Biltema- tason pyörä on yllättävän hyvä?

ghsdivhsdfgh<suh

Siis en omista Biltema pyörää vaan Giant Yuokonin ja siis se on n 600 euron maastopyörä, acera vaihtaja ,tektron levasrit yms yms ihan peruskauraa. Mun mielestä tuolla voi jo ajaa ja sillä pääsee kovaakin, keskinopeus mulla n 24 km/h nappularenkailla. Maastoajokin sujuu varauksin ja suntourin keulahan pompattelee, kyl te tiedätte. No mutta kuitenkin niin moni vertaa näitä bulkkipyöriä biltemaan ja on sitä mieltä että ne on ihan samoja kuin ne ja jos ajotuntuma on yhtä laadukas kuin tolla niin en epäröisi ostaa vaikka biltemaa...yleinen kestävyyskin on kai samaa luokkaa pidemmän päälle?

10

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se ihan noinkaan ole. Bilteman pyöristä on vain yksi koko, joka sopii harvoille. Lisäksi Bilteman yms. pyörissä on usein huonosti suuniteltu geometria, mikä huonontaa ajo-ominaisuuksia.

    • Hymynaama.

      Bilteman pyörissä parasta on perinteinen ns. aikuiselle sopiva runkokoko. Pienet erikoisuuksia tavoittelevat runkokoot on sitten tarjolla alle 28 tuuman renkailla varustettuihin pyöriin.

      Mukana Bilteman pyörissä on lähes aina tavaratelineet, lokasuojat ym. polkupyörän perusvarusteet. Ainoana miinuksen Yosemitessä on nykymallin mukainen lukottomuus, mutta toisaalta senkin on helppo ostaa, mutta harmittava yksityiskohta.

      Lisänä Bilteman pyörillä on puolellaan kattava takuu. Ja varaosat jos niitä harvoin tarvitsee ovat edulliset.

      Itse en "merkkipyöriä" omistaneena näe mitään syytä muuhun kuin Bilteman malliston omistamiseen, jos kyseessä ei ole extreme pyöräily tai kilpapyöräily.

      Mutta en ymmärrä miksi kenenkään tulisi omistaa niistä apinoimalla tehtyjä ns. merkkipyöriä, jos tarkoitus on ympärivuotinen työmaa ja hyötyajo polkupyörällä.

      Olen täysin pettynyt ns. laatupyöriin, joiden huonoja ominaisuuksia en nyt tässä ala luottelemaan. Vaan totean vain vaimon sanoin, että ne ovat melkoisia natisijoita.


      • bhdxsdfgbgjhgh
        blaah kirjoitti:

        Kaikille satunnaisille lukijoille tiedoksi, että tässä on nyt kyseessä luultavasti se sama tyyppi, joka täällä muutama vuosi sitten kaupitteli Bilteman romuja.

        Tuosta voi lukea ”kauhutarinoita”: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?21235-Bilteman-t%E4ysjousto-katkesi-alle

        En tod ole ja siis mun kirjoitus oli lähinnä spekulointia. Arvaa huvittaako kun poikani ikäiset eli 8 v sällit ajelee polleena juurikin bilteman täysjoustopyörillä, siis jos joku pakottaisi aseella uhaten ostamaan bilteman fillarin niin en ainakaan täysjoustoa ostaisi. Se on kyllä tietämättämyyden huippu jos kuvittelee et siinä ne jouset toimii minuuttiakaan kuten oikeassa vaikka nyt 3000 egen Gary Fischerissä toimisi,tai edeluulee että niillä olisi käyttöä jos toimisi ja lisäksi ne eivät ole vrm lukittavissa eikä säädettävissä mitenkään vaan haittaavat vaan painollaan ajamista pihoilla, kukaan nassikka ei lähde maastopolulle saati sitten vaativaan maastoon korkeuseroineen jollain biltemalla


      • Pomppukeppi

        "Bilteman pyörissä parasta on perinteinen ns. aikuiselle sopiva runkokoko. "

        Monestako vaatekaupasta löydät yhden "ns. aikuiselle" sopivan vaatekoon tai kenkäkaupastayhden "ns. aikuiselle" sopivan kengän? Miten sen sitten voisi pyörään tehdä?
        Tai miksi autoissa voi turhaan säätää etupenkkien paikkaa, korkeutta, selkänojaa jne.? Olisihan helpompaa vain tehdä yksi kaikille "ns. aikuisille" sopiva penkki ja pultata se kaikille sopivalle etäisyydelle polkimista ja ratista...


      • xc-fillaristi
        bhdxsdfgbgjhgh kirjoitti:

        En tod ole ja siis mun kirjoitus oli lähinnä spekulointia. Arvaa huvittaako kun poikani ikäiset eli 8 v sällit ajelee polleena juurikin bilteman täysjoustopyörillä, siis jos joku pakottaisi aseella uhaten ostamaan bilteman fillarin niin en ainakaan täysjoustoa ostaisi. Se on kyllä tietämättämyyden huippu jos kuvittelee et siinä ne jouset toimii minuuttiakaan kuten oikeassa vaikka nyt 3000 egen Gary Fischerissä toimisi,tai edeluulee että niillä olisi käyttöä jos toimisi ja lisäksi ne eivät ole vrm lukittavissa eikä säädettävissä mitenkään vaan haittaavat vaan painollaan ajamista pihoilla, kukaan nassikka ei lähde maastopolulle saati sitten vaativaan maastoon korkeuseroineen jollain biltemalla

        Bilteman täysjoustot ovat hengenvaarallisia virityksiä. Turussa pikkupoika loukkaantui vakavasti kun "täysillä joustaa" pyörä, tarkemminsanoen High Sierra katkesi alta pienessä töyssyssä.

        Itse olen katkonut peräti kaksi High Sierraa saman vuoden aikana nuorempana.

        Vanhempien pitäisi ymmärtää se, että täysjoustomaastopyörä maksaa alkaen 1800 euroa (sillä saa Bianchi caal 8200/Spirit maasturin). Siitä ylöspäin mennään ja yleensä joku oikein kovan luokan maastopeli maksaa täpärinä noin 3000 euroa.

        Bilteman täysjousto on sellainen linko, että sitä ei pidä pojille ostaa. Sen kanssa menee henki kun runko katkeaa alta. Jousituskaan ei koskaan toimi kunnolla Bilteman paskoissa ja on mukana pyörässä vain turhana lisäpainona.

        Bilteman pörälle oikea paikka on roskis, sieltä se on yleensä tullutkin, sellaista kuraa Yosemitet ovat.


      • jks?lrbäååötw
        xc-fillaristi kirjoitti:

        Bilteman täysjoustot ovat hengenvaarallisia virityksiä. Turussa pikkupoika loukkaantui vakavasti kun "täysillä joustaa" pyörä, tarkemminsanoen High Sierra katkesi alta pienessä töyssyssä.

        Itse olen katkonut peräti kaksi High Sierraa saman vuoden aikana nuorempana.

        Vanhempien pitäisi ymmärtää se, että täysjoustomaastopyörä maksaa alkaen 1800 euroa (sillä saa Bianchi caal 8200/Spirit maasturin). Siitä ylöspäin mennään ja yleensä joku oikein kovan luokan maastopeli maksaa täpärinä noin 3000 euroa.

        Bilteman täysjousto on sellainen linko, että sitä ei pidä pojille ostaa. Sen kanssa menee henki kun runko katkeaa alta. Jousituskaan ei koskaan toimi kunnolla Bilteman paskoissa ja on mukana pyörässä vain turhana lisäpainona.

        Bilteman pörälle oikea paikka on roskis, sieltä se on yleensä tullutkin, sellaista kuraa Yosemitet ovat.

        Aivan juuri tätä mäkin tarkotin, muistaakseni teknari testasi n 3000 täysjoustoja ja pohti samalla ettei suomesta oikein löydy tarpeeksi haastavaa maastoa ja testi olikin tehty Lanzarotella...tietysti voi vaikka perän lukita mut sithän joustosta ei kannata maksaa. Jos palataan mun pyörään niin jos haluaisin siitä maastokelpoisemman ni pitäs päivittää etuhaarukka esim rock shockiin mutta en koe mielekkääksi laittaa 500 euroa pelkkään haarukkaan...


      • HN.
        xc-fillaristi kirjoitti:

        Bilteman täysjoustot ovat hengenvaarallisia virityksiä. Turussa pikkupoika loukkaantui vakavasti kun "täysillä joustaa" pyörä, tarkemminsanoen High Sierra katkesi alta pienessä töyssyssä.

        Itse olen katkonut peräti kaksi High Sierraa saman vuoden aikana nuorempana.

        Vanhempien pitäisi ymmärtää se, että täysjoustomaastopyörä maksaa alkaen 1800 euroa (sillä saa Bianchi caal 8200/Spirit maasturin). Siitä ylöspäin mennään ja yleensä joku oikein kovan luokan maastopeli maksaa täpärinä noin 3000 euroa.

        Bilteman täysjousto on sellainen linko, että sitä ei pidä pojille ostaa. Sen kanssa menee henki kun runko katkeaa alta. Jousituskaan ei koskaan toimi kunnolla Bilteman paskoissa ja on mukana pyörässä vain turhana lisäpainona.

        Bilteman pörälle oikea paikka on roskis, sieltä se on yleensä tullutkin, sellaista kuraa Yosemitet ovat.

        Jotkut vain haluaa yksinkertaisen ja luotettavan peruspolkupyörän. Haluaahan toisetkin katumaasturin, vaikka ei sillä ole metsään menemistä. Jos vaihtoehtoina on autoilu tai työmatka ajo vaikkapa mainitsemallasi polkupyörällä, niin kumpikohan niistä on henkilön itsensä kunnon ja luonnon kannalta parempi vaihtoehto?

        Nykyaika vain ehkä valitettavastikin vaatii sitä, että pyörissä pitää olla erikoisia teknisiä rartkaisuja?

        On selvää, että on katu ja maantiepyörät erikseen. Ja, että niitä on ihmisten mieltymysten mukaan erinäköisiä. Ja sitten on erikoispyörät ja niistä apinoidut mallit, joilla tavallinen kansalainen, joka ei ole "bikeri", ei ehkä välttämättä tee mitään.

        Voi olla, että on parempi ostaa ensin edullinen pyörä (jolla on myös takuu ja varaosien saatavuus hyvä). Ja sitten vasta, jos innostusta riittää tingel tangel polkupyörä?


      • HN. kirjoitti:

        Jotkut vain haluaa yksinkertaisen ja luotettavan peruspolkupyörän. Haluaahan toisetkin katumaasturin, vaikka ei sillä ole metsään menemistä. Jos vaihtoehtoina on autoilu tai työmatka ajo vaikkapa mainitsemallasi polkupyörällä, niin kumpikohan niistä on henkilön itsensä kunnon ja luonnon kannalta parempi vaihtoehto?

        Nykyaika vain ehkä valitettavastikin vaatii sitä, että pyörissä pitää olla erikoisia teknisiä rartkaisuja?

        On selvää, että on katu ja maantiepyörät erikseen. Ja, että niitä on ihmisten mieltymysten mukaan erinäköisiä. Ja sitten on erikoispyörät ja niistä apinoidut mallit, joilla tavallinen kansalainen, joka ei ole "bikeri", ei ehkä välttämättä tee mitään.

        Voi olla, että on parempi ostaa ensin edullinen pyörä (jolla on myös takuu ja varaosien saatavuus hyvä). Ja sitten vasta, jos innostusta riittää tingel tangel polkupyörä?

        ”Jotkut vain haluaa yksinkertaisen ja luotettavan peruspolkupyörän.”

        Siksi onkin syytä välttää niitä halpismaastureita. Ne ovat monimutkaisia ja epäluotettavia. Jos haluaa yksinkertaisen ja luotettavan, niin täytyy pistää hieman enemmän rahaa. Jos haluaa monimutkaisen ja luotettavan, niin täytyy pistää vielä enemmän rahaa.


    • ei Biltemalle

      Bilteman pyörän kanssa se on äkkiä Aamen. "Maasta olet sinä tullut ja maaksi sinun jälleen tuleman pitää".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe