Ruokaohjelmat

Serveri.

Mitä ootte mieltä näistä ruokaohjelmista, joita tulee päivän mittaan töllöstä ?
Minä teen (ruoka) hommia kotosalla päiväsaikaan ja telkku on jossain taustalla auki ja ihan silmittömästi on alkanut ärsyttämään tämä Kuuluisat kuppilat. Se missä läski äijä vetää semmosia 4 kilon annoksia voittaakseen jonkun haasteen. Syödä mässyttää ja huutaa kun palosireeni. Näillä sen vetämillä annoksilla moni köyhä eläisi viikon.
Toinen kauhu- Master Chef, olipa kyseessä mikä maa hyvänsä.
Hiiiirmusta itkun pillitystä ja teennäistä halailua ja tarveaineet semmosia että ei varmana löydy k-lähikaupasta ne sotkut. Pitäsi olla kalmarit ja karitsan kareet ja itä intiasta tuodut eksoottiset hedelmät.
Gordon Ramasykin menettää otettaan, samoin Anthony Bourdain.

Näistä vielä joskus sai jotain vinkkejäkin mutta tällä hetkellä ne vaan nostaa huutoineen, aikataulutuksineen, ja kiljumisineen verenpainetta. Inhottavia brandejä.

Hyviä on mielestäni Jamie Oliver- sieltä tarttuu matkaan näitä tuotteiden käsittelyvinkkejä rennolla ranteella, aamu tv:n normaali ruoka jutut, 4 tähden illallinen ja sokkokokki. Jotain realismia ruoanlaitossa sentään. Ja 2 viimeisintä enempi viihdettä kun älytöntä huitomista otsanahkaa rypistellen.
Sikkeä kaipaan- millonkahan se taas alkaa ?

23

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs kotikokki

Onhan Sikke kokkaillut tv:ssä joskus kesällä / syksyllä - en muista mikä kanava, ehkä AVA tms...; olen pari kertaa sattumalta nähnyt "kanavasurffailun seurauksena"...

Itse en katso Master Chefiä / Gordon Ramsauta yms - jo pelkät mainotkset ottaa pattiin... - ja kukaan ei pakota katsomaan niitä ;) Esim. Jamie Oliveria / Sokkokkia / 4 tähden illallista on joskus tullut katseltua - saa välillä vinkkejä ja on myös viihdettä ;)

• Serveri.

Siken asniosta oon voittanut yhen reseptikilpailun ja aika simppeliohjeella. Ei tosiaan tarvia olla sen sataa eri ainesosaa.

Tämä Mahdoton illallinen oli aluksi aika viihdyttävä mutta nykyään sekin on väännetty samaan formaattiin--- eka ns mahdoton tehtävä mahdottomassa paikassa. Ruoka-aineita ei löyty. Joku instannsi haukutaan kesken kaiken. Pyyhitään hikeä otsalta todeten i´m afraid we cant make this. Juostaan, huudetaan, ja kun kongi kumahtaa niin kummiskiin ollaan saatu 1000 alkupalaa , 5 pääruokaa ja 3 jälkiruokaa.
        Ja mitä omituisimmista ainesosista ja koitappa pytyä kärryillä kuka teki ja mitä ja missä reseptit. Juuh-- odotan vaan innolla oikeaa ruoanlaitto ohjelmaa tyyliin Vanamo ja Kolmonen.
        Sitä katsoessa ei tarvia ottaa ylomäärästä verenpainelääkettä.

• Panhandle

Sikke taitaa kokkailla Livillä.

Leppoisaa kokkailua ja veljellistä sanailua on FST5:n ohjelmassa, jossa tanskalaiset Pricen veljekset tekevät monenlaisia ruokia hyvistä aineksista, viimeksi pastaa ja kahdenlaista kastiketta. En vain muista, mikä on ohjelman suomenkielinen nimi. Ehkä "Veljekset keittiössä" tai "Veljesten keittiössä". Hyväntuulinen, leppoisa ohjelma, niin kuin Tanskasta sopii odottaa.

Veljesten isä on ilmeisesti ollut aikanaan tv-kokki, koska väliin näytetään pätkiä vanhoista tv-ohjelmista, joissa sama herra on kauhan varressa.

Minä en seuraa pudotuskilpailuja enkä jaksa kuunnella Ramsayn karjumista. Neljän tähden illallinen on hyvää viihdettä silloin, kun osallistujat ovat viihdyttäviä. Saman ohjelman ulkomaisissa versioissa on liikaa pelaamista ja selän takana ilkeilyä, luultavasti siksi, että palkintona on rahaa.

• liika on liikaa

Kokintaidoista en tiedä, mutta todella hyvä tyrkkäämään itsensä televisioon.

• ihme luuska on
        liika on liikaa kirjoitti:

Kokintaidoista en tiedä, mutta todella hyvä tyrkkäämään itsensä televisioon.

Samaa mieltä, kokintaidot aivottoman tasolla, oksettaa kun sen luuskan näkee.

• näläkänen

Mäskätään ruokaa ja nirppanokat arvostelee ja nakkaa roskiin.

• kjblkjhbl

Sen Bjööörckin jatkuva sormien lipominen antaa kuvan holtittomasta elintarvikehygieniasta.

• ruokaa telkussa
    • ei karvoja sapuskaan

Mua ärsyttää likamain kaikki teeveen kokkausohjelmat, koska niissä heilutaan hiukset liehuen ja käsitellään paljain käsin raaka-aineita, joita ei kuumenneta. Jokainen ruokaa ammatikseen valmistava tietää, että hygieniasäännöistä pidetään kiinni ehdottomasti, eikä ammattikeittiöstä läydy ensimmäistäkään hiuksiaan patojen äärellä pöyhivää hippiä.

Nämä kokkiohjelmat antavat aivan vääränlaisen kuvan kokkauksesta, joka ammattina on kurinalaisuudestaan huolimatta yksi hienoimmista.

• SikaaHunajalla

Jamie, Chuck ja kumppanit ovat menettäneet arvostukseni jatkuvan sormien imeskelyn takia. Hansin vihreiden perunoiden keittäminen muusiin tiputti Michelin-tähdet hänen arvostuksestani. Rachael Ray nykyään taitaa tehdä lähinnä makuuni sopivaa arkista ruokaa, vaikkakin annoskoot ovat valtavia "ömerikän" malliin sekä naisen sokerin ja rasvan käyttö selittää hyvin "ömerikkäläisten" vartalo-ongelmat.

• hygienisti
        SikaaHunajalla kirjoitti:

Jamie, Chuck ja kumppanit ovat menettäneet arvostukseni jatkuvan sormien imeskelyn takia. Hansin vihreiden perunoiden keittäminen muusiin tiputti Michelin-tähdet hänen arvostuksestani. Rachael Ray nykyään taitaa tehdä lähinnä makuuni sopivaa arkista ruokaa, vaikkakin annoskoot ovat valtavia "ömerikän" malliin sekä naisen sokerin ja rasvan käyttö selittää hyvin "ömerikkäläisten" vartalo-ongelmat.

Siistein kokki, jonka olen televisiossa nähnyt on FOX-kanavalla ajoittain pyörineen 24Kitchenin hollantilainen puppeli. Jos Jamie rasvaa keittiönsä heilumisellaan, niin tämä hollantilainen pitää keittiönsä aivan tahrattomana ja ruokakin näyttää ihan syötävältä.

• paikallinen nl
        hygienisti kirjoitti:

Siistein kokki, jonka olen televisiossa nähnyt on FOX-kanavalla ajoittain pyörineen 24Kitchenin hollantilainen puppeli. Jos Jamie rasvaa keittiönsä heilumisellaan, niin tämä hollantilainen pitää keittiönsä aivan tahrattomana ja ruokakin näyttää ihan syötävältä.

Rudolph van Veen ei muuten ole mikään puppelipoika vaan melkoisen arvostettu kahden lapsen isä, lienee jo toisissa naimisissakin naisen kanssa. van Veen nauttii myös kokolailla kovaa mainetta Atlantin toisella puolella sekä julkkis- että musiikkipuolella.

Ja mikä ettei... tekee melkoisen mukavaa ruokaa ja hänen ohjelmistaan todella jotain oppiikin.

• Hupsheijaa
        paikallinen nl kirjoitti:

Rudolph van Veen ei muuten ole mikään puppelipoika vaan melkoisen arvostettu kahden lapsen isä, lienee jo toisissa naimisissakin naisen kanssa. van Veen nauttii myös kokolailla kovaa mainetta Atlantin toisella puolella sekä julkkis- että musiikkipuolella.

Ja mikä ettei... tekee melkoisen mukavaa ruokaa ja hänen ohjelmistaan todella jotain oppiikin.

...että silleen - aina sitä oppii jotain uutta. Ei muka puppeli - vaikea uskoa,sillä hänen olemus on aivan kliseinen, mutta uskotaan sittenkin. Hyvän näköistä ruokaa hän kuitenkin tekee ja vielä todella siististi.

• jghkjp'ghöåjkgk

Hyi, se aloittajan mainitsema ohjelma, jossa tyyppi kiertää Jenkkilää syöden ruokahaasteita on aivan kamala! Minusta on todella kuvottavaa, kuinka ruuasta on kyseisessä ohjelmassa tehty vihollinen, joka pitää kukistaa (Man vs. Food). Myös Jamie Oliver on mielestäni ärsyttävä.

• LickMyFingers

Jamiehan pyrkii nykyään tekemään "tavallista" ruokaa Karmee-menuiden sijaan, vaikka sormien imeskelystä voisikin luopua. Jenkkilässä taas Adam viihtyy rasvaisten lihojen äärellä, missä määrä korvaa laadun. Burdäni taas kuvittelee olevansa jonkin sortin nautiskelija, vaikka tausta kertoo jotain aivan muuta.

Näinhän nämä tseffit pyrkivät glorifoimaan itsensä, vaikka heidän taitonsa on huonoksi havaittu - kuten hans vihreiden potaattiensa kanssa.

• Kokki vaan

Mä taas tykkään siitä kuuluisat kuppilat sarjasta. En ite siitä ruoka kilpailusta mutta kaikesta muusta mitä siinä esitellään. Onhan ne hyvän näkösiä ne eväät mitä siellä rapakon takana on tarjolla.

Anttonilla on hyviä ja huonoja jaksoja. piste.

Ramsei on ollu alusta asti pelkkä rooli. Hirveesti vittuillaan kaikille ja ollaan niin kingi niin kingi. Ärsyttävä. Ja mitä oon sen keittokirjoja selaillu niin ei oo mikään kummonen kokki, todellakin yliarvostettu!

Sikke on ihan soopaa, se ei erota perunaa bataatista.

Ja kaiken huippu on toi uus "kaameat kuppilat via jyrki sukula" Siis ihan oikeesti siitä tollosta on väännetty "ramsey" kakkonen, pelkät mainokset on niin kamalia etten kato yhtään ainutta jaksoa ettei tuu toista tuotantokautta!! Taas näitä suomalaisia kopioita!

Jamie Oliveri on keskiverto kokki keskiverto ohjelmassa... Hyvällä asialla, mut ei viihdytä mua milläänlailla.

Ei tarvi vetää hernettä nokkaan, ainoastaan mun mielipiteitä.

• garygeorgejakukamuu

Ei kukaan kasviksia nenäänsä vedä eikä varsinkaan sun mielipiteitäsi, joten ole aivan rauhassa - me kunnioitetaan mielipidettäsi. Minuakin on alkanut ärsyttää nämä tseffien buffaukseet - varsinkin aussit pitävät maataan gastronomisena taivaana - vaikka välillä huonolta näyttääkin.

• ramsay-brandi

Ei se, ettäkö pitäisin jotenkin Ramsayn meuhkaamisesta, mutta kyllähän herra melkoinen ravintoloitsija on: kymmenkunta ravintolaa, joista puolella Michelinin tähti. Ei niitä pelkillä telkkuohjelmilla ansaita vaan liikkeenjohdolla ja kokkaustaidolla. Vaikka Ramsay ei enää kauhan varressa heilukaan, on hän kuitenkin se, joka ne heiluttajat enimmäkseen valitsee ja kouluttaa.

• nyrkkisääntö
        ramsay-brandi kirjoitti:

Ei se, ettäkö pitäisin jotenkin Ramsayn meuhkaamisesta, mutta kyllähän herra melkoinen ravintoloitsija on: kymmenkunta ravintolaa, joista puolella Michelinin tähti. Ei niitä pelkillä telkkuohjelmilla ansaita vaan liikkeenjohdolla ja kokkaustaidolla. Vaikka Ramsay ei enää kauhan varressa heilukaan, on hän kuitenkin se, joka ne heiluttajat enimmäkseen valitsee ja kouluttaa.

Sukulan ohjelma. Eilen tuli eka jakso, pelkkä kehno kopio Kurjista Kuppiloista. Ei Sukulalla taida olla homma hanskassa ollenkaan, niillä kahdella lihavalla leidillä ei ollut kertaakaan hanskoja, hattua saatikka mitään muuta kokin vaatetta, edes esiliinaa. Aika alkeellinen virhe jättää huomauttamasta siitä. Eikä muute ollut itse Sukulallakaan. Sitten ravataan tupakalla välillä ja ruoanlaitto jatkuu edes käsiä pesemättä. Ja sukkulan kommentti lopussa oli vain se että hyvä kun tupakkapaikka on siivottu.
        Meiän keittiössä (työ) vaadin aina hanskat, myssyn ja essun. Myös tiskareille. Jos keittiöstä poistuu välillä, hanskat pitää vaihtaa.

• Panhandle
        nyrkkisääntö kirjoitti:

Sukulan ohjelma. Eilen tuli eka jakso, pelkkä kehno kopio Kurjista Kuppiloista. Ei Sukulalla taida olla homma hanskassa ollenkaan, niillä kahdella lihavalla leidillä ei ollut kertaakaan hanskoja, hattua saatikka mitään muuta kokin vaatetta, edes esiliinaa. Aika alkeellinen virhe jättää huomauttamasta siitä. Eikä muute ollut itse Sukulallakaan. Sitten ravataan tupakalla välillä ja ruoanlaitto jatkuu edes käsiä pesemättä. Ja sukkulan kommentti lopussa oli vain se että hyvä kun tupakkapaikka on siivottu.
        Meiän keittiössä (työ) vaadin aina hanskat, myssyn ja essun. Myös tiskareille. Jos keittiöstä poistuu välillä, hanskat pitää vaihtaa.

Minä taas epäilin, voiko olla tottakaan, että kuppilassa mukamas heitettiin suoraan pakkasesta pihvi pannulle. Eihän sellaisesta voi tulla kuin katastrofi lautaselle! Lisäksi kypsyminen kestää h-tin kauan, kun lihan pitää ensiksi sulaa.

Raaka-aineiden laatu ja tekijöiden asenne olivat ne, jotka minua arveluttivat. Ihmettelen myös, jos tuollaisiin asioihin muutamassa päivässä saadaan muutosta aikaan, eiköhän se vaadi pitempää opiskelua.

Ihmettelin myös sitäkin, kuinka sellaisilla kokkaustaidoilla on ylipäätään ruvennut ravintolaa pitämään tai mennyt ravintolaan töihin. Ihan niin kuin niitä ihmisiä ei olisi se ruoka KIINNOSTANUT ollenkaan. Oli kuvaavaa, kun Sukula kysyi: "Söisitkö itse tuota?".

• nyrkkisääntö
        Panhandle kirjoitti:

Minä taas epäilin, voiko olla tottakaan, että kuppilassa mukamas heitettiin suoraan pakkasesta pihvi pannulle. Eihän sellaisesta voi tulla kuin katastrofi lautaselle! Lisäksi kypsyminen kestää h-tin kauan, kun lihan pitää ensiksi sulaa.

Raaka-aineiden laatu ja tekijöiden asenne olivat ne, jotka minua arveluttivat. Ihmettelen myös, jos tuollaisiin asioihin muutamassa päivässä saadaan muutosta aikaan, eiköhän se vaadi pitempää opiskelua.

Ihmettelin myös sitäkin, kuinka sellaisilla kokkaustaidoilla on ylipäätään ruvennut ravintolaa pitämään tai mennyt ravintolaan töihin. Ihan niin kuin niitä ihmisiä ei olisi se ruoka KIINNOSTANUT ollenkaan. Oli kuvaavaa, kun Sukula kysyi: "Söisitkö itse tuota?".

kyllä ne tädit näytti siltä että syöty on ! Ei hemmetti- aika harvoin kokki on noin läski. Keittiötyö on kovvoo ruumiilista hommoo eikä pelkkää einesten paistelemista. Pahin oli se juustokuorrutettu "leike" ja pohjasta musta "persikkabroileri".
        Ja se että raakaa lihaa käytetään siihen saakka kunnes se alkaa pilaantumaan jonka jälkeen se viskataan pakkaseen.

Mun keittiöön ei ole asiaa ellei perusjutut ole hanskassa.
        Ja ne hanskat on totisesti oltava olemassa.

Hirvittää ihan kun nyt oon leikkauksen (rasitusvamma kädessä)
        takia lomalla ja takasi mennessä oletan että kyökki kiiltää puhatutta, näinköhän.

Jos ei ruuanlaittoa rakasta , ei pitäisi edes yrittää.
        En minäkään mene ryssimään kenenkään siltatyömaata koska en osaa rakentaa siltoja.

• keittiöihme
        nyrkkisääntö kirjoitti:

kyllä ne tädit näytti siltä että syöty on ! Ei hemmetti- aika harvoin kokki on noin läski. Keittiötyö on kovvoo ruumiilista hommoo eikä pelkkää einesten paistelemista. Pahin oli se juustokuorrutettu "leike" ja pohjasta musta "persikkabroileri".
        Ja se että raakaa lihaa käytetään siihen saakka kunnes se alkaa pilaantumaan jonka jälkeen se viskataan pakkaseen.

Mun keittiöön ei ole asiaa ellei perusjutut ole hanskassa.
        Ja ne hanskat on totisesti oltava olemassa.

Hirvittää ihan kun nyt oon leikkauksen (rasitusvamma kädessä)
        takia lomalla ja takasi mennessä oletan että kyökki kiiltää puhatutta, näinköhän.

Jos ei ruuanlaittoa rakasta , ei pitäisi edes yrittää.
        En minäkään mene ryssimään kenenkään siltatyömaata koska en osaa rakentaa siltoja.

Tv-kokkaus on viihdettä ja todellinen TYÖ, OLKOON SE GURME TAI SUURTALOUSTYYLIIN, on tosi raakaa tuunaamista. Pidän Hans Välimäen ruokaohjelmasta ja myös hänen resepteistään. Hän on mielestäni ensimmäinen ISO KOKKI, EERO MÄKELÄN JÄLKEEN, joka oli myös todella loistava työssään.Siinä sitä viihdettä riittää.

• löökitön

Hyvä että joku kaipaa sikkeä....
      Itse en voi sietää, hänhän on ollut television vakiokasvo - ohjelma kuin ohjelma - ainakin yli 40 vuotta. Kai sitten hyvä myymään itseään, mutta itse vaihdan kyllä kanavaa jos ko matami ruutuun ilmestyy. Huonostiko menee hänen kokkikoulullaan kun pitää Suomen televisiossa olla joka päivä?? Vai onko vain niin julkisuusriippuvainen ettei kestä jos ei näe naamaansa joka päivä telkkarissa??
      Hyi hemmetti, se valkosipulin löyhkä tuntuu television välitykselläkin.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33