tehdas on mukava paikka palkka on ok ja nyt joululomaki tulossa 2 viikoa jeea
Riippumatta siitä onko neveragain laiska vai ei niin se ei mitätöi tekstin oikeellisuutta. Totuus onkin se että ihmiset ovat karjaa jota saadaan aina lisää sitä mukaa kun rikotaan. Ja palkallista joululomaa, mahtaa hyvin harva tuntipalkkainen saada? No okei meneehän siinä kesälomapäivät ja työaikatilit jota tuskin on enää kellään jäljellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Siis ihan palkallista lomaa kaikille? Yeps ihan varmasti
Ilmianna
Jaa
Jihuu !! Sain toisen työpaikan . Päivätyön ,palkkakin parempi jne.... .Rukouksiini on vastattu . Olen kuin uudestisyntynyt niin vapautunut , elämänilo palannut ,stressi hävinnyt (ei vuorotyötä etenkään yötyötä) . Vatsa kivut hävinneet Jne... Oli tässä kokemuksessa hyvääkin .Tämän valmet kokemuksen jälkeen tuntuu että pystyn työhön kuin työhön .Olen antanut valmetille 110% itsestäni.
Kiitos Valmet !!Osaan nyt niin arvostaa muita työpaikkoja .ihmettelevät täällä uudessa paikassa tauolla miksi vilkuilen koko ajan hermostuneena kelloa ja hörppään kahvin kitaan yhdellä kulauksella ja oon menossa takaisin töihin . Kyllä tässä hetki menee et kroppa tajuaa ettei tartte kiireellä mihinkään mennä . Toivottavasti tää ei oo unta ja herään kohta pökertyneenä työuupumuksesta Valmetin linjalta :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Löysä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvän työnantajan mainessa. Todennäköisesti tehdastyötä parhaasta päästä.
Kouluttaa jatkuvasti työntekijöitä. Hyvä meriitti kun hakee muita työpaikkoja
Ilmianna
Jaa
Itse viihdyn töissä tehtaalla mutta eniten harmittaa etten ole valmetilla kirjoilla vaan opteamilla. Toivottavasti pääsen talon kirjoille myöhemmin :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
mikä ero sinä sitten on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mikä ero siinä sitten on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Valmet Automotive

Onko kokemuksia tehtaasta työnantajana ? Hakevat pariasataa autonrakentajaa. Ilmapiiri, työtahti, ym ?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta