Sapatti on ainoa Heran PYHÄPÄIVÄ,

Nyt on PYHÄ

se on ainoa päivä, jota voimme todella sanoa PYHÄKSI, sillä se on Jumalan isensä PYHITTÄMÄ. Kaikki muut pyhät ovat vain isiltä opittuja perinnäissääntöjä.

Jeesus sanoo että; hyvin te muistatte isiltänne opituja perinäissääntöjä, mutta hylkäätte Jumalan käskyn.

Jeesus sanoo: " Sapatti luotiin ihmistä varten ( koko ihmissukua varten ). … Ihmisen Poika ( Jeesus Kristus ) on sapatinkin Herra "

( Mark. 2:27-28 ).

Huomaa: Jeesus on kristinuskon perusta ja perustaja. Hän on sekä Pelastaja että Herra. Sen tähden, koska Sapatti luotiin koko ihmiskuntaa varten, ja koska Jeesus on Sapatin Herra, silloin Sapatti on Kristillinen asetus ja ainoa päivä, jota Kristityt voivat oikeutetusti kutsua " Herran päiväksi. "

Kristityille Jeesus Kristus on se, joka antaa Sapatille sen tarkoituksen !

31

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herran päivä=PYHÄ

Näinhän se, tottakai onkin, mutta meneppäs kysymään väärräuskoisilta helluntalaisilta tai luterilaisilta, niin kyllä se sunnuntai on oikea PYHÄ päivä heidän mielestä.

Sanovat että adventistit koroittavat liikaa sapatin pyhyyttä, mutta en ole yhdenkään adventismin kuullut vielä sanovan sapatista, että PYHÄNÄ sitä, tai PYHÄNÄ tätä, niinkuin luterilaiset ja etenkin helluntalaiset ylistävät sen sunnuntainsa pyhyyttä ja puhuvat PYHÄ päivästä.

Monet sukulaisenikin, kun tietävät minun pitävän PYHÄNÄ vain Jumalan PYHITTÄMÄN päivän, niin aivan tahallaan sanovat AINA, esimerkiksi että; me käytiin PYHÄNÄ sukuloimassa. Koskaan en ole heitä oikaissut enkä alkanut tingata että eihän SE ollut mikään pyhä, vaan sunnuntai.

• Fniss!

Vielä pahemmin minulle kalskahtaa korvaan kun jotkut adventistitkin puhuvat sapatista ja pyhästä niinkuin ne olisivat eri päiviä. Esim.: "olikohan se nyt sapattina vai pyhänä kun minä..."

• adventisti
        Fniss! kirjoitti:

Vielä pahemmin minulle kalskahtaa korvaan kun jotkut adventistitkin puhuvat sapatista ja pyhästä niinkuin ne olisivat eri päiviä. Esim.: "olikohan se nyt sapattina vai pyhänä kun minä..."

Eivät puhu! Sillä adventistit eivät pidä sunnuntaita pyhänä.

• Fniss!
        adventisti kirjoitti:

Eivät puhu! Sillä adventistit eivät pidä sunnuntaita pyhänä.

Ei, eivät pidä sunnuntaita pyhänä, niinkuin en minäkään, mutta olen kuullut useammankin adventistin sanovan "pyhä" kun puhuvat sunnuntaista. Sellaiset, joiden perheessä on myös sunnuntain pyhittäjiä.

• outoja olet kuullut
        Fniss! kirjoitti:

Ei, eivät pidä sunnuntaita pyhänä, niinkuin en minäkään, mutta olen kuullut useammankin adventistin sanovan "pyhä" kun puhuvat sunnuntaista. Sellaiset, joiden perheessä on myös sunnuntain pyhittäjiä.

Vai niin, minä en yhdenkään, enkä koskaan !

Koska mielestäni sapatin pyhyys on adventisteille niin tärkeä asia, niin ei kyllä kukaan uskossa oleva adventisti sano sunnuntaita pyhäpäiväksi.

• todella outoa
        outoja olet kuullut kirjoitti:

Vai niin, minä en yhdenkään, enkä koskaan !

Koska mielestäni sapatin pyhyys on adventisteille niin tärkeä asia, niin ei kyllä kukaan uskossa oleva adventisti sano sunnuntaita pyhäpäiväksi.

Todella outoa, että adventistit puhuisivat sunnuntaista pyhänä. En ole myöskään kuullut ikinä!!!

• en ole kuullut
        Fniss! kirjoitti:

Fniss korvaan kalskahtaa pahasti jos, esim.: "olikohan se nyt sapattina vai pyhänä kun minä..."

• Fniss!
        en ole kuullut kirjoitti:

Fniss korvaan kalskahtaa pahasti jos, esim.: "olikohan se nyt sapattina vai pyhänä kun minä..."

On eräs muukin asia, joka kalskahtaa pahasti korvaani adventistin, jopa pastorin sanomaksi. Mutta nyt taitaa olla paras lähteä Tuomas-kuoman linjalle ja sanoa vain, että empäs kerro.

Tuo sapattina ja pyhänä. Sitä olen kuulut monen suusta, jotka ovat kääntyneet luterilaisuudesta ja joitten muu perhe on vielä luterilaisia. Sinun, "en ole kuullut", tuttavapiirissäsi adventistit ovat ehkä niitä, joilla on juuret syvällä adventismisssa tai sitten se vain ei ole kalskahtanut korvaasi niin, että olisit kiinnittänyt siihen huomiota. Lipsahdus (lapsus linque) se heilläkin varmasti on. Eivät he sunnuntaita pyhäksi ajattele, mutta se on jäänyt heille vanhana sanontana.

• >>> Vielä pahemmin minulle kalskahtaa korvaan kun jotkut adventistitkin puhuvat sapatista ja pyhästä niinkuin ne olisivat eri päiviä. Esim.: "olikohan se nyt sapattina vai pyhänä kun minä..." >>>

Tällaisesta saivartelusta tunnistaa oikean uskovan, sanokaa minun sanoneen.

Jos joku adventisti tuolla tavalla uskaltaa Jumalaa pilkata, niin minusta pitäisi polttaa roviolla heti, erottaa adventtikirkosta, perua kaste ja kirota koko suku tuhanneksi vuodeksi. Mutta ensin pitää pyytää tuplakymmenykset extrarangaistukseksi. Ja perintö kirkolle, jos kerran roviolla poltetaan.

Olikohan nyt sapattina vaiko pyhänä... Voi että, miten joku kehtaakin?? Eli olen kyllä Fnissin kanssa samalla linjalla, että joku roti se pitää näissä uskomishommissakin olla ja miten pukee ajatuksensa sanoiksi.

• pyh!

Käänny tai kuolet synteihisi.

• pyh! kirjoitti:

Käänny tai kuolet synteihisi.

>>> Käänny tai kuolet synteihisi. >>>

Neljä sanaa joihin voit luottaa ja ne tarjoilee tuttuun tapaan Pyh!, joka ei juuri muuhun kykene.

Vasemmalle vai oikealle?

• Ihmisiä kaikki
        bushmanni kirjoitti:

>>> Käänny tai kuolet synteihisi. >>>

Neljä sanaa joihin voit luottaa ja ne tarjoilee tuttuun tapaan Pyh!, joka ei juuri muuhun kykene.

Vasemmalle vai oikealle?

Uskova yksi se vain jaksaa jatkaa tuota riekkumistaan, milloin Bushmannina, milloin Valon viestinä, mutta aina yhtä terhakkaasti adventisteja syyttäen ja halveksien.

• sapqtti
      • Paljon enemmän:

Miksi Lauantai ?

Lyhyt vilkaisu niihin syihin miksi monet kristityt käyvät kirkossa Lauantaisin

* Monet kristityt eivät tiedä, että yksin Pohjois-Amerikassa on arvioitu olevan 10 000 kirkkoa, jotka pitävät Jumalanpalveluksen Lauantaisin.

Tiesitkö, että Raamatun mukaan Lauantai on ainoa toistuva viikon päivä jonka Jumala erityisesti teki pyhäksi. Heti tämän maailman luomisesta Jumala varasi Lauantain, seitsemännen päivän, päiväksi levätä, päiväksi jumalanpalvelukseen ja hengellisiin kokouksiin. Tosiasiassa, Jeesus Kristus meni kirkkoon Lauantaisin. Kaikki Uuden Testamentin Apostolit, ja kaikki Uuden Testamentin Kristityt, ja kaikki Uuden Testamentin kirkot palvoivat Jumalaa Lauantaisin. Koko Raamatussa ei ole yhtä ainoata tekstiä joka käskisi Kristittyjä menemään kirkkoon Sunnuntaisin.

Sen tähden, jos me Kristityt aiomme hyväksyä Raamatun Jumalan arvovaltaisena Sanana, jos me Kristityt aiomme seurata Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä ja kaikkien Uuden Testamentin uskovien esimerkkiä, silloin me pidämme jumalanpalveluspäivänä päivää, jonka Hän teki pyhäksi. On kerta kaikkiaan epäraamatullista pitää jumalanpalveluspäivänä Sunnuntaita, Lauantain sijasta.

Monet Kristityt eivät ole tietoisia, että Lauantai on Raamatun Sapatti.

Monet Kristityt eivät ole koskaan asettaneet kysymyksen alaiseksi nykyajan perinnäistapaa mennä jumalanpalvelukseen Sunnuntaina, Lauantain sijasta, sen vuoksi he eivät ole milloinkaan ottaneet aikaa tarkistaa tosiasioita. *

• Mosul
        Paljon enemmän: kirjoitti:

Miksi Lauantai ?

Lyhyt vilkaisu niihin syihin miksi monet kristityt käyvät kirkossa Lauantaisin

* Monet kristityt eivät tiedä, että yksin Pohjois-Amerikassa on arvioitu olevan 10 000 kirkkoa, jotka pitävät Jumalanpalveluksen Lauantaisin.

Tiesitkö, että Raamatun mukaan Lauantai on ainoa toistuva viikon päivä jonka Jumala erityisesti teki pyhäksi. Heti tämän maailman luomisesta Jumala varasi Lauantain, seitsemännen päivän, päiväksi levätä, päiväksi jumalanpalvelukseen ja hengellisiin kokouksiin. Tosiasiassa, Jeesus Kristus meni kirkkoon Lauantaisin. Kaikki Uuden Testamentin Apostolit, ja kaikki Uuden Testamentin Kristityt, ja kaikki Uuden Testamentin kirkot palvoivat Jumalaa Lauantaisin. Koko Raamatussa ei ole yhtä ainoata tekstiä joka käskisi Kristittyjä menemään kirkkoon Sunnuntaisin.

Sen tähden, jos me Kristityt aiomme hyväksyä Raamatun Jumalan arvovaltaisena Sanana, jos me Kristityt aiomme seurata Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä ja kaikkien Uuden Testamentin uskovien esimerkkiä, silloin me pidämme jumalanpalveluspäivänä päivää, jonka Hän teki pyhäksi. On kerta kaikkiaan epäraamatullista pitää jumalanpalveluspäivänä Sunnuntaita, Lauantain sijasta.

Monet Kristityt eivät ole tietoisia, että Lauantai on Raamatun Sapatti.

Monet Kristityt eivät ole koskaan asettaneet kysymyksen alaiseksi nykyajan perinnäistapaa mennä jumalanpalvelukseen Sunnuntaina, Lauantain sijasta, sen vuoksi he eivät ole milloinkaan ottaneet aikaa tarkistaa tosiasioita. *

Tosiasiassa...

>>Tosiasiassa, Jeesus Kristus meni kirkkoon Lauantaisin. Kaikki Uuden Testamentin Apostolit, ja kaikki Uuden Testamentin Kristityt, ja kaikki Uuden Testamentin kirkot palvoivat Jumalaa Lauantaisin. Koko Raamatussa ei ole yhtä ainoata tekstiä joka käskisi Kristittyjä menemään kirkkoon Sunnuntaisin.>>

Tosiasiassa Jeesus ei käynyt laiknkaan kirkossa eikä Raamattu missään kehota ketään kirkossa käymäänkään, ei sen enempää lauantaina kuin sunnuntainakaan.

• Fniss
        Mosul kirjoitti:

Tosiasiassa...

>>Tosiasiassa, Jeesus Kristus meni kirkkoon Lauantaisin. Kaikki Uuden Testamentin Apostolit, ja kaikki Uuden Testamentin Kristityt, ja kaikki Uuden Testamentin kirkot palvoivat Jumalaa Lauantaisin. Koko Raamatussa ei ole yhtä ainoata tekstiä joka käskisi Kristittyjä menemään kirkkoon Sunnuntaisin.>>

Tosiasiassa Jeesus ei käynyt laiknkaan kirkossa eikä Raamattu missään kehota ketään kirkossa käymäänkään, ei sen enempää lauantaina kuin sunnuntainakaan.

No nii joo. Jeesus kävi sapattisin (sanotaan nykyisin suomalaisittain lauantaiksi) synagoogassa, joka tarkoittaa jumalanpalveluspaikkaa, jota me sanomme kirkoksi.

Älkää laiminlyökö seurakuntanne kokouksia, sanotaan meille Paavalin kautta. Kun seurakunta nyt kerran kokoontuu kirkko-nimisessä paikassa, niin eikö meitä silloin kehoiteta menemään kirkkoon?

• eepu*
        Fniss kirjoitti:

No nii joo. Jeesus kävi sapattisin (sanotaan nykyisin suomalaisittain lauantaiksi) synagoogassa, joka tarkoittaa jumalanpalveluspaikkaa, jota me sanomme kirkoksi.

Älkää laiminlyökö seurakuntanne kokouksia, sanotaan meille Paavalin kautta. Kun seurakunta nyt kerran kokoontuu kirkko-nimisessä paikassa, niin eikö meitä silloin kehoiteta menemään kirkkoon?

Tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon peruja/hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI (sunnuntairakennus), ja näin viittaa itseensä, jolla on ns. ”ylin valta yli kirkkojen”. Raamattu sanoo siitä: ”se pyrkii muuttamaan ajat ja Lain,” ”Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan MERKIN oikeaan käteensä tai otsaansa,”! (Dan.7:25; Ilm.13:16)

Katoliset itse sanovat: "SUNNUNTAI ON VALTAMME MERKKI".

JUMALA sanoo sellaisesta opista/kirkosta:
        "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
        Sillä; ”Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen NIMEN MERKIN (kirkko).
        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja uskon Jeesukseen.” Ks.(Ilm.14:6-12)

UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!
        Ketä sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla roomalaiskatolisessa harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        -- Jätä kirkko – sunnuntairakennus ja sunnuntaisapatit yms. epäraamatulliset harhaopit, ja liity ULOSKUTSUTTUUN – SEURAKUNTA yhteisöön! Sillä, Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! -- Jätä siis kirkko!
        *
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        *
        Siunausrikasta pian alkavaa Sapattia sinulle joka kunnioitat Jumalaa!
        Oikea Sapatti/Lepopäivä alkaa nyt kesäaikana pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        Hevenu Shalom Aleichem (הבאנו שלום עליכם)
        http://www.youtube.com/watch?v=nANMTH3rzH4&NR=1

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• kristitty olen

Uudestisyntyneiden Uskovien Seurakunta on yksi seurakunta.
      Kristityt, jotka hyväksyvät Jeesuksen Kristuksen Pelastajana ja seurakunnan Päänä, sekä hänen Sanansa, Raamatun, heidän ainoana uskonsa ohjeena
      kuuluvat maailmanlaajuiseen Yhteiseen Kristilliseen Seurakuntaan.

Sinun Raamatun sanan mukainen yhteytesi paikalliseen seurakuntaan saattaa erottaa sinut toisista kristityistä kirkkojen uskontunnustusten, erilaisten oppien ja käsitysten vuoksi, mutta siitä huolimatta sinä olet liittynyt yhteen maailmanlaajuiseen ”Yhteiseen Seurakuntaan”.

Tähän Kristuksen Ruumiiseen sinä olet liittynyt kasteen ja uskon kautta Hänen vuodatettuun vereensä, joka sovittaa meidän syntimme. Aamen

• Tehkää parannus

Vapahtajan Vastaus oppisekamelskaanne/sunnuntaioppeihinne;
        "Hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois."

• sapatti*

Muista lepopäivä

• muista lepopäivä

joka on pe auringonlaskusta la auringonlaskuun.

• illasta iltaan

Sapatti on perjantai-illasta sapatin iltaan. Toisin sanoin koko sapatin päivä on sapattia, eikä vaan osa siitä.

• Fniss!
        illasta iltaan kirjoitti:

Sapatti on perjantai-illasta sapatin iltaan. Toisin sanoin koko sapatin päivä on sapattia, eikä vaan osa siitä.

Niin juuri KOKO sapatinpäivä auringonlaskusta auringonlaskuun. Eikä sitä katkaista kellon kanssa.

"Jumala sanoi: ´Tulkoon valoja taivaankanten erottamaan päivän yöstä, ja olkoot NE (eivät siis kellot) merkkeinä osoittamassa määräaikoja, hetkiä ja vuosia."

"Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman hallitsemaan päivää ja pienemmän hallitsemaan yötä..."

• aurinkoinen päivä
        Fniss! kirjoitti:

Niin juuri KOKO sapatinpäivä auringonlaskusta auringonlaskuun. Eikä sitä katkaista kellon kanssa.

"Jumala sanoi: ´Tulkoon valoja taivaankanten erottamaan päivän yöstä, ja olkoot NE (eivät siis kellot) merkkeinä osoittamassa määräaikoja, hetkiä ja vuosia."

"Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman hallitsemaan päivää ja pienemmän hallitsemaan yötä..."

Fniss! Uskonnon vapaus on hyvä asia, eikä tarvitse matkia toisia joka asiassa, vaan minkä itse oikeaksi näkee seuraa sitä.

Tämä aurinko ei kyllä kaikille kelpaa sapatin alkamis-ajankohdaksi. . Aurinkoinen päivä kyllä muuten mieltä lämmittää ja kehoa.

• Fniss!
        aurinkoinen päivä kirjoitti:

Fniss! Uskonnon vapaus on hyvä asia, eikä tarvitse matkia toisia joka asiassa, vaan minkä itse oikeaksi näkee seuraa sitä.

Tämä aurinko ei kyllä kaikille kelpaa sapatin alkamis-ajankohdaksi. . Aurinkoinen päivä kyllä muuten mieltä lämmittää ja kehoa.

Kannatan uskonnonvapautta. Niin tekee Jumalakin. Ei hän ketään pakota totteleman itseään. Tyranni hän silloin olisi.

Mutta onko meille sanottu Raamatussa, että kaikki mitä sinä pidät oikeana, on oikein Jumalan silmissä ja hänen tahtonsa.

Jos ei sinulle kelpaaa aurinko erottamaan päivää yöstä, niinkuin Jumala sen järjesti, niin minkä sille kuka voi. Jos et halua taipua noudattamaan Jumalan tahtoa missään muussakaan, niin en minä sillekään mitään voi.

Meille on annettu valinnanvapaus kumartaa ketä haluamme. Eikö ole ihanaa.

• sunny-boy
        aurinkoinen päivä kirjoitti:

"aurinkoinen päivä"

Ei se mitään jos sinulle ei kelpaa aurinko sapatin alkamisajankohdaksi. Eihän kaikille kelpaa sapatti muutenkaan. Sunnuntainakin voi paistaa aurinko.

• Fniss! kirjoitti:

Kannatan uskonnonvapautta. Niin tekee Jumalakin. Ei hän ketään pakota totteleman itseään. Tyranni hän silloin olisi.

Mutta onko meille sanottu Raamatussa, että kaikki mitä sinä pidät oikeana, on oikein Jumalan silmissä ja hänen tahtonsa.

Jos ei sinulle kelpaaa aurinko erottamaan päivää yöstä, niinkuin Jumala sen järjesti, niin minkä sille kuka voi. Jos et halua taipua noudattamaan Jumalan tahtoa missään muussakaan, niin en minä sillekään mitään voi.

Meille on annettu valinnanvapaus kumartaa ketä haluamme. Eikö ole ihanaa.

Vastine Finssille!
        Tässä on huomattava vain se, että kaikki eivät asu päivän-tasaajalla, jossa auringon noususta ja laskusta ei tarvitse kiistellä, niinkuin jossakin Saamelais alueella, jossa auringon nousu ja lasku eivät ole kaikkina aikoina samalla tavalla havaittavissa kuin muissa maan osissa, jossa aurinkoa voi näkyvällä tavalla pitää ajan mittarina.

Voitko sinä sitten noudattaa Israelin kansan sapatti aikatauluja ja soittaa Israeliin joko siellä aurinko on laskenut, vai kysytkö kaamoksen aikaan samaa asiaa lappalaiselta, vai onko sinulla ihan ikioma aurinko, joka ei tiedä missä asennossa maa lepää ?

Jos sinun aurinkosi laskee lähes keskipäivällä ajoitatko sen sapattisi alkamis-ajaksi ja yöksi ?
        Israelissa sapatti alkaa auringon laskusta illasta-iltaan, ja täällä aurinko voi paistaa keski-kesällä täydellä terällään läpi vuorokauden ja kyllä se iltakin tulee auringosta riippumatta, ilman, että se vaikuttaisi päivä-järjestykseen.

Auringon kumartamista varten on sunnuntai, joka merkitsee auringon-päivää ja sitähän pakanat ovat kumartaneet halki vuosituhansien ja unohtaneet sapatin päivän tuijottaessaan aurinkoon, joka luotiin vasta neljäntenä päivänä.
        Sapatin pitäjien ei pitäisi enää auringosta puhuakaan, sillä uudessa maassakaan ei aurinkoa näy, sillä Kristus on kirkkaus joka valaisee maan.

• lauman kellokas
        ylifariseus_1 kirjoitti:

Vastine Finssille!
        Tässä on huomattava vain se, että kaikki eivät asu päivän-tasaajalla, jossa auringon noususta ja laskusta ei tarvitse kiistellä, niinkuin jossakin Saamelais alueella, jossa auringon nousu ja lasku eivät ole kaikkina aikoina samalla tavalla havaittavissa kuin muissa maan osissa, jossa aurinkoa voi näkyvällä tavalla pitää ajan mittarina.

Voitko sinä sitten noudattaa Israelin kansan sapatti aikatauluja ja soittaa Israeliin joko siellä aurinko on laskenut, vai kysytkö kaamoksen aikaan samaa asiaa lappalaiselta, vai onko sinulla ihan ikioma aurinko, joka ei tiedä missä asennossa maa lepää ?

Jos sinun aurinkosi laskee lähes keskipäivällä ajoitatko sen sapattisi alkamis-ajaksi ja yöksi ?
        Israelissa sapatti alkaa auringon laskusta illasta-iltaan, ja täällä aurinko voi paistaa keski-kesällä täydellä terällään läpi vuorokauden ja kyllä se iltakin tulee auringosta riippumatta, ilman, että se vaikuttaisi päivä-järjestykseen.

Auringon kumartamista varten on sunnuntai, joka merkitsee auringon-päivää ja sitähän pakanat ovat kumartaneet halki vuosituhansien ja unohtaneet sapatin päivän tuijottaessaan aurinkoon, joka luotiin vasta neljäntenä päivänä.
        Sapatin pitäjien ei pitäisi enää auringosta puhuakaan, sillä uudessa maassakaan ei aurinkoa näy, sillä Kristus on kirkkaus joka valaisee maan.

Kyllä fniss on niin väärässä niin väärässä. Sen jälkeen kun kello keksittiin niin ei aurinkoon vilkaistakaan. Pakanuutta se on. Uudessa maassakin kaikille annetaan oma kello.

Aurinko erottamaan päivän yöstä oli tarkoitettu vain israelilaisille. Fniss on niitä Vanhantestamentin ajoissa eläjiä onhan se nähty. Sivistys häneltä puuttuu täysin.

• Mosul

Nyt pomppasi!

Ei Jeesus mikään Kristinuskon perustaja ollut: Jeesus Nasaretilainen oli juutalainen. Kristinusko alkoi syntya vasta Jeesukisen kuoleman jälkeen .

• Fniss!

Ilman Jeesusta ei kristinuskoa. Tavallaan hän on siloin kristinuskon perustaja.

• että silleen*

Jeesus Kristus ON kristinuskon PERUSTA!
        Ilman Jeesusta ei olisi kristinuskoa olemassakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      517
      1580
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      861
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      837
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe