Mitä HeB sisältää?

randomratsastaja

Mietiskelen omaa ratsastus taitoani ja haluaisin luokitella itseni johonkin. Kaikkiahan kiinnostaa onko edistynyt missään :)

Joten minkälaisia taitoja nämä kaikki luokitukset oikein sisältävät? Missä järjestyksessä ne menevät?

8

9048

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppakamu

      Tasot menee näin:
      HeC
      HeB
      HeA
      VaB
      VaA

      • Anonyymi

        On myös HeD ennen heC:tä


    • SarkkuPony

      Mäkään en oikein tiedä missä järjestyksessä?

    • _katherine_

      http://hevosmaailma.net/Sport/ko_luokat.shtml

      Sieltä löytyy mitä luokat sisältää.


      Lisäksi vaikuttaa hevosen muoto.
      HeC:ssä riittää että hevonen on jotenkin rento.
      HeB:ssä hevosen tulisi olla jo peräänannossa ja liikkua rennolla askeleella, mutta muodon ei tarvitse olla kovinkaan koottu.
      HeA:ssa hevosen tulisi liikkua jo selkeästi kootummassa muodossa. pehmeällä tuntumalla ja hyvällä askeleella.


      Eli toisin sanoen, vaikka osaisit HeB-asiat mutta et saa hevosta pysymään peräänannossa koko radan ajan, olet vasta HeC-tasoinen.

      Liikkeet tulee pystyä suorittamaan peräkkäin, myöskään se ei riitä että osaat tehdä pohkeenväistön ja laukanvaihdon pitkän valmistelun jälkeen.

      • Anonyymi

        HeB tasolla ei tarvitse saada hevosta peräänantoon. Ratsastaja kuitenkin luokitellaan HeA tasoiseksi vasta kun saa hevosen peräänantoon ja osaa muut tasoon sisältyvät asiat. Ja kaikki hevoset on hyvin erilaisia esim mun poni on tosi hankala ratsastaa ja se on tosi hankala saada peräänantoon mutta sitten taas esimerkiksi osaavat ponit/hevoset on helpompaa saada kulkemaan peräänannossa jos niillä on paljon kokemusta. Ja yleensä ratsastuskouluissa peräänanto on vasta HeB tason tavotteita eli voit hyvin olla HeB tasoinen ilman että saat hevosen peräänantoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HeB tasolla ei tarvitse saada hevosta peräänantoon. Ratsastaja kuitenkin luokitellaan HeA tasoiseksi vasta kun saa hevosen peräänantoon ja osaa muut tasoon sisältyvät asiat. Ja kaikki hevoset on hyvin erilaisia esim mun poni on tosi hankala ratsastaa ja se on tosi hankala saada peräänantoon mutta sitten taas esimerkiksi osaavat ponit/hevoset on helpompaa saada kulkemaan peräänannossa jos niillä on paljon kokemusta. Ja yleensä ratsastuskouluissa peräänanto on vasta HeB tason tavotteita eli voit hyvin olla HeB tasoinen ilman että saat hevosen peräänantoon.

        Jep ja heB on muutenki aika laaja käsite


    • Anonyymi

      En ole varma minkä tasoinen olen sillä menin suoraa alkeisjatkooon eli en ollut alkeis tunnilla ja sieltä puolenvuoden jälkeen heC ja osaan kaikki

      Vastalaukat
      Sulut ja avot
      Heppa muodossa/koossa kaikissa askeleissa sujuvasti
      Hyppään sujuvasti 90cm ratana
      Laukka väistöt
      Laukan vaihdot aikoja sitten opittu
      Peräanto
      Lisätyt askel lajit
      Kaikkia eri esteitä oon menny
      YMS..
      olen siis este ratsastaja
      Ja olen ratsastanut päälle 5-v

      • Anonyymi

        Oot sit joku heA


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe