Olemme 7 henkinen perhe Pohjanmaalta ja haaveilemme muutosta Kittilään.
Minkälainen paikkakunta on ja onko peruspalvelut kunnossa? Löytyykö hyvin omakotitalotontteja ei ihan kaava-alueelta. Haaveissa iso tontti mielellään joen varrelta.
Muutto Kittilään
72
4808
Vastaukset
- valtion sihteeri
Hyvä ja rohki viriili matkailu-ja kaivospaikkakunta; töitä riittää tekijöille. Tarkotaks että sais sosiaalista palvelua ja oleks lesta? mIkäli niin älä helvetissä tule niitä met emmä täällä hyvällä kato. Ei lestoille, ei pummeille!
- karpaasi1
Pohojalaasella mentaliteetilla pärjää Lappalaisten kanssa kyllä. Välillä niitä joutuu vähän ojentamaan kun niillä käytöstavat on hieman kateissa. Negatiivisia asioita on se että Lappalaiset ovat äärettömän kateellisia kaikesta. Palvelut ei ole kaupunkitasoa mutta perusjutut löytyy. Tietenkin Levillä on nykyaikaiset lomakeskuspalvelut. Suosittelen muuttoa Sirkan kylän läheisyyteen, kirkonkylällä ja sivukylissä meno on erittäin taantumuksellista ja kateellisia riittää.
- Äiti 72
Ei olla lestadiolaisia eikä sosiaalipummeja. Ihan normaali työtätekevä perhe yrittäjätaustalla.
- Valtion sihteeri
Hyvä! Oikotiellä tai etuovessa oli taannoin tontti Ounasjokivarressa myynnissä. Pohjalaista yrittäjäverta tänne kaivathaankin. Tervetuloa
- jklghjuio
Maata täällä riittää kyllä, eri asia on vain, suostuvatko myymään. Olen itse katellut tonttia, mutta kovin on näin että yksityiset ei myy maitaan vieraille. Annetaan talojen maatua niille sijoilleen mutta ulkopuolisille ei myydä.
- Äiti -72
No sitten tonttiasia ei ole yhtään sen kummempi kuin täällä Pohjanmaalla. Tuo kuulosti kyllä tutulta, että parempi muuttaa Sirkka/Levi puolelle, kirkonkylän sijaan. Koulujen sivuja tutkiessani, kouluasiat näyttäisi olevan kunnossa.
- Äiti-72
Jos teillä jollain olisi tietoa hiljaisessa myynnissä olevista kiinteistöistä/ok-taloista/tonteista, niin laittaisitteko tietoa tulemaan s-postiosoitteeseeni?
[email protected], kiitos!- kittilästä
katoppas verkkotori ja muut saitit joissa taloja ynnä tontteja kaupan,
löytyy varmasti..
- älä usko heti
Ei meillä ole, ja olekkos nyt varma siitä lestasta? Seittemän lasta ku hyvinkin viittaa lestoihin.
- Äiti -72
7 henkinen perhe. Äiti, isä ja 5 lasta. Ei meillä seitsemää lasta ole.
- et suinkaan olisi?
No lessutkin aloittaa nollasta, niillä vaan se lapsiluku nousoo vuodeta toiseen.
Jos että oo bvielä kerinny enempää tekemään.
Normi kansalaisille riittää kyllä jo pari kolme lasta maksimissaan. - Mene jänkhälle
Täällä aina sama juttu. Kirjoittaa kuka tahansa mistä tahansa, niin aina joku puoliteholla liikkuva jaksaa aloittaa turhanpäiväisen lässytyksen. Jos tuo äiti sanoo, ettei ole lestadiolaisia, niin ei se ole. Ja eikö ne lestat ole parhaita työntekijöitä ja kouluissa pysyy oppilaita. Taitaa Kommentoija olla ihan jostain muualta päin. Eihän tänne kukaan uskalla muuttaakaa, jos täällä asuu tällaisia ihmisiä.
- Aamurusko syksyllä
Lapinkansan asuntomyynti lehdykässä oli kyllä Kittilän pakatissa myynnissä melko uusi ja iso omakotitalo. Kuulopuheiden mukaaan Sirkan kylässäki on myynnissä omakotitaloja.Kannattaa katsoa netistä alueen asuntojen myynti-ilmoituksia.
- jannejoplin
Tuo Pakatin kämppä on kylläkin hinnoteltu ihan liian ylös. Ei täällä periferiassa noin korkeita neliöhintoja kannata maksaa missään nimessä. Vertaa pääkaupunkiseudun neliöhintoihin.
- Äiti -72
Joo olen aika monta eri taloilmoitusta nähnyt ja nyt alkaa tosissaan kiinnostaa kunnan tontit Sirkan puolella :) Jos sinne pykäisi hirsitalon ja alkaisi Kittiläläiseksi. Eiköhän siellä ihan tavallinen ihminen pärjää ja eikös se kunnalle ole hyvä asia, että tulee lapsiperheitä. Täytyy tulla syyslomaviikolla katselemaan tarjontaa, jos sitten ensi kesänä pääsisi muuttamaan.
- Ounasjoki tulvii
Älä ihmeessä rakenna Kittihlän , talo sattaa jäähä tulvan alle , tai tehe ainaki 2metrinen sokkeli.
- Voihan siellä käydä
Vie sinne viisi lastasi masentumaan päivättömään yöhön, katkerien ihmisten joukkoon, omia synkkyyksiään syventämään, outoina ihmeteltäviksi. En kyllä käsitä kuka muuttaa noille leveyksille, kyllä täysjärkinen ihminen yrittäisi hankkiutua lähemmäksi jotain Kalifornian tai Kanarian ilmastoja. Muuta saman tien Murmanskiin, siellä Jäämeren raikas tuuli hivelee poskia ja lakkaamaton pimeä piristää mieltä, entinen Neuvostoliittokin on vielä helposti tunnettavissa.
- Ei takaisin.
Kittilässä pärjää semmonen "tavallinen ihminen", jolla rahaa ( mieluusti kunnan imagoon sopiva yrittäjä), oikea sukunimi, oikea puolue- ja uskontokanta ja oikeat suhteet kunnan ja Levin alueen päättäjiin. Kunnassa on omasta takaa jo aika paljon lapsia, mutta ainahan uudet valtionosuudet kiinnostavat.
- Muualta muuttanut
Jopas täällä kirjoitellaan jotensakin negativiseen sävyyn. Itse olen tänne muualta muuttanut 29 vuotta sitten ja hyvin olen viihtynyt.
Se on kuule ihmisestä itsestä kiinni miten täällä menee, ei siihen nuo edellä mainitut jutut mitään meinaa.
Itsellä esim. puoluekanta on vaihtunut, uskontokanta on entisellään, sukunimestä en tiiä vaikuttaako,tuttuja löytyy kunnan ja Levin alueen päättäjistä, muttei mitään sydänystäviä ja lisäksi olen yrittäjä, mutta en tiiä olenko kunnan imagoon sopiva?
Mutta silti mulla on menny hyvin ja olen viihtynyt. - Uskonnoton
Mikä uskontokanta se Kittilässä pitäisi olla ja missä ja miten siitä hyötyy? Hassua, kun en siellä asuneena moista itse hoksannut, niin häätyy näin alkaa kyselemään.
- Jokainen uskoo mihin
Jokainen Suomen-ja Kittilän kansalainen saa uskoa mihin itse kokee kuuluvansa.
Itse kuulun evankelisluterilaisiin ja se uskonto on minulle ollut riittävä ja sopiva.
Terveisin Kittilässä asuva - Kittilän yrittäjä
Jokainen uskoo mihin kirjoitti:
Jokainen Suomen-ja Kittilän kansalainen saa uskoa mihin itse kokee kuuluvansa.
Itse kuulun evankelisluterilaisiin ja se uskonto on minulle ollut riittävä ja sopiva.
Terveisin Kittilässä asuvaTervetuloa Kittilään. Aina tänne lapsiperheitä mahtuu. Minulla on tiedossa hyvältä paikalta tontti ja mukavat naapurit, jos olet kiinnostunut. Leville on matkaa 8 km ja on lähes joen rannalla. Mukava kylä ja paljon yrittäjiä kylässä.
- Äiti -72
Kittilän yrittäjä kirjoitti:
Tervetuloa Kittilään. Aina tänne lapsiperheitä mahtuu. Minulla on tiedossa hyvältä paikalta tontti ja mukavat naapurit, jos olet kiinnostunut. Leville on matkaa 8 km ja on lähes joen rannalla. Mukava kylä ja paljon yrittäjiä kylässä.
Kiitos vinkistä! Ollaan nyt huomenna aamulla lähdössä sinnepäin ja klo 13 on kiinteistönvälittäjän kanssa treffit, käydään katsomassa mitä olisi heillä tarjolla. Laitatko sinun tietojasi tuonne minun sähköpostiin, jonka annoin aiemmin?
- Äiti -72
Sirkka vs Köngäs?
- Kylässä viihtyvä
Köngäs
Kyllä täytyy sanoa itse näin köngäsläisenä,että kyllä tämä kylä ja ihmiset ovat mukavia.Kylä on kauniilla paikalla Ounasjoen varrella ja asutusta on sopivasti.
Kylässä on paljon lapsiperheitä,joten lapsillenne löytyy leikkikavereita.
Sosiaalinen toimintakin on melko vireää,joten tervetuloa Könkäälle. - Äiti -72
Tuli vaan sellanen outo olo, kun katsoin tuota Köngäs rulettaa ketjua, että uskaltaako edes harkita :) Mutta kyllä se vaan niin on, että joka kylään mahtuu niitä outojakin tapauksia. Sinne tullaan, mistä löydetään tarpeeksi iso tontti mielellään veden ääreltä ja hinta ei ole ylimitoitettu.
- Hurrit hurtat vieres
Könkhällä saa isoja tontteja munajärveltä..suurinosa kuitenki järven tai siis rapakon on alla..mutta ompahan millä pullistella. sinne siis. ja kerran kuussa pääsee ihan ikeanhi käymhän.
- Kyläläinen Könkhältä
Taas joku katkeramielinen kirjoittelee...Könkäällä on paljon tontteja erityyppisillä alueilla.Tosin joenrantaan ei varmaan ihan helpolla saa tonttia ja jos saa niin rakennusluvan kanssa voi olla ehkä ongelmia.Hieman kauemmas joenrannasta täällä on tosin viime vuosina rakennettu useita taloja.
Nyt tällä hetkellä Könkäällä on todella hienolla paikalla tontin myynti-ilmoitus kyltti, ei ole kovin kaukana joesta.Niin,että tervetuloa Könkäälle.
- Äiti -72
Ok, mies on just taas käymässä Levillä ja kävi viime viikolla siellä Könkäälläkin katsomassa. Katotaan, tuo "ikeanhi" pääsy kyllä kiinnostaa :) Ja tiedä vaikka ponttoonitalo tehtäis ja järvellä seilattais koko perhe :D
- ekkö yhtään häpeä
Äiti-72 tämä juttu alko ny vähän haiskahtaa.sie taijat olla näitä paikallisia vaununpukkajia.melko noloa.
- Äiti -72
Vaununpukkajia? En ole paikallisia, vielä :D
- kreettainkeri
Hei Äiti -72.
Köngäs on vähän yli 200 asukkaan kylä n. 8 kilometriä Leviltä pohjoiseen. Täällä on hyvin rauhallista asua ja kyläläiset ovat aivan mukavia ja yhteistyökykyisiä. Sillä tavalla mukava kylä, että täällä asuu myös nuoria ja lapsia, siis uskoa tulevaisuuteen on. Kultakaivokselle on matkaa 25 km ja Kittilän kirkonkylälle 28 km. Täällä ei ole ruokakauppoja, mutta Sirkasta (Levi) löytyy 4 ruokakauppaa. Auto täällä on melkein välttämätön. Odotamme kovasti lunta ja sinistä kaamosta tämän lumettoman pimeyden sijaan. Kesällä on keskiyön aurinko melkein kaksi kuukautta ja ihanan valoisaa. Kevät on myös upeaa aikaa. Tämän sivun jotkut höpökirjoitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa. - Äiti -72
Joo en minä välitä turhan jauhajista :) Näitä piisaa joka paikassa. Ei kauppojen tarvitse vieressä olla, autot käytössä. Samanlaista pimeyttä täällä pohjanmaallakin on tähän aikaan vuodesta, ei me kaamosta pelätä. Kiitos asiallisesta kirjoituksesta kreettainkeri :)
- Kyläläinen Könkhältä
Niin joko miehesi on käynyt katsomassa tuota myytävänä olevaa tonttia?Tontti sijaitsee Inarintien varressa n. 150 metriä tienristeyksestä,sillan yli heti vasemmalla puolella.Todella hieno tontti.
Tuo ponttoonitalo haave ei tule onnistumaan,sen kieltää jo lupaehdot.- Äiti -72
Sanon miehelleni, käy katsomassa. Joo ponttooni :) täytyy varmaan unohtaa.
- tutkija prof
Lapsista kasvaa Kittilässä homoja, tämä on fakta ja tutkittu asia.
- Rohveessori
Tämä homo juttu koskee vain kittilän ja syrjäkylien Bemaripoikia! Muut nuoret ovat ihan asiallisia.
- Kasvatuspsykiatri
Kittilässä kasvaa täysin kunnollisia ja hyvin kasvatettuja nuoria, olivatpa he Kittilän keskuksesta tai syrjempää.Eikä siihen varmaan mikään autonmerkki tai farkkumerkki vaikuta minkälainen nuoresta henkilösta kasvaa.
Niin, että voitte muuttaa täysin turvallisin mielin Kittilän kunnan alueelle. - visva syylä
No enpä tiedä, noin 89% kittilän asukkaista on sukupuolitauti.
- Asiallinen kirjoitus
Pitääkö joidenkin pössöjen pilata ja sotkea omilla merkityksettömillä kirjoituksillaan kaikki hyvin alkaneet keskusteluketjut.Täällä Kittilän sivuillahan on jo yksi keskusteluketju näille alapään asiolle ja sukupuolitaudeille yms. hömpälle.
Tässä keskusteluketjussa puhutaan muuttamisesta Kittilään ja eri tontti vaihtoehdoista tälle pohjanmaalta tulevalle perheelle. Joten pyyntöni on jättäkää tämä keskusteluketju "puhtaaksi", noista epäasiallisista kirjoituksista.Kiitos! - Äiti-72
Asiallinen kirjoitus kirjoitti:
Pitääkö joidenkin pössöjen pilata ja sotkea omilla merkityksettömillä kirjoituksillaan kaikki hyvin alkaneet keskusteluketjut.Täällä Kittilän sivuillahan on jo yksi keskusteluketju näille alapään asiolle ja sukupuolitaudeille yms. hömpälle.
Tässä keskusteluketjussa puhutaan muuttamisesta Kittilään ja eri tontti vaihtoehdoista tälle pohjanmaalta tulevalle perheelle. Joten pyyntöni on jättäkää tämä keskusteluketju "puhtaaksi", noista epäasiallisista kirjoituksista.Kiitos!Turha toivo. Aina on näitä pölöhöjä jotka haluaa seata joka paikas :) eiköhän se meidän tontti löydy Levin tai mönkään puolelta. Kiitos kaikille vastauksista, mielellään otetaan vielä tietoa ja vinkkejä vastaan.
- Äit -72
Äiti-72 kirjoitti:
Turha toivo. Aina on näitä pölöhöjä jotka haluaa seata joka paikas :) eiköhän se meidän tontti löydy Levin tai mönkään puolelta. Kiitos kaikille vastauksista, mielellään otetaan vielä tietoa ja vinkkejä vastaan.
...siís Könkään puolelta :)
- Pesää hoitaa
Sielä suunnallhan on valmis asunto ja tillaa muutenki..konkhan menny kyläkauppa.
- Kotia vailla
Onko kiinteistö jo myynissä? Tietoa onko asumaton rakennus? Asuntoa etsinyt pitkään ja tilava saisi olla.
- hukkaat aikaasi
Jos olisit oikeesti tänne muuttamassa, niin et haaskaisi aikaasi tällä palstalla, vaan hakisit tonttiasi vakavasti otettavista lähteistä.
Mutta huvinsa kullakin.- Äiti -72
Voi pieru. Kyllä tontti on koko ajan hakusessa ja käyty katsomassakin. Näiltä keskustelupalstoilta saa todella hyviä vinkkejä ja sähköpostiinkin on tullut 3 tonttia. Onko vakavasti otettava lähde sun mielestä mikä? Meille katsellaan tonttia kahden kiinteistönvälittäjänkin avulla.
- Äiti -72
Voi pieru. Kyllä tontti on koko ajan hakusessa ja käyty katsomassakin. Näiltä keskustelupalstoilta saa todella hyviä vinkkejä ja sähköpostiinkin on tullut 3 tonttia. Onko vakavasti otettava lähde sun mielestä mikä? Meille katsellaan tonttia kahden kiinteistönvälittäjänkin avulla.
- oi ihanaa
Hienoa, että saadaan tuoretta römpsää kylille. Toivottavasti Äiti72 on liberaali eikä pihtaa tavaraansa. Kyllä siitä riittää useammallekin.
- Äiti -72
Siis oi ihanaa! Taitaa olla ennätys Kittilä aiheisilla viestiketjuilla! Peräti 47 viestiä tuli ilman römpsä ja kikkeli aihetta :) Tästä tämä varmaan nyt iloksi muuttuukin. Kyllä aion ihan mieheni mukaan ottaa ja riittää varmaan jatkossakin minulle, en ole sinne kikkelin perässä muuttamassa, mutta kiitos toki tiedosta, että siellä on miehiäkin :)
- naima asslakki
Varo vaan, kun pääset pohjoosen pojan peniksen makuun, ei oma ukkosi ehkä enää kiinnosta!
- voijee
Voi jee.
- oh oh
Pyllyseksii tuhnureikään.. oh oh
- Ou
Ja korvaan, kainaloon, sormien väliin, nenään, napaan, polvitaipeeseen, varpaan väliin, hiuksiin ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Wau. Oh, oh.
- isot vehkeet
otaahan kyllä se maistuu sinulleki kunnon kikkeli.
- råmpså
Raikasta römpsää täällä tarvitaankin aaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
- mikä siis
Ai siis pimppaako? Eikös römpsä ole pakki?
- Mainari
Arvatenkin jälleen dialogiksi naamioitua monologia nuo yllä olevat.
Mutta vakavampaan asiaan eli saako mökkitontille (vaikkapa Rakkaan tai Utsuvaaraan) rakentaa kämpän, jossa asustelee ympärivuotisesti? Eli estääkö jokin lain kiemura tai esim. pahantuulinen rakennustarkastaja sen? - Näin on
Ei kiellä. Nykyään saa asustella vapaa-ajan asunnossa ympärivuotisesti. Laki tuli voimaan muutama vuosi sitten.
- oikea asukas
Tulee tänne höpittämään muuttamistaan, niinkun muka hyväksyttäisiin tänne täysvaltaseksi asukkaaksi. Junantuoma pysyy ikänsä junantuomana ja sillä selvä.
- Ihan ite Kittilästä
Oikea asukas minäkin olen ja olen asunut Kittilässä kohta jo 25 vuotta. Hyvin on kylään otettu asukkaaksi ja ystäviä on löytynyt.Ei kukaan ainakaan päin naamaa ole tullut haukkumaan junantuomaksi. Ehkäpä se riippuu omasta halusta tutustua paikallisiin ja osallistua eri tapahtumiin, jossa tustustuu myös paikallisväestöön.
Nykyään Kittilässäkin on jo muualta muuttaneita melko suuri osa väestöstä, joten kyllä tänne kaikki sopii.
- gåy
Homoja ainakin syrjitään Kittilässä ;(
- Jebou
Näin on :)
- Hävetys
Voi elämä. Mitähän näille palstoille eksyvät nuoret ja lapset miettii. Kiva kun aikuiset ei muusta tiedä kuin alapään asioista. Oli aloittajan kysymys mikä tahansa, aina juttu on lopulta seksissä. Pitäisikö ihan hetki miettiä mitä kirjoittaa ja ajatella vaikka, että oma lapsi eksyy palstalle katsomaan oman paikkakunnan asioita. Kittilä on vain kikkeleillä sohivia äijiä ja jakorasia naisia? Olen aina luullut että turistit on hulluja, mutta taitaa paikalliset olla pahimpia. Toivon, että perhe löytää tontin, rakentaa talon ja elää onnellisena kittilässä. kyllä tiedän, että joillekin on elämäntapa käydä sekaamassa joka keskustelussa, mutta menisi tuonne seksipuolelle, siellä saa laittaa peliin kaikki rumat sanat mitä varastosta löytyy ja olla kova naama. Mutta ihan oikeasti, muistakaa.: lapsetkin lukevat näitä.
- Huolestunut äiti
Joko olette saaneet asunnon Kittilän alueelta?
- napalankot
pikkujouluissa sain naapurin muijalta pesää, eipä tiijä naapuri nyt olevansa mulle napalanko.
- täällä oppii
Kyllä täällä oppii isokin perhe äkkiä nuo alapään asiat, sen takia vissiin tänne haluuvatki.
- anu saukko
Kyllä näin, anaaliasiat täällä on jees. Muuten tänne ei kannata muuttaa, paitsi jos nuo anaaliasiat on...
- alapää kutisee
Etelästä tulevat haluavat kunnon kyydit. Siksi Kittilä on juuri sopiva paikka peuhaamiseen.
- HöpöLöpöKöpö
Siitä puhe mistä puute..ilmeisesti.
- sieltäkö kutiaa
No kittilään muyutetaan juurikin vain seksijuttujen takia. Levihän on pohjoismaiden suurin porttola, noin niinkun käytännössä.
- leviltä irtoaa
Ja vielä edullinen porttola! Parin tuopin-Pirjoja löytyy patjaksi helpolla!
- Niinkö,
no voi pyhä jysäys ,onko totta vai tarua . Olisko 45v.urhola mahiksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862