Mietiskelen omaa ratsastus taitoani ja haluaisin luokitella itseni johonkin. Kaikkiahan kiinnostaa onko edistynyt missään :)
Joten minkälaisia taitoja nämä kaikki luokitukset oikein sisältävät? Missä järjestyksessä ne menevät?
Mitä HeB sisältää?
9
9212
Vastaukset
- heppakamu
Tasot menee näin:
HeC
HeB
HeA
VaB
VaA- Anonyymi
On myös HeD ennen heC:tä
- SarkkuPony
Mäkään en oikein tiedä missä järjestyksessä?
- _katherine_
http://hevosmaailma.net/Sport/ko_luokat.shtml
Sieltä löytyy mitä luokat sisältää.
Lisäksi vaikuttaa hevosen muoto.
HeC:ssä riittää että hevonen on jotenkin rento.
HeB:ssä hevosen tulisi olla jo peräänannossa ja liikkua rennolla askeleella, mutta muodon ei tarvitse olla kovinkaan koottu.
HeA:ssa hevosen tulisi liikkua jo selkeästi kootummassa muodossa. pehmeällä tuntumalla ja hyvällä askeleella.
Eli toisin sanoen, vaikka osaisit HeB-asiat mutta et saa hevosta pysymään peräänannossa koko radan ajan, olet vasta HeC-tasoinen.
Liikkeet tulee pystyä suorittamaan peräkkäin, myöskään se ei riitä että osaat tehdä pohkeenväistön ja laukanvaihdon pitkän valmistelun jälkeen.- Anonyymi
HeB tasolla ei tarvitse saada hevosta peräänantoon. Ratsastaja kuitenkin luokitellaan HeA tasoiseksi vasta kun saa hevosen peräänantoon ja osaa muut tasoon sisältyvät asiat. Ja kaikki hevoset on hyvin erilaisia esim mun poni on tosi hankala ratsastaa ja se on tosi hankala saada peräänantoon mutta sitten taas esimerkiksi osaavat ponit/hevoset on helpompaa saada kulkemaan peräänannossa jos niillä on paljon kokemusta. Ja yleensä ratsastuskouluissa peräänanto on vasta HeB tason tavotteita eli voit hyvin olla HeB tasoinen ilman että saat hevosen peräänantoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HeB tasolla ei tarvitse saada hevosta peräänantoon. Ratsastaja kuitenkin luokitellaan HeA tasoiseksi vasta kun saa hevosen peräänantoon ja osaa muut tasoon sisältyvät asiat. Ja kaikki hevoset on hyvin erilaisia esim mun poni on tosi hankala ratsastaa ja se on tosi hankala saada peräänantoon mutta sitten taas esimerkiksi osaavat ponit/hevoset on helpompaa saada kulkemaan peräänannossa jos niillä on paljon kokemusta. Ja yleensä ratsastuskouluissa peräänanto on vasta HeB tason tavotteita eli voit hyvin olla HeB tasoinen ilman että saat hevosen peräänantoon.
Jep ja heB on muutenki aika laaja käsite
- Anonyymi
En ole varma minkä tasoinen olen sillä menin suoraa alkeisjatkooon eli en ollut alkeis tunnilla ja sieltä puolenvuoden jälkeen heC ja osaan kaikki
Vastalaukat
Sulut ja avot
Heppa muodossa/koossa kaikissa askeleissa sujuvasti
Hyppään sujuvasti 90cm ratana
Laukka väistöt
Laukan vaihdot aikoja sitten opittu
Peräanto
Lisätyt askel lajit
Kaikkia eri esteitä oon menny
YMS..
olen siis este ratsastaja
Ja olen ratsastanut päälle 5-v- Anonyymi
Oot sit joku heA
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa ratsastus taso HeD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139